In plaats van dat ik het gevoel heb dat we langzaam uit deze ellende stappen, zakken we alleen maar verder weg in het drijfzand.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 04:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Modeziekte inderdaad. Alles wat onverklaard is, is long-COVID.
Er stond een tijd terug al een heel stuk in de NRC over hoe we onszelf steeds dieper het maategelenmoeras in werkten. Mijn woorden. Ik zal kijken of ik het nog kan vinden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 05:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
In plaats van dat ik het gevoel heb dat we langzaam uit deze ellende stappen, zakken we alleen maar verder weg in het drijfzand.
Er moet echt een kentering gaan plaats vinden.
Ik ben niet perse een Maurice de Hond fan, maar die roept al een tijdje dat het grootste gevaar niet het virus is, maar de angst.
Bedel artikel.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 05:18 schreef trein2000 het volgende:
Filosofen waarschuwen al sinds de pandemie begon: komen we ooit af van de testsamenleving? https://www.nrc.nl/nieuws(...)samenleving-a4043245
Found it
In NL ook kans dat we Frankrijk gaan volgen komende weken/maanden. Ik hou mijn hart vastquote:Op maandag 12 juli 2021 23:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Succes als je je vakantie daar heen hebt geboekt![]()
Ik word met de dag blijer van mijn weekje glamping in een modderig weiland ergens bij een boer hier in NL
De cijfers daarvan zijn nog niet volledig, maar de bescherming daarvoor voor gevaccineerden lijkt rond de 80% te zitten. Is geen kwestie van niet snappen, maar van nog niet op veel goede data af kunnen gaan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 06:40 schreef THEFXR het volgende:
sommige snappen nog steeds niet, dat je ook besmettelijk kan worden ondanks volledige vaccinatie, dat is waar de Delta variant goed in is.
Ik dacht dat elke donderdag die kaart wordt ververstquote:Op dinsdag 13 juli 2021 05:35 schreef DonDruiper het volgende:
Wanneer worden die nieuwe kleurcodes bekend?
ik dacht dat het 80-90% was tegen overlijden en 90-98% tegen zkh opname, al naar gelang welk merk je vaccinatie is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 06:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De cijfers daarvan zijn nog niet volledig, maar de bescherming daarvoor voor gevaccineerden lijkt rond de 80% te zitten. Is geen kwestie van niet snappen, maar van nog niet op veel goede data af kunnen gaan.
Als je een (vlieg-)vakantie geboekt hebt en er komen restricties is dat in eerste aanleg nog altijd de verantwoordelijkheid / het risico van de boeker. Als het daarna in te richten loketje niet voldoet is dat hooguit irritant.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 06:52 schreef Qarrad het volgende:
En even over hoe er gewerkt wordt om al die gestresste Nederlanders te helpen waarvan de testuitslag nog niet binnen is voor hun vakantie: daar hebben ze een speciaal loket voor op Schiphol, dat wel enkele uren per dag open is en niemand weet wanneer. Mensen gaan immers tijdens een bepaald aantal uren vliegen en hebben alle tijd om daar te gaan staan wachten met hun vragen.
Het vertrouwen is weg, omdat er nu al vooruitgelopen wordt op het scenario dat er straks ondanks de vaccinaties nog steeds maatregelen nodig zullen zijn. Dat voedt de scepsis natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 01:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verder klinkt het alsof iedereen de hoop aan het opgeven is.
We zijn goed op stoom met vaccineren, alleen iets te snel met versoepelen.
Even geduld nog.
Ja, in normale situaties. Nu heb je de situatie dat de aanbieders van de testen achteraan de rij komen te staan ineens doordat het aantal tests enorm oploopt precies op het moment dat de eerste regio vakantie krijgt en een groot deel daarvan zich gaat melden op Schiphol. Dan is het meer dan knullig als dat grote aantal zo weinig hulp krijgt. Dat is niet hooguit irritant, dat is de vakantie in duigen voor tienduizenden mensen én hun vertrouwen in de overheid erbij.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 06:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Als je een (vlieg-)vakantie geboekt hebt en er komen restricties is dat in eerste aanleg nog altijd de verantwoordelijkheid / het risico van de boeker. Als het daarna in te richten loketje niet voldoet is dat hooguit irritant.
Ik begrijp dat veel mensen een vakantie geboekt hebben. Ik begrijp niet dat men wordt verrast dat de coronasituatie het plotseling lastig maakt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 07:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, in normale situaties. Nu heb je de situatie dat de aanbieders van de testen achteraan de rij komen te staan ineens doordat het aantal tests enorm oploopt precies op het moment dat de eerste regio vakantie krijgt en een groot deel daarvan zich gaat melden op Schiphol. Dan is het meer dan knullig als dat grote aantal zo weinig hulp krijgt. Dat is niet hooguit irritant, dat is de vakantie in duigen voor tienduizenden mensen én hun vertrouwen in de overheid erbij.
https://www.ft.com/content/5a24d39a-a702-40d2-876d-b12a524dc9a5quote:Op dinsdag 13 juli 2021 06:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik dacht dat het 80-90% was tegen overlijden en 90-98% tegen zkh opname, al naar gelang welk merk je vaccinatie is.
Ja, dat weten mensen. Kun je nagaan hoezeer ze toe zijn aan vakantie. Dit is ook niet vorig jaar. Toen stond ik mensen soms best uit te lachen als ze clueless op Schiphol stonden. "Hè!? Marokko is dicht!"quote:Op dinsdag 13 juli 2021 07:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik begrijp dat veel mensen een vakantie geboekt hebben. Ik begrijp niet dat men wordt verrast dat de coronasituatie het plotseling lastig maakt.
We leven 1,5 jaar in uitzonderlijke en slecht voorspelbare omstandigheden. Oke, dan boek je een welverdiende vakantie maar dan weet je toch ook dat het heel anders, een stuk minder positief kan uitpakken? Men wordt daar ook overal (boekingswebsites, verzekeraars) voor gewaarschuwd. En dan nu pakt het allemaal negatief uit en is het ineens 'de schuld van de Rabobank'.
Ja. Zo goed als zeker.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 07:18 schreef Jed1Gam het volgende:
Frankrijk en Malta zetten de toon, is enkel een kwestie van tijd dat de rest van Europa volgt. Zonder creditpunt (QR-Code) kom je straks nergens meer binnen.
3-4 maanden max. zegt mijn glazen bol.
Duitsland geeft gevaccineerde al privileges zou een nieuwe lockdown nodig zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 07:22 schreef KingRadler het volgende:
gaat lekker in Europa / alleen een vaccin krijg je toegang tot leuke dingen. Ik zie zelfs testen voor toegang verdwijnen als straks het Vaccin het toegangsbewijs gaat worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |