Die van mij zei dat nog net niet maar ik kreeg wel het gevoel van daar is er weer een, gelukkig met het vervolg gesprek was ze een stuk mee levender.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die van mij: "Maak je niet zo druk". De trut..
Ja, het zijn eigenlijk ook geen oorsuizen, maar breinsuizen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:40 schreef Tobiasaurus het volgende:
Ik heb zelf een beetje last van suizen en piepen aan mijn linkeroor (ook na het uitspuiten aan die kant). Wat ik opvallend vind is dat als ik muziek luister met alleen een in-ear oordopje in mijn rechteroor, het suizen in mijn linkeroor ook opspeelt. Dat geeft volgens mij wel aan dat het probleem zich voordoet in de hersenen en niet zozeer bij je gehoorgang?
Ik had grote slaapproblemen.. Slik nu mirtazapine voor slaap en de seroquel helpt ook wel maar die slik ik vanwege anderen redenen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 00:57 schreef BMW1993 het volgende:
Hebben jullie ook slaapproblemen door de tinnitus?
Ondanks dat ik het al +10 jaar heb, lig ik toch meerdere dagen per week wakker.
Dat komt voornamelijk omdat de piep nooit lang het zelfde blijft.
Van een fluitende toon, naar een 'sis geluid' , vervolgens naar een brommend geluid, en dan ineens schiet de frequentie weer omhoog en is het 1 uur behoorlijk hard..
Daardoor ga je eigenlijk een soort 'afwachten wat er straks weer voor toon komt' , en dat houd je hersenen wakker.
Ik heb pillen tegen de angst geslikt, pammetjes, maar die hielpen ook niet echt.
Ik heb nu altijd maar muziek op de achtergrond aan, dat geeft afleiding aan die piep.
Wat ik het vervelendste vind aan de ziekte is dat je nooit weet of het in de toekomst nog 'heftiger' word.
In de 10 jaar dat ik het heb is het toch wel 50% erger geworden, het enige wat je kan doen is voorkomen dat je niet nog eens een gehoorbeschadiging krijgt, en tijdens een dance festival altijd oordopjes dragen.
Daar mag je vanuit gaan met slechter worden van je gehoor.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 00:57 schreef BMW1993 het volgende:
Wat ik het vervelendste vind aan de ziekte is dat je nooit weet of het in de toekomst nog 'heftiger' word.
33 jaar hier. Ook hier door dezelfde oorzaak tinnitus. Ik ga nog regelmatig uit, naar festivals en naar voetbalwedstrijden. Vrijwel altijd met partyplugs (het wordt tijd voor een paar goede). Vaak is het daarna bij mij ook wel wat erger, maar zwakt het wel weer af in de week (weken) erna.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:46 schreef VerhelstT het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier.
Ik wil ook graag mijn ervaring delen met tinnitus, dat ik sinds ongeveer 2013-2014 ervaar. Dit is waarschijnlijk het gevolg van jarenlang intensief uitgaan naar discotheken en festivals, zonder gehoorbescherming te gebruiken.
In de periode van 2014/2015 heb ik mijn levensstijl veranderd en ben ik gestopt met uitgaan.
In het begin was mijn tinnitus alleen merkbaar in stille ruimtes of wanneer ik ging slapen. Gelukkig kon ik het snel een plaats geven en had ik er niet echt last van omdat ik er niet te veel op lette.
Maar afgelopen weekend ben ik drie dagen naar een festival geweest met oordoppen in, maar na elk optreden merkte ik dat mijn oren floten, waarschijnlijk omdat mijn oordoppen lekten.
Ik heb nu het gevoel dat mijn tinnitus luider is geworden. Als ik erop let, hoor ik het zachtjes, zelfs hier op kantoor of tijdens het autorijden als ik de muziek uitzet, vooral als ik probeer te slapen heb ik er nu last van.
Ik hoop dat het nog zal afnemen, maar het festival is nu al 5 dagen geleden.
Misschien merk ik het nu meer op omdat ik er extra op let.
Ik ben ook nieuwsgierig naar de leeftijden hier. Ik ben pas 31 jaar oud en als ik nadenk over het feit dat ik hier mijn hele leven mee ga zitten én dat het nog erger kan worden, wordt ik ongemakkelijk van de stress.
40 en al twintig jaar tinnituslijer. DJ spelen met rechts de monitor loeihard en links de koptelefoon nog net iets harder, het is niet bevorderlijk. En gewoon razend dom. Ook in het uitgaan en bij concerten tot een paar jaar geleden nooit oordoppen gebruikt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:46 schreef VerhelstT het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier.
Ik wil ook graag mijn ervaring delen met tinnitus, dat ik sinds ongeveer 2013-2014 ervaar. Dit is waarschijnlijk het gevolg van jarenlang intensief uitgaan naar discotheken en festivals, zonder gehoorbescherming te gebruiken.
In de periode van 2014/2015 heb ik mijn levensstijl veranderd en ben ik gestopt met uitgaan.
In het begin was mijn tinnitus alleen merkbaar in stille ruimtes of wanneer ik ging slapen. Gelukkig kon ik het snel een plaats geven en had ik er niet echt last van omdat ik er niet te veel op lette.
Maar afgelopen weekend ben ik drie dagen naar een festival geweest met oordoppen in, maar na elk optreden merkte ik dat mijn oren floten, waarschijnlijk omdat mijn oordoppen lekten.
Ik heb nu het gevoel dat mijn tinnitus luider is geworden. Als ik erop let, hoor ik het zachtjes, zelfs hier op kantoor of tijdens het autorijden als ik de muziek uitzet, vooral als ik probeer te slapen heb ik er nu last van.
Ik hoop dat het nog zal afnemen, maar het festival is nu al 5 dagen geleden.
Misschien merk ik het nu meer op omdat ik er extra op let.
Ik ben ook nieuwsgierig naar de leeftijden hier. Ik ben pas 31 jaar oud en als ik nadenk over het feit dat ik hier mijn hele leven mee ga zitten én dat het nog erger kan worden, wordt ik ongemakkelijk van de stress.
Het is kwakzalverij. Ze teren op wanhopige patiënten die er geld voor willen betalen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 10:27 schreef dimmak het volgende:
Ik heb laatst een infoavond van de Tinnitus Academie gevolgd. Zag er wel positief uit, maar wat een geld joh.
Ik geloof dat ze allemaal een stille dood gestorven zijn.. Alleen Linere zie ik nog veel voorbij komen, maar die hoge succescijfers schrikken me af.. lijkt me te mooi om waar te zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 09:38 schreef Duiveltja het volgende:
Vraag mij ook af hoe het zit met al die clinical trails die er worden gedaan. Wordt er überhaupt voortgang geboekt, want veel mensen hebben als resultaat van covid ook tinnitus ontwikkelt.
hier ook eergisteren en gisteren goed gedronken, en vandaag is de tinnitus opmerkelijk luider.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:24 schreef Eilatan het volgende:
Ik weet dat alcohol de tinnitus tijdelijk kan verergeren, aangezien alcohol je bloeddruk verhoogd. Maar ik heb zondag 4 alcoholische drankjes gedronken en sindsdien is de tinnitus nog steeds zo erg als 4 dagen geleden. Weet iemand of het mogelijk is dat alcohol je zo lang ontregelt?
Normaal duurt het bij mij een dagje na een avondje drinken, maar nooit zo lang zo'n spike gehad.
Over het algemeen gaan spikes door medicijnen en drugs zoals Alcohol wel vrij snel voorbij.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:24 schreef Eilatan het volgende:
Ik weet dat alcohol de tinnitus tijdelijk kan verergeren, aangezien alcohol je bloeddruk verhoogd. Maar ik heb zondag 4 alcoholische drankjes gedronken en sindsdien is de tinnitus nog steeds zo erg als 4 dagen geleden. Weet iemand of het mogelijk is dat alcohol je zo lang ontregelt?
Normaal duurt het bij mij een dagje na een avondje drinken, maar nooit zo lang zo'n spike gehad.
Dat gaat vlug zeg, verleden week wou je huisarts nog niet meewerken en nu al naar de kno arts.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 19:43 schreef VerhelstT het volgende:
[..]
hier ook eergisteren en gisteren goed gedronken, en vandaag is de tinnitus opmerkelijk luider.
Al kan het ook een combinatie zijn met stress + vermoeidheid.
Alcohol drinken is voor mij een uitweg, om even aan de tinnitus te ontsnappen.
Ik leg me in bed en val direct in slaap.
Helaas wegen de voordelen niet op tegen de nadelen.
Morgen voor het eerst naar een KNO-arts, mogelijk ook daarmee bezig in het achterhoofd waardoor de piep nu meer aanwezig is.
Wat een herkenning om hier in dit topic te lezen zeg..quote:Op woensdag 23 augustus 2023 19:43 schreef VerhelstT het volgende:
[..]
hier ook eergisteren en gisteren goed gedronken, en vandaag is de tinnitus opmerkelijk luider.
Al kan het ook een combinatie zijn met stress + vermoeidheid.
Alcohol drinken is voor mij een uitweg, om even aan de tinnitus te ontsnappen.
Ik leg me in bed en val direct in slaap.
Helaas wegen de voordelen niet op tegen de nadelen.
Morgen voor het eerst naar een KNO-arts, mogelijk ook daarmee bezig in het achterhoofd waardoor de piep nu meer aanwezig is.
Pammetjes zijn oké voor even, niet echt iets voor langdurig gebruik. Alcohol tjah.. naar mijn mening minder slecht dan pammetjes al zouden de experts wss er anders over denkenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:31 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Wat een herkenning om hier in dit topic te lezen zeg..
Ik heb door de tinnitus ook chronische slapenloosheid, al meer dan 10 jaar.
Van alles al geprobeerd, van het slaapcentrum, psycholoog tot slaappillen die niet werkte.
Ik drink nu elke avond 4 blikjes bier, icm. met bijvoorbeeld dat ik '24/7 in de ER, kijk, of een filmpje op netflix.
De alcohol zorgt ervoor dat ik even wat meer ontspannen ben, en de film dat ik even met wat anders bezig ben dan de tinnitus, en ik daardoor minder pieker, en dan lukt het slapen soms wel..
Vannacht ook niet, maar de kans is groter dan dat ik geen alcohol drink.![]()
Nadelen zoals jij dus ook hebt, is dat de tinnitus harder lijkt te worden, ik merk trouwens ook dat mijn tinnitus in de avond sowieso harder is dan in de ochtend, en dat ook een autorit, familiebezoek, of hardlopen zorgt voor een hardere T.
Is bier zo slecht? Ik denk het niet eens, die pammetjes die ik eerst slikte van de psycholoog lijken mij schadelijker.
Ik blijf het toch knap vinden. Mijn vrouw slaapt ook slecht door mijn gesnurk en mijn moeder slaapt haar hele leven al slecht.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:55 schreef BMW1993 het volgende:
Bedankt voor de tip.![]()
Functioneren zonder of met weinig slaap is ook super vervelend, de hele dag met prikkende ogen, sneller iets vergeten, sneller geïrriteerd, maar ik vrees dat net zoals de tinnitus, de slapenloosheid al zo diep in de hersenen zit, dat je zoiets ook niet meer kunt oplossen, dus ik probeer er maar mee te leven.
En veel koffie drinken kan een beetje helpen om de ergste moeheid weg te krijgen. (ook al niet gezond)
Doe je ook bewuste aandachts/ontspanningsoefeningen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:31 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Wat een herkenning om hier in dit topic te lezen zeg..
Ik heb door de tinnitus ook chronische slapenloosheid, al meer dan 10 jaar.
Van alles al geprobeerd, van het slaapcentrum, psycholoog tot slaappillen die niet werkte.
Ik drink nu elke avond 4 blikjes bier, icm. met bijvoorbeeld dat ik '24/7 in de ER, kijk, of een filmpje op netflix.
De alcohol zorgt ervoor dat ik even wat meer ontspannen ben, en de film dat ik even met wat anders bezig ben dan de tinnitus, en ik daardoor minder pieker, en dan lukt het slapen soms wel..
Vannacht ook niet, maar de kans is groter dan dat ik geen alcohol drink.![]()
Nadelen zoals jij dus ook hebt, is dat de tinnitus harder lijkt te worden, ik merk trouwens ook dat mijn tinnitus in de avond sowieso harder is dan in de ochtend, en dat ook een autorit, familiebezoek, of hardlopen zorgt voor een hardere T.
Is bier zo slecht? Ik denk het niet eens, die pammetjes die ik eerst slikte van de psycholoog lijken mij schadelijker.
Hopen dat het snel weer normale luidheid is. En anders wennen aan het nieuwe geluid of luidheid.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 19:06 schreef Eilatan het volgende:
Ik heb vandaag ook weer even een heel slechte dag na een verrotte nacht te hebben gehad met ontzettend veel lawaai in mijn hoofd. Ik hoorde 3 tonen tegelijk en vandaag is het de hele dag al weer veel heftiger dan de voorgaande 2 weken. Pfff ik kan soms echt denken ik stop met leven. Ben de hele dag thuis gebleven, alleen even gewandeld. Wat doen jullie als de toon opeens veel harder is?
Ik herken je helemaal :-(quote:Op woensdag 30 augustus 2023 19:06 schreef Eilatan het volgende:
Ik heb vandaag ook weer even een heel slechte dag na een verrotte nacht te hebben gehad met ontzettend veel lawaai in mijn hoofd. Ik hoorde 3 tonen tegelijk en vandaag is het de hele dag al weer veel heftiger dan de voorgaande 2 weken. Pfff ik kan soms echt denken ik stop met leven. Ben de hele dag thuis gebleven, alleen even gewandeld. Wat doen jullie als de toon opeens veel harder is?
Ik heb dat met deze:quote:Op donderdag 7 september 2023 12:54 schreef Dutchguy het volgende:
Ik kwam gisteren dit tegen op Youtube:
Tinnitus Treatment with Acoustic Coordinated Reset Neuromodulation Tone Samples for 1000 - 10,000 Hz
Ik heb het geript naar MP3 formaat en speelde deze gisteren bij herhaling af voor het slapen gaan via bluetooth oortjes. Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen zal helpen maar het haalt bij mij de scherpte er van af en ik ging gisteren makkelijker de nacht in.
Omdat ik hier gisteren mee begonnen ben weet ik niet of dit blijft werken. Voor nu heb ik er licht baat bij. Ik ben voorzichtig omdat ik niet weet of iedereen hier baat bij heeft.
Het beste schijnt te zijn inderdaad als je precies eentje hebt die precies matched met die piep. Maar ik heb van het toonladdertje een mp3tje gemaakt en nu twee dagen lang 4 uur achter elkaar gedraaid. Natuurlijk niet te hard want ik zit niet te wachten op meer gehoorschade.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:08 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik heb dat met deze:
Of geluiden die matchen met de frequentie van mijn piep..
Ik vind die geluidjes vaak irritant, maar het rare is wel dat de tinnitus heel even weg lijkt te zijn als ik er naar luister. Ik word er alleen heel onrustig van en dat is ook weer niet fijn haha.quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:28 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het beste schijnt te zijn inderdaad als je precies eentje hebt die precies matched met die piep. Maar ik heb van het toonladdertje een mp3tje gemaakt en nu twee dagen lang 4 uur achter elkaar gedraaid. Natuurlijk niet te hard want ik zit niet te wachten op meer gehoorschade.
Het schijnt dat je dit minimaal 3 maanden 4 uur per dag moet beluisteren met oortjes dus die track staat op repeat met mijn telefoon. Ik heb het nu twee dagen gedaan en ik merkte gisteren dat de tinnitus niet helemaal weg was maar wel veel minder opviel. Dus ik zet nog even door. Ik ga ook even kijken of ik van jouw filmpje een mp3tje kan maken om het verschil te proberen.
Ik ben ook nogal voorzichtig om dit echt aan te prijzen want ik weet hoe mensen er mee zitten en het werkt misschien niet voor iedereen. Maar ik hou dit even vol.
Dry fasting ga ik sowieso niet redden, ik betwijfel of dat ook echt gezond is. Met intermittent fasting heb ik wel goede resultaten gehaald, niet met tinnitus naar mijn weten maar wel dat ik veel meer energie kreeg. Ik ga er in ieder geval even in duiken.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:58 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Ik vind die geluidjes vaak irritant, maar het rare is wel dat de tinnitus heel even weg lijkt te zijn als ik er naar luister. Ik word er alleen heel onrustig van en dat is ook weer niet fijn haha.
Hebben jullie al eens gehoord van Liam Boehm? Op het TinnitusTalk forum wordt gezegd dat hij een scammer is, maar er zijn wel echt mensen die testimonials opnemen waarbij zijn theorie heeft geholpen. Hij beweert zelf ook tinnitus te hebben gehad. Het komt er op neer dat hij zweert bij een carnivoor dieet, soort keto en hij zegt dat Dry fasten je gaat helpen er vanaf te komen, omdat je lichaam dan nieuwe cellen aanmaakt en de oude kapotte cellen weggooit. Ik durf alleen echt niet te Dry fasten (3 dagen) en ik vind hem een ontzettende narcist.
Ben benieuwd hoe jij over die Liam Boehm denkt. Er zijn echt twee kampen. Sommigen nemen het voor hem op en anderen verafschuwen hem.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:55 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dry fasting ga ik sowieso niet redden, ik betwijfel of dat ook echt gezond is. Met intermittent fasting heb ik wel goede resultaten gehaald, niet met tinnitus naar mijn weten maar wel dat ik veel meer energie kreeg. Ik ga er in ieder geval even in duiken.
Cholesteatoom is een venijnig iets wat soms lastig uit te roeien is. Ik ben na zes operaties bij umc terecht gekomen, want het Cholesteatoom kwam telkens weer terug.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:52 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik word ook lid van deze club...
In 1996 op 10-jarige leeftijd geopereerd aan linkeroor in verband met cholesteatoom. Twee jaar later een kijkoperatie. Gehoorverlies van ~60dB overgehouden in verband met gehoorbeentjes die niet meer intact zijn. Rechts was nog ok (~30dB verlies).
Medio augustus zwaar verkouden geweest (leek op corona, maar goed). Behoorlijk gehoorverlies rechts, dat verweet ik aan een verstopte buis van Eustachius. Na een paar keer klaren was het weer ok. Begin vorige week ging het gehoor weer achteruit, en donderdagochtend werd ik wakker met een 5KHz pieptoon in m'n rechteroor. Sindsdien snak ik weer naar stilte.
Voorheen had ik soms wel een pieptoon voor max 15-30 minuten in m'n oor, en dat was al vervelend. Maar dit...
In augustus (voor de verkoudheid) had ik nog een ct-scan laten maken in verband met mogelijk cholesteatoom rechts. Eergisteren op afspraak bij KNO-arts geweest: alles wijst erop dat er een cholesteatoom is. Ik sta op de wachtlijst voor de operatie. Met een beetje geluk verdwijnt de pieptoon dan, maar ik vrees het ergste.
Gelukkig heb ik sinds begin dit jaar een hoortoestel (links). Daar waar het hoortoestel mij hielp beter te horen, zorgt het ervoor dat ik nu überhaupt kan horen/verstaan. Rechts is slechter dan links nu. Had ik toen ook maar een hoortoestel voor rechts geregeld, het gehoorverlies was ernstig genoeg om in aanmerking te komen voor vergoeding.
Samengevat: links slechthorend, rechts was oké tot vorige week. Nu links slechthorend, en rechts slechthorend + pieptoon. Wachtend op een operatiedatum.
P.S. Sinds vorige week donderdag heb ik ook last van ernstige vermoeidheid. Waarschijnlijk doordat ik veel focus op de pieptoon en/of veel moeite moet doen om anderen te verstaan.
#liefdagboek
Links is gelukkig geen sprake van recidive. Rechts is nieuw. Behandeling bij Vumc (voorheen Radboud, maar dat was toen ik in Nijmegen woonde)...quote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:18 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Cholesteatoom is een venijnig iets wat soms lastig uit te roeien is. Ik ben na zes operaties bij umc terecht gekomen, want het Cholesteatoom kwam telkens weer terug.
Due pieptoon kan goed met je Cholesteatoom te maken hebben.
Laat het los. Door je zo te richten op het geluid wordt het erger en daardoor raak jij gestrest en wordt het nog erger. Het is ern vicieuze cirkel.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:15 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Links is gelukkig geen sprake van recidive. Rechts is nieuw. Behandeling bij Vumc (voorheen Radboud, maar dat was toen ik in Nijmegen woonde)...
Na elke verhuizing heb ik de huisarts gevraagd om een verwijzing naar het umc (Utrecht, Erasmus en nu Vu) voor de controles.
Ik hoop echt dat de pieptoon daarmee verdwijnt. Maar misschien moet ik me er niet op verheugen om een eventuele teleurstelling te voorkomen.
quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:52 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik word ook lid van deze club...
In 1996 op 10-jarige leeftijd geopereerd aan linkeroor in verband met cholesteatoom. Twee jaar later een kijkoperatie. Gehoorverlies van ~60dB overgehouden in verband met gehoorbeentjes die niet meer intact zijn. Rechts was nog ok (~30dB verlies).
Medio augustus zwaar verkouden geweest (leek op corona, maar goed). Behoorlijk gehoorverlies rechts, dat verweet ik aan een verstopte buis van Eustachius. Na een paar keer klaren was het weer ok. Begin vorige week ging het gehoor weer achteruit, en donderdagochtend werd ik wakker met een 5KHz pieptoon in m'n rechteroor. Sindsdien snak ik weer naar stilte.
Voorheen had ik soms wel een pieptoon voor max 15-30 minuten in m'n oor, en dat was al vervelend. Maar dit...
In augustus (voor de verkoudheid) had ik nog een ct-scan laten maken in verband met mogelijk cholesteatoom rechts. Eergisteren op afspraak bij KNO-arts geweest: alles wijst erop dat er een cholesteatoom is. Ik sta op de wachtlijst voor de operatie. Met een beetje geluk verdwijnt de pieptoon dan, maar ik vrees het ergste.
Gelukkig heb ik sinds begin dit jaar een hoortoestel (links). Daar waar het hoortoestel mij hielp beter te horen, zorgt het ervoor dat ik nu überhaupt kan horen/verstaan. Rechts is slechter dan links nu. Had ik toen ook maar een hoortoestel voor rechts geregeld, het gehoorverlies was ernstig genoeg om in aanmerking te komen voor vergoeding.
Samengevat: links slechthorend, rechts was oké tot vorige week. Nu links slechthorend, en rechts slechthorend + pieptoon. Wachtend op een operatiedatum.
P.S. Sinds vorige week donderdag heb ik ook last van ernstige vermoeidheid. Waarschijnlijk doordat ik veel focus op de pieptoon en/of veel moeite moet doen om anderen te verstaan.
#liefdagboek
Oh verschrikkelijk, heel veel sterkte gewenst.quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:50 schreef Puntenjager het volgende:
Als sinds mijn 26ste tinnitus. Vervelend, maar de laatste tijd niet meer zo veel last van, danwel niet zoveel mee bezig geweest. Tot een paar weken terug. Ik fietste door een fietstunneltje toen ik opeens vuurwerk het tunneltje werd ingegooid => BAAAMMM => mijn tinnitus is nu minstens 2 keer zo erg/hard.
Het was echt een gigantische klap. Exact op het moment dat ik bij de strijker/cobra was ging dat ding af. Ik kon alleen onmogelijk meer stoppen omdat ik juist flink vaart maakte om na dat tunneltje weer de heuvel op te komen. Zelfs mijn vingers in mijn oren ging niet. Of iig niet in mijn beide oren omdat je met mijn fiets niet met losse handen kunt fietsen (een keer gevallen met mijn fiets en sindsdien is het frame licht krom ws.)
Moraal van het verhaal: piiiiiiieeeeeeeeeeeep. Vooral als ik in bed lig en het dus stil is.
Ben je al naar een therapeut geweestquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 23:48 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Oh verschrikkelijk, heel veel sterkte gewenst.
Hoe is het nu, is de piep nog minder geworden?
Ik woon tegenover een fietstunnel, en hier gooien ze ook al maanden van dat zware vuurwerk.
Fietsen doe ik altijd met oordoppen voor de zekerheid, ik heb het al zo ernstig dat ik moest stoppen met normaal werk en nu vrijwilligerswerk doe, ivm de extreme slapenloosheid.
Ook deze week 5 nachten nauwelijks geslapen, misschien in al die dagen een uurtje..
Ja, ik ken het. Het gepiep/gezoem is zo hard dat je er moeilijk bij in slaap valt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 23:48 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Oh verschrikkelijk, heel veel sterkte gewenst.
Hoe is het nu, is de piep nog minder geworden?
Ik woon tegenover een fietstunnel, en hier gooien ze ook al maanden van dat zware vuurwerk.
Fietsen doe ik altijd met oordoppen voor de zekerheid, ik heb het al zo ernstig dat ik moest stoppen met normaal werk en nu vrijwilligerswerk doe, ivm de extreme slapenloosheid.
Ook deze week 5 nachten nauwelijks geslapen, misschien in al die dagen een uurtje..
Zeker, en ook slaapmedicijnen gekregen, maar zelfs pammetjes lijken nauwelijks te werken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 23:49 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ben je al naar een therapeut geweest
Precies! En het valt 's nachts nog meer op door de stilte.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 23:53 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, ik ken het. Het gepiep/gezoem is zo hard dat je er moeilijk bij in slaap valt.
Ja.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 23:53 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Zeker, en ook slaapmedicijnen gekregen, maar zelfs pammetjes lijken nauwelijks te werken.
Sinds gister wel een 'fonteintje' gekregen van een familielid, zodat je tijdens het slapen, naast de harde piep en bromtonen toch nog een ander geluid hoort, wat wellicht kan afleiden.
Maar het blijft een vervelend probleem, heb jij zelf ook gehoorschade?
Ik ben al naar de huisarts geweest, maar ze hebben mij nog niet doorverwezen, dus wellicht nog even achteraan bellen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 00:09 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ja.
Maar doe je iets aan je angsten en paniek?
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 22 oktober 2023 00:53 schreef Sorella het volgende:
Ik heb zolpidemtart ? die zijn wat zwaarder als pammetjes als ik het goed heb. Ik krijg er wel 15 per jaar van mijn huisarts dus ik ben er zuinig op.
Je kan ook je telefoon naast je neer leggen met geluid erop wat ook de tinitus wat naar de achtergrond zou drukken.
Zelf w8 ik op de afspraak met het audiologisch centrum maar dat zal wel volgend jaar worden.
Jammer dat je er geen werk van maakt.quote:Op zondag 22 oktober 2023 01:15 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik ben al naar de huisarts geweest, maar ze hebben mij nog niet doorverwezen, dus wellicht nog even achteraan bellen.
Maar misschien moet dat maar, het zou het leven zoveel fijner kunnen maken, ik was vroeger iemand met een behoorlijk sociaal leven, bijbaan, vrienden.. Daar is niets meer van over, behalve fok spreek ik vrijwel niemand meer.![]()
Ik ben nu 30, het zou nog goed kunnen komen ipv. het chronisch thuis zitten en nauwelijks slaap, denk dat niemand daar echt gelukkig van zou kunnen worden.
Ah klote man, het is eigenlijk debiel dat je deze dagen (zeker als je Tinnitus hebt) beter gehoorbescherming in kan hebben.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:04 schreef BMW1993 het volgende:
Dag allemaal
Even een kleine update
Ik reed net door Rotterdam Zuid, ik had even wat opgehaald bij de snackbar en wat biertjes.
Toen er een groep jongens op straat vuurwerk naar mijn auto gooide..
Ik heb al sinds 2010 ernstige tinnitus en hyperacusis... En denk vaak na of ik dit nog lang volhoud en hoe lang ik dit leven kan voortzetten met die vreselijke tinnitus. Het is echt zo hard als een kettingszaag..
Dus ik werd woest, en schreeuwde 'HEE' uit mijn auto.. Schijnbaar was dit super lollig, want ze begonnen 'hee' terug te schreeuwen en lachen....
Dus ik schreeuw 'achterlijke mong**l ' waarop hij dreigend naar mijn auto kwam en 2 keer vroeg 'wat zeg jij tegen mij '
Ik ben toen door gaan rijden, gekeerd en weer richting hun kant opgereden terwijl ze met zijn 4'e midden op de straat stonden... Ik ben met 30 door gaan rijden en uiteindelijk sprongen ze weg... Mijn woede was zo hoog op dat moment.
Een wanhopige man met ernstige tinnitus zo behandelen... Ik ben mede door tinnitus afgekeurd...
Een wanhopige man van 30.. Die smeekt om te stoppen en dan lachen... En iemand belachelijk maken.......
Wat voor maatschappij leven wij tegenwoordig. Om iemand met ernstige tinnitus uit te lachen en vuurwerk gooien naar willekeurige mensen..... Ik vind het echt diep triest hoe men tegenwoordig met elkaar omgaat...
Ik merk nog geen verergering, maar ik ben dik in de zenuwen... Als de dood dat ik nu een gehoorbeschadiging erbij heb... Maarja even van mij afzetten.. Want angst en stress kan tinnitus ook verergeren..
Ik vind je berichten heel verontrustend. Hoe vervelend die jochies ook zijn: inrijden op mensen is nooit oké.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:04 schreef BMW1993 het volgende:
Dag allemaal
Even een kleine update
Ik reed net door Rotterdam Zuid, ik had even wat opgehaald bij de snackbar en wat biertjes.
Ik heb al sinds 2010 ernstige tinnitus en hyperacusis... En denk vaak na of ik dit nog lang volhoud en hoe lang ik dit leven kan voortzetten met die vreselijke tinnitus. Het is echt zo hard als een kettingszaag..
Dus ik werd woest, en schreeuwde 'HEE' uit mijn auto.. Schijnbaar was dit super lollig, want ze begonnen 'hee' terug te schreeuwen en lachen....
Dus ik schreeuw 'achterlijke mong**l ' waarop hij dreigend naar mijn auto kwam en 2 keer vroeg 'wat zeg jij tegen mij '
Ik ben toen door gaan rijden, gekeerd en weer richting hun kant opgereden terwijl ze met zijn 4'e midden op de straat stonden... Ik ben met 30 door gaan rijden en uiteindelijk sprongen ze weg... Mijn woede was zo hoog op dat moment.
Een wanhopige man met ernstige tinnitus zo behandelen... Ik ben mede door tinnitus afgekeurd...
Een wanhopige man van 30.. Die smeekt om te stoppen en dan lachen... En iemand belachelijk maken.......
Wat voor maatschappij leven wij tegenwoordig. Om iemand met ernstige tinnitus uit te lachen en vuurwerk gooien naar willekeurige mensen..... Ik vind het echt diep triest hoe men tegenwoordig met elkaar omgaat...
Ik merk nog geen verergering, maar ik ben dik in de zenuwen... Als de dood dat ik nu een gehoorbeschadiging erbij heb... Maarja even van mij afzetten.. Want angst en stress kan tinnitus ook verergeren..
Je hebt gelijk, als zoiets gefilmd zou zijn had ik wellicht zelfs mijn rijbewijs kunnen verliezen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind je berichten heel verontrustend. Hoe vervelend die jochies ook zijn: inrijden op mensen is nooit oké.
Het klinkt alsof je in een neerwaartse spiraal zit: je hebt geen werk en dus geen afleiding, je drinkt te veel bier, je slaapt slecht maar drinkt koffie om met de moeheid om te gaan. Hoewel ik snap dat je zoekt naar mogelijkheden om aan de vreselijke tinnitus te ontsnappen, denk ik dat je het zo erger maakt voor jezelf.
Heb je voor je gevoel alle mogelijke manieren om hulp te krijgen uitgeput? Het kan ook zijn dat je nog niet de hulpverlener hebt getroffen die je nodig hebt. De juiste persoon kan een groot verschil maken.
Hoe breng je verder je dagen door? Op welke manier zoek je afleiding?
Dank voor de tip, volgens mij zijn dat trainingen om er mee om te gaan psychisch?quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:14 schreef Sorella het volgende:
Om even in te haken op claudia. Heb je al eens een afspraak gehad bij een audiologisch gehoorcentrum ?
Dit loopt via de kno arts maart misschien kan het ook via de huisarts maar die kunnen je misschien helpen met (beter) leren omgaan met je tinitus.
Ik zeg misschien want ik sta al 6 maanden op de wachtlijst bij hun dus geen ervaringsdeskundige maar niet geschoten is altijd mis.
De tips om hier psychologische hulp te zoeken is een goede. Er zijn via verschillende centra behandelingen te boeken die specifiek aan de slag gaan met je Tinnitus. Je zou ook als je sneller terecht kan bij een generieke het proberen, maar dat moet je het wel treffen.quote:Op zondag 31 december 2023 13:02 schreef BMW1993 het volgende:
^
Jep, je merkt dat de tinnitus luider is met alcohol, het was puur om in slaap te geraken, echter merk ik dat dit effect ook steeds minder aan het worden is, daarom probeer ik ook te stoppen met alcohol, wiet heb ik ook al definitief de rug toe gekeerd, slapen moet uiteindelijk weer vanzelf gaan, de tinnitus moet gewoon aanvoelen als 'jouw stilte' zodat je er ook niet meer angstig van bent.
Veel succes daarbij.quote:Op zondag 31 december 2023 12:49 schreef BMW1993 het volgende:
Ik heb mezelf via de huisarts wel weer aangemeld bij neurologie voor mijn slaapproblemen, maarja ik ben wel eens eerder in een slaapcentrum geweest, en dat heeft eigenlijk niet geholpen.
Blijf ik knap vinden, 99% van de tijd boeit het me ook niet... Maar die ene procent zorgt er nog voor dat ik er geen totale vrede mee heb...quote:Op zondag 31 december 2023 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
n dat maakt het zo lastig. Ik ben zelf gek genoeg over mijn insomnia heen gekomen. Gezond en regelmatig leven zijn voor mij van cruciaal belang. Over mijn tinnitus kan ik nu oprecht zeggen dat ik er vrede mee heb.
Er is hoop, zelfs op Thunderdome zag ik een groot gedeelte lopen met iets van gehoorbescherming...quote:Op zondag 31 december 2023 16:34 schreef BlackLining het volgende:
Oh, ik wist niet dat hier een topic over was. Gezellig
Ik ben ergens vorig jaar (als in 2022) ook aan de beurt gekomen. Te lang zonder bescherming in de horeca gewerkt. Een fluittoon die inmiddels wel wat is weggezakt dus met achtergrondgeluid niet meer hoorbaar. Tenzij ik stress heb, dan hoor ik hem heel de dag. Gelukkig inmiddels een andere baan met nul stress en veel rust.
Ik kan me die paniekaanvallen ook nog wel herinneren in het begin ja. Verschrikkelijk.
Het ergst nu vind ik mensen die je belachelijk proberen te maken als je gehoorbescherming draagt in medium-heftige omstandigheden. Mietje hoor ik nog wel eens. Doet me verder weinig, vind het alleen zo zonde dat mensen die nog niet aan de beurt zijn gekomen er zo in staan. Want op Johan Derksen na gun ik het niemand. En als het eenmaal zo ver is, is het huilen.
Weet iemand hoe lang je moet stoppen met het drinken van alcohol voordat je verschil gaat merken?quote:Op zondag 31 december 2023 12:54 schreef mascara-klodder het volgende:
Je weet dat alcohol ook niet echt meewerkt tegen tinnitus?
Valt daar überhaupt iets algemeens over te zeggen? Probeer het uit, zou ik zeggen.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:54 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Weet iemand hoe lang je moet stoppen met het drinken van alcohol voordat je verschil gaat merken?
Ligt er aan hoeveel en hoevaak etc je dronk gok ik.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:54 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Weet iemand hoe lang je moet stoppen met het drinken van alcohol voordat je verschil gaat merken?
Dit ook ja, is een afweging die ik voor mezelf maak. En zo vaak ga ik ook niet naar de kroeg uiteindelijkquote:Op maandag 1 januari 2024 18:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Anyway doet je T harder piepen door een avondje bieren; en gaat het ook weer snel naar normaal... Dan zou ik dat avondje bieren verkiezen boven toegeven aan je T.
Weet uit ervaring dat het lastig is om enige compassie te krijgen als je Tinnitus hebt, je mankeert immers niets zichtbaars.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:04 schreef BMW1993 het volgende:
Dag allemaal
Even een kleine update
Ik begin begin december inmiddels geopereerd. In het begin was de tinnitus alleen maar erger, maar dat kwam - achteraf gezien - doordat m'n oor vol zat met wondvocht.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:18 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Cholesteatoom is een venijnig iets wat soms lastig uit te roeien is. Ik ben na zes operaties bij umc terecht gekomen, want het Cholesteatoom kwam telkens weer terug.
Due pieptoon kan goed met je Cholesteatoom te maken hebben.
Hoevaak ik idd niet te horen heb gekregen dat het "maar een piep is, die heb ik ook wel eens".quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:48 schreef GTIMk1 het volgende:
[..]
Weet uit ervaring dat het lastig is om enige compassie te krijgen als je Tinnitus hebt, je mankeert immers niets zichtbaars.
Een hel inderdaad, je kunt beter een arm of een been missen, dan zien mensen dat je iets hebt.
Sterkte er mee, laat de stress geen aanjager van je Tinnitus zijn!
Compassie in Rotterdam-Zuid bestaat niet.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:04 schreef BMW1993 het volgende:
Dag allemaal
Even een kleine update
Dat wist dat tuig toch niet?quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:04 schreef BMW1993 het volgende:
Dag allemaal
Even een kleine update
Met oud en nieuw moet je die pauper wijk in Rotterdam niet opzoeken, dan weet je dat dit kan gebeuren met het tuig dat er woont. Hoewel er hier en daar gentrificatie is op Zuid, is het nog altijd een verzamelplek van de onderlaag van Nederland.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:04 schreef BMW1993 het volgende:
Dag allemaal
Even een kleine update
Eens, Gister stapte nog een groepje gasten de metro in bij Slinge, allemaal rondom de 16 / 17, een droeg een bivakmuts, en niemand in de metro leek het iets te interesseren.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:08 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Met oud en nieuw moet je die pauper wijk in Rotterdam niet opzoeken, dan weet je dat dit kan gebeuren met het tuig dat er woont. Hoewel er hier en daar gentrificatie is op Zuid, is het nog altijd een verzamelplek van de onderlaag van Nederland.
Als het echt moet doe je gewoon je oordoppen in op straat. Dat geeft rust. Ik doe ze bij lichte twijfel altijd in. Ben ik gewoon zeker dat er niks qua geluid te hard kan zijn.
Zij kunnen niet weten wat jij hoort dus ik zou externe geluidenquote:Op woensdag 14 februari 2024 15:26 schreef Sorella het volgende:
Onderzoekje gehad bij het audiologisch gehoorcentrum.
Bij dit onderzoek waren de hoge tonen minder en bij de vorige twee de lage tonen ?
9 april heb ik een groepsbijeenkomst en mijn man mag mee wat ik wel fijn vind wat zo af en toe heb ik het idee dat hij vind dat ik me aanstel want hij heeft ook een piep in zijn oren![]()
Hebben jullie ook dat idee dat jullie door de omgeving minder serieus genomen worden ?
Dat de omgeving tinnitus niet serieus neemt is een feit.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:26 schreef Sorella het volgende:
Onderzoekje gehad bij het audiologisch gehoorcentrum.
Bij dit onderzoek waren de hoge tonen minder en bij de vorige twee de lage tonen ?
9 april heb ik een groepsbijeenkomst en mijn man mag mee wat ik wel fijn vind wat zo af en toe heb ik het idee dat hij vind dat ik me aanstel want hij heeft ook een piep in zijn oren![]()
Hebben jullie ook dat idee dat jullie door de omgeving minder serieus genomen worden ?
quote:Op zondag 21 april 2024 16:01 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat de omgeving tinnitus niet serieus neemt is een feit.
Ik had laatst mijn been gebroken, van de trap gevallen in de flat waar ik woon.
En toen ik liep met die krukken, kreeg ik zelfs van willekeurige vreemde op straat te horen van 'niet makkelijk hé' of 'sterkte man' en mensen hielden zelfs deuren open.
Ik had nog nooit zoveel aanspraak op straat.![]()
Terwijl die beenbreuk eigenlijk behalve dat het irritant lopen is, helemaal niet zo erg was.
Mijn tinnitus is een 100x grotere belemmering in mijn leven, met paniekaanvallen en het idee dat je nooit meer rust gaat vinden tot je dood gaat...
Ook mijn dokter was erg laconiek 'ja niks aan te doen, met tinnitus kan je gewoon 100 worden hoor'
Ook mijn collega's nemen het niet serieus, ze blijven de radio op zijn hardst aanzetten.. Ondanks dat ik 10 keer heb verteld tinnitus te hebben..
Mensen vinden al snel dat je zeurt, dat het allemaal wel meevalt, tot dat ze zelf merken wat het is.
Want het is niet alleen de tinnitus die vervelend is, ook het spasme van het trommelvlies die ongecontroleerd bij geluiden op en neer gaat, het is een verschrikkelijk gevoel en het zorgt voor paniekaanvallen.
Maar mensen denken vaak dat het iets psychisch iets. Een collega vroeg eens 'hoor je ook stemmen die er niet zijn?'
Ik ben benieuwd hoeveel mensen met tinnitus uiteindelijk zelfmoord plegen.quote:
Ik denk dat we gaan schrikken, als we echt gaan kijken naar gevallen waar Tinnitus de reden was om suicide te plegen. Toen ik T kreeg was het verhaal dat het wel mee viel etc.. Maar dat is denk ik meer om nieuwelingen met T enigsins gerust te stellen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 02:57 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel mensen met tinnitus uiteindelijk zelfmoord plegen.
Ik heb er ook wel vaak aan gedacht, maar dood kan je altijd nog.
En stel dat je zelfmoord pleegt, en 5 jaar later heeft de medische wereld een oplossing gevonden.![]()
Zou zonde zijn.
Ach, wat verschrikkelijk.quote:
Ben benieuwd, helaas zijn vaak bij dit soort medicatie de bijwerkingen te heftig..quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:58 schreef W00fer het volgende:
Hetgeen binnenkort bestudeert gaat worden is Perampanel voor tinnitus
via prof dr Dirk de Ridder - webinar op tinnitustalk
https://www.apotheek.nl/medicijnen/perampanel
Zo werkt psyche niet. Dat willen ze je doen geloven dat cognitieve gedragstherapie zo werkt, maar zo werkt depressie niet. De GGZ gaat er vanuit dat als je maar aan genoeg positieve dingen denkt de negatieve dingen dan verdwijnen. Een soort goocheltruck. Draai je gedachten om en dan is alles opgelost, relativeren. Het lichaam en de geest zijn sterk genoeg mijns inziens om het zo niet te laten werken. Anders konden we de hele psychiatrie wel opdoeken als het een kwestie was van kop op.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 02:57 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel mensen met tinnitus uiteindelijk zelfmoord plegen.
Ik heb er ook wel vaak aan gedacht, maar dood kan je altijd nog.
En stel dat je zelfmoord pleegt, en 5 jaar later heeft de medische wereld een oplossing gevonden.![]()
Zou zonde zijn.
Een studie waar het middel gelinkt wordt aan tinnitus is gesponsord door Novartis dus hoeverre is die serieus te nemen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:03 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ben benieuwd, helaas zijn vaak bij dit soort medicatie de bijwerkingen te heftig..
Herkenbaar wat je zegt. Bij mij is het begonnen toen ik een schildklier aandoening kreeg en ik hoor verschillende dingen:quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb al zolang tinnitus dat ik niet eens weet wanneer het begonnen is.
Als je ergens geweest bent met veel geluid, dan hoor je daarna de stilte, een soort van lichte piep. Viel me jaren geleden op dat ik de 'stilte' eigenlijk altijd hoor.
Soms veranderd het geluid in een soort licht getinkel soms in geruis en soms wordt het wat harder.
Terwijl ik dit typ hoor ik het dwars door het omgevingsgeluid heen.
Stoort het me? Ja, als ik er bewust op ga letten. Maar ik heb het inmiddels geaccepteerd, het hoort bij me.
Enige wat ik hoop is dat het niet erger wordt en als het blijft zoals het nu is, kan ik er prima mee leven![]()
Overigens slaap ik snachts gewoon met oordoppen in en heb ik niet meer last ervan dan overdag.
Sterkte voor degenen bij wie het wel voor problemen zorgt.
Jup... ziek zijn of tijdelijke toename van psychische klachten zorgen hier ook altijd voor een luidere piep.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:35 schreef roos94 het volgende:
Jullie ook meer last van tinnitus tijdens ziekte?
Heb griep, en man, mijn oren bonken de pan uit..
Al jaren niet ziek geweest dus dat weet ik niet. Maar bij stress absoluut. Sterker nog, ik merk het altijd eerder aan mijn oren dan aan mijn humeur als er iets niet goed gaat in het leven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:35 schreef roos94 het volgende:
Jullie ook meer last van tinnitus tijdens ziekte?
Heb griep, en man, mijn oren bonken de pan uit..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |