Zuurstof nodig vooral, was helemaal op. Paar dagen in het ziekenhuis, toen weer naar huis met zuurstofflesje.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Ter observatie, of had hij echt zorg / zuurstof nodig?
Heb ik goed onthouden dat hij zijn prik toen ook pas net had gehad? (geen 14 dagen toch?)quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zuurstof nodig vooral, was helemaal op. Paar dagen in het ziekenhuis, toen weer naar huis met zuurstofflesje.
Nee, hij zou op de dag van de positieve corona uitslag zijn 2e prik krijgen. Bijna goed dusquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:29 schreef Oriente het volgende:
[..]
Heb ik goed onthouden dat hij zijn prik toen ook pas net had gehad? (geen 14 dagen toch?)
Als ik een euro zou krijgen voor elke keer dat ik die grap zou horen zouden we genoeg geld hebben om onze hypotheek af te betalenquote:
Ah ok.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, hij zou op de dag van de positieve corona uitslag zijn 2e prik krijgen. Bijna goed dus.
waar 70% deels gevaccineerd is, is dat gewoon goed nieuws (eigenlijk iets hoger kinderen onder de 12 zou je niet mee moeten tellen dan zit je op 83% deels gevaccineerd. de ratio is dan 1:24?)quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:28 schreef Maver24 het volgende:
Deze is wel interessant. Staat op rivm bij nieuwsbericht
Vaccinatiestatus
Tussen 1 en 19 juli kregen 126.874 personen een positieve testuitslag. Daarvan is van 100.294 (79%) de vaccinatiestatus bekend.
Van de mensen waarvan de vaccinatiestatus bekend was op moment van testen, was 9% volledig gevaccineerd, 14% was deels gevaccineerd, 77% was (nog) niet gevaccineerd (figuur 2).
70 positieve testen daar. Maar hoeveel testen worden daar wel niet per dag afgenomen onder sporters en begeleiders? En schijnbaar zijn die PCR testen in Japan ook nog gevoeliger dan hier. Dan ga je toch vanzelf een x-aantal false positives krijgen?quote:
Balen, en beangstigend lijkt me. Gelukkig goed afgelopen dus?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zuurstof nodig vooral, was helemaal op. Paar dagen in het ziekenhuis, toen weer naar huis met zuurstofflesje.
Jazeker, is alweer 2 of 3 maanden terug inmiddels. Was wel even schrikken ja.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Balen, en beangstigend lijkt me. Gelukkig goed afgelopen dus?
Lijkt wel enigszins een beetje gelijk te trekken over alle leeftijdsgroepen. Echt significante uitschieters in één leeftijdsgroep lijkt minder zichtbaar inmiddels.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:33 schreef _serial_ het volgende:
Ziekenhuis VP
Uitschieters
0-20 +4
35-39 +8
50-54 +7
60-64 +10
65-59 +9
75-79 +8
IC
Op IC zie ik maar +9 over alle leeftijden
Was toen 18.4 miljoen, dus ongeveer 800 duizend erbijquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar hoeveel erbij sinds afgelopen donderdag?
Nog even over dit. Ik ben effe aan het teruglezen. Lees dus dat er onder de 50 geen mensen liggen die volledig zijn gevaccineerd. Is dat niet gewoon goed nieuws?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:20 schreef OProg het volgende:
[..]
En dan is deze ook nog wel een goede toevoeging over die 1% van de gevaccineerden:
https://www.timesofisrael(...)ted-and-under-60-tv/
Onder de 60 slechts één volledig gevaccineerde persoon zonder onderliggende issues. De rest had allemaal al serieuze medische problemen.
Zag gisteren nog een mod posten dat iemand wel erg de BNW- hoek in schiet de laatste tijd.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De grens BNW en niet BNW is wmb verdwenen..
Ik wil de pret niet drukken, maar er zijn ook nog niet zoveel mensen onder de 50 volledig gevaccineerd, he?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:37 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nog even over dit. Ik ben effe aan het teruglezen. Lees dus dat er onder de 50 geen mensen liggen die volledig zijn gevaccineerd. Is dat niet gewoon goed nieuws?
Ik vind van wel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:37 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nog even over dit. Ik ben effe aan het teruglezen. Lees dus dat er onder de 50 geen mensen liggen die volledig zijn gevaccineerd. Is dat niet gewoon goed nieuws?
Hierom:quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Vraag me af waarom de mondkapjesplicht in winkels nog niet terug is. Draag er zelf wel weer 1 en zie steeds meer mensen dit doen (Den Haag)
Geen idee hoeveel het nu is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
[..]
Ik wil de pret niet drukken, maar er zijn ook nog niet zoveel mensen onder de 50 volledig gevaccineerd, he?
Tja, daar ben ik nog steeds benieuwd naar, waarom ik die hoek nogal in ging. Ik neem 't maar ter kennisgeving aan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Zag gisteren nog een mod posten dat iemand wel erg de BNW- hoek in schiet de laatste tijd.
Maar wat is dat dan precies? Wat is idd die grens?
Nu zie ik nog steeds niet wat een overheid wint met zulke maatregelen maar voor een jaar geleden werden alle theorieën die nu waarheid worden onvriendelijk doorverwezen naar BNW.
Dit was dan vaak de post:
"BNW" en de post werd verwijderd.
Inhoudelijk werd dat nooit en nu nog steeds niet want wat zeg je eigenlijk als je vindt dat iemand de BNW hoek opzoekt. Het is sowieso een afkeuring maar wat zeg je dan eigenlijk en vertel eens wat de grens is...
Er zijn sowieso nog steeds hele volksstammen die geen onderscheid kunnen maken tussen een positieve test en besmettelijkheid.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:40 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vind van wel.
Daarom is het ook zo jammer. Hele stukken over besmetting en besmettelijkheid waardoor er een groep is die gevoelig is voor dergelijke berichten en niet alles volgt die dan dit stukje niet goed meekrijgen.
Hoe doe je dat, deze emoji in real life zo perfect uitdrukken? Zou je ervoor open staan om via Teams of Zoom hierover een workshop te geven anders? Teach us!!!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hierom:
Gelukkig zie ik ze hier zelden. Maar mensen die zo'n ding dragen krijgen wel eenblik van mij.
Dat station zijn we toch inmiddels wel gepasseerd neem ik aan? Overigens prima dat je er vrijwillig wel voor kiest natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Vraag me af waarom de mondkapjesplicht in winkels nog niet terug is. Draag er zelf wel weer 1 en zie steeds meer mensen dit doen (Den Haag)
Mensen zien alleen de slechte dingen heel vaak helaas maar ik vind dit goed nieuwsquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:40 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vind van wel.
Daarom is het ook zo jammer. Hele stukken over besmetting en besmettelijkheid waardoor er een groep is die gevoelig is voor dergelijke berichten en niet alles volgt die dan dit stukje niet goed meekrijgen.
Als je niet in de pas loopt ben je nogal snel BNW hierquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, daar ben ik nog steeds benieuwd naar, waarom ik die hoek nogal in ging. Ik neem 't maar ter kennisgeving aan.
In ieder geval lijkt de semi permanente test samenleving geen BNW meer te zijn zo langzamerhand. Toch wel ernstig allemaal.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Zag gisteren nog een mod posten dat iemand wel erg de BNW- hoek in schiet de laatste tijd.
Nu zie ik nog steeds niet wat een overheid wint met zulke maatregelen maar voor een jaar geleden werden alle theorieën die nu waarheid worden onvriendelijk doorverwezen naar BNW.
Inhoudelijk werd dat nooit en nu nog steeds niet want wat zeg je eigenlijk als je vindt dat iemand de BNW hoek opzoekt. Het is sowieso een afkeuring maar wat zeg je dan eigenlijk en vertel eens wat de grens is...
Ik vind 9% nog best veel, of ligt dat aan mij?quote:
Wat voor mij persoonlijk onder BNW valt:quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:38 schreef Noek het volgende:
Als al die opa's niet op de IC komen en voor enkele dagen wat meer zorg nodig hebben dan zie
[..]
En dan is het natuurlijk ook boeiend om te bekijken wat de gevolgen zijn voor die gevaccineerden naast een positieve test.quote:
Bijna...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe doe je dat, deze emoji in real life zo perfect uitdrukken? Zou je ervoor open staan om via Teams of Zoom hierover een workshop te geven anders? Teach us!!!
Het is lager dan het percentage gevaccineerden in de totale bevolking.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind 9% nog best veel, of ligt dat aan mij?
Ik vind het juist wel meevallen eigenlijk. Helemaal als je je dan realiseert dat die 9% ook nog eens veel minder kans hebben om in het ziekenhuis terecht te komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is wel grofweg de halve bevolking momenteelquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Damn close. De ogen moeten nog iets meer "huilen" en de wenkbrauwen kunnen nog nét paar graden meer schuin staan.quote:
Naja oke.. maar in absolute aantallen heb je het dus over 10.000 mensen die alsnog corona krijgen. Weet niet, had lagere aantallen verwacht.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is wel grofweg de halve bevolking momenteel
Rekening houdend met het feit dat een vaccin ouderen minder goed beschermd, valt dat me best nog mee. Effectiviteit onder jongeren zal groter zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Los van andere gevolgtrekkingen vertelt dit perfect dat (voor het gemak) 10% van de gevaccineerden dus besmet waren.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:31 schreef zalkc het volgende:
Deze is wel interessant. Staat op rivm bij nieuwsbericht
Vaccinatiestatus
Tussen 1 en 19 juli kregen 126.874 personen een positieve testuitslag. Daarvan is van 100.294 (79%) de vaccinatiestatus bekend.
Van de mensen waarvan de vaccinatiestatus bekend was op moment van testen, was 9% volledig gevaccineerd, 14% was deels gevaccineerd, 77% was (nog) niet gevaccineerd (figuur 2).
waar 70% deels gevaccineerd is, is dat gewoon goed nieuws (eigenlijk iets hoger kinderen onder de 12 zou je niet mee moeten tellen dan zit je op 83% deels gevaccineerd. de ratio is dan 1:24?)
Idd, de ziekenhuisopnames en vaccinatiegraad zouden ook erg interessante cijfers zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel meevallen eigenlijk. Helemaal als je je dan realiseert dat die 9% ook nog eens veel minder kans hebben om in het ziekenhuis terecht te komen.
Hoe zat het nou?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Damn close. De ogen moeten nog iets meer "huilen" en de wenkbrauwen kunnen nog nét paar graden meer schuin staan.
Maar goede poging! 8/10
Ik ga er maar vanuit dat die 20-29 groep komende weken massaal Pfizer afspraken heeft staan?quote:
eind juli tweede prikquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:51 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik ga er maar vanuit dat die 20-29 groep komende weken massaal Pfizer afspraken heeft staan?
Ik krijg volgende week mijn 2e prik en zit in de groep 30-39.
Het kabinet bestaat gelukkig niet uit één persoon en zijn zelf ook burger. Tot nu toe kon ik de meeste maatregelen prima plaatsen en had ik het idee dat vooral geklaagd werd uit bepaalde groepen en sectoren. Die hadden soms onevenredig veel last ervan, maar toch woog het belang van de (toen) grote groep kwetsbaren groter.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:50 schreef galantis het volgende:
[..]
De crux zit hem juist in het verschillend denken over wanneer iets wel of niet nodig is.
Google: Trump face dumbquote:
Om te beginnen onze overheid.....quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn sowieso nog steeds hele volksstammen die geen onderscheid kunnen maken tussen een positieve test en besmettelijkheid.
Moderna stocks zijn de afgelopen week echt als een SPEER omhoog gegaan!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is ook voor een deel de groep die massaal aan de Janssen ging. Met nog de vraag hoe lang er tussen prik en besmetting zat. En dat voor 66% dekkend is tegen het voorkomen van ziekte omdat ze altijd zeiden dat het ging om voorkomen van ernstige ziekte en opname.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Naja oke.. maar in absolute aantallen heb je het dus over 10.000 mensen die alsnog corona krijgen. Weet niet, had lagere aantallen verwacht.
Hoe beredeneer jij dit?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Los van andere gevolgtrekkingen vertelt dit perfect dat (voor het gemak) 10% van de gevaccineerden dus besmet waren.
Met dit getal wordt de, zelf gelegde, bodem voor het beleid weggeslagen onder de argumentatie dat gevaccineerden niet hoeven te worden getest omdat ze weinig risico zouden hebben om besmet te zijn en zij dus geen (controle)maatregelen hoeven te volgen.
Men kan dan nog delibereren omtrent weinig of veel maar 10% op groep gevaccineerden is in aantal veel te veel om kwetsbaren daarin veilig te wanen. Overduidelijk blijkt hiermee dat vaccinatie dus geen besmetting voorkomt.
Hiermee staat ook groepsimmuniteit definitief op de keien omdat vaccinatie dus geen bescherming biedt aan mensen die niet (kunnen) worden gevaccineerd.
(lol)quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:53 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hoe beredeneer jij dit?
Terwijl een minderheid van de bevolking volledig gevaccineerd is (40% vorige week) en een nog kleiner deel meer dan 2 weken na z'n 2e prik zat (36-37%?) vertegenwoordigen ze nog geen 10% van de totale besmettingen. In die verhouding doorredenerend zou bij een volledige vaccinatie van 70% de R0 weer ruim onder de 0 komen en het virus uitdoven.
Hier krijgen we onze 2e prik (ben 30) begin augustus. Dus 20-29 is denk ik pas mid-eind augustus volledig gevaccineerd.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:51 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik ga er maar vanuit dat die 20-29 groep komende weken massaal Pfizer afspraken heeft staan?
Ik krijg volgende week mijn 2e prik en zit in de groep 30-39.
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moderna stocks zijn de afgelopen week echt als een SPEER omhoog gegaan!Iedereen die Moderna ophaalde kreeg er stocks bijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Beter dan gratis socksquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Iedereen die Moderna ophaalde kreeg er stocks bij![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat klinkt wel een beetje ranzig hoor...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hij is zijn ban aan het stuk wassen, denk ik...
Ik kreeg precies twee weken nadat de Janssen erin gegaan was, een kriebel in mijn keel. Vanwege mijn werk gaan testen en positief. Of het nu door het vaccin of door mijn leeftijd (27) komt weet ik niet, maar niet echt ergens last van gehad én niemand aangestoken. En toch behoor ik tot die cijfertjes.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:53 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is ook voor een deel de groep die massaal aan de Janssen ging. Met nog de vraag hoe lang er tussen prik en besmetting zat. En dat voor 66% dekkend is tegen het voorkomen van ziekte omdat ze altijd zeiden dat het ging om voorkomen van ernstige ziekte en opname.
Dan kan het ook hard gaan natuurlijk.
Waarom dat?quote:
Ja euh..... ik help hem er ook niet bij hoor.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel een beetje ranzig hoor...
Mag je niet besprekenquote:
Ietsje over de helft dus.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:08 schreef polderturk het volgende:
We hebben 111 prikken per 100 Nederlanders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |