De grootste besmettingshaarden zijn de horeca en dan met name de nachthoreca (hotels daarentegen weer niet), de evenementen, scholen (alle niveaus) en thuisbezoek. Kantoren en winkels zijn nauwelijks een besmettingshaard, enkel fabrieken waar moeilijk afstand gehouden kan worden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:50 schreef quirina het volgende:
Degene die dat filmpje over festivals heeft gestuurd.
De meeste besmettingen vinden meer plaats in winkels en kantoren hoor!
De overheid doet er alles aan om entertainment en de evenementen branche en de horeca om zeep te helpen maar elkaar aanhoesten en besmetten in winkels kantoren en scholen ach ja dat kan allemaal wel.
Nou ja, het gaat goed maar er is nog een grote groep die geprikt moeten worden. 50-70% is niet voldoende, benieuwd hoeveel daarvan afgelopen week erbij is gekomen die dan ook tweede prik moeten krijgen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Valt mee hoor.
[ afbeelding ]
Deze cijfers zijn alweer bijna een week oud
Zijn er meer locaties waar dat kan? Rai is net ver weg, maar ik zou ook wel een weekje eerder willen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:15 schreef nostra het volgende:
Geprikt in de inloop bij de RAI. Zo doorheen, is niet druk. Zit dat er weer op, thanks voor de tip @:_serial_ !
wat dom, als je denk dat besmettingen alleen maar horizontaal gaan. Heb je niet gehoord van aerosolen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De grootste besmettingshaarden zijn de horeca en dan met name de nachthoreca (hotels daarentegen weer niet), de evenementen, scholen (alle niveaus) en thuisbezoek. Kantoren en winkels zijn nauwelijks een besmettingshaard, enkel fabrieken waar moeilijk afstand gehouden kan worden.
Ik weet het alleen zeker van de RAIquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:21 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zijn er meer locaties waar dat kan? Rai is net ver weg, maar ik zou ook wel een weekje eerder willen.
Je hebt gelijk maar ‘Dansen met Janssen’ is één van de grootste politieke blunders van de 21ste eeuw.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:21 schreef Discombobulate het volgende:
Gister op Nieuwsuur die paar jongeren die de overheid verwijten om het 'dansen met jansen'. Godverdomme, als je een beetje zelf inleest op internet weet je dondersgoed dat het niet direct bescherming biedt. Dan ben je ook wel oliedom zeg als je dat niet zelf kunt verzinnen.
Volgens is de ventilatie in kantoren toch redelijk goed op orde in tegenstelling tot de ventilatie in de horeca, scholen en bij mensen thuis.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat dom, als je denk dat besmettingen alleen maar horizontaal gaan. Heb je niet gehoord van aerosolen?
Alleen welke garantie is er dat het daarbij blijft? Percentueel gezien loopt het behoorlijk op namelijk. En ik zie geen reden waarom het bij 40-50 zal blijven.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:13 schreef Schuifpui het volgende:
Nu zo'n 40 tot 50 opnames, als dat stabiliseert op zo'n getal, dan blijft de bezetting wel behapbaar.
Mensen die nog geen afspraak hebben voor hun eerste coronavaccinatie kunnen vandaag op alle locaties in de stad binnen lopen om zich al te laten vaccineren. Er is veel ruimte bij de locaties en die wil de GGD benutten om zoveel mogelijk mensen te prikken.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:21 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zijn er meer locaties waar dat kan? Rai is net ver weg, maar ik zou ook wel een weekje eerder willen.
Daar woonde ik vroeger behoorlijk dichtbij. Rivierenbuurt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:15 schreef nostra het volgende:
Geprikt in de inloop bij de RAI. Zo doorheen, is niet druk. Zit dat er weer op, thanks voor de tip @:_serial_ !
genoeg oude kantoren met prut ventilatie.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens is de ventilatie in kantoren toch redelijk goed op orde in tegenstelling tot de ventilatie in de horeca, scholen en bij mensen thuis.
Ja okquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
genoeg oude kantoren met prut ventilatie.
Haha mag jij eens zomer bij ons op kantoor zittenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens is de ventilatie in kantoren toch redelijk goed op orde in tegenstelling tot de ventilatie in de horeca, scholen en bij mensen thuis.
Het gaat hier om de 2e vaccinatie na 21 dagen. Hoorde dat dat alleen bij RAI kon, maar heb nog geen berichten van andere locaties gehad.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mensen die nog geen afspraak hebben voor hun eerste coronavaccinatie kunnen vandaag op alle locaties in de stad binnen lopen om zich al te laten vaccineren. Er is veel ruimte bij de locaties en die wil de GGD benutten om zoveel mogelijk mensen te prikken.
De vaccinatielocaties in Amsterdam zijn de RAI, sportcentrum Caland, de NDSM-loods en de AFAS Live.
Waar heb je dat nieuws vandaan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het gaat hier om de 2e vaccinatie na 21 dagen. Hoorde dat dat alleen bij RAI kon, maar heb nog geen berichten van andere locaties gehad.
Paar vrienden zijn al bij de RAI voor 2e keer gevaccineerd vandaag
Ah zoquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het gaat hier om de 2e vaccinatie na 21 dagen. Hoorde dat dat alleen bij RAI kon, maar heb nog geen berichten van andere locaties gehad.
Paar vrienden zijn al bij de RAI voor 2e keer gevaccineerd vandaag
Nee joh, "sick buildings" zijn al jaren een enorm probleem. Vaak kunnen de ramen niet eens open, want dat is goed voor het milieukeurmerk.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Van vrienden dus.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar heb je dat nieuws vandaan?
Te overzien nog steedsquote:
Omdat je het niet verantwoord vindt? Of omdat je het oneerlijk tov andere evenementen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Ophef (en terecht) over de kermis in Tilburg.
Die is er niet, ik doe geen voorspelling, het is vooral wensdenken. Kan ook best 60 of 70 worden. Het is wel zo dat de eerste 10k dag ongeveer een week terug is, dus hopelijk daarmee ook snel stabilisatie in de zh opnames.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen welke garantie is er dat het daarbij blijft? Percentueel gezien loopt het behoorlijk op namelijk. En ik zie geen reden waarom het bij 40-50 zal blijven.
Dat dan weer niet. Ik denk meer dat je itt de horeca niet in elkaars oren staat te schreeuwen en niet met 10 man op een vierkante meter staat. De vier kantoren waar ik heb gewerkt waren stuk voor stuk drama qua klimaatbeheersing en ventilatie. Van helemaal nieuw tot jaren 70 gebouwen. Maar blijkbaar toch weinig tot geen besmettingen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alleen de eerste ronde besmettingen was hoofdzakelijk onder jongeren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:33 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Die is er niet, ik doe geen voorspelling, het is vooral wensdenken. Kan ook best 60 of 70 worden. Het is wel zo dat de eerste 10k dag ongeveer een week terug is, dus hopelijk daarmee ook snel stabilisatie in de zh opnames.
Meerdere redenen, ik vind het heel raar dat je als gemeente een evenement organiseert, als andere het nakijken hebben omdat ze simpelweg niet mogen, onder het mom "doorstroomlocatie" waar je claimt dat de bezoekers de 1,5meter kan (maar niet moet) houden, met allerlei horeca langs de route, en naast de attracties, je een ingang hebt, waar vrijwel zeker wachtrijen gaan ontstaan. TvT niet van toepassing is. En alle evenementen rondom de kermis in Tilburg wel geannuleerd zijn of moesten annuleren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Omdat je het niet verantwoord vindt? Of omdat je het oneerlijk tov andere evenementen?
We shall see. Ik begon ook met ik hoop. Ik verwacht echter geen 100+ opnames per dag op basis van deze besmettingscijfers.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen de eerste ronde besmettingen was hoofdzakelijk onder jongeren.
26 juni: eerste ronde besmettingen (jongeren)
1 juli: jongeren krijgen klachten en besmetten ouders
6 juli: ouders/ouderen krijgen klachten
12 juli: ouders belanden in ziekenhuis.
(zie ook: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/ ; het loopt pas sinds een paar dagen echt op)
We zitten pas net aan het begin van de cyclus die hoorde bij het eerste uitgaansweekend. Daarna kwamen er nog twee weekenden (waarvan eentje maar voor de helft was). Dus ik verwacht dat het de aankomende ook nog zal blijven oplopen.
Ben in 2019, vlak voor de pandemie, nog via de RAI* naar een voetbalwedstrijd van Nederlands Elftal geweestquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Daar woonde ik vroeger behoorlijk dichtbij. Rivierenbuurt.
Ik denk dat vooral de vaccinaties belangrijk zijn. Deze dagen worden de vijftigers voor de tweede keer geprikt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:39 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
We shall see. Ik begon ook met ik hoop. Ik verwacht echter geen 100+ opnames per dag op basis van deze besmettingscijfers.
De net 40ers ook al hoor, ik ben ook 2e keer geprikt afgelopen dinsdag.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral de vaccinaties belangrijk zijn. Deze dagen worden de vijftigers voor de tweede keer geprikt.
Dertigers ook al. Ik, en veel mensen in mijn omgeving, hebben hem deze week ook al voor de tweede keer gehad.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral de vaccinaties belangrijk zijn. Deze dagen worden de vijftigers voor de tweede keer geprikt.
Dat is rijkelijk laat.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een random huisvrouw is al ophef?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Ophef (en terecht) over de kermis in Tilburg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |