Voor de gevaccineerden is beide min of meer even veilig. Weinig risico op ziekenhuis opname of ziek worden. Zeker als ze jong zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Testen van gevaccineerden is behalve als je uit een gebied komt met bepaalde virusvarianten of met een (zeer) lage vaccinatiegraad ook echt niet de oplossing.
En wat is veiliger? 800 volledig gevaccineerden die gaan hossen in de Aspen Valley of 800 ‘negatief’ getesten (deels gevaccineerd, deels gedeeltelijk gevaccineerd en deels ongevaccineerd) in de Aspen Valley die gaan hossen?
Die ruilhandel als bliksemafleider is ook zo'n triest iets in deze crisis. "Wil jij van mij een schooltje? Moet je mij een avondklokje geven." Ik ben verdorie niet aan het kaarten.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zeker de avondklok, maar was er een alternatief voor de avondklok behalve de basisscholen nog langer dichthouden (terwijl dat als onwenselijker werd gezien)?
Dat hadden de meeste 4 maanden geleden moeten doen. Die zullen nu wel spijt hebben. (of niet)quote:Op maandag 19 juli 2021 22:31 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, misschien is het goed voor ons in de toekomst op een andere partij te stemmen.
Ik heb het niet over de avondklok an sich, maar de manier waarop deze tot stand is gekomen. Eerst 2 weken overal hel en verdoemenis prediken en daarna tegen de tweede kamer zeggen dat je zonder avondklok de spreekwoordelijke lijken op straat hebt is niet de manier waarop dit hoort.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zeker de avondklok, maar was er een alternatief voor de avondklok behalve de basisscholen nog langer dichthouden (terwijl dat als onwenselijker werd gezien)?
Soms wel, vaak niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
In het kader van ventilatie helemaal geen slecht idee om deuren te openen
Denk het wel ja, misschien op FVD is beste wat we kunnen doen, stoppen met de maatregelen.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hadden de meeste 4 maanden geleden moeten doen. Die zullen nu wel spijt hebben. (of niet)
O ja, de avondklok die werd aangekondigd voordat de Kamer ermee had ingestemd, en na weken waarin jan en alleman kwamen vertellen dat we alleen met die specifieke maatregel de komst van ome Ko de Swaert konden voorkomen. Gek genoeg was hij dan weer niet zo essentieel dat er niet onderhandeld kon worden over het tijdstip van aanvang, maar enfin.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de avondklok an sich, maar de manier waarop deze tot stand is gekomen. Eerst 2 weken overal hel en verdoemenis prediken en daarna tegen de tweede kamer zeggen dat je zonder avondklok de spreekwoordelijke lijken op straat hebt is niet de manier waarop dit hoort.
Afgelopen week was er een tweede kamerlid die uitlegde hoe de maatregelen tot stand komen. De volgorde is: OMT - kabinet - pers - brief naar tweede kamer - debat
Dat is echt niet de bedoeling.
Ah ja, mijn voorouders waren ook fan van kampenquote:Op maandag 19 juli 2021 21:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Beide natuurlijk
Eigenlijk zouden ze gewoon een duidelijk iets moeten verzinnen voor die aso's
Standaard een maand in een asielzoekerskamp ofzo.
Het verschuift langzaam die kant op. We hadden het hier helaas al voorspeld een paar maanden geleden.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
Stel je voor dat we straks in een testsamenleving zitten waarbij er allerlei maatregelen gelden maar die ziektelast vrijwel afwezig is. Ik zie het gebeuren hoor.
Denk niet dat een vaccin op die manier werkt.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:56 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het vaccin werkt op individuen minder als de rest van de omgeving zich niet laat vaccineren. Het vaccin werkt enkel als de gehele populatie zich laat vaccineren.
Omdat de werkelijkheid bnw wel heeft ingehaald inmiddels op bepaalde gebieden.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je gaat wel flink de BNW hoek in de laatste tijd.
Terwijl al diverse vooronderzoeken beschikbaar zijn waarin wordt aangegeven dat doorgeven na vaccinatie al een stuk minder is.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:55 schreef Ven1972 het volgende:
Nederland draait echt door, allemachtig. Als ik naar een kroeg ga moet ik eerst getest worden om binnen toe gelaten worden met negatieve testuitslag, ook ben ik al 2 keer gevaccineerd.
Zie bovenstaande tweet…quote:Op maandag 19 juli 2021 22:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat de werkelijkheid bnw wel heeft ingehaald inmiddels op bepaalde gebieden.
Knettergek zijn we dat we dit alles maar accepteren.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De controlestaat wordt steeds gekker
Ik ben nog steeds benieuwd op welke gebieden ik de laatste tijd in de BNW hoek zit, maar buiten een poging me op karakter aan te vallen blijft het stil.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat de werkelijkheid bnw wel heeft ingehaald inmiddels op bepaalde gebieden.
Ik begin dit ook bijna te geloven ja.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga me inmiddels toch afvragen of een deel van die clusterfuck geen opgezet spel is geweest. Even de cijfers omhoog pompen om de urgentie erin te krijgen en hop, maatregelen erin knallen. Met 200 besmettingen per dag had niemand dit oke gevonden.
Dit is schandalig. Kan dr niks anders van maken.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:55 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Knettergek zijn we dat we dit alles maar accepteren.
Als men het standpunt inneemt dat men niet mag discrimineren op vaccinatiestatus is TvT voor iedereen de logische conclusie.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De controlestaat wordt steeds gekker
Of gevaccineerden kunnen met (gratis) antigeentesten af maar niet-gevaccineerden moeten een PCR afnemen op eigen kosten.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
Wat zou de volgende stap zijn, dat de testen niet meer 'gratis' zijn?
Gaat door voor de koelkast (is wel een BNW vraag omdat dit immers nog niet het geval is).quote:Op maandag 19 juli 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
Of voor niemand.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als men het standpunt inneemt dat men niet mag discrimineren op vaccinatiestatus is TvT voor iedereen de logische conclusie.
Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
Dat hebben we bedacht begin dit jaar, maar toen werd ons verzekerd dat dat absoluut niet ging gebeuren.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Maar wat ik hier ook zorgelijk aan vind, dan wordt zo’n app een tracking tool. Want je zult dan toch ergens moeten gaan registreren wanneer die QR gescand is. Dat zijn toch wel echt dystopische praktijken. Dit hadden we niet kunnen bedenken in januari dit jaar.
Er zit nog een tweede minsten zo kwalijke element in.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als men het standpunt inneemt dat men niet mag discrimineren op vaccinatiestatus is TvT voor iedereen de logische conclusie.
Jawel hoor, maar dat was dan BNW.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Maar wat ik hier ook zorgelijk aan vind, dan wordt zo’n app een tracking tool. Want je zult dan toch ergens moeten gaan registreren wanneer die QR gescand is. Dat zijn toch wel echt dystopische praktijken. Dit hadden we niet kunnen bedenken in januari dit jaar.
En in al mijn naïviteit ging ik daar ook ten volle van uit.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hebben we bedacht begin dit jaar, maar toen werd ons verzekerd dat dat absoluut niet ging gebeuren.
Maar het is allemaal toeval hoor... Echt!quote:Op maandag 19 juli 2021 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
Stel je voor dat we straks in een testsamenleving zitten waarbij er allerlei maatregelen gelden maar die ziektelast vrijwel afwezig is. Ik zie het gebeuren hoor.
Daarom. Maar zo druk wij ons maken, niet veel mensen doen dit. Dat vind ik zo apart.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
En dan nog steeds mensen die gaan zeuren dat we overdreven doen met BNW. Ik weet nog dat m'n posts verwijderd werden een paar maanden geleden.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het verschuift langzaam die kant op. We hadden het hier helaas al voorspeld een paar maanden geleden.
Vorig jaar, meewerkend aan voorwaarden en inrichting voor de 'app', was dit ook één van de punten waarom diverse partijen niet meer aan tafel mochten komen.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Dat is niet de insteek meer die ik erin lees, jij wel?quote:Op maandag 19 juli 2021 23:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar TvT was bedoeld om meer mogelijk te maken.
Ik wil niet flauw doen, maar dit hadden we wel al bedacht. We hoopten alleen dat we gek aan het worden waren.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
uitdagingen zijn zooooo 2020quote:Op maandag 19 juli 2021 22:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
"Het is geen probleem, het is een uitdaging."
Nou ja, als je iedereen gaat testen kom je natuurlijk heel dicht bij het hellende vlak dat je teveel van de handel en wandel weet van iedereen. Zodra je bepaalde dingen "perongeluk" gaat koppelen weet je zo wat iedereen uitspookt iedere week.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Ja, helaas. Valt me wel vaker op. Ook na het geven van repliek met bronnen. Gewoon negeren. Zelfs door blijven posten in het eigen gelijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd op welke gebieden ik de laatste tijd in de BNW hoek zit, maar buiten een poging me op karakter aan te vallen blijft het stil.
Inderdaad, dit gaat nergens meer over. Laten we hopen dat het kabinet deze idioterie naast zich neerlegt. Dit is gewoon een Chinees social credit systeem aan het worden op deze manier.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou ja, als je iedereen gaat testen kom je natuurlijk heel dicht bij het hellende vlak dat je teveel van de handel en wandel weet van iedereen. Zodra je bepaalde dingen "perongeluk" gaat koppelen weet je zo wat iedereen uitspookt iedere week.
Deze maximale controledwang moet gewoon stoppen. TvT voor ongevaccineerden is met een vaccinatiegraad >85% al (te) vergaand, maar TvT voor iedereen gaat echt te ver.
Je kunt wel denken dat je met elke test alles kunt voorkomen, maar dat is gewoon niet zo, zeker niet gezien de vals positieven van testen, hoe meer je test, hoe vaker het voorkomt, eg. vals gevoel van veiligheid.
Geef dat bedrijf groot gelijk. Waarom moeten zij (en via garantiefonds, staatssteun uiteindelijk wij) ervoor opdraaien als er weer een ander kleurtje wordt gekozenquote:Op maandag 19 juli 2021 22:51 schreef _serial_ het volgende:
Duizenden klanten De Vakantiediscounter kunnen fluiten naar hun geld: 'Echt schandalig’
En ergens geef ik de Vakantiediscounter wel gelijk ook. De landen zelf ontvangen gewoon toeristen, je moet gewoon testen of volledig gevaccineerd zijn. De reisadviezen moeten echt gewoon op de schop.
Psst.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inderdaad, dit gaat nergens meer over. Laten we hopen dat het kabinet deze idioterie naast zich neerlegt. Dit is gewoon een Chinees social credit systeem aan het worden op deze manier.
Dan moet de vakantiediscounter dat vooraf duidelijk communiceren. Ik had het op een rechtszaak laten aankomen.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:51 schreef _serial_ het volgende:
Duizenden klanten De Vakantiediscounter kunnen fluiten naar hun geld: 'Echt schandalig’
En ergens geef ik de Vakantiediscounter wel gelijk ook. De landen zelf ontvangen gewoon toeristen, je moet gewoon testen of volledig gevaccineerd zijn. De reisadviezen moeten echt gewoon op de schop.
Bovendien blijf ik het een gevaar vinden dat we toegang nu koppelen aan het niet hebben van corona - maar wat is het volgende? Geen belastingschulden? Niet zwanger? Niet-roker? Genoeg vrijwilligerswerk gedaan? Recent niet in de coffeeshop geweest?quote:Op maandag 19 juli 2021 23:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou ja, als je iedereen gaat testen kom je natuurlijk heel dicht bij het hellende vlak dat je teveel van de handel en wandel weet van iedereen. Zodra je bepaalde dingen "perongeluk" gaat koppelen weet je zo wat iedereen uitspookt iedere week.
Deze maximale controledwang moet gewoon stoppen. TvT voor ongevaccineerden is met een vaccinatiegraad >85% al (te) vergaand, maar TvT voor iedereen gaat echt te ver.
Je kunt wel denken dat je met elke test alles kunt voorkomen, maar dat is gewoon niet zo, zeker niet gezien de vals positieven van testen, hoe meer je test, hoe vaker het voorkomt, eg. vals gevoel van veiligheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |