abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200447508
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:00 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nou ja, we moeten het afwachten. Maar ikzelf verwacht zeker niet dat volledig gevaccineerden zich voortdurend moeten gaan laten testen.
Gevaccineerden zullen tzt ook gewoon aan de tvt moeten...

Alleen als je braaf door alle door Marion Koopmans en Co. bedachte hoepeltjes springt mag je naar door de overheid goedgekeurde evenementen en uitgaansgelegenheden, maar dan ook alleen maar zo lang en vaak als de overheid dat toestaat. En vervolgens noemen we dat "vrijheid". En ondertussen mogen de Koopmansen van deze wereld lekker blijven doorknutselen aan en met virussen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200447512
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nu pas?
Ik vind het allang tijd voor ander beleid, maar daar zijn we het wel over eens denk ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 19 juli 2021 @ 22:16:50 #178
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_200447532
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:14 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Een paar maanden terug zei iedereen nog als iedereen gevaccineerd is hebben we geen maatregelen meer. De doelpalen worden steeds verschoven. Wat zit daar achter? Iedereen is gevaccineerd die gevaccineerd moet zijn van de risico groep. Het is klaar.
Ik weet ook niet wat er achter zit, ik vermoed angst. Maar om nou te zeggen dat dit niet zou zijn gebeurd met een ander virus is mij te makkelijk. Dat weet je gewoon niet.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_200447545
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:53 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Als de nazi's enkel mensen hadden gesegregeerd op basis van vaccinatiestatus hadden ze vast niet de reputatie gehad die ze nu hebben. Het feit dat ze als het vleesgeworden kwaad worden gezien, en dus ook hun "Godwin"-functie in discussies, is te danken aan het feit dat ze moordden op basis van een aangeboren eigenschap als ras.
Ik ben me er van bewust dat de vergelijking niet op gaat. Neemt niet weg dat er een bepaalde mate van hypocrisie in zit. Aan de ene kant zeggen dat vergelijkingen met wo2 onsmakelijk zijn en aan de andere kant een groep burgers zien als minderwaardig omdat ze anders denken dan jij is best heftig.
  maandag 19 juli 2021 @ 22:18:23 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200447562
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:16 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat er achter zit, ik vermoed angst. Maar om nou te zeggen dat dit niet zou zijn gebeurd met een ander virus is mij te makkelijk. Dat weet je gewoon niet.
Angst om politiek controle te verliezen. Geen gezichtsverlies willen lijden t.o.v. andere landen. EU-brede registratiesystemen zijn altijd handig en corona is een mooi excuus om weer wat toe te voegen. Net zoals 9/11 en terrorisme dat ook waren.
  maandag 19 juli 2021 @ 22:18:29 #181
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_200447565
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben me er van bewust dat de vergelijking niet op gaat. Neemt niet weg dat er een bepaalde mate van hypocrisie in zit. Aan de ene kant zeggen dat vergelijkingen met wo2 onsmakelijk zijn en aan de andere kant een groep burgers zien als minderwaardig omdat ze anders denken dan jij is best heftig.
Maar die andersdenkenden worden niet vergast.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 19 juli 2021 @ 22:18:34 #182
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200447569
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

October vind ik echt veel te laat voor het afschaffen, als het er in October nog is, wordt het met gemak doorgetrokken tot volgende zomer.
Het was maar een voorbeeld, een willekeurig gekozen maand. Juist omdat de handelswijze van de volksvertegenwoordiging, de wijze waarop de regering ondemocratische instituten beslissingsbevoegdheid geeft en de manier waarop basale vrijheden worden beperkt niet noodzakelijk samenhangen met covid of de testwet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200447590
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:09 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

En wat zit daarachter? Zonder wappie antwoorden. Ik weet het echt niet. Je zou er bijna wappie van worden. Met enig ander virus waren we gewoon terug gegaan allang naar normaal. Zeket met de vaccinatiegraad van nu.
Het is deels een modern probleem. De wil om alles onder controle te willen hebben ook al is dat niet realistisch mogelijk, en de angst om ergens (politiek) verantwoordelijk voor gehouden te worden. We konden het al zien bij andere problemen* maar bij een crisis als deze komt het meer naar de oppervlakte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200447591
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar die andersdenkenden worden niet vergast.
Dat zeg ik toch ook niet?
  maandag 19 juli 2021 @ 22:20:34 #185
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_200447604
Mijn advies is dat Marion Koopmans sowieso geen adviezen meer geeft. Vermoeiend figuur.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_200447613
Is iedereen trouwens testen niet een perfect voer voor de wappies voor hun claims dat vaccins niet werken?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 19 juli 2021 @ 22:21:09 #187
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_200447615
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet?
Dus daarom kan je die hele WO2 er beter buiten laten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_200447626
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeld, een willekeurig gekozen maand. Juist omdat de handelswijze van de volksvertegenwoordiging, de wijze waarop de regering ondemocratische instituten beslissingsbevoegdheid geeft en de manier waarop basale vrijheden worden beperkt niet noodzakelijk samenhangen met covid of de testwet.
Ik vond afgelopen woensdag zo’n bizar voorbeeld. Tweede kamer: Ja is het niet raar dat niet alle adviezen van het OMT overgenomen zijn? Zo is het dringend advies om thuis te werken weg.

Rutte: Ja, goeie, die brengen we terug. Half uur later berichtten de nieuwssites er alweer over en de volgende dag was het weer onderdeel van het beleid.
  maandag 19 juli 2021 @ 22:21:37 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200447628
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het is deels een modern probleem. De wil om alles onder controle te willen hebben ook al is dat niet realistisch mogelijk, en de angst om ergens (politiek) verantwoordelijk voor gehouden te worden. We konden het al zien bij andere problemen* maar bij een crisis als deze komt het meer naar de oppervlakte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het helpt ook niet mee dat we met de moderne technologie zoveel middeltjes hebben om die (vermeende) controle daadwerkelijk vrij simpel in te kunnen voeren. Het volk wandelt toch wel braaf mee, wat is nu nog een extra app op je telefoon?
pi_200447638
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:21 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dus daarom kan je die hele WO2 er beter buiten laten.
Misschien moet je de rest van de posts even teruglezen in plaats van er middenin vallen.
  maandag 19 juli 2021 @ 22:22:04 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200447642
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

SPOILER
Dit lijkt me een rake analyse.

Daarom past de status van het OMT ook zo mooi. Het OMT zelf kun je nergens voor verantwoordelijk houden want het is geen politiek instituut, maar de politici verschuilen zich wel achter dat OMT. Wat er ook gebeurt, iedereen gaat vrijuit. Nou ja, behalve de mensen die een kroeg bezoeken op het moment dat het weer mag natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 19 juli 2021 @ 22:22:46 #192
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_200447660
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De ondermijning van de democratie die eronder ligt is breder dan corona. En dus een gigantisch risico voor de toekomst, ook als dat hele TvT-gebeuren alsnog per oktober af wordt geschaft. Er zijn deuren geopend die altijd dicht hadden moeten blijven.
Yup, in de spoiler linkje waar dat uitgebreid wordt besproken. Best eng dat het zo hard gaat.
Moet ook zeggen - hoewel dat niets nuanceert - dat deze ontwikkeling in best veel landen gaande is. Hoe een klein rotvirusje de hele rechtstaat omver krijgt, ongelooflijk.

Zit overigens ook (althans bij mij) het sentiment onder dat alles dat jonger dan 30 is werkelijk op elk terrein de klappen kan opvangen.

SPOILER
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_200447711
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zit overigens ook (althans bij mij) het sentiment onder dat alles dat jonger dan 30 is werkelijk op elk terrein de klappen kan opvangen.

Geen belangrijk (groot) deel van het electoraat, dus dan krijg je dat. Zelfs partijen die normaliter relatief populair zijn bij jongeren durven ze gewoon min of meer de middelvinger te geven.
  maandag 19 juli 2021 @ 22:26:31 #194
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200447729
quote:

[..]

De ondermijning van de democratie die eronder ligt is breder dan corona. En dus een gigantisch risico voor de toekomst, ook als dat hele TvT-gebeuren alsnog per oktober af wordt geschaft. Er zijn deuren geopend die altijd dicht hadden moeten blijven.
Wat voor deuren hadden voor altijd dicht moeten blijven? De scholen (PO+VO, laat staan mbo+HO) de hele winter open houden ging gewoon echt niet en had geresulteerd in een Code Zwart-scenario of je had een 24/7-avondklok moeten instellen met Spaanse/Italiaanse maatregelen om de mensen echt binnen te houden om zo een Code Zwart-scenario te vermijden.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_200447740
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wat voor deuren hadden voor altijd dicht moeten blijven? De scholen (PO+VO, laat staan mbo+HO) de hele winter open houden ging gewoon echt niet en had geresulteerd in een Code Zwart-scenario of je had een 24/7-avondklok moeten instellen met Spaanse/Italiaanse maatregelen om de mensen echt binnen te houden om zo een Code Zwart-scenario te vermijden.
Giswerk.
pi_200447747
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Deuren rondom bepaalde maatregelen die genomen zijn door niet de juiste democratische paden te bewandelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2021 22:28:51 ]
pi_200447770
quote:

[..]

In het kader van ventilatie helemaal geen slecht idee om deuren te openen
  maandag 19 juli 2021 @ 22:30:39 #198
405562 Erno-BE
pi_200447779
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Je kunt het brengen zoals je wil, maar het is en blijft discriminatie en, gezien de hoge vaccinatiebereidheid in Nederland, volstrekt onnodig.
Testen van gevaccineerden is behalve als je uit een gebied komt met bepaalde virusvarianten of met een (zeer) lage vaccinatiegraad ook echt niet de oplossing.

En wat is veiliger? 800 volledig gevaccineerden die gaan hossen in de Aspen Valley of 800 ‘negatief’ getesten (deels gevaccineerd, deels gedeeltelijk gevaccineerd en deels ongevaccineerd) in de Aspen Valley die gaan hossen?
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  maandag 19 juli 2021 @ 22:31:16 #199
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200447789
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja die kant moeten we echt niet opgaan. Dan beweeg je echt op hellend vlak.
Precies, misschien is het goed voor ons in de toekomst op een andere partij te stemmen.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 19 juli 2021 @ 22:31:29 #200
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200447794
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als je het nu ongevaccineerden gaat testen, wanneer stop je er dan mee?
Vorig week was 5% van de volledig gevaccineerden besmet en daar is volstrekt onduidelijk hoeveel dansen met Janssen waren, of net hun 2e Pfizer hadden (het laatste is redelijk onwaarschijnlijk of hele kleine groep als je als 24- er besmet bent geraakt)
Dat is idd het probleem dat makkelijker is op te lossen door er niet eens aan te beginnen en het te laten bij een welgemeend advies om bij twijfel te kunnen testen of dan weg te blijven. In bede gevallen zonder dat iemand zich hoeft te verantwoorden of dan nadelige consequenties ondervindt.

Sws hebben 'we' te maken met een surreëel (kanspercentage) probleem dat niet kan uitsluiten ňf en dan hoe groot een gevolg in aantal is. Genoeg voorbeelden op deze en tal van andere vlakken. Het 'testen' is als willen gokken op de hoofdprijs van de loterij door alle beschikbare loten op te kopen.

Probleem numero twee is dat besmet niet gelijk staat aan dus besmettelijk noch gevolgen laat staan de rest van het angstaanjagende rijtje. Dit nog los van de lichamelijke staat. Bijkomend kan in elke fase het lichaam een kleine verandering dan een doorslaggevende rol hebben. Zoiets als (niet) raak schieten bij een zwangerschap. wat statistisch wellicht heel normaal is maar absoluut gezien een onvoorspelbaar schot in de roos is.
Vandaag wel zin en ontvankelijk etc.etc.; en dan ondanks verwoede pogingen; de rest van de maand of jaren, ondanks 3 op een rij gescoord, ineens 'net' niet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200447801
Overigens beschouw ik het als een wat merkwaardige gedachte dat jongeren nu worden opgeroepen toch vooral voorzichtig te zijn onder meer vanwege het heel kleine risico dat ze zelf een heftig ziekteverloop of het nog immer vage longcovid zouden ervaren, maar dat men diezelfde jongeren in een crisis van heel andere vorm (oorlog) ten gunste van de rest van de bevolking gedwongen zouden kunnen oproepen tot het nemen van zeer grote persoonlijke gezondheidsrisico's.

Zo zie je maar, de ernst van risico's kan selectief als argument gebruikt worden.
  maandag 19 juli 2021 @ 22:32:08 #202
405562 Erno-BE
pi_200447802
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Deuren rondom bepaalde maatregelen die genomen zijn door niet de juiste democratische paden te bewandelen.
Zeker de avondklok, maar was er een alternatief voor de avondklok behalve de basisscholen nog langer dichthouden (terwijl dat als onwenselijker werd gezien)?
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  maandag 19 juli 2021 @ 22:34:14 #203
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200447833
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:58 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het is alleen maar een OMT-advies he. Er zijn talloze OMT-adviezen niet opgevolgd. Plus dat ze alleen adviseren om de mogelijkheden te verkennen om...

Het OMT heeft maar één taak en dat is om de outbreak te managen. Alle andere overwegingen zijn voor het kabinet. We moeten eens ophouden om zo'n gewicht te hangen aan die OMT-adviezen.
Weet ik, maar het kabinet neemt vaak andere beslissingen dan OMT, maar ze krijgen vaak zo'n adviezen wat het nodig of niet nodig is. Elke advies wordt vaak afgewogen door de ministerraad.
pi_200447834
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:29 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ook goed tegen de windvanen in de tweede kamer.
pi_200447835
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Testen van gevaccineerden is behalve als je uit een gebied komt met bepaalde virusvarianten of met een (zeer) lage vaccinatiegraad ook echt niet de oplossing.

En wat is veiliger? 800 volledig gevaccineerden die gaan hossen in de Aspen Valley of 800 ‘negatief’ getesten (deels gevaccineerd, deels gedeeltelijk gevaccineerd en deels ongevaccineerd) in de Aspen Valley die gaan hossen?
Voor de gevaccineerden is beide min of meer even veilig. Weinig risico op ziekenhuis opname of ziek worden. Zeker als ze jong zijn.
pi_200447842
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zeker de avondklok, maar was er een alternatief voor de avondklok behalve de basisscholen nog langer dichthouden (terwijl dat als onwenselijker werd gezien)?
Die ruilhandel als bliksemafleider is ook zo'n triest iets in deze crisis. "Wil jij van mij een schooltje? Moet je mij een avondklokje geven." Ik ben verdorie niet aan het kaarten.
pi_200447849
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:31 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Precies, misschien is het goed voor ons in de toekomst op een andere partij te stemmen.
Dat hadden de meeste 4 maanden geleden moeten doen. Die zullen nu wel spijt hebben. (of niet)
pi_200447871
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de avondklok an sich, maar de manier waarop deze tot stand is gekomen. Eerst 2 weken overal hel en verdoemenis prediken en daarna tegen de tweede kamer zeggen dat je zonder avondklok de spreekwoordelijke lijken op straat hebt is niet de manier waarop dit hoort.

Afgelopen week was er een tweede kamerlid die uitlegde hoe de maatregelen tot stand komen. De volgorde is: OMT - kabinet - pers - brief naar tweede kamer - debat

Dat is echt niet de bedoeling.
  maandag 19 juli 2021 @ 22:37:53 #209
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200447886
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:29 schreef alpeko het volgende:

[..]

Soms wel, vaak niet.
Het is als verschuiven en wegdenken van het probleem... komt het virus daarmee dan binnen of gaat het zelf weg.

Ventilatie veberteren kan helpen maar of en met hoeveel; is niet echt aan te geven. Het is als hoog water, door het virus de ruimte te geven maar de regenval niet zal stoppen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 19 juli 2021 @ 22:39:35 #210
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200447914
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat hadden de meeste 4 maanden geleden moeten doen. Die zullen nu wel spijt hebben. (of niet)
Denk het wel ja, misschien op FVD is beste wat we kunnen doen, stoppen met de maatregelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')