Mja, laten we maar eerst 85% gaan halen, daar hebben we nog een eindje voor te gaanquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:08 schreef Zwansen het volgende:
Uiteindelijk komen we ook in een situatie dat iedereen een prik had kunnen halen als je dat zou willen. Als je er dan toch bewust voor kiest om die prik niet te halen dan is dat toch een beetje eigen schuld / collateral damage als er structureel (ongevaccineerde) mensen op de IC komen als we back to normal gaan?
Het ziekenhuispersoneel heeft rust nodig en door de stijging van de ziekenhuisopnames heeft het oververmoeide ziekenhuispersoneel geen rust. Bovendien hoort 50 ziekenhuisopnames per dag al bij risiconiveau ernstig en dus zouden de maatregelen al naar dat risiconiveau moeten worden aangescherpt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik hoop dat de besmettingen een tijdje stabiel blijven rond de 10k en dat we op basis daarvan weliswaar een lichte stijging van de IC en verpleegafdelingsopnames en bezetting krijgen, maar dat het goed behapbaar blijft, zodat we kunnen concluderen dat 10k per dag geen issue is.
Ik verwacht zelf dat dat wel meevalt. Nu zo'n 40 tot 50 opnames, als dat stabiliseert op zo'n getal, dan blijft de bezetting wel behapbaar. Gemiddelde IC ligduur is een dag of 10, verpleegafdeling net zoiets of korter, zeker met een jongere klandizie. Dan zou je op een stabiele bezetting van minder dan 500 uit moeten komen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
10k/dag is wel een issue voor de middellange termijn denk ik.
Over een maand of twee niet meer lijkt me.
7k a 8k per dag is prima. Op die manier worden met enige controle mensen die zich niet willen laten vaccineren besmet. Dat heb je liever nu dan in de winter.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze gaan dalen naar 8K en lager, des te sneller worden maatregelen en paniek minder relevant.
Valt mee hoor.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mja, laten we maar eerst 85% gaan halen, daar hebben we nog een eindje voor te gaan
Er komen meer mensen met een gebroken teen in het ziekenhuis als met Covid nu.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het ziekenhuispersoneel heeft rust nodig en door de stijging van de ziekenhuisopnames heeft het oververmoeide ziekenhuispersoneel geen rust. Bovendien hoort 50 ziekenhuisopnames per dag al bij risiconiveau ernstig en dus zouden de maatregelen al naar dat risiconiveau moeten worden aangescherpt.
Hugo en het kabinet zijn op reces, he, soort van vakantiequote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het ziekenhuispersoneel heeft rust nodig en door de stijging van de ziekenhuisopnames heeft het oververmoeide ziekenhuispersoneel geen rust. Bovendien hoort 50 ziekenhuisopnames per dag al bij risiconiveau ernstig en dus zouden de maatregelen al naar dat risiconiveau moeten worden aangescherpt.
Top zeg!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:15 schreef nostra het volgende:
Geprikt in de inloop bij de RAI. Zo doorheen, is niet druk. Zit dat er weer op, thanks voor de tip @:_serial_ !
Zodra het aantal ziekenhuisopnames stabiliseert blijft in principe de bezetting na nog een kleine groei gelijk. De instroom van één week staat gelijk aan de uitstroom een week later.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:13 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik verwacht zelf dat dat wel meevalt. Nu zo'n 40 tot 50 opnames, als dat stabiliseert op zo'n getal, dan blijft de bezetting wel behapbaar. Gemiddelde IC ligduur is een dag of 10, verpleegafdeling net zoiets of korter, zeker met een jongere klandizie. Dan zou je op een stabiele bezetting van minder dan 500 uit moeten komen.
De grootste besmettingshaarden zijn de horeca en dan met name de nachthoreca (hotels daarentegen weer niet), de evenementen, scholen (alle niveaus) en thuisbezoek. Kantoren en winkels zijn nauwelijks een besmettingshaard, enkel fabrieken waar moeilijk afstand gehouden kan worden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:50 schreef quirina het volgende:
Degene die dat filmpje over festivals heeft gestuurd.
De meeste besmettingen vinden meer plaats in winkels en kantoren hoor!
De overheid doet er alles aan om entertainment en de evenementen branche en de horeca om zeep te helpen maar elkaar aanhoesten en besmetten in winkels kantoren en scholen ach ja dat kan allemaal wel.
Nou ja, het gaat goed maar er is nog een grote groep die geprikt moeten worden. 50-70% is niet voldoende, benieuwd hoeveel daarvan afgelopen week erbij is gekomen die dan ook tweede prik moeten krijgen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Valt mee hoor.
[ afbeelding ]
Deze cijfers zijn alweer bijna een week oud
Zijn er meer locaties waar dat kan? Rai is net ver weg, maar ik zou ook wel een weekje eerder willen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:15 schreef nostra het volgende:
Geprikt in de inloop bij de RAI. Zo doorheen, is niet druk. Zit dat er weer op, thanks voor de tip @:_serial_ !
wat dom, als je denk dat besmettingen alleen maar horizontaal gaan. Heb je niet gehoord van aerosolen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De grootste besmettingshaarden zijn de horeca en dan met name de nachthoreca (hotels daarentegen weer niet), de evenementen, scholen (alle niveaus) en thuisbezoek. Kantoren en winkels zijn nauwelijks een besmettingshaard, enkel fabrieken waar moeilijk afstand gehouden kan worden.
Ik weet het alleen zeker van de RAIquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:21 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zijn er meer locaties waar dat kan? Rai is net ver weg, maar ik zou ook wel een weekje eerder willen.
Je hebt gelijk maar ‘Dansen met Janssen’ is één van de grootste politieke blunders van de 21ste eeuw.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:21 schreef Discombobulate het volgende:
Gister op Nieuwsuur die paar jongeren die de overheid verwijten om het 'dansen met jansen'. Godverdomme, als je een beetje zelf inleest op internet weet je dondersgoed dat het niet direct bescherming biedt. Dan ben je ook wel oliedom zeg als je dat niet zelf kunt verzinnen.
Volgens is de ventilatie in kantoren toch redelijk goed op orde in tegenstelling tot de ventilatie in de horeca, scholen en bij mensen thuis.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat dom, als je denk dat besmettingen alleen maar horizontaal gaan. Heb je niet gehoord van aerosolen?
Alleen welke garantie is er dat het daarbij blijft? Percentueel gezien loopt het behoorlijk op namelijk. En ik zie geen reden waarom het bij 40-50 zal blijven.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:13 schreef Schuifpui het volgende:
Nu zo'n 40 tot 50 opnames, als dat stabiliseert op zo'n getal, dan blijft de bezetting wel behapbaar.
Mensen die nog geen afspraak hebben voor hun eerste coronavaccinatie kunnen vandaag op alle locaties in de stad binnen lopen om zich al te laten vaccineren. Er is veel ruimte bij de locaties en die wil de GGD benutten om zoveel mogelijk mensen te prikken.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:21 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zijn er meer locaties waar dat kan? Rai is net ver weg, maar ik zou ook wel een weekje eerder willen.
Daar woonde ik vroeger behoorlijk dichtbij. Rivierenbuurt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:15 schreef nostra het volgende:
genoeg oude kantoren met prut ventilatie.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens is de ventilatie in kantoren toch redelijk goed op orde in tegenstelling tot de ventilatie in de horeca, scholen en bij mensen thuis.
Ja okquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
genoeg oude kantoren met prut ventilatie.
Haha mag jij eens zomer bij ons op kantoor zittenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens is de ventilatie in kantoren toch redelijk goed op orde in tegenstelling tot de ventilatie in de horeca, scholen en bij mensen thuis.
Het gaat hier om de 2e vaccinatie na 21 dagen. Hoorde dat dat alleen bij RAI kon, maar heb nog geen berichten van andere locaties gehad.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mensen die nog geen afspraak hebben voor hun eerste coronavaccinatie kunnen vandaag op alle locaties in de stad binnen lopen om zich al te laten vaccineren. Er is veel ruimte bij de locaties en die wil de GGD benutten om zoveel mogelijk mensen te prikken.
De vaccinatielocaties in Amsterdam zijn de RAI, sportcentrum Caland, de NDSM-loods en de AFAS Live.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |