Als men het standpunt inneemt dat men niet mag discrimineren op vaccinatiestatus is TvT voor iedereen de logische conclusie.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De controlestaat wordt steeds gekker
Of gevaccineerden kunnen met (gratis) antigeentesten af maar niet-gevaccineerden moeten een PCR afnemen op eigen kosten.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
Wat zou de volgende stap zijn, dat de testen niet meer 'gratis' zijn?
Gaat door voor de koelkast (is wel een BNW vraag omdat dit immers nog niet het geval is).quote:Op maandag 19 juli 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
Of voor niemand.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als men het standpunt inneemt dat men niet mag discrimineren op vaccinatiestatus is TvT voor iedereen de logische conclusie.
Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
Dat hebben we bedacht begin dit jaar, maar toen werd ons verzekerd dat dat absoluut niet ging gebeuren.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Maar wat ik hier ook zorgelijk aan vind, dan wordt zo’n app een tracking tool. Want je zult dan toch ergens moeten gaan registreren wanneer die QR gescand is. Dat zijn toch wel echt dystopische praktijken. Dit hadden we niet kunnen bedenken in januari dit jaar.
Er zit nog een tweede minsten zo kwalijke element in.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als men het standpunt inneemt dat men niet mag discrimineren op vaccinatiestatus is TvT voor iedereen de logische conclusie.
Jawel hoor, maar dat was dan BNW.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Maar wat ik hier ook zorgelijk aan vind, dan wordt zo’n app een tracking tool. Want je zult dan toch ergens moeten gaan registreren wanneer die QR gescand is. Dat zijn toch wel echt dystopische praktijken. Dit hadden we niet kunnen bedenken in januari dit jaar.
En in al mijn naïviteit ging ik daar ook ten volle van uit.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hebben we bedacht begin dit jaar, maar toen werd ons verzekerd dat dat absoluut niet ging gebeuren.
Maar het is allemaal toeval hoor... Echt!quote:Op maandag 19 juli 2021 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
Stel je voor dat we straks in een testsamenleving zitten waarbij er allerlei maatregelen gelden maar die ziektelast vrijwel afwezig is. Ik zie het gebeuren hoor.
Daarom. Maar zo druk wij ons maken, niet veel mensen doen dit. Dat vind ik zo apart.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
En dan nog steeds mensen die gaan zeuren dat we overdreven doen met BNW. Ik weet nog dat m'n posts verwijderd werden een paar maanden geleden.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het verschuift langzaam die kant op. We hadden het hier helaas al voorspeld een paar maanden geleden.
Vorig jaar, meewerkend aan voorwaarden en inrichting voor de 'app', was dit ook één van de punten waarom diverse partijen niet meer aan tafel mochten komen.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Dat is niet de insteek meer die ik erin lees, jij wel?quote:Op maandag 19 juli 2021 23:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar TvT was bedoeld om meer mogelijk te maken.
Ik wil niet flauw doen, maar dit hadden we wel al bedacht. We hoopten alleen dat we gek aan het worden waren.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
uitdagingen zijn zooooo 2020quote:Op maandag 19 juli 2021 22:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
"Het is geen probleem, het is een uitdaging."
Nou ja, als je iedereen gaat testen kom je natuurlijk heel dicht bij het hellende vlak dat je teveel van de handel en wandel weet van iedereen. Zodra je bepaalde dingen "perongeluk" gaat koppelen weet je zo wat iedereen uitspookt iedere week.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Ja, helaas. Valt me wel vaker op. Ook na het geven van repliek met bronnen. Gewoon negeren. Zelfs door blijven posten in het eigen gelijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd op welke gebieden ik de laatste tijd in de BNW hoek zit, maar buiten een poging me op karakter aan te vallen blijft het stil.
Inderdaad, dit gaat nergens meer over. Laten we hopen dat het kabinet deze idioterie naast zich neerlegt. Dit is gewoon een Chinees social credit systeem aan het worden op deze manier.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou ja, als je iedereen gaat testen kom je natuurlijk heel dicht bij het hellende vlak dat je teveel van de handel en wandel weet van iedereen. Zodra je bepaalde dingen "perongeluk" gaat koppelen weet je zo wat iedereen uitspookt iedere week.
Deze maximale controledwang moet gewoon stoppen. TvT voor ongevaccineerden is met een vaccinatiegraad >85% al (te) vergaand, maar TvT voor iedereen gaat echt te ver.
Je kunt wel denken dat je met elke test alles kunt voorkomen, maar dat is gewoon niet zo, zeker niet gezien de vals positieven van testen, hoe meer je test, hoe vaker het voorkomt, eg. vals gevoel van veiligheid.
Geef dat bedrijf groot gelijk. Waarom moeten zij (en via garantiefonds, staatssteun uiteindelijk wij) ervoor opdraaien als er weer een ander kleurtje wordt gekozenquote:Op maandag 19 juli 2021 22:51 schreef _serial_ het volgende:
Duizenden klanten De Vakantiediscounter kunnen fluiten naar hun geld: 'Echt schandalig’
En ergens geef ik de Vakantiediscounter wel gelijk ook. De landen zelf ontvangen gewoon toeristen, je moet gewoon testen of volledig gevaccineerd zijn. De reisadviezen moeten echt gewoon op de schop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |