SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober![]()
Maar dat zou de scanner moeten weigeren toch?quote:Op maandag 12 juli 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien een internationale QR code. Ik kan me best voorstellen dat mensen rondklikken in die app en denken: Joee ik heb een QR en na Janssen mag je ook, dus dan zal 't voor mij ook wel goed zijn.
Of het slim is is een tweede, maar dat krijg je als je 24000 uitzonderingen hebt.zie email 27 oktober![]()
Misschien hun administratie niet goed op orde? Of wellicht weten ze niet wat ze geven en geven ze gewoon iedereen een QR. Of wellicht een uitzondering, kan ook natuurlijk.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt, zo was het. Maar in dat artikel wordt op zn minst de suggestie gewekt dat iemand is gaan stappen in NL met een QR-code na 1 pfizer.![]()
Het is griezelig hoe de doelpalen verschoven worden zeg. Vraag me af hoe het in de winter gaat zijn.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Als het daadwerkelijk zo is, dan is de app kapot geweest, maar ik heb bij geen enkele kennis gehoord dat ze een QR hebben gekregen met 1 vaccinatie.quote:En dat zou misschien dus wel eens de aanjager van het probleem van “niet werkende” QR codes geweest kunnen zijn bij bars/horeca/clubs, de internationale QRquote:Op maandag 12 juli 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien een internationale QR code. Ik kan me best voorstellen dat mensen rondklikken in die app en denken: Joee ik heb een QR en na Janssen mag je ook, dus dan zal 't voor mij ook wel goed zijn.
Of het slim is is een tweede, maar dat krijg je als je 24000 uitzonderingen hebt.
De QR doet het niet, nog een keer scannen, oh hij doet het nog steeds niet, oh loop dan maar door
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja eens, we hebben de herfst niet eens gehaald met nieuwe maatregelen.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:55 schreef Discombobulate het volgende:
Het is griezelig hoe de doelpalen verschoven worden zeg. Vraag me af hoe het in de winter gaat zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat denk ik nu dus ook.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk zo is, dan is de app kapot geweest, maar ik heb bij geen enkele kennis gehoord dat ze een QR hebben gekregen met 1 vaccinatie.
[..]
En dat zou misschien dus wel eens de aanjager van het probleem van “niet werkende” QR codes geweest kunnen zijn bij bars/horeca/clubs, de internationale QR
De QR doet het niet, nog een keer scannen, oh hij doet het nog steeds niet, oh loop dan maar door![]()
Ja, als er gewoon een QR code is laten zien en dat is 't kun je ermee naar binnen.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat zou de scanner moeten weigeren toch?
Uitleg van @_serial_ hierboven klinkt heel plausibel.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2021 22:59:17 ]![]()
Doelpalen van het veld gemieterd.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:55 schreef Discombobulate het volgende:
Het is griezelig hoe de doelpalen verschoven worden zeg. Vraag me af hoe het in de winter gaat zijn.![]()
Áls je scant wel jaquote:Op maandag 12 juli 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat zou de scanner moeten weigeren toch?
Maar vaag verhaal, misschien is ze in de war met soorten vaccins. Of heeft ze brainfog door long Covid die acuut is ingetreden en is ze sowieso in de war
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In Frankrijk bestaat overigens al langer een vaccinatieplicht, ook voor andere vaccinaties. Dus dat plaatst het wel in perspectief. Zo kunnen kinderen daar niet naar de kinderopvang of naar school als ze niet gevaccineerd zijn. In Australië krijg je geen kinderbijstand als je kind niet gevaccineerd is en in België kan je in de gevangenis belanden als je je kind niet vaccineert tegen polio. In Nederland zijn er geen verplichte vaccinaties zover mij bekend.![]()
Ik blijf polio (en al dat andere uit het rvp) nog steeds een compleet ander verhaal vinden als corona![]()
Jij bent echt van lotje getikt.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:25 schreef bianconeri het volgende:
Echt nu ook weer een achterlijk artikel van het NOS.
Jongeren blij met excuses Rutte. Gaan ze klagen over alles.
Echt serieus wat een dom volk. Dan ga je zelf de fout in, zorg je er zelf voor dat je Corona hebt en gaat verspreiden en dan ben je blij met een excuses van Rutte?
![]()
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik word er best wel depri van. Al het goede nieuws van de laatste weken is nu wel defnitief achter ons gelaten. We zijn de switch aan het maken in Europa naar een totale controlestaat.
Ik maak me erg zorgen om het “vrije” Europa wat stapje bij stapje niks van vrijheid meer heeft. Ik heb mijn vaccin eerste al gehad maar accepteer iedereen die er geen neemt. Zo moet het altijd blijven, maar dat is blijkbaar absurd? Ik vind het beleid in dit geval van Frankrijk absurd. Men moet in opstand komen, anders is het te laat….![]()
Kijken we nu echt op van deze ontwikkelingen in Frankrijk en Griekenland?? Dit hebben we met z’n allen al maanden geleden besproken dat het er dik in zou zitten dat dit doorgevoerd zou worden.
De discussie eromheen laat ik even in het midden..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Australie is sowieso best een streng repressief land. Er is een besmetting, laten we dus honderdduizenden mensen voor weken opsluiten. En als ze in ruil daarvoor dan nog zouden opschieten met de vaccinaties daar...quote:Op maandag 12 juli 2021 23:00 schreef Jojoke het volgende:
In Frankrijk bestaat overigens al langer een vaccinatieplicht, ook voor andere vaccinaties. Dus dat plaatst het wel in perspectief. Zo kunnen kinderen daar niet naar de kinderopvang of naar school als ze niet gevaccineerd zijn. In Australië krijg je geen kinderbijstand als je kind niet gevaccineerd is en in België kan je in de gevangenis belanden als je je kind niet vaccineert tegen polio. In Nederland zijn er geen verplichte vaccinaties zover mij bekend.![]()
Is het ookquote:Op maandag 12 juli 2021 23:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik blijf polio (en al dat andere uit het rvp) nog steeds een compleet ander verhaal vinden als coronaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nou ja er is wel een kleine uitzondering: https://wetten.overheid.nl/BWBR0002117/1998-01-01/quote:Op maandag 12 juli 2021 23:00 schreef Jojoke het volgende:
In Frankrijk bestaat overigens al langer een vaccinatieplicht, ook voor andere vaccinaties. Dus dat plaatst het wel in perspectief. Zo kunnen kinderen daar niet naar de kinderopvang of naar school als ze niet gevaccineerd zijn. In Australië krijg je geen kinderbijstand als je kind niet gevaccineerd is en in België kan je in de gevangenis belanden als je je kind niet vaccineert tegen polio. In Nederland zijn er geen verplichte vaccinaties zover mij bekend.
Maar voor het grote publiek inderdaad (nog) niet, er is wel een KDV-verbod op komst.zie email 27 oktober![]()
Ik hoor nog de mensen zeggen 'nee hoor, álle vertrouwen in dat het wel goed komt en men alleen doet wat strikt nodig is. Om het volk te helpen'quote:Op maandag 12 juli 2021 23:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Kijken we nu echt op van deze ontwikkelingen in Frankrijk en Griekenland?? Dit hebben we met z’n allen al maanden geleden besproken dat het er dik in zou zitten dat dit doorgevoerd zou worden.
De discussie eromheen laat ik even in het midden..
Sad...Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
GGD Groningen schaalt bron- en contactonderzoek af
Door het hoge aantal coronabesmettingen in de provincie Groningen heeft de GGD Groningen het bron-en contactonderzoek noodgedwongen afgeschaald. Het lukt de dienst niet meer om zelf alle directe contacten van een positief getest iemand te bellen "We doen wel bron-en contactonderzoek, maar in een andere vorm", zegt een woordvoerder van de GGD tegen RTV Noord.
Wie nu een positief testresultaat heeft, bekijkt samen met de GGD welke contacten hij heeft gehad. "We nemen met diegene alle stappen door en hij krijgt ook alle informatie op papier. Die kan hij doorsturen naar de personen om zich heen."
Het kan simpelweg niet anders, zegt de woordvoerder. "We waren één van de weinige regio's die altijd uitgebreid onderzoek zijn blijven doen. Dan kan je het virus namelijk goed in kaart brengen. Maar het is extreem druk. We hebben alweer opgeschaald, maar dan nog lukt het niet."![]()
Huh, nu bij Op1: "Nu de IC's in het VK het weer te druk krijgen."
Net Marcel Levi bij Humberto: "Het is druk, maar het is prima te behappen op dit moment"
Que?![]()
Je wordt alleen niet verplicht militairquote:Op maandag 12 juli 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja er is wel een kleine uitzondering: https://wetten.overheid.nl/BWBR0002117/1998-01-01/
Maar voor het grote publiek inderdaad (nog) niet, er is wel een KDV-verbod op komst.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Forum Opties Forumhop: Hop naar: