SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiėnten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober![]()
Maar dat zou de scanner moeten weigeren toch?quote:Op maandag 12 juli 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien een internationale QR code. Ik kan me best voorstellen dat mensen rondklikken in die app en denken: Joee ik heb een QR en na Janssen mag je ook, dus dan zal 't voor mij ook wel goed zijn.
Of het slim is is een tweede, maar dat krijg je als je 24000 uitzonderingen hebt.zie email 27 oktober![]()
Misschien hun administratie niet goed op orde? Of wellicht weten ze niet wat ze geven en geven ze gewoon iedereen een QR. Of wellicht een uitzondering, kan ook natuurlijk.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt, zo was het. Maar in dat artikel wordt op zn minst de suggestie gewekt dat iemand is gaan stappen in NL met een QR-code na 1 pfizer.![]()
Het is griezelig hoe de doelpalen verschoven worden zeg. Vraag me af hoe het in de winter gaat zijn.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Als het daadwerkelijk zo is, dan is de app kapot geweest, maar ik heb bij geen enkele kennis gehoord dat ze een QR hebben gekregen met 1 vaccinatie.quote:En dat zou misschien dus wel eens de aanjager van het probleem van “niet werkende” QR codes geweest kunnen zijn bij bars/horeca/clubs, de internationale QRquote:Op maandag 12 juli 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien een internationale QR code. Ik kan me best voorstellen dat mensen rondklikken in die app en denken: Joee ik heb een QR en na Janssen mag je ook, dus dan zal 't voor mij ook wel goed zijn.
Of het slim is is een tweede, maar dat krijg je als je 24000 uitzonderingen hebt.
De QR doet het niet, nog een keer scannen, oh hij doet het nog steeds niet, oh loop dan maar door
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja eens, we hebben de herfst niet eens gehaald met nieuwe maatregelen.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:55 schreef Discombobulate het volgende:
Het is griezelig hoe de doelpalen verschoven worden zeg. Vraag me af hoe het in de winter gaat zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat denk ik nu dus ook.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk zo is, dan is de app kapot geweest, maar ik heb bij geen enkele kennis gehoord dat ze een QR hebben gekregen met 1 vaccinatie.
[..]
En dat zou misschien dus wel eens de aanjager van het probleem van “niet werkende” QR codes geweest kunnen zijn bij bars/horeca/clubs, de internationale QR
De QR doet het niet, nog een keer scannen, oh hij doet het nog steeds niet, oh loop dan maar door![]()
Ja, als er gewoon een QR code is laten zien en dat is 't kun je ermee naar binnen.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat zou de scanner moeten weigeren toch?
Uitleg van @_serial_ hierboven klinkt heel plausibel.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2021 22:59:17 ]![]()
Doelpalen van het veld gemieterd.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:55 schreef Discombobulate het volgende:
Het is griezelig hoe de doelpalen verschoven worden zeg. Vraag me af hoe het in de winter gaat zijn.![]()
Įls je scant wel jaquote:Op maandag 12 juli 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat zou de scanner moeten weigeren toch?
Maar vaag verhaal, misschien is ze in de war met soorten vaccins. Of heeft ze brainfog door long Covid die acuut is ingetreden en is ze sowieso in de war
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In Frankrijk bestaat overigens al langer een vaccinatieplicht, ook voor andere vaccinaties. Dus dat plaatst het wel in perspectief. Zo kunnen kinderen daar niet naar de kinderopvang of naar school als ze niet gevaccineerd zijn. In Australiė krijg je geen kinderbijstand als je kind niet gevaccineerd is en in Belgiė kan je in de gevangenis belanden als je je kind niet vaccineert tegen polio. In Nederland zijn er geen verplichte vaccinaties zover mij bekend.![]()
Ik blijf polio (en al dat andere uit het rvp) nog steeds een compleet ander verhaal vinden als corona![]()
Jij bent echt van lotje getikt.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:25 schreef bianconeri het volgende:
Echt nu ook weer een achterlijk artikel van het NOS.
Jongeren blij met excuses Rutte. Gaan ze klagen over alles.
Echt serieus wat een dom volk. Dan ga je zelf de fout in, zorg je er zelf voor dat je Corona hebt en gaat verspreiden en dan ben je blij met een excuses van Rutte?
![]()
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik word er best wel depri van. Al het goede nieuws van de laatste weken is nu wel defnitief achter ons gelaten. We zijn de switch aan het maken in Europa naar een totale controlestaat.
Ik maak me erg zorgen om het “vrije” Europa wat stapje bij stapje niks van vrijheid meer heeft. Ik heb mijn vaccin eerste al gehad maar accepteer iedereen die er geen neemt. Zo moet het altijd blijven, maar dat is blijkbaar absurd? Ik vind het beleid in dit geval van Frankrijk absurd. Men moet in opstand komen, anders is het te laat….![]()
Kijken we nu echt op van deze ontwikkelingen in Frankrijk en Griekenland?? Dit hebben we met z’n allen al maanden geleden besproken dat het er dik in zou zitten dat dit doorgevoerd zou worden.
De discussie eromheen laat ik even in het midden..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Australie is sowieso best een streng repressief land. Er is een besmetting, laten we dus honderdduizenden mensen voor weken opsluiten. En als ze in ruil daarvoor dan nog zouden opschieten met de vaccinaties daar...quote:Op maandag 12 juli 2021 23:00 schreef Jojoke het volgende:
In Frankrijk bestaat overigens al langer een vaccinatieplicht, ook voor andere vaccinaties. Dus dat plaatst het wel in perspectief. Zo kunnen kinderen daar niet naar de kinderopvang of naar school als ze niet gevaccineerd zijn. In Australiė krijg je geen kinderbijstand als je kind niet gevaccineerd is en in Belgiė kan je in de gevangenis belanden als je je kind niet vaccineert tegen polio. In Nederland zijn er geen verplichte vaccinaties zover mij bekend.![]()
Is het ookquote:Op maandag 12 juli 2021 23:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik blijf polio (en al dat andere uit het rvp) nog steeds een compleet ander verhaal vinden als coronaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nou ja er is wel een kleine uitzondering: https://wetten.overheid.nl/BWBR0002117/1998-01-01/quote:Op maandag 12 juli 2021 23:00 schreef Jojoke het volgende:
In Frankrijk bestaat overigens al langer een vaccinatieplicht, ook voor andere vaccinaties. Dus dat plaatst het wel in perspectief. Zo kunnen kinderen daar niet naar de kinderopvang of naar school als ze niet gevaccineerd zijn. In Australiė krijg je geen kinderbijstand als je kind niet gevaccineerd is en in Belgiė kan je in de gevangenis belanden als je je kind niet vaccineert tegen polio. In Nederland zijn er geen verplichte vaccinaties zover mij bekend.
Maar voor het grote publiek inderdaad (nog) niet, er is wel een KDV-verbod op komst.zie email 27 oktober![]()
Ik hoor nog de mensen zeggen 'nee hoor, įlle vertrouwen in dat het wel goed komt en men alleen doet wat strikt nodig is. Om het volk te helpen'quote:Op maandag 12 juli 2021 23:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Kijken we nu echt op van deze ontwikkelingen in Frankrijk en Griekenland?? Dit hebben we met z’n allen al maanden geleden besproken dat het er dik in zou zitten dat dit doorgevoerd zou worden.
De discussie eromheen laat ik even in het midden..
Sad...Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
GGD Groningen schaalt bron- en contactonderzoek af
Door het hoge aantal coronabesmettingen in de provincie Groningen heeft de GGD Groningen het bron-en contactonderzoek noodgedwongen afgeschaald. Het lukt de dienst niet meer om zelf alle directe contacten van een positief getest iemand te bellen "We doen wel bron-en contactonderzoek, maar in een andere vorm", zegt een woordvoerder van de GGD tegen RTV Noord.
Wie nu een positief testresultaat heeft, bekijkt samen met de GGD welke contacten hij heeft gehad. "We nemen met diegene alle stappen door en hij krijgt ook alle informatie op papier. Die kan hij doorsturen naar de personen om zich heen."
Het kan simpelweg niet anders, zegt de woordvoerder. "We waren één van de weinige regio's die altijd uitgebreid onderzoek zijn blijven doen. Dan kan je het virus namelijk goed in kaart brengen. Maar het is extreem druk. We hebben alweer opgeschaald, maar dan nog lukt het niet."![]()
Huh, nu bij Op1: "Nu de IC's in het VK het weer te druk krijgen."
Net Marcel Levi bij Humberto: "Het is druk, maar het is prima te behappen op dit moment"
Que?![]()
Je wordt alleen niet verplicht militairquote:Op maandag 12 juli 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja er is wel een kleine uitzondering: https://wetten.overheid.nl/BWBR0002117/1998-01-01/
Maar voor het grote publiek inderdaad (nog) niet, er is wel een KDV-verbod op komst.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Natuurlijk niet, het FOK!OMT zit vaak ernstig dicht bij de genomen maatregelen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:03 schreef Jor_Dii het volgende:
De discussie eromheen laat ik even in het midden..
Veel werd als BNW bestempeld, maar gebeurt nu toch echt in sommige landen.
Het wordt misschien tijd dat de EU landen terug gaat fluiten, want dit is natuurlijk ook op Europees niveau geen houdbare situatie.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
@Da_Sandman ouwe mediamogul, kom er maar in!quote:Op maandag 12 juli 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:
Net Marcel Levi bij Humberto: "Het is druk, maar het is prima te behappen op dit moment"
Que?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
TE druk ookquote:Op maandag 12 juli 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:
Que?
I'll give you something to do![]()
Ze zitten daar nu op ongeveer 10% van de bezetting in februari.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:
Que?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Zeker waarquote:Op maandag 12 juli 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en nee. Als je het al bent kan de regeling veranderen bijvoorbeeld...
Als er iemand op de hoogte is en het beter kan duiden dan random media is het Marcel Levi wel.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:
Que?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De NHS heeft het altķjd te drukquote:
Niet onverwacht, wel ongewenst. De te verwachten volgende stap is natuurlijk dat de mensen/clubjes die altijd haarscherp naar het buitenland kijken de publieke opinie gaan bestoken met smeekbedes om dat hier ook te doen, omdat nieuwe variant/lange covid/kwetsbaren/etc...quote:Op maandag 12 juli 2021 23:03 schreef Jor_Dii het volgende:
De discussie eromheen laat ik even in het midden..![]()
Ja, daarom vond ik het ook zo raar.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze zitten daar nu op ongeveer 10% van de bezetting in februari.
Osterhaus wist ook te vertellen dat alle Duitsers hun mondkapjes echt goed dragen hoor, maar Nederlanders zijn kut!![]()
Paternotte/Kuiken incomingquote:Op maandag 12 juli 2021 23:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet onverwacht, wel ongewenst. De te verwachten volgende stap is natuurlijk dat de mensen/clubjes die altijd haarscherp naar het buitenland kijken de publieke opinie gaan bestoken met smeekbedes om dat hier ook te doen, omdat nieuwe variant/lange covid/kwetsbaren/etc...
Maar waarom zou de EU dit terugfluiten?quote:Op maandag 12 juli 2021 23:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, het FOK!OMT zit vaak ernstig dicht bij de genomen maatregelen.
Veel werd als BNW bestempeld, maar gebeurt nu toch echt in sommige landen.
Het wordt misschien tijd dat de EU landen terug gaat fluiten, want dit is natuurlijk ook op Europees niveau geen houdbare situatie.![]()
Vooral omdat ze chronisch kapotbezuinigd zijn door de Tories.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Daar hebben we het spoedadvies aan te danken. Afvoeren.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oh bijzonder dat men in 1953 speciaal een wet hiervoor heeft gemaakt.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja er is wel een kleine uitzondering: https://wetten.overheid.nl/BWBR0002117/1998-01-01/
Maar voor het grote publiek inderdaad (nog) niet, er is wel een KDV-verbod op komst.![]()
+100 doden per dag in Dquote:Op maandag 12 juli 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, daarom vond ik het ook zo raar.
Osterhaus wist ook te vertellen dat alle Duitsers hun mondkapjes echt goed dragen hoor, maar Nederlanders zijn kut!![]()
![]()
Zij. Beide van die figuren die hun input voor beleid van vage twitteraccounts afhalen, diep treurigquote:Op maandag 12 juli 2021 23:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar hebben we het spoedadvies aan te danken. Afvoeren.
Beetje snappen hoe informatie en discussies op waarde geschat moet worden zou fijn zijn bij mensen op dat niveau maar helaasch
Ik ga de wereld eens vanuit mijn dromen bekijken nu, lekkāhOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als een dode niet meetelt als besmetting zou ik het wel wetenquote:Op maandag 12 juli 2021 23:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet relevant, het gaat om de besmettingen.
ja, ze zijn terug!![]()
Groningse verpleeghuizen voeren mondkapjesplicht weer in
De mondkapjesplicht keert terug in Groningse verpleeghuizen, blijkt uit een rondgang van RTV Noord. Reden is het hoge aantal besmettingen in de regio. Daardoor stijgt het risiconiveau en dat is ook de reden voor maatregelen binnen de ouderenzorg. Daarnaast blijkt ook onder verpleeghuismedewerkers het virus weer rond te gaan.
Bij onder meer zorgorganisaties ZINN en Zonnehuisgroep zijn ze alert. Zorgorganisatie ZINN spreekt op zijn website over "een forse toename in het aantal positief geteste medewerkers". Zonnehuisgroep Noord ziet die toename onder personeel ook. "We zien het verspreid over de locaties onder medewerkers, die overigens zeer weinig klachten hebben", zegt een woordvoerder. "Ze laten zich deels ook preventief testen, vanwege een besmetting thuis."
Zowel ZINN als Zonnehuisgroep Noord vrezen voor de continuļteit in de zorg. "Als er zoveel medewerkers positief zijn dan kan je op een gegeven moment voor de keuze komen te staan dat je ze niet allemaal meer thuis kunt houden", zegt de woordvoerder van Zonnehuisgroep Noord. Bij Zonnehuisgroep Noord gaat de mondkapjesplicht voor bezoekers, medewerkers en vrijwilligers dinsdag in. ZINN is al overgegaan op de herinvoering van de mondkapjes.![]()
Mmm, om de vaccinatiegraad onder jongeren op te krikken zouden we dus een oorlog kunnen beginnen. Met Belgie, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De dienstplicht bestaat nog, dus niet te hard zeggen![]()
Ligt ook al ik weet niet hoe lang op de plank.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar voor het grote publiek inderdaad (nog) niet, er is wel een KDV-verbod op komst.
Besides ...zullen zat tegeninitiatieven komen als het moment daar is. Denk dat dit hele corona gedoe e.e.a. alleen maar meer op scherp heeft gezet.![]()
Het lijkt me dat zowel medewerkers als bewoners al lang en breed zijn gevaccineerd. Wat maakt het dan nog uit? En hoe lang wil je dit blijven doen dan?quote:Op maandag 12 juli 2021 23:15 schreef THEFXR het volgende:
ja, ze zijn terug!![]()
De mondkapjesplicht keert terug in Groningse verpleeghuizen, blijkt uit een rondgang van RTV Noord. Reden is het hoge aantal besmettingen in de regio. Daardoor stijgt het risiconiveau en dat is ook de reden voor maatregelen binnen de ouderenzorg. Daarnaast blijkt ook onder verpleeghuismedewerkers het virus weer rond te gaan.
Bij onder meer zorgorganisaties ZINN en Zonnehuisgroep zijn ze alert. Zorgorganisatie ZINN spreekt op zijn website over "een forse toename in het aantal positief geteste medewerkers". Zonnehuisgroep Noord ziet die toename onder personeel ook. "We zien het verspreid over de locaties onder medewerkers, die overigens zeer weinig klachten hebben", zegt een woordvoerder. "Ze laten zich deels ook preventief testen, vanwege een besmetting thuis."
Zowel ZINN als Zonnehuisgroep Noord vrezen voor de continuļteit in de zorg. "Als er zoveel medewerkers positief zijn dan kan je op een gegeven moment voor de keuze komen te staan dat je ze niet allemaal meer thuis kunt houden", zegt de woordvoerder van Zonnehuisgroep Noord. Bij Zonnehuisgroep Noord gaat de mondkapjesplicht voor bezoekers, medewerkers en vrijwilligers dinsdag in. ZINN is al overgegaan op de herinvoering van de mondkapjes.![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)men-geweest-a4050790
Mooi stuk weer in de NRC. Speciaal voor @Celestien een samenvatting: They fucked up big time. Aldus gedragswetenschappers.zie email 27 oktober![]()
Zie artikel 2quote:Op maandag 12 juli 2021 23:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Oh bijzonder dat men in 1953 speciaal een wet hiervoor heeft gemaakt.zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat deze coronacrisis nog best eens her en der een onplezierige nasleep kan hebben in dat opzicht. Zeker in landen met slechte voorzieningen waarbij de crisis hard heeft toegeslagen is zo'n situatie een "mooie" voedingsbodem voor een handige volksmenner.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:15 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ligt ook al ik weet niet hoe lang op de plank.
Besides ...zullen zat tegeninitiatieven komen als het moment daar is. Denk dat dit hele corona gedoe e.e.a. alleen maar meer op scherp heeft gezet.![]()
Ja dat lijkt mij ook. Storm in een glas water dusquote:Op maandag 12 juli 2021 23:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het lijkt me dat zowel medewerkers als bewoners al lang en breed zijn gevaccineerd. Wat maakt het dan nog uit? En hoe lang wil je dit blijven doen dan?![]()
quote:Op maandag 12 juli 2021 23:15 schreef THEFXR het volgende:
ja, ze zijn terug!![]()
![]()
![]()
Ik zag dus gisteren voor het eerst weer een stel met mondkapjes op in de supermarkt. Heb ze een welverdiendegegeven.
![]()
GroenLinks gaat in het kamerdebat pushen om meer maatregelen uit het OMT-advies over te nemen. Jeej..![]()
Lisa Westerveld bij Op1; we gaan met de Kamer woensdag vragen om meer maatregelen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
I really don't care anymore, mijn zomer is toch al naar de klote.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:18 schreef THEFXR het volgende:
Excuses van Rutte voor versoepelingen. in nieuwsuur
https://www.npostart.nl/VPWON_1324273
Ze hadden vrijdag excuus moeten aanbieden, en niet na kritiek pas.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Donder toch lekker op.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:22 schreef chratnox het volgende:
GroenLinks gaat in het kamerdebat pushen om meer maatregelen uit het OMT-advies over te nemen. Jeej..
Ik zou eerder pushen op het terugdraaien van een paar maatregelen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Horeca dicht on 2200 en maximale groepsgrootte...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Haha Ernst: "vraag eens naar die modellen, want dit is niet de eerste keer".When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiėsto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
Mazeker!quote:Op maandag 12 juli 2021 23:22 schreef chratnox het volgende:
GroenLinks gaat in het kamerdebat pushen om meer maatregelen uit het OMT-advies over te nemen. Jeej..![]()
Whut, had eerder omgekeerde verwachtquote:Op maandag 12 juli 2021 23:23 schreef popje het volgende:
Lisa Westerveld bij Op1; we gaan met de Kamer woensdag vragen om meer maatregelen.![]()
![]()
Juist, ik ook.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Whut, had eerder omgekeerde verwachtwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zal wel allang weer geregeld zijn dat we meer maatregelen krijgen…handje klap zoals het altijd in den haag gaatquote:Op maandag 12 juli 2021 23:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Donder toch lekker op.
Ik zou eerder pushen op het terugdraaien van een paar maatregelen.![]()
En wat is de maximake groepsgrootte nu weer?quote:Op maandag 12 juli 2021 23:24 schreef popje het volgende:
Horeca dicht on 2200 en maximale groepsgrootte...![]()
Maatregelen zijn een doel op zich geworden. Het draaide om de zorg maar het wordt nu een gebed zonder eind.
Bizar wat er in Frankrijk gebeurt trouwens. Wel gewaagd van Macron om hier zo relatief kort voor de presidentsverkiezing mee te komen. Op zich kan het voor het krachtveld in Europa nog best aardig uitpakken als Le Pen president van Frankrijk wordt, zeker na het vertrek van Merkel. Maar andere discussie.![]()
Heb je ze het Hugo de Jonge filmpje laten zien?quote:Op maandag 12 juli 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:
Ik zag dus gisteren voor het eerst weer een stel met mondkapjes op in de supermarkt. Heb ze een welverdiendegegeven.
![]()
Ze wil het weer naar 8 hebben, waar het nu een advies is om op te passen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:26 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En wat is de maximake groepsgrootte nu weer?![]()
Het lijkt ook allemaal zo onoprecht. Probeert gewoon wat plooien glad te strijken voor het debat plaatsvindt.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
I really don't care anymore, mijn zomer is toch al naar de klote.
Ze hadden vrijdag excuus moeten aanbieden, en niet na kritiek pas.![]()
Dat zal de veelal relatief jonge achterban leuk vinden.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:22 schreef chratnox het volgende:
Vandaag al gepost. Maar wat ben ik hier toch een partij jaloers op nu.
This is a special one! Solomun to close #EXIT2021 in style! - Powered by mtswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Toch schattig dat ze dan denkt dat het inwisselen van een advies voor een net wat concreter advies dan ook echt opgevolgd gaat worden.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze wil het weer naar 8 hebben, waar het nu een advies is om op te passen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiėsto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
Is het dan binnen of buiten?quote:Op maandag 12 juli 2021 23:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze wil het weer naar 8 hebben, waar het nu een advies is om op te passen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Grappig dat zo’n idealistische wereldverbeteraarspartij ineens strenge maatregelen voorstaat. Tot zover de individuele keuzevrijheid.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zal de veelal relatief jonge achterban leuk vinden.![]()
ik vermoed dat een deel van de zorgmedewerkers niet is gevaccineerd, omdat het geen verplichting is.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het lijkt me dat zowel medewerkers als bewoners al lang en breed zijn gevaccineerd. Wat maakt het dan nog uit? En hoe lang wil je dit blijven doen dan?![]()
TRUT!quote:Op maandag 12 juli 2021 23:23 schreef popje het volgende:
Lisa Westerveld bij Op1; we gaan met de Kamer woensdag vragen om meer maatregelen.![]()
Nee. Op basis van artikel 4 worden andere vaccins verplicht in de regeling immunisatie militairen: https://wetten.overheid.nl/BWBR0014322/2014-01-08quote:Op maandag 12 juli 2021 23:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Huh, de wet bestaat nog maar geldt dus eigenlijk niet meer? Ingewikkeld.zie email 27 oktober![]()
Ik snap echt werkelijk waar niet dat we (ook politiek) allemaal maar maatregelen blijven nemen, er om blijven vragen, en nog strenger willen, terwijl de situatie op geen enkele manier te vergelijken is als toen we 0 vaccinaties hebben.
We hebben vandaag de 18 miljoenste prik gezet, met als target 23 miljoen prikken om 85% vaccinatiegraad te halen
Over 4 weken kan je gewoon helemaal klaar zijn met de campagne voor 18+, en we prikken tussentijd ook nog de 18-, laat een weekje langer duren door de vakanties.
Wil je 90% halen moet je een weekje langer doorprikken
Ik kan het gewoon echt niet langer begrijpenzo klaar mee.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nou ik ben slechts de melder hiervan... don't shoot the messenger...quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Bruls (NOS liveblog):Is de vaccinatiebereidheid te hoog ofzo?quote:"En we zullen ons erop moeten instellen dat dit nog best wel eens vaker kan gebeuren de komende maanden. Het toont aan dat het virus verraderlijk is. We zien het niet, we voelen het helaas wel en het kan dus heel erg snel terugkomen." Hoewel hij de teleurstelling herkent, verwacht hij dat het begrip voor de aanscherping van de maatregelen zal groeien als de cijfers hierdoor weer gaan dalen.![]()
Ik zou liever zien dat de Kamer vraagt om helder geformuleerde doelstellingen en concreet zicht op wat er nodig is om afscheid te nemen van alle maatregelen. Als je tenminste nog iets van draagvlak wil overhouden.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:23 schreef popje het volgende:
"Met de kamer" dat betwijfel ik.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:23 schreef popje het volgende:
Lisa Westerveld bij Op1; we gaan met de Kamer woensdag vragen om meer maatregelen.zie email 27 oktober![]()
Pure zelfkastijding dit.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:23 schreef popje het volgende:
Lisa Westerveld bij Op1; we gaan met de Kamer woensdag vragen om meer maatregelen.I'll give you something to do![]()
Alles terugdraaien behalve het verbod op festivalsquote:Op maandag 12 juli 2021 23:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Donder toch lekker op.
Ik zou eerder pushen op het terugdraaien van een paar maatregelen.
zie email 27 oktober![]()
Juist. Dat moet het doel zijn. Niet het op onderbuik gevoel van een jaar geleden om dezelfde maatregelen van toen vragen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat de Kamer vraagt om helder geformuleerde doelstellingen en concreet zicht op wat er nodig is om afscheid te nemen van alle maatregelen. Als je tenminste nog iets van draagvlak wil overhouden.
Kansloos.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Juist het verbod op buiten evenementen terugdraaien, maar daar verschillen we vast van meningquote:Op maandag 12 juli 2021 23:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles terugdraaien behalve het verbod op festivals
De smiley staat er niet voor nietsquote:Op maandag 12 juli 2021 23:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Juist het verbod op buiten evenementen terugdraaien, maar daar verschillen we vast van mening
zie email 27 oktober![]()
Die had ik even gemistquote:
Het ECDC moet kleurcodes bepalen op vaccinatiegraad en druk op de ziekenhuizen in een bepaald land.
Het aantal besmettingen is echt totaal irrelevant met alle gezette vaccins in de EU.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
jij niet, haar van Op1quote:Op maandag 12 juli 2021 23:35 schreef popje het volgende:
[..]
Nou ik ben slechts de melder hiervan... don't shoot the messenger...![]()
Het gaat allang niet meer om het virus. Ow wacht, BNW……quote:Op maandag 12 juli 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:
Ik snap echt werkelijk waar niet dat we (ook politiek) allemaal maar maatregelen blijven nemen, er om blijven vragen, en nog strenger willen, terwijl de situatie op geen enkele manier te vergelijken is als toen we 0 vaccinaties hebben.
We hebben vandaag de 18 miljoenste prik gezet, met als target 23 miljoen prikken om 85% vaccinatiegraad te halen
Over 4 weken kan je gewoon helemaal klaar zijn met de campagne voor 18+, en we prikken tussentijd ook nog de 18-, laat een weekje langer duren door de vakanties.
![]()
![]()
Ja. En dan niet die slappe dooddoeners dat een pandemie niet te voorspellen is enzovoorts. Come on we zijn 1,5 jaar verder. Als de situatie ingrijpend verandert dan is daar een prima acceptabele verklaring voor. Maar er is nu nog niet het begin van een exitstrategie, aangezien het einde van de maatregelen bij het bereiken van 85% vaccinatiegraad nu ook alweer ter discussie staat.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Juist. Dat moet het doel zijn. Niet het op onderbuik gevoel van een jaar geleden om dezelfde maatregelen van toen vragen.
Kansloos.![]()
Wanneer gaan we de proportionaliteit van alle maatregelen bespreken. We kunnen allemaal wel voorspellen wat er het najaar gaat gebeuren. Er zullen weer zwakkeren en ouderen aan dit virus overlijden ("het vaccin werkt niet zo goed bij de ouderen vanwege hun zwakken immuun systeem") en we gaan weer in strenge loc downs.
Als vaccinatie niet de exit strategie is. Wat dan wel? Accepteren?![]()
Wat een clownquote:Op maandag 12 juli 2021 23:35 schreef chratnox het volgende:
Bruls (NOS liveblog):
[..]
Is de vaccinatiebereidheid te hoog ofzo?![]()
De kamer geeft al anderhalf jaar aan in dit debat geen niveau te hebben. Dus dat die niet verder komen dan weer gewoon maatregelen zoals vorig jaar is triest maar ook niet verbazend.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Juist. Dat moet het doel zijn. Niet het op onderbuik gevoel van een jaar geleden om dezelfde maatregelen van toen vragen.
Kansloos.
Ze zijn gewoon niet in staat om de discussie breder te trekken."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
BNW of niet, maar dat lijkt wel een beetje de tendens te zijn.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:40 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Het gaat allang niet meer om het virus. Ow wacht, BNW……
We sturen alleen maar op snotneuzen (ohja en long-covid en bewust ongevaccineerden) en kleurcodes van ECDC waar het systeem fundamenteel al defect is door vaccinatie en opnames niet mee te nemen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Men lijkt in een soort collectieve angststoornis te zijn beland waar maar lastig weer uit te komen is.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:
Je bent bang voor wasberen (dat kan, ze zien er ook uit als dieven) dus je maakt een muurtje om je huis waar de wasberen lastig overheen komen. Dat is nog reeel, maar dan blijf je vastzitten in je huis, want bij elk geluidje dat je hoort of beweginkje in de bosjes die je ziet denk je dat het weer een wasbeer is, en wie weet kan hij toch nog over de muur klimmen! Dus begin je steeds weer te twijfelen of je muur wel hoog genoeg is, en wil je alleen bezoekers ontvangen die kunnen bewijzen geen wasberen bij zich te hebben. Dan sla je dus door en ontstaat er een fobie.![]()
Er is op dit moment geen concrete exitstrategie meer.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:40 schreef zoost het volgende:
Wanneer gaan we de proportionaliteit van alle maatregelen bespreken. We kunnen allemaal wel voorspellen wat er het najaar gaat gebeuren. Er zullen weer zwakkeren en ouderen aan dit virus overlijden ("het vaccin werkt niet zo goed bij de ouderen vanwege hun zwakken immuun systeem") en we gaan weer in strenge loc downs.
Als vaccinatie niet de exit strategie is. Wat dan wel? Accepteren?![]()
Dit verzin je zo even ter plekke?quote:Op maandag 12 juli 2021 23:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Men lijkt in een soort collectieve angststoornis te zijn beland waar maar lastig weer uit te komen is.
Je bent bang voor wasberen (dat kan, ze zien er ook uit als dieven) dus je maakt een muurtje om je huis waar de wasberen lastig overheen komen. Dat is nog reeel, maar dan blijf je vastzitten in je huis, want bij elk geluidje dat je hoort of beweginkje in de bosjes die je ziet denk je dat het weer een wasbeer is, en wie weet kan hij toch nog over de muur klimmen! Dus begin je steeds weer te twijfelen of je muur wel hoog genoeg is, en wil je alleen bezoekers ontvangen die kunnen bewijzen geen wasberen bij zich te hebben. Dan sla je dus door en ontstaat er een fobie.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Als je continu in de modus zit van dalende cijfers willen zien dan kom je eigenlijk nooit van maatregelen af.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat de Kamer vraagt om helder geformuleerde doelstellingen en concreet zicht op wat er nodig is om afscheid te nemen van alle maatregelen. Als je tenminste nog iets van draagvlak wil overhouden.
Na aanscherpingen dalen de cijfers en zit iedereen in de hosannastemming, waarna je versoepelt, de cijfers stijgen, en een bepaalde kliek vervolgens van mening is dat het virus 'weer een nieuwe slag toebrengen' de hoogste aspiratie in het leven is.
Deze winter moeten we de coronacijfers maar eens stiekem verwisselen met de griepcijfers
I'll give you something to do![]()
Bnwquote:Op maandag 12 juli 2021 23:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Maatregelen zijn een doel op zich geworden. Het draaide om de zorg maar het wordt nu een gebed zonder eind.
Bizar wat er in Frankrijk gebeurt trouwens. Wel gewaagd van Macron om hier zo relatief kort voor de presidentsverkiezing mee te komen. Op zich kan het voor het krachtveld in Europa nog best aardig uitpakken als Le Pen president van Frankrijk wordt, zeker na het vertrek van Merkel. Maar andere discussie.![]()
(Maar 10 punten voor je gedachten)
![]()
Die is vorige week vrijdag vakkundig omzeep geholpen ja.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is op dit moment geen concrete exitstrategie meer.
Dat houdt in dat je voorlopig in de lengte van maanden in deze situatie zit.
Vorige keer duurde een stapje terug 10 maanden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
- Prima, ik heb net Loki gekeken dus ik weet nu hoe ik naar de toekomst moet reizen -
[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2021 23:48:58 ]![]()
Hardop gelachen hier.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Men lijkt in een soort collectieve angststoornis te zijn beland waar maar lastig weer uit te komen is.
Je bent bang voor wasberen (dat kan, ze zien er ook uit als dieven) dus je maakt een muurtje om je huis waar de wasberen lastig overheen komen. Dat is nog reeel, maar dan blijf je vastzitten in je huis, want bij elk geluidje dat je hoort of beweginkje in de bosjes die je ziet denk je dat het weer een wasbeer is, en wie weet kan hij toch nog over de muur klimmen! Dus begin je steeds weer te twijfelen of je muur wel hoog genoeg is, en wil je alleen bezoekers ontvangen die kunnen bewijzen geen wasberen bij zich te hebben. Dan sla je dus door en ontstaat er een fobie.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Wat kuipers dus wel zei over wat er nu in het ziekenhuis ligt is dat er geen gevaccineerde liggen. Is dat nou net niet wat de bedoeling is?![]()
Idd heel bizar, hoe men in La France omgaat met grondrechten.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Bizar wat er in Frankrijk gebeurt trouwens. Wel gewaagd van Macron om hier zo relatief kort voor de presidentsverkiezing mee te komen. Op zich kan het voor het krachtveld in Europa nog best aardig uitpakken als Le Pen president van Frankrijk wordt, zeker na het vertrek van Merkel. Maar andere discussie.Kortom, je zal maar op de camping staan en dan boodschappen moeten doen of naar het museum gaan.quote:bron: nu.nl Frankrijk verplicht vanaf 1 augustus coronacertificaat in alle openbare ruimtes
De pas is al vanaf 21 juli vereist voor onder meer attractieparken, culturele instellingen en evenementen met meer dan vijftig personen. Met de pas wil de regering de nieuwe golf besmettingen door de deltavariant terugdringen.
Een PCR-test is vanaf 21 juli niet meer gratis voor toeristen in Frankrijk. De Franse regering wil op die manier zoveel mogelijk mensen stimuleren om zich te laten vaccineren."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Dat is juist precies de bedoeling. Maar niet relevant voor de politiek blijkbaar.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:45 schreef Maver24 het volgende:
Wat kuipers dus wel zei over wat er nu in het ziekenhuis ligt is dat er geen gevaccineerde liggen. Is dat nou net niet wat de bedoeling is?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat wel, maar vaccins beschermen net voor 100%. Als er erg veel mensen besmettelijk zijn, zoals nu, worden dus ook erg veel mensen die wel beschermd zijn blootgesteld en daarvan raakt een klein percentage toch ziek, en een deel daarvan komt ook in het ziekenhuis terecht.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar elke dag neemt het aantal mensen met een tweede vaccinatie toe en dus het aantal mensen dat mogelijk in het ziekenhuis terecht komt af.
22 mei was de dag met de minste ziekenhuisopnames in Engeland, 75, nu is het opgelopen tot tegen de 500 per dag. Als er nu weinig mensen besmettelijk waren, dan zou het nu beheersbaar zijn geweest, of in ieder geval tot de herfst. Maar door volgend weekend clubs open te gooien, laat je het eigenlijk bewust uit de hand lopen. Time will tell. Maar net als dat Nederland niet goed naar Engeland keek wat betreft de delta variant, kijkt Engeland nu niet goed naar Nederland. Een toename van 500% is niet echt wat Engeland nu kan gebruiken.![]()
Succes als je je vakantie daar heen hebt geboektquote:Op maandag 12 juli 2021 23:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idd heel bizar, hoe men in La France omgaat met grondrechten.
[..]
Kortom, je zal maar op de camping staan en dan boodschappen moeten doen of naar het museum gaan.![]()
Ik word met de dag blijer van mijn weekje glamping in een modderig weiland ergens bij een boer hier in NL![]()
![]()
Ben benieuwd hoe de versoepelingen in de UK gaan uitpakken. Gaan die net als hier ook schrikken van de besmettingen en gelijk alles weer terugdraaien. Past wel in het plaatje.![]()
We moeten weer de niet gevaccineerde mensen beschermen. Als je nou een beetje opschiet met prikkenquote:Op maandag 12 juli 2021 23:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is juist precies de bedoeling. Maar niet relevant voor de politiek blijkbaar.![]()
Onzin. Het gaat om hoe groot het gevaar op het mee terug nemen van het virus is. Dan boeit alleen hoeveel mensen er besmettelijk zijn. Niet hoeveel er veilig opgehokt in het ziekenhuis zitten.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:39 schreef DonDruiper het volgende:
Het ECDC moet kleurcodes bepalen op vaccinatiegraad en druk op de ziekenhuizen in een bepaald land.
Het aantal besmettingen is echt totaal irrelevant met alle gezette vaccins in de EU.zie email 27 oktober![]()
Je kan prima naar Frankrijk.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Succes als je je vakantie daar heen hebt geboekt![]()
Ik word met de dag blijer van mijn weekje glamping in een modderig weiland ergens bij een boer hier in NL
Gewoon lekker op de camping van het mooie weer genieten en op het terras uit eten.
Snap het probleem niet zo. Dit was allemaal al voorzien.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nou, er zijn vrijwel geen maatregelen meer. We hebben even een kleine kink doordat we te vroeg teveel hebben versoepeld, maar als de generatie die nu explodeert qua besmettingen is gevaccineerd kunnen die versoepelingen ook weer worden doorgezet. Dat staat gepland voor over een maand.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:40 schreef zoost het volgende:
Als vaccinatie niet de exit strategie is. Wat dan wel? Accepteren?
Dat we weer in strenge lockdowns gaan zie ik niet gebeuren en dat de vaccins niet werken bij ouderen zie ik ook niet terug in de besmettingscijfers en ziekenhuisopnames.
Maar uiteraard kan het dat op termijn die werking minder is
Maar als het virus zich dan minder kan verspreiden omdat alle generaties gevaccineerd zijn zie ik daar geen lockdowns van komen.
Dan zie ik eerder een Zweeds model: wat adviezen voor de kwetsbaren, verder gewoon verder met het leven.![]()
In de praktijk zal het er wel op neer komen dat ze afhaken zodra ze een QR-code zien of wanneer je aangeeft geen Frans te kunnen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idd heel bizar, hoe men in La France omgaat met grondrechten.
[..]
Kortom, je zal maar op de camping staan en dan boodschappen moeten doen of naar het museum gaan.![]()
Maar als het vaccin niet voor 100%, gaan we straks na de mogelijkheid voor iedereen om gevaccineerd te worden, dus ook accepteren dat er niemand meer ziek mag worden. Waarvoor zijn ziekenhuizen anders bedoeld?quote:Op maandag 12 juli 2021 23:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat wel, maar vaccins beschermen net voor 100%. Als er erg veel mensen besmettelijk zijn, zoals nu, worden dus ook erg veel mensen die wel beschermd zijn blootgesteld en daarvan raakt een klein percentage toch ziek, en een deel daarvan komt ook in het ziekenhuis terecht.
22 mei was de dag met de minste ziekenhuisopnames in Engeland, 75, nu is het opgelopen tot tegen de 500 per dag. Als er nu weinig mensen besmettelijk waren, dan zou het nu beheersbaar zijn geweest, of in ieder geval tot de herfst. Maar door volgend weekend clubs open te gooien, laat je het eigenlijk bewust uit de hand lopen. Time will tell. Maar net als dat Nederland niet goed naar Engeland keek wat betreft de delta variant, kijkt Engeland nu niet goed naar Nederland. Een toename van 500% is niet echt wat Engeland nu kan gebruiken.
Het hele land moet kennelijk lijden omdat er altijd ongevaccineerden zullen zijn en mensen met een verzwakt immuunsysteem.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
We zullen toch een keer van die maatregelen af moeten want elk jaar zodra de R in de maand is alles dicht, lijkt me ook niet houdbaar.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die is vorige week vrijdag vakkundig omzeep geholpen ja.
Dat houdt in dat je voorlopig in de lengte van maanden in deze situatie zit.
Vorige keer duurde een stapje terug 10 maanden.![]()
Wat verlang ik daarnaar. AL zie ik het voorlopig niet gebeuren. Ik ben redelijk somber zelfs.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:48 schreef Wantie het volgende:
Dan zie ik eerder een Zweeds model: wat adviezen voor de kwetsbaren, verder gewoon verder met het leven.![]()
De kleurcodes zijn een maatstaf voor de kans dat personen (toeristen bvb) uit die landen het virus met zich meebrengen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:39 schreef DonDruiper het volgende:
Het aantal besmettingen is echt totaal irrelevant met alle gezette vaccins in de EU.are we infinite or am I alone![]()
Waarom is besmettelijkheid een ding, als alle kwetsbaren al gevaccineerd zijn? Juist goed voor de kudde immuniteit zou ik zeggen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onzin. Het gaat om hoe groot het gevaar op het mee terug nemen van het virus is. Dan boeit alleen hoeveel mensen er besmettelijk zijn. Niet hoeveel er veilig opgehokt in het ziekenhuis zitten.![]()
quote:Op maandag 12 juli 2021 23:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onzin. Het gaat om hoe groot het gevaar op het mee terug nemen van het virus is. Dan boeit alleen hoeveel mensen er besmettelijk zijn. Niet hoeveel er veilig opgehokt in het ziekenhuis zitten.Oke duidelijk.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De kleurcodes zijn een maatstaf voor de kans dat personen (toeristen bvb) uit die landen het virus met zich meebrengen.
Dan gewoon lekker doorgaan met PCR en/of vaccin bewijzen deze zomer bij afreizen en een verplichte PCR bij thuiskomt voor de gehele EU. Of is dat niet haalbaar.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Sommige mensen zijn echt wereldvreemd.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat stelt hij voor dan? Vrijwillig in lockdown ondanks versoepelingen?zie email 27 oktober![]()
Te bizar voor woorden. Dat stelt hij inderdaad. De bevolking had beter moeten weten en geen gebruik mogen maken van de versoepelingen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat stelt hij voor dan? Vrijwillig in lockdown ondanks versoepelingen?![]()
Nee hoor, hij stelt alleen dat het niet zo handig was met een QR code rechtstreeks na je Jannsen prik naar de disco te gaan ondanks die mogelijkheid er wel was. Daar moet ik hem wel gelijk in geven, iets met gezond verstand.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat stelt hij voor dan? Vrijwillig in lockdown ondanks versoepelingen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Sorry hoor. Ik vind dat dus echt dom gelul van de buiten categorie. De overheid stelt die mogelijkheid expliciet open, maakt er zelfs reclame voor met een of andere kutslogan en dan ligt het aan de burger dat hij van dat actief gepromote aanbod gebruik maakt? Dat lijkt me toch niet.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor, hij stelt alleen dat het niet zo handig was met een QR code rechtstreeks na je Jannsen prik naar de disco te gaan ondanks die mogelijkheid er wel was. Daar moet ik hem wel gelijk in geven, iets met gezond verstand.zie email 27 oktober![]()
Zeg ik al dagen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor, hij stelt alleen dat het niet zo handig was met een QR code rechtstreeks na je Jannsen prik naar de disco te gaan ondanks die mogelijkheid er wel was. Daar moet ik hem wel gelijk in geven, iets met gezond verstand.![]()
Weet je dat we deze ellende moeten uitzitten totdat we die vaccinatiegraad hebben, ą la. Maar daarna kunnen we toch ook kappen met die gezondheidsdictatuur en terugvallen op ieder voor zich? Kan iedereen gewoon weer z’n leven oppakken. Zo moeilijk is het toch niet? Als er een escape-variant ontstaat zien we wel verder zodra het zover is.![]()
Eerst wordt de jeugd geleerd te luisteren en te vertrouwen op autoriteiten, tenzij ze beter hadden moeten wetenquote:Op maandag 12 juli 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor, hij stelt alleen dat het niet zo handig was met een QR code rechtstreeks na je Jannsen prik naar de disco te gaan ondanks die mogelijkheid er wel was. Daar moet ik hem wel gelijk in geven, iets met gezond verstand..
![]()
Dat is het ook want Covid19 is specifiek gevaarlijk voor de doelgroep - feitelijk reeds ziek zijnd - die hun bloeddrukspiegel niet goed kan regelen en daardoor soms gevolgen kan ervaren.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik blijf polio (en al dat andere uit het rvp) nog steeds een compleet ander verhaal vinden als corona
Best wel triest fat we tal van bruggen zijn overgegaan zoals toepassing experimentele vaccins op basis van GMO, onderscheid tussen (vermeend) '(on)veilig' gedragingen en ook nog eens mensen feitelijk gaan 'dwingen' zich middelen toe te laten dienen om maatschappelijk deel te mogen nemen.
Maar goed; een discussie is niet meer te voeren omdat mensen die het accepteren, hun 'overgave' met hand en tand zullen verdedigen, zelfs bereid zijn om anderszijnden met geweld te diskwalificeren en achter te stellen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Uitgaan van gezond verstand is ook niet zo slim als je bedenkt dat het leeuwendeel van de mensheid volslagen randdebiel is (even vrij naar Maarten van Rossem).quote:Op maandag 12 juli 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor, hij stelt alleen dat het niet zo handig was met een QR code rechtstreeks na je Jannsen prik naar de disco te gaan ondanks die mogelijkheid er wel was. Daar moet ik hem wel gelijk in geven, iets met gezond verstand.![]()
Hier gaan wij het nooit eens over worden, geeft niet hoor.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry hoor. Ik vind dat dus echt dom gelul van de buiten categorie. De overheid stelt die mogelijkheid expliciet open, maakt er zelfs reclame voor met een of andere kutslogan en dan ligt het aan de burger dat hij van dat actief gepromote aanbod gebruik maakt? Dat lijkt me toch niet.
Ik zou persoonlijk nooit rechtstreeks naar de club gegaan zijn met een QR code van een vaccinatie van 1 uur oud. Maar misschien ligt het aan mij, niet iedereen is in staat die beslissing te maken.
Dit staat wat mij betreft even los van de enorme fout van de overheid dit toe te staan, want dat blijft natuurlijk onverminderd een clusterfuck.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat zal het probleem niet gaan (ver)helpen omdat vaccinaties niet de oorzaak voor ziekterisico's wegneemt.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Weet je dat we deze ellende moeten uitzitten totdat we die vaccinatiegraad hebben, ą la. Maar daarna kunnen we toch ook kappen met die gezondheidsdictatuur en terugvallen op ieder voor zich? Kan iedereen gewoon weer z’n leven oppakken. Zo moeilijk is het toch niet? Als er een escape-variant ontstaat zien we wel verder zodra het zover is."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Waarom vind je dat dom gelul? Je weet pas of een hengst gebroken is als je hem even laat lopen.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry hoor. Ik vind dat dus echt dom gelul van de buiten categorie. De overheid stelt die mogelijkheid expliciet open, maakt er zelfs reclame voor met een of andere kutslogan en dan ligt het aan de burger dat hij van dat actief gepromote aanbod gebruik maakt? Dat lijkt me toch niet.![]()
En hierom zou het debat ook moeten gaan over wie er politiek verantwoordelijk zijn voor dit schandaal. Dat zou inhouden dat Mark en Hugo na afloop linea recta door kunnen naar het staatshoofd om hun ontslag in te dienen, maar dat gaan ze toch niet doen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit staat wat mij betreft even los van de enorme fout van de overheid dit toe te staan, want dat blijft natuurlijk onverminderd een clusterfuck.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Dit dus.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 00:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier gaan wij het nooit eens over worden, geeft niet hoor.
Ik zou persoonlijk nooit rechtstreeks naar de club gegaan zijn met een QR code van een vaccinatie van 1 uur oud. Maar misschien ligt het aan mij, niet iedereen is in staat die beslissing te maken.
Dit staat wat mij betreft even los van de enorme fout van de overheid dit toe te staan, want dat blijft natuurlijk onverminderd een clusterfuck.
Het is, zonder twijfel, dom geweest om te roepen dat je kan gaan dansen met Jansen. Het is nooit slim om uit te lokken.
Echter had ik, als ik zelf in die situatie was geweest, nooit maar dan ook nooit besloten om een prik te nemen om vervolgens meteen te gaan feesten alsof er geen COVID-19 bestaat.
Ik vind het (in dit geval) te makkelijk om alle schuld bij de overheid te leggen. Net als dat het te makkelijk is om alle schuld maar bij de jongeren te leggen.![]()
Klopt, maar achteraf was dat niet handig.quote:Op maandag 12 juli 2021 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry hoor. Ik vind dat dus echt dom gelul van de buiten categorie. De overheid stelt die mogelijkheid expliciet open, maakt er zelfs reclame voor met een of andere kutslogan en dan ligt het aan de burger dat hij van dat actief gepromote aanbod gebruik maakt? Dat lijkt me toch niet.
Ze hebben het risico onderschat.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: