Zeker de avondklok, maar was er een alternatief voor de avondklok behalve de basisscholen nog langer dichthouden (terwijl dat als onwenselijker werd gezien)?quote:Op maandag 19 juli 2021 22:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deuren rondom bepaalde maatregelen die genomen zijn door niet de juiste democratische paden te bewandelen.
Weet ik, maar het kabinet neemt vaak andere beslissingen dan OMT, maar ze krijgen vaak zo'n adviezen wat het nodig of niet nodig is. Elke advies wordt vaak afgewogen door de ministerraad.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:58 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het is alleen maar een OMT-advies he. Er zijn talloze OMT-adviezen niet opgevolgd. Plus dat ze alleen adviseren om de mogelijkheden te verkennen om...
Het OMT heeft maar één taak en dat is om de outbreak te managen. Alle andere overwegingen zijn voor het kabinet. We moeten eens ophouden om zo'n gewicht te hangen aan die OMT-adviezen.
Ook goed tegen de windvanen in de tweede kamer.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
In het kader van ventilatie helemaal geen slecht idee om deuren te openen
Voor de gevaccineerden is beide min of meer even veilig. Weinig risico op ziekenhuis opname of ziek worden. Zeker als ze jong zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Testen van gevaccineerden is behalve als je uit een gebied komt met bepaalde virusvarianten of met een (zeer) lage vaccinatiegraad ook echt niet de oplossing.
En wat is veiliger? 800 volledig gevaccineerden die gaan hossen in de Aspen Valley of 800 ‘negatief’ getesten (deels gevaccineerd, deels gedeeltelijk gevaccineerd en deels ongevaccineerd) in de Aspen Valley die gaan hossen?
Die ruilhandel als bliksemafleider is ook zo'n triest iets in deze crisis. "Wil jij van mij een schooltje? Moet je mij een avondklokje geven." Ik ben verdorie niet aan het kaarten.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zeker de avondklok, maar was er een alternatief voor de avondklok behalve de basisscholen nog langer dichthouden (terwijl dat als onwenselijker werd gezien)?
Dat hadden de meeste 4 maanden geleden moeten doen. Die zullen nu wel spijt hebben. (of niet)quote:Op maandag 19 juli 2021 22:31 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, misschien is het goed voor ons in de toekomst op een andere partij te stemmen.
Ik heb het niet over de avondklok an sich, maar de manier waarop deze tot stand is gekomen. Eerst 2 weken overal hel en verdoemenis prediken en daarna tegen de tweede kamer zeggen dat je zonder avondklok de spreekwoordelijke lijken op straat hebt is niet de manier waarop dit hoort.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zeker de avondklok, maar was er een alternatief voor de avondklok behalve de basisscholen nog langer dichthouden (terwijl dat als onwenselijker werd gezien)?
Soms wel, vaak niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
In het kader van ventilatie helemaal geen slecht idee om deuren te openen
Denk het wel ja, misschien op FVD is beste wat we kunnen doen, stoppen met de maatregelen.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hadden de meeste 4 maanden geleden moeten doen. Die zullen nu wel spijt hebben. (of niet)
O ja, de avondklok die werd aangekondigd voordat de Kamer ermee had ingestemd, en na weken waarin jan en alleman kwamen vertellen dat we alleen met die specifieke maatregel de komst van ome Ko de Swaert konden voorkomen. Gek genoeg was hij dan weer niet zo essentieel dat er niet onderhandeld kon worden over het tijdstip van aanvang, maar enfin.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de avondklok an sich, maar de manier waarop deze tot stand is gekomen. Eerst 2 weken overal hel en verdoemenis prediken en daarna tegen de tweede kamer zeggen dat je zonder avondklok de spreekwoordelijke lijken op straat hebt is niet de manier waarop dit hoort.
Afgelopen week was er een tweede kamerlid die uitlegde hoe de maatregelen tot stand komen. De volgorde is: OMT - kabinet - pers - brief naar tweede kamer - debat
Dat is echt niet de bedoeling.
Ah ja, mijn voorouders waren ook fan van kampenquote:Op maandag 19 juli 2021 21:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Beide natuurlijk
Eigenlijk zouden ze gewoon een duidelijk iets moeten verzinnen voor die aso's
Standaard een maand in een asielzoekerskamp ofzo.
Het verschuift langzaam die kant op. We hadden het hier helaas al voorspeld een paar maanden geleden.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
Stel je voor dat we straks in een testsamenleving zitten waarbij er allerlei maatregelen gelden maar die ziektelast vrijwel afwezig is. Ik zie het gebeuren hoor.
Denk niet dat een vaccin op die manier werkt.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:56 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het vaccin werkt op individuen minder als de rest van de omgeving zich niet laat vaccineren. Het vaccin werkt enkel als de gehele populatie zich laat vaccineren.
Omdat de werkelijkheid bnw wel heeft ingehaald inmiddels op bepaalde gebieden.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je gaat wel flink de BNW hoek in de laatste tijd.
Terwijl al diverse vooronderzoeken beschikbaar zijn waarin wordt aangegeven dat doorgeven na vaccinatie al een stuk minder is.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:55 schreef Ven1972 het volgende:
Nederland draait echt door, allemachtig. Als ik naar een kroeg ga moet ik eerst getest worden om binnen toe gelaten worden met negatieve testuitslag, ook ben ik al 2 keer gevaccineerd.
Zie bovenstaande tweet…quote:Op maandag 19 juli 2021 22:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat de werkelijkheid bnw wel heeft ingehaald inmiddels op bepaalde gebieden.
Knettergek zijn we dat we dit alles maar accepteren.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De controlestaat wordt steeds gekker
Ik ben nog steeds benieuwd op welke gebieden ik de laatste tijd in de BNW hoek zit, maar buiten een poging me op karakter aan te vallen blijft het stil.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat de werkelijkheid bnw wel heeft ingehaald inmiddels op bepaalde gebieden.
Ik begin dit ook bijna te geloven ja.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga me inmiddels toch afvragen of een deel van die clusterfuck geen opgezet spel is geweest. Even de cijfers omhoog pompen om de urgentie erin te krijgen en hop, maatregelen erin knallen. Met 200 besmettingen per dag had niemand dit oke gevonden.
Dit is schandalig. Kan dr niks anders van maken.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:55 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Knettergek zijn we dat we dit alles maar accepteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |