Peter past duidelijk in hun imago-campagnequote:Op woensdag 7 juli 2021 09:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind dat persoonlijk wel een stap te ver eigenlijk, hun schriftelijke reactie gisteravond was voldoende.
Jantine en Piet van de straat zijn geen journalisten maar sensatiegeile lieden. Kijk eens waar ik getuige van was!!!!quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:07 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Op de Geenstijl site valt te lezen over het waarom de beelden blijven staan daar:
[..]
En eigenlijk kan ik hier wel een eind in mee gaan... (Hoe erg die beelden ook zijn en waarom je ze 'eigenlijk' niet moet willen zien... Vooral ook uit Piëteit met de nabestaanden...)
my ap ap a ap apologiesquote:Op woensdag 7 juli 2021 09:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat ongemakkelijke gewauwel van Willem A. die iets opleest van een papiertje dat door een ander geschreven is, is altijd een dramatische en gênante vertoning…
Houd geenstijl maar gewoon lekker op geenstijl.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:07 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Op de Geenstijl site valt te lezen over het waarom de beelden blijven staan daar:
[..]
En eigenlijk kan ik hier wel een eind in mee gaan... (Hoe erg die beelden ook zijn en waarom je ze 'eigenlijk' niet moet willen zien... Vooral ook uit Piëteit met de nabestaanden...)
Ik vind het maar gebazel eerlijk gezegd maar iedereen mag zelf weten wat hij of zij vindtquote:Op woensdag 7 juli 2021 09:07 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
En wat je vindt, breng je netjes naar de politie…quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind het maar gebazel eerlijk gezegd maar iedereen mag zelf weten wat hij of zij vindt
Media hebben een andere rol dan vrienden die elkaar informatie toe spelen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 08:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alle foto's en video's binnen no time via whatsapp binnen gekregen dus dat de media deze dan niet mogen publiceren vind ik ook een beetje flauw, we hebben het allemaal al gezien.
In de posting waar ik op reageerde werd niet gesproken over het object (wat er werd gefilmd) maar het motief. Er zouden zuivere en onzuivere motieven zijn. Dat impliceert dat een omstander die een foto van een neergeschoten Peter R. de Vries maakt onzuiver handelt (sensatie) en iemand die toevallig een perskaart heeft zuiver (nieuwsgaring). Zo zwart-wit is dat niet, zeker niet nu kranten en journaals geen monopolie meer op nieuws maken hebben.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat kan je niet objectief beoordelen, is niet zwart-wit. Hangt van ieders eigen morele kompas af. Ik vind het filmen van PRDV van dezelfde categorie als het filmen van slachtoffers van een auto-ongeluk en daar zijn de meeste mensen wel kritisch op.
Eens. Onnodig en waar ligt dan de grens, gewoon niet doen dus.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat kan je niet objectief beoordelen, is niet zwart-wit. Hangt van ieders eigen morele kompas af. Ik vind het filmen van PRDV van dezelfde categorie als het filmen van slachtoffers van een auto-ongeluk en daar zijn de meeste mensen wel kritisch op.
Wanneer dan wel en wie bepaalt dat? Journalistiek is een vrij beroep.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jantine en Piet van de straat zijn geen journalisten maar sensatiegeile lieden. Kijk eens waar ik getuige van was!!!!
Zo raar omdat journalistiek te noemen.
Ja.. En?quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De beelden van Fortuyn die werd gereanimeerd en er duidelijk een schotwond in zijn hoofd zat werden wel (semi-live) uitgezonden... en gefilmd door journalisten op het mediapark. Ook gewoon op YouTube te vinden trouwens.
Ik snap de filmer hier niet, die had zelf kunnen proberen te helpen en ik zou zelf in zo'n situatie ook nooit filmen, maar journalisten zijn vaak zelf ook niet beter (en ja, dat is hun werk, maar de beelden blijven hetzelfde).
Je kan je inderdaad afvragen waarom iemand gaat filmen in plaats van hulp bieden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Foto is anders dan film denk ik. De meningen zijn verdeeld maar ik zou zoiets nooit filmen en zit ook niet op die beelden te wachten. Ze zijn nooit gemaakt vanuit een zuiver motief ('nieuwsgaring') maar voornamelijk uit sensatie, het getuigt van weinig respect voor het slachtoffer en diens familie. Je kan er hele intellectuele discussies over voeren waarom het geen probleem zou moeten zijn, zoals die lul van een Bart Nijman doet, maar in wezen is het filmen gewoon respectloos.
En is een presentator van RTL Boulevard een journalist? En iemand die er als expert op komt draven?quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jantine en Piet van de straat zijn geen journalisten maar sensatiegeile lieden. Kijk eens waar ik getuige van was!!!!
Zo raar omdat journalistiek te noemen.
Wel interessant dit. Je hoort bij de uitzonderingen. Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen de beelden juist willen zien. Niet vanuit een soort sadisme, maar puur uit morbide nieuwsgierigheid. Is het echt zo erg als ik mij nu inbeeld? wie was de dader? enz.quote:Op woensdag 7 juli 2021 08:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wil die beelden zelf ook niet zien. De beeldden van Theo van Gogh en Pim Fortuyn heb ik lang weten te vermijden, maar uiteindelijk kwam ik ze toch ergens tegen op een onverwacht moment waar geen waarschuwing aan vooraf ging.
Vergeet de filmmaker niet!quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Mwoah. Eén van de meest vooraanstaande journalisten van het land heeft juist een aanslag op z'n leven achter de rug. In iedere vrije samenleving is dat nogal wat. Maar mensen in Nederland lijken te zijn afgestompt door de al tijden gaande zijnde degeneratie. Och. 1 politicus. 1 advocaat. 1 journalist.
Slaap zacht
Ok, je kent Peter r de Vries verder wel?quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En is een presentator van RTL Boulevard een journalist? En iemand die er als expert op komt draven?
Je weet duidelijk niet wat vrij beroep betekent. Voel je vrij om zelfs op wikipedia de definitie even op te zoeken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:12 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wanneer dan wel en wie bepaalt dat? Journalistiek is een vrij beroep.
Nu is hij zelf neergeschoten omdat hij te dicht tegen de macro-maffia aanschurkte. Vertrouwenspersoon van een kroongetuigen is een andere rol dan journalist. Dat roept nu eenmaal heftige situaties op.quote:De Vries benadrukte dat Mohammed in het islamitische geloof niet mag worden afgebeeld. “Ze hebben bij herhaling spotprenten geplaatst die de profeet beledigden. Op het moment dat je dat doet, en je beeldt hem zelfs af in compromitterende situaties, dan roept dat heftige situaties op.”
https://www.metronieuws.n(...)en-peter-r-de-vries/
ze moeten iets om nog kliks te krijgen. De stukjes stront die daar anno 2021 op geschreven worden zijn echt stuitend. Zonde, was 10 jaar geleden echt een goede website. Nu zijn ze vooral een parodie op zichzelfquote:Op woensdag 7 juli 2021 08:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Op GeenStijl hebben ze nu demontratief het filmpje geplaatst van de op de grond liggende Peter R. Omdat ze de censuur maar flauwekul vinden ofzo. Bah wat is dat toch een cynische klote site.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |