abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 juli 2021 @ 23:25:21 #251
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200306459
quote:
Utrecht opgeschrikt door enorme doffe knal

UTRECHT - In de Utrechtse Geuzenwijk zijn zaterdagavond meerdere ramen gesneuveld door een harde explosie. Een betonnen muur bij een sportveld aan de Boisotstraat is ontploft. De politie weet nog niet waardoor dit is gebeurd. ,,Of het vuurwerk was of iets anders", aldus een woordvoerster.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens diverse Utrechters ging het niet om 'gewoon' vuurwerk. De knal klonk veel harder.
De doffe dreun werd in meerdere wijken gehoord en gevoeld. Ook zagen mensen een soort stofwolk in de vorm van een paddenstoel opstijgen.

De politie heeft de omgeving van de Boisotstraat en Lumbresstraat afgezet voor onderzoek. Meerdere hulpdiensten zijn ter plaatse. Zover de woordvoerster weet, zijn er geen gewonden.

Burgemeester Sharon Dijksma heeft via Twitter gereageerd. ,,In heel Utrecht was vanavond een enorme explosie te horen. Vooralsnog lijkt het erop dat er alleen materiële schade is. Ik leef zeer mee met de geschrokken buurtbewoners."

https://www.telegraaf.nl/(...)or-enorme-doffe-knal
Toeval?

[ Bericht 49% gewijzigd door Tengano op 10-07-2021 23:52:55 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_200306494
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:17 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja en onder wie valt de marechaussee? Is de defensie erbij betrokken als de AOE optreedt of niet?
De marechaussee valt onder het leger. Maar de AOE is een gescheiden entiteit onder aanvoering van de politie. Als ik het me goed herinner van een paar jaar terug.

Maar los daarvan, als ze al betrokken zijn, wat wil je dan dat het leger nog meer gaat doen?

Edit: aanvulling link

https://www.nu.nl/algemee(...)i-terreurdienst.html

Maat van me is scherpschutter en na zijn laatste missie hier terecht gekomen, vandaar dat ik er iets van heb meegekregen.

[ Bericht 19% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 10-07-2021 23:37:31 ]
  Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 23:31:35 #253
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_200306544
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:25 schreef Tengano het volgende:

[..]

Hoe heeft dat hier mee te maken dan? :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 10 juli 2021 @ 23:36:30 #254
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200306614
quote:
Ook Mick van Wely, misdaadjournalist bij De Telegraaf, reageerde op de dreiging waardoor RTL Boulevard niet door kon gaan. „Niet zwichten voor terreur. Nooit”, schrijft Van Wely op Twitter.

„Al stuurt het leger tanks: snel weer doorgaan”, vindt Van Wely. Volgens hem moet de driehoek van burgemeester, politie en Openbaar Ministerie „alles op alles zetten” om ervoor te zorgen dat journalisten hun werk kunnen blijven doen. „Anders is het hek van de dam”, zegt hij.
Het is mooi gezegd van Mick, maar in de praktijk blijkt toch dat er wel degelijk gezwicht wordt voor terreur en dreiging. Dat is al een eeuwenoude wisselwerking en een wapen zo oud als de mensheid.

En als je wilt zien waarin het volk zich niet meer veilig voelt, kijk dan maar naar welke grappen komieken en cabaretiers niet meer durven te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 10-07-2021 23:43:43 ]
pi_200306616
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

De marechaussee valt onder het leger. Maar de AOE is een gescheiden entiteit onder aanvoering van de politie. Als ik het me goed herinner van een paar jaar terug.

Maar los daarvan, als ze al betrokken zijn, wat wil je dan dat het leger nog meer gaat doen?
Juist ja, de politie maakt dus gebruik van defensiemacht maar de marechaussee zelf voert ook militaire politietaken uit. Politie is dus een breed begrip en wie de aanvoer precies regelt weet ik niet.

Natuurlijk kan hier geen sprake zijn van het leger. Vind dat een flauwekul uitspraak. Daar heb je dus speciale eenheden voor waar we het zojuist over hebben gehad.
pi_200306659
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:36 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Juist ja, de politie maakt dus gebruik van defensiemacht maar de marechaussee zelf voert ook militaire politietaken uit. Politie is dus een breed begrip en wie de aanvoer precies regelt weet ik niet.

Natuurlijk kan hier geen sprake zijn van het leger. Vind dat een flauwekul uitspraak. Daar heb je dus speciale eenheden voor waar we het zojuist over hebben gehad.
Ja, zie aanvulling hierboven. De Dienst Speciale Interventies is exact om die reden opgericht, om aan militaire taken grenzende activiteiten op (voornamelijk) eigen bodem uit te voeren.

Het is ook justitie die besluit tot inzet, niet defensie.

En jij was toch echt degene die aangaf dat terrorismebestrijding een taak van defensie is. Dat is dus, op eigen bodem, niet zo. Dat doet de DSI en dat is justitie.
pi_200306665
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:36 schreef Tengano het volgende:

[..]

Het is mooi gezegd van Mick, maar in de praktijk blijkt toch dat er wel degelijk gezwicht wordt voor terreur en dreiging. Dat is al een eeuwenoude wisselwerking en een wapen zo oud als de mensheid. En als je wilt zien waarin het volk zich niet meer veilig voelt, kijk dan maar naar welke grappen komieken en cabaretiers niet meer durven te maken.
1x een aflevering afzeggen vind ik ook niet meteen zwichten voor terreur.

Als ze er helemaal meestoppen dan wel.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_200306670
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 22:48 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Als er sprake is van een algehele bedreiging richting een zenderstation met alle personeel erin dan kan er wel sprake zijn van terrorisme ja. Bestrijding van terrorisme valt wel onder een tak van de defensie.
Daarvoor hebben we de DSI.
pi_200306682
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:40 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

1x een aflevering afzeggen vind ik ook niet meteen zwichten voor terreur.

Als ze er helemaal meestoppen dan wel.
Ja ik ben wel benieuwd wat ze de komende tijd gaan doen. Want die dreiging zal toch niet morgen ineens weg zijn lijkt me.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 23:43:36 #260
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200306696
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:42 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

Ja ik ben wel benieuwd wat ze de komende tijd gaan doen. Want die dreiging zal toch niet morgen ineens weg zijn lijkt me.
Zouden ze kunnen achterhalen van wie die dreigingen komen? Lijkt mij wel essentieel wat dat betreft.
pi_200306713
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:31 schreef senesta het volgende:

[..]

Hoe heeft dat hier mee te maken dan? :@
Hij reageert niet op je post. Flikker maar weg dan.
pi_200306729
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:45 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Hij reageert niet op je post. Flikker maar weg dan.
Hij heeft een grondige analyse uitgevoerd van het beton en dat blijkt dezelfde samenstelling te hebben als de buitenmuur van de EBI!!!
pi_200306775
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ja, zie aanvulling hierboven. De Dienst Speciale Interventies is exact om die reden opgericht, om aan militaire taken grenzende activiteiten op (voornamelijk) eigen bodem uit te voeren.

Het is ook justitie die besluit tot inzet, niet defensie.

En jij was toch echt degene die aangaf dat terrorismebestrijding een taak van defensie is. Dat is dus, op eigen bodem, niet zo. Dat doet de DSI en dat is justitie.
Waar heb ik dat geschreven?
pi_200306790
Als taghi zo nodig wil ontsnappen moet ie maar de vijl in een taart proberen

Gewoon oldskool
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 10 juli 2021 @ 23:51:43 #265
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200306791
Alles jullie er van overtuigd zijn dat deze explosie in Utrecht niets met de dreigingen van deze week te maken heeft, dan mag je hem van mij weghalen. Ik vond het opvallend en toevallig en meer kon ik er niet over zeggen.
pi_200306819
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:51 schreef TLC het volgende:
Als taghi zo nodig wil ontsnappen moet ie maar de vijl in een taart proberen

Gewoon oldskool
En een poster.
pi_200306835
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:53 schreef Zipportal het volgende:

[..]

En een poster.
Ik vraag me nog steeds af hoe je door een kleine ruimte kunt kruipen in de muur maar dat je toch nog die poster netjes kunt terug hangen
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 10 juli 2021 @ 23:59:39 #268
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200306894
Ik denk dat “woke” Nederland met hun oplossing moet komen, ben benieuwd.

Je haalt die “pleuris jongeren” er al op de kleuterschool uit. En daar moet de focus nu liggen.
En waarom kan ik dat zeggen? Omdat hun advocaten 10 jaar later die zelfde reden gebruiken om die “pleuris jongeren” te verdedigen. Iq van een aardappel. Ze willen van alles, wat ze via winkels als de Bazaar en Action ook krijgen, maar rond hun 10 de willen ze dingen die pa en ma niet kunnen kopen. Maar ze willen het en kregen het, dus gaan ze het jatten.

En daar komen ze mee weg want discriminatie en shit, en op hun 18 de doen ze dit.

Oplossing*, pak die kleuters aan.

* deze opmerking heb ik al meerdere malen geuit. Gebeurt in de steden en in de dorpen.
pi_200306895
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:51 schreef Tengano het volgende:
Alles jullie er van overtuigd zijn dat deze explosie in Utrecht niets met de dreigingen van deze week te maken heeft, dan mag je hem van mij weghalen. Ik vond het opvallend en toevallig en meer kon ik er niet over zeggen.
Was vast een oefening voor een plofkraak, dat is hier schering en inslag. :)
  zondag 11 juli 2021 @ 00:02:40 #270
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200306928
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:59 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

Was vast een oefening voor een plofkraak, dat is hier schering en inslag. :)
Dat schoot net ook door me heen. Ik zag die foto en dacht dat er een huis was opgeblazen, maar later zag ik dat het alleen om een muur ging. Tja, dat lijkt mij idd niet zo dreigend en lijkt meer op wat jij zegt. Posts kunnen dus wss gewoon weg idd en zijn dan off topic.
  zondag 11 juli 2021 @ 00:03:27 #271
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_200306938
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:25 schreef Tengano het volgende:

[..]

Toeval?
Ah, dat hoorde ik dus. Denk verder dat het hier los van staat.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 11 juli 2021 @ 00:06:06 #272
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200306968
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:51 schreef Tengano het volgende:
Misschien dat ze in Utrecht geploft hebben ivm het uitlekken van de plannen op Leidseplein. Laat maar staan hoor
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 11 juli 2021 @ 00:07:47 #273
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200306987
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:50 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Waar heb ik dat geschreven?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 22:48 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Als er sprake is van een algehele bedreiging richting een zenderstation met alle personeel erin dan kan er wel sprake zijn van terrorisme ja. Bestrijding van terrorisme valt wel onder een tak van de defensie.
Graag gedaan. Nu wel op blijven letten wat je zelf schrijft hè. Anders wordt het wel heel ingewikkeld.
  zondag 11 juli 2021 @ 00:12:30 #274
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200307031
quote:
16s.gif Op zondag 11 juli 2021 00:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Misschien dat ze in Utrecht geploft hebben ivm het uitlekken van de plannen op Leidseplein. Laat maar staan hoor
Het zou ook kunnen zijn dat ze het bewijsmateriaal hebben vernietigd; het projectplan hoe ze Albert Verlinde wilden ontvoeren.
pi_200307080
'We moeten de kleuters aanpakken'
'De boem in Utrecht is van Taghi'

Nee..echt veel nut om dit topic nog te volgen is er niet meer 🤣
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')