Wat verlang ik daarnaar. AL zie ik het voorlopig niet gebeuren. Ik ben redelijk somber zelfs.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:48 schreef Wantie het volgende:
Dan zie ik eerder een Zweeds model: wat adviezen voor de kwetsbaren, verder gewoon verder met het leven.
De kleurcodes zijn een maatstaf voor de kans dat personen (toeristen bvb) uit die landen het virus met zich meebrengen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:39 schreef DonDruiper het volgende:
Het ECDC moet kleurcodes bepalen op vaccinatiegraad en druk op de ziekenhuizen in een bepaald land.
Het aantal besmettingen is echt totaal irrelevant met alle gezette vaccins in de EU.
Waarom is besmettelijkheid een ding, als alle kwetsbaren al gevaccineerd zijn? Juist goed voor de kudde immuniteit zou ik zeggen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onzin. Het gaat om hoe groot het gevaar op het mee terug nemen van het virus is. Dan boeit alleen hoeveel mensen er besmettelijk zijn. Niet hoeveel er veilig opgehokt in het ziekenhuis zitten.
quote:Op maandag 12 juli 2021 23:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onzin. Het gaat om hoe groot het gevaar op het mee terug nemen van het virus is. Dan boeit alleen hoeveel mensen er besmettelijk zijn. Niet hoeveel er veilig opgehokt in het ziekenhuis zitten.
Oke duidelijk.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De kleurcodes zijn een maatstaf voor de kans dat personen (toeristen bvb) uit die landen het virus met zich meebrengen.
Sommige mensen zijn echt wereldvreemd.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat stelt hij voor dan? Vrijwillig in lockdown ondanks versoepelingen?
Te bizar voor woorden. Dat stelt hij inderdaad. De bevolking had beter moeten weten en geen gebruik mogen maken van de versoepelingen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee hoor, hij stelt alleen dat het niet zo handig was met een QR code rechtstreeks na je Jannsen prik naar de disco te gaan ondanks die mogelijkheid er wel was. Daar moet ik hem wel gelijk in geven, iets met gezond verstand.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sorry hoor. Ik vind dat dus echt dom gelul van de buiten categorie. De overheid stelt die mogelijkheid expliciet open, maakt er zelfs reclame voor met een of andere kutslogan en dan ligt het aan de burger dat hij van dat actief gepromote aanbod gebruik maakt? Dat lijkt me toch niet.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor, hij stelt alleen dat het niet zo handig was met een QR code rechtstreeks na je Jannsen prik naar de disco te gaan ondanks die mogelijkheid er wel was. Daar moet ik hem wel gelijk in geven, iets met gezond verstand.
Zeg ik al dagen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor, hij stelt alleen dat het niet zo handig was met een QR code rechtstreeks na je Jannsen prik naar de disco te gaan ondanks die mogelijkheid er wel was. Daar moet ik hem wel gelijk in geven, iets met gezond verstand.
Eerst wordt de jeugd geleerd te luisteren en te vertrouwen op autoriteiten, tenzij ze beter hadden moeten wetenquote:Op maandag 12 juli 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is het ook want Covid19 is specifiek gevaarlijk voor de doelgroep - feitelijk reeds ziek zijnd - die hun bloeddrukspiegel niet goed kan regelen en daardoor soms gevolgen kan ervaren.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik blijf polio (en al dat andere uit het rvp) nog steeds een compleet ander verhaal vinden als corona
Uitgaan van gezond verstand is ook niet zo slim als je bedenkt dat het leeuwendeel van de mensheid volslagen randdebiel is (even vrij naar Maarten van Rossem).quote:Op maandag 12 juli 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier gaan wij het nooit eens over worden, geeft niet hoor.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry hoor. Ik vind dat dus echt dom gelul van de buiten categorie. De overheid stelt die mogelijkheid expliciet open, maakt er zelfs reclame voor met een of andere kutslogan en dan ligt het aan de burger dat hij van dat actief gepromote aanbod gebruik maakt? Dat lijkt me toch niet.
Dat zal het probleem niet gaan (ver)helpen omdat vaccinaties niet de oorzaak voor ziekterisico's wegneemt.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Weet je dat we deze ellende moeten uitzitten totdat we die vaccinatiegraad hebben, la. Maar daarna kunnen we toch ook kappen met die gezondheidsdictatuur en terugvallen op ieder voor zich? Kan iedereen gewoon weer z’n leven oppakken. Zo moeilijk is het toch niet? Als er een escape-variant ontstaat zien we wel verder zodra het zover is.
Waarom vind je dat dom gelul? Je weet pas of een hengst gebroken is als je hem even laat lopen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry hoor. Ik vind dat dus echt dom gelul van de buiten categorie. De overheid stelt die mogelijkheid expliciet open, maakt er zelfs reclame voor met een of andere kutslogan en dan ligt het aan de burger dat hij van dat actief gepromote aanbod gebruik maakt? Dat lijkt me toch niet.
En hierom zou het debat ook moeten gaan over wie er politiek verantwoordelijk zijn voor dit schandaal. Dat zou inhouden dat Mark en Hugo na afloop linea recta door kunnen naar het staatshoofd om hun ontslag in te dienen, maar dat gaan ze toch niet doen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit staat wat mij betreft even los van de enorme fout van de overheid dit toe te staan, want dat blijft natuurlijk onverminderd een clusterfuck.
Dit dus.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier gaan wij het nooit eens over worden, geeft niet hoor.
Ik zou persoonlijk nooit rechtstreeks naar de club gegaan zijn met een QR code van een vaccinatie van 1 uur oud. Maar misschien ligt het aan mij, niet iedereen is in staat die beslissing te maken.
Dit staat wat mij betreft even los van de enorme fout van de overheid dit toe te staan, want dat blijft natuurlijk onverminderd een clusterfuck.
Klopt, maar achteraf was dat niet handig.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |