SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee hoor, transmissiekans is zeker niet 100% of enigszins in de buurtquote:Op maandag 19 juli 2021 19:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Misschien was de vader eerst ziek, besmette de dochter, de dochter besmette de moeder. Vader en dochter werden getest toen hun ziekte reeds voorbij was.
Opmerkelijk, yep, maar is al tijd bekendOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je omstandigheden zijn nu kennelijk goed genoeg om alles zonder voorwaarden open te gooien maar je weet al dat je het in september hoegenaamd strenger moet aanpakken. Dat is dan geen noodzakelijke veiligheidsmaatregel meer, maar een doelbewust uitgedokterd pressiemiddel waarbij de tussenliggende maanden waarin iedereen even aan het uitgaansleven mag snuffelen de wortel vormt.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:04 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)lubs.html?redirect=1
Tot zover de freedom op freedom day![]()
En ze krijgen precies genoeg tijd voor de vaccinaties, denk dat dat ook meegenomen is. In die tussen tijd zullen natuurlijk veel mensen in de UK besmet raken, geen idee hoe dat meetelt?quote:Op maandag 19 juli 2021 19:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je omstandigheden zijn nu kennelijk goed genoeg om alles zonder voorwaarden open te gooien maar je weet al dat je het in september hoegenaamd strenger moet aanpakken. Dat is dan geen noodzakelijke veiligheidsmaatregel meer, maar een doelbewust uitgedokterd pressiemiddel waarbij de tussenliggende maanden waarin iedereen even aan het uitgaansleven mag snuffelen de wortel vormt.![]()
Kan weer op de lange lijst van besluiten in deze pandemie die niet op medische, maar op politieke leest zijn geschoeid.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je omstandigheden zijn nu kennelijk goed genoeg om alles zonder voorwaarden open te gooien maar je weet al dat je het in september hoegenaamd strenger moet aanpakken. Dat is dan geen noodzakelijke veiligheidsmaatregel meer, maar een doelbewust uitgedokterd pressiemiddel waarbij de tussenliggende maanden waarin iedereen even aan het uitgaansleven mag snuffelen de wortel vormt.![]()
Ja, maar als de moeder ziek wordt net nadat de dochter "verkouden" was lijkt het niet onwaarschijnlijk dat de dochter hetzelfde had.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee hoor, transmissiekans is zeker niet 100% of enigszins in de buurt
Opmerkelijk, yep, maar is al tijd bekend
Ik wilde vooral aangeven dat een negatieve test niet betekent dat ze niet besmet geweest zijn.are we infinite or am I alone![]()
Canada is reopening the border to fully vaccinated tourists this summer.
Summary of new policies:
Fully-vaccinated U.S. tourists can enter Canada starting August 9
Hotel quarantine policy ending August 9
Fully-vaccinated children of Canadians, and other exempt travellers to have amended quarantine starting August 9
Fully-vaccinated tourists from all countries can enter September 7
India flight ban extended to August 21
More airports accepting international flights
Nou Biden nu jij nog.![]()
Ja dat kanquote:Op maandag 19 juli 2021 19:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, maar als de moeder ziek wordt net nadat de dochter "verkouden" was lijkt het niet onwaarschijnlijk dat de dochter hetzelfde had.
Ik wilde vooral aangeven dat een negatieve test niet betekent dat ze niet besmet geweest zijn.
Alleen zijn momenteel alle kinderen die ik ken ongeveer alle kinderziektes en andere virusziekten aan het inhalen en continu aan het snotteren en kuchen.
Er is echt veel meer dan corona in townOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)n-drukke-horeca.html
Nou, daar gaan we. Straks ondanks vaccinatie gewoon lekker testen voor de kroeg.![]()
Ik roep al tijden dat ze die kant op willen, maar ik werd iedere keer voor gek verklaard.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:59 schreef SilverEyes het volgende:
Nou, daar gaan we. Straks ondanks vaccinatie gewoon lekker testen voor de kroeg.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En dan staat er serieus bij mij een advertentie bij 'plan hier je prikafspraak'.....quote:Op maandag 19 juli 2021 19:59 schreef SilverEyes het volgende:
Nou, daar gaan we. Straks ondanks vaccinatie gewoon lekker testen voor de kroeg.
Wat een enge flauwekul is dit toch allemaal zegOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Controlequote:Op maandag 19 juli 2021 20:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik roep al tijden dat ze die kant op willen, maar ik werd iedere keer voor gek verklaard.![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het doet me wel deugd dat de normaliter uiterst dociele nu.nl-reageerders dit soort ideeen ook wat te gortig beginnen te vinden. Maar goed, daar koop je verder ook niets voor...![]()
Zeg maar dag tegen de vaccinatiebereidheid onder verschillende bevolkingsgroepen. Die gasten moet echt is verder denken dan hun eigen vakgebied lang is.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:59 schreef SilverEyes het volgende:
Nou, daar gaan we. Straks ondanks vaccinatie gewoon lekker testen voor de kroeg.![]()
Deze is ook leuk trouwens:Vrijheid!quote:Daarnaast raden de experts aan te onderzoeken of de CoronaCheck-app niet slechts een keer per dag toegang zou moeten geven tot een horecagelegenheidOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Heel eng dit.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
Deze is ook leuk trouwens:
[..]
Vrijheid!![]()
![]()
Het zal mij allemaal wel niet treffen - neem aan dat restaurants er buiten vallen - maar dit is toch niet meer te verkopen. Eerst zijn vaccins de uitweg maar inmiddels is de uitweg: geef je vrijheden op. Controle staat in optima forma. Als ik jong zou zijn zou ik de straat op gaan maar dan word je weggezet als debiel. De debielen zijn zij dit dit bedenken en goedkeuren.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vrijheid!![]()
Dus je doet \s ochtends ergens een koffie en dan kun je 's avonds niet meer uit eten.. wat een rare wereld wordt dit. Scary shit. Ben blij dat ik een ouwe tang ben en het grootste gedeelte van mijn leven gewoon normaal heb kunnen beleven.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vrijheid!Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Moedig.quote:
Verder eens met je post, uiteraard. Alles wat je zou kunnen scharen onder het jongerenleven wordt volledig de nek omgedraaid, nog los van de consequenties voor ondernemers. Ze zien letterlijk hun kans schoon.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja, of je bent overdag naar college geweest en mag 's avonds de voetbalkantine niet meer in.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:09 schreef josja het volgende:
[..]
Dus je doet \s ochtends ergens een koffie en dan kun je 's avonds niet meer uit eten.. wat een rare wereld wordt dit. Scary shit. Ben blij dat ik een ouwe tang ben en het grootste gedeelte van mijn leven gewoon normaal heb kunnen beleven.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja dat is helemaal bizar, en de opgegeven reden ook. Oei, er zijn mensen die naar meerdere gelegenheden gaan, dus we schieten met een kanon op een mug en mag helemaal niemand meer dan een keertje per dag ergens naartoe.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vrijheid!![]()
Ik steek er mijn hand ook niet voor in het vuur maar gelet op de uitleg dat men niet van tent tot tent gaat trekken. Dat zal niet opgaan voor iemand die even een koffietje drinkt overdag en ‘s avonds een hapje eet.quote:![]()
Ook zonder vaccinatie een stond plan.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:01 schreef Molo het volgende:
[..]
En dan staat er serieus bij mij een advertentie bij 'plan hier je prikafspraak'.....
Wat een enge flauwekul is dit toch allemaal zeg![]()
Of je gaat gezellig met je vrouw naar het theater maar mag je daarna niet meer bij de hoer naar binnen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, of je bent overdag naar college geweest en mag 's avonds de voetbalkantine niet meer in.![]()
![]()
Keuzes maken dan. Vandaag theater. Dagje later neuken.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:13 schreef asco het volgende:
[..]
Of je gaat gezellig met je vrouw naar het theater maar mag je daarna niet meer bij de hoer naar binnen.![]()
Deze hele crisis heeft men geen blijk gegeven van veel nuance binnen de horecasector, dat gaat nu vast ook niet gebeuren.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik steek er mijn hand ook niet voor in het vuur maar gelet op de uitleg dat men niet van tent tot tent gaat trekken. Dat zal niet opgaan voor iemand die even een koffietje drinkt overdag en ‘s avonds een hapje eet.![]()
Of je gaat naar de hoeren en moet dan 's avonds een creatieve reden verzinnen waarom je niet met je vrouw naar het theater kan.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:13 schreef asco het volgende:
[..]
Of je gaat gezellig met je vrouw naar het theater maar mag je daarna niet meer bij de hoer naar binnen.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ik heb ook wel een beetje mijn bedenkingen bij het beleid in Engeland nu, maar echt 1000x liever dat en het erop wagen dan in de ultieme testsamenleving terecht komen.
Noem me naïef, maar ik schrik hier toch van, nooit gedacht dat dit echt zou kunnen.![]()
Verdomme.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Of je gaat naar de hoeren en moet dan 's avonds een creatieve reden verzinnen waarom je niet met je vrouw naar het theater kan.![]()
Dat zou logisch zijn. Maar niets in dit waanzinnig idee is logisch.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik steek er mijn hand ook niet voor in het vuur maar gelet op de uitleg dat men niet van tent tot tent gaat trekken. Dat zal niet opgaan voor iemand die even een koffietje drinkt overdag en ‘s avonds een hapje eet.![]()
Volstrekt achterlijk, eng en totaal overbodigquote:Op maandag 19 juli 2021 20:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zeg maar dag tegen de vaccinatiebereidheid onder verschillende bevolkingsgroepen. Die gasten moet echt is verder denken dan hun eigen vakgebied lang is.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Na het laatste nieuwsbericht uit de UK heb ik er daar ook niet veel vertrouwen meer in, de huidige opening lijkt een soort demo te zijn die tot slechts september zonder voorwaarden te spelen is.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:15 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb ook wel een beetje mijn bedenkingen bij het beleid in Engeland nu, maar echt 1000x liever dat en het erop wagen dan in de ultieme testsamenleving terecht komen.
Noem me naïef, maar ik schrik hier toch van, nooit gedacht dat dit echt zou kunnen.![]()
Tijd voor de hooivorken.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:01 schreef Molo het volgende:
[..]
En dan staat er serieus bij mij een advertentie bij 'plan hier je prikafspraak'.....
Wat een enge flauwekul is dit toch allemaal zeg![]()
Samen tegen de burger coronaquote:Op maandag 19 juli 2021 20:09 schreef josja het volgende:
[..]
Dus je doet \s ochtends ergens een koffie en dan kun je 's avonds niet meer uit eten.. wat een rare wereld wordt dit. Scary shit. Ben blij dat ik een ouwe tang ben en het grootste gedeelte van mijn leven gewoon normaal heb kunnen beleven.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En maar grapjes maken over China.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het zal mij allemaal wel niet treffen - neem aan dat restaurants er buiten vallen - maar dit is toch niet meer te verkopen. Eerst zijn vaccins de uitweg maar inmiddels is de uitweg: geef je vrijheden op. Controle staat in optima forma. Als ik jong zou zijn zou ik de straat op gaan maar dan word je weggezet als debiel. De debielen zijn zij dit dit bedenken en goedkeuren.![]()
Wat heb ik gemist? Wat zijn ze van plan?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Na het laatste nieuwsbericht uit de UK heb ik er daar ook niet veel vertrouwen meer in, de huidige opening lijkt een soort demo te zijn die tot slechts september zonder voorwaarden te spelen is.![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)lubs.html?redirect=1quote:Op maandag 19 juli 2021 20:19 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Wat heb ik gemist? Wat zijn ze van plan?![]()
Idem hier, het was altijd BNW.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik roep al tijden dat ze die kant op willen, maar ik werd iedere keer voor gek verklaard.
Je zou bijna denken dat ze met de doelpalen aan het spelen zijn. Precies zoals verwacht dus eigenlijk.
Vaccins gaan echt niet hét antwoord zijn; daar ben ik steeds meer van overtuigd. Ze vinden vanzelf wel weer nieuwe redenen om die testmaatschappij e.d. te kunnen rekken.
Maar dat zal ook wel weer BNW zijn.![]()
Dit soort nieuwtjes zijn ook fantastisch voor de jongeren die nog twijfelen over een vaccinatie. Die ga je hiermee echt over de streep trekken: ja, ook als je gevaccineerd bent moet je je laten testen hoor.![]()
Segregatie.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:19 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Wat heb ik gemist? Wat zijn ze van plan?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Klopt.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idem hier, het was altijd BNW.
Je zou bijna denken dat ze met de doelpalen aan het spelen zijn. Precies zoals verwacht dus eigenlijk.
Vaccins gaan echt niet hét antwoord zijn; daar ben ik steeds meer van overtuigd. Ze vinden vanzelf wel weer nieuwe redenen om die testmaatschappij e.d. te kunnen rekken.
Maar dat zal ook wel weer BNW zijn.![]()
Dit soort nieuwtjes zijn ook fantastisch voor de jongeren die nog twijfelen over een vaccinatie. Die ga je hiermee echt over de streep trekken: ja, ook als je gevaccineerd bent moet je je laten testen hoor.
Heel benieuwd of de users en mods die dat steeds riepen nu ook eens een keer hun ogen open gaan doen
Angst en controledrang heersen over alle logica. Gebaseerd op onjuiste en vage data en onderbouwingen van likmevestje en zonder verantwoordelijkheid te nemen gladjakkerend de crisis door als een addertje onder het gras
Waanzin is het
En straks idd janken als twijfelaars nog meer twijfelen. Enge en achterlijke gladiolen zijn het, de overheid en het OMT, serieus man![]()
![]()
Krijgt 'Het Nieuwe Normaal' waar Rutte en De Jonge het in april 2020 de hele tijd over hadden toch een hele andere lading, niet?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik heb mijn tweede prik twee weken geleden gehad en ik maak me nergens meer druk om, zal me ook nooit weer laten testen en bovendien boeien de regels me ook niet meer. Je beschermd nog altijd jezelf ipv een ander. Máár mocht het zo zijn dat voor nachtclubs e.d. je nu altijd moet testen dan ben ik er echt helemaal klaar mee. Ik zie het wel gebeuren.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
ja, ook als je gevaccineerd bent moet je je laten testen hoor.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Och, het onderwijs ook even een dergelijke constructie inrommelen en dan hebben ze niet zoveel meer te willen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit soort nieuwtjes zijn ook fantastisch voor de jongeren die nog twijfelen over een vaccinatie. Die ga je hiermee echt over de streep trekken: ja, ook als je gevaccineerd bent moet je je laten testen hoor.![]()
En weer een klein stukje BNW verplaatst zich naar de realiteit.. niet accepteren, niet testen, niet meewerken uit welk solidariteitsbeginsel dan ook is de meest effectieve vorm van protest. En geef jongeren de ruimte om elkaar te ontmoeten als dat straks niet meer in reguliere uitgaansgelegenheden kan.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
School is een evenement met veel mensen is testen voor toegangquote:Op maandag 19 juli 2021 20:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Och, het onderwijs ook even een dergelijke constructie inrommelen en dan hebben ze niet zoveel meer te willen.
Heel logisch toch?
![]()
![]()
![]()
Tja, ik ben het met je eens hoor, maar tja....wij kunnen er wel klaar mee zijn...quote:Op maandag 19 juli 2021 20:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb mijn tweede prik twee weken geleden gehad en ik maak me nergens meer druk om, zal me ook nooit weer laten testen en bovendien boeien de regels me ook niet meer. Je beschermd nog altijd jezelf ipv een ander. Máár mocht het zo zijn dat voor nachtclubs e.d. je nu altijd moet testen dan ben ik er echt helemaal klaar mee. Ik zie het wel gebeuren.
Zolang er geen hele grote protesten komen (en die komen er niet, want niemand wil gelinkt worden aan de complotdenkers - en we weten allemaal hoe snel je daarbij hoort als je wat kritiek hebt/wat cynischer denkt over de overheid) moeten we er wel mee leven. Kijk, je kan dan wel mooi met vrienden afspreken die er hetzelfde instaan en je kan als een rebel door het leven gaan door nergens kapjes te dragen e.d., maar uiteindelijk heb je daar enkel jezelf mee.
Dat vind ik het frustrerende. We zien het allemaal gebeuren, maar we kunnen er verder niks mee. Nogal machteloos.![]()
Ja eens hoor. Wat zou je daar nou tegen kunnen doen?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tja, ik ben het met je eens hoor, maar tja....wij kunnen er wel klaar mee zijn...
Zolang er geen hele grote protesten komen (en die komen er niet, want niemand wil gelinkt worden aan de complotdenkers - en we weten allemaal hoe snel je daarbij hoort als je wat kritiek hebt/wat cynischer denkt over de overheid) moeten we er wel mee leven. Kijk, je kan dan wel mooi met vrienden afspreken die er hetzelfde instaan en je kan als een rebel door het leven gaan door nergens kapjes te dragen e.d., maar uiteindelijk heb je daar enkel jezelf mee.
Dat vind ik het frustrerende. We zien het allemaal gebeuren, maar we kunnen er verder niks mee. Nogal machteloos.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik ben ongelooflijk voor wetenschap en gezondheidszorg en vaccinaties zijn fantastischquote:Op maandag 19 juli 2021 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tja, ik ben het met je eens hoor, maar tja....wij kunnen er wel klaar mee zijn...
Dat vind ik het frustrerende. We zien het allemaal gebeuren, maar we kunnen er verder niks mee. Nogal machteloos.
Deze maatregelen en dit beleid eromheen echter. Fucking schadelijk en schandelijk. Voor gezondheid, welzijn en de hele maatschappij
Je kunt in ieder geval voor zover mogelijk de plekken waar Tvt geldt vermijden. Sneu voor de ondernemers op de korte termijn, maar als het zo duidelijk kan worden dat de testsamenleving niet geaccepteerd wordt en daarnaast betrokken sectoren zich gaan roeren uit economische motieven gebeurt er heel misschien wel wat.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat vind ik het frustrerende. We zien het allemaal gebeuren, maar we kunnen er verder niks mee. Nogal machteloos.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: