quote:Op zaterdag 10 juli 2021 21:51 schreef NoXia het volgende:
[..]
Ja, ondertussen was een vrouw 5 meter verder op lege flessen aan het weggooien
Ja het zijn wel amateurs, bij elke aanslag gaat er wel iets fout, nu ook weer bij Peter Rquote:Op zaterdag 10 juli 2021 21:40 schreef NoXia het volgende:
Vandaag begonnen met De Jacht op de Mocro-Maffia op Videoland. Bizar om te zien dat er tijdens verschillende liquidaties zoveel fout is gegaan eigenlijk. Veel klungeligheid en slechte wapens die gebruikt worden die vaak weigeren.En dan die kroongetuige Tony de G. Man man man. Midden op de dag een vluchtauto in de fik willen steken maar geen aansteker op zak hebben.
Vervolgens wel gezien worden door verschillende getuigen.
Haha, nee. Auto is blijven staan inclusief wapens.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 21:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ken deze zaak niet, maar heeft hij toen iemand anders om een vuurtje gevraagd?
Ergens wel geruststellend dat het lastig is om mensen te vinden die er routine in hebben.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 21:52 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Ja het zijn wel amateurs, bij elke aanslag gaat er wel iets fout
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 21:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je snapt weer eens helemaal geen drol van waar je op reageert. Wat ben je toch ook een stakker, eigenlijk.
nee het gaat hier in dit topic niet over jou en jouw zielige soresquote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar ik snap die mensen niet.
Net als dat ik die mensen niet snapte die langs de snelweg gingen klappen voor de MH17 slachtoffers.
Ik begrijp het gewoon niet.
Je kent die mensen niet, die mensen kennen jou niet.
Begrijp me niet verkeerd, het is vreselijk wat er gebeurd is, maar uiteindelijk beïnvloedt het mijn leven 0,0.
Als de buurman zijn been breekt heb ik er meer last van.
Nou dat kan dus niet waar zijnquote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar ik snap die mensen niet. Net als dat ik die mensen niet snapte die langs de snelweg gingen klappen voor de MH17 slachtoffers.
Ik begrijp het gewoon niet. Je kent die mensen niet, die mensen kennen jou niet. Begrijp me niet verkeerd, het is vreselijk wat er gebeurd is, maar uiteindelijk beïnvloedt het mijn leven 0,0. Als de buurman zijn been breekt heb ik er meer last van.
Dat geeft een hoop vertrouwen als ze straks de EBI gaan bestormenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 21:52 schreef NoXia het volgende:
[..]
Haha, nee. Auto is blijven staan inclusief wapens.
Echt hé. Was overigens wel de tak van Caloh Wagoh (die "motorclub"). Die liquideren in opdracht van Ridouan Taghi.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 21:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat geeft een hoop vertrouwen als ze straks de EBI gaan bestormen![]()
Ik ga binnenkort toch nog even wat extra snacks insloan![]()
[ afbeelding ]
Zoals gezegd, je mist het punt totaal. Ik had niet anders verwacht van je.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 21:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
nee het gaat hier in dit topic niet over jou en jouw zielige sores
Dat staat er toch helemaal niet man.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:04 schreef Werkperd het volgende:
Het leger wordt ingezet:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ge-leidsedwarsstraat
https://werkenbij.telegraaf.nl.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:04 schreef Werkperd het volgende:
Het leger wordt ingezet:
"Kijk, dit deed ik vroeger met mijn Vespa ook altijd"quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk trouwens niet dat ze dit keer nog met vluchtauto's gaan werken. Kom je niet goed mee door het verkeer ed. Ik verwacht dat ze dit keer zorgen dat ze zich op de motor uit de voeten maken.
[ afbeelding ]
Hij is voor PSV.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
zou Sjon een leuk leven hebben denk je?
Straks gaan ze Ridouan uit de verkeerde gevangenis proberen te bevrijdenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 21:52 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Ja het zijn wel amateurs, bij elke aanslag gaat er wel iets fout, nu ook weer bij Peter R
Dat wil die advocaat.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:04 schreef Werkperd het volgende:
Het leger wordt ingezet:
In de rape scene.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:29 schreef TLC het volgende:
Steeds als ze beginnen over een Pool en een Rotterdammer klinkt dat als het begin van een mop
Rustig aan kampioen. Probeerde ook eens in de honderd jaar sarcastisch te zijn. Snap dat je een beetje stoer probeert te doen voor al de nice ladies hier maar de volgende keer zet ik je wel weer op je plek. Voor deze keer vergeef ik het je.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat staat er toch helemaal niet man.
Maar serieus, als jij altijd op dit niveau begrijpend leest en daar je vage theorieën op baseert, dan begin ik die kronkels in je kop wel te begrijpen. Mijn hemel wat een treurnis
Wel om terroristen aan te pakken..quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat wil die advocaat.
Maar het leger is helemaal niet getraind om gevaarlijke situaties met criminelen aan te pakken. Echt weer van dat domme gebrul.
Als er sprake is van een algehele bedreiging richting een zenderstation met alle personeel erin dan kan er wel sprake zijn van terrorisme ja. Bestrijding van terrorisme valt wel onder een tak van de defensie.quote:
Niemand gelooft dit.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:42 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Rustig aan kampioen. Probeerde ook eens in de honderd jaar sarcastisch te zijn. Snap dat je een beetje stoer probeert te doen voor al de nice ladies hier maar de volgende keer zet ik je wel weer op je plek. Voor deze keer vergeef ik het je.
Sinds wanneer heb jij de functie om voor mensen te spreken? Je begint nu wel erg te zweven. Even je poten aan de grond houden aub.quote:
Een paard heeft benen dacht ik.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:49 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb jij de functie om voor mensen te spreken? Je begint nu wel erg te zweven. Even je poten aan de grond houden aub.
Terrorisme heeft een politiek of religieus doel. Dat zijn mensen die heel anders functioneren dan criminelen die alles uit financieel gewin en zelfbehoud doen.quote:
Ik ben willy en gij renequote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hij is voor PSV.
Onderliggend lijden.
Maatschappelijke ondermijning is ook gewoon een doel van terrorisme. Op het moment dat je de journalistiek aanvalt (als je de aanval op Peter R zo ziet, tenminste) en wilt bepalen wat er wel of niet uitgezonden wordt, lijkt me dat aan de orde.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Terrorisme heeft een politiek of religieus doel. Dat zijn mensen die heel anders functioneren dan criminelen die alles uit financieel gewin en zelfbehoud doen.
Misschien wordt het eens hoog tijd dat de definitie van terrorisme eens wordt aangepast want een georganiseerd misdaadgroep die bedrijven en personeel bedreigt en moordaanslagen pleegt valt naar mij weten niet meer onder simpele crime delicten.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Terrorisme heeft een politiek of religieus doel. Dat zijn mensen die heel anders functioneren dan criminelen die alles uit financieel gewin en zelfbehoud doen.
Defensie bestaat niet alleen uit een leger maar heeft ook speciale eenheden die ingezet kunnen worden in terrorismebestrijding. Ze werken samen met de politie. Ik zie geen verschil tussen terroristische en georganiseerd misdaad groepen die met zware wapens in staat is om alles te doen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maatschappelijke ondermijning is ook gewoon een doel van terrorisme. Op het moment dat je de journalistiek aanvalt (als je de aanval op Peter R zo ziet, tenminste) en wilt bepalen wat er wel of niet uitgezonden wordt, lijkt me dat aan de orde.
De definitie van terrorisme beperken tot religie of politiek is wat mij betreft wel wat beperkt.
Ben het wel met je eens dat het leger niets te zoeken heeft in het straatbeeld in dit soort situaties, trouwens. Want daar zijn ze inderdaad niet op getraind.
Ja, dat is georganiseerde misdaad. Hebben een heel ander doel dan terroristen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:59 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Misschien wordt het eens hoog tijd dat de definitie van terrorisme eens wordt aangepast want een georganiseerd misdaadgroep die bedrijven en personeel bedreigt en moordaanslagen pleegt valt naar mij weten niet meer onder simpele crime delicten.
Ben je blind. Ben toch van mening dat de definitie niet klopt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dat is georganiseerde misdaad. Hebben een heel ander doel dan terroristen.
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het leger is helemaal niet getraind om gevaarlijke situaties met criminelen aan te pakken. Echt weer van dat domme gebrul.
Je weet weer eens niet waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Defensie bestaat niet alleen uit een leger maar heeft ook speciale eenheden die ingezet kunnen worden in terrorismebestrijding. Ze werken samen met de politie. Ik zie geen verschil tussen terroristische en georganiseerd misdaad groepen die met zware wapens in staat is om alles te doen.
Ja en onder wie valt de marechaussee? Is de defensie erbij betrokken als de AOE optreedt of niet?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je weet weer eens niet waar je het over hebt.
De regiopolitie en de marechaussee werken al samen in de AOE en de Unit Interventie. Dat is een halve legereenheid en die maakt geen onderscheid in het type gevaarlijke gek dat ze willen oppakken. Terroristen, zware misdadigers. Dat is de unit die in Nederland wordt ingezet bij dit soort situaties en geloof maar dat die nu ook standby zijn.
Ze doen alleen geen bewaking van tv-studios. Ze hebben wel snipers trouwens.
quote:Utrecht opgeschrikt door enorme doffe knal
UTRECHT - In de Utrechtse Geuzenwijk zijn zaterdagavond meerdere ramen gesneuveld door een harde explosie. Een betonnen muur bij een sportveld aan de Boisotstraat is ontploft. De politie weet nog niet waardoor dit is gebeurd. ,,Of het vuurwerk was of iets anders", aldus een woordvoerster.Toeval?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens diverse Utrechters ging het niet om 'gewoon' vuurwerk. De knal klonk veel harder.
De doffe dreun werd in meerdere wijken gehoord en gevoeld. Ook zagen mensen een soort stofwolk in de vorm van een paddenstoel opstijgen.
De politie heeft de omgeving van de Boisotstraat en Lumbresstraat afgezet voor onderzoek. Meerdere hulpdiensten zijn ter plaatse. Zover de woordvoerster weet, zijn er geen gewonden.
Burgemeester Sharon Dijksma heeft via Twitter gereageerd. ,,In heel Utrecht was vanavond een enorme explosie te horen. Vooralsnog lijkt het erop dat er alleen materiële schade is. Ik leef zeer mee met de geschrokken buurtbewoners."
https://www.telegraaf.nl/(...)or-enorme-doffe-knal
[ Bericht 49% gewijzigd door Tengano op 10-07-2021 23:52:55 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
De marechaussee valt onder het leger. Maar de AOE is een gescheiden entiteit onder aanvoering van de politie. Als ik het me goed herinner van een paar jaar terug.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:17 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja en onder wie valt de marechaussee? Is de defensie erbij betrokken als de AOE optreedt of niet?
Hoe heeft dat hier mee te maken dan?quote:
Het is mooi gezegd van Mick, maar in de praktijk blijkt toch dat er wel degelijk gezwicht wordt voor terreur en dreiging. Dat is al een eeuwenoude wisselwerking en een wapen zo oud als de mensheid.quote:Ook Mick van Wely, misdaadjournalist bij De Telegraaf, reageerde op de dreiging waardoor RTL Boulevard niet door kon gaan. „Niet zwichten voor terreur. Nooit”, schrijft Van Wely op Twitter.
„Al stuurt het leger tanks: snel weer doorgaan”, vindt Van Wely. Volgens hem moet de driehoek van burgemeester, politie en Openbaar Ministerie „alles op alles zetten” om ervoor te zorgen dat journalisten hun werk kunnen blijven doen. „Anders is het hek van de dam”, zegt hij.
Juist ja, de politie maakt dus gebruik van defensiemacht maar de marechaussee zelf voert ook militaire politietaken uit. Politie is dus een breed begrip en wie de aanvoer precies regelt weet ik niet.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De marechaussee valt onder het leger. Maar de AOE is een gescheiden entiteit onder aanvoering van de politie. Als ik het me goed herinner van een paar jaar terug.
Maar los daarvan, als ze al betrokken zijn, wat wil je dan dat het leger nog meer gaat doen?
Ja, zie aanvulling hierboven. De Dienst Speciale Interventies is exact om die reden opgericht, om aan militaire taken grenzende activiteiten op (voornamelijk) eigen bodem uit te voeren.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:36 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Juist ja, de politie maakt dus gebruik van defensiemacht maar de marechaussee zelf voert ook militaire politietaken uit. Politie is dus een breed begrip en wie de aanvoer precies regelt weet ik niet.
Natuurlijk kan hier geen sprake zijn van het leger. Vind dat een flauwekul uitspraak. Daar heb je dus speciale eenheden voor waar we het zojuist over hebben gehad.
1x een aflevering afzeggen vind ik ook niet meteen zwichten voor terreur.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is mooi gezegd van Mick, maar in de praktijk blijkt toch dat er wel degelijk gezwicht wordt voor terreur en dreiging. Dat is al een eeuwenoude wisselwerking en een wapen zo oud als de mensheid. En als je wilt zien waarin het volk zich niet meer veilig voelt, kijk dan maar naar welke grappen komieken en cabaretiers niet meer durven te maken.
Daarvoor hebben we de DSI.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:48 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als er sprake is van een algehele bedreiging richting een zenderstation met alle personeel erin dan kan er wel sprake zijn van terrorisme ja. Bestrijding van terrorisme valt wel onder een tak van de defensie.
Ja ik ben wel benieuwd wat ze de komende tijd gaan doen. Want die dreiging zal toch niet morgen ineens weg zijn lijkt me.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:40 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
1x een aflevering afzeggen vind ik ook niet meteen zwichten voor terreur.
Als ze er helemaal meestoppen dan wel.
Zouden ze kunnen achterhalen van wie die dreigingen komen? Lijkt mij wel essentieel wat dat betreft.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:42 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Ja ik ben wel benieuwd wat ze de komende tijd gaan doen. Want die dreiging zal toch niet morgen ineens weg zijn lijkt me.
Hij reageert niet op je post. Flikker maar weg dan.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Hoe heeft dat hier mee te maken dan?
Hij heeft een grondige analyse uitgevoerd van het beton en dat blijkt dezelfde samenstelling te hebben als de buitenmuur van de EBI!!!quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:45 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hij reageert niet op je post. Flikker maar weg dan.
Waar heb ik dat geschreven?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, zie aanvulling hierboven. De Dienst Speciale Interventies is exact om die reden opgericht, om aan militaire taken grenzende activiteiten op (voornamelijk) eigen bodem uit te voeren.
Het is ook justitie die besluit tot inzet, niet defensie.
En jij was toch echt degene die aangaf dat terrorismebestrijding een taak van defensie is. Dat is dus, op eigen bodem, niet zo. Dat doet de DSI en dat is justitie.
En een poster.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:51 schreef TLC het volgende:
Als taghi zo nodig wil ontsnappen moet ie maar de vijl in een taart proberen
Gewoon oldskool
Ik vraag me nog steeds af hoe je door een kleine ruimte kunt kruipen in de muur maar dat je toch nog die poster netjes kunt terug hangenquote:
Was vast een oefening voor een plofkraak, dat is hier schering en inslag.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:51 schreef Tengano het volgende:
Alles jullie er van overtuigd zijn dat deze explosie in Utrecht niets met de dreigingen van deze week te maken heeft, dan mag je hem van mij weghalen. Ik vond het opvallend en toevallig en meer kon ik er niet over zeggen.
Dat schoot net ook door me heen. Ik zag die foto en dacht dat er een huis was opgeblazen, maar later zag ik dat het alleen om een muur ging. Tja, dat lijkt mij idd niet zo dreigend en lijkt meer op wat jij zegt. Posts kunnen dus wss gewoon weg idd en zijn dan off topic.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:59 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Was vast een oefening voor een plofkraak, dat is hier schering en inslag.
Ah, dat hoorde ik dus. Denk verder dat het hier los van staat.quote:
Misschien dat ze in Utrecht geploft hebben ivm het uitlekken van de plannen op Leidseplein. Laat maar staan hoorquote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:51 schreef Tengano het volgende:
Alles jullie er van overtuigd zijn dat deze explosie in Utrecht niets met de dreigingen van deze week te maken heeft, dan mag je hem van mij weghalen. Ik vond het opvallend en toevallig en meer kon ik er niet over zeggen.
quote:
Graag gedaan. Nu wel op blijven letten wat je zelf schrijft hè. Anders wordt het wel heel ingewikkeld.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:48 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als er sprake is van een algehele bedreiging richting een zenderstation met alle personeel erin dan kan er wel sprake zijn van terrorisme ja. Bestrijding van terrorisme valt wel onder een tak van de defensie.
Het zou ook kunnen zijn dat ze het bewijsmateriaal hebben vernietigd; het projectplan hoe ze Albert Verlinde wilden ontvoeren.quote:Op zondag 11 juli 2021 00:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien dat ze in Utrecht geploft hebben ivm het uitlekken van de plannen op Leidseplein. Laat maar staan hoor
Dan zien we je over een week wel weerquote:Op zondag 11 juli 2021 00:16 schreef Pleun2011 het volgende:
'We moeten de kleuters aanpakken'
'De boem in Utrecht is van Taghi'
Nee..echt veel nut om dit topic nog te volgen is er niet meer 🤣
Alles is zo ongeveer nuttiger nu als dit topic, heel veel mallotig gespeculeer en off topic palaver maar inhoudelijk is er al dagenlang gewoon niets te melden. De Vries is kritek maar stabiel, de verdachten zitten vast.quote:Op zondag 11 juli 2021 00:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan zien we je over een week wel weer
Kun je lekker nuttige dingen gaan doen![]()
Om de muren van het ebi te ploffen?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:59 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Was vast een oefening voor een plofkraak, dat is hier schering en inslag.
En toch blijft iedereen terugkomen, tja...quote:Op zondag 11 juli 2021 00:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles is zo ongeveer nuttiger nu als dit topic, heel veel mallotig gespeculeer en off topic palaver maar inhoudelijk is er al dagenlang gewoon niets te melden. De Vries is kritek maar stabiel, de verdachten zitten vast.
We hebben net toch over de rollen van de politie en marechaussee gehad en dat de marechaussee onder een tak van defensie valt? Dat betekent niet dat alleen de defensie deel uitmaakt van terrorismebestrijding. Denk even dat jij beter moet begrijpend lezen.quote:Op zondag 11 juli 2021 00:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
Graag gedaan. Nu wel op blijven letten wat je zelf schrijft hè. Anders wordt het wel heel ingewikkeld.
Nee, jij schrijft dat terrorismebestrijding een tak is van defensie en ik leg je uit dat dat niet zo is. Het is een tak en een taak van justitie. De DSI dus. Dat men daarbij ook mensen van defensie gebruikt ivm speciale expertise, verandert daar niets aan.quote:Op zondag 11 juli 2021 00:48 schreef Werkperd het volgende:
[..]
We hebben net toch over de rollen van de politie en marechaussee gehad en dat de marechaussee onder een tak van defensie valt? Dat betekent niet dat alleen de defensie deel uitmaakt van terrorismebestrijding. Denk even dat jij beter moet begrijpend lezen.
Je legt helemaal geen reet uit en hebt een te laag denkvermogen om hetgeen te snappen wat ik schrijf. Snap nog steeds niet wie je probeert te overtuigen. Jezelf omdat je mijn tekst niet begrijpt? Jij bent degene die onnodig verder ingaat op dingen die helemaal niet hoeven. Dit is me al vaker opgevallen tijdens je discussies met anderen. Te veel hoogmoed ingenomen jij.quote:Op zondag 11 juli 2021 00:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, jij schrijft dat terrorismebestrijding een tak is van defensie en ik leg je uit dat dat niet zo is. Het is een tak en een taak van justitie. De DSI dus. Dat men daarbij ook mensen van defensie gebruikt ivm speciale expertise, verandert daar niets aan.
Je kunt blijven kronkelen en doen, maar je kunt ook gewoon een keer toegeven dat je er naast zit. Het is echt niet dat mensen je dan ineens minder serieus gaan nemen, want nou ja....
Opdat we je niet verkeerd begrijpen, wat bedoelde je met deze tekst?quote:Op zondag 11 juli 2021 01:03 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je legt helemaal geen reet uit en hebt een te laag denkvermogen om hetgeen te snappen wat ik schrijf. Snap nog steeds niet wie je probeert te overtuigen. Jezelf omdat je mijn tekst niet begrijpt? Jij bent degene die onnodig verder ingaat op dingen die helemaal niet hoeven. Dit is me al vaker opgevallen tijdens je discussies met anderen. Te veel hoogmoed ingenomen jij.
quote:Bestrijding van terrorisme valt wel onder een tak van de defensie.
Dat het onder een tak van de defensie valt. Ik zeg hier niet dat het ALLEEN onder een tak van defensie valt. Ik sluit hiermee niet uit dat het ook onder speciale eenheden van de politie of dergelijke valt. Hij snapt het niet of probeert als een klein huilend kind zijn zin te krijgen.quote:Op zondag 11 juli 2021 01:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Opdat we je niet verkeerd begrijpen, wat bedoelde je met deze tekst?
[..]
Ik ga er simpelweg van uit dat men hier een degelijk denkniveau heeft waarbij ik niet alles gedetailleerd hoef te omschrijven. Zo zie je maar weer dat ik dat ook heb onderschat.quote:Op zondag 11 juli 2021 01:13 schreef jogy het volgende:
@:werkperd , soms moet je gewoon toegeven dat wat je geschreven hebt niet klopt. Is voor iedereen beter denk ik.
En zijn lollige flame-modus is nogal meh.quote:Op zondag 11 juli 2021 01:13 schreef jogy het volgende:
@:werkperd , soms moet je gewoon toegeven dat wat je geschreven hebt niet klopt. Is voor iedereen beter denk ik.
Je zit er gewoon naast en bent de doelpalen aan het verzetten zodat je achteraf alsnog gelijk hebt, prima maar nogal doorzichtig.quote:Op zondag 11 juli 2021 01:15 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik ga er simpelweg van uit dat men hier een degelijk denkniveau heeft waarbij ik niet alles gedetailleerd hoef te omschrijven. Zo zie je maar weer dat ik dat ook heb onderschat.
Al valt dat dus onder de DSI wat anderen al hebben aangegeven, defensie heeft geen hoofdtaak om terrorisme in het binnenland te bestrijden, alleen een ondersteunende en informerende rol voor de handhaving. (internationale informatie en the big guns)quote:De bijstandseenheden van de marechaussee handhaven de openbare orde ook als de inzet van de Mobiele Eenheid niet meer voldoende is. Bijvoorbeeld bij grof geweld of grote (terreur)dreiging. Wereldwijd ondersteunen de eenheden lokale politiekorpsen na een ramp of conflict.
Maar dat is dus niet zo. Niet als het gaat om de bestrijding van terrorisme in Nederland. Dat valt onder justitie, niet onder defensie.quote:Op zondag 11 juli 2021 01:13 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat het onder een tak van de defensie valt.
Oh God ja... dat herinner ik me nogquote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:24 schreef TLC het volgende:
[..]
Begin jaren '80, in Belgie de Bende van Nijvel : een reeks overvallen waarbij 28 (!!!) doden vielen, en nooit 1 (!!!) iemand opgepakt![]()
Belgie had een Peter R. de Vries hierin wel kunnen gebruiken lijkt me
Je hebt het zo ver gebracht vanwege je gebrek aan begrijpend lezen dat je nu de justitie erbij betrekt en als enige redmiddel ziet omdat je simpelweg in een doodlopende weg bent belandt. In eerste instantie ging het om het inzetten van het leger want iemand keurde dit af en beweerde dat het leger niet daarvoor getraind is. Jij voegde eraan toe dat het leger niets te zoeken heeft in het straatbeeld waarop ik antwoorde dat de defensie niet slechts uit een leger bestaat. Je snapte niet hoe een AOE opgebouwd is en gaf daarop aan dat de marechaussee een onderdeel is van de defensie en dat die macht ingezet wordt bij het bestrijden van terrorisme. Je beweerde dat ik zei dat het een taak van de defensie is. Ik gaf aan dat bestrijding van terrorisme onder een tak van defensie valt omdat deze erbij betrokken wordt. Dus ik heb helemaal niet gezegd dat het niet onder andere instanties valt en de discussie ging al helemaal niet om onder welke ministerie de bestrijding van terrorisme uiteindelijk valt. Dit heb jij ervan gemaakt omdat jij het niet kunt hebben dat jij ongelijk hebt.quote:Op zondag 11 juli 2021 01:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet zo. Niet als het gaat om de bestrijding van terrorisme in Nederland. Dat valt onder justitie, niet onder defensie.
Later zeg je dat zelf, maar je zit zo ver vast in je eigen gelijk dat je niet eens voortschrijdend inzicht durft toe te geven, maar je eerdere kronkels goed probeert te lullen.
En zodra je merkt dat je eigen gelul je niet meer redt, ga je om je heen slaan en is degene waar je mee discussieert dom, hoogmoedig en wat nog meer.
Exact het patroon waar je gisteren en eergisteren ook al op aangesproken bent. Zoals ik toen ook al aangaf, je bent gewoon een irritante user. Een strontvlieg.
Iedereen kan het teruglezen, ik raad het ze af, maar het gewoon duidelijk.
Bloeddruk van 200 door die gast maar ik ga het proberen.quote:Op zondag 11 juli 2021 02:01 schreef FANNN het volgende:
[ afbeelding ]
En nu allemaal lief gaan slapen ja?
Dat was van een ander kaliber.quote:Op zondag 11 juli 2021 01:53 schreef FANNN het volgende:
[..]
Oh God ja... dat herinner ik me nog![]()
Dat was ook niet niks...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bende_van_Nijvel
De meest waarschijnlijke theorie is mijn inziens ondermijning van de staat en voorbereiding van een staatsgreep. Grappig dat sommige mensen oproepen het leger in te zettenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:24 schreef TLC het volgende:
[..]
Begin jaren '80, in Belgie de Bende van Nijvel : een reeks overvallen waarbij 28 (!!!) doden vielen, en nooit 1 (!!!) iemand opgepakt![]()
Belgie had een Peter R. de Vries hierin wel kunnen gebruiken lijkt me
Tagi zal niet ophouden, heeft niets te verliezen en onbeperkt geld, je moet niet gek op kijken als hij straks voor rechters of OM gaat.quote:Op zondag 11 juli 2021 07:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die zussen van Nabil B.Ik denk niet dat ze ooit nog thuis komen. Je bent er maar mooi klaar mee als je een familielid hebt die zich in die kringen bevindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |