SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
![]()
Maar als iedereen de kans heeft gekregen om zich te laten vaccineren en de vaccinatiegraad is groter dan 70 %, dan is het toch tijd om met het virus te leren leven? Freedom Day net als de Engelsen.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Dat Koopmans moet optieften lijkt mij vanzelfsprekend maar het feit dat ze continu de media opzoekt betekent ook wel dat er nu niet echt naar haar geluisterd wordt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oppassen? Als je ergens een belang in hebt ben je gewoon niet zuiver op je graad en kan je niet integer besluiten nemen.
Dan heb je niets te zoeken in zo'n orgaan.Makkelijk eerste![]()
Ja wel dus.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet grappig want het is niet waar.
Dan is het erg grappig om commentaar te lezen op de testfase van een app en dat er om die reden fouten zouden zijn ontstaan en dat die fouten zelfs verklaarbaar zijn door een gebrek aan (voldoende) testen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')![]()
Of dat ze garen wil slaan uit haar 15 minutes months of fame. Sinds dat snoepreisje naar china is ze niet van de tv af te meppen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat Koopmans moet optieften lijkt mij vanzelfsprekend maar het feit dat ze continu de media opzoekt betekent ook wel dat er nu niet echt naar haar geluisterd wordt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Of juist wel. De kracht zit hem meestal in de herhaling.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat Koopmans moet optieften lijkt mij vanzelfsprekend maar het feit dat ze continu de media opzoekt betekent ook wel dat er nu niet echt naar haar geluisterd wordt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op het moment dat OMT leden de media aan het opzoeken zijn om het advies te delen om ook gevaccineerden te gaan testen (nadat we anderhalf jaar te horen hebben gekregen dat vaccineren dé uitweg is naar het oude normaal) krijg ik ook wel een beetje het gevoel alsof er wat paniek heerst onder experts.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wie schiet er precies in de kramp?
Ik zie alleen hier paniek.![]()
Waar zetten we op in? Ik hoop rond de 7500-8500wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik snap dat lectoraat meer dan.... en de vaccinatie hier is vooral te zien als preventieve behandeling bestemd voor mensen die anders niet in staat zijn voor zichzelf een voldoende (tijdige) afweer voor een virusinfectie te ontwikkelen die bij hun tot ernstige (ziekte)gevolgen kan leiden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Een vaccin is geen behandeling van de ziekte. Een vaccin zorgt er voor dat je afweer een goeie immuunrespons geeft. Daarom heb je bij de meeste vaccins ook 2 prikken nodig. Bij de eerste prik het lichaam maakt wat antistoffen aan en t en b cellen leer een beetje over het virus. Bij de 2de prik schiet het lichaam gewoon in een paniek modus van het virus is nog niet weg en maakt een berg antistoffen aan maar ook je t en b cellen worden aan het werk gezet om voorbereid te zijn op her infectie. Als je dan het echte virus tegenkomt en ook al is het iets gemuteerd dan zorgen je t cellen er voor dat de infectie onder controle blijft en dat je b cellen nieuwe antistoffen aanmaakt. Daarom lees je ook dat mensen amper tot geen klachten hebben na een vaccinatie. Zo werkt het ook bij de andere corona virussen die je meerdere keren in je leven infecteren. Alleen omdat vaak de eerste infectie je al doormaakt als kind bij die virussen heb je bij de eerste infectie er veel minder last van dan als je ouder bent met een nieuw corona virus.
Ik denk dat het sws niet meer staande is te houden dat iedereen, laat staan hetzelfde, risico heeft om 'creperend' op de IC terecht te komen. Wanneer men dan vaccineert om de transmissie te verminderen is dat vooral een resultaat en was (overduidelijk) nooit de insteek van momentele vaccins.
Dat kan trouwens ook niet omdat de Covid19 vaccins, uitsluitend reagerend werken en pas tot reactie leiden nadat is geïnfecteerd en cellen concreet virus uitstoten. Vaccins hier voorkomen niet de infectie noch de virale (RNA) werking. He tis zelfs maar de vraag of onze afweer, het virus vernietigd en de kans is groter dat ze het als afval (verpakt) laten uitpoepen.
Van meet af aan is het een blamage, om te stellen dat Covid19-vaccins de verspreiding voorkomen. Covid19-vaccins voorkomen primair dat de infectie zich tot gevolgen kan ontwikkelen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Tja. Weet je. Misschien is covid wel een manier om ons als mensen ook gewoon met de neus op de feiten te drukken.
We zijn met véél te veel aan het raken op deze planeet en we blijven stoïcijns in rap tempo ons vermenigvuldigen als een, goh... hoe zal ik het zeggen.... virus?
Covid laat ons ook gewoon zien dat we op heel veel vlakken echt totaal verkeerd bezig zijn als mensheid.
En nee, ik heb de oplossing ook niet en ik doe als mens ook mee aan vervuiling en weet ik het, dus ik zal niet hypocriet doen.
Maar ik ben me in ieder geval wel bewust dat de mensheid echt een plaag geworden is op deze planeet die maar op een manier te stoppen lijkt. Sad, but true![]()
![]()
Dit ja, zo begon het met oa de avondklok ook. Een paar lichte hints. Wat dan steeds vaker herhaald wordt. In kleine stapjes accepteren we hier toch alles, dat is ondertussen wel duidelijk geworden het afgelopen anderhalf jaar. En als je er toch wat van zegt? Dan wordt je geassocieerd met de complotdenkers. Wat niemand wil.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of juist wel. De kracht zit hem meestal in de herhaling.![]()
10000+quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:56 schreef _serial_ het volgende:
Waar zetten we op in? Ik hoop rond de 7500-8500![]()
De complotdenkers beginnen steeds vaker gelijk te krijgen. Treurige gebeurtenis.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja, zo begon het met oa de avondklok ook. Een paar lichte hints. Wat dan steeds vaker herhaald wordt. In kleine stapjes accepteren we hier toch alles, dat is ondertussen wel duidelijk geworden het afgelopen anderhalf jaar. En als je er toch wat van zegt? Dan wordt je geassocieerd met de complotdenkers. Wat niemand wil.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat gaan minimaal 15 years of fame worden...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of dat ze garen wil slaan uit haar 15 minutes months of fame. Sinds dat snoepreisje naar china is ze niet van de tv af te meppen.
We zitten twintig jaar na "9/11" ook nog altijd met allerlei privacybeperkende maatregelen voor de burgerbevolking omdat "terrorisme" en allerlei hoepels waar je doorheen moet springen wanneer je naar de VS wil vliegen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
8369quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:56 schreef _serial_ het volgende:
Je moet het ook meer als een alternatieve tactiek zien.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of juist wel. De kracht zit hem meestal in de herhaling.Makkelijk eerste![]()
Het idee van Koopmans om dan maar iedereen te testen is sowieso onrealistisch, want peperduur en er is niet genoeg infrastructuur voor. Het gaat om het signaal dat ervan uit gaat. Dat iemand met zo’n gezaghebbende positie nu gaat suggereren dat vaccinatie mogelijk niet voldoende is, terwijl vaccins de exitstrategie waren, daar vind ik wat van.
Ik vraag me verder af hoe Koopmans dat dan voor zich ziet, iedereen ad infinitum testen. Maar dat zegt ze niet.![]()
We? De bevolkingsexplosie vindt niet in de westerse wereld plaats...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:56 schreef dick_laurent het volgende:
Tja. Weet je. Misschien is covid wel een manier om ons als mensen ook gewoon met de neus op de feiten te drukken.
We zijn met véél te veel aan het raken op deze planeet en we blijven stoïcijns in rap tempo ons vermenigvuldigen als een, goh... hoe zal ik het zeggen.... virus?
Covid laat ons ook gewoon zien dat we op heel veel vlakken echt totaal verkeerd bezig zijn als mensheid.
En nee, ik heb de oplossing ook niet en ik doe als mens ook mee aan vervuiling en weet ik het, dus ik zal niet hypocriet doen.
Maar ik ben me in ieder geval wel bewust dat de mensheid echt een plaag geworden is op deze planeet die maar op een manier te stoppen lijkt. Sad, but true“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Je hebt de oplossing welquote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:56 schreef dick_laurent het volgende:
Maar ik ben me in ieder geval wel bewust dat de mensheid echt een plaag geworden is op deze planeet die maar op een manier te stoppen lijkt. Sad, but true
Alleen is het niet sociaal wenselijk om dat uit te spreken![]()
Vraag me af waarom de mondkapjesplicht in winkels nog niet terug is. Draag er zelf wel weer 1 en zie steeds meer mensen dit doen (Den Haag)quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan je op een bordje geven dat ze deze stijgingen met angst en beven aanschouwen in Den Haag. Als het zo doorgaat hebben we volgende week een persco aan onze broek, let maar op.![]()
Wat is de reden dat je er één draagt? Ben je gevaccineerd?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Vraag me af waarom de mondkapjesplicht in winkels nog niet terug is. Draag er zelf wel weer 1 en zie steeds meer mensen dit doen (Den Haag)![]()
Niet als de druk op de ziekenhuizen te groot dreigt te worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:51 schreef jcdragon het volgende:
Maar als iedereen de kans heeft gekregen om zich te laten vaccineren en de vaccinatiegraad is groter dan 70 %, dan is het toch tijd om met het virus te leren leven? Freedom Day net als de Engelsen.![]()
Ga weg met je mondkapjesplicht.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Vraag me af waarom de mondkapjesplicht in winkels nog niet terug is. Draag er zelf wel weer 1 en zie steeds meer mensen dit doen (Den Haag)
Dat mensen het voor zichzelf bepalen is uiteraard primawegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
10Kquote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:56 schreef _serial_ het volgende:
Het was vorig jaar al een hoop gezeik om die plicht erdoorheen te krijgen, dat lukt geen tweede keer.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Vraag me af waarom de mondkapjesplicht in winkels nog niet terug is. Draag er zelf wel weer 1 en zie steeds meer mensen dit doen (Den Haag)Tap tap tap![]()
In het begin leek het ook de verspreiding te voorkomen maar dat is met de Delta variant niet meer het geval zo lijkt het. Het laatste klopt dat is ook het belangrijkste van het vaccin. Alleen mensen dachten waarschijnlijk dat ze een soort firewall kregen waar de virussen van afstuiten maar dat is nooit het doel geweest van het vaccin. Daarom is die meme die ik postte ook zo goed er is veelte lang alleen maar gekeken naar antistoffen maar amper naar T-cellen. Terwijl wel de onderzoeken opstappelen dat T en B cel immuniteit gewoon werken voor dit virus. Daarom is het ook de verwachting van de meeste mensen die wat ruimer kijken dat het gewoon een verkoudheidvirus wordt. Daar hebben we er al 4 coronavirussen van en daar komt dus een 5de bij tussen de overige 200 respiratoire virussen die we hebben.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap dat lectoraat meer dan.... en de vaccinatie hier is vooral te zien als preventieve behandeling bestemd voor mensen die anders niet in staat zijn voor zichzelf een voldoende (tijdige) afweer voor een virusinfectie te ontwikkelen die bij hun tot ernstige (ziekte)gevolgen kan leiden.
Ik denk dat het sws niet meer staande is te houden dat iedereen, laat staan hetzelfde, risico heeft om 'creperend' op de IC terecht te komen. Wanneer men dan vaccineert om de transmissie te verminderen is dat vooral een resultaat en was (overduidelijk) nooit de insteek van momentele vaccins.
Dat kan trouwens ook niet omdat de Covid19 vaccins, uitsluitend reagerend werken en pas tot reactie leiden nadat is geïnfecteerd en cellen concreet virus uitstoten. Vaccins hier voorkomen niet de infectie noch de (RNA) werking.
Van meet af aan is het een blamage, om te stellen dat vaccins de verspreiding voorkomen. Vaccins voorkomen primair dat een infectie zich tot gevolgen kan ontwikkelen.![]()
Ik zie ze juist steeds minder. Kan ook aan het jaargetijde liggen maar in het voorjaar zag ik er zelfs redelijk vaak mensen mee buiten lopen of op de fiets. Nu totaal niet meer.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ga weg met je mondkapjesplicht.
Dat mensen het voor zichzelf bepalen is uiteraard prima![]()
Maak dat de goegemeente en politiek maar wijs die nog in de modus operandi zitten van uittrappen, handenwassen en deur openzetten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:51 schreef jcdragon het volgende:
Maar als iedereen de kans heeft gekregen om zich te laten vaccineren en de vaccinatiegraad is groter dan 70 %, dan is het toch tijd om met het virus te leren leven? Freedom Day net als de Engelsen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
We zijn met z'n allen een soort.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We? De bevolkingsexplosie vindt niet in de westerse wereld plaats...![]()
de wet geldt nog tot 1 septquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het was vorig jaar al een hoop gezeik om die plicht erdoorheen te krijgen, dat lukt geen tweede keer.![]()
Heb het vermoeden dat al die besmette jongeren niet te voorkomen waren door mondkapjes.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Vraag me af waarom de mondkapjesplicht in winkels nog niet terug is. Draag er zelf wel weer 1 en zie steeds meer mensen dit doen (Den Haag)
Maar dat is een gok.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Wat ben jij ineens genuanceerd?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:05 schreef DonDruiper het volgende:
Ach.. wees blij dat we niet in Australië wonen.![]()
![]()
die gaan elke week in lockdown, helemaal fucked daar.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:05 schreef DonDruiper het volgende:
Nouja het kan echt erger dus..quote:
5 besmettingen.. 14 miljoen mensen in lockdown. Koekoek.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Vriend van me woont in Brisbane en die merkt dus echt geen reet van heel die pandemie. Is misschien 3 weken in totaal in lockdown geweest sinds maart 2020.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:05 schreef DonDruiper het volgende:
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hebt de oplossing wel
Alleen is het niet sociaal wenselijk om dat uit te spreken![]()
![]()
Eens.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:51 schreef jcdragon het volgende:
Maar als iedereen de kans heeft gekregen om zich te laten vaccineren en de vaccinatiegraad is groter dan 70 %, dan is het toch tijd om met het virus te leren leven? Freedom Day net als de Engelsen.
70% vaccinatiegraad wordt ergens eind augustus bereikt denk ik.Géén kloon van tvlxd!![]()
Degenen die door ontoereikende testcapaciteit geen concerten of festivals kunnen bezoeken of niet op vakantie kunnen hebben dan maar pech gehad. Net als in de DDR indertijd gaat de overheid voor jou bepalen wanneer je in het buitenland op vakantie mag.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Het idee van Koopmans om dan maar iedereen te testen is sowieso onrealistisch, want peperduur en er is niet genoeg infrastructuur voor. Het gaat om het signaal dat ervan uit gaat. Dat iemand met zo’n gezaghebbende positie nu gaat suggereren dat vaccinatie mogelijk niet voldoende is, terwijl vaccins de exitstrategie waren, daar vind ik wat van.
Ik vraag me verder af hoe Koopmans dat dan voor zich ziet, iedereen ad infinitum testen. Maar dat zegt ze niet.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Toch ga je een nieuwe lockdown niet meer kunnen verkopen. Dat kan maar op twee manieren:quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet als de druk op de ziekenhuizen te groot dreigt te worden.
1. Toegeven dat de vaccinaties onvoldoende werken om vrijheid terug te krijgen
2. Aangeven dat we in lockdown gaan omdat er teveel mensen zich niet laten vaccineren
Beide manieren komen met de nodige desastreuze gevolgen, bij het eerste geef je aan dat er geen exit is en bij het tweede veroorzaak je flinke polarisatie. Allebei totaal kut.Makkelijk eerste![]()
Kan best zijn, maar ik weiger om zo achterdochtig en verbitterd naar de overheid door het leven te gaan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De complotdenkers beginnen steeds vaker gelijk te krijgen. Treurige gebeurtenis.
Full blown complotdenkers zijn geen fijne lui om mee on te gaan in het dagijks leven: hun pessimisme trekt alle energie uit een mens weg
[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 15:09:56 ]![]()
Place ur bets.quote:
8579
[F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja, dit.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vraag me verder af hoe Koopmans dat dan voor zich ziet, iedereen ad infinitum testen. Maar dat zegt ze niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
dat komt nogquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vriend van me woont in Brisbane en die merkt dus echt geen reet van heel die pandemie. Is misschien 3 weken in totaal in lockdown geweest sinds maart 2020.![]()
2500 besmettingen waren ouder dan 5 dagen gisteren
5500 besmettingen waren tot 5 dagen oud gisterenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Eigenlijk kiezen ze (in ieder geval de OMT experts, geen idee wat de overheid er mee doet - of nou ja, dat kan ik wel raden) nu al voor optie 1 door opeens te gaan benoemen dat ook gevaccineerden gewoon getest moeten worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch ga je een nieuwe lockdown niet meer kunnen verkopen. Dat kan maar op twee manieren:
1. Toegeven dat de vaccinaties onvoldoende werken om vrijheid terug te krijgen
2. Aangeven dat we in lockdown gaan omdat er teveel mensen zich niet laten vaccineren
Beide manieren komen met de nodige desastreuze gevolgen, bij het eerste geef je aan dat er geen exit is en bij het tweede veroorzaak je flinke polarisatie. Allebei totaal kut.![]()
Ja, echt?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op het moment dat OMT leden de media aan het opzoeken zijn om het advies te delen om ook gevaccineerden te gaan testen (nadat we anderhalf jaar te horen hebben gekregen dat vaccineren dé uitweg is naar het oude normaal) krijg ik ook wel een beetje het gevoel alsof er wat paniek heerst onder experts.
Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat zowel goed nieuws als tegenvallertjes gedeeld worden.
Kennelijk is dit dan voor de experts ook een tegenvallertje (qua aantallen).
Dat iedereen hier in de kramp schiet van ieder nieuwtje wat niet in het straatje past en dan gaat roepen dat de maatregelen wel weer ingevoerd zullen worden, de avondklok er weer in kan komen, micromanagement, net als China met camera's niet-gevaccineerden eruit moeten pikken etc etc.... dan proef ik hier toch echt meer paniek!![]()
![]()
ik hoor Hugo het al zeggen, dat is niet genoeg om ons te beschermen, het moet 85% worden, ik raad iedereen aan om zich te laten vaccineren, anders moet ik het gaan verplichten, maar dat wil ik niet!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:08 schreef Montov het volgende:
[..]
Eens.
70% vaccinatiegraad wordt ergens eind augustus bereikt denk ik.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: