Ga jij je nu echt afvragen of De Vries journalist is??????quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En is een presentator van RTL Boulevard een journalist? En iemand die er als expert op komt draven?
En ik denk dat 90% van die mensen die niets deden, vooraf van zichzelf hadden gedacht dat ze wel wat zouden doen in zo'n situatie.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:07 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat is echt heel bijzonder idd. Toen ik ooit stond te wachten voor het spoor en de bomen uiteindelijk open gingen, viel me op dat iedereen bleef staan ipv overstak. Ik stapte uit mn auto om te kijken wat er was en een stuk of vijf mensen riepen dat ze een meisje hadden zien springen. Ze was tegen de voorkant aan gebotst lag een stukje verderop in de berm in het gras. Er kwamen ondertussen meer mensen bij staan, maar níemand ging er naartoe. Ik heb toen naar mn kinderen geroepen dat ze onder geen beding uit de auto mochten komen, heb een omstander gevraagd daarop toe te zien, en heb haar eerste hulp verleend.
Naast alle andere emoties die daarbij kwamen kijken, was ik achteraf ook opgelucht om te hebben mogen ervaren dat ik in zo'n situatie dus handel ipv afwacht: ik heb haar zelf vastgehouden, een omstander gesommeerd 112 te bellen, enz. Toen pas kwamen de anderen ook in actie. Ik vond het fijn om te weten dat ik blijkbaar die rol pak in zo'n situatie.
Ik kan me daar best wel iets bij voorstellen. Theo van Gogh werd bij mij om de hoek vermoord en ik piekerde er niet over om er naartoe te gaan en te kijken. Als je zo'n beeld op je netvlies hebt, kom je er niet eenvoudig vanaf. De een heeft daar waarschijnlijk meer last van dan de ander.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel interessant dit. Je hoort bij de uitzonderingen. Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen de beelden juist willen zien. Niet vanuit een soort sadisme, maar puur uit morbide nieuwsgierigheid. Is het echt zo erg als ik mij nu inbeeld? wie was de dader? enz.
Ja lekkere vergelijking pik.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:16 schreef Aurelius het volgende:
Peter Rrrrrrrrrrrrrrr vond toch ook dat die journalisten van Charlie Hebdo het aan zichzelf te danken hadden?
[..]
Nu is hij zelf neergeschoten omdat hij te dicht tegen de macro-maffia aanschurkte. Vertrouwenspersoon van een kroongetuigen is een andere rol dan journalist. Dat roept nu eenmaal heftige situaties op.
Dat heeft ook een term in de psychologie/sociologie geloof ik.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:07 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat is echt heel bijzonder idd. Toen ik ooit stond te wachten voor het spoor en de bomen uiteindelijk open gingen, viel me op dat iedereen bleef staan ipv overstak. Ik stapte uit mn auto om te kijken wat er was en een stuk of vijf mensen riepen dat ze een meisje hadden zien springen. Ze was tegen de voorkant aan gebotst lag een stukje verderop in de berm in het gras. Er kwamen ondertussen meer mensen bij staan, maar níemand ging er naartoe. Ik heb toen naar mn kinderen geroepen dat ze onder geen beding uit de auto mochten komen, heb een omstander gevraagd daarop toe te zien, en heb haar eerste hulp verleend.
Naast alle andere emoties die daarbij kwamen kijken, was ik achteraf ook opgelucht om te hebben mogen ervaren dat ik in zo'n situatie dus handel ipv afwacht: ik heb haar zelf vastgehouden, een omstander gesommeerd 112 te bellen, enz. Toen pas kwamen de anderen ook in actie. Ik vond het fijn om te weten dat ik blijkbaar die rol pak in zo'n situatie.
Ik vind ze nog steeds goed. Minder puberaal sinds ze los van de Telegraaf groep zijn en zelfstandig verder zijn gegaan. Die Wob-onthulling van de Triumf Des Kaags documentaire kwam toch wel mooi van hun.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:17 schreef de_boswachter het volgende:
ze moeten iets om nog kliks te krijgen. De stukjes stront die daar anno 2021 op geschreven worden zijn echt stuitend. Zonde, was 10 jaar geleden echt een goede website. Nu zijn ze vooral een parodie op zichzelf
Klopt. Maar goed: wanneer is iets in maatschappelijk belang? Ik vind persoonlijk namelijk de argumentatie van geenstijl in deze wel sterk. Is het niet juist zaak dat mensen de rauwheid van de realiteit te zien krijgen? dat zoiets niet abstract blijft?quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me daar best wel iets bij voorstellen. Theo van Gogh werd bij mij om de hoek vermoord en ik piekerde er niet over om er naartoe te gaan en te kijken. Als je zo'n beeld op je netvlies hebt, kom je er niet eenvoudig vanaf. De een heeft daar waarschijnlijk meer last van dan de ander.
Ik heb zelf wel eens in een situatie gezeten die tegenwoordig maar wat graag wordt gefilmd en ik ben blij dat er toen nauwelijks mobiele telefoons waren. Als het gaat om een onbekend persoon en er geen sprake is van een of ander maatschappelijk belang, dan is het maken van foto's en video's niet chique. Al moet ik zeggen dat het misschien helpt bij de verwerking. Ik ben wel benieuwd hoe gefilmden daar zelf tegenaan kijken.
Zie je de tegenspraak hiervan dan echt niet?quote:
Mensen die rotten.com en bestgore.com in hun favorietenlijstje hebben staan want "De RaUwHeId VaN dE rEaLiTeIt!!!"quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Maar goed: wanneer is iets in maatschappelijk belang? Ik vind persoonlijk namelijk de argumentatie van geenstijl in deze wel sterk. Is het niet juist zaak dat mensen de rauwheid van de realiteit te zien krijgen? dat zoiets niet abstract blijft?
Wat denk je, dat hij zelf na de 30ste doodsbedreiging en nog beveiliging weigeren niet dacht dat er wel eens iets zou kunnen gebeuren?quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:16 schreef Aurelius het volgende:
Peter Rrrrrrrrrrrrrrr vond toch ook dat die journalisten van Charlie Hebdo het aan zichzelf te danken hadden?
[..]
Nu is hij zelf neergeschoten omdat hij te dicht tegen de macro-maffia aanschurkte. Vertrouwenspersoon van een kroongetuigen is een andere rol dan journalist. Dat roept nu eenmaal heftige situaties op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |