Eens, Gister stapte nog een groepje gasten de metro in bij Slinge, allemaal rondom de 16 / 17, een droeg een bivakmuts, en niemand in de metro leek het iets te interesseren.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:08 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Met oud en nieuw moet je die pauper wijk in Rotterdam niet opzoeken, dan weet je dat dit kan gebeuren met het tuig dat er woont. Hoewel er hier en daar gentrificatie is op Zuid, is het nog altijd een verzamelplek van de onderlaag van Nederland.
Als het echt moet doe je gewoon je oordoppen in op straat. Dat geeft rust. Ik doe ze bij lichte twijfel altijd in. Ben ik gewoon zeker dat er niks qua geluid te hard kan zijn.
Zij kunnen niet weten wat jij hoort dus ik zou externe geluidenquote:Op woensdag 14 februari 2024 15:26 schreef Sorella het volgende:
Onderzoekje gehad bij het audiologisch gehoorcentrum.
Bij dit onderzoek waren de hoge tonen minder en bij de vorige twee de lage tonen ?
9 april heb ik een groepsbijeenkomst en mijn man mag mee wat ik wel fijn vind wat zo af en toe heb ik het idee dat hij vind dat ik me aanstel want hij heeft ook een piep in zijn oren![]()
Hebben jullie ook dat idee dat jullie door de omgeving minder serieus genomen worden ?
Dat de omgeving tinnitus niet serieus neemt is een feit.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:26 schreef Sorella het volgende:
Onderzoekje gehad bij het audiologisch gehoorcentrum.
Bij dit onderzoek waren de hoge tonen minder en bij de vorige twee de lage tonen ?
9 april heb ik een groepsbijeenkomst en mijn man mag mee wat ik wel fijn vind wat zo af en toe heb ik het idee dat hij vind dat ik me aanstel want hij heeft ook een piep in zijn oren![]()
Hebben jullie ook dat idee dat jullie door de omgeving minder serieus genomen worden ?
quote:Op zondag 21 april 2024 16:01 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat de omgeving tinnitus niet serieus neemt is een feit.
Ik had laatst mijn been gebroken, van de trap gevallen in de flat waar ik woon.
En toen ik liep met die krukken, kreeg ik zelfs van willekeurige vreemde op straat te horen van 'niet makkelijk hé' of 'sterkte man' en mensen hielden zelfs deuren open.
Ik had nog nooit zoveel aanspraak op straat.![]()
Terwijl die beenbreuk eigenlijk behalve dat het irritant lopen is, helemaal niet zo erg was.
Mijn tinnitus is een 100x grotere belemmering in mijn leven, met paniekaanvallen en het idee dat je nooit meer rust gaat vinden tot je dood gaat...
Ook mijn dokter was erg laconiek 'ja niks aan te doen, met tinnitus kan je gewoon 100 worden hoor'
Ook mijn collega's nemen het niet serieus, ze blijven de radio op zijn hardst aanzetten.. Ondanks dat ik 10 keer heb verteld tinnitus te hebben..
Mensen vinden al snel dat je zeurt, dat het allemaal wel meevalt, tot dat ze zelf merken wat het is.
Want het is niet alleen de tinnitus die vervelend is, ook het spasme van het trommelvlies die ongecontroleerd bij geluiden op en neer gaat, het is een verschrikkelijk gevoel en het zorgt voor paniekaanvallen.
Maar mensen denken vaak dat het iets psychisch iets. Een collega vroeg eens 'hoor je ook stemmen die er niet zijn?'
Ik ben benieuwd hoeveel mensen met tinnitus uiteindelijk zelfmoord plegen.quote:
Ik denk dat we gaan schrikken, als we echt gaan kijken naar gevallen waar Tinnitus de reden was om suicide te plegen. Toen ik T kreeg was het verhaal dat het wel mee viel etc.. Maar dat is denk ik meer om nieuwelingen met T enigsins gerust te stellen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 02:57 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel mensen met tinnitus uiteindelijk zelfmoord plegen.
Ik heb er ook wel vaak aan gedacht, maar dood kan je altijd nog.
En stel dat je zelfmoord pleegt, en 5 jaar later heeft de medische wereld een oplossing gevonden.![]()
Zou zonde zijn.
Ach, wat verschrikkelijk.quote:
Ben benieuwd, helaas zijn vaak bij dit soort medicatie de bijwerkingen te heftig..quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:58 schreef W00fer het volgende:
Hetgeen binnenkort bestudeert gaat worden is Perampanel voor tinnitus
via prof dr Dirk de Ridder - webinar op tinnitustalk
https://www.apotheek.nl/medicijnen/perampanel
Zo werkt psyche niet. Dat willen ze je doen geloven dat cognitieve gedragstherapie zo werkt, maar zo werkt depressie niet. De GGZ gaat er vanuit dat als je maar aan genoeg positieve dingen denkt de negatieve dingen dan verdwijnen. Een soort goocheltruck. Draai je gedachten om en dan is alles opgelost, relativeren. Het lichaam en de geest zijn sterk genoeg mijns inziens om het zo niet te laten werken. Anders konden we de hele psychiatrie wel opdoeken als het een kwestie was van kop op.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 02:57 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel mensen met tinnitus uiteindelijk zelfmoord plegen.
Ik heb er ook wel vaak aan gedacht, maar dood kan je altijd nog.
En stel dat je zelfmoord pleegt, en 5 jaar later heeft de medische wereld een oplossing gevonden.![]()
Zou zonde zijn.
Een studie waar het middel gelinkt wordt aan tinnitus is gesponsord door Novartis dus hoeverre is die serieus te nemen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:03 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ben benieuwd, helaas zijn vaak bij dit soort medicatie de bijwerkingen te heftig..
Herkenbaar wat je zegt. Bij mij is het begonnen toen ik een schildklier aandoening kreeg en ik hoor verschillende dingen:quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb al zolang tinnitus dat ik niet eens weet wanneer het begonnen is.
Als je ergens geweest bent met veel geluid, dan hoor je daarna de stilte, een soort van lichte piep. Viel me jaren geleden op dat ik de 'stilte' eigenlijk altijd hoor.
Soms veranderd het geluid in een soort licht getinkel soms in geruis en soms wordt het wat harder.
Terwijl ik dit typ hoor ik het dwars door het omgevingsgeluid heen.
Stoort het me? Ja, als ik er bewust op ga letten. Maar ik heb het inmiddels geaccepteerd, het hoort bij me.
Enige wat ik hoop is dat het niet erger wordt en als het blijft zoals het nu is, kan ik er prima mee leven![]()
Overigens slaap ik snachts gewoon met oordoppen in en heb ik niet meer last ervan dan overdag.
Sterkte voor degenen bij wie het wel voor problemen zorgt.
Jup... ziek zijn of tijdelijke toename van psychische klachten zorgen hier ook altijd voor een luidere piep.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:35 schreef roos94 het volgende:
Jullie ook meer last van tinnitus tijdens ziekte?
Heb griep, en man, mijn oren bonken de pan uit..
Al jaren niet ziek geweest dus dat weet ik niet. Maar bij stress absoluut. Sterker nog, ik merk het altijd eerder aan mijn oren dan aan mijn humeur als er iets niet goed gaat in het leven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:35 schreef roos94 het volgende:
Jullie ook meer last van tinnitus tijdens ziekte?
Heb griep, en man, mijn oren bonken de pan uit..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |