Het was vorig jaar al een hoop gezeik om die plicht erdoorheen te krijgen, dat lukt geen tweede keer.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Vraag me af waarom de mondkapjesplicht in winkels nog niet terug is. Draag er zelf wel weer 1 en zie steeds meer mensen dit doen (Den Haag)
In het begin leek het ook de verspreiding te voorkomen maar dat is met de Delta variant niet meer het geval zo lijkt het. Het laatste klopt dat is ook het belangrijkste van het vaccin. Alleen mensen dachten waarschijnlijk dat ze een soort firewall kregen waar de virussen van afstuiten maar dat is nooit het doel geweest van het vaccin. Daarom is die meme die ik postte ook zo goed er is veelte lang alleen maar gekeken naar antistoffen maar amper naar T-cellen. Terwijl wel de onderzoeken opstappelen dat T en B cel immuniteit gewoon werken voor dit virus. Daarom is het ook de verwachting van de meeste mensen die wat ruimer kijken dat het gewoon een verkoudheidvirus wordt. Daar hebben we er al 4 coronavirussen van en daar komt dus een 5de bij tussen de overige 200 respiratoire virussen die we hebben.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap dat lectoraat meer dan.... en de vaccinatie hier is vooral te zien als preventieve behandeling bestemd voor mensen die anders niet in staat zijn voor zichzelf een voldoende (tijdige) afweer voor een virusinfectie te ontwikkelen die bij hun tot ernstige (ziekte)gevolgen kan leiden.
Ik denk dat het sws niet meer staande is te houden dat iedereen, laat staan hetzelfde, risico heeft om 'creperend' op de IC terecht te komen. Wanneer men dan vaccineert om de transmissie te verminderen is dat vooral een resultaat en was (overduidelijk) nooit de insteek van momentele vaccins.
Dat kan trouwens ook niet omdat de Covid19 vaccins, uitsluitend reagerend werken en pas tot reactie leiden nadat is geïnfecteerd en cellen concreet virus uitstoten. Vaccins hier voorkomen niet de infectie noch de (RNA) werking.
Van meet af aan is het een blamage, om te stellen dat vaccins de verspreiding voorkomen. Vaccins voorkomen primair dat een infectie zich tot gevolgen kan ontwikkelen.
Ik zie ze juist steeds minder. Kan ook aan het jaargetijde liggen maar in het voorjaar zag ik er zelfs redelijk vaak mensen mee buiten lopen of op de fiets. Nu totaal niet meer.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ga weg met je mondkapjesplicht.
Dat mensen het voor zichzelf bepalen is uiteraard prima
Maak dat de goegemeente en politiek maar wijs die nog in de modus operandi zitten van uittrappen, handenwassen en deur openzetten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:51 schreef jcdragon het volgende:
Maar als iedereen de kans heeft gekregen om zich te laten vaccineren en de vaccinatiegraad is groter dan 70 %, dan is het toch tijd om met het virus te leren leven? Freedom Day net als de Engelsen.
We zijn met z'n allen een soort.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We? De bevolkingsexplosie vindt niet in de westerse wereld plaats...
de wet geldt nog tot 1 septquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het was vorig jaar al een hoop gezeik om die plicht erdoorheen te krijgen, dat lukt geen tweede keer.
Heb het vermoeden dat al die besmette jongeren niet te voorkomen waren door mondkapjes.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Vraag me af waarom de mondkapjesplicht in winkels nog niet terug is. Draag er zelf wel weer 1 en zie steeds meer mensen dit doen (Den Haag)
Wat ben jij ineens genuanceerd?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:05 schreef DonDruiper het volgende:
Ach.. wees blij dat we niet in Australië wonen.
die gaan elke week in lockdown, helemaal fucked daar.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:05 schreef DonDruiper het volgende:
Nouja het kan echt erger dus..quote:
Vriend van me woont in Brisbane en die merkt dus echt geen reet van heel die pandemie. Is misschien 3 weken in totaal in lockdown geweest sinds maart 2020.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:05 schreef DonDruiper het volgende:
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hebt de oplossing wel
Alleen is het niet sociaal wenselijk om dat uit te spreken
Eens.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:51 schreef jcdragon het volgende:
Maar als iedereen de kans heeft gekregen om zich te laten vaccineren en de vaccinatiegraad is groter dan 70 %, dan is het toch tijd om met het virus te leren leven? Freedom Day net als de Engelsen.
Degenen die door ontoereikende testcapaciteit geen concerten of festivals kunnen bezoeken of niet op vakantie kunnen hebben dan maar pech gehad. Net als in de DDR indertijd gaat de overheid voor jou bepalen wanneer je in het buitenland op vakantie mag.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Het idee van Koopmans om dan maar iedereen te testen is sowieso onrealistisch, want peperduur en er is niet genoeg infrastructuur voor. Het gaat om het signaal dat ervan uit gaat. Dat iemand met zo’n gezaghebbende positie nu gaat suggereren dat vaccinatie mogelijk niet voldoende is, terwijl vaccins de exitstrategie waren, daar vind ik wat van.
Ik vraag me verder af hoe Koopmans dat dan voor zich ziet, iedereen ad infinitum testen. Maar dat zegt ze niet.
Toch ga je een nieuwe lockdown niet meer kunnen verkopen. Dat kan maar op twee manieren:quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet als de druk op de ziekenhuizen te groot dreigt te worden.
Kan best zijn, maar ik weiger om zo achterdochtig en verbitterd naar de overheid door het leven te gaan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De complotdenkers beginnen steeds vaker gelijk te krijgen. Treurige gebeurtenis.
Place ur bets.quote:
Ja, dit.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Het idee van Koopmans om dan maar iedereen te testen is sowieso onrealistisch, want peperduur en er is niet genoeg infrastructuur voor. Het gaat om het signaal dat ervan uit gaat. Dat iemand met zo’n gezaghebbende positie nu gaat suggereren dat vaccinatie mogelijk niet voldoende is, terwijl vaccins de exitstrategie waren, daar vind ik wat van.
Ik vraag me verder af hoe Koopmans dat dan voor zich ziet, iedereen ad infinitum testen. Maar dat zegt ze niet.
dat komt nogquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vriend van me woont in Brisbane en die merkt dus echt geen reet van heel die pandemie. Is misschien 3 weken in totaal in lockdown geweest sinds maart 2020.
Eigenlijk kiezen ze (in ieder geval de OMT experts, geen idee wat de overheid er mee doet - of nou ja, dat kan ik wel raden) nu al voor optie 1 door opeens te gaan benoemen dat ook gevaccineerden gewoon getest moeten worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch ga je een nieuwe lockdown niet meer kunnen verkopen. Dat kan maar op twee manieren:
1. Toegeven dat de vaccinaties onvoldoende werken om vrijheid terug te krijgen
2. Aangeven dat we in lockdown gaan omdat er teveel mensen zich niet laten vaccineren
Beide manieren komen met de nodige desastreuze gevolgen, bij het eerste geef je aan dat er geen exit is en bij het tweede veroorzaak je flinke polarisatie. Allebei totaal kut.
Ja, echt?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op het moment dat OMT leden de media aan het opzoeken zijn om het advies te delen om ook gevaccineerden te gaan testen (nadat we anderhalf jaar te horen hebben gekregen dat vaccineren dé uitweg is naar het oude normaal) krijg ik ook wel een beetje het gevoel alsof er wat paniek heerst onder experts.
ik hoor Hugo het al zeggen, dat is niet genoeg om ons te beschermen, het moet 85% worden, ik raad iedereen aan om zich te laten vaccineren, anders moet ik het gaan verplichten, maar dat wil ik niet!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:08 schreef Montov het volgende:
[..]
Eens.
70% vaccinatiegraad wordt ergens eind augustus bereikt denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |