abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200244704
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:48 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik heb het artikel gelezen maar wat klopt er niet aan dan?

Toen Pim vermoord werd stond de foto voor op alle kranten.
Ook bij de moord op van Gogh.

Verder hopelijk overleeft Peter r het als misdaadjournalist één vd beste.
Foto is anders dan film denk ik. De meningen zijn verdeeld maar ik zou zoiets nooit filmen en zit ook niet op die beelden te wachten. Ze zijn nooit gemaakt vanuit een zuiver motief ('nieuwsgaring') maar voornamelijk uit sensatie, het getuigt van weinig respect voor het slachtoffer en diens familie. Je kan er hele intellectuele discussies over voeren waarom het geen probleem zou moeten zijn, zoals die lul van een Bart Nijman doet, maar in wezen is het filmen gewoon respectloos.
pi_200244709
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:00 schreef Dven het volgende:
Maar goed, in derdewereldlanden is het heel normaal om filmpjes en foto's van dode of stervende mensen te maken en daar vanwege de sensatie ook met zn allen naar te kijken.

Het is natuurlijk niet gek dat Nederland ook vol zit met mensen die eigenlijk in de derde wereld thuishoren maar toevallig net op de juiste plek geboren zijn.
Er is zelfs jarenlang een subreddit op Reddit geweest 'Watch people die'. Naam spreekt voor zich.
pi_200244712
Wim-Lex en Maxima nu met een toespraak over Peter.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_200244715
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Foto is anders dan film denk ik. De meningen zijn verdeeld maar ik zou zoiets nooit filmen en zit ook niet op die beelden te wachten. Ze zijn nooit gemaakt vanuit een zuiver motief ('nieuwsgaring') maar voornamelijk uit sensatie, het getuigt van weinig respect voor het slachtoffer en diens familie. Je kan er hele intellectuele discussies over voeren waarom het geen probleem zou moeten zijn, zoals die lul van een Bart Nijman doet, maar in wezen is het filmen gewoon respectloos.
En wie bepaalt waar de scheidslijn ligt tussen sensatie en nieuwsgaring? Daar kan Peter nota bene wel een woordje over meepraten, met z'n optredens in RTL Boulevard.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_200244725
Toen de foto van Fortuyn op de voorpagina van de krant stond, stonden er een dag later ook boze brieven van lezers in die krant. Dat dit soort schokkende beelden niet op de voorpagina van de krant hoorden. Dat kinderen deze foto’s ook zien. En dat was het. Want internet was nog niet zo groot en de techniek om filmpjes te maken en snel te uploaden was nog niet beschikbaar. Een groot verschil met de aanslag van gister.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:04:26 #208
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200244731
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:57 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee, de dag dat de kranten kwamen met de foto's van Pim, ontstond er al discussie. Heeft niet alleen met gevoeligheid te maken maar vooral met is het respectvol voor het slachtoffer en zijn/haar familie.
Tot @NoXia zn eigen moeder al bloedgorgelend op de voorpagina's staat. Dan is de wereld te klein.

Hypocriet, noem je dat soort volk :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:04:45 #209
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200244734
quote:

[..]

De beelden van Fortuyn die werd gereanimeerd en er duidelijk een schotwond in zijn hoofd zat werden wel (semi-live) uitgezonden... en gefilmd door journalisten op het mediapark. Ook gewoon op YouTube te vinden trouwens.

Ik snap de filmer hier niet, die had zelf kunnen proberen te helpen en ik zou zelf in zo'n situatie ook nooit filmen, maar journalisten zijn vaak zelf ook niet beter (en ja, dat is hun werk, maar de beelden blijven hetzelfde).
pi_200244735
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:02 schreef nostra het volgende:
Wim-Lex en Maxima nu met een toespraak over Peter.
Ik vind dat persoonlijk wel een stap te ver eigenlijk, hun schriftelijke reactie gisteravond was voldoende.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:05:22 #212
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200244739
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

Alle foto's en video's binnen no time via whatsapp binnen gekregen dus dat de media deze dan niet mogen publiceren vind ik ook een beetje flauw, we hebben het allemaal al gezien.
Spreek voor jezelf.
pi_200244740
De mocromafia moet intern een sensitivityreader (hij/zij/hen) mee laten lopen bij het uitvoeren van de primaire businessactiviteiten. Probleem opgelost.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:05:52 #214
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200244743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En wie bepaalt waar de scheidslijn ligt tussen sensatie en nieuwsgaring? Daar kan Peter nota bene wel een woordje over meepraten, met z'n optredens in RTL Boulevard.
Knap, een video van op sterven liggende mensen vergelijken met een media-optreden. Koekoek.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_200244744
Hopelijk heeft de schutter toch enigszins staan trillen en schoot hij niet goed omdat hij dacht: dit kan ik toch eigenlijk niet maken.
pi_200244746
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:03 schreef Limone het volgende:
Toen de foto van Fortuyn op de voorpagina van de krant stond, stonden er een dag later ook boze brieven van lezers in die krant. Dat dit soort schokkende beelden niet op de voorpagina van de krant hoorden. Dat kinderen deze foto’s ook zien. En dat was het. Want internet was nog niet zo groot en de techniek om filmpjes te maken en snel te uploaden was nog niet beschikbaar. Een groot verschil met de aanslag van gister.
Als je op straat liep, zag je die kranten ook in de rekken liggen. Er was geen ontkomen aan.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:06:02 #217
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200244753
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:04 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Lucky TV?
Kreeg een pushbericht van de T (Kijk nu Live!), maar kan het op de site niet vinden en heb niet geklikt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:07:20 #219
65846 Bocaj
47th President.
pi_200244760
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Op GeenStijl hebben ze nu demontratief het filmpje geplaatst van de op de grond liggende Peter R. Omdat ze de censuur maar flauwekul vinden ofzo. Bah wat is dat toch een cynische klote site.
Op de Geenstijl site valt te lezen over het waarom de beelden blijven staan daar:
quote:
Nou, eh, nee, ga weg? Laat het maar zien hoor, wat er gebeurt in Dit Land. Niet abstract maken, gewoon in ieders gezicht gooien. Dit is wat bepaalde mensen in bepaalde métiers doen wanneer ze vinden dat je ze in de weg loopt. En als je niet tegen die beelden kunt, dan log je maar uit op Twitter en kom je lekker niet naar GeenStijl, dan ga je maar naar de NOS of naar RTL Klein of naar Mediahuis, die filteren de informatie precies tot op een niveau waarop ze denken dat hun publiek het aan kan. Omdat ze het zelf niet aankunnen wat er wérkelijk gebeurt.

Waar dat slappe sentiment vandaan komt, zagen we bij Humberto en Op1, talkshows waar sentimenteel gekwezeld werd over ‘persvrijheid’ en hoe de journalistiek ‘in gevaar’ is en wat voor geweldige belangrijke onbuigzame man Peter R. is, of was, met steeds maar dat filmpje van toen hij zei dat ie liever rechtop leeft dan op zijn knieën sterft en dat dan herhalen totdat iemand - een journalist, natuurlijk - zegt dat ‘bepaalde partijen’ wel eens over “hoernalistiek” of “tuig van de richel” praten en dan is er ineens een zondebok gevonden en het eigen verhaaltje rond: Het is een aanslag op de journalistiek, omdat bepaalde politici of mensen op internet wel eens “fake news” naar de NOS roepen.
En eigenlijk kan ik hier wel een eind in mee gaan... (Hoe erg die beelden ook zijn en waarom je ze 'eigenlijk' niet moet willen zien... Vooral ook uit Piëteit met de nabestaanden...)
pi_200244762
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik heb het ooit in de bus meegemaakt. Schuin achter me werd een meisje lastig gevallen door een kerel. Maar die was flink groter dan ik, dus keek ik om me heen. Gozer aan de andere kant van de gang keek terug, dus ik knikte zo van 'kom we gaan er wat van zeggen'. Hij wist niet hoe snel hij naar buiten moest staren.

Uiteindelijk ben ik opgestaan en gezegd dat het genoeg was en hij moest kappen. Vervolgens naar de chauffeur gegaan die ook deed alsof zijn neus bloedde. Trieste bedoeling, ik scheet zeven kleuren stront, maar die gast hield er wel mee op.
Dat is echt heel bijzonder idd. Toen ik ooit stond te wachten voor het spoor en de bomen uiteindelijk open gingen, viel me op dat iedereen bleef staan ipv overstak. Ik stapte uit mn auto om te kijken wat er was en een stuk of vijf mensen riepen dat ze een meisje hadden zien springen. Ze was tegen de voorkant aan gebotst lag een stukje verderop in de berm in het gras. Er kwamen ondertussen meer mensen bij staan, maar níemand ging er naartoe. Ik heb toen naar mn kinderen geroepen dat ze onder geen beding uit de auto mochten komen, heb een omstander gevraagd daarop toe te zien, en heb haar eerste hulp verleend.

Naast alle andere emoties die daarbij kwamen kijken, was ik achteraf ook opgelucht om te hebben mogen ervaren dat ik in zo'n situatie dus handel ipv afwacht: ik heb haar zelf vastgehouden, een omstander gesommeerd 112 te bellen, enz. Toen pas kwamen de anderen ook in actie. Ik vond het fijn om te weten dat ik blijkbaar die rol pak in zo'n situatie.
pi_200244763
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:00 schreef Dven het volgende:
Maar goed, in derdewereldlanden is het heel normaal om filmpjes en foto's van dode of stervende mensen te maken en daar vanwege de sensatie ook met zn allen naar te kijken.

Het is natuurlijk niet gek dat Nederland ook vol zit met mensen die eigenlijk in de derde wereld thuishoren maar toevallig net op de juiste plek geboren zijn.
Kan me nog een stelletje Koerden herinneren die een meisje aan het stenigen waren
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200244766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat kan je niet objectief beoordelen, is niet zwart-wit. Hangt van ieders eigen morele kompas af. Ik vind het filmen van PRDV van dezelfde categorie als het filmen van slachtoffers van een auto-ongeluk en daar zijn de meeste mensen wel kritisch op.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:08:05 #223
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200244772
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:06 schreef nostra het volgende:

[..]

Kreeg een pushbericht van de T (Kijk nu Live!), maar kan het op de site niet vinden en heb niet geklikt.
Dat ongemakkelijke gewauwel van Willem A. die iets opleest van een papiertje dat door een ander geschreven is, is altijd een dramatische en gênante vertoning…
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:08:46 #224
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200244780
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik vind dat persoonlijk wel een stap te ver eigenlijk, hun schriftelijke reactie gisteravond was voldoende.
Ze begroeten elke morgen de pers als ze hun hotel verlaten in Berlijn. Nu is het best logisch dat hij de Duitse collega’s van Peter antwoord geeft op hun vragen hierover.

Zo vreemd is het dus niet.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:08:49 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200244781
quote:

[..]

Mwoah. Eén van de meest vooraanstaande journalisten van het land heeft juist een aanslag op z'n leven achter de rug. In iedere vrije samenleving is dat nogal wat. Maar mensen in Nederland lijken te zijn afgestompt door de al tijden gaande zijnde degeneratie. Och. 1 politicus. 1 advocaat. 1 journalist.

Slaap zacht :Z
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:08:55 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200244783
quote:

[..]

Peter past duidelijk in hun imago-campagne :')
pi_200244787
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Op de Geenstijl site valt te lezen over het waarom de beelden blijven staan daar:
[..]

En eigenlijk kan ik hier wel een eind in mee gaan... (Hoe erg die beelden ook zijn en waarom je ze 'eigenlijk' niet moet willen zien... Vooral ook uit Piëteit met de nabestaanden...)
Jantine en Piet van de straat zijn geen journalisten maar sensatiegeile lieden. Kijk eens waar ik getuige van was!!!!

Zo raar omdat journalistiek te noemen.
pi_200244791
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dat ongemakkelijke gewauwel van Willem A. die iets opleest van een papiertje dat door een ander geschreven is, is altijd een dramatische en gênante vertoning…
my ap ap a ap apologies
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:09:27 #229
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200244792
quote:

[..]

[..]

Houd geenstijl maar gewoon lekker op geenstijl.
pi_200244803
quote:

[..]

[..]

Ik vind het maar gebazel eerlijk gezegd maar iedereen mag zelf weten wat hij of zij vindt
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:11:10 #231
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200244813
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind het maar gebazel eerlijk gezegd maar iedereen mag zelf weten wat hij of zij vindt
En wat je vindt, breng je netjes naar de politie…
pi_200244817
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

Alle foto's en video's binnen no time via whatsapp binnen gekregen dus dat de media deze dan niet mogen publiceren vind ik ook een beetje flauw, we hebben het allemaal al gezien.
Media hebben een andere rol dan vrienden die elkaar informatie toe spelen.
pi_200244818
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat kan je niet objectief beoordelen, is niet zwart-wit. Hangt van ieders eigen morele kompas af. Ik vind het filmen van PRDV van dezelfde categorie als het filmen van slachtoffers van een auto-ongeluk en daar zijn de meeste mensen wel kritisch op.
In de posting waar ik op reageerde werd niet gesproken over het object (wat er werd gefilmd) maar het motief. Er zouden zuivere en onzuivere motieven zijn. Dat impliceert dat een omstander die een foto van een neergeschoten Peter R. de Vries maakt onzuiver handelt (sensatie) en iemand die toevallig een perskaart heeft zuiver (nieuwsgaring). Zo zwart-wit is dat niet, zeker niet nu kranten en journaals geen monopolie meer op nieuws maken hebben.

Waar ik overigens wel gevoelig voor ben is het argument dat er achter een journalist een redactie zit die een afweging maakt. Dat is minder dubieus dan iemand die een mooie kiek probeert te maken om aan de hoogste bieder te verkopen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:12:04 #234
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200244820
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Eens. Onnodig en waar ligt dan de grens, gewoon niet doen dus.
pi_200244822
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Jantine en Piet van de straat zijn geen journalisten maar sensatiegeile lieden. Kijk eens waar ik getuige van was!!!!

Wanneer dan wel en wie bepaalt dat? Journalistiek is een vrij beroep.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:13:16 #236
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200244838
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:04 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De beelden van Fortuyn die werd gereanimeerd en er duidelijk een schotwond in zijn hoofd zat werden wel (semi-live) uitgezonden... en gefilmd door journalisten op het mediapark. Ook gewoon op YouTube te vinden trouwens.

Ik snap de filmer hier niet, die had zelf kunnen proberen te helpen en ik zou zelf in zo'n situatie ook nooit filmen, maar journalisten zijn vaak zelf ook niet beter (en ja, dat is hun werk, maar de beelden blijven hetzelfde).
Ja.. En? :?
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:13:24 #237
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_200244841
quote:

[..]

Je kan je inderdaad afvragen waarom iemand gaat filmen in plaats van hulp bieden.
Het motief is inderdaad sensatie maar geenstijl heeft deze filmpjes niet gemaakt.

Maar het filmen van dingen ja dat zal wel het "nieuwe normaal zijn" iedereen heeft tegenwoordig een camera bij zich en pakt deze te pas en te onpas om hun online likes te scoren daarom blijf ik ook weg van Feestboek, Twitter en dat soort ongein.

Normen en waarden vervagen en daar zit een groot probleem.
Ik ben met begin 30 niet extreem oud maar ik durfde geen grote bek te hebben tegen politie of op school vroeger.
Tegenwoordig is die scheer en inslag en dan het liefst gaan filmen om iemand uit zijn of haar tent te lokken en dan dit vervolgens weer online delen.

Net als al die verontwaardigde reacties van al die politici en bekende Nederlanders ze zeggen precies hetzelfde als bij Pim als bij van Gogh als bij de advocaat laatst en gaan vervolgens over tot de orde van de dag en bij de volgende komen ze weer voor de camera opduiken om even weer te vertellen hoe erg 't is en dat het nooit meer mag gebeuren en daarna komt er weer een nieuwe en zo gaat het maar door.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:13:42 #238
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200244845
Leuk maar dit is wel de wereld waar we inmiddels in leven, wegkijken veranderd daar niet opeens wat aan.

Als je het er niet mee eens bent omwille van de nabestaande oke maar laten we niet zo hypocriet doen want ook deze dingen horen er helaas bij. Als je het niet wil zien dan kijk je er niet naar.
pi_200244849
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

En is een presentator van RTL Boulevard een journalist? En iemand die er als expert op komt draven?
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:14:03 #240
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200244851
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:06 schreef MadMaster het volgende:

[..]

'Vind ik' staat er toch ook?
We hebben ze allemaal gezien? Ik niet.
pi_200244852
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil die beelden zelf ook niet zien. De beeldden van Theo van Gogh en Pim Fortuyn heb ik lang weten te vermijden, maar uiteindelijk kwam ik ze toch ergens tegen op een onverwacht moment waar geen waarschuwing aan vooraf ging.
Wel interessant dit. Je hoort bij de uitzonderingen. Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen de beelden juist willen zien. Niet vanuit een soort sadisme, maar puur uit morbide nieuwsgierigheid. Is het echt zo erg als ik mij nu inbeeld? wie was de dader? enz.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:14:46 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200244858
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf.
ja dat doe ik m'n hele leven al, wat wil je daarmee zeggen?
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:14:52 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200244859
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Mwoah. Eén van de meest vooraanstaande journalisten van het land heeft juist een aanslag op z'n leven achter de rug. In iedere vrije samenleving is dat nogal wat. Maar mensen in Nederland lijken te zijn afgestompt door de al tijden gaande zijnde degeneratie. Och. 1 politicus. 1 advocaat. 1 journalist.

Slaap zacht :Z
Vergeet de filmmaker niet!
The End Times are wild
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:14:54 #244
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200244860
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En is een presentator van RTL Boulevard een journalist? En iemand die er als expert op komt draven?
Ok, je kent Peter r de Vries verder wel?
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:14:58 #245
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200244861
De meest zieke gore staat open en bloot op internet, kennen we de beelden nog van IS? Ik heb toch graag dat de keus aan de burger over gelaten wordt ipv aan de wetgever.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_200244866
Als je die filmpjes niet wilt zien is het volgens mij vrij gemakkelijk om niet bepaalde mensen te volgen op Twitter, niet in die hashtag te kijken, en al helemaal niet Geenstijl.nl openen. Volgens mij kom je er dan zo goed als niet mee in aanraking.

Dat gezeik erover is wel ongelofelijk 'van deze tijd' hoor.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:15:49 #247
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200244872
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:12 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wanneer dan wel en wie bepaalt dat? Journalistiek is een vrij beroep.
Je weet duidelijk niet wat vrij beroep betekent. Voel je vrij om zelfs op wikipedia de definitie even op te zoeken.
pi_200244887
Peter Rrrrrrrrrrrrrrr vond toch ook dat die journalisten van Charlie Hebdo het aan zichzelf te danken hadden?

quote:
De Vries benadrukte dat Mohammed in het islamitische geloof niet mag worden afgebeeld. “Ze hebben bij herhaling spotprenten geplaatst die de profeet beledigden. Op het moment dat je dat doet, en je beeldt hem zelfs af in compromitterende situaties, dan roept dat heftige situaties op.”

https://www.metronieuws.n(...)en-peter-r-de-vries/
Nu is hij zelf neergeschoten omdat hij te dicht tegen de macro-maffia aanschurkte. Vertrouwenspersoon van een kroongetuigen is een andere rol dan journalist. Dat roept nu eenmaal heftige situaties op.
pi_200244888
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Op GeenStijl hebben ze nu demontratief het filmpje geplaatst van de op de grond liggende Peter R. Omdat ze de censuur maar flauwekul vinden ofzo. Bah wat is dat toch een cynische klote site.
ze moeten iets om nog kliks te krijgen. De stukjes stront die daar anno 2021 op geschreven worden zijn echt stuitend. Zonde, was 10 jaar geleden echt een goede website. Nu zijn ze vooral een parodie op zichzelf
U MAD?
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:17:29 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200244896
Het is een beetje raar om gelijktijdig te roepen dat met deze moord de persvrijheid wordt aangevallen en tegelijkertijd het plaatsen van de beelden te verbieden.

Verder ging het denk ik niet om persvrijheid maar gewoon om een afrekening in het kader van criminele zaken en getuigen. Dus het een aanval op de persvrijheid te noemen is onzin. Je moet zeggen dat we steeds verder afglijden richting een narco-staat.
The End Times are wild
pi_200244901
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ga jij je nu echt afvragen of De Vries journalist is??????
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:18:01 #252
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200244911
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat is echt heel bijzonder idd. Toen ik ooit stond te wachten voor het spoor en de bomen uiteindelijk open gingen, viel me op dat iedereen bleef staan ipv overstak. Ik stapte uit mn auto om te kijken wat er was en een stuk of vijf mensen riepen dat ze een meisje hadden zien springen. Ze was tegen de voorkant aan gebotst lag een stukje verderop in de berm in het gras. Er kwamen ondertussen meer mensen bij staan, maar níemand ging er naartoe. Ik heb toen naar mn kinderen geroepen dat ze onder geen beding uit de auto mochten komen, heb een omstander gevraagd daarop toe te zien, en heb haar eerste hulp verleend.

Naast alle andere emoties die daarbij kwamen kijken, was ik achteraf ook opgelucht om te hebben mogen ervaren dat ik in zo'n situatie dus handel ipv afwacht: ik heb haar zelf vastgehouden, een omstander gesommeerd 112 te bellen, enz. Toen pas kwamen de anderen ook in actie. Ik vond het fijn om te weten dat ik blijkbaar die rol pak in zo'n situatie.
En ik denk dat 90% van die mensen die niets deden, vooraf van zichzelf hadden gedacht dat ze wel wat zouden doen in zo'n situatie.

En het wisselt ook. Ben ooit getuige geweest van een groep jongens die, voor een volle friettent, een zwerver in elkaar aan het schoppen waren. Niemand deed wat. Niemand en ik ook niet. Ik weet ook niet of ik de reden waarom ik niet handelde helemaal goedkeur naar mezelf toe.

Mijn kinderen, toen 2 en 4, waren er bij en hadden niets in de gaten. Ik bleef zitten omdat ik dat prettig vond. Als ik was opgestaan hadden ze het meegekregen en mogelijk ook gezien hoe hun vader betrokken was geraakt.

En misschien hebben meer mensen op zo'n moment een reden die voor hunzelf op die plek een goede is.
pi_200244915
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wel interessant dit. Je hoort bij de uitzonderingen. Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen de beelden juist willen zien. Niet vanuit een soort sadisme, maar puur uit morbide nieuwsgierigheid. Is het echt zo erg als ik mij nu inbeeld? wie was de dader? enz.
Ik kan me daar best wel iets bij voorstellen. Theo van Gogh werd bij mij om de hoek vermoord en ik piekerde er niet over om er naartoe te gaan en te kijken. Als je zo'n beeld op je netvlies hebt, kom je er niet eenvoudig vanaf. De een heeft daar waarschijnlijk meer last van dan de ander.

Ik heb zelf wel eens in een situatie gezeten die tegenwoordig maar wat graag wordt gefilmd en ik ben blij dat er toen nauwelijks mobiele telefoons waren. Als het gaat om een onbekend persoon en er geen sprake is van een of ander maatschappelijk belang, dan is het maken van foto's en video's niet chique. Al moet ik zeggen dat het misschien helpt bij de verwerking. Ik ben wel benieuwd hoe gefilmden daar zelf tegenaan kijken.
pi_200244919
Trouwens typisch dat de mensen die dit een aanslag/aanval op de persvrijheid noemen tegelijkertijd het hardst schreeuwen om beelden offline te halen. :')
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:18:34 #255
269767 miaeak
haw haw!
pi_200244920
Ik ben toch wel een beetje opgelucht geen bericht te lezen vanochtend dat hij zou zijn overleden. Had het eigenlijk wel verwacht. Maar dan nog als hij het overleefd, hoe komt hij er dan uit. Verschrikkelijk :'(
pi_200244927
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:16 schreef Aurelius het volgende:
Peter Rrrrrrrrrrrrrrr vond toch ook dat die journalisten van Charlie Hebdo het aan zichzelf te danken hadden?
[..]

Nu is hij zelf neergeschoten omdat hij te dicht tegen de macro-maffia aanschurkte. Vertrouwenspersoon van een kroongetuigen is een andere rol dan journalist. Dat roept nu eenmaal heftige situaties op.
Ja lekkere vergelijking pik. :')
pi_200244929
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat heeft ook een term in de psychologie/sociologie geloof ik.
Het is een bekend fenomeen. Als er 1 actie voert, lukt het de rest ook.
Dat is geen onwil. Dat is echt een soort bevroren en geschokte toestand. Je weet echt even niet wat je moet doen om te helpen.
Heel veel mensen zeggen van tevoren dat zij echt wel zullen helpen, maar in de praktijk kan je ook zomaar bevroren zijn.

Wat goed dat jij degene was die hulp bood! ^O^
pi_200244947
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:17 schreef de_boswachter het volgende:
ze moeten iets om nog kliks te krijgen. De stukjes stront die daar anno 2021 op geschreven worden zijn echt stuitend. Zonde, was 10 jaar geleden echt een goede website. Nu zijn ze vooral een parodie op zichzelf
Ik vind ze nog steeds goed. Minder puberaal sinds ze los van de Telegraaf groep zijn en zelfstandig verder zijn gegaan. Die Wob-onthulling van de Triumf Des Kaags documentaire kwam toch wel mooi van hun. :)
pi_200244952
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan me daar best wel iets bij voorstellen. Theo van Gogh werd bij mij om de hoek vermoord en ik piekerde er niet over om er naartoe te gaan en te kijken. Als je zo'n beeld op je netvlies hebt, kom je er niet eenvoudig vanaf. De een heeft daar waarschijnlijk meer last van dan de ander.

Ik heb zelf wel eens in een situatie gezeten die tegenwoordig maar wat graag wordt gefilmd en ik ben blij dat er toen nauwelijks mobiele telefoons waren. Als het gaat om een onbekend persoon en er geen sprake is van een of ander maatschappelijk belang, dan is het maken van foto's en video's niet chique. Al moet ik zeggen dat het misschien helpt bij de verwerking. Ik ben wel benieuwd hoe gefilmden daar zelf tegenaan kijken.
Klopt. Maar goed: wanneer is iets in maatschappelijk belang? Ik vind persoonlijk namelijk de argumentatie van geenstijl in deze wel sterk. Is het niet juist zaak dat mensen de rauwheid van de realiteit te zien krijgen? dat zoiets niet abstract blijft?
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:22:46 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200244984
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Ah, de beruchte kronkel in je kop.
Zie je de tegenspraak hiervan dan echt niet?

Ik vind het niet kies om die beelden te plaatsen, maar zou het ook niet verbieden. En al helemaal niet in naam van de persvrijheid.
The End Times are wild
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:22:47 #261
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200244985
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Klopt. Maar goed: wanneer is iets in maatschappelijk belang? Ik vind persoonlijk namelijk de argumentatie van geenstijl in deze wel sterk. Is het niet juist zaak dat mensen de rauwheid van de realiteit te zien krijgen? dat zoiets niet abstract blijft?
Mensen die rotten.com en bestgore.com in hun favorietenlijstje hebben staan want "De RaUwHeId VaN dE rEaLiTeIt!!!" :') :')
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:29:09 #262
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200245056
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:16 schreef Aurelius het volgende:
[..]

Wat denk je, dat hij zelf na de 30ste doodsbedreiging en nog beveiliging weigeren niet dacht dat er wel eens iets zou kunnen gebeuren?

Nogal wiedes dat hij er zelf voor koos dit risico te lopen. Hij vond zijn werk echter blijkbaar belangrijker. Dat is zijn keuze en dat moet hij zelf weten.

Maakt het niet minder walgelijk om iemand af te knallen
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')