Nú worden we minimaal beperkt in ons doen en laten, maar we kunnen toch moeilijk stellen dat dat het afgelopen anderhalf jaar het geval is geweest en het is maar ongewis in hoeverre dat ook voor de toekomst geldt. Ik mocht niet naar mijn werk, ik mocht niet sporten, ik mocht niet naar buiten, ik mocht geen alcohol kopen, ik mocht niet naar een feestje, ik mocht geen vriendengroep ontvangen en ga zo maar door. En ja, dat zijn een hele hoop "iks" en de terechte vraag is natuurlijk in hoeverre het collectieve belang prevaleert boven al die individuele wensen, maar de hele essentie van een overheid moet in the end nu juist net zijn om al die individuele belangen te borgen en niet een collectieve beschermingswal op te voeren voor allerlei risico's ten koste van die belangen. In een crisissituatie is dat nog te billijken, maar jarenlang dat beleid voeren wordt wel erg ingewikkeld en dan moet je toch conceptuelere keuzes gaan maken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:13 schreef erkel het volgende:
Nu is het minder vanzelfsprekend op het gebied van mondkapjes (wat nou eenmaal minimale impact heeft), maar de overheid dient duidelijkheid te scheppen. Wat ze ook gedaan hebben. En voor de rest kunnen we nog prima ons leven zelf indelen en worden we maar minimaal beperkt in ons doen en laten.
Zodat je inderdaad voorkomt dat mensen die het niet snappen gaan lopen schreeuwen dat vaccins niet werken omdat 2/3 die wel gevaccineerd is opeens wel in het ziekenhuis ligt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Heel simpel ja, gewoon opnames van wel/niet gevaccineerden schalen naar hun totale aandeel in de maatschappij.
Het normaliseren van statistieken wordt m.i. veeel te weinig gedaan in medialand maar ook in de informatie die alle (zelf-uitgeroepen) experts over ons gepeupel heen strooien.
Doen het beter in de clickbaittitels natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er worden vooral veel contextloze grafiekjes en cijfertjes uitgebraakt.
En dan is deze ook nog wel een goede toevoeging over die 1% van de gevaccineerden:quote:
Hopen dat ze niet meer in lockdown hoeven. Wie geen prik wil kiest daar zelf voor, daar hoef je een land niet voor op slot te houdenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:25 schreef theunderdog het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)e-regering~b6a6ed89/
Als dit je manier van redeneren is, dan ben je toch wel een triest figuur zeg. Allemachtig...
Ik lees er denk over heen maar waar staat het dan?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:20 schreef OProg het volgende:
[..]
En dan is deze ook nog wel een goede toevoeging over die 1% van de gevaccineerden:
https://www.timesofisrael(...)ted-and-under-60-tv/
Onder de 60 slechts één volledig gevaccineerde persoon zonder onderliggende issues. De rest had allemaal al serieuze medische problemen.
"The lone seriously ill fully vaccinated person under 60 was in the 50-59 age group."quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik lees er denk over heen maar waar staat het dan?
Maar het idee is juist dat zwakkeren beschermd worden met de vaccins. Mensen zonder comorbiditeit maakten sowieso al een minderheid van de IC-opnames uit.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:20 schreef OProg het volgende:
[..]
En dan is deze ook nog wel een goede toevoeging over die 1% van de gevaccineerden:
https://www.timesofisrael(...)ted-and-under-60-tv/
Onder de 60 slechts één volledig gevaccineerde persoon zonder onderliggende issues. De rest had allemaal al serieuze medische problemen.
DIt ja, meer dan de helft van de serieus condition cases zijn gevaccineerdquote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het idee is juist dat zwakkeren beschermd worden met de vaccins. Mensen zonder comorbiditeit maakten sowieso al een minderheid van de IC-opnames uit.
Ik ben dan benieuwd welke aanwijzingen je daarvoor ziet. Ik ben daar namelijk niet bang voor en heb er vertrouwen in dat de overheid het algemene belang blijft dienen. Dus dat houdt in de maatregelen afschalen wanneer ze niet meer nodig zijn en onnodig beperkend voor het individu.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Nú worden we minimaal beperkt in ons doen en laten, maar we kunnen toch moeilijk stellen dat dat het afgelopen anderhalf jaar het geval is geweest en het is maar ongewis in hoeverre dat ook voor de toekomst geldt. Ik mocht niet naar mijn werk, ik mocht niet sporten, ik mocht niet naar buiten, ik mocht geen alcohol kopen, ik mocht niet naar een feestje, ik mocht geen vriendengroep ontvangen en ga zo maar door. En ja, dat zijn een hele hoop "iks" en de terechte vraag is natuurlijk in hoeverre het collectieve belang prevaleert boven al die individuele wensen, maar de hele essentie van een overheid moet in the end nu juist net zijn om al die individuele belangen te borgen en niet een collectieve beschermingswal op te voeren voor allerlei risico's ten koste van die belangen. In een crisissituatie is dat nog te billijken, maar jarenlang dat beleid voeren wordt wel erg ingewikkeld en dan moet je toch conceptuelere keuzes gaan maken.
De crux zit hem juist in het verschillend denken over wanneer iets wel of niet nodig is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:47 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik ben dan benieuwd welke aanwijzingen je daarvoor ziet. Ik ben daar namelijk niet bang voor en heb er vertrouwen in dat de overheid het algemene belang blijft dienen. Dus dat houdt in de maatregelen afschalen wanneer ze niet meer nodig zijn en onnodig beperkend voor het individu.
Dat laatste zou mooi zijn en dan heb ik voor mijn beurt gesproken. Concrete aanwijzingen zie ik niet, ik zie alleen extreem ad-hoc beleid. Besmettingen gaan omlaag, we gooien alles open. Oh jee, besmettingen gaan omhoog, nu gooien we wat dicht. Het is echt mavo-niveau zonder enig pad voorwaarts en dat laatste zal je toch echt moeten hebben, want we raken hier niet vanaf, hoeveel spuitjes je ook zet. Dus kom met beleid.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:47 schreef erkel het volgende:
Ik ben dan benieuwd welke aanwijzingen je daarvoor ziet. Ik ben daar namelijk niet bang voor en heb er vertrouwen in dat de overheid het algemene belang blijft dienen.
Het idee is om ze zorg behapbaar te houden en zorgen dat zo veel mogelijk mensen niet ziek worden. En om zo veel mogelijk zwakkeren inderdaad te beschermen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het idee is juist dat zwakkeren beschermd worden met de vaccins. Mensen zonder comorbiditeit maakten sowieso al een minderheid van de IC-opnames uit.
En wat is het percentage gevaccineerden?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
DIt ja, meer dan de helft van de serieus condition cases zijn gevaccineerd
Voor z'n duiding en droge humor.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En waarom is dat precies?
Of mogen we het daar niet over hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |