abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2021 @ 05:13:03 #251
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200338978
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 04:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Modeziekte inderdaad. Alles wat onverklaard is, is long-COVID.
In plaats van dat ik het gevoel heb dat we langzaam uit deze ellende stappen, zakken we alleen maar verder weg in het drijfzand.

Er moet echt een kentering gaan plaats vinden.

Ik ben niet perse een Maurice de Hond fan, maar die roept al een tijdje dat het grootste gevaar niet het virus is, maar de angst.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200338979
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 05:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

In plaats van dat ik het gevoel heb dat we langzaam uit deze ellende stappen, zakken we alleen maar verder weg in het drijfzand.

Er moet echt een kentering gaan plaats vinden.

Ik ben niet perse een Maurice de Hond fan, maar die roept al een tijdje dat het grootste gevaar niet het virus is, maar de angst.
Er stond een tijd terug al een heel stuk in de NRC over hoe we onszelf steeds dieper het maategelenmoeras in werkten. Mijn woorden. Ik zal kijken of ik het nog kan vinden.
zie email 27 oktober
pi_200338980
Filosofen waarschuwen al sinds de pandemie begon: komen we ooit af van de testsamenleving? https://www.nrc.nl/nieuws(...)samenleving-a4043245

Found it
zie email 27 oktober
  dinsdag 13 juli 2021 @ 05:19:42 #254
445514 DonDruiper
pi_200338981
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 05:18 schreef trein2000 het volgende:
Filosofen waarschuwen al sinds de pandemie begon: komen we ooit af van de testsamenleving? https://www.nrc.nl/nieuws(...)samenleving-a4043245

Found it
Bedel artikel.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200338986
Jongens. Het doet me goed om te lezen dat jullie ook geschrokken zijn van de maatregelen in Frankrijk en Griekenland en de voornemens voor meer maatregelen in NL door GroenLinks. Gelukkig, we leven nog als maatschappij
pi_200338988
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:47 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Succes als je je vakantie daar heen hebt geboekt 8-)

Ik word met de dag blijer van mijn weekje glamping in een modderig weiland ergens bij een boer hier in NL *O*
In NL ook kans dat we Frankrijk gaan volgen komende weken/maanden. Ik hou mijn hart vast
  dinsdag 13 juli 2021 @ 05:35:58 #257
445514 DonDruiper
pi_200338990
Wanneer worden die nieuwe kleurcodes bekend?
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 13 juli 2021 @ 06:40:30 #258
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200339062
sommige snappen nog steeds niet, dat je ook besmettelijk kan worden ondanks volledige vaccinatie, dat is waar de Delta variant goed in is.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 06:49:09 #259
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200339082
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 06:40 schreef THEFXR het volgende:
sommige snappen nog steeds niet, dat je ook besmettelijk kan worden ondanks volledige vaccinatie, dat is waar de Delta variant goed in is.
De cijfers daarvan zijn nog niet volledig, maar de bescherming daarvoor voor gevaccineerden lijkt rond de 80% te zitten. Is geen kwestie van niet snappen, maar van nog niet op veel goede data af kunnen gaan.
pi_200339085
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 05:35 schreef DonDruiper het volgende:
Wanneer worden die nieuwe kleurcodes bekend?
Ik dacht dat elke donderdag die kaart wordt ververst
  dinsdag 13 juli 2021 @ 06:52:08 #261
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200339091
En even over hoe er gewerkt wordt om al die gestresste Nederlanders te helpen waarvan de testuitslag nog niet binnen is voor hun vakantie: daar hebben ze een speciaal loket voor op Schiphol, dat wel enkele uren per dag open is en niemand weet wanneer. Mensen gaan immers tijdens een bepaald aantal uren vliegen en hebben alle tijd om daar te gaan staan wachten met hun vragen.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 06:54:34 #262
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200339100
Researchers develop COVID-19 antibody test to detect new variants

New antibody tests that can detect if an individual has been exposed to COVID-19 variants have been developed by scientists from the University of Aberdeen.

The tests, developed in collaboration with Vertebrate Antibodies and NHS Grampian, can detect antibody responses to infection caused by the SARS-CoV-2 virus with over 98% accuracy and 100% specificity.

On top of that, the tests can also be used to predict the prevalence of circulating variant strains in the community, including the Alpha (Kent) and Delta (Indian) variants.

The tests can also assess the long-term immunity of an individual and whether immunity is vaccine-induced or a result of previous exposure to COVID-19.

The research team used the artificial intelligence (AI) technology EpitopePredikt to identify specific elements of the virus that trigger the body’s immune system.

Following this, researchers were able to develop a new way of displaying these viral elements as they would naturally appear in the virus using a biological platform.

“Accurate antibody tests will become increasingly important in the management of the pandemic and this is a truly game-changing technology with the potential to dramatically change the trajectory of global recovery from the pandemic,” said Mirela Delibegovic, academic lead on the project from the University of Aberdeen.

“This new testing platform adds crucial sensitivity and specificity to the current available serology tests and has the potential to monitor individual and population based immunity in a way that has not been possible before,” added Brittain-Long, consultant in infectious diseases in NHS Grampian and a member of the research team.
http://www.pharmatimes.co(...)new_variants_1371699
  dinsdag 13 juli 2021 @ 06:56:33 #263
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200339105
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 06:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]

De cijfers daarvan zijn nog niet volledig, maar de bescherming daarvoor voor gevaccineerden lijkt rond de 80% te zitten. Is geen kwestie van niet snappen, maar van nog niet op veel goede data af kunnen gaan.
ik dacht dat het 80-90% was tegen overlijden en 90-98% tegen zkh opname, al naar gelang welk merk je vaccinatie is.
pi_200339107
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 06:52 schreef Qarrad het volgende:
En even over hoe er gewerkt wordt om al die gestresste Nederlanders te helpen waarvan de testuitslag nog niet binnen is voor hun vakantie: daar hebben ze een speciaal loket voor op Schiphol, dat wel enkele uren per dag open is en niemand weet wanneer. Mensen gaan immers tijdens een bepaald aantal uren vliegen en hebben alle tijd om daar te gaan staan wachten met hun vragen.
Als je een (vlieg-)vakantie geboekt hebt en er komen restricties is dat in eerste aanleg nog altijd de verantwoordelijkheid / het risico van de boeker. Als het daarna in te richten loketje niet voldoet is dat hooguit irritant.
pi_200339112
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 01:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Verder klinkt het alsof iedereen de hoop aan het opgeven is.
We zijn goed op stoom met vaccineren, alleen iets te snel met versoepelen.
Even geduld nog.
Het vertrouwen is weg, omdat er nu al vooruitgelopen wordt op het scenario dat er straks ondanks de vaccinaties nog steeds maatregelen nodig zullen zijn. Dat voedt de scepsis natuurlijk wel.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 07:01:52 #266
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200339118
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 06:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Als je een (vlieg-)vakantie geboekt hebt en er komen restricties is dat in eerste aanleg nog altijd de verantwoordelijkheid / het risico van de boeker. Als het daarna in te richten loketje niet voldoet is dat hooguit irritant.
Ja, in normale situaties. Nu heb je de situatie dat de aanbieders van de testen achteraan de rij komen te staan ineens doordat het aantal tests enorm oploopt precies op het moment dat de eerste regio vakantie krijgt en een groot deel daarvan zich gaat melden op Schiphol. Dan is het meer dan knullig als dat grote aantal zo weinig hulp krijgt. Dat is niet hooguit irritant, dat is de vakantie in duigen voor tienduizenden mensen én hun vertrouwen in de overheid erbij.
pi_200339136
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 07:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja, in normale situaties. Nu heb je de situatie dat de aanbieders van de testen achteraan de rij komen te staan ineens doordat het aantal tests enorm oploopt precies op het moment dat de eerste regio vakantie krijgt en een groot deel daarvan zich gaat melden op Schiphol. Dan is het meer dan knullig als dat grote aantal zo weinig hulp krijgt. Dat is niet hooguit irritant, dat is de vakantie in duigen voor tienduizenden mensen én hun vertrouwen in de overheid erbij.
Ik begrijp dat veel mensen een vakantie geboekt hebben. Ik begrijp niet dat men wordt verrast dat de coronasituatie het plotseling lastig maakt.

We leven 1,5 jaar in uitzonderlijke en slecht voorspelbare omstandigheden. Oke, dan boek je een welverdiende vakantie maar dan weet je toch ook dat het heel anders, een stuk minder positief kan uitpakken? Men wordt daar ook overal (boekingswebsites, verzekeraars) voor gewaarschuwd. En dan nu pakt het allemaal negatief uit en is het ineens 'de schuld van de Rabobank'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2021 07:08:21 ]
  dinsdag 13 juli 2021 @ 07:10:57 #268
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200339146
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 06:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik dacht dat het 80-90% was tegen overlijden en 90-98% tegen zkh opname, al naar gelang welk merk je vaccinatie is.
https://www.ft.com/content/5a24d39a-a702-40d2-876d-b12a524dc9a5

Klopt. Cijfers verschillen per vaccinatie, land, en de onderzoeksmethoden voldoen niet allemaal. Er is alleen vooral nog geen beeld van asymptomatische infectie. De bescherming hiervoor zal logischerwijs hoger liggen dan symptomatische ongeveer vanwege de hogere viruswaarden bij die laatste.

Dus wat jij zegt klopt. Ja, je kunt nog steeds besmet worden (en besmetten), maar de vaccins scoren nog steeds erg hoog daartegen. Vaccinatie is nog steeds de beste aanpak.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 07:15:15 #269
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200339157
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 07:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik begrijp dat veel mensen een vakantie geboekt hebben. Ik begrijp niet dat men wordt verrast dat de coronasituatie het plotseling lastig maakt.

We leven 1,5 jaar in uitzonderlijke en slecht voorspelbare omstandigheden. Oke, dan boek je een welverdiende vakantie maar dan weet je toch ook dat het heel anders, een stuk minder positief kan uitpakken? Men wordt daar ook overal (boekingswebsites, verzekeraars) voor gewaarschuwd. En dan nu pakt het allemaal negatief uit en is het ineens 'de schuld van de Rabobank'.
Ja, dat weten mensen. Kun je nagaan hoezeer ze toe zijn aan vakantie. Dit is ook niet vorig jaar. Toen stond ik mensen soms best uit te lachen als ze clueless op Schiphol stonden. "Hè!? Marokko is dicht!"

De situatie was een tijdje geleden een stuk optimistischer toen mensen boekten. Dat steekt elkaar allemaal ook aan. Heel menselijk.

Het is niet de schuld van de Rabobank natuurlijk maar in deze situatie mag je best even moeite doen om dat loket structureel te bemannen.
pi_200339171
Frankrijk en Malta zetten de toon, is enkel een kwestie van tijd dat de rest van Europa volgt. Zonder creditpunt (QR-Code) kom je straks nergens meer binnen.

3-4 maanden max. zegt mijn glazen bol.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 07:22:22 #271
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_200339186
gaat lekker in Europa / alleen een vaccin krijg je toegang tot leuke dingen. Ik zie zelfs testen voor toegang verdwijnen als straks het Vaccin het toegangsbewijs gaat worden.
pi_200339197
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 07:18 schreef Jed1Gam het volgende:
Frankrijk en Malta zetten de toon, is enkel een kwestie van tijd dat de rest van Europa volgt. Zonder creditpunt (QR-Code) kom je straks nergens meer binnen.

3-4 maanden max. zegt mijn glazen bol.
Ja. Zo goed als zeker.
pi_200339198
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 07:22 schreef KingRadler het volgende:
gaat lekker in Europa / alleen een vaccin krijg je toegang tot leuke dingen. Ik zie zelfs testen voor toegang verdwijnen als straks het Vaccin het toegangsbewijs gaat worden.
Duitsland geeft gevaccineerde al privileges zou een nieuwe lockdown nodig zijn.

Geen tweedeling, maar zonder vaccin ben je straks een derderangsburger. :')
  Redactie Sport dinsdag 13 juli 2021 @ 07:33:16 #274
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200339222
Je zou maar een vakantie naar Griekenland hebben geboekt om je lekker lam te zuipen (lol)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200339227
Griekenland doet nu ook al mee. Bizarre ontwikkeling, zeg ik als gevacineerd. Ze kunnen het niet verplichten dus leggen ze het maar op.

[ Bericht 62% gewijzigd door Jed1Gam op 13-07-2021 07:39:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')