Waar heb je dat nieuws vandaan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het gaat hier om de 2e vaccinatie na 21 dagen. Hoorde dat dat alleen bij RAI kon, maar heb nog geen berichten van andere locaties gehad.
Paar vrienden zijn al bij de RAI voor 2e keer gevaccineerd vandaag
Ah zoquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het gaat hier om de 2e vaccinatie na 21 dagen. Hoorde dat dat alleen bij RAI kon, maar heb nog geen berichten van andere locaties gehad.
Paar vrienden zijn al bij de RAI voor 2e keer gevaccineerd vandaag
Nee joh, "sick buildings" zijn al jaren een enorm probleem. Vaak kunnen de ramen niet eens open, want dat is goed voor het milieukeurmerk.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens is de ventilatie in kantoren toch redelijk goed op orde in tegenstelling tot de ventilatie in de horeca, scholen en bij mensen thuis.
Van vrienden dus.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar heb je dat nieuws vandaan?
Te overzien nog steedsquote:
Omdat je het niet verantwoord vindt? Of omdat je het oneerlijk tov andere evenementen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Ophef (en terecht) over de kermis in Tilburg.
Die is er niet, ik doe geen voorspelling, het is vooral wensdenken. Kan ook best 60 of 70 worden. Het is wel zo dat de eerste 10k dag ongeveer een week terug is, dus hopelijk daarmee ook snel stabilisatie in de zh opnames.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen welke garantie is er dat het daarbij blijft? Percentueel gezien loopt het behoorlijk op namelijk. En ik zie geen reden waarom het bij 40-50 zal blijven.
Dat dan weer niet. Ik denk meer dat je itt de horeca niet in elkaars oren staat te schreeuwen en niet met 10 man op een vierkante meter staat. De vier kantoren waar ik heb gewerkt waren stuk voor stuk drama qua klimaatbeheersing en ventilatie. Van helemaal nieuw tot jaren 70 gebouwen. Maar blijkbaar toch weinig tot geen besmettingen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens is de ventilatie in kantoren toch redelijk goed op orde in tegenstelling tot de ventilatie in de horeca, scholen en bij mensen thuis.
Alleen de eerste ronde besmettingen was hoofdzakelijk onder jongeren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:33 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Die is er niet, ik doe geen voorspelling, het is vooral wensdenken. Kan ook best 60 of 70 worden. Het is wel zo dat de eerste 10k dag ongeveer een week terug is, dus hopelijk daarmee ook snel stabilisatie in de zh opnames.
Meerdere redenen, ik vind het heel raar dat je als gemeente een evenement organiseert, als andere het nakijken hebben omdat ze simpelweg niet mogen, onder het mom "doorstroomlocatie" waar je claimt dat de bezoekers de 1,5meter kan (maar niet moet) houden, met allerlei horeca langs de route, en naast de attracties, je een ingang hebt, waar vrijwel zeker wachtrijen gaan ontstaan. TvT niet van toepassing is. En alle evenementen rondom de kermis in Tilburg wel geannuleerd zijn of moesten annuleren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Omdat je het niet verantwoord vindt? Of omdat je het oneerlijk tov andere evenementen?
We shall see. Ik begon ook met ik hoop. Ik verwacht echter geen 100+ opnames per dag op basis van deze besmettingscijfers.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen de eerste ronde besmettingen was hoofdzakelijk onder jongeren.
26 juni: eerste ronde besmettingen (jongeren)
1 juli: jongeren krijgen klachten en besmetten ouders
6 juli: ouders/ouderen krijgen klachten
12 juli: ouders belanden in ziekenhuis.
(zie ook: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/ ; het loopt pas sinds een paar dagen echt op)
We zitten pas net aan het begin van de cyclus die hoorde bij het eerste uitgaansweekend. Daarna kwamen er nog twee weekenden (waarvan eentje maar voor de helft was). Dus ik verwacht dat het de aankomende ook nog zal blijven oplopen.
Ben in 2019, vlak voor de pandemie, nog via de RAI* naar een voetbalwedstrijd van Nederlands Elftal geweestquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Daar woonde ik vroeger behoorlijk dichtbij. Rivierenbuurt.
Ik denk dat vooral de vaccinaties belangrijk zijn. Deze dagen worden de vijftigers voor de tweede keer geprikt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:39 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
We shall see. Ik begon ook met ik hoop. Ik verwacht echter geen 100+ opnames per dag op basis van deze besmettingscijfers.
De net 40ers ook al hoor, ik ben ook 2e keer geprikt afgelopen dinsdag.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral de vaccinaties belangrijk zijn. Deze dagen worden de vijftigers voor de tweede keer geprikt.
Dertigers ook al. Ik, en veel mensen in mijn omgeving, hebben hem deze week ook al voor de tweede keer gehad.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral de vaccinaties belangrijk zijn. Deze dagen worden de vijftigers voor de tweede keer geprikt.
Dat is rijkelijk laat.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een random huisvrouw is al ophef?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Ophef (en terecht) over de kermis in Tilburg.
Sportcentrum @Caland ?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mensen die nog geen afspraak hebben voor hun eerste coronavaccinatie kunnen vandaag op alle locaties in de stad binnen lopen om zich al te laten vaccineren. Er is veel ruimte bij de locaties en die wil de GGD benutten om zoveel mogelijk mensen te prikken.
De vaccinatielocaties in Amsterdam zijn de RAI, sportcentrum Caland, de NDSM-loods en de AFAS Live.
Niet iedereen heeft gelijk een afspraak gemaakt op de dag dat hun jaar aan de beurt was.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is rijkelijk laat.
Mijn zus zit op die grens en die is binnenkort al aan de beurt. En die heeft het zelfs verplaatst (naar een latere datum).
Bij ons in de vrienden en familieapp's ging het snel in elk gevalquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft gelijk een afspraak gemaakt op de dag dat hun jaar aan de beurt was.
Dat.... en de capaciteit is tijdens het maken van de afspraken ook behoorlijk opgeschroefd, waardoor jongere mensen soms veel eerder aan de beurt waren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft gelijk een afspraak gemaakt op de dag dat hun jaar aan de beurt was.
Haaaquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:05 schreef Mammietje het volgende:
Terug van zomerreces en ploft nog in de vakantiemood neer voor de cijfertjes....
Ja, hier ook, maar ik hoorde dat de 50-something directeur waar ik werk pas van de week “toch maar Janssen” heeft gescoord om gedoe in het buitenland te voorkomen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij ons in de vrienden en familieapp's ging het snel in elk geval
De 2 weken zijn nooit voorbij!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hoezo?
Zijn de 2 weken voorbij? Ofzo?
Overigens is Delta al aan het teruglopen in de UK tov een week eerder.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:08 schreef Za het volgende:
Wanneer je kijkt naar de cijfers in de UK, gisteren 50.000 positieve tests, 2 weken geleden 30.000, en dat vergelijkt met december, kan het gewoon niet anders dat we inmiddels te maken hebben met een veel zwakkere variant maar wel super besmettelijk.
In december belandden nav 30.000 besmettingen PD 40.000 mensen in de ziekenhuizen, heden nav datzelfde aantal 4000. Terwijl de Delta variant door het land jaagt.
Er mogen dan veel gevaccineerden zijn, maar er in de belangrijkste groep is ik meen 40% niet gevaccineerd, daarbij werkt een vaccin matig bij ouderen. Het enorme aantal besmettingen zou bij een variant als de Wuhan of Britse onlangs andere cijfers hebben laten zien.
Misschien nog 2 weken om complete duidelijkheid te hebben, maar dan is duidelijk of we daadwerkelijk met een veel zwakkere variant te maken hebben. Het lijkt er op dit moment wel op.
Johnson heeft alle exacte info en kan alles naast elkaar leggen, indien hij gaat versoepelen maandag is het ook wel duidelijk IMO.
Ik was dan ook al in verwarring!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De 2 weken zijn nooit voorbij!
[ afbeelding ]
Voorbij niet. Maar ik gezien wat vroege signalen verwacht ik een lichte daling vandaag / morgenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hoezo?
Zijn de 2 weken voorbij? Ofzo?
Dat zou mooi zijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voorbij niet. Maar ik gezien wat vroege signalen verwacht ik een lichte daling vandaag / morgen
Stabiel dus. Zo eens kijken wat de rest van de data laat zien.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 11.036 nieuw gemelde positieve testen
- 50 nieuwe ziekenhuisopnames
- 5 nieuwe IC-opnames
- 0 nieuwe overlijdens
nou ja, het is een lichte daling.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 11.036 nieuw gemelde positieve testen
- 50 nieuwe ziekenhuisopnames
- 5 nieuwe IC-opnames
- 0 nieuwe overlijdens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
8 gemeentes met 1 besmettingen
28 gemeentes met 2-4 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's geen hoge lat, natuurlijk
Even op de juiste manier terugverwelkomen!
Ik zie het, maar welke variant is dan verantwoordelijk voor die 50.000?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:11 schreef _serial_ het volgende:
Overigens is Delta al aan het teruglopen in de UK tov een week eerder.
https://www.gov.uk/govern(...)nfirmed-case-numbers
I want to get off mr bones covids wild ridequote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De 2 weken zijn nooit voorbij!
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |