daar is zo'n film over met een hoge muur over gemaakt, iets met days er inquote:Op maandag 12 juli 2021 21:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Engeland is vooralsnog nog steeds van plan om volgende week, de 19e, bijna alle restricties op te heffen. Er zullen gisteren behoorlijk wat besmettingen plaatsgevonden hebben tijdens het voetbal, dat zullen we donderdag-zaterdag in de cijfers zien. Dan maandag alles open, ook nachtclubs, dus de week erna doet de UK een Nederlandertje met massaal mass spread events in clubs dat weekend. Lijkt me nog niet echt een goede tactiek met de huidige toename in de ziekenhuizen. Het zal zonder opheffen restricties en voetbal nog wel 2-3 weken met 50% groeien, met voetbal iets meer, met nachtclubs erbij ook zal het nog een duw krijgen een paar weken later. Wel inmiddels 66% volwassenen volledig gevaccineerd, maar dat is bij de huidige variant lang niet genoeg, om verspreiding te beteugelen.
quote:Op maandag 12 juli 2021 22:17 schreef Automatisch het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-toeristen~aa620425/
Griekenland ook al
Niet alleen op dit gebied is dat aan de gang, kijk bijvoorbeeld ook naar alles digitaal (big data) of bijvoorbeeld het langzaam richting afschaffen van cash geld gaan. En zo zijn er vast nog meer dingen.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn oprecht meegegroeid met veel maatregelen en beslissingen voor de toekomst; zo lang het maar geleidelijk gebracht wordt. Als ze maar vaak genoeg bepaalde dingen horen gaan ze het vanzelf geloven. ''Niks doen'' bij stijgingen is niemand meer gewend, dat gaat heel lang duren. Als dat moment überhaupt nog komt het komende jaar. Ben ergens wel bang om er achter te komen welke zaken er volgend jaar ook al weer als ''normaal'' gezien gaan worden.
Wij zijn dan wel klaar met het virus, maar het virus is nog lang niet klaar met ons.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Je kan toch wat wippen en waven op je stoel anders.
Echt, ik kan niet meer. Het is klaar.
Ok, dus de 'piek' ligt vooralsnog op de 6e. Het is meer dan 5 dagen terug dus de verwachting is niet dat er meer dan 200 oude cases per dag bij komen, dus over een dag of 5 zit 6 juli zo rond de 8800/9000.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het valt mij vooral op dat de vertraging toeneemt:
- 2500 zijn ouder dan 5 dagen, maar jonger dan 10 dagen
- 5000 zijn tot 5 dagen oud
Normaal zit het aantal cases ouder dan 5 dagen bij hoge aantallen zo rond de 500-700, dat duidt inderdaad op vertragingen in het melden door labs.
Maar het aantal gemelde cases vandaag daalt weer.
Je kan hier een beetje zien wat er gebeurt :
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Op 6-7 lijkt momenteel de piek van cases te zitten. Dat is 1 week na de versoepelingen, en 1 week nadat de GGD vakantietesten ging doen, en 1 week nadat de GGD ook weer ging doen.
Mijn verwachting is dat de vertraging van 2500 ouder dan 5 dagen de komende dagen afneemt, waardoor de aantallen gemelde cases per dag ook weer verder zullen afnamen.
Maar dit is puur gebaseerd op ervaringen met de data in de afgelopen 12 maanden
Volstrekt mee eensquote:Op maandag 12 juli 2021 22:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Je kan toch wat wippen en waven op je stoel anders.
Echt, ik kan niet meer. Het is klaar.
Eens, 2 vrienden van mij zijn vorig jaar getrouwd, dat kon nog met een borrel achteraf op een terras, maar de receptie is nu maar afgelast, want na 2 jaar een feestje geven slaat ook nergens op.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze kunnen ook trouwen zonder feest. Wees blij dat ze een feest kunnen geven. Geef mensen een vinger....
Vind ik niet, hoor. Feestje geven kan altijd, al is het over 10 jaar.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
na 2 jaar een feestje geven slaat ook nergens op
Het virus drumt gewoon mee.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wij zijn dan wel klaar met het virus, maar het virus is nog lang niet klaar met ons.
Nou ja… sommige bands. Zo hoop ik nog steeds op een verbod op Bløf totdat de hele wereld is gevaccineerdquote:Op maandag 12 juli 2021 22:11 schreef Noek het volgende:
Iemand gaat trouwen eind van deze maand en ze hebben het al 2x verzet maar nu willen ze het wel doorzetten. Mag er geen band komen maar een bandje draaien mag wel, niet hard. Een echte band is aanstootgevend.
Geen woorden voor.
Zoutelande doet het anders best goed qua besmettingen.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nou ja… sommige bands. Zo hoop ik nog steeds op een verbod op Bløf
Daarom ook een verbod op wodka, bokking en mosselfeesten.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoutelande doet het anders best goed qua besmettingen.
Het virus speelt graag de eerste vioolquote:
Alle liefs uit Londen is nu ook wel gepast.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoutelande doet het anders best goed qua besmettingen.
We gaan het zien, die 2 jongens zijn sowieso feestbeesten, ze willen een groot feest, of anders niet, dat was een beetje de essentie, en dat begrijp ik heel erg goed.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vind ik niet, hoor. Feestje geven kan altijd, al is het over 10 jaar.
Toen we dat hier aan het voorspellen waren tijdje terug was het nog BNW.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar gaat dit heen jongens, hele enge ontwikkeling.
Wat hebben mensen tegen Blof? Ik denk dat mensen jaloers op ze zijn omdat zij iets doen wat ze leuk vinden en zij zich hebben weten te onttrekken van de ratrace met hun gerijm.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nou ja… sommige bands. Zo hoop ik nog steeds op een verbod op Bløf
Ik ben duidelijk te lang buiten de running geweest. Was het écht zo'n grote stap?quote:"Ze waren er echt trots op dat ze verder gingen dan andere landen", zegt Hijink nu. Terwijl het gevaar van de zeer besmettelijke deltavariant van het coronavirus volgens de SP'er niet uit de lucht kwam vallen. India en het Verenigd Koninkrijk hebben die zeer pijnlijke les al geleerd.
Mag een verbod op Lissabon en Londen ook? En op brieven, wat een virusbommen zijn dat.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daarom ook een verbod op wodka, bokking en mosselfeesten.
Onderaan het artikel staat toch dat ze niet boos zijn ?quote:Op maandag 12 juli 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ij-met-excuses-rutte
He kijk, kneusjes die menen day hun coronabesmetting de schuld is van de rabobank Rutte.
Jonge jonge, je hebt gewoon een risico genomen door je onder de mensen te begeven. Dat is niet de schuld van de premier. In het grote plaatje, de piek, wel natuurlijk. Maar niet de individuele besmetting.
."quote:Zo denkt ook Martijn erover. "Die excuses zijn terecht. Maar uiteindelijk neem ik het niemand kwalijk dat ik besmet ben geraakt, want ik ben zelf gegaan
Iedereen geeft iedereen de schuld, zag ook al ouderen lopen zeiken dat ze er nu weer de dupe van worden, terwijl we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
He kijk, kneusjes die menen day hun coronabesmetting de schuld is van de rabobank Rutte.
Jonge jonge, je hebt gewoon een risico genomen door je onder de mensen te begeven. Dat is niet de schuld van de premier. In het grote plaatje, de piek, wel natuurlijk. Maar niet de individuele besmetting.
quote:Op maandag 12 juli 2021 22:17 schreef Automatisch het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-toeristen~aa620425/
Griekenland ook al
Ik heb de sleutels van de schuilkelder maar vast weer opgezocht. Dit gaan we overleven jongens, de C19Redteamgolf overwinnen we ook.quote:
quote:Op maandag 12 juli 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
Nu al beginnen over long-covid...quote:Afgelopen donderdag bleek ze corona te hebben. "Ik ben drie dagen echt ziek geweest, nu gaat het weer wat beter. Ik ben nog wel heel moe - ik slaap 12 of 13 uur per nacht - en ik raak snel buiten adem", vertelt ze. "Ik baal er heel erg van. Ik zou vijf dagen per week in het ziekenhuis gaan werken deze zomer, maar dat kan nu niet. En het is niet niks. Je hoort over jongeren die veel last hebben van long covid."
Dit soort types is de reden dat mensen het een modeziekte noemen, terwijl het echt serieus kan zijn.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
[..]
Nu al beginnen over long-covid...
Maar we mogen jongeren echt niet de schuld geven....quote:De 24-jarige Leonie (haar echte naam is bekend bij de redactie), eveneens uit Utrecht, raakte waarschijnlijk besmet in een nachtclub. "Op woensdag kreeg ik de eerste Pfizer-prik en op zaterdag was het feest. De prik was nog niet echt ingewerkt, gok ik."
Leonie =/= alle jongerenquote:Op maandag 12 juli 2021 22:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar we mogen jongeren echt niet de schuld geven....
Medewerker van het AD: "Wat vind je van Long COVID????!!!???quote:Op maandag 12 juli 2021 22:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
[..]
Nu al beginnen over long-covid...
quote:
quote:De 17-jarige Martijn (zijn echte naam is bekend bij de redactie) woont op Ameland en is waarschijnlijk daar in een nachtclub besmet geraakt. Hij is verkouden maar heeft verder weinig klachten.
"Ik dacht: lang leve de vrijheid. Op het eiland gaat men sowieso wat losjes met corona om. Testen voor Toegang is hier niet beschikbaar, dus de twee clubs mochten alleen open met beperkte capaciteit en anderhalve meter afstand. Maar dat lukte natuurlijk niet."
Die is getest want met een pfizer krijg je geen vaccinatiebewijs. (Of dat moet ook lek zijn...)quote:Op maandag 12 juli 2021 22:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vliegen mensen uit Europa nog steeds zo Nederland in?quote:
Guttegut. Je snapt zelf toch ook wel dat de situatie op fucking Ameland niet echt representatief is...quote:
We hadden vooraf de versoepeling een duidelijke KPI moeten afspreken, hoeveel ziekenhuis opnames we accepteren, en dan vooral niet het aantal besmettingen we voor we een stap terug doen, of maatregelen nemen.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:22 schreef Ven1972 het volgende:
Gelukkig mag iedereen zelf bepalen over eigen leven, keuzes maken en andere dingen. Maar wat het blijkt dat iedereen niet altijd verstandig genoeg is om in te schatten hoe wel gevaarlijk het virus is anderen te besmetten. Dat is helaas wel jammer, het ging afgelopen weken zo goed zodat ging dalen met het aantallen in het ziekenhuis en de besmettingen. Nu komen er veel kritiek los van alle kanten bij deskundigen en het kabinet.
Mijn grote vraag is of wel te snel versoepeld is zo dat er dreiging van Deltavariant zo ernstig was?
Uitgebreid in media vertellen dat de kroeg/club waar je naartoe ging zich niet echt aan de regels hieldquote:
Ja.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Vliegen mensen uit Europa nog steeds zo Nederland in?
Het is inderdaad niet van tevoren besloten?quote:Op maandag 12 juli 2021 22:29 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nee, maar dit is niet allemaal van tevoren besloten, wel heel toevallig….
Ik zie het volgende OMT-advies tegemoet.quote:
We, als in de Rijksoverheid, hebben Leonie toch gezegd dat ze veilig naar een nachtclub kon als ze zich even van tevoren liet testen?quote:Op maandag 12 juli 2021 22:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja. Blijkbaar. Want we moeten de ongevaccineerden beschermen! Oh en long-covid, waarvan niemand mij nu kan vertellen wat dat nu eigenlijk is. Laat staan hoe vaak en in welke ernst het nu precies voorkomt.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat een tragische verhalen allemaal, jongeren die een paar dagen ziekjes op bed liggen.
quote:Op maandag 12 juli 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die is getest want met een pfizer krijg je geen vaccinatiebewijs. (Of dat moet ook lek zijn...)
quote:Mijn vrienden en ik vonden het een beetje gek dat je meteen na de vaccinatie een QR-code kreeg, zoals bij 'Dansen met Janssen'. Maar uiteindelijk denk je: we zijn jong, dus we nemen het risico."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |