Yep. Zelfs als je het al gehad hebt Corona??quote:Op maandag 12 juli 2021 21:25 schreef Confetti het volgende:
Misschien zijn die Amerikanen zo gek nog niet met het recht op wapens als je de nazi-praktijken van Frankrijk nu bekijkt. Ja, nazi want het is een de facto verkrachting van de lichamelijke integriteit.
Een Staat die bepaalt dat je je gedwongen moet laten inspuiten door een vaccin van een bedrijf. De wappies krijgen verdorie nog gelijk ook.
Misschien wilde de rechter een voorbeeld stellen, met een straf die haast zeker niet uitgevoerd zal worden (het was een Spanjaard die naar huis wilde gaan, dat zal hem intussen wel gelukt zijn).quote:Op maandag 12 juli 2021 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan nog, een jaar cel kom op man. Tenzij meneer positief was slaat dat echt nergens op. Zeker in het licht van die schikking. Dat je er iets bij op doet a la. Maar van 750 euro naar een jaar cel is belachelijk.
Ik heb vooral het idee dat Hugo ook geen idee meer heeft allemaal maar dat het op deze manier in ieder geval over komt alsof hij er bovenop zit. Tenminste, dat denkt hij.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien kunnen we Jack de Vries even vragen hoe we dit kunnen duiden.
quote:Op maandag 12 juli 2021 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik had al niet zo'n hoge dunk van belgen...
Gelukkig ben ik al volledig gevaccineerd, kunnen ze mij ook niet meer dwingenquote:Op maandag 12 juli 2021 21:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk dat de meest doeltreffende manier zou zijn om massaal ontslag te nemen als zij niet gevaccineerd willen worden maar daartoe wel gedwongen worden.
Ik weet wel zeker dat dat (een groot deel van) de verklaring is. Die man kan het helemaal niet aan. Dat is overigens geen schande hoor. Het is maar weinigen gegeven om een goede crisisleider te zijn, dat is echt een vak apart. Maar de manier waarop hij dat meent te moeten compenseren is dat wel.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb vooral het idee dat Hugo ook geen idee meer heeft allemaal maar dat het op deze manier in ieder geval over komt alsof hij er bovenop zit.
Het valt mij vooral op dat de vertraging toeneemt:quote:Op maandag 12 juli 2021 21:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sinds zo rond 3 juli lijken er meer meldingen met vertraging binnen te komen. Zonder te weten waar die vandaan komen kunnen het ook gebundelde meldingen vanuit TVT of commerciële labs zijn die laat binnenkomen.
Als je dit uittrekt naar de daadwerkelijke meldingen voor die dag, dus het corrigeren? Meldingen die op 8 juli binnenkomen voor 3 juli naar 3 juli zetten enzo. Er lijkt op dit moment nog niet echt een plateau in te zitten, anders had je wel meerdere dagen met vergelijkbare hoeveelheden gehad.
Dan zouden de ziekenhuisopnames harder meestijgen dan ze nu doen. En wellicht zou ook de uitbraak nog erger zijn, al is dat wat moeilijk voor te stellen.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:48 schreef XSbig het volgende:
Wat ik me echt afvraag he de laatste dagen, wat zou er gebeuren wanneer we niet de vaccins hadden? (Even een applausje voor de wetenschap wel vanaf deze kant)
Zouden we toch echt doden moeten accepteren.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:48 schreef XSbig het volgende:
Wat ik me echt afvraag he de laatste dagen, wat zou er gebeuren wanneer we niet de vaccins hadden? (Even een applausje voor de wetenschap wel vanaf deze kant)
Wat werd hier ook alweer gezegd vandaag. Keuzes hebben consequentiesquote:Op maandag 12 juli 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
Ik vind het de facto een vaccinatieverplichting in Frankrijk.
Zeker als die testen niet meer gratis zijn.
Vanaf 21 juli alleen gevaccineerden naar attractieparken en culturele instellingen, vanaf half augustus ook voor de horeca, de winkelcentra, en in het OV. Negatieve test mag ook, maar dat gaat je dus geld kosten als Frans burger (of toerist).
Mooi interview was dat trouwens, zowel geinterviewde als presentator moesten zich in allerlei bochten wringen om maar niet het onvriendelijk directe woord "achterstandswijken" in de mond te nemen.quote:
Allerlei kunstmatige constructen als vaccinatiepassen en weet ik het wat zijn politieke keuzes en géén consequenties.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat werd hier ook alweer gezegd vandaag. Keuzes hebben consequenties
Verwachting is 100.000 per dag en dat zal geaccepteerd worden.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Engeland is vooralsnog nog steeds van plan om volgende week, de 19e, bijna alle restricties op te heffen. Er zullen gisteren behoorlijk wat besmettingen plaatsgevonden hebben tijdens het voetbal, dat zullen we donderdag-zaterdag in de cijfers zien. Dan maandag alles open, ook nachtclubs, dus de week erna doet de UK een Nederlandertje met massaal mass spread events in clubs dat weekend. Lijkt me nog niet echt een goede tactiek met de huidige toename in de ziekenhuizen. Het zal zonder opheffen restricties en voetbal nog wel 2-3 weken met 50% groeien, met voetbal iets meer, met nachtclubs erbij ook zal het nog een duw krijgen een paar weken later. Wel inmiddels 66% volwassenen volledig gevaccineerd, maar dat is bij de huidige variant lang niet genoeg, om verspreiding te beteugelen.
Het gaat absoluut de verkeerde kant op ja. Dat ben ik met je eens. Ik vind het erg zorgelijk dat het sturen op ziekenhuiscijfers naar de achtergrond dreigt te verdwijnen. Evenals vaccinatieplichten en andere ontwikkelingen, niet zo zeer in Nederland maar wel in de EU. Het gaat richting steeds meer dwang, dat is niet de juiste weg.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:53 schreef Johannes788 het volgende:
Ik maak me zorgen om de China 2.0 samenleving wat we aan het creeeren zijn met zijn allen.
1,5 jaar geleden zou je uitgelachen worden als je dit zou voorspellen dat mensen dit in Europa pikken. En nu is het zo ver. Eng. Met een knoop in mijn maag ga ik slapen.
Dit wil ik dus typen. Ipv psycho-pass gaan we richting health-pass. Engquote:Op maandag 12 juli 2021 21:53 schreef Johannes788 het volgende:
Ik maak me zorgen om de China 2.0 samenleving wat we aan het creeeren zijn met zijn allen.
1,5 jaar geleden zou je uitgelachen worden als je dit zou voorspellen dat mensen dit in Europa pikken. En nu is het zo ver. Eng.
Ik weet het lieve schat, zie PIquote:Op maandag 12 juli 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Allerlei kunstmatige constructen als vaccinatiepassen en weet ik het wat zijn politieke keuzes en géén consequenties.
Als het regent wordt je nat, dat is een consequentie.
Het wordt ook toegejuicht door een deel van de bevolking. Als je de reacties op het bericht leest is er vast een percentage inwoners wie dit het liefste nog vanavond willen invoeren.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:53 schreef Johannes788 het volgende:
1,5 jaar geleden zou je uitgelachen worden als je dit zou voorspellen dat mensen dit in Europa pikken. En nu is het zo ver. Eng. Met een knoop in mijn maag ga ik slapen.
Testenquote:Op maandag 12 juli 2021 22:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het wordt ook toegejuicht door een deel van de bevolking. Als je de reacties op het bericht leest is er vast een percentage inwoners wie dit het liefste nog vanavond willen invoeren.
Maar personen die iets van een ander willen verbieden omdat het niet in hun straatje past is ook wel iets van de laatste tijd.
Wat mij betreft is dat een ernstige ontwikkeling, en eigenlijk nog een grotere reden om zo snel mogelijk richting acceptatie te gaan, we gaan richting in sommige situaties langdurig onhoudbare situaties, en allerlei schendingen, en ook onderlingen verhoudingen gaan steeds verder op scherp, als je niet uitkijkt wordt je nog net niet uit je eigen familie verbannen als je een verkeerde opmerking maakt.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het wordt ook toegejuicht door een deel van de bevolking. Als je de reacties op het bericht leest is er vast een percentage inwoners wie dit het liefste nog vanavond willen invoeren.
Maar personen die iets van een ander willen verbieden omdat het niet in hun straatje past is ook wel iets van de laatste tijd.
Dat zijn exact de gegevens waarop men hier in Duitsland nu wil gaan monitoren ipv alleen de besmettingscijfers.quote:Op maandag 12 juli 2021 20:39 schreef Molo het volgende:
[..]
En welke mensen liggen daar? Leeftijd, gezondheidstoestand, vaccinatiestatus etc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |