Oh, we hebben een nieuiwe FvD webcare? Leuk!quote:
Klopt. Ik drukte me wat zwak uit. FvD, van Haga en in minder mate Wilders zijn zich er volledig van bewust dat ze de zaken verkeerd voorstellen, en doen dat voor electoraal gewin. Dat maakt het in mijn ogen ook zo kwalijk en zelfs misdadig.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onbegrip? Welnee, de FvD vist nu in de wappie vijver, iedere conspiracy gelovige moet binnengehaald worden.
quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:04 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ga lekker in ONZ lopen etteren.
Doe anders eens een lesje maatschappijleer en dan kun je daarna misschien beoordelen wanneer politici ontslagen moeten worden.quote:Op woensdag 14 juli 2021 13:21 schreef S95Sedan het volgende:
Blijf het ook altijd apart vinden dat men een land bestuurt terwijl ze het niet eens eens kunnen worden over een formatie.
En je punt is? Of kom je hier alleen om te lopen zeiken?quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
Doe anders eens een lesje maatschappijleer en dan kun je daarna misschien beoordelen wanneer politici ontslagen moeten worden.
"vaccin"quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:04 schreef JFlip het volgende:
[..]
Je moet hem eens zien als hij het over vaccincaties heeft. Dan maakt ie er van die "air quotes" bij. Schandelijk en misdadig gedrag, net als z'n totale onbegrip over een infectieziekte.
Verschrikkelijk irritante blaag inderdaad en een schande voor het parlement.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:11 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ja dit ja. Misselijkmakend... Hij is een "Politicus"
Mijn punt is dat iemand die zulke basale dingen al niet snapt misschien wat terughoudender moet zijn in het smalend doen over hoe politici doen, wat ze zeggen, en hoe dat in het bedrijfsleven zou gaanquote:Op woensdag 14 juli 2021 14:10 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
En je punt is? Of kom je hier alleen om te lopen zeiken?
Dit is sinds de vaccinaties natuurlijk niet meer helemaal waar. Er komen dan veel minder ziekenhuisopnamen en doden.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:01 schreef VoMy het volgende:
Een enorme toename van het aantal besmettingen door een enorme toename van het aantal superspreadevents, is een reden tot ingrijpen aangezien het open laten van de mogelijkheid tot superspreaden vanzelf gaat leiden tot vollere ziekenhuizen en doden.
dat hopen we. Die zekerheid is er op dit moment simpelweg niet. ik denk dat je gelijk hebt, en ik hoop er ook op, maar ik kan de beleidsmakers niet kwalijk nemen, in het licht van de afgelopen anderhalf jaar, dat ze nu op de noodrem trappen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:18 schreef Weird- het volgende:
[..]
Dit is sinds de vaccinaties natuurlijk niet meer helemaal waar. Er komen dan veel minder ziekenhuisopnamen en doden.
Nogmaals, je laatste stelling is gewoon geen zekerheid, maar zal in de komende weken maar moeten blijken.quote:De vraag die gesteld moet worden is wanneer wordt het risico op op coronabesmettingen acceptabel?
Helemaal 0 wordt dat risico nooit meer.
Wat mij betreft is dat punt nu al bereikt. Iedere kwetsbare Nederlander heeft de mogelijkheid op vaccinatie gehad. Als ze de vaccinatie niet gehad hebben is dat hun eigen schuld.
Voor de niet kwetsbaren valt het naar mijn mening onder eigen risico. Veel ziekenhuisbesmettingen zal dat sowieso niet opleveren
Ja, er komen er minder per besmetting, maar het vat van vatbaren voor het ziekenhuis is nog groot genoeg om bij een al te hoge prevalentie van het virus de zorg te overspoelen. Vaccins beschermen immers niet 100%, dus als er maar genoeg ongevaccineerden besmet zijn komen er toch teveel potentiële ziekenhuisgangers in aanraking met besmettelijken waardoor je nog steeds een ziekenhuisgolf kunt krijgen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:18 schreef Weird- het volgende:
[..]
Dit is sinds de vaccinaties natuurlijk niet meer helemaal waar. Er komen dan veel minder ziekenhuisopnamen en doden.
Het risico op een besmetting is nooit een probleem geweest, het gaat om het gevaar dat bij ongewijzigd beleid de ziekenhuizen volstromen. Dat was hier nog steeds aanwezig, vandaar dat je het beleid moet aanpassen (of eigenlijk überhaupt nog niet zo soepel had moeten hebben).quote:De vraag die gesteld moet worden is wanneer wordt het risico op op coronabesmettingen acceptabel?
Ja, maar dat is verder niet zo relevant want een vol IC blijft een vol IC.quote:Wat mij betreft is dat punt nu al bereikt. Iedere kwetsbare Nederlander heeft de mogelijkheid op vaccinatie gehad.
Zie hierboven.quote:Als ze de vaccinatie niet gehad hebben is dat hun eigen schuld.
Dat laatste is dus niet zo simpel.quote:Voor de niet kwetsbaren valt het naar mijn mening onder eigen risico. Veel ziekenhuisbesmettingen zal dat sowieso niet opleveren
Dat is toch precies wat de percentages in de onderzoeken van Pfizer, Moderna, Astrazeneca en Johnson & Johnson zeggenquote:Op woensdag 14 juli 2021 14:21 schreef JFlip het volgende:
[..]
dat hopen we.
[..]
Nogmaals, je laatste stelling is gewoon geen zekerheid, maar zal in de komende weken maar moeten blijken.
Ik snap dat hele groen/rood/oranje verhaal sowieso niet. Elk land in Europa heeft het virus en de deltavariant onder de leden, waarom zou je mensen specifiek gaan tegenhouden uit een bepaald land? Druppel op een gloeiende plaat, de meeste besmettingen gaan van landgenoot op landgenoot.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
Paternotte had wel een goed punt over het overtuigen van andere EU landen, het argument dat de ziekenhuizen leeg zijn zal geen enkele indruk maken als het om toegang tot een ander land gaat.
quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:25 schreef Netsplitter het volgende:
Alle dertigers/veertigers die nu in het ziekenhuis terecht komen hadden allang hun prikken gehad kunnen hebben lijkt mij.
En daarmee wordt dus de vakantie van de 1 uitgeruild tegen het festival van de anderquote:Op woensdag 14 juli 2021 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
Paternotte had wel een goed punt over het overtuigen van andere EU landen, het argument dat de ziekenhuizen leeg zijn zal geen enkele indruk maken als het om toegang tot een ander land gaat.
Die hebben ook nog niet hun tweede. Pas half augustus is 80%+ volledig beschermdquote:Op woensdag 14 juli 2021 14:25 schreef Netsplitter het volgende:
Alle dertigers/veertigers die nu in het ziekenhuis terecht komen hadden allang hun prikken gehad kunnen hebben lijkt mij.
De mate van risico dat het meekomt wordt daar mede door bepaald.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik snap dat hele groen/rood/oranje verhaal sowieso niet. Elk land in Europa heeft het virus en de deltavariant onder de leden, waarom zou je mensen specifiek gaan tegenhouden uit een bepaald land? Druppel op een gloeiende plaat, de meeste besmettingen gaan van landgenoot op landgenoot.
Ja, maar dat risico is verder niet heel boeiend voor de verspreiding van het virus in je land, dus waarom zou je je er druk over maken?quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De mate van risico dat het meekomt wordt daar mede door bepaald.
Ja, maar binnen Europa is dat echt een druppel op gloeiende plaat.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De mate van risico dat het meekomt wordt daar mede door bepaald.
quote:
Dan valt mij dat zeer vies tegen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die hebben ook nog niet hun tweede. Pas half augustus is 80%+ volledig beschermd
Zit natuurlijk een heel een verschil tussen op slot en flikker alles maar weer open en god zegene de greep.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:26 schreef potjecreme het volgende:
We waren allemaal gretig. Met zulke lage ziekenhuiscijfers was langer op slot houden niet houdbaar.
We betalen al testen voor vakantiegangers dus het is al gekkerquote:Op woensdag 14 juli 2021 14:27 schreef potjecreme het volgende:
Straks moeten we geld gaan geven aan die feestgangers. Het moet niet gekker worden.
Andere landen zien dat toch wat anders. En om even aan te geven waarom, Portugal was groen en is nu rood, het enige verschil tussen die status is het aantal toeristen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 14:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar dat risico is verder niet heel boeiend voor de verspreiding van het virus in je land, dus waarom zou je je er druk over maken?
Je hebt gemist dat de TK überhaupt wilde dat TvT-testen gratis zouden zijn? We betalen al voor mensen die op vakantie gaan en feestjes bezoekenquote:Op woensdag 14 juli 2021 14:27 schreef potjecreme het volgende:
Straks moeten we geld gaan geven aan die feestgangers. Het moet niet gekker worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |