SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wie heeft eigenlijk bedacht of gezegd dat je diréct na je laatste prik je in het zweterige nachtleven kunt storten?Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Eerste, geen idee maar gok eigenlijk dat ze het gewoon vergeten zijn in het functioneel ontwerp van die app mee te nemenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:20 schreef Arcee het volgende:
Wie heeft eigenlijk bedacht of gezegd dat je diréct na je laatste prik je in het zweterige nachtleven kunt storten?
De Jonge heeft iig trots staan roepen dat het een weloverwogen keuze was en dat het risico aanvaardbaar was, dus je kon heerllllllijk lekker dansen met Janssen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat landen bepaalde vaccinaties verplicht stellen is al sinds jaar en dag zo. Hun goed recht.
En ik heb dat 10x liever dan rücksichtslos de grenzen sluiten voor landen met hogere besmettingscijfers.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Dit soort types zie ik wat teveel in mijn ogen voorbij komen op Twitter en co:
“Verplichten en sancties.
Zo kan het dus ook. Maar NL is meer van pappen en nat houden.
Frankrijk verplicht vaccinatie voor zorgpersoneel, toegangspas voor horeca volkskrant.nl/ts-b722545b via @volkskrant”
Bron
https://twitter.com/fionacitroen/status/1414827653748740097?s=21
Wat zijn we compleet gehersenspoeld de afgelopen 1,5 jaar.![]()
Begrijpelijk. Alleen jammer dat er dan nog regelmatig testen en dergelijke bovenop komen, óók voor volledig gevaccineerden. De drempel is o.a. door de locaties van de teststraten erg hoog.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:26 schreef Drekkoning het volgende:
Dat landen bepaalde vaccinaties verplicht stellen is al sinds jaar en dag zo. Hun goed recht.
[ Bericht 1% gewijzigd door Eightyone op 13-07-2021 08:39:15 ]![]()
Filmpje op nu.nl; long covid, kan ook weer zorgen voor druk op de zorg, ook als het al in de endemische fase is (interview met iemand van jawel... Red Team), dus die maakt zich zorgen over de druk op haar collega's en de gigantische hoeveelheid jongeren die hier lang last van houden.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Die van het Red Team moeten ze eens gaan muilkorvenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:43 schreef popje het volgende:
Filmpje op nu.nl; long covid, kan ook weer zorgen voor druk op de zorg, ook als het al in de endemische fase is (interview met iemand van jawel... Red Team), dus die maakt zich zorgen over de druk op haar collega's en de gigantische hoeveelheid jongeren die hier lang last van houden.![]()
We hebben het nu alleen niet over landen maar ook over winkels, restaurants, theaters etc die even moeten checken of je wel gezond bent. Dat is waanzin. Ook voor die mensen om die daartoe verplicht te worden. Triage aan de deur door mensen die daartoe helemaal niet gemachtigd zouden mogen zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:26 schreef Drekkoning het volgende:
Dat landen bepaalde vaccinaties verplicht stellen is al sinds jaar en dag zo.![]()
Prima toch. Zolang ze hun mosselfeesten maar in kleine, intieme kring vierenquote:Op maandag 12 juli 2021 22:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wat hebben mensen tegen Blof? Ik denk dat mensen jaloers op ze zijn omdat zij iets doen wat ze leuk vinden en zij zich hebben weten te onttrekken van de ratrace met hun gerijm.
Rare zin maar jullie doen het er maar mee.
[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 13-07-2021 08:59:37 ]![]()
Zo ik heb de volledige vaccinatiegraad weer wat opgekrikt vandaag, de 2e Moderna zit er in
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kapstok ziekte.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 04:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Modeziekte inderdaad. Alles wat onverklaard is, is long-COVID.
Alles wat er mis is met iemand, is long covid. Komt daarna mooi in de stats voor en kan als angstgrafiek worden gedeeld op het nieuws.
'longcovid is de nieuwe aids en chonisch. Wees bang iedereen en hou je aan de maatregelen'
Hou op hoor.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Goed bezig... ouwe. Mijn rechterarm staat voor vrijdag op het menu.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:53 schreef _serial_ het volgende:
Zo ik heb de volledige vaccinatiegraad weer wat opgekrikt vandaag, de 2e Moderna zit er in![]()
Goedzoquote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:53 schreef _serial_ het volgende:
Zo ik heb de volledige vaccinatiegraad weer wat opgekrikt vandaag, de 2e Moderna zit er in
Modernized to the moderna masterrace
Ik 11 aug.
Ik hou je in de gaten. Als je zegt dat je ziekig wordt verwacht ik m ook
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik gister! Ook Moderna.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:53 schreef _serial_ het volgende:
Zo ik heb de volledige vaccinatiegraad weer wat opgekrikt vandaag, de 2e Moderna zit er in![]()
Heel veel piepjonge jongeren hier in de prikpost trouwenswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Begreep trouwens dat The Black Eyed Peas een nieuw nummer uit gaan brengen, 'Where is the Summer of Love?'![]()
Dijenkletserquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:00 schreef Oriente het volgende:
Begreep trouwens dat The Black Eyed Peas een nieuw nummer uit gaan brengen, 'Where is the Summer of Love?'
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Een prikpost van het ziekenhuis/de huisarts, waar ze zitten omdat ze iets onder de leden hebben, of een priklocatie van de GGD?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:59 schreef _serial_ het volgende:
Heel veel piepjonge jongeren hier in de prikpost trouwens
In het laatste geval sowieso:![]()
![]()
GGD inderdaadquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:00 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een prikpost van het ziekenhuis/de huisarts, waar ze zitten omdat ze iets onder de leden hebben, of een priklocatie van de GGD?
In het laatste geval sowieso:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vanuit de afweging: de besmettingscijfers zijn nu zó laag, we moeten nu volop inzetten op de vaccinatiegraad voor als het straks weer herfst is. Geef jongeren een lokkertje (gelijk na je prik lekker dansen) en we krikken die vaccinatiegraad omhoog.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:22 schreef Molo het volgende:
De Jonge heeft iig trots staan roepen dat het een weloverwogen keuze was en dat het risico aanvaardbaar was, dus je kon heerllllllijk lekker dansen met Janssen.
Vanuit die veronderstelling (die achteraf fout blijkt te zijn geweest) best wel logisch imo.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2021 09:05:09 ]![]()
Het is ook geen onlogische gedachte. Het is wel onlogisch dat je daarna verrast bent dat de cijfers omhoog gaan en dat je de groep die naar je geluisterd heeft de schuld geeft omdat ze niet naar je hadden mogen luisterenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:04 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Vanuit de afweging: de besmettingscijfers zijn nu zó laag, we moeten nu volop inzetten op de vaccinatiegraad voor als het straks weer herfst is. Geef jongeren een lokkertje (gelijk na je prik lekker dansen) en we krikken die vaccinatiegraad omhoog.
Vanuit die veronderstelling (die achteraf fout blijkt te zijn geweest) best wel logisch imo.![]()
Is er al wat bekend over hoe jongeren (12-17) op de vaccinatie reageren? Of ze last van bijwerkingen hebben als dag ziek ofzo, of alleen pijn op de prik plek?
Jongeren krijgen vooralsnog alleen Pfizer?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik val niet meer onder de jongerenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Is er al wat bekend over hoe jongeren (12-17) op de vaccinatie reageren? Of ze last van bijwerkingen hebben als dag ziek ofzo, of alleen pijn op de prik plek?
Jongeren krijgen vooralsnog alleen Pfizer?![]()
![]()
Ik denk meer mensen niet dan wel.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
quote:PARIJS (ANP/RTR) - Meer dan 900.000 Fransen hebben maandagavond een prikafspraak gemaakt nadat de coronamaatregelen in het land werden aangescherpt. President Emmanuel Macron maakte bekend dat een zogeheten gezondheidspas op meer plekken nodig zal zijn en dat voor sommige beroepsgroepen een vaccinatieplicht gaat gelden.
De wijzigingen in het coronabeleid volgen nu het aantal coronabesmettingen stijgt en het vaccinatietempo vertraagt. Een recordaantal mensen heeft na de aankondiging van Macron een coronavaccinatie ingepland, het dubbele van het vorige record op 11 maart.
Een gezondheidspas toont aan dat iemand is ingeënt of negatief is getest. Vanaf 21 juli is die verplicht bij grote evenementen, vanaf augustus ook in onder meer de horeca, bioscopen en langeafstandstreinen. Verder moeten zorgpersoneel en mensen die door hun werk in contact komen met risicogroepen zich laten inenten. Wie dat niet voor 15 september doet, mag niet werken en krijgt ook niet betaald.
De helft van de Franse bevolking heeft inmiddels een eerste coronaprik gehad. Dat zijn 35,5 miljoen mensen. Ongeveer 27 miljoen Fransen hebben alle benodigde prikken gehad en zijn dus volledig ingeënt.![]()
Of ouders vanquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:23 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd overigens, hopelijk zitten er hier nog wat broekkies.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Niet nodig. Zitten tegen 80 a 90% vaccinatiebereidheid aan.quote:
Offtopic, heb net mailtje gekregen dat het thuiswerk protocol weer in gaat door het aantal besmettingen ( ambtenaar). Meer mensen?![]()
Hier gisteren de tweede Pfizer gehad. Net als van de eerste nergens last van. Zo, nu ben ik onschendbaar en mag alles!![]()
2 weekjes wachtenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier gisteren de tweede Pfizer gehad. Net als van de eerste nergens last van. Zo, nu ben ik onschendbaar en mag alles!![]()
Nog 4 dagen, dan begint het in Tilburg, ben benieuwd hoe het daar gaat verlopen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Opvallend wel, kermis is toch vooral in de buitenlucht.![]()
Ik wil de pret niet bederven maar mijn vriendin kreeg pas na 48u klachten. Moeder van een vriendin idem. De mannen die de tweede hebben gehad, heb ik niet gehoord over klachten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:28 schreef bloodymary1 het volgende:
en in kleine groepjes toch?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Opvallend wel, kermis is toch vooral in de buitenlucht.![]()
Fuck.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:30 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nog 4 dagen, dan begint het in Tilburg, ben benieuwd hoe het daar gaat verlopen.
Ik duik mijn schuilkelder in. Gelukkig woon ik niet in het centrum.![]()
Ik had de ochtend na de tweede prik toch een aardig beroerd gevoel. Aparte was dat dat door de dag heen voelbaar minder werd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:28 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Opvallend wel, kermis is toch vooral in de buitenlucht.quote:Waarschijnlijk vonden de besmettingen plaats in en rondom twee cafés aan de Heerenweg.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Daar heb ik gewoonlijk ook een hekel aan, maar het lijkt er steeds meer op dat het in dit geval moeilijk anders kan. In ieder geval wat betreft het geforceerd pushen van inenten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:26 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dwang... lijkt wel op andere jaren vorige eeuw..![]()
Nee nee, niet dizer met pfizerquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoeft niet, Roze Maandag gaat niet door geloof ik.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:31 schreef Oriente het volgende:
[..]
Fuck.
Ik duik mijn schuilkelder in. Gelukkig woon ik niet in het centrum.![]()
Meeste besmettingen rondom en in twee cafés, staat er. Dus dat is deels minder buitenlucht en deels behoorlijk alcohol, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Opvallend wel, kermis is toch vooral in de buitenlucht.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Onjuist. Kijk eens naar de maatregelen in Frankrijk. Dat gaat veel te ver qua controlledwangquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:33 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Daar heb ik gewoonlijk ook een hekel aan, maar het lijkt er steeds meer op dat het in dit geval moeilijk anders kan. In ieder geval wat betreft het geforceerd pushen van inenten.![]()
Het was bij ons op de rechtbank nooit veranderd door gebrek aan capaciteit. De 1.5 meter moest immers nog wel gehandhaafd kunnen worden op kantoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:27 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Niet nodig. Zitten tegen 80 a 90% vaccinatiebereidheid aan.
Offtopic, heb net mailtje gekregen dat het thuiswerk protocol weer in gaat door het aantal besmettingen ( ambtenaar). Meer mensen?![]()
Het is er nu eigenlijk wat te laat voor, maar in landen waar zo'n groot deel van de bevolking kennelijk zo'n groot wantrouwen koestert is het misschien aardig dat de overheid eens een zeer kritische blik op zichzelf werpt of zijzelf daar niet voor een niet onbelangrijk deel de hand in hebben gehad, in plaats van dat wantrouwen nog wat verder te aan te wakkeren met dwang.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:33 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Daar heb ik gewoonlijk ook een hekel aan, maar het lijkt er steeds meer op dat het in dit geval moeilijk anders kan. In ieder geval wat betreft het geforceerd pushen van inenten.![]()
Vakantielanden scherpen coronaregels aan
Populaire vakantielanden zoals Griekenland, Frankrijk en Spanje scherpen de coronamaatregelen aan. De landen doen dat in verband met het fors oplopen van het aantal coronabesmettingen.
In Griekenland zijn straks alleen mensen die volledig gevaccineerd zijn, welkom in horecazaken. Dat maakte premier Kyriakos Mitsotakis bekend. Ook wil de premier dat alle medewerkers van verpleeghuizen voor ouderen zich laten vaccineren. Wie weigert, wordt halverwege augustus geschorst.
In Frankrijk heb je voor een bezoek aan een bar of restaurant vanaf augustus een gezondheidspas nodig. Daarmee kun je aantonen dat je geen corona hebt. Ook in de trein en in het vliegtuig is zo'n pas nodig. Het is nog onduidelijk of Nederlanders die naar Frankrijk willen reizen de QR-code in hun CoronaCheck-app, kunnen gebruiken om aan te tonen dat ze gezond zijn. De ANWB laat weten dit te onderzoeken.
In Spanje komen de regio's Catalonië en Valencia met nieuwe maatregelen.In Catalonië, dat Barcelona als hoofdstad heeft, moeten alle openbare activiteiten om 00.30 uur eindigen. Ook mag je met hooguit tien mensen bijeenkomen, of dat nou privé is of in het openbaar. In de regio Valencia, ten zuiden van Catalonië, is voor ruim dertig steden weer een avondklok afgekondigd. De avondklok geldt tussen 01.00 en 06.00 in onder andere Valencia.
Bron: rtlnieuws![]()
Ook ambtenaar (EZK), maar geen mailtje gezien. Protocol blijft op kantoor werken pas na toestemming manager bij uitzondering.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:27 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Niet nodig. Zitten tegen 80 a 90% vaccinatiebereidheid aan.
Offtopic, heb net mailtje gekregen dat het thuiswerk protocol weer in gaat door het aantal besmettingen ( ambtenaar). Meer mensen?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Kortom en helder, dat dit een persoonlijke gewaarwording is. Natuurlijk vervelend.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 02:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorig jaar zomer was er geen sprake van een toename in de ziekenhuizen, of zelfs een dreiging dat het kon gebeuren, terwijl er niemand gevaccineerd was. Ik had verwacht dat de situatie nu gunstiger zou zijn, maar het is juist slechter. Dus ik vind het een flinke tegenvaller.
Kheb een tijd belegd en stipuleer maar dat resultaten behaald uit een verleden geen garantie vormen voor de toekomst. Dat is veel meer het geval bij medisch (be)handelen. Wat voor A werkt is geen enkele garantie voor B en omgekeerd.
Waar ik mij vooral over verwonder dat de samenleving haar beleid afstemt op een medische/farmaceutische verwachting. Ik blijf niet snappen waarom men niet (ook) op realisme opereert.
In geval van Covid19 is dat "here to stay" en zich dan moet afvragen of dit iedereen's ons leven moet gaan beheersen. Beter zou zijn om de aandacht primair te verleggen naar mensen die zorg willen of nodig hebben.
Wat nu bv in Frankrijk gebeurd, grenst aan het waanzinnige: om een experimenteel vaccin dat onder voorwaarden nu ruim een half jaar op de markt is te gaan verplichten aan iedereen van 12 jaar en ouder.
Ik vermoed dat dit hier niet zo rauw zal maar wel voorgekookt, zal worden opgediend.
Ik blijf stellen dat vaccineren altijd risico kent, dit uitsluitend zichzelf doet en dat dit best een (eigen)belang hebben met of voor anderen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Dit jaquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is ook geen onlogische gedachte. Het is wel onlogisch dat je daarna verrast bent dat de cijfers omhoog gaan en dat je de groep die naar je geluisterd heeft de schuld geeft omdat ze niet naar je hadden mogen luisteren
Enge enge lui datOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die app/code was toch voor Europees gebruik? Of toch niet?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:42 schreef Johannes788 het volgende:
Het is nog onduidelijk of Nederlanders die naar Frankrijk willen reizen de QR-code in hun CoronaCheck-app, kunnen gebruiken om aan te tonen dat ze gezond zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Zes maanden hoor je toch wel meer. Dacht eigenlijk dat dat hier ook was. Als ik zelf Corona had gehad zou ik me gewoon wel twee keer laten vaccineren. Dat zit je zeker goed.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook niet handig als er verschillen zitten tussen EU staten ?![]()
Nou, dat gaat goedquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:42 schreef Johannes788 het volgende:
Vakantielanden scherpen coronaregels aan![]()
![]()
Ik zou echt 2 prikken halen nu, ook als je covid hebt gehad. Straks anders geen uitje meer, qrcode geblokkeerd etc, of je moet alsnog.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook niet handig als er verschillen zitten tussen EU staten ?![]()
Dat si net zoiets als als nieuwskop hebben 'echtpaar overleden na vaccinaties'quote:
En dan blijken ze onder een bus te zijn gekomen
Dit heeft dus niets met de kermis zelf te maken. Bijzonder weerOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gelukkig gaat het allemaal op medische gronden, en niet op administratieve.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik zou echt 2 prikken halen nu, ook als je covid hebt gehad. Straks anders geen uitje meer, qrcode geblokkeerd etc, of je moet alsnog.
![]()
![]()
Ja en Nee. De app kan een TvT code genereren en een DCCquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:46 schreef OProg het volgende:
[..]
Die app/code was toch voor Europees gebruik? Of toch niet?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja daar hebben we hier in dit topic iig al veel eerder voor gewaarschuwdquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook niet handig als er verschillen zitten tussen EU staten ?
Als je prikstrategie overal anders is en de eisen ook, krijg je dit soort mismatchesOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Yepquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:46 schreef OProg het volgende:
[..]
Die app/code was toch voor Europees gebruik? Of toch niet?
Maar dan moet de uitlezende partij dat ook wel voor elkaar hebben. Techniek.
En je accepteren met de gevolgde prikstrategie. Beleid
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Opvallend wel, kermis is toch vooral in de buitenlucht.quote:Waarschijnlijk vonden de besmettingen plaats in en rondom twee cafés aan de Heerenwegwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In Noord-Holland is kermis een verkapt woord voor met zijn allen naar de kroeg gaan en je vol laten lopen. net zoals met paardenmarkten, carnaval, boerenmarkten, blauwvingerdagen, etc...quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat si net zoiets als als nieuwskop hebben 'echtpaar overleden na vaccinaties'
Dit heeft dus niets met de kermis zelf te maken. Bijzonder weer
je spreekt als gemeenschap af dat het een feestje is en dan heb je een excuus om je een keer apezat te tanken, is een redelijk bekend fenomeen dacht ik.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Zelfs de Franse bureaucratie is bang voor de Franse bureaucratiequote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het allemaal op medische gronden, en niet op administratieve.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Carnaval van het noorden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
In Noord-Holland is kermis een verkapt woord voor met zijn allen naar de kroeg gaan en je vol laten lopen. net zoals als met paardenmarkten, carnaval, boerenmarkten, blauwvingerdagen, etc...
je spreekt als gemeenschap af dat het een feestje is en dan heb je een excuus om je een keer apezat te tanken, is een redelijk bekend fenomeen dacht ik.
Belg overleden bij het drinken van melk!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat si net zoiets als als nieuwskop hebben 'echtpaar overleden na vaccinaties'
Dit heeft dus niets met de kermis zelf te maken. Bijzonder weerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De verdere controledwang die na het inenten volgt hoeft van mij ook niet, hoor. Maar inenten op zich stimuleren, daar ben ik wel steeds meer voor.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:39 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Onjuist. Kijk eens naar de maatregelen in Frankrijk. Dat gaat veel te ver qua controlledwang![]()
Ik ga op vakantie en ik neem mee..
* QR Code Europa
* Recentlijk gedaan PCR test
* In gevuld Geel boekje
* Volledig gevaccineerd.
Dan moet er toch niks mis gaan.![]()
Oh, vind dat wel meevallen, volgens BCO is niemand uit mijn omgeving besmet geraakt. Zelfs mijn partner nietquote:Op dinsdag 13 juli 2021 06:40 schreef THEFXR het volgende:
sommige snappen nog steeds niet, dat je ook besmettelijk kan worden ondanks volledige vaccinatie, dat is waar de Delta variant goed in is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Vaseline voor de anal swabs?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:53 schreef KingRadler het volgende:
* QR Code Europa
* In gevuld Geel boekje
* Volledig gevaccineerd.
Dan moet er toch niks mis gaan.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Kermis in NH is niet het reuzenrad in en prijsschieten hè.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Opvallend wel, kermis is toch vooral in de buitenlucht.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Nou, het op tijd krijgen van je pcr uitslag.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:53 schreef KingRadler het volgende:
* QR Code Europa
* In gevuld Geel boekje
* Volledig gevaccineerd.
Dan moet er toch niks mis gaan.![]()
Dat vier je toch in kleine groepjes.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Was het maar altijd carnaval. Ja dat willen we toch allemaal?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben benieuwd of het welbekende ‘deunen’ is door gegaan. Dat heeft echt niets met kermis, en alles met café en zuipen te maken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
In Noord-Holland is kermis een verkapt woord voor met zijn allen naar de kroeg gaan en je vol laten lopen. net zoals met paardenmarkten, carnaval, boerenmarkten, blauwvingerdagen, etc...
je spreekt als gemeenschap af dat het een feestje is en dan heb je een excuus om je een keer apezat te tanken, is een redelijk bekend fenomeen dacht ik.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
in Brabant en Limburg in grote groepen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat vier je toch in kleine groepjes.![]()
Ik heb geen actieve herinnering meer aan carnaval.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat vier je toch in kleine groepjes.![]()
![]()
Maar het idee van die DCC is toch dat heel Europa had afgesproken die uit te kunnen lezen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja en Nee. De app kan een TvT code genereren en een DCC
Of is dat toch een iets te ambitieuze gedachte?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Mondkapjequote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:53 schreef KingRadler het volgende:
* QR Code Europa
* In gevuld Geel boekje
* Volledig gevaccineerd.
Dan moet er toch niks mis gaan.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Dat had ik voor Corona meestal ook niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb geen actieve herinnering meer aan carnaval.![]()
Volg Prof. Mattias Desmet die verklaart de waanzin met "massavorming" waarbij de samenleving zichzelf door experts in dat psychische(angst) moeras laat werken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 05:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er stond een tijd terug al een heel stuk in de NRC over hoe we onszelf steeds dieper het maategelenmoeras in werkten. Mijn woorden. Ik zal kijken of ik het nog kan vinden.
Experts die ook naarmate hun kennis toeneemt, terecht steeds weer wat van (hun) nieuws inbrengen dat onze directe (reactieve) aandacht behoeft.
Ook Maurice had lang geleden al een verhelderend en vooruitziend interview.
Helaas is het Maurice dus die vooral genegeerd moet worden omdat hij niet past in het 'werelddenken'.
In Mei/Juni was er een kans op een oplossing voor de crisis ("neem Covid19 zoals het feitelijk is") die nu met de meest recente 'angstaanjagende' ontwikkelingen verloren lijkt te gaan worden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Aanvullend: Handgel en/of handschoenen*quote:
* Vorig jaar waren enkele winkels in Italie die hanschoenen verplichtte. Geen idee of dat nog zo is (of weer is)![]()
Gezondheidsverklaring, ontvangen QR code van het land, chloortabletten en extra onheilverzekering?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:53 schreef KingRadler het volgende:
* QR Code Europa
* In gevuld Geel boekje
* Volledig gevaccineerd.
Dan moet er toch niks mis gaan.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Klopt, maar nederland heeft een aparte QR voor TvT, zo kunnen ze een beetje spelen met wat ze toestaan. Hoe een buitenlander een TvT code moet krijgen is niet over nagedacht vrees ik.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:56 schreef OProg het volgende:
[..]
Maar het idee van die DCC is toch dat heel Europa had afgesproken die uit te kunnen lezen?
Of is dat toch een iets te ambitieuze gedachte?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Absoluut!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Was het maar altijd carnaval. Ja dat willen we toch allemaal?
Ben wel benieuwd wat de mensen die mordicus tegen een vaccinatieplicht zouden doen als blijkt dat de vaccinatiegraad veel te laag blijft. Jammer, maar we gooien toch weer alles open, we accepteren een maandenlang zorginfarct met veel doden totdat we groepsimmuniteit hebben? Van lockdown naar lockdown hoppen?
Oprechte vraag.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Een buitenlander krijgt een TvT code door zich te laten testen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Klopt, maar nederland heeft een aparte QR voor TvT, zo kunnen ze een beetje spelen met wat ze toestaan. Hoe een buitenlander een TvT code moet krijgen is niet over nagedacht vrees ik.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Strengere triage. Niks zorginfarct. Niet onbeperkt liggen op de IC. Zoiets?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben wel benieuwd wat de mensen die mordicus tegen een vaccinatieplicht zouden doen als blijkt dat de vaccinatiegraad veel te laag blijft. Jammer, maar we gooien toch weer alles open, we accepteren een maandenlang zorginfarct met veel doden totdat we groepsimmuniteit hebben? Van lockdown naar lockdown hoppen?
Oprechte vraag.![]()
Was bedoeld voor grensoverschrijdende reisbewegingenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:56 schreef OProg het volgende:
[..]
Maar het idee van die DCC is toch dat heel Europa had afgesproken die uit te kunnen lezen?
Of is dat toch een iets te ambitieuze gedachte?
Als je m dan ineens ook overal en nergens in gaat zetten, dan weet je iig zeker dat de infrastructuur en werkprocessen niet gereed zijn
In theorie had dit kunnen werken, ooit, maar in de praktijk kan dit dus gewoon niet
Was hier dus ook nadrukkelijk niet voor bedoeld maar Nederland heeft vol op die app ingezet ipv ook netjes gewoon een bewijsje meegeven voor het geval het in oelieoelielanden zoals nu de halve EU nodig zou zijn bij bezoek aan een museum of restaurantOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja. Dit onderwerp heb ik laatst hier aangehaald.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Voor NL is een besmetting met een vaccinatie voldoende. Voor andere landen niet. Die nemen 6 maanden als uitgangspunt.
Dus gewoon 2 vaccins nodig."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Komt goed. Even twee weken geduldquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Christus, weer hele dag stromende regen. Die zomer in Nederland komt niet van de grond.
Eigenlijk nog maar 2 dagen geduld![]()
Maar die griekse sirtaki bar op de berg kan wel een DCC uitlezen/controleren?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een buitenlander krijgt een TvT code door zich te laten testen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nee, idd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Weer een momentje waarvan je denkt 'we hadden toch een instrument als de eu die dit zou kunnen regelen' maar weer laten ze zich deze kans ontglippen.
Maar straks wel weer om eenheid janken als het gaat om belastingverslindende andere 'projecten'.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Informeren middels oprechte kennis en wetenschappelijke inzichten delen, op niveauquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Oprechte vraag.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En ditquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Strengere triage. Niks zorginfarct. Niet onbeperkt liggen op de IC. Zoiets?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dus het ontzeggen van toegang tot de IC vind jij moreel beter te billijken dan een indirecte(!) vaccinatieplicht?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Strengere triage. Niks zorginfarct. Niet onbeperkt liggen op de IC. Zoiets?
Het ontzeggen van IC-zorg is dus minder erg dan het ontzeggen van toegang tot de kroeg?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ja, gedaan. En nog steeds blijft het steken op, ik zeg maar wat, 40%. Wat dan?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Informeren middels oprechte kennis en wetenschappelijke inzichten delen, op niveauCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Op zichzelf is desinfecteren van de ontlasting terecht omdat een Covid19 besmetting zich ook via de fecaliën kan verspreiden. Ik denk dat dit in het Westers denken (waar alleen vieze mensen "poepen") wat "al" te intiem wordt om die besmettingsweg tussen de oren te krijgen. Wij komen niet verder dan was je handen stuk.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 07:38 schreef Molo het volgende:
Jezus... Ok, China is echt full loco inmiddels
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ic&utm_term=20210712
En je hoort verder niets mee uit het land over hoe het de inwoners vergaat"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Net terug uit Italië, maar nee nergens gezien dat. Zelfs met mondkapjes gingen ze heel luchtig om.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:58 schreef Benny het volgende:
[..]
Aanvullend: Handgel en/of handschoenen*
* Vorig jaar waren enkele winkels in Italie die hanschoenen verplichtte. Geen idee of dat nog zo is (of weer is)![]()
Op het ministerie gaan ze stug door met het doorzetten van versoepelingenquote:De koffieautomaten zullen vanaf 19 juli allemaal weer in bedrijf zijn. Het duurt even om alle automaten weer werkzaam te krijgen. Als alternatief verzorgt Albron daarom van 12 tot en met 16 juli gratis koffie of thee in het Grand café en het bedrijfsrestaurant.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus het ontzeggen van toegang tot de IC vind jij moreel beter te billijken dan een vaccinatieplicht?
Maar je kunt er best iets van vinden. Wij hebben nu ook nog steeds 2 covid patiënten op de IC. Beide 70+. De ene ligt er 10 weken, de ander 8.
Voor nu is dat oké, kunnen we aan. Maar met een hogere toestroom is dat anders.![]()
Denk je echt dat al die tenten dat gaan doen? Dit wordt weer een complete chaos.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar die griekse sirtaki bar op de berg kan wel een DCC uitlezen/controleren?![]()
Graag verbod op carnaval voor komende vijf jaar aangezien zij bron van dit hele ellende zijnquote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Was het maar altijd carnaval. Ja dat willen we toch allemaal?![]()
![]()
Er is in de eerste kamer weer een gesprek met de Jonge, over de tijdelijke wet maatregelen covid-19.
de Jonge: Waarom is het erg dat we maatregelen in de wet hebben staan die we kunnen gebruiken wanneer het nodig is?![]()
Hoe zie je ‘niet onbeperkt liggen op de IC’?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Strengere triage. Niks zorginfarct. Niet onbeperkt liggen op de IC. Zoiets?
Na een week word je eraf getrapt? Stekker eruit, succes ermee?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Soms denk ik weleens... Laat het virus zijn gang maar gaan. Misschien heel cru, maar misschien wordt het probleem van overbevolking dan ook zo opgelost. Natuurlijk is het helemaal kut als er honderdmiljoenmiljard mensen dood gaan. Maar aan de andere kant... Mensen vinden het pas echt erg als het dichtbij komt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Oprechte vraag.
Je kunt het vergelijken met het fileprobleem. Al jarenlang wordt er gecommuniceerd dat de boel gaat dichtslibben, etc. Maar de eigen ervaring zorgt er op een gegeven moment voor dat men aansluit in de file óf juist op zoek gaat naar alternatieven, waardoor het probleem nooit zo groot wordt als wordt gecommuniceerd of voorspelt.
Zelfde zie/zag je met het virus. Pas toen het dichtbij kwam, begon men het (weer) serieus te nemen en maatregelen te nemen.![]()
Na twee weken niet hersteld moet je als oudje opbokken, zoiets?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Maar je kunt er best iets van vinden. Wij hebben nu ook nog steeds 2 covid patiënten op de IC. Beide 70+. De ene ligt er 10 weken, de ander 8.
Voor nu is dat oké, kunnen we aan. Maar met een hogere toestroom is dat anders.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik gok dat het net zo goed werkt als de gegevensregistratie op de wallen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk je echt dat al die tenten dat gaan doen? Dit wordt weer een complete chaos.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Enkeltje Monuta ?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Na twee weken niet hersteld moet je als oudje opbokken, zoiets?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
NWS / In Nederland opgegeven covid patiënt,keert terug uit Turkijequote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe zie je ‘niet onbeperkt liggen op de IC’?
Na een week word je eraf getrapt? Stekker eruit, succes ermee?![]()
Op een gegeven moment moet je je afvragen of het nog zin heeft om door te gaan. En vooral wat je ervoor opgeeft om 1 leven te "redden" (want ze komen er, als ze eruit komen, echt ellendig uit).quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is al heel anders dan vorig jaar. Vorig jaar waren ze heel strict. Bij binnenkomst van een winkel werd je gecontroleerd op mondkapje, of je je handen wilde desinfecteren en soms temperatuur gemeten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Net terug uit Italië, maar nee nergens gezien dat. Zelfs met mondkapjes gingen ze heel luchtig om.![]()
En veel landen wordt er dusdanig weinig geprikt dat dit de facto al een beetje de situatie is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:10 schreef Benny het volgende:
Soms denk ik weleens... Laat het virus zijn gang maar gaan. Misschien heel cru, maar misschien wordt het probleem van overbevolking dan ook zo opgelost. Natuurlijk is het helemaal kut als er honderdmiljoenmiljard mensen dood gaan. Maar aan de andere kant... Mensen vinden het pas echt erg als het dichtbij komt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Je mag je best afvragen hoe iemand van 70 erbij ligt na 10 weken IC en hoe zijn/haar leven er daarna uit gaat zien. Ik zou niet weten hoe een triage daarvan eruit zou kunnen zien maar ik denk dat het goed is dat mensen met meer kennis daarvan er wel degelijk over nadenken en die scenario's uitwerken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die waren uitgezet om mensen te weren en thuis te laten werken?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:08 schreef zalkc het volgende:
Op het ministerie gaan ze stug door met het doorzetten van versoepelingen
[..]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Alternatieve maatregelen genotquote:Sportscholen in de Zuid-Koreaanse hoofdstad mogen geen muziek meer draaien met een hoger tempo dan 120 beats per minuut (bpm). De BBC meldt dat de maatregel maandag wordt ingevoerd om de verspreiding van het coronavirus te beperken. Volgens de autoriteiten ademen mensen door tragere muziek minder snel tijdens het sporten en zweten ze minder.
Ook de loopbanden krijgen een beperking: mensen mogen er maximaal zes kilometer per uur op lopen.![]()
Dit is gewoon het basisprincipe van (IC-)triage. Waarom zou je voor COVID opeens strengere regels moeten hanteren dan?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op een gegeven moment moet je je afvragen of het nog zin heeft om door te gaan. En vooral wat je ervoor opgeeft om 1 leven te "redden" (want ze komen er, als ze eruit komen, echt ellendig uit).Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Na twee weken IC in NL sturen we ze naar Turkije?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
NWS / In Nederland opgegeven covid patiënt,keert terug uit TurkijeAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Vooraf gesprekken erover voeren met patiënten. Voor de intubatie. En voor de rest aan de artsen overlaten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Na twee weken niet hersteld moet je als oudje opbokken, zoiets?![]()
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alternatieve maatregelen genot__________________!
![]()
Dit bespreek je van tevoren. En iedereen die die zorg wil, heeft er recht op.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op een gegeven moment moet je je afvragen of het nog zin heeft om door te gaan. En vooral wat je ervoor opgeeft om 1 leven te "redden" (want ze komen er, als ze eruit komen, echt ellendig uit).And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik denk wel dat het een terechte vraag is hoe wenselijk (en zinvol) IC opname is als de verwachting is dat je er 10 weken ligt. IC is een gigantische aanslag op je lichaam, als je er 10 weken ligt en herstelt is de kans groot dat je erna niets meer kunt voor een lange tijd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Na twee weken niet hersteld moet je als oudje opbokken, zoiets?
Een vriendin van mijn moeder heeft 9 weken op de IC gelegen met corona en is hersteld (of nouja, hersteld). Ze kan niet meer lopen, kan niet goed slikken dus eet na 5 weken nog steeds vloeibaar. Het optillen van een vork is een te heftige inspanning en het rechtop zitten kan een minuut of 10 per dag, maximaal.
In haar geval verwachten ze dat ze over een jaar langzaam weer kan gaan sporten om spieren op te bouwen, en zij is 68. Moet je voorstellen hoe het is als iemand in de 80 is.![]()
De drie andere Turks-Nederlandse patiënten die zijn opgehaald door Turkije, zijn inmiddels overleden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
NWS / In Nederland opgegeven covid patiënt,keert terug uit Turkije
Tsja...![]()
In veel landen is het ook geen doen om iedereen te prikken. Als het virus een ding duidelijk maakt, dan is het wel het verschil tussen 'rijk' en 'arm'quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En veel landen wordt er dusdanig weinig geprikt dat dit de facto al een beetje de situatie is.![]()
Maar niet als je al op de IC ligt, lijkt me. Dat doe je vooraf en je bespreekt dat met mensen. Legt ze uit hoe en wat. En als ze vervolgens toch die zorg willen, hebben ze daar recht op.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:12 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je mag je best afvragen hoe iemand van 70 erbij ligt na 10 weken IC en hoe zijn/haar leven er daarna uit gaat zien. Ik zou niet weten hoe een triage daarvan eruit zou kunnen zien maar ik denk dat het goed is dat mensen met meer kennis daarvan er wel degelijk over nadenken en die scenario's uitwerken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik weet dat jij daar zo over denkt, maar ik ben het daar niet mee eens.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit bespreek je van tevoren. En iedereen die die zorg wil, heeft er recht op.
Maar die discussie hoeven we denk ik niet nog een keer te voeren.![]()
Als in ongevaccineerden weigeren in het ziekenhuis?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Strengere triage. Niks zorginfarct. Niet onbeperkt liggen op de IC. Zoiets?![]()
Triage en meer informerenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, gedaan. En nog steeds blijft het steken op, ik zeg maar wat, 40%. Wat dan?
Maar hoe is dit van belang? Die situatie is er helemaal niet en ook niet maar enigszins in de buurt ervan
Ik zie nog steeds niet waarom we Covid ineens heel anders moeten benaderen als andere infectieziekten waartegen je je kunt vaccinerenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Haha, Het is een voorbeeld van iemand waar we de zorg bij hebben stop gezet. Daar ging het mij eigenlijk om.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Na twee weken IC in NL sturen we ze naar Turkije?![]()
Joh hou toch op manquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Op zichzelf is desinfecteren van de ontlasting terecht omdat een Covid19 besmetting zich ook via de fecaliën kan verspreiden. Ik denk dat dit in het Westers denken (waar alleen vieze mensen "poepen") wat "al" te intiem wordt om die besmettingsweg tussen de oren te krijgen. Wij komen niet verder dan was je handen stuk.
wtfquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alternatieve maatregelen genot![]()
![]()
Weet niet wat jij met je ontlasting doet maar doorgaans deponeer ik het in wc-pot en spoel ik ze door. Zonder het aan te raken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Op zichzelf is desinfecteren van de ontlasting terecht omdat een Covid19 besmetting zich ook via de fecaliën kan verspreiden. Ik denk dat dit in het Westers denken (waar alleen vieze mensen "poepen") wat "al" te intiem wordt om die besmettingsweg tussen de oren te krijgen. Wij komen niet verder dan was je handen stuk.![]()
Je kunt toch niet alles van tevoren bespreken? Dan kun je een gesprek van een halve dag gaan voeren met alle what-if-scenario's.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar niet als je al op de IC ligt, lijkt me. Dat doe je vooraf en je bespreekt dat met mensen. Legt ze uit hoe en wat. En als ze vervolgens toch die zorg willen, hebben ze daar recht op.![]()
Waarom zou je klei kopen als je ook klei kunt maken?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Weet niet wat jij met je ontlasting doet maar doorgaans deponeer ik het in wc-pot en spoel ik ze door. Zonder het aan te raken.![]()
Lekker extra extra veiligquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:10 schreef chratnox het volgende:
Er is in de eerste kamer weer een gesprek met de Jonge, over de tijdelijke wet maatregelen covid-19.
de Jonge: Waarom is het erg dat we maatregelen in de wet hebben staan die we kunnen gebruiken wanneer het nodig is?
Ik vind het heel bijzonder dat er mensen zijn die verontwaardigd zijn over een tweedeling obv vaccinaties, maar dat het wel prima is om mensen zorg te ontzeggen wanneer ze die wel willen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:18 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je kunt toch niet alles van tevoren bespreken? Dan kun je een gesprek van een halve dag gaan voeren met alle what-if-scenario's.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
In het begin heb ik er wel eens over gehad dat het misschien normaal zou gaan worden om door te spoelen met de deksel dicht. Zodat er geen verspreiding van deeltjes bij het doortrekken zou zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Weet niet wat jij met je ontlasting doet maar doorgaans deponeer ik het in wc-pot en spoel ik ze door. Zonder het aan te raken.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Recht hebben op is niet hetzelfde als het ook echt krijgenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit bespreek je van tevoren. En iedereen die die zorg wil, heeft er recht op.![]()
Rationeel denken helpt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het heel bijzonder dat er mensen zijn die verontwaardigd zijn over een tweedeling obv vaccinaties, maar dat het wel prima is om mensen zorg te ontzeggen wanneer ze die wel willen.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')![]()
Wie ontzeg ik zorg? Mensen kunnen gewoon op de IC komen, ik zeg alleen dat je goed moet nadenken of je mensen 10 weken op een IC wil laten liggen. Als je ziet wat voor impact 10 dagen op een ic heeft op iemands gezondheid, fitheid en mentale gesteldheid, wil ik niet weten hoe dat er na 70 dagen uitziet. Kan me niet voorstellen dat het beter is dan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het heel bijzonder dat er mensen zijn die verontwaardigd zijn over een tweedeling obv vaccinaties, maar dat het wel prima is om mensen zorg te ontzeggen wanneer ze die wel willen.![]()
Dat is niet waar. Er is een hele duidelijke tweedeling bij covid patiënten op de IC. Of je ligt relatief kort (< 2 weken). Of door snel herstel, of snel overlijden. Of je ligt enkele maanden en je komt er ellendig uit.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:18 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je kunt toch niet alles van tevoren bespreken? Dan kun je een gesprek van een halve dag gaan voeren met alle what-if-scenario's.![]()
Precies, daarom snap ik jet niet.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat is toch geen zorg ontzeggen? Dat is een normaal gesprek voeren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het heel bijzonder dat er mensen zijn die verontwaardigd zijn over een tweedeling obv vaccinaties, maar dat het wel prima is om mensen zorg te ontzeggen wanneer ze die wel willen.
Ik vind het kwalijker om iemand te pushen de IC op te gaan terwijl diegene er heel slecht aan toe is wetende dat de kans dat diegene er nog uit komt heel klein is. Er is een reden dat mensen afscheid nemen voordat mensen op de IC in kunstmatig coma gebracht worden (in 't geval van corona).
Vanaf 75-79 is de hoeveelheid mensen die met corona op de IC hebben gelegen meer dan 50% daar overleden. Als je het dan overleeft, is je kwaliteit van leven daadwerkelijk nog op niveau?
Mijn schoonvader (als voorbeeld) heeft heel specifiek gezegd dat hij dat niet wilde, dat hij niet wilde dat zijn kinderen hem herinnerden als een kasplantje dat alleen maar in bed lag. Vrijwel alle oudere mensen die ik ken noemen zulk soort redenen en zeggen niet de IC op te willen. Wellicht ten overvloede, hij is niet aan corona overleden, maar de discussie was vergelijkbaar.
Ik vind het juist zorg ontzeggen om diegene dan alsnog de IC op te pushen.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2021 10:25:59 ]![]()
Dat zeggen o.a. Lenny en ik helemaal nietquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het heel bijzonder dat er mensen zijn die verontwaardigd zijn over een tweedeling obv vaccinaties, maar dat het wel prima is om mensen zorg te ontzeggen wanneer ze die wel willen.
Je moet dat gewoon zo benaderen zoals je alle zorg op dat niveau benadert. Triage is van alledag in de zorg en daar gaan Nederlandse specialisten en verpleegkundigen heel professioneel en zorgvuldig mee om
Je stelt het nu heel zwart wit en tevens alsof het iets nieuws is en dat is het beide gewoon nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat leuk Eric Ding heeft een Fok account gemaakt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Op zichzelf is desinfecteren van de ontlasting terecht omdat een Covid19 besmetting zich ook via de fecaliën kan verspreiden. Ik denk dat dit in het Westers denken (waar alleen vieze mensen "poepen") wat "al" te intiem wordt om die besmettingsweg tussen de oren te krijgen. Wij komen niet verder dan was je handen stuk.![]()
Met gemiddeld 1 dode per dag kan je die toko na een dag sluiten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Crematoria naast ziekenhuizen bouwen
#verdienmodel![]()
Dit is de zorgdiscussie die best is te stellen met dat wanneer iemand een bepaald hoeveelheid zorg heeft ontvangen; er dan niet verder wordt behandeld als doel om iemand beter te maken of zelfs in leven te houden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Na een week word je eraf getrapt? Stekker eruit, succes ermee?
Die discussie is vooral onmogelijk voor mensen die dat zien als (lots)oordeel en ondertussen weigeren zich af te vragen dat die zorg wel mogelijk moet zijn (gemaakt). Het bekende probleem dat krapaan in staat zijn om 1000 mensen te 'redden' maar niet 100.000."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik reageerde op een post waarin wordt gesteld dat je mensen niet onbeperkt op de IC moet laten liggen. Dus de vraag is dan wat je doet? Zet je ze er na 2 weken vanaf? Zoek het nu verder zelf maar uit?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch geen zorg ontzeggen? Dat is een normaal gesprek voeren.
Ik vind het kwalijker om iemand te pushen de IC op te gaan terwijl diegene er heel slecht aan toe is wetende dat de kans dat diegene er nog uit komt heel klein is. Er is een reden dat mensen afscheid nemen voordat mensen op de IC in kunstmatig coma gebracht worden (in 't geval van corona).
Vanaf 75-79 is de hoeveelheid mensen die met corona op de IC hebben gelegen meer dan 50% daar overleden. Als je het dan overleeft, is je kwaliteit van leven daadwerkelijk nog op niveau?
Ik weet niet hoe 't bij jou zit, maar mijn schoonvader (als voorbeeld) heeft heel specifiek gezegd dat hij dat niet wilde, dat hij niet wilde dat zijn kinderen hem herinnerden als een kasplantje dat alleen maar in bed lag. Vrijwel alle oudere mensen die ik ken noemen zulk soort redenen en zeggen niet de IC op te willen.
Ik vind het juist zorg ontzeggen om diegene dan alsnog de IC op te pushen.
Vooraf bespreken heb ik altijd als de beste optie gezien, maar wat als iemand zegt het toch te willen? Ga je het dan niet doen? Want dan ontzeg je iemand wel de zorg waar hij recht op heeft.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Laatste keer dat ik het tik: triage is prima, dat doe je vooraf. Met mensen bespreken hoe het zal verlopen en of ze dat moeten willen ook.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zeggen o.a. Lenny en ik helemaal niet
Je moet dat gewoon zo benaderen zoals je alle zorg op dat niveau benadert. Triage is van alledag in de zorg en daar gaan Nederlandse specialisten en verpleegkundigen heel professioneel en zorgvuldig mee om
Je stelt het nu heel zwart wit en tevens alsof het iets nieuws is en dat is het beide gewoon niet
Maar iemand die wel wil, kun je niet de zorg ontzeggen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Maar dat is toch gewoon een gesprek wat je kan voeren met mensen? Dat je aangeeft dat er een reëele kans is dat ze enkele maanden op de IC liggen en hun herstel daarmee meerjarig kan zijn. Artsen kunnen over 't algemeen prima inschatten wat de kans op overleven is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik reageerde op een post waarin wordt gesteld dat je mensen niet onbeperkt op de IC moet laten liggen. Dus de vraag is dan wat je doet? Zet je ze er na 2 weken vanaf? Zoek het nu verder zelf maar uit?
Vooraf bespreken heb ik altijd als de beste optie gezien, maar wat als iemand zegt het toch te willen? Ga je het dan niet doen? Want dan ontzeg je iemand wel de zorg waar hij recht op heeft.
Ik snap niet helemaal waarom deze discussie nu plaatsvindt over IC-opname. Dit soort triage vindt altijd en overal plaats. Mensen met kanker waartegen gezegd wordt dat verder behandelen niet zinvol is, om verder onnodig lijden te voorkomen.![]()
Ik zeg al tien keer letterlijk dat je dat gesprek vooraf zeker moet voeren. Als dat henegwerd wordt, ben ik verder klaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is toch gewoon een gesprek wat je kan voeren met mensen? Dat je aangeeft dat er een reëele kans is dat ze enkele maanden op de IC liggen en hun herstel daarmee meerjarig kan zijn. Artsen kunnen over 't algemeen prima inschatten wat de kans op overleven is.
Ik snap niet helemaal waarom deze discussie nu plaatsvindt over IC-opname. Dit soort triage vindt altijd en overal plaats. Mensen met kanker waartegen gezegd wordt dat verder behandelen niet zinvol is, om verder onnodig lijden te voorkomen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat geeft niet. Als mensen die zulke moeilijke keuzes moeten maken het maar snappen.quote:[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Leuk dat er een discussie ontstaat over IC-triage, maar dit was de initiële vraag.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Oprechte vraag.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En @Lenny_Leonard heeft nergens gezegd dat mensen na 2 weken eraf getrapt moeten worden, dat is wat erin gelezen wordt. Ik lees het juist als 'inschatten wat de ligduur wordt en op basis daarvan het gesprek voeren'.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg al tien keer letterlijk dat je dat gesprek vooraf zeker moet voeren. Als dat henegwerd wordt, ben ik verder klaar.![]()
Dat is gewoon wat IC-artsen altijd (moeten) doen, of het nou COVID is of niet. Waarom zou je voor COVID een ander protocol willen hanteren? Want blijkbaar moet er strenger getrieerd worden voor COVID dan voor andere ziekten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
En @:Lenny_Leonard heeft nergens gezegd dat mensen na 2 weken eraf getrapt moeten worden, dat is wat erin gelezen wordt. Ik lees het juist als 'inschatten wat de ligduur wordt en op basis daarvan het gesprek voeren'.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is geen oprechte vraag, dat is een valse tegenstelling. In andere kringen wordt dit ook wel 'knuppel in het hoenderhok gooien' genoemd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Leuk dat er een discussie ontstaat over IC-triage, maar dit was de initiële vraag.
[..]![]()
Henegwerd?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg al tien keer letterlijk dat je dat gesprek vooraf zeker moet voeren. Als dat henegwerd wordt, ben ik verder klaar.![]()
![]()
Nee, dat is wat jij en miss_sly lezen in de post van Lenny. @Lenny_Leonard heeft nergens gezegd dat mensen na 2 weken van de IC afgetrapt moeten worden, dat maak je ervan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is gewoon wat IC-artsen altijd (moeten) doen, of het nou COVID is of niet. Waarom zou je voor COVID een ander protocol willen hanteren? Want blijkbaar moet er strenger getrieerd worden voor COVID dan voor andere ziekten.![]()
quote:IC
24u toename aantal opnamen: 2
Weektoename aantal opnamen: 13
Week tot week stijging: + 62,5%
Bezetting op ICs: 81 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, dinsdag 13 juli om 10:30
Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 28 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 71 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: + 39,2%
Bezetting op verpleegafdelingen: 231 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, dinsdag 13 juli om 10:30![]()
Wat is de valse tegenstelling dan? De vraag is letterlijk: wat ga je doen als blijkt dat zonder vaccinatieplicht de vaccinatiegraad dusdanig laag blijft dat een acuut zorginfarct een reëel scenario is?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is geen oprechte vraag, dat is een valse tegenstelling. In andere kringen wordt dit ook wel 'knuppel in het hoenderhok gooien' genoemd.
En dan gaan we even voorbij aan de standaard praktijken als: informeer je burgers blablabla. Want in veel landen werkt dat gewoon niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zorg ontzeggen is iets anders dan tijdens het traject bij elke fase bekijken wat nuttige zinnige zorg is die passend is bij de persoon, de omstandigheden, de kansen en de verwachte prognose/restschadequote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik het tik: triage is prima, dat doe je vooraf. Met mensen bespreken hoe het zal verlopen en of ze dat moeten willen ook.
Maar iemand die wel wil, kun je niet de zorg ontzeggen.
Dat gebeurt echt al sinds jaar in dag en daar zijn we in Nederland juist kei in
Vooraf bespreken wat kan, maar dat is geen contract wat je afspreekt ofzo
En gaat doorgaans ook gewoon in pri.a overleg met volle begrip en aanvaarding op moment dat zorg en/of het leven eindig is
Jarenlang mee gewerkt, ik weet eigenlijk niet waarom ik dat nu hier moet verdedigen ook zegOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En waarom is dat hier van toepassing, waar de vaccinatiebereidheid meer dan voldoende is om groepsimmuniteit te bereiken?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is de valse tegenstelling dan? De vraag is letterlijk: wat ga je doen als blijkt dat zonder vaccinatieplicht de vaccinatiegraad dusdanig laag blijft dat een acuut zorginfarct een reëel scenario is?
En dan gaan we even voorbij aan de standaard praktijken als: informeer je burgers blablabla. Want in veel landen werkt dat gewoon niet.![]()
Wat omhelst "strengere triage" dan? Misschien helpt het als we minder platitudes gebruiken en iets concreter worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat is wat jij en miss_sly lezen in de post van Lenny. @:Lenny_Leonard heeft nergens gezegd dat mensen na 2 weken van de IC afgetrapt moeten worden, dat maak je ervan.
Concrete vraag: wat betekent "strengere triage" in de praktijk? 'Gesprekken voeren' klinkt leuk, maar dat wordt nu ook al gedaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Klinkt een beetje als de fysiotherapie: je hebt recht op 9 behandelingen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit is de zorgdiscussie die best is te stellen met dat wanneer iemand een bepaald hoeveelheid zorg heeft ontvangen; er dan niet verder wordt behandeld als doel om iemand beter te maken of zelfs in leven te houden.
Er zijn 11 nodig om je rugpijn te verhelpen?
Pech dan. Je krijgt er 9.Toevallig afgelopen week een artikel op Fok over 4 Turkse Nederlanders die geen behandeling meer kregen in Nederland, en waarvan de familie bij Erdogan heeft aangeklopt voor hulp.quote:Die discussie is vooral onmogelijk voor mensen die dat zien als (lots)oordeel en ondertussen weigeren zich af te vragen dat die zorg wel mogelijk moet zijn (gemaakt). Het bekende probleem dat krapaan in staat zijn om 1000 mensen te 'redden' maar niet 100.000.
Die zijn naar Turkije overgevlogen, 3 overlijden na intensieve behandeling, eentje overleeft het na maandenlange behandeling en is waarschijnlijk voor de rest van zijn leven afhankelijk van verzorging...
Het is in Nederland niet zo dat we eindeloos doorbehandelen om elke seconde leven er uit te trekken.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Waar zit die pijn nou eigenlijk bij jou hier? Want we hebben toch gewoon een normale discussie. Mag je oneens mee zijn maar je druist nogal in tegen de gewone gang van zaken in de Nederlandse zorg.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg al tien keer letterlijk dat je dat gesprek vooraf zeker moet voeren. Als dat henegwerd wordt, ben ik verder klaar.
En ik vraag me wel inmiddels af waarom je hier zo fel en absoluut in bentOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als je zorg overspoelt is dat gewoon problematisch, omdat ook mensen die geen coronapatient zijn op de IC kunnen belanden. Het zou heel onredelijk zijn om die geen voorkeur te geven boven ongevaccineerde coronapatienten op de IC.
Dan kom je dus bij de situatie dat geen vaccinatie eigenlijk de eerste reden zou moeten zijn om de keuze te maken iemand niet te helpen (tenzij diegene om medische redenen geen vaccin kon nemen), maar dat is ook een voorkeur op vaccinatie.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Zucht.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
En waarom is dat hier van toepassing, waar de vaccinatiebereidheid meer dan voldoende is om groepsimmuniteit te bereiken?
De vraag ontstond naar aanleiding van ophef die hier ontstaat, doordat landen als Frankrijk en Griekenland (maar ik had ook een land als Polen kunnen noemen) een indirecte vaccinatieplicht aan het invoeren zijn. Omdat de vaccinatiegraad dus zo laag blijft.
Ik hoor hier veel mensen die mordicus tegen een vaccinatieplicht zijn, maar dat ga je doen als de vaccinatiegraad te laag blijft om ook maar te dromen van groepsimmuniteit?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Jij vult in dat strengere triage betekent dat iemand na 2 weken van de IC afgetrapt wordt, bent daar verontwaardigd over en nu moet ik uitleggen wat het in de praktijk betekent?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat omhelst "strengere triage" dan? Misschien helpt het als we minder platitudes gebruiken en iets concreter worden.
Concrete vraag: wat betekent "strengere triage" in de praktijk? 'Gesprekken voeren' klinkt leuk, maar dat wordt nu ook al gedaan.
"Strengere triage" houdt (naar mijn idee) in dat je rekening houdt met de ziekenhuisbezetting (en ziekenhuizen in de regio) op basis van het zorgadvies. "We kunnen u op de IC opnemen, maar dan ligt u hoogstwaarschijnlijk in Groningen terwijl u zelf in Tiel woont. De ligduur is naar verwachting meer dan 6 weken, na die periode heeft u nog een erg lange periode aan herstel voor u"![]()
Dat impliceert dat vaccinatieplicht een oplossing zou zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is de valse tegenstelling dan? De vraag is letterlijk: wat ga je doen als blijkt dat zonder vaccinatieplicht de vaccinatiegraad dusdanig laag blijft dat een acuut zorginfarct een reëel scenario is?
En dan gaan we even voorbij aan de standaard praktijken als: informeer je burgers blablabla. Want in veel landen werkt dat gewoon niet.
Dus daar gaat het al een beetje mis.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vond de 'loco' gedachte van een ander land en zeden, niet zo bizar.quote:Tal van infecties kunnen zich via de ontlasting verspreiden. Ik weet dat we dit hier niet serieus hoeven te nemen vanwege onze prima 'rioolstelsel/zuivering'. Vanuit het denken dat een infectie op elke wijze moet worden bestreden, is het niet raar dat ze dit elders, dat anders benaderen. In tal van landen kan (ik) geen water uit te kraan, rivier of put verdragen omdat dit (mij, sws) ziek maakt.quote:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32421494/
Severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 was isolated from feces of a patient in China with coronavirus disease who died. Confirmation of infectious virus in feces affirms the potential for fecal-oral or fecal-respiratory transmission and warrants further study.
Niet zo lang geleden werden Aziatische zienswijzen (ook hier) als bizar afgedaan..... zie nu waar we ondertussen gekapt en bezakt, zijn aangeland."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Het helpt blijkbaar wel in Frankrijk, gisterenavond zijn er een record aantal vaccinatieafspraken gemaakt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zucht.
De vraag ontstond naar aanleiding van ophef die hier ontstaat, doordat landen als Frankrijk en Griekenland (maar ik had ook een land als Polen kunnen noemen) een indirecte vaccinatieplicht aan het invoeren zijn. Omdat de vaccinatiegraad dus zo laag blijft.
Ik hoor hier veel mensen die mordicus tegen een vaccinatieplicht zijn, maar dat ga je doen als de vaccinatiegraad te laag blijft om ook maar te dromen van groepsimmuniteit?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Natuurlijk is dat een oplossing. Als je vaccineren verplicht haal je de vereiste vaccinatiegraad.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat impliceert dat vaccinatieplicht een oplossing zou zijn.
Dus daar gaat het al een beetje mis.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Kliniek begint (flink) toe te nemen, zie ik dat juist?quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En jij denkt dat dat voldoende is om een zorginfarct te voorkomen terwijl de rest van het betreffende (hypothetische) land open kan blijven?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:36 schreef chratnox het volgende:
"Strengere triage" houdt (naar mijn idee) in dat je rekening houdt met de ziekenhuisbezetting (en ziekenhuizen in de regio) op basis van het zorgadvies. "We kunnen u op de IC opnemen, maar dan ligt u hoogstwaarschijnlijk in Groningen terwijl u zelf in Tiel woont. De ligduur is naar verwachting meer dan 6 weken, na die periode heeft u nog een erg lange periode aan herstel voor u"
(Nogmaals, oprechte vraag)Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat het helpt lijkt me evident, maar het lijkt me niet bepaald wenselijk. De vraag is echter wat je doet als alle minder invasieve middelen niet goed genoeg gewerkt hebben. En dan ben ik benieuwd wat mensen zouden doen die per definitie tegen een plicht zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het helpt blijkbaar wel in Frankrijk, gisterenavond zijn er een record aantal vaccinatieafspraken gemaakt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Volgens die logica is de wereldbevolking halveren ook een oplossing. Want het werkt toch?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat een oplossing. Als je vaccineren verplicht haal je de vereiste vaccinatiegraad.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik begrijp tot op heden dat 98.5% van de mensen die het virus oploopt niet tot nauwelijks ziek wordt en dat de mensen die wel ziek worden voor het grootste deel bestaan uit ouderen en fysiek zwakkeren. Als die laatste groep zich laat vaccineren en de mensen die dit ook willen is er volgens mij geen reden meer om de boel op slot te houden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan gaan we even voorbij aan de standaard praktijken als: informeer je burgers blablabla. Want in veel landen werkt dat gewoon niet.
Echter in het hypothetische geval dat ik de ontbrekende schakel ben in het verschil tussen zorginfarct en de maatschappij weer open dan laat ik mij alsnog vaccineren.
Nu, echter, voel ik een ongezonde vaccinatiedwang waar ik de noodzaak niet toe zie. Ook voor kinderen vanaf 12. Dat maakt mij opstandig.![]()
Heb je een zware dag, dat je ervan moet zuchten? Wil je het kwijt?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zucht.
Ik hoor hier veel mensen die mordicus tegen een vaccinatieplicht zijn, maar dat ga je doen als de vaccinatiegraad te laag blijft om ook maar te dromen van groepsimmuniteit?
Stel dat de vaccinatiegraad te laag blijft moet je wellicht als overheid de acties in gang zetten om een verplichting te maken. Dat betekent alleen wel dat je ook na moet denken over hoe om te gaan met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, mensen die allergische reacties hebben, hoe lang iemand ongevaccineerd mag zijn en wat er op dat moment nodig is.
Maar ook mensen die (heftige) bijwerkingen van de vaccinatie hebben en daardoor niet meer deel kunnen nemen aan de maatschappij compenseren.
De overheid probeert nu wel de lusten te nemen, maar niet de lasten. Die lasten zijn juist de dingen waarover nagedacht moet worden.![]()
quote:Sportscholen in Seoul mogen geen uptempomuziek meer draaien
Sportscholen in de Zuid-Koreaanse hoofdstad mogen geen muziek meer draaien met een hoger tempo dan 120 beats per minuut (bpm). De BBC meldt dat de maatregel maandag wordt ingevoerd om de verspreiding van het coronavirus te beperken. Volgens de autoriteiten ademen mensen door tragere muziek minder snel tijdens het sporten en zweten ze minder.
Ook de loopbanden krijgen een beperking: mensen mogen er maximaal zes kilometer per uur op lopen. .
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gerichte informatiecampagnes, mensen die niet gevaccineerd zijn oproepen zichzelf te beschermenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat het helpt lijkt me evident, maar het lijkt me niet bepaald wenselijk. De vraag is echter wat je doet als alle minder invasieve middelen niet goed genoeg gewerkt hebben. En dan ben ik benieuwd wat mensen zouden doen die per definitie tegen een plicht zijn.
En triage als het nodig is
Zou ik voorstellen
Maar ik ben geen beleidsmaker.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat klopt. Het kan een statistische outlier zijn, maar zowel de bezetting als de weektoename loopt op inderdaad.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kliniek begint (flink) toe te nemen, zie ik dat juist?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik ben geen IC-arts. Als IC-artsen aangeven dat dat nodig is om een zorginfarct te voorkomen is het niet aan mij daaraan te twijfelen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat voldoende is om een zorginfarct te voorkomen terwijl de rest van het betreffende (hypothetische) land open kan blijven?
(Nogmaals, oprechte vraag)![]()
Je vraag impliceert een schuld en is wmb onoprecht omdat die een beroep doet op drogredenen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Oprechte vraag.
Jouw of mijn gezondheid, is de eigen status.
Hooguit wanneer aangetoond dat iemand daadwerkelijk ziek/besmettelijk is, kan je iemand verantwoordelijk maken. Niet omdat iemand zich niet wil vaccineren en daarmee dan een gevaar zou vormen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
In theorie klopt dat.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Volgens die logica is de wereldbevolking halveren ook een oplossing. Want het werkt toch?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En wat als die ouderen dat niet willen of om welke reden dan ook niet doen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:40 schreef zoost het volgende:
Ik begrijp tot op heden dat 98.5% van de mensen die het virus oploopt niet tot nauwelijks ziek wordt en dat de mensen die wel ziek worden voor het grootste deel bestaan uit ouderen en fysiek zwakkeren. Als die laatste groep zich laat vaccineren en de mensen die dit ook willen is er volgens mij geen reden meer om de boel op slot te houden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik ben iig blij dat @Lenny_Leonard zijn laatste vaccinatie heeft gekregen en nu overal stekkers er bij mensen uit kan trekken als de zorg weer overloopt.
Harteloos monster dat het is
Zoals?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:40 schreef chratnox het volgende:
Stel dat de vaccinatiegraad te laag blijft moet je wellicht als overheid de acties in gang zetten om een verplichting te maken. Dat betekent alleen wel dat je ook na moet denken over hoe om te gaan met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, mensen die allergische reacties hebben, hoe lang iemand ongevaccineerd mag zijn en wat er op dat moment nodig is.
Maar ook mensen die (heftige) bijwerkingen van de vaccinatie hebben en daardoor niet meer deel kunnen nemen aan de maatschappij compenseren.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nou, maak er een hypothetische vraag van zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
En waarom is dat hier van toepassing, waar de vaccinatiebereidheid meer dan voldoende is om groepsimmuniteit te bereiken?
Het is toch echt verstandig daar nu vast over na te denken. We kunnen nu echt nog niet weten hoe de vlag erbij zal hangen dit najaar.
Edit: ah, je had alsnog gereageerd zij het ietwat ontwijkend. Die had ik niet gezien.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
https://www.cnbc.com/2021(...)matic-who-says-.html
Dus, stop gewoon met testen en kijk naar op zk. opnames... Het is zo makkelijk.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dan kunnen die ouderen gaan wijzen naar de jongeren. Dat hun gedrag echt niet kan en dat het vroeger pas zwaar was.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wat als die ouderen dat niet willen of om welke reden dan ook niet doen?![]()
Tuurlijk, en in een ideale wereld (of een minder ideale wereld zoals Nederland) zou dat ook voldoende zijn. Maar wat ga je doen in bv. Bulgarije, waar ruim 40% zegt geen vaccin te willen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Gerichte informatiecampagnes, mensen die niet gevaccineerd zijn oproepen zichzelf te beschermen
En triage als het nodig is
Zou ik voorstellen
Maar ik ben geen beleidsmaker.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Je kunt niet aan de ene kant een discussie voeren over een vaccinatieplicht om groepsimmuniteit te halen en aan de andere kant de discussie voeren dat ouderen zich wellicht niet willen laten vaccineren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wat als die ouderen dat niet willen of om welke reden dan ook niet doen?
Die oudere laat zich vaccineren om zichzelf te beschermen, zodat hij/zij zelf niet meer ziek wordt (of in de meeste gevallen in elk geval). De jongere laat zich niet vaccineren voor zichzelf maar voor die oudere die niet gevaccineerd kan worden.![]()
Verplichten of anders euthanaseren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wat als die ouderen dat niet willen of om welke reden dan ook niet doen?[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage. Er klopt verder niets van.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je vraag impliceert een schuld en is wmb onoprecht omdat die een beroep doet op drogredenen.
Jouw of mijn gezondheid, is de eigen status.
Hooguit wanneer aangetoond dat iemand daadwerkelijk ziek/besmettelijk is, kan je iemand verantwoordelijk maken. Niet omdat iemand zich niet wil vaccineren en daarmee dan een gevaar zou vormen.
Ik impliceer helemaal geen schuld. Feit is wel dat wanneer een groot deel niet gevaccineerd is, een zorginfarct dreigt op het moment dat je de boel de boel laat. Dus wat doe je dan?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dit hele concept ontgaat mij. Waarom kun je geen natuurlijke immuun reactie laten ontstaan? Veel jongeren hebben de ziekte al doorlopen. Ben je bang voor long covid, laat je je vaccineren.quote:
Wees toch niet zo bang voor dit virus waar 98.5% geen last van heeft.![]()
Neeeee we moeten blijven testen, want dat is nu de nieuwe KPI geworden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:43 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.cnbc.com/2021(...)matic-who-says-.html
Dus, stop gewoon met testen en kijk naar op zk. opnames... Het is zo makkelijk.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het een probleem van Bulgarije maken en de grenzen dicht houden of ze testen etc als ze hierheen komen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tuurlijk, en in een ideale wereld (of een minder ideale wereld zoals Nederland) zou dat ook voldoende zijn. Maar wat ga je doen in bv. Bulgarije, waar ruim 40% zegt geen vaccin te willen.![]()
HoenderHokKnuppel: als "IC artsen" zeggen dat ze 1000 Miljard nodig hebben..... hoef je daar niet aan te twijfelen maar vooral wel grenzen stellen ?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben geen IC-arts. Als IC-artsen aangeven dat dat nodig is om een zorginfarct te voorkomen is het niet aan mij daaraan te twijfelen.
Dat iemand rechten heeft maakt niet dat ze dan onverkort in alle omstandigheden dan ook maakbaar zijn. Ik heb het recht om mij vrij te verplaatsen, helaas maken de omstandigheden dat nu onmogelijk."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
In veel landen is het gewoon aan de orde van de dag dat (te) weinig ouderen zich uit eigen beweging laten vaccineren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kunt niet aan de ene kant een discussie voeren over een vaccinatieplicht om groepsimmuniteit te halen en aan de andere kant de discussie voeren dat ouderen zich wellicht niet willen laten vaccineren.
Die oudere laat zich vaccineren om zichzelf te beschermen, zodat hij/zij zelf niet meer ziek wordt (of in de meeste gevallen in elk geval). De jongere laat zich niet vaccineren voor zichzelf maar voor die oudere die niet gevaccineerd kan worden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Over?quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nieuw verdienmodel ook.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Neeeee we moeten blijven testen, want dat is nu de nieuwe KPI geworden.![]()
En dat is een probleem van die landen. Hier in Nederland een verplichting willen omdat Pjotr in Tsjechië zich niet wil laten vaccineren is natuurlijk belachelijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In veel landen is het gewoon aan de orde van de dag dat (te) weinig ouderen zich uit eigen beweging laten vaccineren.![]()
Al een tijdje terug he. Maar ik wil een keer een booster. Ze hebben mij astrazeneca gegeven. Alsof ik een minderwaardig mens ben.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:43 schreef Molo het volgende:
Ik ben iig blij dat @:lenny_leonard zijn laatste vaccinatie heeft gekregen en nu overal stekkers er bij mensen uit kan trekken als de zorg weer overloopt.
Harteloos monster dat het is
Zo gaan ze om met de helden van de samenleving. Walgelijk.![]()
Snap je nou serieus mijn vraag niet of doe je steeds maar alsof?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het een probleem van Bulgarije maken en de grenzen dicht houden of ze testen etc als ze hierheen komen.
Stel dat jij de premier van Bulgarije was, wat zou jij doen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Daar begin ik ook in de geloven ja. Zeker omdat er niet geheel toevallig nieuwe contracten zijn afgesloten tegen lagere tarieven met bulklabs.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit was mijn eerste zin: "Stel dat de vaccinatiegraad te laag blijft moet je wellicht als overheid de acties in gang zetten om een verplichting te maken. "quote:
Ik denk dat wetgeving over PFAS uitstoot het meest zinvol is dan om de vaccinatiegraad op te krikken![]()
![]()
Dan geef je ze wel zorg, maar geen IC zorg. Jij wilt ze gaan dwingen? Vasthouden door de BOA en prik erin? Wat stel je voor?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wat als die ouderen dat niet willen of om welke reden dan ook niet doen?![]()
Ik heb het helemaal niet over een verplichting HIER, maar over een vaccinatieplicht in een land waar de vaccinatiegraad (te) laag is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier in Nederland een verplichting willen omdat Pjotr in Tsjechië zich niet wil laten vaccineren is natuurlijk belachelijk.
Dan kun je zeggen "dat is hun probleem". Prima, dan doe je niet mee met wat ik mateloos interessant ethisch vraagstuk vind.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het lastige daarbij is dat vrijwel iedereen die risico loopt op een ic opname gevaccineerd is .quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als je zorg overspoelt is dat gewoon problematisch, omdat ook mensen die geen coronapatient zijn op de IC kunnen belanden. Het zou heel onredelijk zijn om die geen voorkeur te geven boven ongevaccineerde coronapatienten op de IC.
Dan kom je dus bij de situatie dat geen vaccinatie eigenlijk de eerste reden zou moeten zijn om de keuze te maken iemand niet te helpen (tenzij diegene om medische redenen geen vaccin kon nemen), maar dat is ook een voorkeur op vaccinatie.
Dus als we een zorginfarct krijgen doordat de IC vol stroomt, dan komt dat door gevaccineerden die helaas onvoldoende antistoffen tegen het virus hebben opgebouwd.
De groep die niet is gevaccineerd is dan wellicht de aanjager in het in stand houden van de pandemie, maar die groep heeft daar zelf weinig last van.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dus je ontzegt ze wel IC-zorg?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
[..]
Dan geef je ze wel zorg, maar geen IC zorg. Jij wilt ze gaan dwingen? Vasthouden door de BOA en prik erin? Wat stel je voor?![]()
Inderdaad allemaal hele vaag bewoordingen die weinig concreet zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit was mijn eerste zin: "Stel dat de vaccinatiegraad te laag blijft moet je wellicht als overheid de acties in gang zetten om een verplichting te maken. "
Ik denk dat wetgeving over PFAS uitstoot het meest zinvol is dan om de vaccinatiegraad op te krikken
Wat zijn "de acties"? Dat varieert van "je mag niet meer naar festivals" tot "de geheime dienst komt thuis langs om je gedwongen te prikken".Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee, mijn vraag is wat mensen die coûte que coûte tegen een plicht zijn zouden doen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
[..]
Dan geef je ze wel zorg, maar geen IC zorg. Jij wilt ze gaan dwingen? Vasthouden door de BOA en prik erin? Wat stel je voor?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De IC ligt ook echt bomvol op het moment.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het lastige daarbij is dat vrijwel iedereen die risico loopt op een ic opname gevaccineerd is .
Dus als we een zorginfarct krijgen doordat de IC vol stroomt, dan komt dat door gevaccineerden die helaas onvoldoende antistoffen tegen het virus hebben opgebouwd.
De groep die niet is gevaccineerd is dan wellicht de aanjager in het in stand houden van de pandemie, maar die groep heeft daar zelf weinig last van.
Oh wacht.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Informatiecampagnes om de mensen die risico lopen te overtuigen zich te laten vaccineren. Mensen die geen risico lopen is het risico op overspoelde zorg naar mijn idee vrij laag, dus daar valt mee te leven. Dan wordt het na die tijd gewoon één van de extra luchtwegvirussen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Snap je nou serieus mijn vraag niet of doe je steeds maar alsof?
Stel dat jij de premier van Bulgarije was, wat zou jij doen?
Mocht dat ook niet werken ga je denken aan een verplichting, maar nogmaals, met de nadelen die daarbij horen. Ik heb dat echt al eerder gepost.![]()
Voor de laatste keer: kun je iets concreter worden dan "een verplichting", waar zou jij aan denken?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:51 schreef chratnox het volgende:
Mocht dat ook niet werken ga je denken aan een verplichting, maar nogmaals, met de nadelen die daarbij horen. Ik heb dat echt al eerder gepost.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hoe doen ze dat daar bij andere infectieziekten waartegen te vaccineren valt?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tuurlijk, en in een ideale wereld (of een minder ideale wereld zoals Nederland) zou dat ook voldoende zijn. Maar wat ga je doen in bv. Bulgarije, waar ruim 40% zegt geen vaccin te willen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Geen idee, maar de meeste infectieziekten gaan niet (meer) gepaard met een acuut risico op een zorginfarct.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat daar bij andere infectieziekten waartegen te vaccineren valt?
Ik ben ook zeer benieuwd hoe landen als Bulgarije hieruit gaan komen op de lange termijn.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Over de kermis brandhaard :wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Goedkope vaccins voor goedkope mensen jeweetzquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Al een tijdje terug he. Maar ik wil een keer een booster. Ze hebben mij astrazeneca gegeven. Alsof ik een minderwaardig mens ben.
Zo gaan ze om met de helden van de samenleving. Walgelijk.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Weet ik veel, standrechtelijk executeren?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Inderdaad allemaal hele vaag bewoordingen die weinig concreet zijn.
Wat zijn "de acties"? Dat varieert van "je mag niet meer naar festivals" tot "de geheime dienst komt thuis langs om je gedwongen te prikken".
Nog maar een keer:Wat wil je nu concreet van me horen? Moet ik de wettekst hier voor je typen?quote:Stel dat de vaccinatiegraad te laag blijft moet je wellicht als overheid de acties in gang zetten om een verplichting te maken. Dat betekent alleen wel dat je ook na moet denken over hoe om te gaan met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, mensen die allergische reacties hebben, hoe lang iemand ongevaccineerd mag zijn en wat er op dat moment nodig is.
Maar ook mensen die (heftige) bijwerkingen van de vaccinatie hebben en daardoor niet meer deel kunnen nemen aan de maatschappij compenseren.![]()
En ook al geen zorgbonus.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Al een tijdje terug he. Maar ik wil een keer een booster. Ze hebben mij astrazeneca gegeven. Alsof ik een minderwaardig mens ben.
Zo gaan ze om met de helden van de samenleving. Walgelijk.![]()
Mensen die B-vaccins hebben gehad zoals AZ of Janssen zouden eigenlijk ook verplicht nog een andere prik moeten krijgen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Goedkope vaccins voor goedkope mensen jeweetz[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is niet persoonlijk en ik kijk twee lagen dieper naar de diepte van dit soort (on/opr)echte vragen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage. Er klopt verder niets van.
Ik impliceer helemaal geen schuld. Feit is wel dat wanneer een groot deel niet gevaccineerd is, een zorginfarct dreigt op het moment dat je de boel de boel laat. Dus wat doe je dan?
De vraag is onterecht omdat iemand die zich niet vaccineert niet , laat staan zich hoef af te vragen of die daarmee verantwoordelijk is/wordt voor een zorginfarct elders.
Dan gaan vragen wat iemand die daar geen schuld noch bijdrage aanhebben moet doen, impliceert wel een schijn van verantwoordelijkheid die er simpelweg niet (te make)n is. Natuurlijk kan dat wel bedacht worden om te fungeren als overtuigende drogreden.
Om het maar bij de kop te pakken: groepsimmuniteit, laat staan vaccinatie kan nooit het doel zijn te dienen als argument noch om daarmee te willen overtuigen door een beroep te doen op solidariteit."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Natuurlijke immuniteit telt ook mee bij het RIVM.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit hele concept ontgaat mij. Waarom kun je geen natuurlijke immuun reactie laten ontstaan?
Maar na 1,5 jaar is er toch geen uitleg meer nodig waarom het beter is je te laten vaccineren dan je te laten besmetten...Zou jij, in plaats van te laten vaccineren, jezelf laten besmetten?quote:Veel jongeren hebben de ziekte al doorlopen. Ben je bang voor long covid, laat je je vaccineren.
Wees toch niet zo bang voor dit virus waar 98.5% geen last van heeft.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Weet ik veel, wat versta jij onder een verplichting? Je kunt toch wel concreter worden dan "een verplichting"?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:
Wat wil je nu concreet van me horen? Moet ik de wettekst hier voor je typen?
Er zijn 100 manieren te bedenken waarop je vaccineren, direct of indirect, kunt verplichten.
Ik hoor hier veel geklaag over bv. het ontzeggen van toegang tot de kroeg als gevaccineerde, dat is een mogelijkheid. Blijkbaar is dat dus een brug te ver voor sommigen, wat is dan wel acceptabel?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Sorry, maar wat een onzin weer. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met het ontkrachten.In al die maanden ben jij qua gedachtengang echt blijven steken en weiger om ook maar één mm naar links of naar rechts te schuiven.Daarom heeft discusseren met jou ook behoorlijk weinig zin.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is niet persoonlijk en ik kijk twee lagen dieper naar de diepte van dit soort (on/opr)echte vragen.
De vraag is onterecht omdat iemand die zich niet vaccineert niet , laat staan zich hoef af te vragen of die daarmee verantwoordelijk is/wordt voor een zorginfarct elders.
Dan gaan vragen wat iemand die daar geen schuld noch bijdrage aanhebben moet doen, impliceert wel een schijn van verantwoordelijkheid die er simpelweg niet (te make)n is. Natuurlijk kan dat wel bedacht worden om te fungeren als overtuigende drogreden.
Om het maar bij de kop te pakken: groepsimmuniteit, laat staan vaccinatie kan nooit het doel zijn te dienen als argument noch om daarmee te willen overtuigen door een beroep te doen op solidariteit.![]()
Puur hypothethisch als groepsimmuniteit niet haalbaar is om wat voor reden ook en alle andere opties uitgesloten zijn. Als er geen enkele andere optie meer is en de zorg anders ieder jaar overspoelt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor de laatste keer: kun je iets concreter worden dan "een verplichting", waar zou jij aan denken?
Op het moment dat iemand een indicatie 'coronavaccinatie' heeft gekregen van de huisarts dat diegene die moet halen. Bij het niet halen van die vaccinatie kan er een boete op het niet halen van de vaccinatie staan. Tot diegene de vaccinatie gehaald heeft moet diegene (op kosten van de staat) zichzelf laten testen elke 24u.![]()
Was dat voor vrijdag maatregelen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Uitbraak bij kermis Heiloo nader verklaard;
[ afbeelding ]Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Je kunt je zinnen duur proberen te formuleren, dat werkt bij mij niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:56 schreef Vallon het volgende:
Dan gaan vragen wat iemand die daar geen schuld noch bijdrage aanhebben moet doen, impliceert wel een schijn van verantwoordelijkheid die er simpelweg niet (te make)n is.
Ik pak even de kern eruit, want die is onzin. Mijn hypothetische vraag was erop gericht wat iemand als BELEIDSMAKER zou moeten doen wanneer in ZIJN/HAAR land (dus niet Nederland) de vaccinatiegraad te laag is, NADAT ALLE LAAGDREMPELIGE METHODEN (bv. informatieverschaffing etc.) al geprobeerd zijn en desondanks dat vaccinatiegraad te laag blijft om een groot risico op een zorginfarct uit te sluiten.
Daar zit letterlijk 0,0 schuldvraag in. Het is bovenal een vrij pragmatische vraag, met veel onderliggende ethische kwesties, dat wel.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Evenstar
![]()
Denk dat je in eerste instantie met indirecte verplichting al heel ver gaat komen. Daarnaast zal het wel gaan helpen als men ziet dat andere landen weer volledig open gaan en weer het leven oppakken alsof er geen COVID-19 is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Puur hypothethisch als groepsimmuniteit niet haalbaar is om wat voor reden ook en alle andere opties uitgesloten zijn. Als er geen enkele andere optie meer is en de zorg anders ieder jaar overspoelt.
Op het moment dat iemand een indicatie 'coronavaccinatie' heeft gekregen van de huisarts dat diegene die moet halen. Bij het niet halen van die vaccinatie kan er een boete op het niet halen van de vaccinatie staan. Tot diegene de vaccinatie gehaald heeft moet diegene (op kosten van de staat) zichzelf laten testen elke 24u.![]()
Ik ook, maar @DireStraits7 wilde graag het "wat als" spelletje spelen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat je in eerste instantie met indirecte verplichting al heel ver gaat komen. Daarnaast zal het wel gaan helpen als men ziet dat andere landen weer volledig open gaan en weer het leven oppakken alsof er geen COVID-19 is.![]()
Kijk, dat vind ik interessant!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:59 schreef chratnox het volgende:
Op het moment dat iemand een indicatie 'coronavaccinatie' heeft gekregen van de huisarts dat diegene die moet halen. Bij het niet halen van die vaccinatie kan er een boete op het niet halen van de vaccinatie staan. Tot diegene de vaccinatie gehaald heeft moet diegene (op kosten van de staat) zichzelf laten testen elke 24u.
Ik denk dat heel veel mensen hier dat echt veel te ver vinden gaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Evenstar
![]()
Iedereen die een vaccin heeft geweigerd de zorgkosten zelf laten ophoesten als ze in een ziekenhuis komenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, maar @:DireStraits7 wilde graag het "wat als" spelletje spelen.(natuurlijk niet als ze om medische redenenen niet gevaccineerd zijn)
![]()
Ik heb nooit een indirecte verplichting uitgezonderd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, maar @:DireStraits7 wilde graag het "wat als" spelletje spelen.
Sterker nog:quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:57 schreef DireStraits7 het volgende:
Er zijn 100 manieren te bedenken waarop je vaccineren, direct of indirect, kunt verplichten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:![]()
Iemand heeft een hekel aan de sportschool zo te zien. Is dit speld?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat is je punt ? Of wil je polderen of maak je je geluid om te overtuigen ?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een onzin weer. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met het ontkrachten.In al die maanden ben jij qua gedachtengang echt blijven steken en weiger om ook maar één mm naar links of naar rechts te schuiven.Daarom heeft discusseren met jou ook behoorlijk weinig zin.
Ik zie geen enkele reden om af te zien van, laat staan mijn/jouw, grondrechten en vrijheden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Absoluut!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:57 schreef Wantie het volgende:
Zou jij, in plaats van te laten vaccineren, jezelf laten besmetten?![]()
Of medeburgers (c.q. indirecte 'plicht').quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat je in eerste instantie met indirecte verplichting al heel ver gaat komen. Daarnaast zal het wel gaan helpen als men ziet dat andere landen weer volledig open gaan en weer het leven oppakken alsof er geen COVID-19 is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dus eigenlijk zijn we fout bezig geweest door mazelen als kinderziekte in Nederland uit te bannen middels groepsimmuniteit.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is niet persoonlijk en ik kijk twee lagen dieper naar de diepte van dit soort (on/opr)echte vragen.
Om het maar bij de kop te pakken: groepsimmuniteit, laat staan vaccinatie kan nooit het doel zijn te dienen als argument noch om daarmee te willen overtuigen door een beroep te doen op solidariteit.
Zelfde geldt voor polio.
En als ouder draag je dus geen verantwoordelijkheid voor de verlammingen aan je kind of het kind van de buren omdat je vanwege een of andere hersenkronkel dat het Gods wil is, je kinderen niet hebt laten vaccineren, waardoor er onvoldoende groepsimmuniteit in je gemeenschap is om een cluster uitbraak te voorkomen.
Helder
zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Evenstar
![]()
Dat ook, al kan dat sneller in wrijvingen binnen een land resulteren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of medeburgers (c.q. indirecte 'plicht').![]()
Heel eerlijk, ik zit er dubbel in. Ik ben tegenstander van de manier waarop het vaccineren nu (soort van) verplicht wordt. Aan de andere kant vind ik het wel erg fijn dat mijn dochter naar de opvang kan en de kinderen daar gevaccineerd zijn, omdat zij nog te jong is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik interessant!
Ik denk dat heel veel mensen hier dat echt veel te ver vinden gaan.
Vanuit dat oogpunt vind ik het acceptabel een vaccinatieplicht in te voeren, mits er goede tegemoetkomingen komen voor mensen die om wat voor reden dan ook die vaccinatie niet kunnen halen of er ernstige/definitieve bijwerkingen van hebben.
De manier waarop het nu gaat vind ik nogal onzuiver. Er is geen formele plicht, maar zonder het te doen kom je straks nergens binnen, wat het effectief een plicht maakt. Er is geen (volwaardig) alternatief.![]()
Dat is dan ook precies de reden waarom dit een dilemma is. Wat doe je als te weinig mensen zich willen laten vaccineren? Een reëel vraagstuk in veel landen, zoals Frankrijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat ook, al kan dat sneller in wrijvingen binnen een land resulteren.
Naar welke maatregelen ga je grijpen zodra alle niet-invasieve maatregelen (zoals informatievoorziening) uitgewerkt zijn? Een vrij concrete vraag waar niet bepaald een simpel antwoord op is, mijns inziens.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Lol. What could possibly go wrong??quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Uitbraak bij kermis Heiloo nader verklaard;
[ afbeelding ]![]()
![]()
Is toch heerlijk man. Geniet van het leven.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol. What could possibly go wrong??![]()
Is dit een goed moment voor Dré Hazes - Leef? #dtvquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is toch heerlijk man. Geniet van het leven.![]()
versus: Snotneus, wil je daar verantwoordelijk voor zijn? Nou?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:05 schreef Wantie het volgende:
En als ouder draag je dus geen verantwoordelijkheid voor de verlammingen aan je kind of het kind van de buren omdat je vanwege een of andere hersenkronkel dat het Gods wil is, je kinderen niet hebt laten vaccineren![]()
Maar is een (in)directe plicht per definitie onzuiver?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:05 schreef chratnox het volgende:
De manier waarop het nu gaat vind ik nogal onzuiver. Er is geen formele plicht, maar zonder het te doen kom je straks nergens binnen, wat het effectief een plicht maakt. Er is geen (volwaardig) alternatief.
En wat als het alternatief (lagere vaccinatiegraad, meer beperkingen) voor eigenlijk iedereen negatiever uitpakt?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Artikel in de Volkskrant; 'het OMT wil de anderhalve meter behouden tot het virus definitief onder controle is'.
Dat kan dus eeuwig duren.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Doe ik zeker. Maar in deze tijd waarin toch nog veel kans is op besmettingen in een overvolle tent gaan staan is gewoon vragen om uitbraken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is toch heerlijk man. Geniet van het leven.
Hoeft verder niet dramatisch te zijn als je idd jong en gezond bent. Maar dat het een grote kans van slagen heeft op besmettingsniveau mag wel duidelijk zijn toch?![]()
![]()
Echt tijd om wat kopstukken van het OMT te gaan vervangen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:10 schreef popje het volgende:
Artikel in de Volkskrant; 'het OMT wil de anderhalve meter behouden tot het virus definitief onder controle is'.
Dat kan dus eeuwig duren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, momenteel is er ook niet zoveel aan de hand...quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
De IC ligt ook echt bomvol op het moment.
Oh wacht.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Evenstar
![]()
Mijn punt is dat jij moeilijke zinnen probeert te gebruiken, zodat het lijkt alsof je post inhoud heeft. Terwijl er werkelijk niks in staat.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat is je punt ? Of wil je polderen of maak je je geluid om te overtuigen ?
Ik zie geen enkele reden om af te zien van, laat staan mijn/jouw, grondrechten en vrijheden.
Tuurlijk zijn wij met zijn allen verantwoordelijk. Net als dat wij met zijn allen verantwoordelijk zijn voor zoveel andere dingen in onze samenleving. Of leef jij ergens alleen in een grot, zonder contact met anderen?
Jij vind het dus onterecht dat men via vaccinaties meerdere dodelijke ziektes heeft weten uit te roeien? Dat had niet zo gehoeven van jou? Jij had liever meer doden gewild, want je wil je grondrechten niet inleveren?
Heb je wel eens bedacht dat anderen ook grondrechten hebben?![]()
En voor de duidelijkheid: dan nog kun je van mening zijn dat een vaccinatieplicht niet acceptabel is, maar dan zijn er twee opties:quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar is een (in)directe plicht per definitie onzuiver?
En wat als het alternatief (lagere vaccinatiegraad, meer beperkingen) voor eigenlijk iedereen negatiever uitpakt?
1. We blijven leven met beperkingen totdat er genoeg mensen natuurlijk besmet zijn over een lange periode
2. We heffen de beperkingen op en krijgen een zorginfarct totdat er in korte tijd genoeg mensen natuurlijk besmet zijn
Dat kun je een vals dilemma noemen, maar in veel landen is dit wel de realiteit.
En dan ben ik benieuwd hoe mensen die tegen een verplichting zijn daar tegenaan kijken. Gaan die voor 1, 2, of toch voor een (in)directe plicht?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Tuurlijk wil het omt dat. Wat had je anders verwacht?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:10 schreef popje het volgende:
Dat kan dus eeuwig duren.
Als iedereen die dat wil gevaccineerd is, is het gewoon tijd om het omt terug te schoppen waar ze vandaan kwamen. Hun steriele kantoortjes in.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En ze op slot te draaien, en de sleutel in de kluis te leggen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tuurlijk wil het omt dat. Wat had je anders verwacht?
Als iedereen die dat wil gevaccineerd is, is het gewoon tijd om het omt terug te schoppen waar ze vandaan kwamen. Hun steriele kantoortjes in.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
95% van de polio gevallen zijn minder ernstig dan een snotneus.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:08 schreef zoost het volgende:
[..]
versus: Snotneus, wil je daar verantwoordelijk voor zijn? Nou?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Je gaat weer je eigen gedachten erbij halen om die op mij los te laten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn we fout bezig geweest door mazelen als kinderziekte in Nederland uit te bannen middels groepsimmuniteit.
Zelfde geldt voor polio.
En als ouder draag je dus geen verantwoordelijkheid voor de verlammingen aan je kind of het kind van de buren omdat je vanwege een of andere hersenkronkel dat het Gods wil is, je kinderen niet hebt laten vaccineren, waardoor er onvoldoende groepsimmuniteit in je gemeenschap is om een cluster uitbraak te voorkomen.
Helder
Groepsimmuniteit als resultaat van een set aan maatregelen is iets anders dan die immuniteit als doel te stellen, laat staan dat die alleen te bewerkstelligen door vacinaties. Ik weet dat die nuance lastig is te bevatten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Nee, niet per definitie. De manier waarop het op dit moment in Nederland gedaan wordt (eigenlijk door drang) vind ik er één die geen rekening houdt met motivaties om het niet te doen. Mensen kunnen een prima reden hebben om deze vaccins niet te nemen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar is een (in)directe plicht per definitie onzuiver?
En wat als het alternatief (lagere vaccinatiegraad, meer beperkingen) voor eigenlijk iedereen negatiever uitpakt?
Mijn broertje heeft een histamine-allergie, tegen hem werd gezegd dat hij zich niet met Pfizer moest laten vaccineren en beter AstraZeneca kon nemen. Voor hij zich liet prikken werd AZ voor de lagere leeftijden opgeschort, waardoor hij eigenlijk geen keus meer had.
Hij werkt in de zorg, dus had niet veel keus verder. Uiteindelijk is zijn vaccinatie (Pfizer) inmiddels gezet en waren er 2 artsen bij met een epi-pen e.d. om alles in de gaten te houden.
Dat soort scenario's moeten naar mijn mening altijd serieus genomen worden en mogelijkheden op geboden worden en kan niet afgedaan worden met: Laat je maar elke 24u testen.![]()
Living the dream!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier gisteren de tweede Pfizer gehad. Net als van de eerste nergens last van. Zo, nu ben ik onschendbaar en mag alles!Go hard or go home![]()
Onder controle is iets anders dan dat het virus weg is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:10 schreef popje het volgende:
Dat kan dus eeuwig duren.![]()
Prima opgelost dan dus eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:
Hij werkt in de zorg, dus had niet veel keus verder. Uiteindelijk is zijn vaccinatie (Pfizer) inmiddels gezet en waren er 2 artsen bij met een epi-pen e.d. om alles in de gaten te houden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je hebt duidelijk nooit een epi-pen nodig gehad. Dat valt, wat mij betreft, echt niet onder een "prima oplossing".quote:![]()
Rare uitspraak is dit weer, je kan bij de meeste bedrijven gewoon horen dat thuiswerken eigenlijk wel goed beviel voor de meesten en gewoon gaat blijven.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tuurlijk wil het omt dat. Wat had je anders verwacht?
Als iedereen die dat wil gevaccineerd is, is het gewoon tijd om het omt terug te schoppen waar ze vandaan kwamen. Hun steriele kantoortjes in.![]()
Ik chargeer ook wat.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Doe ik zeker. Maar in deze tijd waarin toch nog veel kans is op besmettingen in een overvolle tent gaan staan is gewoon vragen om uitbraken.
Hoeft verder niet dramatisch te zijn als je idd jong en gezond bent. Maar dat het een grote kans van slagen heeft op besmettingsniveau mag wel duidelijk zijn toch?![]()
Evenstar
![]()
Simpel is het niet inderdaad. Ik HOOP en DENK dat de bereidheid de komende maanden steeds hoger gaat worden. De laatste deel zal dan waarschijnlijk steeds meer en meer door indirecte verplichtingen tot stand komen. Deels peer-pressure, deels ontzeggen van toegang/rechten voor niet gevaccineerden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies de reden waarom dit een dilemma is. Wat doe je als te weinig mensen zich willen laten vaccineren? Een reëel vraagstuk in veel landen, zoals Frankrijk.
Naar welke maatregelen ga je grijpen zodra alle niet-invasieve maatregelen (zoals informatievoorziening) uitgewerkt zijn? Een vrij concrete vraag waar niet bepaald een simpel antwoord op is, mijns inziens.
Hier heb je nu bijvoorbeeld toch ook dat sommige kinderdagverblijven niet gevaccineerde kinderen weigeren?
Als je straks werkgevers hebt die liever werknemers hebben die wel gevacccineerd zijn (om hun werkproces zo weinig mogelijk te verstoren door langdurige ziekmeldingen bijvoorbeeld) dan zullen steeds meer mensen een vaccin gaan nemen.
De vraag is natuurlijk of dat soort dingen het gaan houden voor een rechter, maar het is wel een optie.
(Ik zeg trouwens niet dati k voor zulke maatregelen ben, laten wij dat even duidelijk hebben voordat ik hier voor alles wordt uitgemaakt)
![]()
Weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, momenteel is er ook niet zoveel aan de hand...[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, hoor. We hoeven ook geen anderhalve meter meer te houden voor andere besmettelijke ziekten omdat nagenoeg elke Nederlander zich daartegen laat vaccineren na de geboorte. Zo ook met Covid.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:10 schreef popje het volgende:
Dat kan dus eeuwig duren.Dit, dus.![]()
'Prima' is twijfelachtig, maar hij is er (voor zijn gevoel) vanaf. Heeft zich er wel een tijdje klote over gevoeld, want hij heeft heel sterk het gevoel gehad zichzelf extra risico te laten lopen om nog te kunnen blijven werken.quote:![]()
Steriele thuiskantoren dan?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rare uitspraak is dit weer, je kan bij de meeste bedrijven gewoon horen dat thuiswerken eigenlijk wel goed beviel voor de meesten en gewoon gaat blijven.![]()
Maar hoe realistisch is het dan om maatwerk op dat niveau toe te passen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:
Dat soort scenario's moeten naar mijn mening altijd serieus genomen worden en mogelijkheden op geboden worden en kan niet afgedaan worden met: Laat je maar elke 24u testen.
En realistisch gezien is zijn kans om anderen te besmetten toch gewoon relatief hoog? Waarom zou hij dan uitgezonderd moeten worden?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Evenstar
![]()
Waarom kunnen ze niet gewoon een goede deadline geven?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:10 schreef popje het volgende:
Dat kan dus eeuwig duren.ofquote:het OMT wil de anderhalve meter behouden tot het virus definities onder controle isEerste is echt totaal willekeurig, wanneer is het onder controle? Wie bepaald dat? Waarom moet het onder controle zijn? Wanneer verliezen wij dan weer de controle?quote:het OMT wil de anderhalve meter behouden totdat iedereen boven de 12 jaar is en gevaccineerd wil worden volledig is gevaccineerd
Tweede is gewoon een harde deadline en afkappunt (zal zelfs nog strakker gesqteld kunnen worden).![]()
Ik zeg ook niet dat hij uitgezonderd moet worden, maar dat soort maatwerk is wel nodig voor een deel van de bevolking. Als je een vaccinatieplicht invoert hoort dat maatwerk erbij. Als je dat maatwerk niet levert kun je geen plicht invoeren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar hoe realistisch is het dan om maatwerk op dat niveau toe te passen?
En realistisch gezien is zijn kans om anderen te besmetten toch gewoon relatief hoog? Waarom zou hij dan uitgezonderd moeten worden?![]()
Ja, preciesquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je gaat weer je eigen gedachten erbij halen om die op mij los te laten.
Groepsimmuniteit als resultaat van een set aan maatregelen is iets anders dan die immuniteit als doel te stellen, laat staan dat die alleen te bewerkstelligen door vacinaties. Ik weet dat die nuance lastig is te bevatten.
Vaccinatie tegen mazelen heeft als een van de doelen groepsimmuniteit te bereiken.
Dat mag van jou natuurlijk niet.
Evenmin dat we bij Covid-19 geen groepsimmuniteit mogen nastreven.
Snap ik wel, want je hebt zelf wel door dat dat alleen gaat lukken met de hulp van vaccins.
En daar ben je op tegen.
Daar zit die nuance in
Dat jij er op tegen bent.
Ik ben wel benieuwd welke set aan maatregelen voor groepsimmuniteit kan zorgen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dat laatste ben ik wel benieuwd naar. Vooral ook omdat de noodzaak er bij ons (door de hoge graad) veel minder is om een indirecte verplichting in te stellen. Anders dan in een land als Frankrijk, waarbij het evident is dat het wantrouwen zo hoog is dat ze zonder indirecte plicht nooit aan de vereiste graad gaan komen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:16 schreef Evenstar het volgende:
Simpel is het niet inderdaad. Ik HOOP en DENK dat de bereidheid de komende maanden steeds hoger gaat worden. De laatste deel zal dan waarschijnlijk steeds meer en meer door indirecte verplichtingen tot stand komen. Deels peer-pressure, deels ontzeggen van toegang/rechten voor niet gevaccineerden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Met prima bedoel ik natuurlijk meer dat er extra zorg aanwezig was om eventuele problemen te adresseren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
'Prima' is twijfelachtig, maar hij is er (voor zijn gevoel) vanaf. Heeft zich er wel een tijdje klote over gevoeld, want hij heeft heel sterk het gevoel gehad zichzelf extra risico te laten lopen om nog te kunnen blijven werken.
Dat er het niet goed gelopen is met AZ etc, is natuurlijk minder prima.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Cijfers. 2 weken gelden was het onder controle en was er de overweging om de 1.5 meter op te heffen. Dat was dan niet op basis van vaccinaties gegaan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze niet gewoon een goede deadline geven?
[..]
of
[..]
Eerste is echt totaal willekeurig, wanneer is het onder controle? Wie bepaald dat? Waarom moet het onder controle zijn? Wanneer verliezen wij dan weer de controle?
Tweede is gewoon een harde deadline en afkappunt (zal zelfs nog strakker gesqteld kunnen worden).![]()
Evenstar
![]()
Bij ons blijft het ookquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rare uitspraak is dit weer, je kan bij de meeste bedrijven gewoon horen dat thuiswerken eigenlijk wel goed beviel voor de meesten en gewoon gaat blijven.Kunnen het niet vaak doen, maar mogen waar mogelijk (op dagen zonder patiëntencontact) wel thuiswerken
![]()
![]()
Ik ben allergisch voor bepaalde insecten, dat is nu gelukkig minder geworden, maar ik heb jaren met een epipen gelopen daarvoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:15 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk nooit een epi-pen nodig gehad. Dat valt, wat mij betreft, echt niet onder een "prima oplossing".wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Evenstar
![]()
Mja, maar welke cijfers? Het is allemaal zo vaag altijdquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Cijfers. 2 weken gelden was het onder controle en was er de overweging om de 1.5 meter op te heffen. Dat was dan niet op basis van vaccinaties gegaan.
Besmettingen zouden wij echt moeten gaan loslaten.![]()
Dinsdag hier traditiegetrouw de dag met meeste besmettingen en hoogste percentage positieve testen.
Maar met 80 gevallen op 15.000 tests zit het allemaal wel snor."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dat is een gepasseerd station voorlopig, helaas, ik zou het graag anders zien.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, maar welke cijfers? Het is allemaal zo vaag altijd
Besmettingen zouden wij echt moeten gaan loslaten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Evenstar
![]()
Indirecte verplichting werkt dus wel. Misschien niet zo goed als ze hadden gehoopt, maar het doet wel iets. Die beperkingen zullen ook steeds verder gaan denk ik en steeds meer mensen over de streep gaan trekken.quote:Meer dan 900.000 Fransen hebben gisteravond een afspraak gemaakt om zich te laten vaccineren. Dat deden ze na de tv-toespraak waarin president Macron beperkingen aankondigde voor niet-gevaccineerden.
Wie vanaf begin augustus in Frankrijk een café, bioscoop of andere openbare gelegenheid bezoekt, moet bewijzen dat hij volledig gevaccineerd is, negatief is getest of kort geleden van een coronabesmetting is hersteld. De bewijsplicht geldt ook in het openbaar vervoer.![]()
Ik vraag me af of dat in Nederland wel nodig is, aangezien bij de overgebleven mensen die niet gevaccineerd zijn het percentage dat de ziekte heeft doorlopen steeds groter wordt, en er dus ook immuniteit is opgebouwd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik wel benieuwd naar. Vooral ook omdat de noodzaak er bij ons (door de hoge graad) veel minder is om een indirecte verplichting in te stellen. Anders dan in een land als Frankrijk, waarbij het evident is dat het wantrouwen zo hoog is dat ze zonder indirecte plicht nooit aan de vereiste graad gaan komen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Het aantal besmettingen is en blijft een belangrijke parameter. Alleen het gewicht dat we hangen per duizend besmettingen wordt anders.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:21 schreef Evenstar het volgende:
Besmettingen zouden wij echt moeten gaan loslaten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nu niet gaan lopen treuzelen met die vaccinatiebewijzen om ergens binnen te mogen komen. Begin daar iedere persconferentie mee.Dit, dus.![]()
Evenstar
![]()
Tot wanneer zou jij dit willen aanhouden dan? Oprechte vraag..
Gaan wij, ook als iedereen is gevaccineerd, door met testen en quarantaines?
Ik ben van mening dat als iedereen die wil volledig is gevaccineerd alles weer terug moet naar normaal. Wij registeren toch ook niet iedereen met een snotneus of een buikgriep? Wat boeit het of er 500 5000 of 50000 besmettingen zijn als er geen proberen in de zorg ontstaan?
Ik snap niet zo goed waarom men zo compleet doorslaat met COVID-19.
Edit: Oops knipte mijn eigen post weg![]()
![]()
Dat blijkt uit de cijfers.quote:
De besmettingscijfers zijn absurd snel gestegen. Snap wel dat iedereen daardoor in een stuip schiet.
Maar de opnames lijken niet mee te stijgen..zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
eensquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:26 schreef Buitendam het volgende:
Nu niet gaan lopen treuzelen met die vaccinatiebewijzen om ergens binnen te mogen komen. Begin daar iedere persconferentie mee.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: