abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2021 @ 00:04:59 #151
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200338409
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee hoor, hij stelt alleen dat het niet zo handig was met een QR code rechtstreeks na je Jannsen prik naar de disco te gaan ondanks die mogelijkheid er wel was. Daar moet ik hem wel gelijk in geven, iets met gezond verstand.
Je weet dat ik het vaak met je eens ben, maar dit gaat nergens over.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200338410
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

En hierom zou het debat ook moeten gaan over wie er politiek verantwoordelijk zijn voor dit schandaal. Dat zou inhouden dat Mark en Hugo na afloop linea recta door kunnen naar het staatshoofd om hun ontslag in te dienen, maar dat gaan ze toch niet doen.
Nee sinds ze demissionair zijn voelen ze zich onschendbaar.
In een normale situatie waren ze allang de laan uitgestuurd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200338412
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

En hierom zou het debat ook moeten gaan over wie er politiek verantwoordelijk zijn voor dit schandaal. Dat zou inhouden dat Mark en Hugo na afloop linea recta door kunnen naar het staatshoofd om hun ontslag in te dienen, maar dat gaan ze toch niet doen.
Dat hebben ze al gedaan, he? Ze zijn demissionair. Maar de Kamer kan ze wel naar huis sturen en ze kunnen eventueel aftreden. En dat zou in het geval van De Jonge gewoon moeten.

Dansen met Janssen is hem 100% aan te rekenen en 100% fout geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2021 00:05:54 ]
pi_200338416
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:01 schreef Grems het volgende:

[..]

Waarom vind je dat dom gelul? Je weet pas of een hengst gebroken is als je hem even laat lopen.
Omdat de burger mag vertrouwen op de overheid. Dit was een actief gepromote mogelijkheid, niet een of andere loophole.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juli 2021 @ 00:05:41 #155
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_200338418
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar achteraf was dat niet handig.
Ze hebben het risico onderschat.
Denk ook dat Hugo het vooral zag als een manier om de jongeren z.s.m. aan die vaccins te krijgen en inderdaad heeft onderschat hoeveel risico dat met zich mee ging brengen.
pi_200338419
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je weet dat ik het vaak met je eens ben, maar dit gaat nergens over.
Zie mijn verduidelijking een paar posts lager.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200338421
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar achteraf was dat niet handig.
Ze hebben het risico onderschat.
De overheid ja. Dat klopt. Het was volkomen achterlijk. Maar ik weiger om dat de mensen die van een actief geboden mogelijkheid gebruik maken aan te rekenen.
zie email 27 oktober
pi_200338425
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat hebben ze al gedaan, he? Ze zijn demissionair. Maar de Kamer kan ze wel naar huis sturen en ze kunnen eventueel aftreden. En dat zou in het geval van De Jonge gewoon moeten.

Dansen met Janssen is hem 100% aan te rekenen en 100% fout geweest.
Je hebt gelijk, het is al laat :')
Laten we wel wezen. In een commercieel bedrijf waren ze er allebei zonder pardon uitgeflikkerd en terecht.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 00:07:03 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200338426
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hier gaan wij het nooit eens over worden, geeft niet hoor.

Ik zou persoonlijk nooit rechtstreeks naar de club gegaan zijn met een QR code van een vaccinatie van 1 uur oud. Maar misschien ligt het aan mij, niet iedereen is in staat die beslissing te maken.

Dit staat wat mij betreft even los van de enorme fout van de overheid dit toe te staan, want dat blijft natuurlijk onverminderd een clusterfuck.
Ik denk dat wij hier al langer in de breedte en diepte door discussie meer geïnformeerd; wel beter die eigen afweging zullen maken. Anderen zullen vooral willen kijken naar datgeen hen op dat moment goed uitkomt.

Sws is het hele gebeuren van dag één een gigantische ongeëvenaarde clusterfuck waar we alleen in kunnen nuanceren in de hoop dat zaken ooit in en met realisme zullen benaderd.
Ik vrees echter dat we nog heel lang in deze massavorming zullen blijven hangen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 13 juli 2021 @ 00:07:16 #160
451005 Grems
Clown World
pi_200338428
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat de burger mag vertrouwen op de overheid. Dit was een actief gepromote mogelijkheid, niet een of andere loophole.
https://www.psychologytoday.com/us/basics/learned-helplessness

Blijkbaar behoeft de Nederlandse jeugd verdere negatieve stimulans om het gewenste effect te doen optreden.
pi_200338432
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

We zullen toch een keer van die maatregelen af moeten want elk jaar zodra de R in de maand is alles dicht, lijkt me ook niet houdbaar.
Inmiddels moet toch duidelijk zijn dat die R in de maand niet van toepassing is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 13 juli 2021 @ 00:08:24 #162
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200338434
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat zal het probleem niet gaan (ver)helpen omdat vaccinaties niet de oorzaak voor ziekterisico's wegneemt.
Uh jawel je wordt er niet of minder ziek van...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_200338437
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Inmiddels moet toch duidelijk zijn dat die R in de maand niet van toepassing is.
Oke. Het hele jaar wisselende maatregelen lijkt me ook niet houdbaar.
pi_200338444
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Oke. Het hele jaar wisselende maatregelen lijkt me ook niet houdbaar.
Helaas koersen we daar wel op af.

In plaats Hugo de Jonge het vuur aan de schenen te leggen over de nu genomen vergaande maatregelen, gaan partijen nu weer vragen om MEER maatregelen, het moet echt niet gekker worden in deze wereld 8)7
pi_200338449
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

In plaats Hugo de Jonge het vuur aan de schenen te leggen over de nu genomen vergaande maatregelen, gaan partijen nu weer vragen om MEER maatregelen, het moet echt niet gekker worden in deze wereld 8)7
Ik denk dat je niet moet vergeten dat veel mensen hiervan geschrokken zijn en dat ook gecommuniceerd hebben aan 2e Kamer partijen. We vergeten mischien wel eens dat FOK! en specifiek dit forum niet representatief is voor de bevolking.
pi_200338450
quote:

[..]

Ik moet nog zien of de roep om meer maatregelen een breedgedragen standpunt is eigenlijk.
pi_200338453
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hier gaan wij het nooit eens over worden, geeft niet hoor.

Ik zou persoonlijk nooit rechtstreeks naar de club gegaan zijn met een QR code van een vaccinatie van 1 uur oud. Maar misschien ligt het aan mij, niet iedereen is in staat die beslissing te maken.

Dit staat wat mij betreft even los van de enorme fout van de overheid dit toe te staan, want dat blijft natuurlijk onverminderd een clusterfuck.
De bevolking is 16 maanden lang verteld dat gezond verstand ver weg is met het niveau van de persconferenties, dit is wat je krijgt met die betutteling.

We moesten 16 maanden lang de regels letterlijk volgen omdat er anders boetes kwamen. Nu wordt er één letterlijk gevolgd en is het ineens gezond verstand dat mist.

Nee, dit is de Jonge die dacht populair te doen. Zeker toen hij erna dacht het nog een keer te verdedigen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2021 00:14:47 ]
  dinsdag 13 juli 2021 @ 00:12:16 #168
346939 Janneke141
pi_200338454
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zie mijn verduidelijking een paar posts lager.
Ook die heb ik gelezen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juli 2021 @ 00:12:19 #169
416575 crew  Evenstar
pi_200338456
quote:

[..]

In plaats Hugo de Jonge het vuur aan de schenen te leggen over de nu genomen vergaande maatregelen, gaan partijen nu vragen om MEER maatregelen, het moet echt niet gekker worden in deze wereld 8)7
Daarom snap ik ook niet waarom mensen hier verwachten dat de Tweede Kamer even Rutte en de Jonge flink het vuur aan de schenen gaat leggen. De Tweede Kamer begon juist relatief vroeg weer te roepen dat men maatregelen moest treffen. Tijdens dit hele gebeuren hebben wij nauwelijk iets gehad aan onze Tweede Kamer. Ze waren helemaal niet bezig met controleren, maar constant aan het schoppen om er politiek beter van te worden.
pi_200338458
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ik moet nog zien of de roep om meer maatregelen een breedgedragen standpunt is eigenlijk.
D66 lijkt ook die kant op te gaan door weer om een thuiswerkadvies te willen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juli 2021 @ 00:13:53 #171
416575 crew  Evenstar
pi_200338464
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

D66 lijkt ook die kant op te gaan door weer om een thuiswerkadvies te willen.
Snap sowieso niet dat dit soort relatief makkelijke en minder ingrijpende maatregelen weer opgeheven zijn. Dat zijn echt maatregelen die je pas moet opheffen als iedereen die wil volledig gevaccineerd is.

Nu valt het volgens mij nog wel mee hoeveel besmettingen er op de werkvloer zijn, maar gewoon waarom risico lopen terwijl het echt niet nodig is.
pi_200338466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De overheid ja. Dat klopt. Het was volkomen achterlijk. Maar ik weiger om dat de mensen die van een actief geboden mogelijkheid gebruik maken aan te rekenen.
Dat is ze ook niet aan te rekenen.
Er is meermaals expliciet aangegeven dat de 2 weken wachttijd alleen geldt voor het buitenland en niet voor binnenlandse toegangsbewijzen.
Dan mag je als burger aannemen dat de overheid het risico dat iemand toch besmet is heeft ingecalculeerd binnen de acceptabele waarden.
Immers, ook iemand die volledig is gevaccineerd kan besmettelijk zijn en dat is dan ook ingecalculeerd dat het risico klein genoeg is om geen aanvullende test af te dwingen.
Dat de cijfers hierdoor zouden stijgen was te verwachten, maar op zich niet erg omdat de opnames in ziekenhuizen die niet zullen volgen.
Maar om de dag een verdubbeling, dat is een ongekende exponentiële toename.
Dus dan kun je verwachten dat ze de versoepeling deels opschorten.
Maar die inschattingsfout ligt bij de overheid, niet bij de burger.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 13 juli 2021 @ 00:14:15 #173
346939 Janneke141
pi_200338469
quote:

[..]

Het grootste deel van de Nederlanders gaat niet naar festivals en discotheken, en helaas betekent dat dat ze daarom ook geen enkel probleem hebben met een verbod.
pi_200338475
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:12 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Daarom snap ik ook niet waarom mensen hier verwachten dat de Tweede Kamer even Rutte en de Jonge flink het vuur aan de schenen gaat leggen. De Tweede Kamer begon juist relatief vroeg weer te roepen dat men maatregelen moest treffen. Tijdens dit hele gebeuren hebben wij nauwelijk iets gehad aan onze Tweede Kamer. Ze waren helemaal niet bezig met controleren, maar constant aan het schoppen om er politiek beter van te worden.
Rutte komt waarschijnlijk vertellen dat hij het een rotmaatregel vindt en dat hij tot in z’n diepste vezels voelde dat dit nodig was, en daarna vindt iedereen het gezegend, gaan ze met reces en in september zien we wel weer.

De enige korte termijn-escape die ik zie is als er gewoon niets gebeurt in de ziekenhuizen. Dan worden de maatregelen instant onhoudbaar.
pi_200338482
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Rutte komt waarschijnlijk vertellen dat hij het een rotmaatregel vindt en dat hij tot in z’n diepste vezels voelde dat dit nodig was, en daarna vindt iedereen het gezegend, gaan ze met reces en in september zien we wel weer.

De enige korte termijn-escape die ik zie is als er gewoon niets gebeurt in de ziekenhuizen. Dan worden de maatregelen instant onhoudbaar.
Laten we daar, in meer dan een opzicht, maar op hopen. Ik ben er nog niet gerust op als ik de stijgingen in het VK zie maar mischien hebben wij meer geluk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')