Je kunt in ieder geval voor zover mogelijk de plekken waar Tvt geldt vermijden. Sneu voor de ondernemers op de korte termijn, maar als het zo duidelijk kan worden dat de testsamenleving niet geaccepteerd wordt en daarnaast betrokken sectoren zich gaan roeren uit economische motieven gebeurt er heel misschien wel wat.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tja, ik ben het met je eens hoor, maar tja....wij kunnen er wel klaar mee zijn...
Zolang er geen hele grote protesten komen (en die komen er niet, want niemand wil gelinkt worden aan de complotdenkers - en we weten allemaal hoe snel je daarbij hoort als je wat kritiek hebt/wat cynischer denkt over de overheid) moeten we er wel mee leven. Kijk, je kan dan wel mooi met vrienden afspreken die er hetzelfde instaan en je kan als een rebel door het leven gaan door nergens kapjes te dragen e.d., maar uiteindelijk heb je daar enkel jezelf mee.
Dat vind ik het frustrerende. We zien het allemaal gebeuren, maar we kunnen er verder niks mee. Nogal machteloos.
quote:Als eerste constateert het OMT met betrekking tot de CoronaCheck-app dat als
iemand eenmaal een 'groene' code heeft op grond van volledige vaccinatie deze
niet automatisch ingetrokken wordt bij een positieve test. Dit leidt ertoe dat deze
positief geteste personen toch toegang kunnen krijgen tot vluchten en andere
gelegenheden waarbij een negatieve test vereist is, en zo coronavirus kunnen
verspreiden. Ook acht het OMT niet uitgesloten dat - in tegenstelling tot in de
FieldLab-experimenten waar grootschalige verspreiding na feestbijeenkomsten
niet werd vastgesteld - het van gelegenheid naar gelegenheid trekken van
groepen mede een rol speelt bij de recente grootschalige verspreiding;
onderzocht zou moeten worden of de CoronaCheck-App niet slechts eenmaal per
dag toegang tot een (nacht)horecagelegenheid zou moeten geven. Bij
grootschalige evenementen en drukbezochte (nacht)horeca, is het tevens te
overwegen om van alle bezoekers een recente negatieve test te verlangen
Ik ga me inmiddels toch afvragen of een deel van die clusterfuck geen opgezet spel is geweest. Even de cijfers omhoog pompen om de urgentie erin te krijgen en hop, maatregelen erin knallen. Met 200 besmettingen per dag had niemand dit oke gevonden.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:24 schreef Janneke141 het volgende:
Krijgt 'Het Nieuwe Normaal' waar Rutte en De Jonge het in april 2020 de hele tijd over hadden toch een hele andere lading, niet?
Zou je denken? Zie PIquote:Op maandag 19 juli 2021 20:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga me inmiddels toch afvragen of een deel van die clusterfuck geen opgezet spel is geweest. Even de cijfers omhoog pompen om de urgentie erin te krijgen en hop, maatregelen erin knallen. Met 200 besmettingen per dag had niemand dit oke gevonden.
Het is in ieder geval iets wat een Stegosaurus met z'n sneue brein ter grootte van een walnoot nog had kunnen bedenken. Ja, groep die erom bekend staat dat ze elkaar bij voorkeur opzoeken in bedompen uitgaansgelegenheden, neem dat vaccin en ga onmiddelijk tanzen! Wat kan er gebeuren qua besmettingen!quote:Op maandag 19 juli 2021 20:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga me inmiddels toch afvragen of een deel van die clusterfuck geen opgezet spel is geweest. Even de cijfers omhoog pompen om de urgentie erin te krijgen en hop, maatregelen erin knallen. Met 200 besmettingen per dag had niemand dit oke gevonden.
Je gaat wel flink de BNW hoek in de laatste tijd.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goeie grap welquote:Op maandag 19 juli 2021 20:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je gaat wel flink de BNW hoek in de laatste tijd.
Je laat het klinken alsof een testmaatschappij het doel is. Het OMT z'n taak is advies geven hoe om te gaan met een virus. Dit is hun advies om met het virus om te gaan.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idem hier, het was altijd BNW.
Je zou bijna denken dat ze met de doelpalen aan het spelen zijn. Precies zoals verwacht dus eigenlijk.
Vaccins gaan echt niet hét antwoord zijn; daar ben ik steeds meer van overtuigd. Ze vinden vanzelf wel weer nieuwe redenen om die testmaatschappij e.d. te kunnen rekken.
Maar dat zal ook wel weer BNW zijn.![]()
Dit soort nieuwtjes zijn ook fantastisch voor de jongeren die nog twijfelen over een vaccinatie. Die ga je hiermee echt over de streep trekken: ja, ook als je gevaccineerd bent moet je je laten testen hoor.
Oh, dat had ik me niet zo gerealiseerd. Ik neem aan dat je wel wat voorbeelden hebt van wat je als BNW ziet hier?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je gaat wel flink de BNW hoek in de laatste tijd.
Ja, ik kom gelukkig niet in disco's en we bezoeken maar één evenement per jaar, maar het gevaar is dat die testverplichting zich doorzet naar meerdere aspecten van de samenleving. Uit eten, scholen, reizen, etc. En dan zijn mensen wanhopig genoeg om er toch voor te kiezen; anders kunnen ze het immers helemaal niet doen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je kunt in ieder geval voor zover mogelijk de plekken waar Tvt geldt vermijden. Sneu voor de ondernemers op de korte termijn, maar als het zo duidelijk kan worden dat de testsamenleving niet geaccepteerd wordt en daarnaast betrokken sectoren zich gaan roeren uit economische motieven gebeurt er heel misschien wel wat.
Nah, ik denk niet dat er zo'n diepliggend plan achter steekt. Volgens mij is het een heleboel domheid, gecombineerd met de politieke reflex om alles te willen regelen en controleren.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien zouden die OMT-leden eens in de echte wereld moeten komen en zich realiseren dat er elke dag weet ik hoeveel contactmomenten zijn tussen mensen op plekken waar nooit TvT is geweest en ook nooit zal komen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik kom gelukkig niet in disco's en we bezoeken maar één evenement per jaar, maar het gevaar is dat die testverplichting zich doorzet naar meerdere aspecten van de samenleving. Uit eten, scholen, reizen, etc. En dan zijn mensen wanhopig genoeg om er toch voor te kiezen; anders kunnen ze het immers helemaal niet doen.
Be careful what you wish for. Straks moet je ook TvT'en als je bij je schoonmoeder op bezoek gaat.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien zouden die OMT-leden eens in de echte wereld moeten komen en zich realiseren dat er elke dag weet ik hoeveel contactmomenten zijn tussen mensen op plekken waar nooit TvT is geweest en ook nooit zal komen.
Daar ben ik ook bang voor, maar vandaar dat ik schreef: voor zover mogelijk. Zo min mogelijk gebruik van maken, tenzij het echt niet anders kan of als je het als ondragelijk ervaart om niet te kunnen reizen/feesten/knuffelen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik kom gelukkig niet in disco's en we bezoeken maar één evenement per jaar, maar het gevaar is dat die testverplichting zich doorzet naar meerdere aspecten van de samenleving. Uit eten, scholen, reizen, etc. En dan zijn mensen wanhopig genoeg om er toch voor te kiezen; anders kunnen ze het immers helemaal niet doen.
Hear hear!quote:Op maandag 19 juli 2021 20:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien zouden die OMT-leden eens in de echte wereld moeten komen en zich realiseren dat er elke dag weet ik hoeveel contactmomenten zijn tussen mensen op plekken waar nooit TvT is geweest en ook nooit zal komen.
Impliceert BNW niet een internationaal fenomeen? Dit lijkt me slechts een brainfart van het Nederlandse OMT. .quote:Op maandag 19 juli 2021 20:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idem hier, het was altijd BNW.
Je zou bijna denken dat ze met de doelpalen aan het spelen zijn. Precies zoals verwacht dus eigenlijk.
Vaccins gaan echt niet hét antwoord zijn; daar ben ik steeds meer van overtuigd. Ze vinden vanzelf wel weer nieuwe redenen om die testmaatschappij e.d. te kunnen rekken.
Maar dat zal ook wel weer BNW zijn.![]()
Dit soort nieuwtjes zijn ook fantastisch voor de jongeren die nog twijfelen over een vaccinatie. Die ga je hiermee echt over de streep trekken: ja, ook als je gevaccineerd bent moet je je laten testen hoor.
Dat zou op zich prima zijn. Nee sorry ik kan niet, heb m'n QR al gebruikt, jammerrrrrquote:Op maandag 19 juli 2021 20:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Be careful what you wish for. Straks moet je ook TvT'en als je bij je schoonmoeder op bezoek gaat.
Angst en controledrang.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:50 schreef DonDruiper het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat we de besmettingen zoveel mogelijk willen beperken?
Shit zeg, en hoe zit het met jou vaccinaties?quote:Op maandag 19 juli 2021 18:42 schreef Simmertje het volgende:
Huisgenoot positief getest, fuck my life
Ik heb ze net gezeemd, maar dat zal wel niet genoeg zijn zeker?quote:
Zo leg je een mooie bom onder de vaccinatiebereidheidquote:Op maandag 19 juli 2021 19:59 schreef SilverEyes het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)n-drukke-horeca.html
Nou, daar gaan we. Straks ondanks vaccinatie gewoon lekker testen voor de kroeg.
om het ontstaan van nieuwe varianten tegen te gaan, anders moeten we een prik extra krijgen met aangepast vaccin!quote:Op maandag 19 juli 2021 20:50 schreef DonDruiper het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat we de besmettingen zoveel mogelijk willen beperken?
Zicht houden op besmettingen. Om mutaties op tijd te ontdekken. Om te voorkomen dat er teveel besmettingen doorsijpelen naar de oudere generaties. Long Covid.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:50 schreef DonDruiper het volgende:
Ja die kant moeten we echt niet opgaan. Dan beweeg je echt op hellend vlak.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:55 schreef Ven1972 het volgende:
Nederland draait echt door, allemachtig. Als ik naar een kroeg ga moet ik eerst getest worden om binnen toe gelaten worden met negatieve testuitslag, ook ben ik al 2 keer gevaccineerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |