daar is zo'n film over met een hoge muur over gemaakt, iets met days er inquote:Op maandag 12 juli 2021 21:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Engeland is vooralsnog nog steeds van plan om volgende week, de 19e, bijna alle restricties op te heffen. Er zullen gisteren behoorlijk wat besmettingen plaatsgevonden hebben tijdens het voetbal, dat zullen we donderdag-zaterdag in de cijfers zien. Dan maandag alles open, ook nachtclubs, dus de week erna doet de UK een Nederlandertje met massaal mass spread events in clubs dat weekend. Lijkt me nog niet echt een goede tactiek met de huidige toename in de ziekenhuizen. Het zal zonder opheffen restricties en voetbal nog wel 2-3 weken met 50% groeien, met voetbal iets meer, met nachtclubs erbij ook zal het nog een duw krijgen een paar weken later. Wel inmiddels 66% volwassenen volledig gevaccineerd, maar dat is bij de huidige variant lang niet genoeg, om verspreiding te beteugelen.
quote:Op maandag 12 juli 2021 22:17 schreef Automatisch het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-toeristen~aa620425/
Griekenland ook al
Niet alleen op dit gebied is dat aan de gang, kijk bijvoorbeeld ook naar alles digitaal (big data) of bijvoorbeeld het langzaam richting afschaffen van cash geld gaan. En zo zijn er vast nog meer dingen.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn oprecht meegegroeid met veel maatregelen en beslissingen voor de toekomst; zo lang het maar geleidelijk gebracht wordt. Als ze maar vaak genoeg bepaalde dingen horen gaan ze het vanzelf geloven. ''Niks doen'' bij stijgingen is niemand meer gewend, dat gaat heel lang duren. Als dat moment überhaupt nog komt het komende jaar. Ben ergens wel bang om er achter te komen welke zaken er volgend jaar ook al weer als ''normaal'' gezien gaan worden.
Wij zijn dan wel klaar met het virus, maar het virus is nog lang niet klaar met ons.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Je kan toch wat wippen en waven op je stoel anders.
Echt, ik kan niet meer. Het is klaar.
Ok, dus de 'piek' ligt vooralsnog op de 6e. Het is meer dan 5 dagen terug dus de verwachting is niet dat er meer dan 200 oude cases per dag bij komen, dus over een dag of 5 zit 6 juli zo rond de 8800/9000.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het valt mij vooral op dat de vertraging toeneemt:
- 2500 zijn ouder dan 5 dagen, maar jonger dan 10 dagen
- 5000 zijn tot 5 dagen oud
Normaal zit het aantal cases ouder dan 5 dagen bij hoge aantallen zo rond de 500-700, dat duidt inderdaad op vertragingen in het melden door labs.
Maar het aantal gemelde cases vandaag daalt weer.
Je kan hier een beetje zien wat er gebeurt :
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Op 6-7 lijkt momenteel de piek van cases te zitten. Dat is 1 week na de versoepelingen, en 1 week nadat de GGD vakantietesten ging doen, en 1 week nadat de GGD ook weer ging doen.
Mijn verwachting is dat de vertraging van 2500 ouder dan 5 dagen de komende dagen afneemt, waardoor de aantallen gemelde cases per dag ook weer verder zullen afnamen.
Maar dit is puur gebaseerd op ervaringen met de data in de afgelopen 12 maanden
Volstrekt mee eensquote:Op maandag 12 juli 2021 22:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Je kan toch wat wippen en waven op je stoel anders.
Echt, ik kan niet meer. Het is klaar.
Eens, 2 vrienden van mij zijn vorig jaar getrouwd, dat kon nog met een borrel achteraf op een terras, maar de receptie is nu maar afgelast, want na 2 jaar een feestje geven slaat ook nergens op.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze kunnen ook trouwen zonder feest. Wees blij dat ze een feest kunnen geven. Geef mensen een vinger....
Vind ik niet, hoor. Feestje geven kan altijd, al is het over 10 jaar.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
na 2 jaar een feestje geven slaat ook nergens op
Het virus drumt gewoon mee.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wij zijn dan wel klaar met het virus, maar het virus is nog lang niet klaar met ons.
Nou ja… sommige bands. Zo hoop ik nog steeds op een verbod op Bløf totdat de hele wereld is gevaccineerdquote:Op maandag 12 juli 2021 22:11 schreef Noek het volgende:
Iemand gaat trouwen eind van deze maand en ze hebben het al 2x verzet maar nu willen ze het wel doorzetten. Mag er geen band komen maar een bandje draaien mag wel, niet hard. Een echte band is aanstootgevend.
Geen woorden voor.
Zoutelande doet het anders best goed qua besmettingen.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nou ja… sommige bands. Zo hoop ik nog steeds op een verbod op Bløf
Daarom ook een verbod op wodka, bokking en mosselfeesten.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoutelande doet het anders best goed qua besmettingen.
Het virus speelt graag de eerste vioolquote:
Alle liefs uit Londen is nu ook wel gepast.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoutelande doet het anders best goed qua besmettingen.
We gaan het zien, die 2 jongens zijn sowieso feestbeesten, ze willen een groot feest, of anders niet, dat was een beetje de essentie, en dat begrijp ik heel erg goed.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vind ik niet, hoor. Feestje geven kan altijd, al is het over 10 jaar.
Toen we dat hier aan het voorspellen waren tijdje terug was het nog BNW.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar gaat dit heen jongens, hele enge ontwikkeling.
Wat hebben mensen tegen Blof? Ik denk dat mensen jaloers op ze zijn omdat zij iets doen wat ze leuk vinden en zij zich hebben weten te onttrekken van de ratrace met hun gerijm.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nou ja… sommige bands. Zo hoop ik nog steeds op een verbod op Bløf
Ik ben duidelijk te lang buiten de running geweest. Was het écht zo'n grote stap?quote:"Ze waren er echt trots op dat ze verder gingen dan andere landen", zegt Hijink nu. Terwijl het gevaar van de zeer besmettelijke deltavariant van het coronavirus volgens de SP'er niet uit de lucht kwam vallen. India en het Verenigd Koninkrijk hebben die zeer pijnlijke les al geleerd.
Mag een verbod op Lissabon en Londen ook? En op brieven, wat een virusbommen zijn dat.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daarom ook een verbod op wodka, bokking en mosselfeesten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |