abonnement Unibet Coolblue
pi_200491440


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 19:52:40 #2
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 19:54:21 #3
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200491479
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 19:47 schreef ZarB het volgende: [..] Tja. Iedereen wil uit deze pandemie en uit deze beperkingen. Als je je dan 1.5 jaar laat voorhouden dat vaccineren de uitweg is, en je doet dat met voor of tegenzin, en het is nog niet klaar. Dat doet niemand echt goed. Dan ga je iemand de schuld geven natuurlijk.
Maar hoe dan? Ik vind het ook vervelend dat mijn zorgpremie hoger is omdat er mensen zijn die niet betalen. Of mensen die weigeren te werken en elke maand excuses hebben waardoor mijn belastingdruk hoger is. Op het moment dat ongevaccineerden ‘de schuld’ gaan krijgen worden ze effectief vogelvrij verklaard. Dan zou ik me wel flink schamen om Nederlander te zijn. Zo’n eigenwijs en vrijgevochten landje wat dan een groep maar laat stikken omdat ze te eigenwijs zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 22 juli 2021 @ 19:56:21 #4
451005 Grems
Clown World
pi_200491496
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 19:47 schreef ZarB het volgende:

[..]

Tja. Iedereen wil uit deze pandemie en uit deze beperkingen. Als je je dan 1.5 jaar laat voorhouden dat vaccineren de uitweg is, en je doet dat met voor of tegenzin, en het is nog niet klaar. Dat doet niemand echt goed. Dan ga je iemand de schuld geven natuurlijk.
Ik zou vooral boos op mijzelf zijn, als ik mij zo doorzichtig had laten oplichten en naaien door de overheid.

Maar goed iedereen die het zag aankomen was gelukkig een gekkie waar je vooral geen aandacht aan moest schenken :9~ :9~ :9~
pi_200491500
ongevaccineerden tegen dit virus, worden uit uiteindelijk ziek.
  donderdag 22 juli 2021 @ 19:57:08 #6
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200491509
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 19:48 schreef GemMagic het volgende:
Een ongevaccineerde kan ook prima iemand zijn die corona heeft gehad. In NL kun je daar zelfs een herstelbewijs van krijgen als je daar waarde aan hecht. Het belangrijkste is mensen op welke manier dan ook niet meer ziekhuis-niveau ziek worden van een besmetting.
Het addertje is dat dit "herstelbewijs" maar tijdelijk geldig is en een vaccinatie een 'eeuwige' rust zou geven en dan zogenaamd dan niet, naar men 'stelt' zoveel, meer drukt op de zorg.

Ik zie liever dat iemand kan herstellen en daarmee aangeeft dat die voldoende daartoe in staat is, dan iemand die daarvoor een vaccinatie ziet als kracht van zijn macht. Dat wil niet zeggen dat iedereen dan Covid19 moet hebben maar mensen die het overwinnen hebben wmb geen vaccinatie nodig. Uitzonderingen daargelaten als zij eoa. zware operatie oid moeten ondergaan etc.etc.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200491531
Misschien heb je nog nooit een dubbele longonsteking gehad, prima, je maar bent dus bijna dood.
  donderdag 22 juli 2021 @ 19:58:53 #8
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200491533
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 19:56 schreef christmastsunami het volgende:
ongevaccineerden tegen dit virus, worden uit uiteindelijk ziek.
Net zo als gevaccinneerden, het verschil is de tijd waarbij niemand weet wanneer (en hoe lang).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 22 juli 2021 @ 19:59:27 #9
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200491543
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 19:56 schreef christmastsunami het volgende:
ongevaccineerden tegen dit virus, worden uit uiteindelijk ziek.
Dit is een beetje het probleem ja, dat zo veel mensen er vanuit gaan dat alle ongevaccineerden ziek gaan worden..
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 20:01:30 #10
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200491579
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 19:59 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dit is een beetje het probleem ja, dat zo veel mensen er vanuit gaan dat alle ongevaccineerden ziek gaan worden..
Dat hebben we te danken aan de onsterfelijke woorden van onze minister van VWS. Degene die het wel zou weten zou je zeggen.

“Uiteindelijk kunnen 2 dingen gebeuren. Of je laat je vaccineren, of je wordt ziek”
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:01:31 #11
338319 ZarB
Piña colada
pi_200491580
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 19:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar hoe dan? Ik vind het ook vervelend dat mijn zorgpremie hoger is omdat er mensen zijn die niet betalen. Of mensen die weigeren te werken en elke maand excuses hebben waardoor mijn belastingdruk hoger is. Op het moment dat ongevaccineerden ‘de schuld’ gaan krijgen worden ze effectief vogelvrij verklaard. Dan zou ik me wel flink schamen om Nederlander te zijn. Zo’n eigenwijs en vrijgevochten landje wat dan een groep maar laat stikken omdat ze te eigenwijs zijn.
Nee maar ik kan me het gevoel van verontwaardiging wel voorstellen. Dat is alles wat ik zeg.

Áls zou blijken dat ongevaccineerden op de zorg drukken en daardoor beperkingen blijven.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200491591
quote:
Gevaccineerden zien dit wel zitten. Zij vinden dat mensen die zich niet willen laten vaccineren geen verantwoordelijkheid nemen om de pandemie in te dammen en anderen voor de gevolgen laten opdraaien. Iemand zegt: "Er komt een nieuwe golf en iedereen is daar weer de dupe van. Met name het zorgpersoneel. En straks moet ik zeker weer in lockdown voor dit soort mensen?"
Is dat datzelfde zorgpersoneel wat zich in grote getalen weigert te laten vaccineren?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200491609
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 19:59 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dit is een beetje het probleem ja, dat zo veel mensen er vanuit gaan dat alle ongevaccineerden ziek gaan worden..
Daar ga ik vanuit ja, of ze doodziek worden weet ik niet, maar ze gaan dit virus oplopen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:03:24 #14
451005 Grems
Clown World
pi_200491613
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:01 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nee maar ik kan me het gevoel van verontwaardiging wel voorstellen. Dat is alles wat ik zeg.
Ja maar dit was toch echt een beetje van het niveau Indiaase Microsoft medewerker die even moet inloggen bij je bank en dan iedereen die zegt dat je het niet moet doen uitmaken voor racist/gekkie/hater.

En dan achteraf zuur zijn en het oneerlijk vinden dat diezelfde gekkies nog wel geld hebben.
pi_200491632
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Is dat datzelfde zorgpersoneel wat zich in grote getalen weigert te laten vaccineren?
dat zijn mensen die ultra voorzichtig zijn en nogal saai zijn, dat is geen normale vergelijking.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:04:32 #16
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200491634
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Is dat datzelfde zorgpersoneel wat zich in grote getalen weigert te laten vaccineren?
Zelf vind ik het wel goeie dat sommige mensen blijkbaar geloven dat iedereen die op een operatie aan het wachten is dan ook inderdaad gevaccineerd is.

Het is wel heel simpel leven als je zo denkt (in hokjes).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200491637
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 18:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, hoor, tijdens de pandemie van 1918 zei iedereen "Oh, laat maar gaan, alles open, niks aan de hand" _O-
Waar lees je mij dat zeggen lol?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 20:05:14 #18
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200491647
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:01 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nee maar ik kan me het gevoel van verontwaardiging wel voorstellen. Dat is alles wat ik zeg.

Áls zou blijken dat ongevaccineerden op de zorg drukken en daardoor beperkingen blijven.
Ah oke op die manier. Dat snap ik wel.

Wat mij betreft is er 1 partij die dan gefaald heeft. De overheid heeft het niet voor elkaar gekregen voldoende te overtuigen dat de vaccins veilig zijn. Opmerkingen als ‘je weet toch ook niet wat er in een frikandel zit?’ Ondermijnen dat vertrouwen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:05:17 #19
338319 ZarB
Piña colada
pi_200491650
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:03 schreef Grems het volgende:

[..]

Ja maar dit was toch echt een beetje van het niveau Indiaase Microsoft medewerker die even moet inloggen bij je bank en dan iedereen die zegt dat je het niet moet doen uitmaken voor racist/gekkie/hater.

En dan achteraf zuur zijn en het oneerlijk vinden dat diezelfde gekkies nog wel geld hebben.
Wat bedoel je nou? Dat de gevaccineerden nu een stelletje gekkies zijn die zich hebben laten besodemieteren door de overheid?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:05:54 #20
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200491663
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:03 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Daar ga ik vanuit ja, of ze doodziek worden weet ik niet, maar ze gaan dit virus oplopen.
Dat klinkt als een dreigement :D

In plaats van potloodventen, even nietsvermoedende mensen in het gezicht kuchen :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200491671
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:05 schreef ZarB het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou? Dat de gevaccineerden nu een stelletje gekkies zijn die zich hebben laten besodemieteren door de overheid?
Prima dan laatr jeje toch niet vaccineren, maar dan wil ik je ook niet in mijn omgeving hebben.
pi_200491675
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 19:56 schreef christmastsunami het volgende:
ongevaccineerden tegen dit virus, worden uit uiteindelijk ziek.
Nou en, ziek is nog niet dood. Weinig mis met een paar dagen beroerd op bed. Ik schrik er van hoe een groep mensen ineens in een hoek wordt geduwd en weggezet als tweederangs burgers. En als ik mijn aluhoedje op zou zetten zou ik zeggen, het is bijna verdeel en heers, misschien wel handig om de bevolking tegen elkaar op te zetten, wellicht om je eigen falen te camoufleren.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_200491690
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:06 schreef josja het volgende:

[..]

Nou en, ziek is nog niet dood. Weinig mis met een paar dagen beroerd op bed. Ik schrik er van hoe een groep mensen ineens in een hoek wordt geduwd en weggezet als tweederangs burgers. En als ik mijn aluhoedje op zou zetten zou ik zeggen, het is bijna verdeel en heers, misschien wel handig om de bevolking tegen elkaar op te zetten, wellicht om je eigen falen te camoufleren.
meteen een rode vlag met je alu hoedje
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:07:17 #24
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200491692
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:03 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Daar ga ik vanuit ja, of ze doodziek worden weet ik niet, maar ze gaan dit virus oplopen.
Er worden tienduizenden mensen positief getest die niet eens wisten dat ze het virus bij zich droegen. Dus het virus oplopen betekent niet per definitie ook ziek worden.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:07:31 #25
451005 Grems
Clown World
pi_200491696
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:05 schreef ZarB het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou? Dat de gevaccineerden nu een stelletje gekkies zijn die zich hebben laten besodemieteren door de overheid?
Nee natuurlijk niet, alleen hemeltergend naïef als ze het deden vanwege vermeende privileges.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:07:42 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200491700
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat hebben we te danken aan de onsterfelijke woorden van onze minister van VWS. Degene die het wel zou weten zou je zeggen.

“Uiteindelijk kunnen 2 dingen gebeuren. Of je laat je vaccineren, of je wordt ziek”
Ja, dat was er ook één om op te nemen in het boek "what can possibly go wrong".

of deze, altijd leuk..... to "vote for nate"

Bedenk zelf maar voor wie welk pseudoniem op gaat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 20:09:12 #27
408813 crew  trein2000
pi_200491730
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nt-op-de-ic-a4052005
Ik neem aan dat het RIVM niet liegt. Maar dit is toch wel een opvallend stukje.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200491785
Ik vraag me echt af hoe veel het virus rondgaat onder mensen die geen symptomen hebben of hooguit een klein beetje verkouden zijn. En bovendien kun je na vaccinatie ook nog positief testen.

Straks leven we in een testsamenleving waarbij er veel mensen positief testen omdat het gewoon moet, maar waar de ziekenhuizen ontlast zijn en waarbij er heel veel mensen geen symptomen meer hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200491788
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 19:15 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het zaadje voor de tweederangs burger wordt gepland.
Mag je in plaats van corona ook een ander virus invullen?

Even alle gekheid op een stokje, de antwoorden die mensen geven zijn natuurlijk wel compleet afhankelijk van de context, dwz onder welke impact van het virus achten mensen dit gerechtvaardigd.
I'll give you something to do
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 20:12:39 #30
5428 crew  miss_sly
pi_200491795
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:09 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nt-op-de-ic-a4052005
Ik neem aan dat het RIVM niet liegt. Maar dit is toch wel een opvallend stukje.
Ik weet het niet, allemaal, maar in het ziekenhuis waar ik vandaag was, was men heel strikt in allerlei strenge maatregelen en werd er weer gewerkt aan het openen van een covid-afdeling, vertelden ze me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 20:13:23 #31
408813 crew  trein2000
pi_200491813
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

‘je weet toch ook niet wat er in een frikandel zit?’
Hij heeft dat echt gezegd he?...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:15:55 #32
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200491861
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Opmerkingen als ‘je weet toch ook niet wat er in een frikandel zit?’ Ondermijnen dat vertrouwen.
Is dat serieus gezegd, ja? Dat heb ik gemist _O-
pi_200491875
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:09 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nt-op-de-ic-a4052005
Ik neem aan dat het RIVM niet liegt. Maar dit is toch wel een opvallend stukje.
"Iris Lobert (54) uit Smakt (Limburg) kwam op 30 mei terug van een reis door Zuid-Afrika. "
Tap tap tap
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 20:16:22 #34
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200491879
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hij heeft dat echt gezegd he?...
Ja.. dat was een interview met 1 of andere youtuber, ff snel opgezocht:
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200491884
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:09 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nt-op-de-ic-a4052005
Ik neem aan dat het RIVM niet liegt. Maar dit is toch wel een opvallend stukje.
Wanneer komt Gommers dit vertellen bij Op1 of Humberto? :P
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 20:19:17 #36
5428 crew  miss_sly
pi_200491931
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Wanneer komt Gommers dit vertellen bij Op1 of Humberto? :P
Ik heb toevallig een stukje met Gommers gezien eerder deze week, en hij was daarin echt alleen aan het relativeren. Volgens mij kun je van Gommers niet zeggen dat hij paniek zaait. Hij is volgens mij heel reeel en rationeel, en zegt het zoals het is. En als er dus geen paniek hoeft te zijn, komt hij dat ook echt niet zaaien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200491945
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:03 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Daar ga ik vanuit ja, of ze doodziek worden weet ik niet, maar ze gaan dit virus oplopen.
Alleen de mensen uit de risicogroepen binnen die ongevaccineerden kunnen doodziek worden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:21:20 #38
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200491971
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet het niet, allemaal, maar in het ziekenhuis waar ik vandaag was, was men heel strikt in allerlei strenge maatregelen en werd er weer gewerkt aan het openen van een covid-afdeling, vertelden ze me.
Ook in mijn tandartspraktijk, hoeven geen mondkapjes e.d. meer gebruikt te worden en gebruikt men maskers waar dit vanuit behandelingsstandpunt wenselijk is.
Toch bij uitstek een plek om iemand uit de bek te infecteren. Wel allerlei vergeelde adviezen 'van vroeger' maar daar blijft het dan ook bij. Geen vorsende blikken over/met desinfectie noch afkeuring dat mensen uit elkaar moeten zitten. Je kan daarvoor natuurlijk wel kiezen.

Het enig dat nog niet terug is, zijn de likkebaardende leesmappen.

Prima om op normale wijze om te gaan met gevaren van alle dag die vooral heel normaal zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200491983
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Alleen de mensen uit de risicogroepen binnen die ongevaccineerden kunnen doodziek worden.
ze zijn dus ongevaccineerd
pi_200492006
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:21 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

ze zijn dus ongevaccineerd
Ja, ik zal voor mezelf spreken, maar ik heb die vaccinaties genomen omdat ik dan niet meer doodziek word.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_200492011
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:06 schreef josja het volgende:

[..]

Nou en, ziek is nog niet dood. Weinig mis met een paar dagen beroerd op bed. Ik schrik er van hoe een groep mensen ineens in een hoek wordt geduwd en weggezet als tweederangs burgers. En als ik mijn aluhoedje op zou zetten zou ik zeggen, het is bijna verdeel en heers, misschien wel handig om de bevolking tegen elkaar op te zetten, wellicht om je eigen falen te camoufleren.
BNW?
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 20:23:14 #42
5428 crew  miss_sly
pi_200492020
quote:
12s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ook in mijn tandartspraktijk, hoeven geen mondkapjes e.d. meer gebruikt te worden en gebruikt men maskers waar dit vanuit behandelingsstandpunt wenselijk is.
Toch bij uitstek een plek om iemand uit de bek te infecteren. Wel allerlei vergeelde adviezen 'van vroeger' maar daar blijft het dan ook bij. Geen vorsende blikken over/met desinfectie noch afkeuring dat mensen uit elkaar moeten zitten. Je kan daarvoor natuurlijk wel kiezen.

Het enig dat nog niet terug is, zijn de likkebaardende leesmappen.

Prima om op normale wijze om te gaan met gevaren van alle dag die vooral heel normaal zijn.
Op een longafdeling met ernstig zieke mensen lijkt het me helemaal niet vreemd om strikte maatregelen na te leven nog.

Maar ik wil er verder geen discussie over aan. Het is n=1 en ik wilde het alleen even melden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:25:12 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200492051
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb toevallig een stukje met Gommers gezien eerder deze week, en hij was daarin echt alleen aan het relativeren. Volgens mij kun je van Gommers niet zeggen dat hij paniek zaait. Hij is volgens mij heel reeel en rationeel, en zegt het zoals het is. En als er dus geen paniek hoeft te zijn, komt hij dat ook echt niet zaaien.
Gommers is gewoon heel, heul erg lief en ik zie hem geen agenda's zaaien.
Ik vind het wel jammer dat hij zich laat gebruiken om programma's op te fleuren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200492066
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, ik zal voor mezelf spreken, maar ik heb die vaccinaties genomen omdat ik dan niet meer doodziek word.
Check
Tap tap tap
pi_200492074
I vind het ook niet leuk om een spuit in me arm of m'n reet te krijgen, maar soms is het nodig, zoals tijdens een pandemie.
pi_200492119
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:26 schreef christmastsunami het volgende:
I vind het ook niet leuk om een spuit in me arm of m'n reet te krijgen, maar soms is het nodig, zoals tijdens een pandemie.
Maar dan graag met spul wat helemaal door getest is.
pi_200492129
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:28 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar dan graag met spul wat helemaal door getest is.
Feit is gewoon dat we daar pas over een aantal jaar achter gaan komen. Ja, in de korte-termijn is het hartstikke veilig, maar we weten helemaal niets over lange-termijn effecten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:30:05 #48
22565 asco
Los in deze tent
pi_200492145
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:12 schreef Discombobulate het volgende:

Straks leven we in een testsamenleving waarbij er veel mensen positief testen omdat het gewoon moet, maar waar de ziekenhuizen ontlast zijn en waarbij er heel veel mensen geen symptomen meer hebben.
Ik ben er van overtuigd dat als komende 2 weken (jaja, daar is tie wel nog een keer :') ) de ziekenhuiscijfers weer (flink) gaan dalen het wel eens snel kan zijn afgelopen met dit hele circus.

Want niemand gaat dan nog iets van een volgende golf slikken en daar is dan ook geen reden meer voor.

Maargoed, de zomer is voor veel mensen wel weer deels naar de mallemoeren en ver reizen is ook nog geen optie voorlopig. -O-
pi_200492150
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:28 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar dan graag met spul wat helemaal door getest is.
Als je wilt weten wat de bijwerkingen op lange termijn zijn, dan moet je inderdaad nog wachten. Ik zou even niet weten hoe lang.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:30:57 #50
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200492157
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:28 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar dan graag met spul wat helemaal door getest is.
Die testen vinden nu op grote schaal plaats, met een beetje geduld kan je over een paar jaar een door en door getest vaccin ontvangen ;)
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 20:31:01 #51
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200492158
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb toevallig een stukje met Gommers gezien eerder deze week, en hij was daarin echt alleen aan het relativeren. Volgens mij kun je van Gommers niet zeggen dat hij paniek zaait. Hij is volgens mij heel reeel en rationeel, en zegt het zoals het is. En als er dus geen paniek hoeft te zijn, komt hij dat ook echt niet zaaien.
Ik denk dat het juist was dat Gommers een soort voice of reason is. Die nogal mist bij die programma’s afentoe.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200492165
In die film Interstellar land ie ook dat vliegtuig op die onbekende planeet, omdat het nodig was.
pi_200492176
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:31 schreef christmastsunami het volgende:
In die film Interstellar land ie ook dat vliegtuig op die onbekende planeet, omdat het nodig was.
Precies, daarom.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:34:09 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200492202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, ik zal voor mezelf spreken, maar ik heb die vaccinaties genomen omdat ik dan niet meer doodziek word.
Goed als keuze en niet om te zeiken, je kan nog steeds doodziek worden.
Wat iemands reden ook is, het is goed om de levenskeuze daartoe in eigen hand te hebben en een ander heeft daar doorgaans verder ook geen last van.
Vaccinatie nemen omdat het een kans kan veranderen is zelfs uitstekend. Het is en geeft de persoon zelf geen werkelijke garanties. Maar goed; eenmaal bij de dokter aangeland, helpt het niet je te verdiepen in nadelen om te twijfelen aan het welgemeende advies.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 22-07-2021 20:40:50 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200492223
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:31 schreef christmastsunami het volgende:
In die film Interstellar land ie ook dat vliegtuig op die onbekende planeet, omdat het nodig was.
En Thomas Anderson, Neo, nam de rode pil en zag dat we in een computersimulatie van de wereld leven.
pi_200492262
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is dat serieus gezegd, ja? Dat heb ik gemist _O-
Yup :7

https://www.frituurwereld(...)aken-over-frikandel/
pi_200492282
NEW: Italy will ban unvaccinated people from some public places, including indoor restaurants, gyms, cinemas, museums, and sporting events, unless they are tested for coronavirus

BNO newsroom
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:38:58 #58
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200492287
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Op een longafdeling met ernstig zieke mensen lijkt het me helemaal niet vreemd om strikte maatregelen na te leven nog.

Maar ik wil er verder geen discussie over aan. Het is n=1 en ik wilde het alleen even melden.
Ik zie het niet als discussie, zeker niet. Meer als kijken wat men dan in gedachten heeft.
Het is vooral doen wat een omgeving en (behandelings)situatie vraagt dat iets dan erg wenselijk maakt.
De regel om de regel van een paarse krokodil is sws nooit een goede weg, net zo min als omdat er geen regels zijn dan dus alles zou kunnen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200492295
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Goed als keuze en niet om te zeiken, je kan nog steeds doodziek worden.
Wat iemands reden ook is, het is goed om de levenskeuze daartoe in eigen hand te hebben en een ander heeft daar doorgaans verder ook geen last van.
Vaccinatie nemen omdat het een kans kan veranderen is zelfs uitstekend. Het is en geeft geen de persoon zelf geen garanties. Maar goed; eenmaal bij de dokter aangeland, helpt het niet je te verdiepen in nadelen om te twijfelen aan het welgemeende advies.
Je bedoelt van de 100% heb je nog 6 % kans om doodziek te worden.?

Ja dat klopt.

Als je in een risicogroep zit.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:40:56 #60
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200492325
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Feit is gewoon dat we daar pas over een aantal jaar achter gaan komen. Ja, in de korte-termijn is het hartstikke veilig, maar we weten helemaal niets over lange-termijn effecten.
Dat vind ik ook nog wel spannend ja. Ik zie her en der voorbij komen dat er ook getest is voor lange termijn effecten, maar ik vraag me dan wel af hoe ze dat gedaan hebben. Maar mijn vakgebied ligt nou niet bepaald in die hoek, dus ik weet er verder niks vanaf. Maar redenerend als een leek vraag ik me toch wel af hoe ze nu al vast kunnen stellen dat het vaccin ook over tien jaar nog steeds veilig is - niemand die immers al tien jaar rondloopt met het vaccin. Maar wederom; dat is de kijk van een leek :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:41:56 #61
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200492341
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:38 schreef mijntjexx het volgende:
NEW: Italy will ban unvaccinated people from some public places, including indoor restaurants, gyms, cinemas, museums, and sporting events, unless they are tested for coronavirus

BNO newsroom
Zal wel de standaard gaan worden in veel landen. En dan in sommige landen nog een extra testmaatschappij waar ook gevaccineerden aan deel moeten nemen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200492355
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat vind ik ook nog wel spannend ja. Ik zie her en der voorbij komen dat er ook getest is voor lange termijn effecten, maar ik vraag me dan wel af hoe ze dat gedaan hebben. Maar mijn vakgebied ligt nou niet bepaald in die hoek, dus ik weet er verder niks vanaf. Maar redenerend als een leek vraag ik me toch wel af hoe ze nu al vast kunnen stellen dat het vaccin ook over tien jaar nog steeds veilig is - niemand die immers al tien jaar rondloopt met het vaccin. Maar wederom; dat is de kijk van een leek :P
Zonder vaccin loop je het risico 1 of andere variant van dat virus op te lopen, en met vaccin weet je niet wat de lange termijn effecten zijn.

Je loopt dus altijd een bepaald risico.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_200492385
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zal wel de standaard gaan worden in veel landen.
Heb ik in deze fase niet zo'n moeite mee, als alles dan weer open kan.
Even kijken hoe het daarna gaat of je dan door kan zonder testen.
quote:
En dan in sommige landen nog een extra testmaatschappij waar ook gevaccineerden aan deel moeten nemen.
Dat wordt wél een probleem (hoop ik) :{
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:44:48 #64
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200492388
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat vind ik ook nog wel spannend ja. Ik zie her en der voorbij komen dat er ook getest is voor lange termijn effecten, maar ik vraag me dan wel af hoe ze dat gedaan hebben. Maar mijn vakgebied ligt nou niet bepaald in die hoek, dus ik weet er verder niks vanaf. Maar redenerend als een leek vraag ik me toch wel af hoe ze nu al vast kunnen stellen dat het vaccin ook over tien jaar nog steeds veilig is - niemand die immers al tien jaar rondloopt met het vaccin. Maar wederom; dat is de kijk van een leek :P
Nou ja, ze weten ook van melk dat het twee weken houdbaar is zonder eerst die twee weken af te wachten. Misschien zoiets :+
pi_200492406
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zal wel de standaard gaan worden in veel landen. En dan in sommige landen nog een extra testmaatschappij waar ook gevaccineerden aan deel moeten nemen.
Ik kan ermee leven. Ik ben 12 dagen compleet gevaccineerd. Gisteren nog een testje erbovenop...maar wat een gigantische topavond heb ik gisteren gehad in het stadion!
pi_200492427
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat vind ik ook nog wel spannend ja. Ik zie her en der voorbij komen dat er ook getest is voor lange termijn effecten, maar ik vraag me dan wel af hoe ze dat gedaan hebben. Maar mijn vakgebied ligt nou niet bepaald in die hoek, dus ik weet er verder niks vanaf. Maar redenerend als een leek vraag ik me toch wel af hoe ze nu al vast kunnen stellen dat het vaccin ook over tien jaar nog steeds veilig is - niemand die immers al tien jaar rondloopt met het vaccin. Maar wederom; dat is de kijk van een leek :P
Leuk om te lezen!

https://www.medpagetoday.com/infectiousdisease/covid19/89998
pi_200492428
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:45 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Ik kan ermee leven. Ik ben 12 dagen compleet gevaccineerd. Gisteren nog een testje erbovenop...maar wat een gigantische topavond heb ik gisteren gehad in het stadion!
Kun je ook leven met de 2e zin die je quote?
pi_200492431
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:45 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Ik kan ermee leven. Ik ben 12 dagen compleet gevaccineerd. Gisteren nog een testje erbovenop...maar wat een gigantische topavond heb ik gisteren gehad in het stadion!
Ik denk dat heel veel mensen die gevaccineerd zijn ook denken " ja zonder dat vaccin kom ik straks helemaal nergens meer in."


( ik weet niet of dat ook echt zo is he?)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_200492462
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Kun je ook leven met de 2e zin die je quote?
Yep, die testjes erbovenop vind ik juist voor het gevoel veiliger dus prima als ik dat elke keer moet doen. Niet zo druk maken, maar genieten van de momenten dat het weer even kan (ook wetende dat we daar toch met zijn allen helemaal werkelijk waar niks tegen kunnen doen dat dit de maatschappij in de wereld gaat worden)
pi_200492498
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat vind ik ook nog wel spannend ja. Ik zie her en der voorbij komen dat er ook getest is voor lange termijn effecten, maar ik vraag me dan wel af hoe ze dat gedaan hebben. Maar mijn vakgebied ligt nou niet bepaald in die hoek, dus ik weet er verder niks vanaf. Maar redenerend als een leek vraag ik me toch wel af hoe ze nu al vast kunnen stellen dat het vaccin ook over tien jaar nog steeds veilig is - niemand die immers al tien jaar rondloopt met het vaccin. Maar wederom; dat is de kijk van een leek :P
Mwa, dat kunnen ze niet echt goed testen voor lange-termijn effecten. Ze kunnen hooguit was assays doen waarmee het waarschijnlijk wordt of er wel of geen effecten zijn. Daar ga ik niet in mee hoor. Wat mij opvalt is dat ik nergens de ADME kan vinden van die vaccins: "admission, distribution, metabolism, excretion", dat is de basis van veel toxiciteitsstudies. Hoe worden die vetbolletjes met mRNA gedistribueerd? Alleen in de armspier? Of ook in de hartspier? Of milt of hersenen? Hoe lang doen ze dat? Hoe lang wordt dat mRNA afgelezen? Hoe werkt dat precies of celniveau? Hoe wordt het gemetaboliseerd? Allemaal vragen waar niet zo makkelijk antwoord op is,

Maar 1+1=2 voor mij als ik lees over die myocarditis. Als het opgenomen wordt in de armspier, waarom dan ook niet de hartspier? Naja, als je die ADME studies doet moet je dat allemaal heel goed weten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:51:34 #71
338319 ZarB
Piña colada
pi_200492522
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat vind ik ook nog wel spannend ja. Ik zie her en der voorbij komen dat er ook getest is voor lange termijn effecten, maar ik vraag me dan wel af hoe ze dat gedaan hebben. Maar mijn vakgebied ligt nou niet bepaald in die hoek, dus ik weet er verder niks vanaf. Maar redenerend als een leek vraag ik me toch wel af hoe ze nu al vast kunnen stellen dat het vaccin ook over tien jaar nog steeds veilig is - niemand die immers al tien jaar rondloopt met het vaccin. Maar wederom; dat is de kijk van een leek :P
Wat ze natuurlijk wel weten is dat vaccins in het algemeen geen langetermijneffecten kennen. Daar baseren ze zich vooral op. Een vaccin an sich is niets nieuws.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200492539
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:48 schreef mijntjexx het volgende:
(ook wetende dat we daar toch met zijn allen helemaal werkelijk waar niks tegen kunnen doen dat dit de maatschappij in de wereld gaat worden)
Tsja, die instelling is wat mij betreft precies het probleem van Nederland op dit moment. En niet alleen als het over corona gaat :{
pi_200492542
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:51 schreef ZarB het volgende:

[..]

Wat ze natuurlijk wel weten is dat vaccins in het algemeen geen langetermijneffecten kennen. Daar baseren ze zich vooral op. Een vaccin an sich is niets nieuws.
Het gaat om een nieuwe techniek.
pi_200492544
twitter
pi_200492566
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:51 schreef ZarB het volgende:
Een vaccin an sich is niets nieuws.
Die van Pfizer of Moderna wel hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200492576
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Mwa, dat kunnen ze niet echt goed testen voor lange-termijn effecten. Ze kunnen hooguit was assays doen waarmee het waarschijnlijk wordt of er wel of geen effecten zijn. Daar ga ik niet in mee hoor. Wat mij opvalt is dat ik nergens de ADME kan vinden van die vaccins: "admission, distribution, metabolism, excretion", dat is de basis van veel toxiciteitsstudies. Hoe worden die vetbolletjes met mRNA gedistribueerd? Alleen in de armspier? Of ook in de hartspier? Of milt of hersenen? Hoe lang doen ze dat? Hoe lang wordt dat mRNA afgelezen? Hoe werkt dat precies of celniveau? Hoe wordt het gemetaboliseerd? Allemaal vragen waar niet zo makkelijk antwoord op is,

Maar 1+1=2 voor mij als ik lees over die myocarditis. Als het opgenomen wordt in de armspier, waarom dan ook niet de hartspier? Naja, als je die ADME studies doet moet je dat allemaal heel goed weten.
Dit dus. Ik geloof wel dat ze werken maar wat doen die stoffen nog meer.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:54:06 #77
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200492577
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Je bedoelt van de 100% heb je nog 6 % kans om doodziek te worden.?

Ja dat klopt.

Als je in een risicogroep zit.
Yep en iemand mag en en bij voorkeur in overleg met de behandelend arts bepalen of die in een af te bakenen risicogroep zit.

Zoals je elders (ook) zult merken, maak ik (anders dan ze nuanceren) geen rekenkundige argumentaties meer. Als wetenschap leuk maar meer ook niet. Getallen worden al snel uit verband gerukt om een ander leven gaan leiden.
Met kansen is het voor de persoon ja of nee; en ik heb zelf 'niets' en 'nada' aan 99% zekerheid als die overblijvende 'procent' mij voortaan wakker gaat houden.

Ik weeg zelf af of iets nuttig of vertrouwen geeft. Als een ander vindt dat die daar getallen voor nodig heeft, mag die dat voor zich zelf berekenen. Ik hoef (en wil) niet overtuigd te worden (noch zegt die instelling iets over mij of ik al of niet een vaccinatie wil en al helemaal niet om die een ander te misgunnen).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200492588
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Die van Pfizer of Moderna wel hoor.
Moderna hadden ze toch euh..... uitgebreid uit een vaccin dat al bestond?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:54:49 #79
338319 ZarB
Piña colada
pi_200492592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het gaat om een nieuwe techniek.
Maar ze baseren zich dus op die informatie.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200492611
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Die van Pfizer of Moderna wel hoor.
Al die vaccins in de EU hebben een mega groot beschermings factor, wiskundig zit dat helemaal okiedokie, en nattuurlijk kan 100% niet, maar meer dan dit is bijna niet mogelijk.
pi_200492616
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Wanneer komt Gommers dit vertellen bij Op1 of Humberto? :P
De Smakt is een dorp hier verderop. Ik snap niet zo goed waarom iemand dan helemaal in het Erasmus terecht komt :?
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:57:46 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200492650
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Zonder vaccin loop je het risico 1 of andere variant van dat virus op te lopen, en met vaccin weet je niet wat de lange termijn effecten zijn.

Je loopt dus altijd een bepaald risico.
Klopt en dat maak de discussie soms ook zo oeverloos.
Ik gooi toch nog's een Cruijfie er in: "Beter ten onder gaan aan je eigen visie dan met die van een ander."
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:58:23 #83
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200492660
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:48 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Yep, die testjes erbovenop vind ik juist voor het gevoel veiliger dus prima als ik dat elke keer moet doen. Niet zo druk maken, maar genieten van de momenten dat het weer even kan (ook wetende dat we daar toch met zijn allen helemaal werkelijk waar niks tegen kunnen doen dat dit de maatschappij in de wereld gaat worden)
Jij krijgt een duimpje van Hugo en zijn vrienden ^O^
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:58:51 #84
451005 Grems
Clown World
pi_200492665
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:52 schreef Piles het volgende:

[..]

Tsja, die instelling is wat mij betreft precies het probleem van Nederland op dit moment. En niet alleen als het over corona gaat :{
Helaas inderdaad.

"The continual intrusion into our minds of the hammering noises of arguments and propaganda can lead to two kinds of reactions. It may lead to apathy and indifference, the I-don't-care reaction, or to a more intensified desire to study and to understand. Unfortunately, the first reaction is the more popular one."
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:59:42 #85
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200492677
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:57 schreef Vallon het volgende:
Beter ten onder gaan aan je eigen visie dan met die van een ander
Dat vind ik wel een mooie voor op mijn steen als ik straks bezwijk aan Corona :@
pi_200492691
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:59 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een mooie voor op mijn steen als ik straks bezwijk aan Corona :@
Je kan ook gewoon een tegeltje kopen he?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_200492721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:54 schreef ZarB het volgende:

[..]

Maar ze baseren zich dus op die informatie.
Welke informatie? Klassieke vaccins bestaan uit dode of onschadelijke virussen. mRNA covid vaccin is een code vaccin die onze ribosomen covid spikes laat maken. Die code techniek is nieuw.
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:02:46 #88
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200492726
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een tegeltje kopen he?
Ben niet zo van de tegeltjes en "love live laugh" bordjes.
pi_200492734
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:38 schreef mijntjexx het volgende:
NEW: Italy will ban unvaccinated people from some public places, including indoor restaurants, gyms, cinemas, museums, and sporting events, unless they are tested for coronavirus

BNO newsroom
Vanaf 12 jaar lees ik, wordt een duur grapje als je dat zelf moet gaan bekostigen als toerist
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200492782
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Klopt en dat maak de discussie soms ook zo oeverloos.
Ik gooi toch nog's een Cruijfie er in: "Beter ten onder gaan aan je eigen visie dan met die van een ander."
Nee, de discussie is juist wel goed ivm mensen onder de 18 jaar. En eigenlijk zou je de leeftijd wel kunnen doortrekken maar dat is een andere discussie. De meesten hebben nog een behoorlijke tijd op aarde. Neem je dan het risico, zeker als bekend is dat de meeste niet heel erg ziek worden van covid.
pi_200492824
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:52 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Blijven discussiëren over boosters, net zo lang tot de discussie niet meer 'of' maar 'wanneer' wordt.
pi_200492862
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat vind ik ook nog wel spannend ja. Ik zie her en der voorbij komen dat er ook getest is voor lange termijn effecten, maar ik vraag me dan wel af hoe ze dat gedaan hebben. Maar mijn vakgebied ligt nou niet bepaald in die hoek, dus ik weet er verder niks vanaf. Maar redenerend als een leek vraag ik me toch wel af hoe ze nu al vast kunnen stellen dat het vaccin ook over tien jaar nog steeds veilig is - niemand die immers al tien jaar rondloopt met het vaccin. Maar wederom; dat is de kijk van een leek :P
Dit lezen heeft mij erg geholpen:

https://daniel-debunkt.nl(...)npraktijk-voorpoort/
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:12:59 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200492927
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Mwa, dat kunnen ze niet echt goed testen voor lange-termijn effecten. Ze kunnen hooguit was assays doen waarmee het waarschijnlijk wordt of er wel of geen effecten zijn. Daar ga ik niet in mee hoor. Wat mij opvalt is dat ik nergens de ADME kan vinden van die vaccins: "admission, distribution, metabolism, excretion", dat is de basis van veel toxiciteitsstudies. Hoe worden die vetbolletjes met mRNA gedistribueerd? Alleen in de armspier? Of ook in de hartspier? Of milt of hersenen? Hoe lang doen ze dat? Hoe lang wordt dat mRNA afgelezen? Hoe werkt dat precies of celniveau? Hoe wordt het gemetaboliseerd? Allemaal vragen waar niet zo makkelijk antwoord op is,

Maar 1+1=2 voor mij als ik lees over die myocarditis. Als het opgenomen wordt in de armspier, waarom dan ook niet de hartspier? Naja, als je die ADME studies doet moet je dat allemaal heel goed weten.
Interessant die ADME insteek en goed die (juiste) term te vernemen. Thx.
Van diverse onderdelen zijn er tal van detailvragen die (nog) niet onomstotelijk vaststaan. Dat iets 'werkt' is fijn maar prettiger is dat men precies weet waarom dat zo is om het nut in een juist perspectief te plaatsen.

Het benoemd wat van mijn onbehagen die ik op veel onderdelen ervaar en gevoelsmatig wel zou verwachten dat ze verregaand moeten worden onderzocht. "Ver" omdat men het verdraaid goed moet weten voordat iets massaal wordt losgelaten en daarna niet meer onder controle noch omkeerbaar is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200492986
Verdomme ben vandaag "ziek" geworden, keelpijn, en sinds een uurtje geleden echt rare spierpijn, en heb het af en toe warm. Met een thuistest....was er een 2e streepje zichtbaar minimaal....

Heb maar gelijk een afspraak gemaakt morgen voor een test bij de ggd.. Voor mij de eerste keer, schijt al zeven kleuren

Doei vakantie, doei plannen komende weken.. Ben met niemand in aanraking gekomen, waar ik kwam met een mondkapje, leef al sinds het begin als een soort kluizenaar...
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 21:18:06 #95
236264 crew  capricia
pi_200493031
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:16 schreef Sfancta het volgende:
Verdomme ben vandaag "ziek" geworden, keelpijn, en sinds een uurtje geleden echt rare spierpijn, en heb het af en toe warm. Met een thuistest....was er een 2e streepje zichtbaar minimaal....

Heb maar gelijk een afspraak gemaakt morgen voor een test bij de ggd.. Voor mij de eerste keer, schijt al zeven kleuren

Doei vakantie, doei plannen komende weken.. Ben met niemand in aanraking gekomen, waar ik kwam met een mondkapje, leef al sinds het begin als een soort kluizenaar...
Wat?? Oh wat ongelooflijk klote voor je. :{
Ben je gevaccineerd, BTW?
Het kan ook meevallen. Misschien zet het niet door.
Definitely not CIA
pi_200493042
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat?? Oh wat ongelooflijk klote voor je. :{
Ben je gevaccineerd, BTW?
Ja, eind juni eerste prik Pfizer... Dacht dat ik wel zo goed als veilig was, begin augustus prik 2, maar dat za wel niet doorgaan
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 21:21:21 #97
236264 crew  capricia
pi_200493081
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:18 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Ja, eind juni eerste prik Pfizer... Dacht dat ik wel zo goed als veilig was, begin augustus prik 2, maar dat za wel niet doorgaan
Tuurlijk wel. Dan ben je er al lang weer vanaf.
Of je hebt een besmetting doorgemaakt en dan heb je ook je Greenpass.
Blij dat je in elk geval 1 Pfizer hebt. Dat beschermt echt al tegen nare shit.
Definitely not CIA
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:23:22 #98
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200493118
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:16 schreef Sfancta het volgende:
Verdomme ben vandaag "ziek" geworden, keelpijn, en sinds een uurtje geleden echt rare spierpijn, en heb het af en toe warm. Met een thuistest....was er een 2e streepje zichtbaar minimaal....

Heb maar gelijk een afspraak gemaakt morgen voor een test bij de ggd.. Voor mij de eerste keer, schijt al zeven kleuren

Doei vakantie, doei plannen komende weken.. Ben met niemand in aanraking gekomen, waar ik kwam met een mondkapje, leef al sinds het begin als een soort kluizenaar...
Damn, hoe dan kan dat nou weer? :? Sterkte!
pi_200493135
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Interessant die ADME insteek en goed die (juiste) term te vernemen. Thx.
Van diverse onderdelen zijn er tal van detailvragen die (nog) niet onomstotelijk vaststaan. Dat iets 'werkt' is fijn maar prettiger is dat men precies weet waarom dat zo is om het nut in een juist perspectief te plaatsen.

Het benoemd wat van mijn onbehagen die ik op veel onderdelen ervaar en gevoelsmatig wel zou verwachten dat ze verregaand moeten worden onderzocht. "Ver" omdat men het verdraaid goed moet weten voordat iets massaal wordt losgelaten en daarna niet meer onder controle noch omkeerbaar is.
Ja helemaal mee eens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200493266
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:16 schreef Sfancta het volgende:
Verdomme ben vandaag "ziek" geworden, keelpijn, en sinds een uurtje geleden echt rare spierpijn, en heb het af en toe warm. Met een thuistest....was er een 2e streepje zichtbaar minimaal....

Heb maar gelijk een afspraak gemaakt morgen voor een test bij de ggd.. Voor mij de eerste keer, schijt al zeven kleuren

Doei vakantie, doei plannen komende weken.. Ben met niemand in aanraking gekomen, waar ik kwam met een mondkapje, leef al sinds het begin als een soort kluizenaar...
Wat enorm vervelend voor je.
Heel veel beterschap en sterkte
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:31:46 #101
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200493299
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:05 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee, de discussie is juist wel goed ivm mensen onder de 18 jaar. En eigenlijk zou je de leeftijd wel kunnen doortrekken maar dat is een andere discussie. De meesten hebben nog een behoorlijke tijd op aarde. Neem je dan het risico, zeker als bekend is dat de meeste niet heel erg ziek worden van covid.
Ik bedoelde meer de discussie over wat iemand volgens een ander die het zelf niet treft, allemaal zou moeten.

Ik vraag me af of het een kwestie is van bewust 'nemen'./
Kan iemand werkelijk wel (een) risico nemen, zeker als die nog geruime tijd op aarde wil doorbrengen ?
Risico is meer zoals je zelf aangeeft, bepalen (cq beslissen) of dat van toepassing kan zijn.

Redelijk bekend is idd wie een verhoogd covid-risico heeft (zeker gezien "gevolgen") die er dan imo verstandig aan doen om dit te onderkennen en naar te handelen. Niet als noodlot of risico, maar als factor van het eigen leven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200493312
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juli 2021 19:52 schreef dick_laurent het volgende:
Nou.

Ik heb nog steeds honger.
Nog geen trek in bier? B:)B
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:33:35 #103
451005 Grems
Clown World
pi_200493325
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Damn, hoe dan kan dat nou weer? :? Sterkte!
Anderhalf jaar als kluizenaar leven, dat staat er toch?
pi_200493344
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:16 schreef Sfancta het volgende:
Verdomme ben vandaag "ziek" geworden, keelpijn, en sinds een uurtje geleden echt rare spierpijn, en heb het af en toe warm. Met een thuistest....was er een 2e streepje zichtbaar minimaal....

Heb maar gelijk een afspraak gemaakt morgen voor een test bij de ggd.. Voor mij de eerste keer, schijt al zeven kleuren

Doei vakantie, doei plannen komende weken.. Ben met niemand in aanraking gekomen, waar ik kwam met een mondkapje, leef al sinds het begin als een soort kluizenaar...
Altijd kut als jij je niet goed voelt, maar dit toont wel aan hoe ver wij zijn ontspoort.

Twee jaar geleden zou het zijn: ik ga een avondje vroeg naar bed en dan zien wij morgen wel weer verder. Nu hebben gelijk stress over de komende weken.
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:36:43 #105
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200493383
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:33 schreef Grems het volgende:

[..]

Anderhalf jaar als kluizenaar leven, dat staat er toch?
Ja, bizar toch dat je het dan toch oploopt :o
pi_200493450
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet het niet, allemaal, maar in het ziekenhuis waar ik vandaag was, was men heel strikt in allerlei strenge maatregelen en werd er weer gewerkt aan het openen van een covid-afdeling, vertelden ze me.
Een vriendin van mij werkt op de IC in Erasmus, en die vertelde vorige week eigenlijk hetzelfde als in het artikel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200493495
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:30 schreef asco het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat als komende 2 weken (jaja, daar is tie wel nog een keer :') ) de ziekenhuiscijfers weer (flink) gaan dalen het wel eens snel kan zijn afgelopen met dit hele circus.

Want niemand gaat dan nog iets van een volgende golf slikken en daar is dan ook geen reden meer voor.

Maargoed, de zomer is voor veel mensen wel weer deels naar de mallemoeren en ver reizen is ook nog geen optie voorlopig. -O-
Ik schat zo in dat we over enkele dagen weer onder de 5K besmettingen uitkomen.
De piek lijkt ook uit de opnames te zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door _serial_ op 22-07-2021 21:47:33 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 21:41:58 #108
408813 crew  trein2000
pi_200493514
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een vriendin van mij werkt op de IC in Erasmus, en die vertelde vorige week eigenlijk hetzelfde als in het artikel.
Maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat het beeld bij dokter Gommers op de afdeling gelijk is aan het landelijke beeld. Maar als het heel erg afwijkt is het wel interessant om te kijken waarom dat is...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200493595
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat het beeld bij dokter Gommers op de afdeling gelijk is aan het landelijke beeld. Maar als het heel erg afwijkt is het wel interessant om te kijken waarom dat is...
Als ik zie hoe makkelijk en snel het ziekenhuis in Venlo werd leeggetrokken, dan valt het landelijk ook wel mee. Toen er echt een piek was, was dat een drama geworden.
pi_200493646
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:16 schreef Sfancta het volgende:
Verdomme ben vandaag "ziek" geworden, keelpijn, en sinds een uurtje geleden echt rare spierpijn, en heb het af en toe warm. Met een thuistest....was er een 2e streepje zichtbaar minimaal....

Heb maar gelijk een afspraak gemaakt morgen voor een test bij de ggd.. Voor mij de eerste keer, schijt al zeven kleuren

Doei vakantie, doei plannen komende weken.. Ben met niemand in aanraking gekomen, waar ik kwam met een mondkapje, leef al sinds het begin als een soort kluizenaar...
Minimaal zeer dun streepje telt niet als positief. Dat doen die testen sowieso beetje als je iets te veel druppels laat vallen. Staat ook als dusdanig in de bijsluiter overigens.

Maar hopelijk heb je het niet, zeker weten kan nooit kwaad.

Sterkte!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200493647
In de Telegraaf alweer het volgende OMT-lid dat komt roepen dat de basismaatregelen nog wel een jaar nodig zullen zijn. Uiteraard achter een betaalmuur.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 21:47:42 #112
5428 crew  miss_sly
pi_200493667
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een vriendin van mij werkt op de IC in Erasmus, en die vertelde vorige week eigenlijk hetzelfde als in het artikel.
Ik was ook niet in het Erasmus. Het zou zomaar kunnen dat het niet overal hetzelfde is, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200493668
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:18 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Ja, eind juni eerste prik Pfizer... Dacht dat ik wel zo goed als veilig was, begin augustus prik 2, maar dat za wel niet doorgaan
Sterkte ouwe reus.. hier precies hetzelfde verhaal
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 21:48:40 #114
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200493689
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat het beeld bij dokter Gommers op de afdeling gelijk is aan het landelijke beeld. Maar als het heel erg afwijkt is het wel interessant om te kijken waarom dat is...
Gommers is de voorzitter van de NVIC toch? Dan zou je denken dat die het wel weet :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200493723
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gommers is de voorzitter van de NVIC toch? Dan zou je denken dat die het wel weet :)
Dat lijkt mij ook wel ja. Je kan ook niet zomaar poep lopen te verkondigen op nationale tv. Dan wordt je verguisd of teruggefloten, als dat morgen niet gebeurd is zal het wel kloppen. O-)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 21:52:02 #116
408813 crew  trein2000
pi_200493760
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gommers is de voorzitter van de NVIC toch? Dan zou je denken dat die het wel weet :)
Maar dit artikel gaat over het Erasmus MC.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 21:52:15 #117
5428 crew  miss_sly
pi_200493771
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gommers is de voorzitter van de NVIC toch? Dan zou je denken dat die het wel weet :)
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook wel ja. Je kan ook niet zomaar poep lopen te verkondigen op nationale tv. Dan wordt je verguisd of teruggefloten, als dat morgen niet gebeurd is zal het wel kloppen. O-)
Waarschijnlijk vinden ze het in het ziekenhuis waar ik dan was gewoon fijn om onzin te vertellen en mensen onnodig strikt aan maatregelen te houden :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 21:52:28 #118
408813 crew  trein2000
pi_200493775
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik was ook niet in het Erasmus. Het zou zomaar kunnen dat het niet overal hetzelfde is, toch?
Kan goed. Maar de vraag is dan natuurlijk wel waarom dat zo is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 21:53:36 #119
5428 crew  miss_sly
pi_200493794
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kan goed. Maar de vraag is dan natuurlijk wel waarom dat zo is.
Omdat er in die plaats meer besmettingen zijn en ook meer opnames?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200493797
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:47 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Sterkte ouwe reus.. hier precies hetzelfde verhaal
Nu ook? Wanneer kan je jezelf laten testen? Ik morgenvroeg al.

Zit al helemaal alleen hier, straks slapen in een klapbedje....
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 21:53:57 #121
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200493806
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]


[..]

Waarschijnlijk vinden ze het in het ziekenhuis waar ik dan was gewoon fijn om onzin te vertellen en mensen onnodig strikt aan maatregelen te houden :Y
Joh, je hebt gelijk. Dat zeg ik toch nergens?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200493814
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:16 schreef Sfancta het volgende:
Verdomme ben vandaag "ziek" geworden, keelpijn, en sinds een uurtje geleden echt rare spierpijn, en heb het af en toe warm. Met een thuistest....was er een 2e streepje zichtbaar minimaal....

Heb maar gelijk een afspraak gemaakt morgen voor een test bij de ggd.. Voor mij de eerste keer, schijt al zeven kleuren

Doei vakantie, doei plannen komende weken.. Ben met niemand in aanraking gekomen, waar ik kwam met een mondkapje, leef al sinds het begin als een soort kluizenaar...
Baetersjap naef! Hopelijk valt het allemaal reuze mee.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200493825
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kan goed. Maar de vraag is dan natuurlijk wel waarom dat zo is.
Kleiner ziekenhuis misschien. 10 extra opnames in het Erasmus ziekenhuis plus de ziekenhuizen die je nog hebt in die omgeving is niet zo erg als een klein streekziekenhuis.
pi_200493827
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:53 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Nu ook? Wanneer kan je jezelf laten testen? Ik morgenvroeg al.

Zit al helemaal alleen hier, straks slapen in een klapbedje....
Sterkte man :(
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:55:20 #125
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200493833
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, bizar toch dat je het dan toch oploopt :o
Ja, je zou denken dat de weerstand dan wel top zou zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200493836
Als een vaccin bijvoorbeeld 80% effectief is, en een perfect gemiddelde groep van 100 oude mensen komen in aanmerking met corona, zou dan 20% nog steeds ernstig ziek worden of hoe zit dat eigenlijk?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_200493844
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Baetersjap naef! Hopelijk valt het allemaal reuze mee.
Thx broor. Hoop het ook.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 21:55:58 #128
5428 crew  miss_sly
pi_200493850
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Joh, je hebt gelijk. Dat zeg ik toch nergens?
Er wordt een aantal posten lang in twijfel getrokken wat ik post. Dan Ben ik wel weer even klaar, inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 21:56:30 #129
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200493855
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er wordt een aantal posten lang in twijfel getrokken wat ik post. Dan Ben ik wel weer even klaar, inderdaad.
Waar trek ik jouw post in twijfel?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200493858
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ja, je zou denken dat de weerstand dan wel top zou zijn.
Ja, uiteraard belabberd, maar door mijn situatie hier thuis had ik geen mogelijkheid om weerstand op te bouwen zo ver dat zou kunnen.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 21:57:37 #131
5428 crew  miss_sly
pi_200493869
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waar trek ik jouw post in twijfel?
Laat maar, ik heb hier echt even de energie niet voor. Ik had niet moeten reageren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200493873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat er in die plaats meer besmettingen zijn en ook meer opnames?
Volgens mij telt Rotterdam, samen met Amsterdam, nog iedere dag het hoogste aantal besmettingen, dan is het op zijn minst frappant te noemen dat er niet eens een handjevol coronapatiënten in het EMC op de IC ligt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:57:50 #133
22565 asco
Los in deze tent
pi_200493876
Oh, mag dat niet?
pi_200493906
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 18:17 schreef ZarB het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)een-slechte-thriller

Tering. Hoe kan dit gesteund worden door de meerderheid van de bevolking. Die lui zijn echt kierewiet.
De laatste 9 maanden hebben ze 5000 besmettingen en 10 doden gehad. Maar elf maanden geleden hadden ze 496 doden in één maand (van 7 augustus tot 7 september). Kan best begrijpen dat ze een herhaling daarvan willen vermijden.

Zou je zo'n maatregelen wel gerechtvaardigd vinden wanneer het Marburg of Ebola betrof?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:00:06 #135
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200493922
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Laat maar, ik heb hier echt even de energie niet voor. Ik had niet moeten reageren.
Nee, sorry, dit is echt te makkelijk.

Ik reageer op een post van trein2000, niet op jou. Maar ik ben ineens onderdeel van een groep die jouw post in twijfel trekt en in twijfel trekt of die ziekenhuizen echt vol liggen?

En op het moment dat ik ernaar vraag heb je er de energie niet voor? Laat me er dan gewoon buiten. Beetje onnodige frame richting mij dit.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200493965
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:06 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Prima dan laatr jeje toch niet vaccineren, maar dan wil ik je ook niet in mijn omgeving hebben.
Het lijkt me duidelijk, dat er grenzen zijn aan wat je niet gevaccineerden kunt verbieden.
Overal bordjes met Slegts vir gevaccineerden, lijkt me geen werkbaar plan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200493976
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:46 schreef Spablauw214 het volgende:
In de Telegraaf alweer het volgende OMT-lid dat komt roepen dat de basismaatregelen nog wel een jaar nodig zullen zijn. Uiteraard achter een betaalmuur.
Bedoelt hij de 1,5-meter waar niemand zich meer aan houdt? Die basismaatregel? Wat een kutwoord trouwens :)
O wacht, we houden ons toch wel deels aan 1,5 meter. Met looproutes, op doorstroomlocaties enzo, dus exact op de plekken waar hij nada toevoegt.
I'll give you something to do
pi_200493997
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Volgens mij telt Rotterdam, samen met Amsterdam, nog iedere dag het hoogste aantal besmettingen, dan is het op zijn minst frappant te noemen dat er niet eens een handjevol coronapatiënten in het EMC op de IC ligt.
Rotterdam heeft 3 ziekenhuizen en als je de omgeving meeneemt kan je er denk zo 5 bij optellen. Amsterdam heeft ook 3 ziekenhuizen (?) plus waarschijnlijk ook nog wat in de omgeving. Als je wat verder van de randstad zit kan ik best begrijpen dat ziekenhuizen opschalen omdat je ze toch eerst moet opvangen voor je ze ergens anders naar toe kan brengen bij een paar opnames.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:03:55 #139
5428 crew  miss_sly
pi_200494000
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, sorry, dit is echt te makkelijk.

Ik reageer op een post van trein2000, niet op jou. Maar ik ben ineens onderdeel van een groep die jouw post in twijfel trekt en in twijfel trekt of die ziekenhuizen echt vol liggen?

En op het moment dat ik ernaar vraag heb je er de energie niet voor? Laat me er dan gewoon buiten. Beetje onnodige frame richting mij dit.
Dit is geen frame, zoals ik al zei had ik niet moeten reageren. Daar zul je het toch echt mee moeten doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200494006
Kan iemand me even informeren hoe er nu getest wordt bij de GGD?

Heb me nog nooit hoeven laten testen, en ben best een schijthuis als het aankomt op medische/lichamelijke dingen.
pi_200494025
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Rotterdam heeft 3 ziekenhuizen en als je de omgeving meeneemt kan je er denk zo 5 bij optellen. Amsterdam heeft ook 3 ziekenhuizen (?) plus waarschijnlijk ook nog wat in de omgeving. Als je wat verder van de randstad zit kan ik best begrijpen dat ziekenhuizen opschalen omdat je ze toch eerst moet opvangen voor je ze ergens anders naar toe kan brengen bij een paar opnames.
Hier in Dordrecht is het ook nog rustig.
https://www.ad.nl/dossier(...)eer-gering~ab724fde/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:06:05 #142
236264 crew  capricia
pi_200494033
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:04 schreef Sfancta het volgende:
Kan iemand me even informeren hoe er nu getest wordt bij de GGD?

Heb me nog nooit hoeven laten testen, en ben best een schijthuis als het aankomt op medische/lichamelijke dingen.
Wattenstaafje in je neus. En in je keel. That's it.
In 30 seconden voorbij.
Definitely not CIA
pi_200494034
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:04 schreef Sfancta het volgende:
Kan iemand me even informeren hoe er nu getest wordt bij de GGD?

Heb me nog nooit hoeven laten testen, en ben best een schijthuis als het aankomt op medische/lichamelijke dingen.
Ligt aan de locatie. Ik reed naar binnen testen en weg. Mijn nichtje was bij een locatie waar ze een wachtruimte hadden. Als je nog niet besmet was, dan was je het daarna wel.
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:07:24 #144
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200494061
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De laatste 9 maanden hebben ze 5000 besmettingen en 10 doden gehad. Maar elf maanden geleden hadden ze 496 doden in één maand (van 7 augustus tot 7 september). Kan best begrijpen dat ze een herhaling daarvan willen vermijden.

Zou je zo'n maatregelen wel gerechtvaardigd vinden wanneer het Marburg of Ebola betrof?
Ach, als je Katie Hopkins een visa kunt geven (in eerste instantie) dan zal het vast meevallen, toch?

twitter
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200494068
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:04 schreef Sfancta het volgende:
Kan iemand me even informeren hoe er nu getest wordt bij de GGD?

Heb me nog nooit hoeven laten testen, en ben best een schijthuis als het aankomt op medische/lichamelijke dingen.
Ze doen weer PCR testen, dat betekent kort een staafje in je neus, en keel
Het zijn mensen die het vaak doen, en je ook gerust stellen, geef het vooral aan als je ongemakkelijk voelt zou ik zeggen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200494069
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:02 schreef galantis het volgende:

[..]

Bedoelt hij de 1,5-meter waar niemand zich meer aan houdt? Die basismaatregel? Wat een kutwoord trouwens :)
O wacht, we houden ons toch wel deels aan 1,5 meter. Met looproutes, op doorstroomlocaties enzo, dus exact op de plekken waar hij nada toevoegt.
Hij verwacht nog meerdere golven door andere varianten, waaronder varianten die door de vaccins heen zullen breken. In voorjaar 2022 moeten we dan maar verder zien ofzo.

Maar als je zo gaat redeneren kom je nooit meer los van die basisregels, want er blijven altijd wel varianten komen…
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:08:56 #147
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200494093
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit is geen frame, zoals ik al zei had ik niet moeten reageren. Daar zul je het toch echt mee moeten doen.
In dit topic is me regelmatig de oren gewassen omdat ik iets zei wat geïnterpreteerd werd als een frame, in de meeste gevallen door jou.

Nu zeg ik iets in een reactie op trein2000 en zeg je vrijwel letterlijk dat ik zeg dat de medewerkers van het ziekenhuis waar jij geweest bent liegen. Oftewel, je plaatst me in het hokje van Willem Engel e.d. die vinden dat er acteurs op de IC liggen.

Sorry, maar dit is echt niet goed genoeg.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:08:58 #148
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200494094
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De laatste 9 maanden hebben ze 5000 besmettingen en 10 doden gehad. Maar elf maanden geleden hadden ze 496 doden in één maand (van 7 augustus tot 7 september). Kan best begrijpen dat ze een herhaling daarvan willen vermijden.

Zou je zo'n maatregelen wel gerechtvaardigd vinden wanneer het Marburg of Ebola betrof?
Ik denk dat het vooral het 0-covid beleid is wat het probleem is. Niet houdbaar met delta.

Laat ik het zo zeggen, met deze aantallen kan je ook veel lichtere maatregelen nemen om het snel naar beneden te krijgen.

Persoonlijk gok ik dat ze dat ook gaan doen, want ik denk dat door delta ze op dit niveau van cases gaan blijven de rest van het jaar aangezien vaccinaties daar zo ontzettend traag gaan.

Het probleem met zware maatregelen is dat mensen ze op een gegeven moment ook spuugzat zijn en eromheen gaan werken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200494100
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Hij verwacht nog meerdere golven door andere varianten, waaronder varianten die door de vaccins heen zullen breken. In voorjaar 2022 moeten we dan maar verder zien ofzo.

Maar als je zo gaat redeneren kom je nooit meer los van die basisregels, want er blijven altijd wel varianten komen…
Op mijn werk zouden we dan zeggen
"Assumption is the mother of all fuckups"

Oftewel je kan nu wel roepen dat er allemaal nieuwe gevaarlijke varianten gaan komen, en dat die overal doorheen kunnen gaan breken, maar dat is voorlopig nog veel te voorbarig, en eigenlijk ook gewoon angst aanwakkeren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200494115
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:46 schreef Spablauw214 het volgende:
In de Telegraaf alweer het volgende OMT-lid dat komt roepen dat de basismaatregelen nog wel een jaar nodig zullen zijn. Uiteraard achter een betaalmuur.
De belangrijkste conclusie van de OMT-ert:

,,Er blijft voorlopig een risico dat uitbraken voor extra druk op de zorg zullen zorgen”, zegt Friedrich. Na de huidige golf, waarvan we inmiddels over de top zijn, verwachten Friedrich en zijn collega’s in het UMCG in september/oktober opnieuw een opleving en in de winter wederom. Gaat alles volgens voorspelling, dan zal de golf in het voorjaar van 2022 een stuk lager uitvallen en de golven daarna steeds wat minder hoog worden. ,,Dat we met het virus moeten leven, dat staat al lang vast”, zegt Friedrich.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_200494140
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Op mijn werk zouden we dan zeggen
"Assumption is the mother of all fuckups"

Oftewel je kan nu wel roepen dat er allemaal nieuwe gevaarlijke varianten gaan komen, en dat die overal doorheen kunnen gaan breken, maar dat is voorlopig nog veel te voorbarig, en eigenlijk ook gewoon angst aanwakkeren.
Dat. En de basisregels zijn te impactvol om het voorzorgsprincipe te hanteren. We gaan geen maatregelen aanhouden voor allerlei what if-scenario’s. Dat zou onacceptabel zijn.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:10:53 #152
5428 crew  miss_sly
pi_200494147
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

In dit topic is me regelmatig de oren gewassen omdat ik iets zei wat geïnterpreteerd werd als een frame, in de meeste gevallen door jou.

Nu zeg ik iets in een reactie op trein2000 en zeg je vrijwel letterlijk dat ik zeg dat de medewerkers van het ziekenhuis waar jij geweest bent liegen. Oftewel, je plaatst me in het hokje van Willem Engel e.d. die vinden dat er acteurs op de IC liggen.

Sorry, maar dit is echt niet goed genoeg.
Overdrijven is ook een vak. Ik zeg niets over Engel.
Jammer dat je het niet goed genoeg vindt. Ik trek me hier weer terug, want zoals ik zei had ik niet moeten reageren, want daar heb ik de energie niet voor. Sorry als je dat vervelend vindt, dat is niet de bedoeling.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200494170
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Hij verwacht nog meerdere golven door andere varianten, waaronder varianten die door de vaccins heen zullen breken. In voorjaar 2022 moeten we dan maar verder zien ofzo.

Maar als je zo gaat redeneren kom je nooit meer los van die basisregels, want er blijven altijd wel varianten komen…
Dat gespeculeer vinden ze maar wat mooi. Hier en daar even aan de knopjes draaien, gereedschapskist wordt weer even aangesproken, alsof het niets is.
I'll give you something to do
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:13:10 #154
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200494191
GeerGENOT _O_
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200494226
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ach, als je Katie Hopkins een visa kunt geven (in eerste instantie) dan zal het vast meevallen, toch?

[ twitter ]
Deelnemers aan Big Brother VIP krijgen blijkbaar een VIP behandeling.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200494229
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze doen weer PCR testen, dat betekent kort een staafje in je neus, en keel
Het zijn mensen die het vaak doen, en je ook gerust stellen, geef het vooral aan als je ongemakkelijk voelt zou ik zeggen.
Dankje, kan ik me een beetje voorbereiden
pi_200494232
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat gespeculeer vinden ze maar wat mooi. Hier en daar even aan de knopjes draaien, gereedschapskist wordt weer even aangesproken, alsof het niets is.
Ik vind het wel tijd om de sleutel van die kist een tijdje in bewaring te nemen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:15:49 #158
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200494240
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
GeerGENOT _O_
Does it hit the g-spot?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200494243
Wat een tunnelvisie


twitter
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:16:15 #160
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200494254
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een vriendin van mij werkt op de IC in Erasmus, en die vertelde vorige week eigenlijk hetzelfde als in het artikel.
Een kennis van ons vertelde hetzelfde inderdaad. Wat inderdaad niks wil zeggen over de status van andere ziekenhuizen, maar ik had wel verwacht dat het wat drukker zou zijn in een Erasmus met deze ziekenhuiscijfers. Blij dat het mee valt (in dat ziekenhuis in ieder geval).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:16:45 #161
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200494264
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral het 0-covid beleid is wat het probleem is. Niet houdbaar met delta.

Laat ik het zo zeggen, met deze aantallen kan je ook veel lichtere maatregelen nemen om het snel naar beneden te krijgen.

Persoonlijk gok ik dat ze dat ook gaan doen, want ik denk dat door delta ze op dit niveau van cases gaan blijven de rest van het jaar aangezien vaccinaties daar zo ontzettend traag gaan.

Het probleem met zware maatregelen is dat mensen ze op een gegeven moment ook spuugzat zijn en eromheen gaan werken.
Die krijgen nog wel te maken met een grote uitbraak ergens in het komende jaar.

En met de lage vaccinatie (en weerstand) zal dat geen pretje gaan worden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200494317
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:16 schreef potjecreme het volgende:
Wat een tunnelvisie

[ twitter ]
Het wordt gepresenteerd als een tegenstrijdigheid. Misschien moeten wij daar eens mee stoppen.
pi_200494340
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:09 schreef diedrick het volgende:

[..]

De belangrijkste conclusie van de OMT-ert:

,,Er blijft voorlopig een risico dat uitbraken voor extra druk op de zorg zullen zorgen”, zegt Friedrich. Na de huidige golf, waarvan we inmiddels over de top zijn, verwachten Friedrich en zijn collega’s in het UMCG in september/oktober opnieuw een opleving en in de winter wederom. Gaat alles volgens voorspelling, dan zal de golf in het voorjaar van 2022 een stuk lager uitvallen en de golven daarna steeds wat minder hoog worden. ,,Dat we met het virus moeten leven, dat staat al lang vast”, zegt Friedrich.
En het mooie is dat die golven waarschijnlijk ook nog eens gepaard zullen gaan met weliswaar steeds besmettelijkere, maar wel zwakkere mutaties van het virus. De Indiase mutatie veroorzaakt inmiddels al meer verkoudheidsachtige symptomen dan griepachtige.

Waarom zou je je in vredesnaam nog laten testen wanneer je (als al dan niet volledig gevaccineerde) hooguit een loopneus krijgt en je anderen, wanneer ze volledig gevaccineerd zijn, ook nog maar hooguit een loopneus kunt bezorgen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 juli 2021 @ 22:21:52 #164
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_200494354
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een kennis van ons vertelde hetzelfde inderdaad. Wat inderdaad niks wil zeggen over de status van andere ziekenhuizen, maar ik had wel verwacht dat het wat drukker zou zijn in een Erasmus met deze ziekenhuiscijfers. Blij dat het mee valt (in dat ziekenhuis in ieder geval).
Even nagekeken hoe het in Utrecht is.

1 op IC, 5 op verpleegafdelingen bij het UMC

In totaal 34 in regio Utrecht (alle ziekenhuizen samen), vorige week waren dat er 17, week eerder 9.
pi_200494406
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:16 schreef potjecreme het volgende:
Wat een tunnelvisie

[ twitter ]
De discussies worden steeds feller, en ergens wel te begrijpen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:24:22 #166
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200494418
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Ik zeg niets over Engel.
Jammer dat je het niet goed genoeg vindt. Ik trek me hier weer terug, want zoals ik zei had ik niet moeten reageren, want daar heb ik de energie niet voor. Sorry als je dat vervelend vindt, dat is niet de bedoeling.
De reden van de overdrijving is de overdrijving die jij maakte, met "dan zullen ze in mijn ziekenhuis wel tegen me liegen". Je had ook kunnen zeggen "in het ziekenhuis waar ik was werd juist een afdeling geopend, misschien is het daar drukker" of wat dan ook, maar je koos ervoor te zeggen dat de enige logische andere conclusie is dat ze in dat ziekenhuis liegen. Daarmee stop je me in dat hokje.

Maargoed, ik snap wat je bedoelt, het is prima.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200494438
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Die van Pfizer of Moderna wel hoor.
Ook vector vaccins zijn nooit eerder grootschalig toegepast.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200494495
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:21 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Even nagekeken hoe het in Utrecht is.

1 op IC, 5 op verpleegafdelingen bij het UMC

In totaal 34 in regio Utrecht (alle ziekenhuizen samen), vorige week waren dat er 17, week eerder 9.
Zegt ook wel genoeg over hoe ongelofelijk weinig IC-bedden we in Nederland hebben dankzij het inmiddels alweer tien jaar durende rigoureuze sloopbeleid van de vvd junta.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200494546
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:09 schreef diedrick het volgende:

[..]

De belangrijkste conclusie van de OMT-ert:

,,Er blijft voorlopig een risico dat uitbraken voor extra druk op de zorg zullen zorgen”, zegt Friedrich. Na de huidige golf, waarvan we inmiddels over de top zijn, verwachten Friedrich en zijn collega’s in het UMCG in september/oktober opnieuw een opleving en in de winter wederom. Gaat alles volgens voorspelling, dan zal de golf in het voorjaar van 2022 een stuk lager uitvallen en de golven daarna steeds wat minder hoog worden. ,,Dat we met het virus moeten leven, dat staat al lang vast”, zegt Friedrich.
Baanzekerheid nu doordrukken bij de dames en heren virologie _O_
pi_200494569
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zegt ook wel genoeg over hoe ongelofelijk weinig IC-bedden we in Nederland hebben dankzij het inmiddels alweer tien jaar durende rigoureuze sloopbeleid van de vvd junta.
En toch stemde het grootste gedeelte van Nederland voor nog een vervolg in de soap met VVD, die allang gecanceled had moeten worden. En zijn we intussen al 6 maanden demissionair, wat ze bijzonder comfortabel uitkomt in deze tijd.

Beter gaat het niet worden vrees ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200494571
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:19 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het wordt gepresenteerd als een tegenstrijdigheid. Misschien moeten wij daar eens mee stoppen.
"Het is of een avondklok, of code zwart" is er ook als zoete koek in gegaan.
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:32:45 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200494589
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En toch stemde het grootste gedeelte van Nederland voor nog een vervolg in de soap met VVD, die allang gecanceled had moeten worden. En zijn we intussen al 6 maanden demissionair, wat ze bijzonder comfortabel uitkomt in deze tijd.

Beter gaat het niet worden vrees ik.
De alternatieven in Nederland zijn dan ook lachwekkend als je naar de andere partijen kijkt.
pi_200494624
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De alternatieven in Nederland zijn dan ook lachwekkend als je naar de andere partijen kijkt.
Is ook zo, maar ik had het niet erg gevonden als VVD een keer niet de allergrootste was, tandje minder was ook goed geweest.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:34:38 #174
236264 crew  capricia
pi_200494627
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De alternatieven in Nederland zijn dan ook lachwekkend als je naar de andere partijen kijkt.
In welk land niet?
Definitely not CIA
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 22:35:35 #175
206731 Mortaxx
Doomer
pi_200494639
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De alternatieven in Nederland zijn dan ook lachwekkend als je naar de andere partijen kijkt.
PVV is inmiddels het meest redelijke alternatief

@EttovanBelgie vindt dit ook
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200494643
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En toch stemde het grootste gedeelte van Nederland voor nog een vervolg in de soap met VVD, die allang gecanceled had moeten worden. En zijn we intussen al 6 maanden demissionair, wat ze bijzonder comfortabel uitkomt in deze tijd.

Beter gaat het niet worden vrees ik.
Zeker niet nee. Wat mij betreft mag het na twee regeertermijnen ook wel schluß zijn met een minister-president. Veertien jaar Rutte is echt te lang.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:35:53 #177
236264 crew  capricia
pi_200494647
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Is ook zo, maar ik had het niet erg gevonden als VVD een keer niet de allergrootste was, tandje minder was ook goed geweest.
En wat dan?
Links was voor nog meer zero covid. Rechtser dan de VVD is wappie of is net nieuw.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:36:50 #178
236264 crew  capricia
pi_200494675
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zeker niet nee. Wat mij betreft mag het na twee regeertermijnen ook wel schluß zijn met een minister-president. Veertien jaar Rutte is echt te lang.
Mijn dochter is 9, en kent geen andere premier. :')
Definitely not CIA
pi_200494678
twitter




Kijk hoe handig dit is, zo voorkom je dat die mensen in die 2 verschillende rijen elkaar besmetten... of zo.
pi_200494708
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]

En wat dan?
Links was voor nog meer zero covid. Rechtser dan de VVD is wappie of is net nieuw.
Gewoon een andere partij wat groter, fractie Omzigt zou bijvoorbeeld best eens een leuke nieuwe klapper kunnen zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:38:23 #181
236264 crew  capricia
pi_200494722
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:36 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

Kijk hoe handig dit is, zo voorkom je dat die mensen in die 2 verschillende rijen elkaar besmetten... of zo.
Laten we dit gewoon niet doen.
Als iedereen de kans gehad heeft zich te vaccineren is het klaar.
Definitely not CIA
pi_200494748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:36 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

Kijk hoe handig dit is, zo voorkom je dat die mensen in die 2 verschillende rijen elkaar besmetten... of zo.
Maar nee, vergelijken met iets mag nog steeds niet.
pi_200494750
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Laten we dit gewoon niet doen.
Als iedereen de kans gehad heeft zich te vaccineren is het klaar.
Daar kan ik het best mee eens zijn.
En stiekem staan we er best goed op met vaccineren bleek uit mijn bierviltje vandaag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200494755
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:36 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

Kijk hoe handig dit is, zo voorkom je dat die mensen in die 2 verschillende rijen elkaar besmetten... of zo.
En toch is dit de natte droom van velen.

Wat een wereld. :N
Go hard or go home
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:40:02 #185
236264 crew  capricia
pi_200494765
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Gewoon een andere partij wat groter, fractie Omzigt zou bijvoorbeeld best eens een leuke nieuwe klapper kunnen zijn.
Geen idee wat zijn corona standpunt zou zijn geweest.
De beste man is ziek. Burned out. Kan in die hoedanigheid geen premier zijn. En zeker niet in crisissituaties.
Definitely not CIA
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:40:06 #186
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200494768
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn dochter is 9, en kent geen andere premier. :')
Nou ben ik geen 9 meer ;)

Maar 14 jaar Rutte alweer ja? Dat is meer dan 1/3 van mijn leven _O- Gaat nergens over eigenlijk.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:40:15 #187
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200494772
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:36 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

Kijk hoe handig dit is, zo voorkom je dat die mensen in die 2 verschillende rijen elkaar besmetten... of zo.
Er wordt al meer dan een jaar gezegd dat het virus slim is. Ik durf te wedden dat er politici zijn die geloven dat besmetting alleen plaatsvindt als een onreine ongevaccineerde je in je gezicht hoest.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200494804
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze doen weer PCR testen, dat betekent kort een staafje in je neus, en keel
Het zijn mensen die het vaak doen, en je ook gerust stellen, geef het vooral aan als je ongemakkelijk voelt zou ik zeggen.
De test is weinig ingrijpend, de gevolgen voor de privacy, door allerlei ad hoc opgerichte bedrijfjes die allerlei data registreren (voor/iov de GGD), zijn problematischer.
De hele corona crisis is zwaar problematisch qua privacy.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200494809
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De alternatieven in Nederland zijn dan ook lachwekkend als je naar de andere partijen kijkt.
Het enige alternatief is een directe democratie. Een vertegenwoordigende democratie is iets uit de tijd van mannen met hoge hoeden, stoomtreinen en draisines.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 22:42:28 #190
408813 crew  trein2000
pi_200494827
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:16 schreef potjecreme het volgende:
Wat een tunnelvisie

[ twitter ]
twitter

Zelfs de kameraad van de pizzabezorger is het met je eens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:43:24 #191
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200494846
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nog geen trek in bier? B:)B
Nee gek genoeg niet. Wel in chips, en dat heb ik óók al niet in huis.

Wat een pauperbedoeling hier :(
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:43:35 #192
236264 crew  capricia
pi_200494854
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Daar kan ik het best mee eens zijn.
En stiekem staan we er best goed op met vaccineren bleek uit mijn bierviltje vandaag.
Dat is echt wel een lichtpuntje. O+
Weet je nog hoe boos we waren over het vaccinatietempo in de UK? En wij zo traag..
En nu halen we ze in. Deze komende week al waarschijnlijk. Een marathon is het.
Omdat Nederlanders vaccinatiebereidheid hebben.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:43:48 #193
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200494863
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Zelfs de kameraad van de pizzabezorger is het met je eens.
Hoe hard we normaal gesproken ook hakken op Marino en Yorick, hier heeft hij zeker een goed punt. Ironisch genoeg komt dit een stuk dichter bij zijn opleiding dan virologie :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:44:24 #194
236264 crew  capricia
pi_200494878
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nou ben ik geen 9 meer ;)

Maar 14 jaar Rutte alweer ja? Dat is meer dan 1/3 van mijn leven _O- Gaat nergens over eigenlijk.
Nou ja. Ik krijg daar thuis wel vragen over. Over democratie enzo. En hoe kan Mark Rutte er dan al zolang zitten. :D
Definitely not CIA
pi_200494886
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nee gek genoeg niet. Wel in chips, en dat heb ik óók al niet in huis.

Wat een pauperbedoeling hier :(
Nou ja zeg, wat een voorbereiding na de vorige keer wist je al dat je een vreetkick ging krijgen.
Je had ook al geen bier.

Gaat niet goed hoor. Weet je zeker dat je 5G het wel doet om de boodschappen te bestellen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:47:06 #196
236264 crew  capricia
pi_200494938
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nee gek genoeg niet. Wel in chips, en dat heb ik óók al niet in huis.

Wat een pauperbedoeling hier :(
Ivm vakantie 8 zakken bonus chips hier.
Even toeslaan. :+
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:48:28 #197
236264 crew  capricia
pi_200494973
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:46 schreef Grems het volgende:

[..]

Die heb ik eerder gezien!

[ afbeelding ]
Yep. Medische segregatie.
En reken maar dat die roep steeds luider wordt.
Ik ga daar niet in mee. Al ben ik 10 keer gevaccineerd.
Definitely not CIA
pi_200495001
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:36 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

Kijk hoe handig dit is, zo voorkom je dat die mensen in die 2 verschillende rijen elkaar besmetten... of zo.
Ik had het eerder vandaag al over een medisch apartheidsregime. Nou dat is dus dit.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:50:39 #199
236264 crew  capricia
pi_200495029
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ik had het eerder vandaag al over een medisch apartheidsregime. Nou dat is dus dit.
Ja. We hebben daar vanmorgen over gesproken.
Dit kan echt niet. Klaar toch?
Definitely not CIA
pi_200495035
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is echt wel een lichtpuntje. O+
Weet je nog hoe boos we waren over het vaccinatietempo in de UK? En wij zo traag..
En nu halen we ze in. Deze komende week al waarschijnlijk. Een marathon is het.
Omdat Nederlanders vaccinatiebereidheid hebben.
Door de fantastische effectiviteit van de vaccins icm de hoge vaccinatiebereidheid zijn de vooruitzichten in Nederland zelfs beter dan in "gidsland" Duitsland, waar die bereidheid behoorlijk tegenvalt.

Het is diep triest dat de micromanage- en controledrang van de dames en heren politici en de zerocovid- en antivaxx-wappies van het OMT die bereidheid nu eigenhandig de nek omdraaien door maar aan de peperdure testsamenleving vast te blijven houden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:51:21 #201
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495049
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ik had het eerder vandaag al over een medisch apartheidsregime. Nou dat is dus dit.
Nee joh, het zijn maar 2 rijtjes op het vliegveld. Dat is toch geen apartheid?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:52:00 #202
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_200495076
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:46 schreef Grems het volgende:

[..]

Die heb ik eerder gezien!

[ afbeelding ]
Kon je dan kiezen of je tot de whites of niet behoorde?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:52:25 #203
236264 crew  capricia
pi_200495088
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Door de fantastische effectiviteit van de vaccins icm de hoge vaccinatiebereidheid zijn de vooruitzichten in Nederland zelfs beter dan in "gidsland" Duitsland, waar die bereidheid behoorlijk tegenvalt.

Het is diep triest dat de micromanage- en controledrang van de dames en heren politici en de zerocovid- en antivaxx-wappies van het OMT die bereidheid nu eigenhandig de nek omdraaien door maar aan de peperdure testsamenleving vast te blijven houden.
Ik ga dat dus ook niet doen.
Vaccinatie okay.
Maar daarna is het over.
Hou op zeg.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 22:52:48 #204
408813 crew  trein2000
pi_200495103
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:36 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

Kijk hoe handig dit is, zo voorkom je dat die mensen in die 2 verschillende rijen elkaar besmetten... of zo.
Ik krijg hier hele nare associaties bij. Hoe hard ik ook mn best doe om die weg te houden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:52:58 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200495107
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee joh, het zijn maar 2 rijtjes op het vliegveld. Dat is toch geen apartheid?
Voor ongevaccineerden wordt straks de achterste rij vrijgehouden in de bus.
pi_200495139
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. We hebben daar vanmorgen over gesproken.
Dit kan echt niet. Klaar toch?
Nee. Vaccinatie uitrollen en dan kappen met deze waanzin.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:54:35 #207
236264 crew  capricia
pi_200495160
Als 85 procent volledig gevaccineerd is in september (wat het bierviltje is), ben ik er klaar mee.

Geen segregatie. Geen idiote tests. Gewoon over.
De staat heeft haar ding gedaan. De rest is aan de individuele burger.
Definitely not CIA
pi_200495174
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:54 schreef capricia het volgende:
Als 85 procent volledig gevaccineerd is in september (wat het bierviltje is), ben ik er klaar mee.

Geen segregatie. Geen idiote tests. Gewoon over.
Ik heb er vandaag wat over gepost, en er was een artikel ergens maar die kan ik even niet vinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:56:40 #209
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200495207
Voor iedereen over apartheid begint is het mischien handig om te weten waar deze foto gemaakt is en waarom die twee rijen er zijn.

Of is dat teveel nuance?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:56:52 #210
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495213
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Voor ongevaccineerden wordt straks de achterste rij vrijgehouden in de bus.
Dat zou wel handig zijn, dan hebben ze altijd een plekje. Ook zo lullig als ze niet kunnen zitten. Misschien is een aparte bus wel een goed idee, die dan langs de achterstandswijken gaat. Dan kun je met de 'gewone' bus snel van je huis naar de stad en hoef je niet langs de virushotspots.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200495229
Wat ik me afvraag is waar in dit scenario de inclusiviteitsroepers blijven. Ik bedoel deze aanpak is pittig aanstootgevend en kwetsend voor ongevaccineerden toch. We moeten wel consequent zijn!
pi_200495248
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Yep. Medische segregatie.
En reken maar dat die roep steeds luider wordt.
Ik ga daar niet in mee. Al ben ik 10 keer gevaccineerd.
Het veroorzaakt bij mij eerder een recalcitrante drang om te zeggen "Steek die boosterprik maar in je hol, ik spring niet meer mee door je apartheidshoepels."
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:58:12 #213
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495249
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:56 schreef Tijger_m het volgende:
Voor iedereen over apartheid begint is het mischien handig om te weten waar deze foto gemaakt is en waarom die twee rijen er zijn.

Of is dat teveel nuance?
Vancouver international airport.

Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom dit een goed idee kan zijn, jij wel?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200495278
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Ivm vakantie 8 zakken bonus chips hier.
Even toeslaan. :+
hoog bmi is een risico factor ;)
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 22:59:59 #215
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200495284
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat ik me afvraag is waar in dit scenario de inclusiviteitsroepers blijven. Ik bedoel deze aanpak is pittig aanstootgevend en kwetsend voor ongevaccineerden toch. We moeten wel consequent zijn!
Waarom dan wel? Ik denk dat dit Canada is en Canada heeft gewoon hele strenge eisen wie het land in mag. En verdomd als het niet waar is...

https://travel.gc.ca/trav(...)ing-canada-checklist
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:00:07 #216
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200495287
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nou ja zeg, wat een voorbereiding na de vorige keer wist je al dat je een vreetkick ging krijgen.
Je had ook al geen bier.

Gaat niet goed hoor. Weet je zeker dat je 5G het wel doet om de boodschappen te bestellen?
Ja kansloos.
Naja de vorige keer wist ik natuurlijk niet dat ik vreetkicks ging krijgen van vaccinatie. :')

En dit keer dacht ik dat de gevreesde bijwerkingen des doods me zouden overvallen....
...maar het werden weer vreetkicks.

Maar! Net wel dit gevonden in de voorraadkast



:Y
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:00:58 #217
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200495302
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vancouver international airport.

Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom dit een goed idee kan zijn, jij wel?
Moeten mensen die niet gevaccineerd zijn, misschien nog eerst testen of die uitslag laten zien en is er daarom een aparte rij?
Al is het zo wel heel ongelukkig hoor. Ben zeker niet voor het uitsluiten van mensen die zich niet willen vaccineren en/of laten testen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 23:01:06 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200495306
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja kansloos.
Naja de vorige keer wist ik natuurlijk niet dat ik vreetkicks ging krijgen van vaccinatie. :')

En dit keer dacht ik dat de gevreesde bijwerkingen des doods me zouden overvallen....
...maar het werden weer vreetkicks.

Maar! Net wel dit gevonden in de voorraadkast

[ afbeelding ]

:Y
Vet zwijn dat je d'r bent.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:01:08 #219
236264 crew  capricia
pi_200495307
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het veroorzaakt bij mij eerder een recalcitrante drang om te zeggen "Steek die boosterprik maar in je hol, ik spring niet meer mee door je apartheidshoepels."
Dat moet je zelf weten. :D
Ik kan niet over jouw grenzen beschikken. Godzijdank.

Het feit dat wij iets te snel dachten te versoepelen achteraf, geeft mij niet de indruk dat er kwade opzet in het spel is.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:01:43 #220
236264 crew  capricia
pi_200495315
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:59 schreef potjecreme het volgende:

[..]

hoog bmi is een risico factor ;)
:D
Definitely not CIA
pi_200495328
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom dan wel? Ik denk dat dit Canada is en Canada heeft gewoon hele strenge eisen wie het land in mag. En verdomd als het niet waar is...

https://travel.gc.ca/trav(...)ing-canada-checklist
Nou en? Segregatie is segregatie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:03:42 #222
236264 crew  capricia
pi_200495354
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nou en? Segregatie is segregatie.
Nou ja. Nogal ver van mijn bed. Wat ze in Mongolië doen idem.
Laten we beginnen hier.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:04:04 #223
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495361
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:00 schreef Momo het volgende:

[..]

Moeten mensen die niet gevaccineerd zijn, misschien nog eerst testen of die uitslag laten zien en is er daarom een aparte rij?
Al is het zo wel heel ongelukkig hoor. Ben zeker niet voor het uitsluiten van mensen die zich niet willen vaccineren en/of laten testen.
Die ongevaccineerde mensen hebben in hetzelfde vliegtuig gezeten als gevaccineerde mensen. Aangezien gevaccineerde mensen het virus nog steeds door kunnen geven zou het niet logisch zijn aparte rijen te hebben daarvoor, want elke reiziger kan het virus meebrengen, gevaccineerd of niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200495385
Ik zit niet te wachten op aparte rijen voor ongevaccineerden. Maakt niet uit waar. Je kan dit probleem ook oplossen zonder ongevaccineerden tot melaatsen te maken.
pi_200495388
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat moet je zelf weten. :D
Ik kan niet over jouw grenzen beschikken. Godzijdank.

Het feit dat wij iets te snel dachten te versoepelen achteraf, geeft mij niet de indruk dat er kwade opzet in het spel is.
Zorg gewoon dat de vaccinatiegraad hoog genoeg is, dan boeit dat handjevol antivaxxers niet. Dan hoeven we niet eens meer te discussiëren over "privileges" (lees: gewoon normaal mogen leven) voor gevaccineerden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200495395
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral het 0-covid beleid is wat het probleem is. Niet houdbaar met delta.

Laat ik het zo zeggen, met deze aantallen kan je ook veel lichtere maatregelen nemen om het snel naar beneden te krijgen.

Persoonlijk gok ik dat ze dat ook gaan doen, want ik denk dat door delta ze op dit niveau van cases gaan blijven de rest van het jaar aangezien vaccinaties daar zo ontzettend traag gaan.

Het probleem met zware maatregelen is dat mensen ze op een gegeven moment ook spuugzat zijn en eromheen gaan werken.
Het zijn enkel mensen die het land inkomen of naar een andere staat reizen die in quarantaine moeten. Nu zijn er 13 miljoen mensen in lockdown, maar dat betekent ook dat 12 miljoen het niet zijn. En lockdowns in Australie zijn meestal van korte duur. Zo hadden Perth en de Peel regio in WA een "snap lockdown" van 4 dagen die eindigde op 3 juli. De overige restricties in WA werden op 12 juli opgeheven ("private gatherings, concerts, sporting games, and weddings can go ahead at full capacity"). Enkel voor bezoeken aan woonzorgcentra gelden nog bepaalde restricties.
In NT waren er snap lockdowns in Darwin en Alice Springs die op 2 juli opgeheven werden, de andere restricties eindigden op 9 juli.
In Queensland hadden elf regio's een snap lockdown van drie dagen, wie daar woont moet tot 31 juli een mondmasker buitenhuis dragen. Voor de rest van Queensland wordt een mondmasker aangeraden maar niet verplicht.
In een groot deel van NSW geldt een lockdown tot 30 juli.
Victoria had een lockdown van 5 dagen, die is verlengd tot 27 juli. De vorige lockdown was eind mei.
SA is in lockdown van 20 tot 27 juli.

Australië heeft het voordeel dat het een groot dunbevolkt land is, waardoor je met plaatselijke lockdowns de verspreiding van het virus kan stoppen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:06:05 #227
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200495409
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die ongevaccineerde mensen hebben in hetzelfde vliegtuig gezeten als gevaccineerde mensen. Aangezien gevaccineerde mensen het virus nog steeds door kunnen geven zou het niet logisch zijn aparte rijen te hebben daarvoor, want elke reiziger kan het virus meebrengen, gevaccineerd of niet.
De rij kan dan natuurlijk ook zijn dat niet-gevaccineerde mensen meer checks moeten ondergaan, net als er een rij is voor passagiers met EU paspoort of niet. Hoeft niet perse te zijn om ze op die manier uit elkaar te halen he.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:06:38 #228
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200495417
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die ongevaccineerde mensen hebben in hetzelfde vliegtuig gezeten als gevaccineerde mensen. Aangezien gevaccineerde mensen het virus nog steeds door kunnen geven zou het niet logisch zijn aparte rijen te hebben daarvoor, want elke reiziger kan het virus meebrengen, gevaccineerd of niet.
Waar haal je vandaan dat het ook maar iets met besmettingen te maken heeft?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:07:17 #229
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495427
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:06 schreef Momo het volgende:

[..]

De rij kan dan natuurlijk ook zijn dat niet-gevaccineerde mensen meer checks moeten ondergaan, net als er een rij is voor passagiers met EU paspoort of niet. Hoeft niet perse te zijn om ze op die manier uit elkaar te halen he.
Nee dat is waar. Wat mij betreft is elke vorm van segregatie hier niet oké.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200495440
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zorg gewoon dat de vaccinatiegraad hoog genoeg is, dan boeit dat handjevol antivaxxers niet. Dan hoeven we niet eens meer te discussiëren over "privileges" (lees: gewoon normaal mogen leven) voor gevaccineerden.
Deze hele situatie zou maar een paar weken hoeven bestaan, maar in plaats van kijken naar hoe we op een gezonde manier zonder al te veel polarisering verder kunnen, gaan we overal barrières opwerpen. Hier komt straks alleen maar een hoop ruzie en gezeik van.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:09:01 #231
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200495451
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee dat is waar. Wat mij betreft is elke vorm van segregatie hier niet oké.
Dus een buitenlandse regering mag ook geen ongevaccineerden in een hotel in quarantaine plaatsen? Of uberhaupt iemand in quarantaine plaatsen? Zelfs niet in Nederland?

In Nederland ben je vrijgesteld van quarantaine als je volledig gevaccineerd bent en uit een groen of amber gebied komt. Iemand die ongevaccineerd is niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:09:29 #232
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495460
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat het ook maar iets met besmettingen te maken heeft?
Dit is het vliegveld van Vancouver. Als dit recent ingevoerd is en er staan 2 borden, één met "Unvaccinated passengers" en één met "Fully-Vaccinated Passengers" is het geen stretch om dat te koppelen aan de regels rondom corona, quarantaine en dat soort zaken.

Vrijwel alles rondom die maatregelen heeft te maken met besmettingen voorkomen/beperken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:10:27 #233
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200495480
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit is het vliegveld van Vancouver. Als dit recent ingevoerd is en er staan 2 borden, één met "Unvaccinated passengers" en één met "Fully-Vaccinated Passengers" is het geen stretch om dat te koppelen aan de regels rondom corona, quarantaine en dat soort zaken.
Klopt. Ongevaccineerden MOETEN in quarantaine in Canada. Gevaccineerden kunnen daarvan vrijgesteld worden.

Precies hetzelfde in Nederland trouwens zolang je niet uit een rood land komt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200495487
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Nou ja. Nogal ver van mijn bed. Wat ze in Mongolië doen idem.
Laten we beginnen hier.
Een testverplichting (met volstrekt onbetrouwbare - en dus nutteloze - tests) voor iedereen vind ik eerlijk gezegd ook veel te ver gaan. Massaal en in een hoog tempo vaccineren en wanneer dan de maximaal haalbare vaccinatiegraad bereikt is de boel open gooien. Zonder testverplichting. Eventueel zou je het de eerste tijd nog bij wat kleinschaliger evenementen kunnen houden ipv festivals met 100.000 bezoekers ofzo.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200495495
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het enige alternatief is een directe democratie. Een vertegenwoordigende democratie is iets uit de tijd van mannen met hoge hoeden, stoomtreinen en draisines.
Ik ben zeer voor meer directe democratie, maar volledig directe democratie lijkt me onwerkbaar, en onhaalbaar.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:12:07 #236
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495501
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt. Ongevaccineerden MOETEN in quarantaine in Canada. Gevaccineerden kunnen daarvan vrijgesteld worden.
Dus mijn conclusie dat het te maken had met besmettingen (voorkomen/beperken) was een juiste conclusie, of niet?

Het ging er in de originele posts om of dit wel of geen goed idee was. Ik ben van mening dat dit geen goed idee is, wat ik ook al een aantal keer gezegd heb. Irrelevant wat de reden is dat ze het invoeren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 22 juli 2021 @ 23:12:18 #237
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200495507
Iemand een Telegraaf abo om te spieken welke doemberichten hier uit worden gespuwd?

https://www.telegraaf.nl/(...)t-af-van-maatregelen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:13:08 #238
236264 crew  capricia
pi_200495523
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het enige alternatief is een directe democratie. Een vertegenwoordigende democratie is iets uit de tijd van mannen met hoge hoeden, stoomtreinen en draisines.
Onzin.
Geeft alleen maar ruis en heel veel populisme.
Definitely not CIA
pi_200495534
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt. Ongevaccineerden MOETEN in quarantaine in Canada. Gevaccineerden kunnen daarvan vrijgesteld worden.

Precies hetzelfde in Nederland trouwens zolang je niet uit een rood land komt.
Nog zoiets. Omdat we bang zijn om gevallen te importeren. Het zal niemand opgevallen zijn, maar het virus is er al. Dus ik vraag me af wat je hier dan precies mee wil voorkomen als Nederland zijnde. In het geval van varianten wel een ander verhaal. Maar zelfs die hou je niet buiten de deur. Allemaal uitstel van executie.
pi_200495538
Dit is de achterliggende gedachte van het splitsen van pagagiers :

quote:
QUEUING
Passengers will be split into vaccinated and non/partially-vaccinated queues prior to reaching Customs. When you arrive from an international destination, passengers will be separated into queues according to:

If YVR is your final stop

Fully-vaccinated passengers will register, conduct day-1 test in terminal, and are exempt from the government-authorized hotel quarantine.
Non or partially vaccinated passengers will register, conduct day-1 test, receive a day-8 test kit and must proceed to their government-authorized hotel for quarantine.

If you’re connecting through YVR

Fully-vaccinated passengers with a same-day connection will obtain registration instructions and day-1 take-home kit and proceed to the departures area.
Non or partially-vaccinated passengers with a connection will register, conduct day-1 test, receive a day-8 test and proceed to their government-authorized hotel for quarantine.

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200495548
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik ben zeer voor meer directe democratie, maar volledig directe democratie lijkt me onwerkbaar, en onhaalbaar.
Dat is de parlementaire democratie anno 2021 inmiddels ook. ;)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 23:15:39 #242
408813 crew  trein2000
pi_200495564
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik zit niet te wachten op aparte rijen voor ongevaccineerden. Maakt niet uit waar. Je kan dit probleem ook oplossen zonder ongevaccineerden tot melaatsen te maken.
Dat dus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:15:39 #243
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200495565
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Nog zoiets. Omdat we bang zijn om gevallen te importeren. Het zal niemand opgevallen zijn, maar het virus is er al. Dus ik vraag me af wat je hier dan precies mee wil voorkomen als Nederland zijnde. In het geval van varianten wel een ander verhaal. Maar zelfs die hou je niet buiten de deur. Allemaal uitstel van executie.
Dat mag je vinden maar ieder land maakt zijn eigen regels inclusief Nederland en die verschillen vaak helemaal niet zo veel van elkaar.

Niet vaccineren heeft consequenties voor internationaal reizen. Dat was volgens toch wel vanaf het begin duidelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:16:19 #244
236264 crew  capricia
pi_200495574
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Nog zoiets. Omdat we bang zijn om gevallen te importeren. Het zal niemand opgevallen zijn, maar het virus is er al. Dus ik vraag me af wat je hier dan precies mee wil voorkomen als Nederland zijnde. In het geval van varianten wel een ander verhaal. Maar zelfs die hou je niet buiten de deur. Allemaal uitstel van executie.
Deze regels gelden dan ook niet voor ons land. Wij bepalen zelf. Ook als onderdeel van de EU. Want geen enkel land geeft dit uit handen.
Definitely not CIA
pi_200495590
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Wattenstaafje in je neus. En in je keel. That's it.
In 30 seconden voorbij.
Gelukkig wel in omgekeerde volgorde :7 ..
Leipe shit ouwe
pi_200495592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat mag je vinden maar ieder land maakt zijn eigen regels inclusief Nederland en die verschillen vaak helemaal niet zo veel van elkaar.

Niet vaccineren heeft consequenties voor internationaal reizen. Dat was volgens toch wel vanaf het begin duidelijk.
Als je je niet kan vinden in het inreisbeleid moet je niet heenreizen inderdaad. Maar dat geldt ook voor de rest van de wetgeving van het land in kwestie.
pi_200495594
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Kon je dan kiezen of je tot de whites of niet behoorde?
Was dat altijd duidelijk dan?
Geen flauw idee, overigens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200495610
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:54 schreef capricia het volgende:
Als 85 procent volledig gevaccineerd is in september (wat het bierviltje is), ben ik er klaar mee.

Geen segregatie. Geen idiote tests. Gewoon over.
De staat heeft haar ding gedaan. De rest is aan de individuele burger.
Ach, serologische tests, ter vergelijking van antistoffen, lijken me best nuttig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 22-07-2021 23:38:12 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:18:55 #249
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200495612
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Als je je niet kan vinden in het inreisbeleid moet je niet heenreizen inderdaad. Maar dat geldt ook voor de rest van de wetgeving van het land in kwestie.
Wij hebben de borden (nog) niet maar de regels wel dus waar over geklaagd wordt is gewoon omdat het optisch heel duidelijk gemaakt wordt maar de achterliggende realiteit is gewoon hetzelfde, je bent niet gelijk omdat je ongelijk bent. De een is gevaccineerd, de ander niet en daar zitten consequenties aan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200495614
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus mijn conclusie dat het te maken had met besmettingen (voorkomen/beperken) was een juiste conclusie, of niet?

Het ging er in de originele posts om of dit wel of geen goed idee was. Ik ben van mening dat dit geen goed idee is, wat ik ook al een aantal keer gezegd heb. Irrelevant wat de reden is dat ze het invoeren.
Om eerlijk zijn weet ik het niet. Ik heb ook een gevoel dat het langzaam gaat om zorg druk te voorkomen. Heel veel westerse landen hebben te maken met achterstallig zorg van een gevaccineerde weet je die komt bijna niet in het ziekenhuis van ongevaccineerde wel. Geen idee hoe dat trouwens in Canada is maar ik denk dat er wel landen zo gaan denken de komende tijd. (waar de vaccinatiegraad hoog is)
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:19:25 #251
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495617
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Als je je niet kan vinden in het inreisbeleid moet je niet heenreizen inderdaad. Maar dat geldt ook voor de rest van de wetgeving van het land in kwestie.
Zo kun je het zien ja. Maar op het moment dat democratische westerse landen dit soort dingen invoeren kunnen we dat toch wel een zorgelijke ontwikkeling vinden? Al is het alleen maar omdat al die overheden ook naar elkaar kijken en met elkaar praten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 23:19:35 #252
408813 crew  trein2000
pi_200495619
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het enige alternatief is een directe democratie. Een vertegenwoordigende democratie is iets uit de tijd van mannen met hoge hoeden, stoomtreinen en draisines.
Directe democratie is iets wat je echt niet moet willen. Wie gaat er ooit voor een belastingverhoging stemmen? Wie beschermt minderheden dan nog? Het is heel goed dat er een volksvertegenwoording tussen zit die de waan van de dag er uit filtert.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200495631
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Onzin.
Geeft alleen maar ruis en heel veel populisme.
Ik zou toch veel liever middels referenda mijn mening kenbaar maken over onderwerpen die ik belangrijk acht. Politici zijn veel te onbetrouwbaar om hen je volmacht te geven.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:20:37 #254
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495632
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Directe democratie is iets wat je echt niet moet willen. Wie gaat er ooit voor een belastingverhoging stemmen? Wie beschermt minderheden dan nog? Het is heel goed dat er een volksvertegenwoording tussen zit die de waan van de dag er uit filtert.
Nu is onze volksvertegenwoordiging niet zo goed in de waan van de dag eruit filteren alleen :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:21:19 #255
236264 crew  capricia
pi_200495643
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:18 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ach, serologische tests, ter vergelijking van antistofen, lijken me best nuttig.
Ja. Als de individuele burger dat graag wil weten. Maar geen grond voor uitsluiting.

Jee mensen. Je medische dossier is nog steeds een privé aangelegenheid.
Definitely not CIA
pi_200495644
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 18:00 schreef alpeko het volgende:

[..]

Je kunt hem van me rippen. Was hoop werk om hem onder de 51k te krijgen. Wat frames gedropt.
Je bent een schat en mijn held!
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 23:21:42 #257
408813 crew  trein2000
pi_200495648
https://www.bbc.com/news/business-57937342

In Engeland begint het afbrokkelen al...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200495657
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zo kun je het zien ja. Maar op het moment dat democratische westerse landen dit soort dingen invoeren kunnen we dat toch wel een zorgelijke ontwikkeling vinden? Al is het alleen maar omdat al die overheden ook naar elkaar kijken en met elkaar praten.
Van mij zou sowieso wel mogen worden vastgelegd onder welke voorwaarden we hiermee gaan stoppen, want over een paar weken is dit geneuzel als het goed is niet meer nodig. Iets zegt me alleen dat we hier voorlopig niet vanaf gaan zijn.
pi_200495667
Je zou bijna wat bijwerkingen wensen zodat het hersenloze volk dat nu volkomen blind achter politici aanloopt eens een lesje wordt geleerd.
pi_200495669
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik zou toch veel liever middels referenda mijn mening kenbaar maken over onderwerpen die ik belangrijk acht. Politici zijn veel te onbetrouwbaar om hen je volmacht te geven.
Nee dat is geen voordeel. Misschien in deze situatie maar over heel veel onderwerpen heb ik amper tot geen zin in om me te in verdiepen om een overwegen beslissing te maken of het de juiste keuze is. Dan heb ik liever iemand die met wie ik redelijk overeen kom en die die beslissingen voor mij maakt. (en ja ik vind bepaalde partijen waar ik normaal op zou stemmen hele enge ideeën hebben tijdens deze crisis)
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:23:28 #261
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495670
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Van mij zou sowieso wel mogen worden vastgelegd onder welke voorwaarden we hiermee gaan stoppen, want over een paar weken is dit geneuzel als het goed is niet meer nodig. Iets zegt me alleen dat we hier voorlopig niet vanaf gaan zijn.
Als er nu OMT-leden zijn die gaan voorsorteren op maatregelen tot lente/zomer 2022 (Alex Friedrich) dan denk ik niet dat we er snel vanaf zullen zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200495672
Net bij het uit de verpakking halen van nieuwe keukenmesjes mijn halve duim er af. Ik heb natuurlijk geen verbandje in huis, maar prima oplossing gevonden. Zodat ik het niet steeds open stoot. Zijn die dingen toch nog ergens goed voor. En later weer gewoon als mondkapje te gebruiken.
En de nieuwe mesjes zijn in ieder geval scherp.
pi_200495687
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zo kun je het zien ja. Maar op het moment dat democratische westerse landen dit soort dingen invoeren kunnen we dat toch wel een zorgelijke ontwikkeling vinden? Al is het alleen maar omdat al die overheden ook naar elkaar kijken en met elkaar praten.
Dat praten is erg goed geluk in elk geval. Het is echt een zooitje aan het worden met reisregels naar andere landen.
Ben toch wel blij dat ik mijn vakantieplannen op eind van het jaar heb staan. Elke dag zie je wel een wijziging op het beleid.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200495697
quote:
A growing number of Tory MPs have revealed they plan to boycott the party’s annual autumn conference over fears they will need a vaccine passport to gain entry.

The outcry from Boris Johnson’s backbenchers is growing, after his surprise announcement on Monday that the documents will be required in some venues, including nightclubs, from the end of September.

MPs declaring they would not be attending include Steve Baker and Mark Jenkinson, who said on Thursday that he was double-jabbed and had booked a conference ticket but would refuse to go “if we’re excluding people on the basis of their vaccination status”. Lady Helena Morrissey also ruled herself out on the same grounds.
https://www.theguardian.c(...)s-required-for-entry
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200495698
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als er nu OMT-leden zijn die gaan voorsorteren op maatregelen tot lente/zomer 2022 (Alex Friedrich) dan denk ik niet dat we er snel vanaf zullen zijn.
Als er over 2 weken (zijn we weer) nog steeds niets te doen is in het ziekenhuis, dan wens ik hem succes met het verdedigen van die 1,5m. Het mag in de praktijk allang ten grave gedragen zijn maar er zijn wel nog steeds allerlei capaciteitsbeperkingen aan opgehangen. Dat kan je niet overeind houden obv misschien komt er ooit een escapevariant.
pi_200495703
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zorg gewoon dat de vaccinatiegraad hoog genoeg is, dan boeit dat handjevol antivaxxers niet. Dan hoeven we niet eens meer te discussiëren over "privileges" (lees: gewoon normaal mogen leven) voor gevaccineerden.
Als de vaccinatiegraad in Nederland hoog genoeg is, is SARS-CoV-2 mondiaal uitgeroeid?
Er is een pandemie gaande, groepsimmuniteit in Nederland kan een kort leven beschoren zijn.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200495709
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als er nu OMT-leden zijn die gaan voorsorteren op maatregelen tot lente/zomer 2022 (Alex Friedrich) dan denk ik niet dat we er snel vanaf zullen zijn.
Het wordt misschien echt tijd dat we de bezem door het volledige OMT halen, of ze een persverbod geven, ook op persoonlijke titel, want dit gaat nergens meer over, elke dag is er wel een OMT lid ergens in de media die het wel even vertelt hoe die het wil.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:27:48 #268
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495710
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Als er over 2 weken (zijn we weer) nog steeds niets te doen is in het ziekenhuis, dan wens ik hem succes met het verdedigen van die 1,5m. Het mag in de praktijk allang ten grave gedragen zijn maar er zijn wel nog steeds allerlei capaciteitsbeperkingen aan opgehangen. Dat kan je niet overeind houden obv misschien komt er ooit een escapevariant.
Ik ben bang dat dat op dit forum zo zal zijn, maar als je die opiniepeilingen bekijkt lijken er best veel mensen te zijn die zeggen: "Ja ik snap het, het is nodig"
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200495712
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:27 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Als de vaccinatiegraad in Nederland hoog genoeg is, is SARS-CoV-2 mondiaal uitgeroeid?
Er is een pandemie gaande, groepsimmuniteit in Nederland kan een kort leven beschoren zijn.
Sars-Cov-2 gaat nooit uitgeroeid worden en wordt 1 van de andere 4 Hcov virussen die we nu hebben.
  donderdag 22 juli 2021 @ 23:29:07 #270
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200495718
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Als er over 2 weken (zijn we weer) nog steeds niets te doen is in het ziekenhuis, dan wens ik hem succes met het verdedigen van die 1,5m. Het mag in de praktijk allang ten grave gedragen zijn maar er zijn wel nog steeds allerlei capaciteitsbeperkingen aan opgehangen. Dat kan je niet overeind houden obv misschien komt er ooit een escapevariant.
Maatregelen in stand houden "voor het geval dat" is nooit verstandig. Dan versloft de naleving gigantisch en hebben ze geen effect.
Net zoals dat condoom dat 5 jaar in een portemonnee van een tiener zat. Als het dan wel nodig is is het niet meer te vertrouwen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:29:17 #271
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200495720
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Sars-Cov-2 gaat nooit uitgeroeid worden en wordt 1 van de andere 4 Hcov virussen die we nu hebben.
Lijkt mij het meest waarschijnlijk, ja. Het zal mischien uitdoven maar verdwijnen is een ander verhaal.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:29:30 #272
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495722
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het wordt misschien echt tijd dat we de bezem door het volledige OMT halen, of ze een persverbod geven, ook op persoonlijke titel, want dit gaat nergens meer over, elke dag is er wel een OMT lid ergens in de media die het wel even vertelt hoe die het wil.
Ik ben geen voorstander van een persverbod. Wel ben ik van mening dat als de OMT leden op persoonlijke titel constant de media opzoeken (of erop reageren) vind ik ook dat de OMT-verslagen openbaar gemaakt moeten worden.

Je kunt niet aan de ene kant je beroepen op je confidentialiteit maar tegelijkertijd telkens uit de school klappen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200495724
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat op dit forum zo zal zijn, maar als je die opiniepeilingen bekijkt lijken er best veel mensen te zijn die zeggen: "Ja ik snap het, het is nodig"
In mijn omgeving is dat toch wel een grote minderheid die er zo over denkt dat er meer maatregelen moeten zijn, of langer vast gehouden moeten worden. Maar dat is natuurlijk geen representatieve uitsnede van de samenleving.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 22 juli 2021 @ 23:30:01 #274
451005 Grems
Clown World
pi_200495726
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat op dit forum zo zal zijn, maar als je die opiniepeilingen bekijkt lijken er best veel mensen te zijn die zeggen: "Ja ik snap het, het is nodig"
Zijn dat de dezelfde opiniepeilingen die zeggen dat 302% van de bevolking minder vlees gaat eten voor De Toekomst Van Greta terwijl de vleesconsumptie onverminderd stijgt?
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:31:16 #275
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495736
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:30 schreef Grems het volgende:

[..]

Zijn dat de dezelfde opiniepeilingen die zeggen dat 302% van de bevolking minder vlees gaat eten voor De Toekomst Van Greta terwijl de vleesconsumptie onverminderd stijgt?
Jep, die opiniepeilingen. Ik ben het niet met ze eens, maar dat zijn wel de opiniepeilingen die gebruikt worden als input om maatregelen te verantwoorden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200495739
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat op dit forum zo zal zijn, maar als je die opiniepeilingen bekijkt lijken er best veel mensen te zijn die zeggen: "Ja ik snap het, het is nodig"
En toch merk je wel de tendens van: als de vaccins toch niet de uitweg zijn, wat dan wel? De maatregelen zijn lange tijd geaccepteerd omdat het tijdelijk zou zijn. Als je nu komt aanzetten met “o nee toch niet” kan het best een gamechanger zijn. Niet als in massale protesten, maar gewoon einde oefening met het draagvlak en de bereidheid om nog mee te doen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 23:32:53 #277
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200495745
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

En toch merk je wel de tendens van: als de vaccins toch niet de uitweg zijn, wat dan wel? De maatregelen zijn lange tijd geaccepteerd omdat het tijdelijk zou zijn. Als je nu komt aanzetten met “o nee toch niet” kan het best een gamechanger zijn. Niet als in massale protesten, maar gewoon einde oefening met het draagvlak en de bereidheid om nog mee te doen.
Zal even duren, maar dat komt vanzelf. Als het na september niet kan, wanneer dan wel?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200495753
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:32 schreef zalkc het volgende:

[..]

Zal even duren, maar dat komt vanzelf. Als het na september niet kan, wanneer dan wel?
In maart 2022 kan je dezelfde discussie voeren. Want dan is situatie echt niet ineens wezenlijk anders.
pi_200495754
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat is de parlementaire democratie anno 2021 inmiddels ook. ;)
Dat ben ik bijna met je eens.
Grotendeels hoeren van het bedrijfsleven, alhoewel ze niet meteen betaald worden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 23:33:59 #280
408813 crew  trein2000
pi_200495755
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van een persverbod. Wel ben ik van mening dat als de OMT leden op persoonlijke titel constant de media opzoeken (of erop reageren) vind ik ook dat de OMT-verslagen openbaar gemaakt moeten worden.

Je kunt niet aan de ene kant je beroepen op je confidentialiteit maar tegelijkertijd telkens uit de school klappen.
Ik vind het volkomen normaal dat je als OMT met een mond spreekt. Prima dat je ergens gaat zitten om het OMT-advies toe te lichten. Maar vooruit lopen op of zelfs ingaan tegen geeft echt geen pas. Dat hoort niet.

Dan moet je kiezen of OMT of de talkshowtafel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200495756
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lijkt mij het meest waarschijnlijk, ja. Het zal mischien uitdoven maar verdwijnen is een ander verhaal.
We hebben nu 4 andere corona virussen en dit wordt de 5de. Als kind wordt je er mee besmet en de rest van je leven en dat heet verkoudheid. Het enige verschil is dat er nu waarschijnlijk veel meer onderzoek gedaan wordt naar corona virussen.
pi_200495759
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:27 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Als de vaccinatiegraad in Nederland hoog genoeg is, is SARS-CoV-2 mondiaal uitgeroeid?
Er is een pandemie gaande, groepsimmuniteit in Nederland kan een kort leven beschoren zijn.
Tot nu toe voorkomen de vaccins nog altijd ernstige symptomen, ziekenhuisopnames en sterfte en het ziet er ook niet echt naar uit dat dat op korte termijn anders gaat worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:34:38 #283
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495762
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

En toch merk je wel de tendens van: als de vaccins toch niet de uitweg zijn, wat dan wel? De maatregelen zijn lange tijd geaccepteerd omdat het tijdelijk zou zijn. Als je nu komt aanzetten met “o nee toch niet” kan het best een gamechanger zijn. Niet als in massale protesten, maar gewoon einde oefening met het draagvlak en de bereidheid om nog mee te doen.
Dat geloof ik ook wel, maar het gaat niet zozeer om draagvlak. Als de overheid de 1,5 meter erin houdt kunnen jij en ik ervoor kiezen ons er niet meer aan te houden. Daar hebben winkels, restaurants etc alleen niets aan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200495766
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van een persverbod. Wel ben ik van mening dat als de OMT leden op persoonlijke titel constant de media opzoeken (of erop reageren) vind ik ook dat de OMT-verslagen openbaar gemaakt moeten worden.

Je kunt niet aan de ene kant je beroepen op je confidentialiteit maar tegelijkertijd telkens uit de school klappen.
Dat is ook prima, als je uit de school klapt moet je inderdaad eigenlijk ook de OMT verslagen openbaren, als je de verslagen niet openbaart, moet je ook niet uit de school klappen, vandaar dat ik dan zeg : persverbod, want zo kan je nooit controleren wat de rest van de OMT leden van die gedachten vinden, voor je het weet wordt de mening van een OMT lid in de pers opgeblazen, wat je al vaker ziet gebeuren de laatste tijd

verboden zijn niet goed, eens, maar dit is ook geen werkbare situatie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 23:36:04 #285
408813 crew  trein2000
pi_200495773
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel, maar het gaat niet zozeer om draagvlak. Als de overheid de 1,5 meter erin houdt kunnen jij en ik ervoor kiezen ons er niet meer aan te houden. Daar hebben winkels, restaurants etc alleen niets aan.
Dat is toch ook massaal aan het gebeuren. Wees eerlijk.
Zodra we echt strak zouden gaan handhaven op wat nu nog wel geldt (met zn drieën op een kleedje in het park? 95¤, dat werk) dan is het binnen no-time gedaan met het draagvlak hoor...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200495783
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:17 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Gelukkig wel in omgekeerde volgorde :7 ..
Ach, zolang het niet begint met je oor.
Geen idee trouwens hoe smerig oorsmeer zo ver boven in je neus ruikt/smaakt.
(En, ik ga niet proberen.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200495787
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel, maar het gaat niet zozeer om draagvlak. Als de overheid de 1,5 meter erin houdt kunnen jij en ik ervoor kiezen ons er niet meer aan te houden. Daar hebben winkels, restaurants etc alleen niets aan.
Alleen als partijen besluiten aan maatregelen vast te houden zonder concrete aanleiding, kunnen ze wel een duw krijgen in de peilingen. En dat is niet handig aangezien nieuwe verkiezingen niet ondenkbaar zijn als de formatie mislukt.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:38:41 #288
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495794
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind het volkomen normaal dat je als OMT met een mond spreekt. Prima dat je ergens gaat zitten om het OMT-advies toe te lichten. Maar vooruit lopen op of zelfs ingaan tegen geeft echt geen pas. Dat hoort niet.

Dan moet je kiezen of OMT of de talkshowtafel.
Nee true, daar stoor ik me ook best aan. Wat mij betreft mogen ze echt prima op persoonlijke titel ergens aan tafel komen zitten om uitleg te geven oid, maar ze moeten wegblijven van adviezen of aangeven wat ze aan maatregelen willen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 23:38:44 #289
408813 crew  trein2000
pi_200495795
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Als de individuele burger dat graag wil weten. Maar geen grond voor uitsluiting.

Jee mensen. Je medische dossier is nog steeds een privé aangelegenheid.
Anonieme statistiekjes zijn toch prima? Doen we nu ook met positieve PCR-testen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 22 juli 2021 @ 23:39:24 #290
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200495803
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit is het vliegveld van Vancouver. Als dit recent ingevoerd is en er staan 2 borden, één met "Unvaccinated passengers" en één met "Fully-Vaccinated Passengers" is het geen stretch om dat te koppelen aan de regels rondom corona, quarantaine en dat soort zaken.

Vrijwel alles rondom die maatregelen heeft te maken met besmettingen voorkomen/beperken.
Het blijft fout dit onderscheid zo intekenend te maken en ik krijg instant wat rillingen, hoe goed het daar ook zal zijn bedoeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 22-07-2021 23:45:28 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200495808
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat op dit forum zo zal zijn, maar als je die opiniepeilingen bekijkt lijken er best veel mensen te zijn die zeggen: "Ja ik snap het, het is nodig"
De heersende mening onder m'n collega's bleek, na een discussie tussen enkelen van hen vandaag, toch heel duidelijk dat het, wanneer de vaccinatiegraad eenmaal hoog genoeg is, afgelopen moet zijn met testverplichtingen. De bereidheid om een boosterprik te laten zetten is ook bijzonder laag en al helemaal wanneer volledige vaccinatie je niet ontheft van testverplichting.

De papieren werkelijkheid van politici en omt'ers lijkt niet echt overeen te komen met de echte werkelijkheid...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:40:45 #292
236264 crew  capricia
pi_200495812
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Anonieme statistiekjes zijn toch prima? Doen we nu ook met positieve PCR-testen.
Dus niet als het herleidbaar is naar privé personen.
Mag ik hopen :D
Definitely not CIA
pi_200495817
In de week van 8 tot 15 juli kregen 618000 Britten de boodschap zichzelf te isoleren (via de NHS app, of van de NHS test & trace dienst). De BBC heeft regionale nieuwsprogramma's geschrapt omdat teveel personeel uitvalt, 10% van bedrijven zeggen dat ze produktie verminderd hebben omdat personeel in isolatie zit, en steeds meer mensen verwijderen de NHS app...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 juli 2021 @ 23:43:02 #294
408813 crew  trein2000
pi_200495820
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:41 schreef crystal_meth het volgende:
In de week van 8 tot 15 juli kregen 618000 Britten de boodschap zichzelf te isoleren (via de NHS app, of van de NHS test & trace dienst). De BBC heeft regionale nieuwsprogramma's geschrapt omdat teveel personeel uitvalt, 10% van bedrijven zeggen dat ze produktie verminderd hebben omdat personeel in isolatie zit, en steeds meer mensen verwijderen de NHS app...
Ik dacht dat ze daar freedom day hadden uitgeroepen? Gaat lekker of niet. :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200495821
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel, maar het gaat niet zozeer om draagvlak. Als de overheid de 1,5 meter erin houdt kunnen jij en ik ervoor kiezen ons er niet meer aan te houden. Daar hebben winkels, restaurants etc alleen niets aan.
Die gaan uiteindelijk failliet door het gekozen beleid. De burger gaat gewoon om de maatregelen heen leven; illegale feesten, eten en drinken bij vrienden enz.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200495842
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze daar freedom day hadden uitgeroepen? Gaat lekker of niet. :D
Die app blijkt ook niet zo goed te werken.
quote:
Er zijn ook verhalen van mensen die een ping krijgen terwijl een muur hun scheidde van hun positief geteste buren. Plannen om de gevoeligheid van de app aan te passen zullen echter ook pas over enkele weken uitgevoerd worden, liet de regering weten. Volgens sommige berichten heeft inmiddels een derde van de gebruikers de app van hun telefoon verwijderd, om een ping te
https://nos.nl/artikel/23(...)oneel-in-quarantaine
pi_200495843
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:41 schreef crystal_meth het volgende:
In de week van 8 tot 15 juli kregen 618000 Britten de boodschap zichzelf te isoleren (via de NHS app, of van de NHS test & trace dienst). De BBC heeft regionale nieuwsprogramma's geschrapt omdat teveel personeel uitvalt, 10% van bedrijven zeggen dat ze produktie verminderd hebben omdat personeel in isolatie zit, en steeds meer mensen verwijderen de NHS app...
Die pinger van NHS is ook wel erg rigide afgesteld begreep ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 22 juli 2021 @ 23:48:02 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200495855
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die ongevaccineerde mensen hebben in hetzelfde vliegtuig gezeten als gevaccineerde mensen. Aangezien gevaccineerde mensen het virus nog steeds door kunnen geven zou het niet logisch zijn aparte rijen te hebben daarvoor, want elke reiziger kan het virus meebrengen, gevaccineerd of niet.
Gewoon aparte, duurdere, risicovluchten instellen voor ongevaccineerden ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200495858
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Die pinger van NHS is ook wel erg rigide afgesteld begreep ik.
Het is een pingdemic.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 23:50:07 #300
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200495874
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De heersende mening onder m'n collega's bleek, na een discussie tussen enkelen van hen vandaag, toch heel duidelijk dat het, wanneer de vaccinatiegraad eenmaal hoog genoeg is, afgelopen moet zijn met testverplichtingen. De bereidheid om een boosterprik te laten zetten is ook bijzonder laag en al helemaal wanneer volledige vaccinatie je niet ontheft van testverplichting.

De papieren werkelijkheid van politici en omt'ers lijkt niet echt overeen te komen met de echte werkelijkheid...
Dat is ook een beetje de grap. Als je in dit topic kijkt is de heersende mening dat de maatregelen soepeler moeten en TVT weg moet. Kijk je op (bijvoorbeeld) Nu.NL willen ze 't vaak juist zwaarder en moet er ook rekening gehouden worden met de griepgolf van de komende winter.

Ik vermijd het gesprek zoveel mogelijk met collega's, kan er ook geen discussie ontstaan. Buiten dit topic heb ik het er redelijk weinig over :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 22 juli 2021 @ 23:50:38 #301
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200495876
In Israël heeft de premier net een speech gegeven dat het nu een beetje ophoudt met niet gevaccineerd willen worden. Hij heeft zelf een religieuze achtergrond, dus het is vrij verrassend dat hij specifiek noemt dat hij alle religies respecteert, maar dat het discussie gewoon ophoudt nu de vrijheden van 8 miljoen mensen beperkt wordt omdat ongeveer 1 miljoen mensen niet wil (wat de vinger wat betreft Israël op de zere plek legt qua weigeraars, en een extra zere plek daar vanwege de rare tweedeling tussen seculiere mensen en orthodoxe mensen).

Vanaf begin volgende maand zijn theaters, bioscopen, sportwedstrijden of alles waar meer dan 100 mensen samenkomen, dus ook gebedshuizen, voor niet-gevaccineerde mensen alleen te bezoeken met een negatieve test, op eigen kosten aangezien de belastingbetaler niet hoeft op te draaien voor mensen die een alternatief hadden kunnen krijgen al.

Nu verwacht ik dat de weigerende groep niet gezocht hoeft te worden onder cinematofielen, voetbalsupporters etc. maar voor grotere religieuze bijeenkomsten wordt dit wel een dingetje.

Wij zijn Israël trouwens voorbij wat betreft deels gevaccineerde mensen. In de komende weken gaan we ze wat betreft volledig gevaccineerde mensen voorbij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')