abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 juli 2021 @ 22:53:17 #1
408813 crew  trein2000
pi_200337568

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 juli 2021 @ 22:53:38 #2
408813 crew  trein2000
pi_200337573
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Misschien een internationale QR code. Ik kan me best voorstellen dat mensen rondklikken in die app en denken: Joee ik heb een QR en na Janssen mag je ook, dus dan zal 't voor mij ook wel goed zijn.

Of het slim is is een tweede, maar dat krijg je als je 24000 uitzonderingen hebt.
Maar dat zou de scanner moeten weigeren toch?
zie email 27 oktober
  maandag 12 juli 2021 @ 22:55:10 #3
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200337597
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Klopt, zo was het. Maar in dat artikel wordt op zn minst de suggestie gewekt dat iemand is gaan stappen in NL met een QR-code na 1 pfizer.
Misschien hun administratie niet goed op orde? Of wellicht weten ze niet wat ze geven en geven ze gewoon iedereen een QR. Of wellicht een uitzondering, kan ook natuurlijk.
pi_200337609
Het is griezelig hoe de doelpalen verschoven worden zeg. Vraag me af hoe het in de winter gaat zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200337611
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:48 schreef potjecreme het volgende:

[..]

[..]

Hoe lees jij dit?
Als het daadwerkelijk zo is, dan is de app kapot geweest, maar ik heb bij geen enkele kennis gehoord dat ze een QR hebben gekregen met 1 vaccinatie.

quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Misschien een internationale QR code. Ik kan me best voorstellen dat mensen rondklikken in die app en denken: Joee ik heb een QR en na Janssen mag je ook, dus dan zal 't voor mij ook wel goed zijn.

Of het slim is is een tweede, maar dat krijg je als je 24000 uitzonderingen hebt.
En dat zou misschien dus wel eens de aanjager van het probleem van “niet werkende” QR codes geweest kunnen zijn bij bars/horeca/clubs, de internationale QR

De QR doet het niet, nog een keer scannen, oh hij doet het nog steeds niet, oh loop dan maar door :W
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200337614
frankrijk en griekenland vaccinatieplicht haha
pi_200337624
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:55 schreef Discombobulate het volgende:
Het is griezelig hoe de doelpalen verschoven worden zeg. Vraag me af hoe het in de winter gaat zijn.
Ja eens, we hebben de herfst niet eens gehaald met nieuwe maatregelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200337626
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als het daadwerkelijk zo is, dan is de app kapot geweest, maar ik heb bij geen enkele kennis gehoord dat ze een QR hebben gekregen met 1 vaccinatie.
[..]

En dat zou misschien dus wel eens de aanjager van het probleem van “niet werkende” QR codes geweest kunnen zijn bij bars/horeca/clubs, de internationale QR

De QR doet het niet, nog een keer scannen, oh hij doet het nog steeds niet, oh loop dan maar door
:W
Dat denk ik nu dus ook.
pi_200337652
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, als er gewoon een QR code is laten zien en dat is 't kun je ermee naar binnen.

Uitleg van @_serial_ hierboven klinkt heel plausibel.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2021 22:59:17 ]
pi_200337661
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:55 schreef Discombobulate het volgende:
Doelpalen van het veld gemieterd.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 juli 2021 @ 22:59:19 #11
408813 crew  trein2000
pi_200337663
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:56 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat denk ik nu dus ook.
Moet haast wel.
zie email 27 oktober
  maandag 12 juli 2021 @ 22:59:48 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200337670
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Áls je scant wel ja :+

Maar vaag verhaal, misschien is ze in de war met soorten vaccins. Of heeft ze brainfog door long Covid die acuut is ingetreden en is ze sowieso in de war :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200337681
In Frankrijk bestaat overigens al langer een vaccinatieplicht, ook voor andere vaccinaties. Dus dat plaatst het wel in perspectief. Zo kunnen kinderen daar niet naar de kinderopvang of naar school als ze niet gevaccineerd zijn. In Australië krijg je geen kinderbijstand als je kind niet gevaccineerd is en in België kan je in de gevangenis belanden als je je kind niet vaccineert tegen polio. In Nederland zijn er geen verplichte vaccinaties zover mij bekend.
pi_200337702
Ik blijf polio (en al dat andere uit het rvp) nog steeds een compleet ander verhaal vinden als corona
  maandag 12 juli 2021 @ 23:02:21 #15
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200337712
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:25 schreef bianconeri het volgende:
Echt nu ook weer een achterlijk artikel van het NOS.
Jongeren blij met excuses Rutte. Gaan ze klagen over alles.

Echt serieus wat een dom volk. Dan ga je zelf de fout in, zorg je er zelf voor dat je Corona hebt en gaat verspreiden en dan ben je blij met een excuses van Rutte?
|:( |:( |:(
Jij bent echt van lotje getikt.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_200337719
Ik word er best wel depri van. Al het goede nieuws van de laatste weken is nu wel defnitief achter ons gelaten. We zijn de switch aan het maken in Europa naar een totale controlestaat.

Ik maak me erg zorgen om het “vrije” Europa wat stapje bij stapje niks van vrijheid meer heeft. Ik heb mijn vaccin eerste al gehad maar accepteer iedereen die er geen neemt. Zo moet het altijd blijven, maar dat is blijkbaar absurd? Ik vind het beleid in dit geval van Frankrijk absurd. Men moet in opstand komen, anders is het te laat….
pi_200337726
Kijken we nu echt op van deze ontwikkelingen in Frankrijk en Griekenland?? Dit hebben we met z’n allen al maanden geleden besproken dat het er dik in zou zitten dat dit doorgevoerd zou worden.

De discussie eromheen laat ik even in het midden..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200337728
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:02 schreef popje het volgende:

[..]

Jij bent echt van lotje getikt.
Nou hij heeft wel gelijk hoor.
pi_200337730
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:00 schreef Jojoke het volgende:
In Frankrijk bestaat overigens al langer een vaccinatieplicht, ook voor andere vaccinaties. Dus dat plaatst het wel in perspectief. Zo kunnen kinderen daar niet naar de kinderopvang of naar school als ze niet gevaccineerd zijn. In Australië krijg je geen kinderbijstand als je kind niet gevaccineerd is en in België kan je in de gevangenis belanden als je je kind niet vaccineert tegen polio. In Nederland zijn er geen verplichte vaccinaties zover mij bekend.
Australie is sowieso best een streng repressief land. Er is een besmetting, laten we dus honderdduizenden mensen voor weken opsluiten. En als ze in ruil daarvoor dan nog zouden opschieten met de vaccinaties daar...
  maandag 12 juli 2021 @ 23:05:30 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200337757
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik blijf polio (en al dat andere uit het rvp) nog steeds een compleet ander verhaal vinden als corona
Is het ook
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 juli 2021 @ 23:05:59 #21
408813 crew  trein2000
pi_200337762
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:00 schreef Jojoke het volgende:
Nou ja er is wel een kleine uitzondering: https://wetten.overheid.nl/BWBR0002117/1998-01-01/

Maar voor het grote publiek inderdaad (nog) niet, er is wel een KDV-verbod op komst.
zie email 27 oktober
  maandag 12 juli 2021 @ 23:06:59 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200337775
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Kijken we nu echt op van deze ontwikkelingen in Frankrijk en Griekenland?? Dit hebben we met z’n allen al maanden geleden besproken dat het er dik in zou zitten dat dit doorgevoerd zou worden.

Ik hoor nog de mensen zeggen 'nee hoor, álle vertrouwen in dat het wel goed komt en men alleen doet wat strikt nodig is. Om het volk te helpen'

Sad...
  maandag 12 juli 2021 @ 23:07:25 #23
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200337784
GGD Groningen schaalt bron- en contactonderzoek af

Door het hoge aantal coronabesmettingen in de provincie Groningen heeft de GGD Groningen het bron-en contactonderzoek noodgedwongen afgeschaald. Het lukt de dienst niet meer om zelf alle directe contacten van een positief getest iemand te bellen "We doen wel bron-en contactonderzoek, maar in een andere vorm", zegt een woordvoerder van de GGD tegen RTV Noord.

Wie nu een positief testresultaat heeft, bekijkt samen met de GGD welke contacten hij heeft gehad. "We nemen met diegene alle stappen door en hij krijgt ook alle informatie op papier. Die kan hij doorsturen naar de personen om zich heen."

Het kan simpelweg niet anders, zegt de woordvoerder. "We waren één van de weinige regio's die altijd uitgebreid onderzoek zijn blijven doen. Dan kan je het virus namelijk goed in kaart brengen. Maar het is extreem druk. We hebben alweer opgeschaald, maar dan nog lukt het niet."
pi_200337786
Huh, nu bij Op1: "Nu de IC's in het VK het weer te druk krijgen."

Net Marcel Levi bij Humberto: "Het is druk, maar het is prima te behappen op dit moment"

Que?
  maandag 12 juli 2021 @ 23:07:54 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200337790
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja er is wel een kleine uitzondering: https://wetten.overheid.nl/BWBR0002117/1998-01-01/

Maar voor het grote publiek inderdaad (nog) niet, er is wel een KDV-verbod op komst.
Je wordt alleen niet verplicht militair
pi_200337800
quote:

Natuurlijk niet, het FOK!OMT zit vaak ernstig dicht bij de genomen maatregelen.
Veel werd als BNW bestempeld, maar gebeurt nu toch echt in sommige landen.

Het wordt misschien tijd dat de EU landen terug gaat fluiten, want dit is natuurlijk ook op Europees niveau geen houdbare situatie.
  maandag 12 juli 2021 @ 23:08:34 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200337806
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:

Net Marcel Levi bij Humberto: "Het is druk, maar het is prima te behappen op dit moment"

Que?
@Da_Sandman ouwe mediamogul, kom er maar in!
pi_200337807
quote:

Que?
TE druk ook _O-
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 juli 2021 @ 23:08:37 #29
408813 crew  trein2000
pi_200337808
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja en nee. Als je het al bent kan de regeling veranderen bijvoorbeeld...
zie email 27 oktober
pi_200337810
quote:

Que?
Ze zitten daar nu op ongeveer 10% van de bezetting in februari.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 12 juli 2021 @ 23:09:16 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200337815
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja en nee. Als je het al bent kan de regeling veranderen bijvoorbeeld...
Zeker waar :Y
pi_200337817
quote:

Que?
Als er iemand op de hoogte is en het beter kan duiden dan random media is het Marcel Levi wel.
  maandag 12 juli 2021 @ 23:09:35 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200337824
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:08 schreef galantis het volgende:

[..]

TE druk ook _O-
De NHS heeft het altíjd te druk :')
pi_200337826
quote:

Niet onverwacht, wel ongewenst. De te verwachten volgende stap is natuurlijk dat de mensen/clubjes die altijd haarscherp naar het buitenland kijken de publieke opinie gaan bestoken met smeekbedes om dat hier ook te doen, omdat nieuwe variant/lange covid/kwetsbaren/etc...
pi_200337830
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze zitten daar nu op ongeveer 10% van de bezetting in februari.
Ja, daarom vond ik het ook zo raar.

Osterhaus wist ook te vertellen dat alle Duitsers hun mondkapjes echt goed dragen hoor, maar Nederlanders zijn kut!
pi_200337832
hopelijk grote protesten in Frankrijk (en Griekenland)
  maandag 12 juli 2021 @ 23:10:30 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200337839
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Niet onverwacht, wel ongewenst. De te verwachten volgende stap is natuurlijk dat de mensen/clubjes die altijd haarscherp naar het buitenland kijken de publieke opinie gaan bestoken met smeekbedes om dat hier ook te doen, omdat nieuwe variant/lange covid/kwetsbaren/etc...
Paternotte/Kuiken incoming ^O^
  maandag 12 juli 2021 @ 23:10:34 #38
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200337840
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, het FOK!OMT zit vaak ernstig dicht bij de genomen maatregelen.
Veel werd als BNW bestempeld, maar gebeurt nu toch echt in sommige landen.

Het wordt misschien tijd dat de EU landen terug gaat fluiten, want dit is natuurlijk ook op Europees niveau geen houdbare situatie.
Maar waarom zou de EU dit terugfluiten?
pi_200337842
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:09 schreef Molo het volgende:

[..]

De NHS heeft het altíjd te druk :')
Vooral omdat ze chronisch kapotbezuinigd zijn door de Tories.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_200337848
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Daar hebben we het spoedadvies aan te danken. Afvoeren.
pi_200337855
quote:

[..]

Oh bijzonder dat men in 1953 speciaal een wet hiervoor heeft gemaakt.
pi_200337866
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Ongetwijfeld.

:r
  maandag 12 juli 2021 @ 23:13:06 #43
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200337871
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, daarom vond ik het ook zo raar.

Osterhaus wist ook te vertellen dat alle Duitsers hun mondkapjes echt goed dragen hoor, maar Nederlanders zijn kut!
+100 doden per dag in D :(
  maandag 12 juli 2021 @ 23:13:20 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200337874
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Daar hebben we het spoedadvies aan te danken. Afvoeren.
Zij. Beide van die figuren die hun input voor beleid van vage twitteraccounts afhalen, diep treurig

Beetje snappen hoe informatie en discussies op waarde geschat moet worden zou fijn zijn bij mensen op dat niveau maar helaasch

Ik ga de wereld eens vanuit mijn dromen bekijken nu, lekkâh
pi_200337881
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:07 schreef Molo het volgende:

[..]

De dienstplicht bestaat nog, dus niet te hard zeggen :+
pi_200337883
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

+100 doden per dag in D :(
Niet relevant, het gaat om de besmettingen.
  maandag 12 juli 2021 @ 23:14:45 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200337899
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Niet relevant, het gaat om de besmettingen.
Als een dode niet meetelt als besmetting zou ik het wel weten _O_
  maandag 12 juli 2021 @ 23:15:29 #48
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200337906
ja, ze zijn terug! :D

Groningse verpleeghuizen voeren mondkapjesplicht weer in

De mondkapjesplicht keert terug in Groningse verpleeghuizen, blijkt uit een rondgang van RTV Noord. Reden is het hoge aantal besmettingen in de regio. Daardoor stijgt het risiconiveau en dat is ook de reden voor maatregelen binnen de ouderenzorg. Daarnaast blijkt ook onder verpleeghuismedewerkers het virus weer rond te gaan.

Bij onder meer zorgorganisaties ZINN en Zonnehuisgroep zijn ze alert. Zorgorganisatie ZINN spreekt op zijn website over "een forse toename in het aantal positief geteste medewerkers". Zonnehuisgroep Noord ziet die toename onder personeel ook. "We zien het verspreid over de locaties onder medewerkers, die overigens zeer weinig klachten hebben", zegt een woordvoerder. "Ze laten zich deels ook preventief testen, vanwege een besmetting thuis."

Zowel ZINN als Zonnehuisgroep Noord vrezen voor de continuïteit in de zorg. "Als er zoveel medewerkers positief zijn dan kan je op een gegeven moment voor de keuze komen te staan dat je ze niet allemaal meer thuis kunt houden", zegt de woordvoerder van Zonnehuisgroep Noord. Bij Zonnehuisgroep Noord gaat de mondkapjesplicht voor bezoekers, medewerkers en vrijwilligers dinsdag in. ZINN is al overgegaan op de herinvoering van de mondkapjes.
pi_200337908
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:13 schreef Jojoke het volgende:

[..]

De dienstplicht bestaat nog, dus niet te hard zeggen :+
Mmm, om de vaccinatiegraad onder jongeren op te krikken zouden we dus een oorlog kunnen beginnen. Met Belgie, bijvoorbeeld.
pi_200337913
quote:

[..]

Ligt ook al ik weet niet hoe lang op de plank.

Besides ...zullen zat tegeninitiatieven komen als het moment daar is. Denk dat dit hele corona gedoe e.e.a. alleen maar meer op scherp heeft gezet.
pi_200337927
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:15 schreef THEFXR het volgende:

De mondkapjesplicht keert terug in Groningse verpleeghuizen, blijkt uit een rondgang van RTV Noord. Reden is het hoge aantal besmettingen in de regio. Daardoor stijgt het risiconiveau en dat is ook de reden voor maatregelen binnen de ouderenzorg. Daarnaast blijkt ook onder verpleeghuismedewerkers het virus weer rond te gaan.

Bij onder meer zorgorganisaties ZINN en Zonnehuisgroep zijn ze alert. Zorgorganisatie ZINN spreekt op zijn website over "een forse toename in het aantal positief geteste medewerkers". Zonnehuisgroep Noord ziet die toename onder personeel ook. "We zien het verspreid over de locaties onder medewerkers, die overigens zeer weinig klachten hebben", zegt een woordvoerder. "Ze laten zich deels ook preventief testen, vanwege een besmetting thuis."

Zowel ZINN als Zonnehuisgroep Noord vrezen voor de continuïteit in de zorg. "Als er zoveel medewerkers positief zijn dan kan je op een gegeven moment voor de keuze komen te staan dat je ze niet allemaal meer thuis kunt houden", zegt de woordvoerder van Zonnehuisgroep Noord. Bij Zonnehuisgroep Noord gaat de mondkapjesplicht voor bezoekers, medewerkers en vrijwilligers dinsdag in. ZINN is al overgegaan op de herinvoering van de mondkapjes.
Het lijkt me dat zowel medewerkers als bewoners al lang en breed zijn gevaccineerd. Wat maakt het dan nog uit? En hoe lang wil je dit blijven doen dan?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 juli 2021 @ 23:18:26 #52
408813 crew  trein2000
pi_200337940
https://www.nrc.nl/nieuws(...)men-geweest-a4050790

Mooi stuk weer in de NRC. Speciaal voor @Celestien een samenvatting: They fucked up big time. Aldus gedragswetenschappers.
zie email 27 oktober
  maandag 12 juli 2021 @ 23:18:55 #53
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200337947
Excuses van Rutte voor versoepelingen. in nieuwsuur

https://www.npostart.nl/VPWON_1324273
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 juli 2021 @ 23:19:00 #54
408813 crew  trein2000
pi_200337949
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:11 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Oh bijzonder dat men in 1953 speciaal een wet hiervoor heeft gemaakt.
Zie artikel 2
zie email 27 oktober
pi_200337952
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:15 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ligt ook al ik weet niet hoe lang op de plank.

Besides ...zullen zat tegeninitiatieven komen als het moment daar is. Denk dat dit hele corona gedoe e.e.a. alleen maar meer op scherp heeft gezet.
Ik denk dat deze coronacrisis nog best eens her en der een onplezierige nasleep kan hebben in dat opzicht. Zeker in landen met slechte voorzieningen waarbij de crisis hard heeft toegeslagen is zo'n situatie een "mooie" voedingsbodem voor een handige volksmenner.
pi_200337959
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het lijkt me dat zowel medewerkers als bewoners al lang en breed zijn gevaccineerd. Wat maakt het dan nog uit? En hoe lang wil je dit blijven doen dan?
Ja dat lijkt mij ook. Storm in een glas water dus
  maandag 12 juli 2021 @ 23:20:23 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200337962
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:15 schreef THEFXR het volgende:

:') _O-
  maandag 12 juli 2021 @ 23:21:45 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200337978
Ik zag dus gisteren voor het eerst weer een stel met mondkapjes op in de supermarkt. Heb ze een welverdiende :') gegeven.
pi_200337993
GroenLinks gaat in het kamerdebat pushen om meer maatregelen uit het OMT-advies over te nemen. Jeej..
  maandag 12 juli 2021 @ 23:23:24 #60
3778 popje
pi_200338004
Lisa Westerveld bij Op1; we gaan met de Kamer woensdag vragen om meer maatregelen.
pi_200338005
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:18 schreef THEFXR het volgende:
Excuses van Rutte voor versoepelingen. in nieuwsuur

https://www.npostart.nl/VPWON_1324273
I really don't care anymore, mijn zomer is toch al naar de klote.
Ze hadden vrijdag excuus moeten aanbieden, en niet na kritiek pas.
pi_200338012
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:22 schreef chratnox het volgende:
GroenLinks gaat in het kamerdebat pushen om meer maatregelen uit het OMT-advies over te nemen. Jeej..
Donder toch lekker op.

Ik zou eerder pushen op het terugdraaien van een paar maatregelen.
  maandag 12 juli 2021 @ 23:24:34 #63
3778 popje
pi_200338021
Horeca dicht on 2200 en maximale groepsgrootte...
pi_200338022
Haha Ernst: "vraag eens naar die modellen, want dit is niet de eerste keer".
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_200338025
quote:
Mazeker!
pi_200338026
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zie artikel 2
Huh, de wet bestaat nog maar geldt dus eigenlijk niet meer? Ingewikkeld. >:O
  maandag 12 juli 2021 @ 23:24:55 #67
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200338031
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:23 schreef popje het volgende:
Lisa Westerveld bij Op1; we gaan met de Kamer woensdag vragen om meer maatregelen.
Whut, had eerder omgekeerde verwacht :{
pi_200338039
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Whut, had eerder omgekeerde verwacht :{
Juist, ik ook.
pi_200338040
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Donder toch lekker op.

Zal wel allang weer geregeld zijn dat we meer maatregelen krijgen…handje klap zoals het altijd in den haag gaat
pi_200338054
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:24 schreef popje het volgende:
Horeca dicht on 2200 en maximale groepsgrootte...
En wat is de maximake groepsgrootte nu weer?
pi_200338059
Maatregelen zijn een doel op zich geworden. Het draaide om de zorg maar het wordt nu een gebed zonder eind.

Bizar wat er in Frankrijk gebeurt trouwens. Wel gewaagd van Macron om hier zo relatief kort voor de presidentsverkiezing mee te komen. Op zich kan het voor het krachtveld in Europa nog best aardig uitpakken als Le Pen president van Frankrijk wordt, zeker na het vertrek van Merkel. Maar andere discussie.
pi_200338061
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:
Ik zag dus gisteren voor het eerst weer een stel met mondkapjes op in de supermarkt. Heb ze een welverdiende :') gegeven.
Heb je ze het Hugo de Jonge filmpje laten zien?
pi_200338062
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:26 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

En wat is de maximake groepsgrootte nu weer?
Ze wil het weer naar 8 hebben, waar het nu een advies is om op te passen.
pi_200338063
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

I really don't care anymore, mijn zomer is toch al naar de klote.
Ze hadden vrijdag excuus moeten aanbieden, en niet na kritiek pas.
Het lijkt ook allemaal zo onoprecht. Probeert gewoon wat plooien glad te strijken voor het debat plaatsvindt.
  maandag 12 juli 2021 @ 23:27:37 #75
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200338071
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Juist, ik ook.
Wordt een waardeloze zomer zo. Dat uitgaan gaat regering zich weer lang niet meer aan branden
pi_200338073
quote:
Dat zal de veelal relatief jonge achterban leuk vinden.
pi_200338084
Vandaag al gepost. Maar wat ben ik hier toch een partij jaloers op nu.

This is a special one! Solomun to close #EXIT2021 in style! - Powered by mts
pi_200338090
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Toch schattig dat ze dan denkt dat het inwisselen van een advies voor een net wat concreter advies dan ook echt opgevolgd gaat worden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  maandag 12 juli 2021 @ 23:29:40 #79
3778 popje
pi_200338095
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is het dan binnen of buiten?
pi_200338097
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dat zal de veelal relatief jonge achterban leuk vinden.
Grappig dat zo’n idealistische wereldverbeteraarspartij ineens strenge maatregelen voorstaat. Tot zover de individuele keuzevrijheid.
  maandag 12 juli 2021 @ 23:31:40 #81
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200338112
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

ik vermoed dat een deel van de zorgmedewerkers niet is gevaccineerd, omdat het geen verplichting is.
  maandag 12 juli 2021 @ 23:32:35 #82
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200338122
quote:
TRUT!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 juli 2021 @ 23:33:55 #83
408813 crew  trein2000
pi_200338138
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:24 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Huh, de wet bestaat nog maar geldt dus eigenlijk niet meer? Ingewikkeld. >:O
Nee. Op basis van artikel 4 worden andere vaccins verplicht in de regeling immunisatie militairen: https://wetten.overheid.nl/BWBR0014322/2014-01-08
zie email 27 oktober
pi_200338147
Ik snap echt werkelijk waar niet dat we (ook politiek) allemaal maar maatregelen blijven nemen, er om blijven vragen, en nog strenger willen, terwijl de situatie op geen enkele manier te vergelijken is als toen we 0 vaccinaties hebben.

We hebben vandaag de 18 miljoenste prik gezet, met als target 23 miljoen prikken om 85% vaccinatiegraad te halen
Over 4 weken kan je gewoon helemaal klaar zijn met de campagne voor 18+, en we prikken tussentijd ook nog de 18-, laat een weekje langer duren door de vakanties.

Wil je 90% halen moet je een weekje langer doorprikken

Ik kan het gewoon echt niet langer begrijpen -O- zo klaar mee.
  maandag 12 juli 2021 @ 23:35:02 #85
3778 popje
pi_200338149
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

TRUT!
Nou ik ben slechts de melder hiervan... don't shoot the messenger...
pi_200338153
Bruls (NOS liveblog):
quote:
"En we zullen ons erop moeten instellen dat dit nog best wel eens vaker kan gebeuren de komende maanden. Het toont aan dat het virus verraderlijk is. We zien het niet, we voelen het helaas wel en het kan dus heel erg snel terugkomen." Hoewel hij de teleurstelling herkent, verwacht hij dat het begrip voor de aanscherping van de maatregelen zal groeien als de cijfers hierdoor weer gaan dalen.
Is de vaccinatiebereidheid te hoog ofzo?
pi_200338158
quote:
Ik zou liever zien dat de Kamer vraagt om helder geformuleerde doelstellingen en concreet zicht op wat er nodig is om afscheid te nemen van alle maatregelen. Als je tenminste nog iets van draagvlak wil overhouden.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 juli 2021 @ 23:36:05 #88
408813 crew  trein2000
pi_200338159
quote:
"Met de kamer" dat betwijfel ik.
zie email 27 oktober
pi_200338161
quote:
Pure zelfkastijding dit.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 juli 2021 @ 23:36:25 #90
408813 crew  trein2000
pi_200338164
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Donder toch lekker op.

Alles terugdraaien behalve het verbod op festivals ;)
zie email 27 oktober
pi_200338165
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ik zou liever zien dat de Kamer vraagt om helder geformuleerde doelstellingen en concreet zicht op wat er nodig is om afscheid te nemen van alle maatregelen. Als je tenminste nog iets van draagvlak wil overhouden.
Juist. Dat moet het doel zijn. Niet het op onderbuik gevoel van een jaar geleden om dezelfde maatregelen van toen vragen.

Kansloos.
pi_200338173
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Alles terugdraaien behalve het verbod op festivals ;)
Juist het verbod op buiten evenementen terugdraaien, maar daar verschillen we vast van mening ;)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 juli 2021 @ 23:38:21 #93
408813 crew  trein2000
pi_200338184
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Juist het verbod op buiten evenementen terugdraaien, maar daar verschillen we vast van mening ;)
De smiley staat er niet voor niets ;)
zie email 27 oktober
pi_200338189
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De smiley staat er niet voor niets ;)
Die had ik even gemist :7
  maandag 12 juli 2021 @ 23:39:17 #95
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200338191
Het ECDC moet kleurcodes bepalen op vaccinatiegraad en druk op de ziekenhuizen in een bepaald land.

Het aantal besmettingen is echt totaal irrelevant met alle gezette vaccins in de EU.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 12 juli 2021 @ 23:39:36 #96
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200338193
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:35 schreef popje het volgende:

[..]

Nou ik ben slechts de melder hiervan... don't shoot the messenger...
jij niet, haar van Op1
pi_200338199
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:
Ik snap echt werkelijk waar niet dat we (ook politiek) allemaal maar maatregelen blijven nemen, er om blijven vragen, en nog strenger willen, terwijl de situatie op geen enkele manier te vergelijken is als toen we 0 vaccinaties hebben.

We hebben vandaag de 18 miljoenste prik gezet, met als target 23 miljoen prikken om 85% vaccinatiegraad te halen
Over 4 weken kan je gewoon helemaal klaar zijn met de campagne voor 18+, en we prikken tussentijd ook nog de 18-, laat een weekje langer duren door de vakanties.

Wil je 90% halen moet je een weekje langer doorprikken

Ik kan het gewoon echt niet langer begrijpen -O- zo klaar mee.
Het gaat allang niet meer om het virus. Ow wacht, BNW…… ;)
pi_200338201
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Juist. Dat moet het doel zijn. Niet het op onderbuik gevoel van een jaar geleden om dezelfde maatregelen van toen vragen.

Kansloos.
Ja. En dan niet die slappe dooddoeners dat een pandemie niet te voorspellen is enzovoorts. Come on we zijn 1,5 jaar verder. Als de situatie ingrijpend verandert dan is daar een prima acceptabele verklaring voor. Maar er is nu nog niet het begin van een exitstrategie, aangezien het einde van de maatregelen bij het bereiken van 85% vaccinatiegraad nu ook alweer ter discussie staat.
pi_200338203
Wanneer gaan we de proportionaliteit van alle maatregelen bespreken. We kunnen allemaal wel voorspellen wat er het najaar gaat gebeuren. Er zullen weer zwakkeren en ouderen aan dit virus overlijden ("het vaccin werkt niet zo goed bij de ouderen vanwege hun zwakken immuun systeem") en we gaan weer in strenge loc downs.

Als vaccinatie niet de exit strategie is. Wat dan wel? Accepteren?
pi_200338204
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:35 schreef chratnox het volgende:
Bruls (NOS liveblog):
[..]

Is de vaccinatiebereidheid te hoog ofzo?
Wat een clown
  maandag 12 juli 2021 @ 23:41:27 #101
14505 OProg
A Life in Music
pi_200338213
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Kansloos.
De kamer geeft al anderhalf jaar aan in dit debat geen niveau te hebben. Dus dat die niet verder komen dan weer gewoon maatregelen zoals vorig jaar is triest maar ook niet verbazend.

Ze zijn gewoon niet in staat om de discussie breder te trekken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')