abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_200492576
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Mwa, dat kunnen ze niet echt goed testen voor lange-termijn effecten. Ze kunnen hooguit was assays doen waarmee het waarschijnlijk wordt of er wel of geen effecten zijn. Daar ga ik niet in mee hoor. Wat mij opvalt is dat ik nergens de ADME kan vinden van die vaccins: "admission, distribution, metabolism, excretion", dat is de basis van veel toxiciteitsstudies. Hoe worden die vetbolletjes met mRNA gedistribueerd? Alleen in de armspier? Of ook in de hartspier? Of milt of hersenen? Hoe lang doen ze dat? Hoe lang wordt dat mRNA afgelezen? Hoe werkt dat precies of celniveau? Hoe wordt het gemetaboliseerd? Allemaal vragen waar niet zo makkelijk antwoord op is,

Maar 1+1=2 voor mij als ik lees over die myocarditis. Als het opgenomen wordt in de armspier, waarom dan ook niet de hartspier? Naja, als je die ADME studies doet moet je dat allemaal heel goed weten.
Dit dus. Ik geloof wel dat ze werken maar wat doen die stoffen nog meer.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:54:06 #77
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200492577
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Je bedoelt van de 100% heb je nog 6 % kans om doodziek te worden.?

Ja dat klopt.

Als je in een risicogroep zit.
Yep en iemand mag en en bij voorkeur in overleg met de behandelend arts bepalen of die in een af te bakenen risicogroep zit.

Zoals je elders (ook) zult merken, maak ik (anders dan ze nuanceren) geen rekenkundige argumentaties meer. Als wetenschap leuk maar meer ook niet. Getallen worden al snel uit verband gerukt om een ander leven gaan leiden.
Met kansen is het voor de persoon ja of nee; en ik heb zelf 'niets' en 'nada' aan 99% zekerheid als die overblijvende 'procent' mij voortaan wakker gaat houden.

Ik weeg zelf af of iets nuttig of vertrouwen geeft. Als een ander vindt dat die daar getallen voor nodig heeft, mag die dat voor zich zelf berekenen. Ik hoef (en wil) niet overtuigd te worden (noch zegt die instelling iets over mij of ik al of niet een vaccinatie wil en al helemaal niet om die een ander te misgunnen).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200492588
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Die van Pfizer of Moderna wel hoor.
Moderna hadden ze toch euh..... uitgebreid uit een vaccin dat al bestond?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:54:49 #79
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_200492592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het gaat om een nieuwe techniek.
Maar ze baseren zich dus op die informatie.
I'm emotionally & mentally drained from having this liability attached to me.
pi_200492611
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Die van Pfizer of Moderna wel hoor.
Al die vaccins in de EU hebben een mega groot beschermings factor, wiskundig zit dat helemaal okiedokie, en nattuurlijk kan 100% niet, maar meer dan dit is bijna niet mogelijk.
pi_200492616
quote:
10s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Wanneer komt Gommers dit vertellen bij Op1 of Humberto? :P
De Smakt is een dorp hier verderop. Ik snap niet zo goed waarom iemand dan helemaal in het Erasmus terecht komt :?
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:57:46 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200492650
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Zonder vaccin loop je het risico 1 of andere variant van dat virus op te lopen, en met vaccin weet je niet wat de lange termijn effecten zijn.

Je loopt dus altijd een bepaald risico.
Klopt en dat maak de discussie soms ook zo oeverloos.
Ik gooi toch nog's een Cruijfie er in: "Beter ten onder gaan aan je eigen visie dan met die van een ander."
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:58:23 #83
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200492660
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:48 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Yep, die testjes erbovenop vind ik juist voor het gevoel veiliger dus prima als ik dat elke keer moet doen. Niet zo druk maken, maar genieten van de momenten dat het weer even kan (ook wetende dat we daar toch met zijn allen helemaal werkelijk waar niks tegen kunnen doen dat dit de maatschappij in de wereld gaat worden)
Jij krijgt een duimpje van Hugo en zijn vrienden ^O^
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:58:51 #84
451005 Grems
Clown World
pi_200492665
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:52 schreef Piles het volgende:

[..]

Tsja, die instelling is wat mij betreft precies het probleem van Nederland op dit moment. En niet alleen als het over corona gaat :{
Helaas inderdaad.

"The continual intrusion into our minds of the hammering noises of arguments and propaganda can lead to two kinds of reactions. It may lead to apathy and indifference, the I-don't-care reaction, or to a more intensified desire to study and to understand. Unfortunately, the first reaction is the more popular one."
  donderdag 22 juli 2021 @ 20:59:42 #85
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200492677
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:57 schreef Vallon het volgende:
Beter ten onder gaan aan je eigen visie dan met die van een ander
Dat vind ik wel een mooie voor op mijn steen als ik straks bezwijk aan Corona :@
pi_200492691
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:59 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een mooie voor op mijn steen als ik straks bezwijk aan Corona :@
Je kan ook gewoon een tegeltje kopen he?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_200492721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:54 schreef ZarB het volgende:

[..]

Maar ze baseren zich dus op die informatie.
Welke informatie? Klassieke vaccins bestaan uit dode of onschadelijke virussen. mRNA covid vaccin is een code vaccin die onze ribosomen covid spikes laat maken. Die code techniek is nieuw.
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:02:46 #88
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200492726
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een tegeltje kopen he?
Ben niet zo van de tegeltjes en "love live laugh" bordjes.
pi_200492734
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:38 schreef mijntjexx het volgende:
NEW: Italy will ban unvaccinated people from some public places, including indoor restaurants, gyms, cinemas, museums, and sporting events, unless they are tested for coronavirus

BNO newsroom
Vanaf 12 jaar lees ik, wordt een duur grapje als je dat zelf moet gaan bekostigen als toerist
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200492782
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Klopt en dat maak de discussie soms ook zo oeverloos.
Ik gooi toch nog's een Cruijfie er in: "Beter ten onder gaan aan je eigen visie dan met die van een ander."
Nee, de discussie is juist wel goed ivm mensen onder de 18 jaar. En eigenlijk zou je de leeftijd wel kunnen doortrekken maar dat is een andere discussie. De meesten hebben nog een behoorlijke tijd op aarde. Neem je dan het risico, zeker als bekend is dat de meeste niet heel erg ziek worden van covid.
pi_200492824
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:52 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Blijven discussiėren over boosters, net zo lang tot de discussie niet meer 'of' maar 'wanneer' wordt.
pi_200492862
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat vind ik ook nog wel spannend ja. Ik zie her en der voorbij komen dat er ook getest is voor lange termijn effecten, maar ik vraag me dan wel af hoe ze dat gedaan hebben. Maar mijn vakgebied ligt nou niet bepaald in die hoek, dus ik weet er verder niks vanaf. Maar redenerend als een leek vraag ik me toch wel af hoe ze nu al vast kunnen stellen dat het vaccin ook over tien jaar nog steeds veilig is - niemand die immers al tien jaar rondloopt met het vaccin. Maar wederom; dat is de kijk van een leek :P
Dit lezen heeft mij erg geholpen:

https://daniel-debunkt.nl(...)npraktijk-voorpoort/
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:12:59 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200492927
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Mwa, dat kunnen ze niet echt goed testen voor lange-termijn effecten. Ze kunnen hooguit was assays doen waarmee het waarschijnlijk wordt of er wel of geen effecten zijn. Daar ga ik niet in mee hoor. Wat mij opvalt is dat ik nergens de ADME kan vinden van die vaccins: "admission, distribution, metabolism, excretion", dat is de basis van veel toxiciteitsstudies. Hoe worden die vetbolletjes met mRNA gedistribueerd? Alleen in de armspier? Of ook in de hartspier? Of milt of hersenen? Hoe lang doen ze dat? Hoe lang wordt dat mRNA afgelezen? Hoe werkt dat precies of celniveau? Hoe wordt het gemetaboliseerd? Allemaal vragen waar niet zo makkelijk antwoord op is,

Maar 1+1=2 voor mij als ik lees over die myocarditis. Als het opgenomen wordt in de armspier, waarom dan ook niet de hartspier? Naja, als je die ADME studies doet moet je dat allemaal heel goed weten.
Interessant die ADME insteek en goed die (juiste) term te vernemen. Thx.
Van diverse onderdelen zijn er tal van detailvragen die (nog) niet onomstotelijk vaststaan. Dat iets 'werkt' is fijn maar prettiger is dat men precies weet waarom dat zo is om het nut in een juist perspectief te plaatsen.

Het benoemd wat van mijn onbehagen die ik op veel onderdelen ervaar en gevoelsmatig wel zou verwachten dat ze verregaand moeten worden onderzocht. "Ver" omdat men het verdraaid goed moet weten voordat iets massaal wordt losgelaten en daarna niet meer onder controle noch omkeerbaar is.
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:16:09 #94
490012 Sfancta
SFEERBEHEER
pi_200492986
Verdomme ben vandaag "ziek" geworden, keelpijn, en sinds een uurtje geleden echt rare spierpijn, en heb het af en toe warm. Met een thuistest....was er een 2e streepje zichtbaar minimaal....

Heb maar gelijk een afspraak gemaakt morgen voor een test bij de ggd.. Voor mij de eerste keer, schijt al zeven kleuren

Doei vakantie, doei plannen komende weken.. Ben met niemand in aanraking gekomen, waar ik kwam met een mondkapje, leef al sinds het begin als een soort kluizenaar...
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 21:18:06 #95
236264 crew  capricia
pi_200493031
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:16 schreef Sfancta het volgende:
Verdomme ben vandaag "ziek" geworden, keelpijn, en sinds een uurtje geleden echt rare spierpijn, en heb het af en toe warm. Met een thuistest....was er een 2e streepje zichtbaar minimaal....

Heb maar gelijk een afspraak gemaakt morgen voor een test bij de ggd.. Voor mij de eerste keer, schijt al zeven kleuren

Doei vakantie, doei plannen komende weken.. Ben met niemand in aanraking gekomen, waar ik kwam met een mondkapje, leef al sinds het begin als een soort kluizenaar...
Wat?? Oh wat ongelooflijk klote voor je. :{
Ben je gevaccineerd, BTW?
Het kan ook meevallen. Misschien zet het niet door.
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:18:49 #96
490012 Sfancta
SFEERBEHEER
pi_200493042
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat?? Oh wat ongelooflijk klote voor je. :{
Ben je gevaccineerd, BTW?
Ja, eind juni eerste prik Pfizer... Dacht dat ik wel zo goed als veilig was, begin augustus prik 2, maar dat za wel niet doorgaan
  Moderator donderdag 22 juli 2021 @ 21:21:21 #97
236264 crew  capricia
pi_200493081
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 21:18 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Ja, eind juni eerste prik Pfizer... Dacht dat ik wel zo goed als veilig was, begin augustus prik 2, maar dat za wel niet doorgaan
Tuurlijk wel. Dan ben je er al lang weer vanaf.
Of je hebt een besmetting doorgemaakt en dan heb je ook je Greenpass.
Blij dat je in elk geval 1 Pfizer hebt. Dat beschermt echt al tegen nare shit.
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
  donderdag 22 juli 2021 @ 21:23:22 #98
12221 Tijn