SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Degene die dat filmpje over festivals heeft gestuurd.
De meeste besmettingen vinden meer plaats in winkels en kantoren hoor!
De overheid doet er alles aan om entertainment en de evenementen branche en de horeca om zeep te helpen maar elkaar aanhoesten en besmetten in winkels kantoren en scholen ach ja dat kan allemaal wel.![]()
In Nederland ontplofte de boel toen de uitgaansgelegenheden open gingen, niet toen de winkels en kantoren open gingen want die waren al open.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:50 schreef quirina het volgende:
De overheid doet er alles aan om entertainment en de evenementen branche en de horeca om zeep te helpen maar elkaar aanhoesten en besmetten in winkels kantoren en scholen ach ja dat kan allemaal wel.
Dus dan is het ook wel logisch dat de aandacht zich daarop richt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2021 13:57:52 ]![]()
Festivals en uitgaansgelegenheden gaan hoe dan ook een bron aan besmettingen blijven, dat gaat echt niet veranderen.
Alleen als iedereen gevaccineerd is hoeft dat geen punt te zijn.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Patinten nu in het ziekenhuis:
(het verschil met gisteren)
🔴284 (19)
🔴Kliniek: 207 (17)
🔴IC: 77 (2)
Nieuwe opnames:
🟡Kliniek: 50
🟡IC: 5“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ok, het gaat nu dus een klein beetje oplopen. Wat allemaal niet zo erg is als dit de besmettingspiek blijkt te zijn.quote:Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Als het beperkt blijft tot pak ‘m beet 500 mensen in de ziekenhuizen is het primaquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ok, het gaat nu dus een klein beetje oplopen. Wat allemaal niet zo erg is als dit de besmettingspiek blijkt te zijn.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Totaal (verpleegafd+IC)
17 juli 284 (207+ 77)
16 juli 265 (190+ 75)
15 juli 230 (158+ 72)
14 juli 212 (138+ 74)
13 juli 204 (129+ 75)
12 juli 213 (129+ 84)
11 juli 208 (119+ 88)
10 juli 205 (123+ 82)“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Bij ons werken veel mensen al tijden weer op kantoor. Inmiddels 23 Covid gevallen gehad onder collegas, allemaal buiten kantoor opgelopen, een groot deel is in de besmettelijke periode aanwezig geweest waardoor quarantaine voor directe collega's nodig was. Nog nooit heeft er een gevolgbesmetting plaatsgevonden. Het enige moment dat collega's elkaar besmet hebben, was toen 3 collega's in het najaar van 2020 met elkaar zijn wezen eten in een restaurant. Volgens mij zijn kantoren behoorlijk veilig met de nodige maatregelen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:50 schreef quirina het volgende:
De overheid doet er alles aan om entertainment en de evenementen branche en de horeca om zeep te helpen maar elkaar aanhoesten en besmetten in winkels kantoren en scholen ach ja dat kan allemaal wel.
Bij ons is het vloeroppervlak verdubbeld en in combinatie met thuiswerkers, heb je zeker 3 tot 4 keer zo veel ruimte p.p. als daarvoor. Verder uiteraard een max aantal mensen per ruimte afhankelijk van de grootte.![]()
Dus 70 opnames op 70k besmettingen ongeveer, en minder ICquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Totaal (verpleegafd+IC)
17 juli 284 (207+ 77)
16 juli 265 (190+ 75)
15 juli 230 (158+ 72)
14 juli 212 (138+ 74)
13 juli 204 (129+ 75)
12 juli 213 (129+ 84)
11 juli 208 (119+ 88)
10 juli 205 (123+ 82)
Hoeft geen probleem te zijn als de besmettingen gaan afvakken / dalen, iets wat ik de komende dagen verwacht.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
10-7, en 10K hebben we eigenlijk officieel nog geen enkele dag gehad.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:06 schreef Scrummie het volgende:
Welke dag was de eerste 10k+ in de 'huidige golf'?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vorige week zaterdag.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:06 schreef Scrummie het volgende:
Welke dag was de eerste 10k+ in de 'huidige golf'?Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Uiteindelijk komen we ook in een situatie dat iedereen een prik had kunnen halen als je dat zou willen. Als je er dan toch bewust voor kiest om die prik niet te halen dan is dat toch een beetje eigen schuld / collateral damage als er structureel (ongevaccineerde) mensen op de IC komen als we back to normal gaan?![]()
![]()
gewoon ramen openquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:06 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Bij ons werken veel mensen al tijden weer op kantoor. Inmiddels 23 Covid gevallen gehad onder collegas, allemaal buiten kantoor opgelopen, een groot deel is in de besmettelijke periode aanwezig geweest waardoor quarantaine voor directe collega's nodig was. Nog nooit heeft er een gevolgbesmetting plaatsgevonden. Het enige moment dat collega's elkaar besmet hebben, was toen 3 collega's in het najaar van 2020 met elkaar zijn wezen eten in een restaurant. Volgens mij zijn kantoren behoorlijk veilig met de nodige maatregelen.
Bij ons is het vloeroppervlak verdubbeld en in combinatie met thuiswerkers, heb je zeker 3 tot 4 keer zo veel ruimte p.p. als daarvoor. Verder uiteraard een max aantal mensen per ruimte afhankelijk van de grootte.![]()
Nee oke snap ik.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
10-7, en 10K hebben we eigenlijk officieel nog geen enkele dag gehad.
Een weekje geleden dus. Hm oke, tnx.![]()
Ik hoop dat de besmettingen een tijdje stabiel blijven rond de 10k en dat we op basis daarvan weliswaar een lichte stijging van de IC en verpleegafdelingsopnames en bezetting krijgen, maar dat het goed behapbaar blijft, zodat we kunnen concluderen dat 10k per dag geen issue is.quote:![]()
Ik heb liever dat ze gaan dalen naar 8K en lager, des te sneller worden maatregelen en paniek minder relevant.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik hoop dat de besmettingen een tijdje stabiel blijven rond de 10k en dat we op basis daarvan weliswaar een lichte stijging van de IC en verpleegafdelingsopnames en bezetting krijgen, maar dat het goed behapbaar blijft, zodat we kunnen concluderen dat 10k per dag geen issue is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
10k/dag is wel een issue voor de middellange termijn denk ik.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik hoop dat de besmettingen een tijdje stabiel blijven rond de 10k en dat we op basis daarvan weliswaar een lichte stijging van de IC en verpleegafdelingsopnames en bezetting krijgen, maar dat het goed behapbaar blijft, zodat we kunnen concluderen dat 10k per dag geen issue is.
Over een maand of twee niet meer lijkt me.![]()
Dat punt zijn we nog wel een eind bij verwijderd en zoals het zich nu laat aanzien (afkloppen, natuurlijk) valt het met ziekenhuisopnames mee, als dat zo blijft dan verdwijnen de maatregelen, verwacht ik.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:08 schreef Zwansen het volgende:
Uiteindelijk komen we ook in een situatie dat iedereen een prik had kunnen halen als je dat zou willen. Als je er dan toch bewust voor kiest om die prik niet te halen dan is dat toch een beetje eigen schuld / collateral damage als er structureel (ongevaccineerde) mensen op de IC komen als we back to normal gaan?![]()
via via ken ik mensen in EHV, total wappies, geen vaccinatie, want je weer niet wat erin zit.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:08 schreef Zwansen het volgende:
Uiteindelijk komen we ook in een situatie dat iedereen een prik had kunnen halen als je dat zou willen. Als je er dan toch bewust voor kiest om die prik niet te halen dan is dat toch een beetje eigen schuld / collateral damage als er structureel (ongevaccineerde) mensen op de IC komen als we back to normal gaan?
wel party gangers, die pillen en snuif hebben geslikt en gesnoven, waarvan ze ook niet wisten wat erin zat, bij het leven!![]()
Mja, laten we maar eerst 85% gaan halen, daar hebben we nog een eindje voor te gaanquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:08 schreef Zwansen het volgende:
Het ziekenhuispersoneel heeft rust nodig en door de stijging van de ziekenhuisopnames heeft het oververmoeide ziekenhuispersoneel geen rust. Bovendien hoort 50 ziekenhuisopnames per dag al bij risiconiveau ernstig en dus zouden de maatregelen al naar dat risiconiveau moeten worden aangescherpt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik hoop dat de besmettingen een tijdje stabiel blijven rond de 10k en dat we op basis daarvan weliswaar een lichte stijging van de IC en verpleegafdelingsopnames en bezetting krijgen, maar dat het goed behapbaar blijft, zodat we kunnen concluderen dat 10k per dag geen issue is.Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Podnimem Ross znmya!![]()
Ik verwacht zelf dat dat wel meevalt. Nu zo'n 40 tot 50 opnames, als dat stabiliseert op zo'n getal, dan blijft de bezetting wel behapbaar. Gemiddelde IC ligduur is een dag of 10, verpleegafdeling net zoiets of korter, zeker met een jongere klandizie. Dan zou je op een stabiele bezetting van minder dan 500 uit moeten komen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
10k/dag is wel een issue voor de middellange termijn denk ik.
Over een maand of twee niet meer lijkt me.![]()
7k a 8k per dag is prima. Op die manier worden met enige controle mensen die zich niet willen laten vaccineren besmet. Dat heb je liever nu dan in de winter.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze gaan dalen naar 8K en lager, des te sneller worden maatregelen en paniek minder relevant.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Valt mee hoor.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mja, laten we maar eerst 85% gaan halen, daar hebben we nog een eindje voor te gaan
Deze cijfers zijn alweer bijna een week oudwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er komen meer mensen met een gebroken teen in het ziekenhuis als met Covid nu.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het ziekenhuispersoneel heeft rust nodig en door de stijging van de ziekenhuisopnames heeft het oververmoeide ziekenhuispersoneel geen rust. Bovendien hoort 50 ziekenhuisopnames per dag al bij risiconiveau ernstig en dus zouden de maatregelen al naar dat risiconiveau moeten worden aangescherpt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hugo en het kabinet zijn op reces, he, soort van vakantiequote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het ziekenhuispersoneel heeft rust nodig en door de stijging van de ziekenhuisopnames heeft het oververmoeide ziekenhuispersoneel geen rust. Bovendien hoort 50 ziekenhuisopnames per dag al bij risiconiveau ernstig en dus zouden de maatregelen al naar dat risiconiveau moeten worden aangescherpt.![]()
Geprikt in de inloop bij de RAI. Zo doorheen, is niet druk. Zit dat er weer op, thanks voor de tip @_serial_ !![]()
Top zeg!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:15 schreef nostra het volgende:
Geprikt in de inloop bij de RAI. Zo doorheen, is niet druk. Zit dat er weer op, thanks voor de tip @:_serial_ !wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zodra het aantal ziekenhuisopnames stabiliseert blijft in principe de bezetting na nog een kleine groei gelijk. De instroom van n week staat gelijk aan de uitstroom een week later.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:13 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik verwacht zelf dat dat wel meevalt. Nu zo'n 40 tot 50 opnames, als dat stabiliseert op zo'n getal, dan blijft de bezetting wel behapbaar. Gemiddelde IC ligduur is een dag of 10, verpleegafdeling net zoiets of korter, zeker met een jongere klandizie. Dan zou je op een stabiele bezetting van minder dan 500 uit moeten komen.
Goede kans dat het hier voorlopig bij blijft en dat het door de vaccins en hogere immuniteit uiteindelijk weer naar beneden gaat. Dat zou ideaal zijn.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
De grootste besmettingshaarden zijn de horeca en dan met name de nachthoreca (hotels daarentegen weer niet), de evenementen, scholen (alle niveaus) en thuisbezoek. Kantoren en winkels zijn nauwelijks een besmettingshaard, enkel fabrieken waar moeilijk afstand gehouden kan worden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:50 schreef quirina het volgende:
De overheid doet er alles aan om entertainment en de evenementen branche en de horeca om zeep te helpen maar elkaar aanhoesten en besmetten in winkels kantoren en scholen ach ja dat kan allemaal wel.Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Nou ja, het gaat goed maar er is nog een grote groep die geprikt moeten worden. 50-70% is niet voldoende, benieuwd hoeveel daarvan afgelopen week erbij is gekomen die dan ook tweede prik moeten krijgen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Valt mee hoor.
[ afbeelding ]
Deze cijfers zijn alweer bijna een week oud![]()
Zijn er meer locaties waar dat kan? Rai is net ver weg, maar ik zou ook wel een weekje eerder willen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:15 schreef nostra het volgende:
Geprikt in de inloop bij de RAI. Zo doorheen, is niet druk. Zit dat er weer op, thanks voor de tip @:_serial_ !![]()
Gister op Nieuwsuur die paar jongeren die de overheid verwijten om het 'dansen met jansen'. Godverdomme, als je een beetje zelf inleest op internet weet je dondersgoed dat het niet direct bescherming biedt. Dan ben je ook wel oliedom zeg als je dat niet zelf kunt verzinnen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
wat dom, als je denk dat besmettingen alleen maar horizontaal gaan. Heb je niet gehoord van aerosolen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De grootste besmettingshaarden zijn de horeca en dan met name de nachthoreca (hotels daarentegen weer niet), de evenementen, scholen (alle niveaus) en thuisbezoek. Kantoren en winkels zijn nauwelijks een besmettingshaard, enkel fabrieken waar moeilijk afstand gehouden kan worden.![]()
Ik weet het alleen zeker van de RAIquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:21 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zijn er meer locaties waar dat kan? Rai is net ver weg, maar ik zou ook wel een weekje eerder willen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je hebt gelijk maar ‘Dansen met Janssen’ is n van de grootste politieke blunders van de 21ste eeuw.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:21 schreef Discombobulate het volgende:
Gister op Nieuwsuur die paar jongeren die de overheid verwijten om het 'dansen met jansen'. Godverdomme, als je een beetje zelf inleest op internet weet je dondersgoed dat het niet direct bescherming biedt. Dan ben je ook wel oliedom zeg als je dat niet zelf kunt verzinnen.Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Volgens is de ventilatie in kantoren toch redelijk goed op orde in tegenstelling tot de ventilatie in de horeca, scholen en bij mensen thuis.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat dom, als je denk dat besmettingen alleen maar horizontaal gaan. Heb je niet gehoord van aerosolen?Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Alleen welke garantie is er dat het daarbij blijft? Percentueel gezien loopt het behoorlijk op namelijk. En ik zie geen reden waarom het bij 40-50 zal blijven.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:13 schreef Schuifpui het volgende:
Nu zo'n 40 tot 50 opnames, als dat stabiliseert op zo'n getal, dan blijft de bezetting wel behapbaar.![]()
Mensen die nog geen afspraak hebben voor hun eerste coronavaccinatie kunnen vandaag op alle locaties in de stad binnen lopen om zich al te laten vaccineren. Er is veel ruimte bij de locaties en die wil de GGD benutten om zoveel mogelijk mensen te prikken.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:21 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zijn er meer locaties waar dat kan? Rai is net ver weg, maar ik zou ook wel een weekje eerder willen.
De vaccinatielocaties in Amsterdam zijn de RAI, sportcentrum Caland, de NDSM-loods en de AFAS Live.![]()
Daar woonde ik vroeger behoorlijk dichtbij. Rivierenbuurt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:15 schreef nostra het volgende:
Geprikt in de inloop bij de RAI. Zo doorheen, is niet druk. Zit dat er weer op, thanks voor de tip @:_serial_ !![]()
![]()
genoeg oude kantoren met prut ventilatie.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens is de ventilatie in kantoren toch redelijk goed op orde in tegenstelling tot de ventilatie in de horeca, scholen en bij mensen thuis.![]()
Ja okquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
genoeg oude kantoren met prut ventilatie.Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Haha mag jij eens zomer bij ons op kantoor zittenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens is de ventilatie in kantoren toch redelijk goed op orde in tegenstelling tot de ventilatie in de horeca, scholen en bij mensen thuis.![]()
![]()
![]()
Het gaat hier om de 2e vaccinatie na 21 dagen. Hoorde dat dat alleen bij RAI kon, maar heb nog geen berichten van andere locaties gehad.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mensen die nog geen afspraak hebben voor hun eerste coronavaccinatie kunnen vandaag op alle locaties in de stad binnen lopen om zich al te laten vaccineren. Er is veel ruimte bij de locaties en die wil de GGD benutten om zoveel mogelijk mensen te prikken.
De vaccinatielocaties in Amsterdam zijn de RAI, sportcentrum Caland, de NDSM-loods en de AFAS Live.
Paar vrienden zijn al bij de RAI voor 2e keer gevaccineerd vandaagwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Waar heb je dat nieuws vandaan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het gaat hier om de 2e vaccinatie na 21 dagen. Hoorde dat dat alleen bij RAI kon, maar heb nog geen berichten van andere locaties gehad.
Paar vrienden zijn al bij de RAI voor 2e keer gevaccineerd vandaag![]()
Ah zoquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het gaat hier om de 2e vaccinatie na 21 dagen. Hoorde dat dat alleen bij RAI kon, maar heb nog geen berichten van andere locaties gehad.
Paar vrienden zijn al bij de RAI voor 2e keer gevaccineerd vandaag![]()
Nee joh, "sick buildings" zijn al jaren een enorm probleem. Vaak kunnen de ramen niet eens open, want dat is goed voor het milieukeurmerk.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Van vrienden dus.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar heb je dat nieuws vandaan?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Te overzien nog steedsquote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
![]()
Ophef (en terecht) over de kermis in Tilburg.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Omdat je het niet verantwoord vindt? Of omdat je het oneerlijk tov andere evenementen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Ophef (en terecht) over de kermis in Tilburg.I'll give you something to do![]()
Die is er niet, ik doe geen voorspelling, het is vooral wensdenken. Kan ook best 60 of 70 worden. Het is wel zo dat de eerste 10k dag ongeveer een week terug is, dus hopelijk daarmee ook snel stabilisatie in de zh opnames.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen welke garantie is er dat het daarbij blijft? Percentueel gezien loopt het behoorlijk op namelijk. En ik zie geen reden waarom het bij 40-50 zal blijven.![]()
Dat dan weer niet. Ik denk meer dat je itt de horeca niet in elkaars oren staat te schreeuwen en niet met 10 man op een vierkante meter staat. De vier kantoren waar ik heb gewerkt waren stuk voor stuk drama qua klimaatbeheersing en ventilatie. Van helemaal nieuw tot jaren 70 gebouwen. Maar blijkbaar toch weinig tot geen besmettingen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alleen de eerste ronde besmettingen was hoofdzakelijk onder jongeren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:33 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Die is er niet, ik doe geen voorspelling, het is vooral wensdenken. Kan ook best 60 of 70 worden. Het is wel zo dat de eerste 10k dag ongeveer een week terug is, dus hopelijk daarmee ook snel stabilisatie in de zh opnames.
26 juni: eerste ronde besmettingen (jongeren)
1 juli: jongeren krijgen klachten en besmetten ouders
6 juli: ouders/ouderen krijgen klachten
12 juli: ouders belanden in ziekenhuis.
(zie ook: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/ ; het loopt pas sinds een paar dagen echt op)
We zitten pas net aan het begin van de cyclus die hoorde bij het eerste uitgaansweekend. Daarna kwamen er nog twee weekenden (waarvan eentje maar voor de helft was). Dus ik verwacht dat het de aankomende week ook nog zal blijven oplopen. Daarna daalt het hopelijk weer snel door combinatie vaccinaties en dalend aantal besmettingen.![]()
Meerdere redenen, ik vind het heel raar dat je als gemeente een evenement organiseert, als andere het nakijken hebben omdat ze simpelweg niet mogen, onder het mom "doorstroomlocatie" waar je claimt dat de bezoekers de 1,5meter kan (maar niet moet) houden, met allerlei horeca langs de route, en naast de attracties, je een ingang hebt, waar vrijwel zeker wachtrijen gaan ontstaan. TvT niet van toepassing is. En alle evenementen rondom de kermis in Tilburg wel geannuleerd zijn of moesten annuleren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Omdat je het niet verantwoord vindt? Of omdat je het oneerlijk tov andere evenementen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
We shall see. Ik begon ook met ik hoop. Ik verwacht echter geen 100+ opnames per dag op basis van deze besmettingscijfers.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen de eerste ronde besmettingen was hoofdzakelijk onder jongeren.
26 juni: eerste ronde besmettingen (jongeren)
1 juli: jongeren krijgen klachten en besmetten ouders
6 juli: ouders/ouderen krijgen klachten
12 juli: ouders belanden in ziekenhuis.
(zie ook: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/ ; het loopt pas sinds een paar dagen echt op)
We zitten pas net aan het begin van de cyclus die hoorde bij het eerste uitgaansweekend. Daarna kwamen er nog twee weekenden (waarvan eentje maar voor de helft was). Dus ik verwacht dat het de aankomende ook nog zal blijven oplopen.![]()
Ben in 2019, vlak voor de pandemie, nog via de RAI* naar een voetbalwedstrijd van Nederlands Elftal geweestquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Daar woonde ik vroeger behoorlijk dichtbij. Rivierenbuurt.![]()
*aangeboden als hun klant, heb mijn voormalige werkgever niets laten weten
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik denk dat vooral de vaccinaties belangrijk zijn. Deze dagen worden de vijftigers voor de tweede keer geprikt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:39 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
We shall see. Ik begon ook met ik hoop. Ik verwacht echter geen 100+ opnames per dag op basis van deze besmettingscijfers.![]()
De net 40ers ook al hoor, ik ben ook 2e keer geprikt afgelopen dinsdag.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral de vaccinaties belangrijk zijn. Deze dagen worden de vijftigers voor de tweede keer geprikt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dertigers ook al. Ik, en veel mensen in mijn omgeving, hebben hem deze week ook al voor de tweede keer gehad.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral de vaccinaties belangrijk zijn. Deze dagen worden de vijftigers voor de tweede keer geprikt.![]()
Dat is rijkelijk laat.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral de vaccinaties belangrijk zijn. Deze dagen worden de vijftigers voor de tweede keer geprikt.
Mijn zus zit op die grens en die is binnenkort al aan de beurt. En die heeft het zelfs verplaatst (naar een latere datum).´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Een random huisvrouw is al ophef?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Ophef (en terecht) over de kermis in Tilburg.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Sportcentrum @Caland ?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mensen die nog geen afspraak hebben voor hun eerste coronavaccinatie kunnen vandaag op alle locaties in de stad binnen lopen om zich al te laten vaccineren. Er is veel ruimte bij de locaties en die wil de GGD benutten om zoveel mogelijk mensen te prikken.
De vaccinatielocaties in Amsterdam zijn de RAI, sportcentrum Caland, de NDSM-loods en de AFAS Live.![]()
![]()
Niet iedereen heeft gelijk een afspraak gemaakt op de dag dat hun jaar aan de beurt was.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is rijkelijk laat.
Mijn zus zit op die grens en die is binnenkort al aan de beurt. En die heeft het zelfs verplaatst (naar een latere datum).![]()
Bij ons in de vrienden en familieapp's ging het snel in elk gevalquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft gelijk een afspraak gemaakt op de dag dat hun jaar aan de beurt was.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Spannende dag vandaag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat.... en de capaciteit is tijdens het maken van de afspraken ook behoorlijk opgeschroefd, waardoor jongere mensen soms veel eerder aan de beurt waren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft gelijk een afspraak gemaakt op de dag dat hun jaar aan de beurt was.![]()
Haaaquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:05 schreef Mammietje het volgende:
Terug van zomerreces en ploft nog in de vakantiemood neer voor de cijfertjes....![]()
![]()
Wanneer je kijkt naar de cijfers in de UK, gisteren 50.000 positieve tests, 2 weken geleden 30.000, en dat vergelijkt met december, kan het gewoon niet anders dat we inmiddels te maken hebben met een veel zwakkere variant maar wel super besmettelijk.
In december lagen nav 30.000 besmettingen PD 40.000 mensen in de ziekenhuizen, heden nav datzelfde aantal 4000. Terwijl de Delta variant als een malle door het land jaagt.
Er mogen dan veel gevaccineerden zijn, maar er in de belangrijkste groep is ik meen 40% niet gevaccineerd, daarbij werkt een vaccin matig bij ouderen. Het enorme aantal besmettingen zou bij een variant als de Wuhan of Britse onlangs andere cijfers hebben laten zien.
Misschien nog 2 weken om complete duidelijkheid te hebben, maar dan is duidelijk of we daadwerkelijk met een veel zwakkere variant te maken hebben. Het lijkt er op dit moment wel op.
Johnson heeft alle exacte info en kan alles naast elkaar leggen, indien hij gaat versoepelen maandag is het ook wel duidelijk IMO.![]()
Ja, hier ook, maar ik hoorde dat de 50-something directeur waar ik werk pas van de week “toch maar Janssen” heeft gescoord om gedoe in het buitenland te voorkomen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij ons in de vrienden en familieapp's ging het snel in elk geval![]()
De 2 weken zijn nooit voorbij!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hoezo?
Zijn de 2 weken voorbij? Ofzo?![]()
![]()
Overigens is Delta al aan het teruglopen in de UK tov een week eerder.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:08 schreef Za het volgende:
Wanneer je kijkt naar de cijfers in de UK, gisteren 50.000 positieve tests, 2 weken geleden 30.000, en dat vergelijkt met december, kan het gewoon niet anders dat we inmiddels te maken hebben met een veel zwakkere variant maar wel super besmettelijk.
In december belandden nav 30.000 besmettingen PD 40.000 mensen in de ziekenhuizen, heden nav datzelfde aantal 4000. Terwijl de Delta variant door het land jaagt.
Er mogen dan veel gevaccineerden zijn, maar er in de belangrijkste groep is ik meen 40% niet gevaccineerd, daarbij werkt een vaccin matig bij ouderen. Het enorme aantal besmettingen zou bij een variant als de Wuhan of Britse onlangs andere cijfers hebben laten zien.
Misschien nog 2 weken om complete duidelijkheid te hebben, maar dan is duidelijk of we daadwerkelijk met een veel zwakkere variant te maken hebben. Het lijkt er op dit moment wel op.
Johnson heeft alle exacte info en kan alles naast elkaar leggen, indien hij gaat versoepelen maandag is het ook wel duidelijk IMO.
https://www.gov.uk/govern(...)nfirmed-case-numberswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik was dan ook al in verwarring!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De 2 weken zijn nooit voorbij!
[ afbeelding ]![]()
![]()
Voorbij niet. Maar ik gezien wat vroege signalen verwacht ik een lichte daling vandaag / morgenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hoezo?
Zijn de 2 weken voorbij? Ofzo?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat zou mooi zijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voorbij niet. Maar ik gezien wat vroege signalen verwacht ik een lichte daling vandaag / morgen![]()
![]()
- 11.036 nieuw gemelde positieve testen
- 50 nieuwe ziekenhuisopnames
- 5 nieuwe IC-opnames
- 0 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Stabiel dus. Zo eens kijken wat de rest van de data laat zien.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 5 nieuwe IC-opnames
- 0 nieuwe overlijdenswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
nou ja, het is een lichte daling.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 5 nieuwe IC-opnames
- 0 nieuwe overlijdensJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Laatste update: 17-07-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 11134
Gemeentes met +5 besmettingen:
1114 Amsterdam
757 Rotterdam
351 Utrecht
286 Breda
264 Groningen
232 Nijmegen
228 's-Gravenhage
201 Tilburg
201 Eindhoven
161 Haarlem
145 Apeldoorn
138 's-Hertogenbosch
116 Maastricht
108 Alkmaar
107 Amersfoort
100 Arnhem
95 Almere
89 Haarlemmermeer
86 Venlo
78 Delft
77 Deventer
76 Helmond
75 Enschede
74 Leiden
70 HilversumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
8 gemeentes met 1 besmettingen
28 gemeentes met 2-4 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's geen hoge lat, natuurlijk
Even op de juiste manier terugverwelkomen!![]()
![]()
Ik zie het, maar welke variant is dan verantwoordelijk voor die 50.000?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:11 schreef _serial_ het volgende:
Overigens is Delta al aan het teruglopen in de UK tov een week eerder.
https://www.gov.uk/govern(...)nfirmed-case-numbers![]()
I want to get off mr bones covids wild ridequote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De 2 weken zijn nooit voorbij!
[ afbeelding ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Groeipercentage keldert snel van 210 naar 120% nu.. kwestie van dagen voor we weer gaan zakken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat kan maar ik weet niet of het alternatief nou zo aantrekkelijk isquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
I want to get off mr bones covids wild ride![]()
![]()
Daarin het uitsmeren van de data over de afgelopen dagen door het RIVM meenemende?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voorbij niet. Maar ik gezien wat vroege signalen verwacht ik een lichte daling vandaag / morgenI'll give you something to do![]()
Dat is te hopen, het percentage positief blijft op zo'n 14-15% steken, want als dat gaat stijgen is dat een teken dat de maximale testcapaciteit is bereikt en er dus een hoop besmettingen gemist worden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Groeipercentage keldert snel van 210 naar 120% nu.. kwestie van dagen voor we weer gaan zakken.Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Dat riepen we in December ookquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Groeipercentage keldert snel van 210 naar 120% nu.. kwestie van dagen voor we weer gaan zakken.
Ok, ik ben nu even te cynisch en godzijdank is het niet doorgeschoten zoals dat in het VK nu gebeurt maar je wordt er soms ook wel knap cynisch van.![]()
Britse? In Frankrijk zijn ze alweer bezorgd over de Zuid-Afrikaanse variant (Beta), dus in dat kader verwijs ik graag opnieuw naar Mr Bones.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:16 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie het, maar welke variant is dan verantwoordelijk voor die 50.000?![]()
Zeker. even de scriptjes starten dan post ik een update.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Daarin het uitsmeren van de data over de afgelopen dagen door het RIVM meenemende?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In januari gingen we ook dalen tot circa 3.500 besmettingen per dag en toen in februari gingen de basisscholen weer open en dat was het keerpunt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat riepen we in December ook
Ok, ik ben nu even te cynisch en godzijdank is het niet doorgeschoten zoals dat in het VK nu gebeurt maar je wordt er soms ook wel knap cynisch van.Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
De jongeren hebben hun sociale kringen in rap tempo besmet, en nu is er daar stabilisatie, omdat de kringen waarin ze zich bevinden niet tot in het oneindige doorgaan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Stabiel dus. Zo eens kijken wat de rest van de data laat zien.![]()
Kan nog steeds he!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat riepen we in December ook
Ok, ik ben nu even te cynisch en godzijdank is het niet doorgeschoten zoals dat in het VK nu gebeurt maar je wordt er soms ook wel knap cynisch van.![]()
ziekenhuis/ic opnames stijgen nu toch ook lichtjes? Nog lang niet om panisch van te worden natuurlijk.![]()
De betavariant is minder gevoelig voor vaccinaties, dus dat is het probleem. Echter is de betavariant dan weer lang niet zo besmettelijk als de deltavariant en ook iets minder dan de alfavariant.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:20 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Britse? In Frankrijk zijn ze alweer bezorgd over de Zuid-Afrikaanse variant (Beta), dus in dat kader verwijs ik graag opnieuw naar Mr Bones.Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Denk het ook Jordi.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Groeipercentage keldert snel van 210 naar 120% nu.. kwestie van dagen voor we weer gaan zakken.
Maar mochten er andere besmettingsroutes zijn dan degenen die wij vermoeden kan het nog alle kanten opgaan.![]()
Schiermonnikoog is gevallen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Qua ziekenhuisopnames zitten we al op risiconiveau ernstig (>40 ziekenhuisopnames per dag).quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:21 schreef opreis het volgende:
ziekenhuis/ic opnames stijgen nu toch ook lichtjes? Nog lang niet om panisch van te worden natuurlijk.Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Kijk je ook naar de leeftijden van opnames? Want dan weet je dat het voornamelijk jonge mensen zijn die snel weer naar huis kunnen..quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Qua ziekenhuisopnames zitten we al op risiconiveau ernstig (>40 ziekenhuisopnames per dag).“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ziekenhuispersoneel is oververmoeid en er moet allerlei uitgestelde zorg ingehaald worden. Deze derde golf is gewoon echt niet wenselijk te noemen. En ja, dan zijn 50 ziekenhuisopnames wel een probleem.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kijk je ook naar de leeftijden van opnames? Want dan weet je dat het jonge mensen zijn die snel weer naar huis kunnen..Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Jonge mensen die in het ziekenhuis moeten worden opgenomen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kijk je ook naar de leeftijden van opnames? Want dan weet je dat het jonge mensen zijn die snel weer naar huis kunnen..
Hoe jong?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Toch verbaast het me dat dit het geval is. Zijn er zoveel meer gevallen dan bekend? Treft deze variant eerder jonge mensen of waren deze aantallen ook al bij de vorige golven gebruikelijk?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kijk je ook naar de leeftijden van opnames? Want dan weet je dat het jonge mensen zijn die snel weer naar huis kunnen..![]()
Momenteel meesten onder de 30quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Jonge mensen die in het ziekenhuis moeten worden opgenomen?
Hoe jong?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vind niet dat we al van een nieuwe golf kunnen spreken qua ziekenhuisopnamesquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ziekenhuispersoneel is oververmoeid en er moet allerlei uitgestelde zorg ingehaald worden. Deze derde golf is gewoon echt niet wenselijk te noemen. En ja, dan zijn 50 ziekenhuisopnames wel een probleem.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Heeft uk niet last van de delta+ inmiddels?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De betavariant is minder gevoelig voor vaccinaties, dus dat is het probleem. Echter is de betavariant dan weer lang niet zo besmettelijk als de deltavariant en ook iets minder dan de alfavariant.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2021 15:30:45 ]![]()
Ongevaccineerd plus meer ruimte in de klinieken is eerder een tijdelijke opname voor de zekerheid. Zo schat ik het inquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer ineens?
Dank je wel.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
Duiding van vandaag:
- Aantal DPL afgenomen met ongeveer 500
- Piekdag nog steeds 7/7 maar de rest van de week daarna zien we stabiele aantallen, geen stijgingen door de week heen
- Percentage positief is 2 dagen geleden gedaald 13,2%
- Datavertraging tot 5 dagen oud : 8699 - gedaald
- Datavertraging tot 10 dagen oud : 1718 - gedaald
Wat mij betreft nog steeds hetzelfde beeld als gisteren, ik verwacht geen grote stijging meer, eerder voorzichtige dalingwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Was in Suriname ook zo , en dan bedoel ik ' veel jonge mensen in het ziekenhuis." Maar daar was het de Gamma-variant.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ongevaccineerd plus meer ruimte in de klinieken is eerder een tijdelijke opname voor de zekerheid. Zo schat ik het in
https://nos.nl/artikel/23(...)r-corona-in-surinameHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:45 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dertigers ook al. Ik, en veel mensen in mijn omgeving, hebben hem deze week ook al voor de tweede keer gehad.Tja, hier hebben we het eerder al over gehad. Van de veertigers is het overgrote deel nog niet geprikt voor de tweede keer. De dertigers ook niet.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De net 40ers ook al hoor, ik ben ook 2e keer geprikt afgelopen dinsdag.![]()
Toeristen. Die moet je naar hun eigen land verbannen. Of St Helena.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En het hele eiland weet waarschijnlijk wiens schuld dat was!![]()
Knuppels en hooivorken!![]()
Omdat ze niet onkwetsbaar zijn zoals ze mischien zelf wel dachten.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer ineens?
Dank je wel.![]()
Ja, maar bij de eerste prik ben je bij Moderna toch al voor zo een 85 % beschermd. (uit mijn hoofd)quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Tja, hier hebben we het eerder al over gehad. Van de veertigers is het overgrote deel nog niet geprikt voor de tweede keer. De dertigers ook niet.
Pfizer ook dacht ik.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Overigens is Delta al aan het teruglopen in de UK tov een week eerder.
https://www.gov.uk/govern(...)nfirmed-case-numbers
Wat loopt er precies terug?![]()
![]()
Kijk.... als er iemand terecht op jongeren kan mopperen, dan ben jij het!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:33 schreef _serial_ het volgende:
Aantal positief per leeftijdsgroep:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
Die gasten hebben je hele y-as verneukt man!![]()
![]()
![]()
Ja, dit klinkt niet zo vriendelijk maar, 'mogen die Engelsen nog gewoon naar Nederland komen?"quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toeristen. Die moet je naar hun eigen land verbannen. Of St Helena.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Denk dat 85% niet heel ver van de realiteit af zit (als het gaat om ziekenhuisopnames), maar dan zit je nog steeds met de wet van de grote getallen. Veel mensen besmet = genoeg mensen die alsnog in het ziekenhuis belanden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar bij de eerste prik ben je bij Moderna toch al voor zo een 85 % beschermd. (uit mijn hoofd)
Pfizer ook dacht ik.
Zonder vaccinaties zouden we een groot probleem hebben bij deze aantallen, maar dat lijkt me evident.![]()
Nee, dat mogen ze al een hele tijd niet. Landen buiten de EU die niet op groen staan vallen onder een EU inreisverbod, reizen naar Nederland mag dan alleen als je onder een uitzondering valt maar toerisme is geen uitzondering.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dit klinkt niet zo vriendelijk maar, 'mogen die Engelsen nog gewoon naar Nederland komen?"![]()
Allemaal theoretisch, aangezien dan ook de clubs niet waren opengegaan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zonder vaccinaties zouden we een groot probleem hebben bij deze aantallen, maar dat lijkt me evident.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Bij deze aantallenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Allemaal theoretisch, aangezien dan ook de clubs niet waren opengegaan.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Ja maar het scheelt niet veel meer. Over 2 weken (daar is hij weer) is de situatie compleet anders voel die groepenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Tja, hier hebben we het eerder al over gehad. Van de veertigers is het overgrote deel nog niet geprikt voor de tweede keer. De dertigers ook niet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zie een duidelijke kentering in de cijfers. We zitten over de top heen en zullen spoedig gaan dalen![]()
Pfieuw..quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat mogen ze al een hele tijd niet. Landen buiten de EU die niet op groen staan vallen onder een EU inreisverbod, reizen naar Nederland mag dan alleen als je onder een uitzondering valt maar toerisme is geen uitzondering.
Dank je wel.Het is pas echt crisis als het bier op is.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: