Je kunt ook doorslaan naar de andere kant. Vooralsnog is er reden voor verhoogde waakzaamheid maar niet voor paniek in mijn optiek.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Had je serieus iets anders verwacht dan een roep om meer maatregelen? De situatie is in luttele dagen omgeslagen van prima onder controle naar complete chaos.
Dank!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik update morgenmiddag mijn vaccinatieoverzicht na het rapport van RIVM.
Dan zal ik hem hier posten.
Volgens mij wordt dat al heel lang gedaan en werpt het ook vruchten af bij de jeugd. Volwassenen zijn moeilijker te bereiken in dat soort zaken, er is volgens mij geen Nederlander die niet weet dat overgewicht slecht voor je is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zo bedoel ik hem niet, maar je kan gezond eten veel goedkoper maken bijvoorbeeld. sporten promoten, tal van dingen te bedenken.
Sport promoten en gezond eten goedkoper maken. Dat ja. Maar zo zal er wel een controle mechanisme bij bedacht kunnen worden. Checkapp infra is er al op het moment.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zo bedoel ik hem niet, maar je kan gezond eten veel goedkoper maken bijvoorbeeld. sporten promoten, tal van dingen te bedenken.
Toekijken en niks doen is lastig in zo’n situatie als deze. Toch is op je handjes zitten voor nu het beste als beleidsmaker. Als je nu in blinde paniek gaat acteren straal je toch ook aan alle kanten uit dat ze zaak out of control is, wat ook funest is voor het vertrouwen in je aanpak.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt ook doorslaan naar de andere kant. Vooralsnog is er reden voor verhoogde waakzaamheid maar niet voor paniek in mijn optiek.
Nu compleet panikeren is een motie van wantrouwen aan het adres van de vaccins, dat stemt tot nadenken.
Klopt. Bovendien hebben we de vermoedelijke oorzaak al weggenomen. Het TvT gebeuren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toekijken en niks doen is lastig in zo’n situatie als deze. Toch is op je handjes zitten voor nu het beste als beleidsmaker. Als je nu in blinde paniek gaat acteren straal je toch ook aan alle kanten uit dat ze zaak out of control is, wat ook funest is voor het vertrouwen in je aanpak.
Helaas is dat voor nu te laat. De (enorme) schade is al aangericht.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toekijken en niks doen is lastig in zo’n situatie als deze. Toch is op je handjes zitten voor nu het beste als beleidsmaker. Als je nu in blinde paniek gaat acteren straal je toch ook aan alle kanten uit dat ze zaak out of control is, wat ook funest is voor het vertrouwen in je aanpak.
Niet mijn gelul. De elementen die je noemt zijn winstgevende verworvenheden - ooit trouwens sterk gepromote - die men niet snel zal laten afpakken. Het hele gevoerde beleid wordt voortdurend gerechtvaardigd op voorkomen "van" (wat ik noem) een een 'gefingeerde' ziekte die geen ziekte is maar een uiting van ongezondheid.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelul. Als dit een argument is dan zie ik graag per direct een verbod op roken, cannabis, alcohol en alles wat verder een potentieel gezondheidsrisico vormt. Dit is toch niet houdbaar?
Ja. We hebben het signaal afgegeven dat we het in de gaten houden en het serieus nemen. Nu gaan we kijken of het zo voldoende is. Kansloos dat allerlei parlementariėrs daar nu ineens op vooruit lopen zonder enige onderbouwing.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. Bovendien hebben we de vermoedelijke oorzaak al weggenomen. Het TvT gebeuren.
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 01:00 schreef DonDruiper het volgende:
Nog even over dat afreizen naar andere landen.
Ik ben volledig gevaccineerd dus ik mag zonder PCR de grens over.
Mijn vrouw heeft 1 prik gehad, dus die moet een PCR
Een negatieve PCR betekent dus dat je het virus niet bij je draagt.. je bent welkom.
Vaccinatie zorgt ervoor dat het ziektebeeld verdwijnt/minder is, maar je kan nog steeds het virus bij je dragen en dus ook overdragen en je bent ook welkom.
Dat is toch raar..
Daarom denk ikquote:Niet uitgesloten
Ook volgens Huckriede is het 'niet helemaal uitgesloten' dat mensen die gevaccineerd zijn, nog wel anderen kunnen besmetten.
"Al is de kans daarop sterk verminderd. Ten eerste is de kans om zelf besmet te raken door de vaccinatie al sterk verlaagd, met zo'n 50 tot 90 procent. En ten tweede dragen mensen die na vaccinatie toch nog besmet raken, het virus minder makkelijk over omdat ze minder ziek worden, minder klachten hebben en vaak minder virusdeeltjes uitstoten. Al na een enkele vaccinatie is de kans op overdracht met 40 tot 50 procent verminderd."
Dat is ook al bekend, maar volgens sommige mensen (hier) is dat nog niet bewezen en moeten we dat maar lekker gaan afwachten.quote:
De maatregelen volgen het gedrag van het virus.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oke. Het hele jaar wisselende maatregelen lijkt me ook niet houdbaar.
Het is gewoon lastig om enigszins positief (gek om dat woord in de deze context te gebruiken) te blijven of te worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 01:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
De maatregelen volgen het gedrag van het virus.
En de huidige stijging laat zien dat er geen R nodig is voor een piek.
Verder klinkt het alsof iedereen de hoop aan het opgeven is.
We zijn goed op stoom met vaccineren, alleen iets te snel met versoepelen.
Even geduld nog.
Het feit dat de besmettingen zo hard konden oplopen en de ziekenhuizen verwachten dat de instroom midden in de zomer nota bene gaat toenemen is wel echt een grote tegenvaller.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 01:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verder klinkt het alsof iedereen de hoop aan het opgeven is.
We zijn goed op stoom met vaccineren, alleen iets te snel met versoepelen.
Even geduld nog.
(nofi) Tegenvaller als verwachting, waarop, waarmee en door wie ingegeven ?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 01:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat de besmettingen zo hard konden oplopen en de ziekenhuizen verwachten dat de instroom midden in de zomer nota bene gaat toenemen is wel echt een grote tegenvaller.
Vorig jaar zomer was er geen sprake van een toename in de ziekenhuizen, of zelfs een dreiging dat het kon gebeuren, terwijl er niemand gevaccineerd was. Ik had verwacht dat de situatie nu gunstiger zou zijn, maar het is juist slechter. Dus ik vind het een flinke tegenvaller.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 02:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
(nofi) Tegenvaller als verwachting, waarop, waarmee en door wie ingegeven ?
Vorig jaar werd er amper gereisd. Plus dat de delta variant zo besmettelijk is dat zelfs wordt afgeraden om met iemand te bellen vanwege besmettingsgevaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 02:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorig jaar zomer was er geen sprake van een toename in de ziekenhuizen, of zelfs een dreiging dat het kon gebeuren, terwijl er niemand gevaccineerd was. Ik had verwacht dat de situatie nu gunstiger zou zijn, maar het is juist slechter. Dus ik vind het een flinke tegenvaller.
Met dank aan Testen voor Toegang. Wat een ongelofelijke faal is dat geworden. Niet meer dansen met Janssen voorlopig.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 01:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat de besmettingen zo hard konden oplopen en de ziekenhuizen verwachten dat de instroom midden in de zomer nota bene gaat toenemen is wel echt een grote tegenvaller.
1 fucking miljard euro..quote:Op dinsdag 13 juli 2021 02:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met dank aan Testen voor Toegang. Wat een ongelofelijke faal is dat geworden. Niet meer dansen met Janssen voorlopig.
Zou dit bonnetje wel in de administratie zitten? Of gaat de Algemene Rekenkamer volgend jaar weer bezwaar maken?quote:
Ah, twee weekjes corona en het woord longcovid is alweer gevallenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 04:16 schreef Maver24 het volgende:
1 van de mensen die ik volg op twitter en ook redelijk bekend is in de community van Fifa van EA ligt in het ziekenhuis van Covid. Dan ben je nog zo jong. Komt uit engeland. Geen idee of hij gevaccineerd is
[ twitter ]
Modeziekte inderdaad. Alles wat onverklaard is, is long-COVID.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 04:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah, twee weekjes corona en het woord longcovid is alweer gevallen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |