abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juli 2021 @ 15:54:26 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200202151
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou hehe... Het begint eindelijk te dagen bij je...
O ja

Deze topic gaat over TATA steel en longkanker op de duurste grond van Nederland

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200202427
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:54 schreef michaelmoore het volgende:
op de duurste grond van Nederland
Dat valt wel mee. Wijk aan Zee is een gemoedelijk dorpje. Beetje vergane glorie. En die grond is uiteraard zwaar vervuild. Wordt een miljardenproject als dat gesaneerd moet worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200202455
Tijd voor een grote schoonmaak.
  zondag 4 juli 2021 @ 16:14:49 #204
323876 michaelmoore
pi_200202878
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:02 schreef Scorpie het volgende:
Tijd voor een grote schoonmaak.
juist
opruimen die zooi en TATA laten betalen, en voor de CO2 ook, en een normale prijs voor de energie net als iedereen

het moet maar eens over zijn met subsidie voor vervuilers
We moeten Nederland mooi en leefbaar maken, en gene subsidie voor smeerlappen en lucht en water vervuilers
Werkgelegenheid, ??
Me reet , dan gaan ze maar iets anders doen, , schoon werk is er zat
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Wijk aan Zee is een gemoedelijk dorpje. Beetje vergane glorie. En die grond is uiteraard zwaar vervuild. Wordt een miljardenproject als dat gesaneerd moet worden.
Als TATA weg is dan wordt Wijk aan Zee het duurste dorp van Nederland

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 04-07-2021 16:28:23 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200203827
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

juist
opruimen die zooi en TATA laten betalen, en voor de CO2 ook, en een normale prijs voor de energie net als iedereen

het moet maar eens over zijn met subsidie voor vervuilers
We moeten Nederland mooi en leefbaar maken, en gene subsidie voor smeerlappen en lucht en water vervuilers
Werkgelegenheid, ??
Me reet , dan gaan ze maar iets anders doen, , schoon werk is er zat
[..]

Als TATA weg is dan wordt Wijk aan Zee het duurste dorp van Nederland
Werkgelegenheid mijn reet uit de mond van iemand die met pensioen is.
  zondag 4 juli 2021 @ 16:48:46 #206
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_200203835
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:13 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie. Daar moet dus iets aan gebeuren.
Nee, dat is geen andere discussie, dit is precies de reden waarom er in de omgeving van Tata zoveel meer kanker gevallen zijn dan in de rest van Nederland.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 4 juli 2021 @ 16:50:45 #207
pi_200203873
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, dus nu is het niet de eindgebruiker... Als het om het milieu en het klimaat etc. gaat wordt het plotseling wel op het bordje van de eindgebruiker geschoven.
Geschoven inderdaad,dat is makkelijker dan het aanpakken van de bron.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_200203952
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:48 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Nee, dat is geen andere discussie, dit is precies de reden waarom er in de omgeving van Tata zoveel meer kanker gevallen zijn dan in de rest van Nederland.
Het is een andere discussie. Dat je de industrie dwingt te innoveren en dat men zich aan regels moet houden en om uitstoot te verminderen is iets anders dan alles gelijk te verplaatsen of te laten verdwijnen in een land met alleen recreatie, kleinschalig fruit etc en dure huizen voor de mensen die met pensioen zijn.
pi_200204098
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:12 schreef Merkie het volgende:
Snap het probleem eigenlijk niet. Het rapport had niet als doel om oorzaken aan te wijzen, daarom best logisch om stukken die speculeren over oorzaken uit het rapport te halen of anders te verwoorden.
Oh, wat was dan het doel van het rapport?
  zondag 4 juli 2021 @ 17:05:17 #210
323876 michaelmoore
pi_200204156
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:55 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is een andere discussie. Dat je de industrie dwingt te innoveren en dat men zich aan regels moet houden en om uitstoot te verminderen is iets anders dan alles gelijk te verplaatsen of te laten verdwijnen in een land met alleen recreatie, kleinschalig fruit etc en dure huizen voor de mensen die met pensioen zijn.
ALs TATA de CO2 heffing moet gaan betalen dan moeten ze wel weg

https://www.trouw.nl/nieu(...)tata-steel~bd5efecf/
quote:
'Als er een CO2-heffing komt, is het klaar met Tata Steel'
quote:
Dit zei Theo Henrar, bestuursvoorzitter van Tata Steel Nederland, vandaag tegen BNR Nieuwsradio. In Klavers plannen, eind december geopenbaard en vervat in een wetsontwerp, gaat de heffing in 2020 in en bedraagt die 25 euro per ton. In 2021 moet dat 50 euro per ton zijn.

Dat zou betekenen dat Tata Steel in 2020 circa 300 miljoen euro zou moeten aftikken voor de heffing
en in 2021 zo'n 600 miljoen.

Hoogovens stootte in 2017 ongeveer 12 megaton CO2 uit - dat is inclusief de emissies van de energiecentrale van Nuon in Velsen, die draait op hoogovengas. Hoogovens' gemiddelde winst over de afgelopen jaren bedroeg volgens een zegsman 190 miljoen euro.
  zondag 4 juli 2021 @ 17:05:26 #211
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200204164
quote:
In sommige centrumwijken piekt longkanker meer dan 50 procent boven het landelijk gemiddelde. Jaarlijks krijgen 35 Beverwijkers de ziekte, en dat is op de 40.000 Beverwijkers zeven patiënten meer dan normaal voor een gemeente van deze omvang
Nu zat ik een beetje te kijken op Volksgezondheid en Zorg maar dat is ongeveer net zoveel als Brabant, zuid Limburg, Twente, Rotterdam Rijnmond en Amsterdam...

Ik heb even gemist dat Tata daar ook zat.
  zondag 4 juli 2021 @ 17:07:16 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200204212
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:12 schreef Merkie het volgende:
Snap het probleem eigenlijk niet. Het rapport had niet als doel om oorzaken aan te wijzen, daarom best logisch om stukken die speculeren over oorzaken uit het rapport te halen of anders te verwoorden.
Hoe kom je erbij dat dat niet het doel was van het onderzoek. RIVM geeft opdracht een onderzoek te doen naar de incidentie van longkanker in dat gebied, maar het was niet de bedoeling om daar enige causaliteit te proberen te ontdekken?

Het is heel simpel, de GGD-directeur en zijn communicatiemedewerkers zijn aan de haal gegaan met het oorspronkelijke rapport.

quote:
Aanvankelijk werd Tata wel genoemd. In de samenvatting van de laatste versie is elke verwijzing naar Tata en industrie geschrapt. Het verband tussen longkanker en luchtverontreiniging werd ondergeschikt gemaakt aan rookgedrag als belangrijkste oorzaak van de dodelijke ziekte.
Blijkbaar wordt er in Beverwijk heel veel gerookt, vooral door vrouwen...

Als die GGD-directeur een beetje beroepseer had, had hij minimaal gevraagd om een vervolgonderzoek naar het verband tussen luchtverontreiniging en longkanker in dat gebied.
Maar nee, dat zou niet in het belang van de industrie zijn.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_200204274
quote:
2s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:08 schreef OllieA het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dat niet het doel was van het onderzoek. RIVM geeft opdracht een onderzoek te doen naar de incidentie van longkanker in dat gebied, maar het was niet de bedoeling om daar enige causaliteit te proberen te ontdekken?

Het is heel simpel, de GGD-directeur en zijn communicatiemedewerkers zijn aan de haal gegaan met het oorspronkelijke rapport.
[..]

Blijkbaar wordt er in Beverwijk heel veel gerookt, vooral door vrouwen...

Als die GGD-directeur een beetje beroepseer had, had hij minimaal gevraagd om een vervolgonderzoek naar het verband tussen luchtverontreiniging en longkanker in dat gebied.
Maar nee, dat zou niet in het belang van de industrie zijn.
He shit, ik had zo graag zijn verhaal willen horen.
pi_200204315
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nu zat ik een beetje te kijken op Volksgezondheid en Zorg maar dat is ongeveer net zoveel als Brabant, zuid Limburg, Twente, Rotterdam Rijnmond en Amsterdam...

[ afbeelding ]

Ik heb even gemist dat Tata daar ook zat.
https://www.volksgezondhe(...)longkanker-ggd-regio
cijfers tot 2016.

Ik ben genaaid. Sabic maar slopen.
  zondag 4 juli 2021 @ 17:15:09 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 4 juli 2021 @ 17:16:27 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200204368
quote:
Beverwijk, rookgemeente

De GGD heeft risicofactoren voor het optreden van longkanker wel in beeld: werkgerelateerde blootstelling aan stoffen zoals zware metalen en asbest en luchtverontreiniging in de leef- en werkomgeving kan (blijvende) gezondheidsklachten veroorzaken en uiteindelijk ook longkanker. Maar in veruit de meeste gevallen van longkanker is (mee)roken de boosdoener

En dit is in Beverwijk nou juist de factor die het vinden van de oorzaak van het grotere aantal mensen met longkanker bemoeilijkt, aldus Dekker. "Het aantal rokers is namelijk in deze gemeente ook veel hoger dan elders." De arts voert al jaren een strijd tegen rookverslaving en deed al eens aangifte tegen de tabaksindustrie.

De GGD laat weten dat roken in de laatste decennia meer voorkomt bij bevolkingsgroepen met een lagere opleiding - lage sociaal-economische status - en Beverwijk naar verhouding meer bevolkingsgroepen heeft met die status.
pi_200204647
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oké, dan post ik de laatste alinea nog even uit je bron.

quote:
Maar Dekker sluit niet per se uit dat Tata Steel iets te maken heeft met het grotere aantal mensen met longkanker, 'alleen het aantonen kan op dit moment gewoon niet'. "Je zou dan vanaf nu het aantal rokers in Beverwijk gelijk moeten trekken met andere gemeenten en dan kan je over 20 tot 30 jaar zien of er nog steeds een hoger aantal mensen is met longkanker."
Deze arts blijkt overigens weinig kaas gegeten te hebben van wetenschappelijk onderzoek. Natuurlijk is dat onderzoekbaar zonder dat je 20 tot 30 jaar moet wachten.

Het probleem is overigens niet of TATA ja dan nee de veroorzaker is. Het probleem is dat men de rapportage "rustig heeft willen laten landen". Dat men TATA op voorhand buiten beeld heeft willen houden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 4 juli 2021 @ 17:35:54 #219
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200204706
quote:
2s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:32 schreef OllieA het volgende:

Oké, dan post ik de laatste alinea nog even uit je bron.

Deze arts blijkt overigens weinig kaas gegeten te hebben van wetenschappelijk onderzoek. Natuurlijk is dat onderzoekbaar zonder dat je 20 tot 30 jaar moet wachten.

Het probleem is overigens niet of TATA ja dan nee de veroorzaker is. Het probleem is dat men de rapportage "rustig heeft willen laten landen". Dat men TATA op voorhand buiten beeld heeft willen houden.
Het toont ook niet aan dat TATA wel verantwoordelijk moet zijn voor de longkankergevallen. Zoals je in een eerdere post kon zien verschillen de cijfers niet heel veel met andere gebieden in Nederland. Als je het dus vanuit dat perspectief bekijkt snap ik wel dat TATA buiten beeld gehouden is. Ik bedoel 50% hoger dan het gemiddelde blijkt dus net zo hoog te zijn als Twente, Zuid Limburg, Brabant etc.
  zondag 4 juli 2021 @ 18:38:33 #220
323876 michaelmoore
pi_200205834
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 09:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)kerrapport-schrappen

Waarom laten we als zeer rijk en dichtbevolkt land deze industrie nog toe in Nederland?
We eten er toch geen boterham minder om als die z’n deuren sluit?

En niet alleen vanwege de kanker, maar ook vanwege de algehele vervuilling, de CO2 etc.

Ze moeten toch concurreren om de wereldmarkt, dus die paar euro die onder aan de streep overblijven zijn al die ellende niet waard.
Uiteraard, als Urgenda een zaak begint dan kunnen ze per onmiddellijk sluiten en terecht

Laten we Nederland mooi en gezond maken
Laat de vervuilers betalen en pak ze hun subsidie af

OOOO ze roken gewoon meer dan andere Nederlanders 8)7 8)7
quote:
Stelde de GGD eerder nog dat het 'aannemelijk is dat de luchtverontreiniging in de IJmond een rol heeft gespeeld',

in de eindversie van dat rapport wordt meer aandacht besteed aan het rookgedrag van de inwoners.

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 04-07-2021 19:01:40 ]
pi_200206198
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 13:49 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Dus nou is het de schuld van de eind gebruiker, lekkere VVD gedachte.
Je kan een individu niet verantwoordelijk houden voor het oplossen van maatschappelijke problemen.
Natuurlijk leveren individuen wel maatschappelijke problemen op maar daar hebben overheden voor om dit op te lossen.
Op te lossen.

Ja, de oplossing van het probleem dat staalbedrijven milieuschade veroorzaken is ... geen staal meer te gebruiken. Dus geen auto's, geen treinen, geen windturbines, geen bruggen, etc.

Maar misschien is dit voor de linksmensch gewoon niet te bevatten.
  zondag 4 juli 2021 @ 19:03:05 #222
323876 michaelmoore
pi_200206281
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Op te lossen.

Ja, de oplossing van het probleem dat staalbedrijven milieuschade veroorzaken is ... geen staal meer te gebruiken. Dus geen auto's, geen treinen, geen windturbines, geen bruggen, etc.

O laat die zooi dan maar staan daar

ik denk dat eider bouwbedrijf gewoon de marktprijs betaald
De locatie van de ijzererts smelter doet er niet toe

marktprijs blijft marktprijs
  zondag 4 juli 2021 @ 19:04:12 #223
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200206571
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het toont ook niet aan dat TATA wel verantwoordelijk moet zijn voor de longkankergevallen. Zoals je in een eerdere post kon zien verschillen de cijfers niet heel veel met andere gebieden in Nederland. Als je het dus vanuit dat perspectief bekijkt snap ik wel dat TATA buiten beeld gehouden is. Ik bedoel 50% hoger dan het gemiddelde blijkt dus net zo hoog te zijn als Twente, Zuid Limburg, Brabant etc.
Ik pak even de quote erbij uit je post #211.

quote:
In sommige centrumwijken piekt longkanker meer dan 50 procent boven het landelijk gemiddelde. Jaarlijks krijgen 35 Beverwijkers de ziekte, en dat is op de 40.000 Beverwijkers zeven patiënten meer dan normaal voor een gemeente van deze omvang
35 is 7 meer dan normaal. 28 is dus normaal, 7 meer is 25%, en niet 50%. Die 50% gaat over specifieke wijken in Beverwijk.

De getallen die in de legenda van het plaatje in post #211 staan, zijn per 10.000 inwoners van een GGD-regio.
35 op 40.000 in Beverwijk geeft dan 8.75, en dat valt dan nog hoger uit dan de 'zwaarste' groep die loopt van 8.0-8.3 Dan vind ik het niet vreemd dat de RIVM dat alarmerend vindt, en om een onderzoek vraagt.
Dat dan vervolgens de GGD een politiek publicitair spelletje gaat spelen vind ik zwak gezegd zeer discutabel.

En nogmaals, ik zeg niet dat TATA schuldig is, mijn idee is dat de GGD-directeur de laan uitgestuurd moet worden, en dat er nader onderzoek in die regio noodzakelijk is.

(Mocht ik me overigens ergens misrekenen, dan hoor ik dat graag)
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 4 juli 2021 @ 19:29:30 #225
323876 michaelmoore
pi_200206720
quote:
2s.gif Op zondag 4 juli 2021 19:19 schreef OllieA het volgende:

[..]

[..]

35 is 7 meer dan normaal. 28 is dus normaal, 7 meer is 25%, en niet 50%. Die 50% gaat over specifieke wijken in Beverwijk.

De getallen die in de legenda van het plaatje in post #211 staan, zijn per 10.000 inwoners van een GGD-regio.
35 op 40.000 in Beverwijk geeft dan 8.75, en dat valt dan nog hoger uit dan de 'zwaarste' groep die loopt van 8.0-8.3 Dan vind ik het niet vreemd dat de RIVM dat alarmerend vindt, en om een onderzoek vraagt.
Dat dan vervolgens de GGD een politiek publicitair spelletje gaat spelen vind ik zwak gezegd zeer discutabel.

En nogmaals, ik zeg niet dat TATA schuldig is, mijn idee is dat de GGD-directeur de laan uitgestuurd moet worden, en dat er nader onderzoek in die regio noodzakelijk is.

In de USA zou TATA voor het gerecht gesleept worden met en miljarden claim

Dat kan de reden zijn dat de GGD is omgekocht
pi_200206771
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 19:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In de USA zou TATA voor het gerecht gesleept worden met en miljarden claim

Dat kan de reden zijn dat de GGD is omgekocht
Jij bent wel vaak van de 'grote stappen, snel thuis' redeneringen hè. Laten we de discussie een beetje serieus houden.
/ignore vanaf nu
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 4 juli 2021 @ 19:50:55 #227
323876 michaelmoore
pi_200206977
quote:
2s.gif Op zondag 4 juli 2021 19:33 schreef OllieA het volgende:

[..]

Jij bent wel vaak van de 'grote stappen, snel thuis' redeneringen hè. Laten we de discussie een beetje serieus houden.
/ignore vanaf nu
je snapt het niet
  zondag 4 juli 2021 @ 19:59:34 #228
323876 michaelmoore
pi_200207120
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Op te lossen.

https://www.telegraaf.nl/(...)-in-russische-handen

De HAK lis gekocht door de Russen , nu hebbe we geen groenten meer , dat snapt de linkschmensch niet

quote:
Vegan
HAK heeft de tijdgeest mee, want plantaardig voedsel, 'vegan', staat momenteel erg in de belangstelling.

De groentefabriek probeert de consument aan de kikkererwten en linzen te krijgen, naast de vertrouwde bruine bonen en kapucijners.

Ook is het gelukt om de Amerikaanse kidneybonen in Zeeuws-Vlaanderen te laten telen, zodat de niet van ver hoeven te komen.
De groentefabriek presenteert zich naar buiten toe als een 'groen' bedrijf.
  zondag 4 juli 2021 @ 20:05:33 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200207196
quote:
2s.gif Op zondag 4 juli 2021 19:19 schreef OllieA het volgende:

8.3 Per 10.000 inwoners voor bv Brabant, als ik dat dan omreken is dat 33.2 per 40.000. Het kan aan mij liggen maar dat vind ik niet een heel schokkend verschil met 35... Twente laat een soortgelijk cijfer zien. Dus ik kan me zo voorstellen dat in een wijk als Woensel West het getal nog wel een stukje hoger ligt.

quote:

Je rekent nergens mis maar ik vind het niet een significant verschil. Zeker niet als er ook nog een keer gezegd wordt dat er in Beverwijk meer gerookt wordt.
  zondag 4 juli 2021 @ 20:07:12 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200207224
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
De HAK lis gekocht door de Russen , nu hebbe we geen groenten meer , dat snapt de linkschmensch niet
Vooral de boeren uitroken dan hebben we helemaal geen groenten meer... :')
  zondag 4 juli 2021 @ 20:07:33 #231
pi_200207228
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:55 schreef Cherni het volgende:

[..]

Weet niet welke discussie jij aan het voeren bent, volgens mij gaat het in dit topic over wat Tata veroorzaakt door zijn viezigheid, niet om innovatie, landbouw en huizenbouw dat is een hele andere discussie, het is geen discussie om over een andere invulling van de plaats te praten als dit niet aan de orde is maar dat er gepraat moet worden over de oplossing van de uitstoot en viezigheid.
  zondag 4 juli 2021 @ 20:10:04 #232
pi_200207268
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ALs TATA de CO2 heffing moet gaan betalen dan moeten ze wel weg

https://www.trouw.nl/nieu(...)tata-steel~bd5efecf/
[..]

[..]

Je snapt dat dit een dreigement van Tata is om onder de heffing uit te komen onder het mom van werkgelegenheid en zo.
  zondag 4 juli 2021 @ 20:11:49 #233
323876 michaelmoore
pi_200207292
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:10 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Je snapt dat dit een dreigement van Tata is om onder de heffing uit te komen onder het mom van werkgelegenheid en zo.
Het is gewoon de waarheid

als de de troep maar opruimen als ze weggaan
  zondag 4 juli 2021 @ 20:12:40 #234
323876 michaelmoore
pi_200207302
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vooral de boeren tuinbouw uitroken dan hebben we helemaal geen groenten meer... :')
Tuinbouwers viden het niet leuk om Boeren genoemd te worden

Maar de russen krijgen die potten ook wel vol hoor
alleen voorzichtig eten voortaan , je weet niet wat erin zit he
  zondag 4 juli 2021 @ 20:13:39 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 4 juli 2021 @ 20:14:21 #236
323876 michaelmoore
pi_200207327
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Allemaal landbouw en oh, er is ook bemesting nodig... Heel gek allemaal.
Glastuinbouw heeft nauwelijks bestrijdingsmiddelen
  zondag 4 juli 2021 @ 20:15:04 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 4 juli 2021 @ 20:20:22 #238
323876 michaelmoore
pi_200207413
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is dat een soort mest???
https://www.groentennieuw(...)-een-goed-evenwicht/

substraat

ga eens een keer on een glastuinbouwbedrijf kijken dan leer je wat
https://www.groentennieuw(...)j-ons-onderscheiden/
komt nauwelijks nog grond aan te pas
  zondag 4 juli 2021 @ 20:27:46 #239
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200207534
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

https://www.groentennieuw(...)-een-goed-evenwicht/

substraat

ga eens een keer on een glastuinbouwbedrijf kijken dan leer je wat
https://www.groentennieuw(...)j-ons-onderscheiden/
komt nauwelijks nog grond aan te pas
quote:
Duitse telers over Grow Bags van Ziegler GmbH

"Met dit duurzame substraat kunnen wij ons onderscheiden"
Next...

En verder zou je eens uit moeten gaan zoeken wat er precies in de glastuinbouw verbouwd wordt en wat er uiteindelijk in de potten van Hak verdwijnt...
  zondag 4 juli 2021 @ 20:31:29 #240
323876 michaelmoore
pi_200207592
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Next...

En verder zou je eens uit moeten gaan zoeken wat er precies in de glastuinbouw verbouwd wordt en wat er uiteindelijk in de potten van Hak verdwijnt...
kunnen ze zich onderscheiden boven het gewone substraat

Ik heb de middelbare tuinbouw school gedaan dus ik weet echt alles wat er daar gebeurt , heb alle bestrijdingsmiddelen gebruikt
van DDT tot Gramoxone tot captan,en kwik dat ik nog leef is een godswonder
ik heb alle soorten kassen van binnen gezien en de overgang van grond naar substraat meegemaakt

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 04-07-2021 20:37:41 ]
  zondag 4 juli 2021 @ 20:49:47 #241
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_200207852
Wellicht is er weinig schimmigs aan deze kwestie, iets met omkoping van de GGD et cetera. Iemand grapte hier onlangs dat omwonenden daar meer zouden roken dan elders in NL.
Mensen in de omgeving, vooral Wijk aan Zee en Beverwijk roken van oudsher inderdaad bijzonder veel, bezigden andere leefstijlen of functionele methoden in de huiselijke sfeer die (zeer) kankerverwekkend kunnen zijn, en nu nog
Vele tientallen jaren geleden was men hiervan al op de hoogte.

En daar valt dus best wat voor te zeggen, het is helegaar niet zo'n vreemde opmerking want intern zijn er vast meerdere dingen die men al jarenlang weet. Als de interne kennis over het een en ander gewoon bestaat, het middels statistieken van het plaatselijk burgerlijke gedrag zonneklaar is dat veel inwoners rondom inderdaad ongezonder zouden leven en aanzienlijk meer roken dan elders, dan zou staalgigant Tata Steel daar onterecht de schuld van krijgen en is het niet voor niets dat men de koe bij de horens vat.

Ter illustratie: jaren geleden klaagde Amerikaanse rokers die later klachten kregen uiteindelijk de leverancier aan en dienden enorme schadeclaims in. Te gek voor woorden!
Mensen in de omgeving van de staalgigant dienen voor hun eigen gezondheid en hun medemensen aldaar nu eindelijk eens hun verantwoordelijkheid te gaan nemen i.p.v. afschuiven op Tata Steel.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 4 juli 2021 @ 20:54:22 #242
323876 michaelmoore
pi_200207920
quote:
4s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:49 schreef Scjvb het volgende:
Wellicht is er weinig schimmigs aan deze kwestie, iets met omkoping van de GGD et cetera. Iemand grapte hier onlangs dat omwonenden daar meer zouden roken dan elders in NL.
Mensen in de omgeving, vooral Wijk aan Zee en Beverwijk roken van oudsher inderdaad bijzonder veel, bezigden andere leefstijlen of functionele methoden in de huiselijke sfeer die (zeer) kankerverwekkend kunnen zijn, en nu nog
Vele tientallen jaren geleden was men hiervan al op de hoogte.

En daar valt dus best wat voor te zeggen, het is helegaar niet zo'n vreemde opmerking want intern zijn er vast meerdere dingen die men al jarenlang weet. Als de interne kennis over het een en ander bestaat en middels statistieken van het plaatselijk burgerlijke gedrag zonneklaar is dat veel inwoners rondom inderdaad ongezonder zouden leven, aanzienlijk meer roken dan elders, dan zou staalgigant Tata Steel daar onterecht de schuld van krijgen en is het niet voor niets dat men de koe bij de horens vat.

Ter illustratie: jaren geleden klaagde Amerikaanse rokers die later klachten kregen uiteindelijk de leverancier aan en dienden enorme schadeclaims in. Te gek voor woorden!
Mensen in de omgeving van de staalgigant dienen voor hun eigen gezondheid en hun medemensen aldaar nu eindelijk eens hun verantwoordelijkheid te gaan nemen i.p.v. afschuiven op Tata Steel.

Scjvb
men rookt daar niet meer dan elders in Nederland dat is aangetoond
veel van de longkanker gevallen hadden NOOIT gerookt

dat ter info

De bovenmatige longkanker binnen een straal in de omgeving van TATA , zal wel door TATA komen ,

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 04-07-2021 21:02:28 ]
  zondag 4 juli 2021 @ 21:17:32 #243
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_200208281
Stinkt naar misdaad en verdient tot op de bodem uitgezocht te worden.

Maar hou je adem maar niet in. :')
  zondag 4 juli 2021 @ 21:18:34 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 4 juli 2021 @ 21:25:44 #245
323876 michaelmoore
pi_200208416
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bron?
https://eenvandaag.avrotr(...)l-dan-eerder-bekend/
quote:
Nog meer mensen met longkanker in de omgeving van Tata Steel dan eerder bekend
quote:
Geschrokken van de cijfers
En als je per postcodegebied kijkt, ligt dat percentage op sommige plekken nog veel hoger.

Zo is er 51 procent meer longkanker dan het landelijk gemiddelde in postcodegebied 1941,
dat in Beverwijk ligt. In Velsen ligt postcodegebied 1976, daar is sprake van 46 procent meer longkanker en in postcodegebied 1973, ook in Velsen, 40 procent meer.

Voorzitter Thijs Merkx van het IKNL is geschrokken van deze cijfers: "Dan kijk ik in de spiegel en denk: hadden wij niet eerder aan de bel moeten trekken richting de bevolking en overheden? Hadden wij hier geen rol in kunnen hebben?"

quote:
Cijfers exorbitant hoog
Huisarts Luc Verkouteren, die al ruim 15 jaar een praktijk heeft in IJmuiden, is niet verbaasd over de nieuwe cijfers:

"Ze bevestigen wat we al weten, namelijk dat de longkankercijfers exorbitant hoog zijn rondom de fabriek van Tata Steel.

Voor de gezondheid van mensen is dit schokkend en zeer verontrustend."

Dat roken de bekendste oorzaak is van longkanker, erkent ook Verkouteren. "Maar als je naar deze gegevens kijkt, kun je niet meer zeggen dat dit alleen door roken komt. Er zijn veel andere stoffen die ook longkanker veroorzaken, denk aan benzeen en PAX. Stoffen die in grote hoeveelheden vrijkomen op het terrein van Tata Steel en zonder filteren de lucht in worden gestoten."
  zondag 4 juli 2021 @ 21:27:38 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 4 juli 2021 @ 22:08:20 #247
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200209205
Als Tata niet financieel gezond kan functioneren binnen de normale milieu-eisen dan moeten ze sluiten, moeilijker is het niet. Dat die eisen continu aangescherpt worden mag daarbij ook geen verrassing zijn. Jouw winst ten koste van mijn gezondheid is tenslotte nogal een slechte ruil.

Industrieën die hun eigen troep opruimen lijkt mij daarbij ook volkomen normaal en afdwingbaar. Jouw winst ten koste van mijn vervuilde buurt is tenslotte ook nogal een slechte ruil.

Binnen die twee randvoorwaarden mogen onze VVD vriendjes hun zaken doen. Al dat emotionele gejank over “oh oh de werkgelegenheid en die arme tata arbeiders” heeft daarbij weinig toegevoegde waarde. Werkgelegenheid komt en gaat, we laten hier ook geen schepen op het strand lopen om te ontmantelen, simpel zat.

Oh ja en een beetje onderzoek of er iets aan de hand is met dat GGD rapport lijkt mij op zijn plaats.
  zondag 4 juli 2021 @ 23:06:50 #248
323876 michaelmoore
pi_200210061
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:08 schreef mcmlxiv het volgende:
Als Tata niet financieel gezond kan functioneren binnen de normale milieu-eisen dan moeten ze sluiten, moeilijker is het niet. Dat die eisen continu aangescherpt worden mag daarbij ook geen verrassing zijn. Jouw winst ten koste van mijn gezondheid is tenslotte nogal een slechte ruil.

Industrieën die hun eigen troep opruimen lijkt mij daarbij ook volkomen normaal en afdwingbaar. Jouw winst ten koste van mijn vervuilde buurt is tenslotte ook nogal een slechte ruil.

Binnen die twee randvoorwaarden mogen onze VVD vriendjes hun zaken doen. Al dat emotionele gejank over “oh oh de werkgelegenheid en die arme tata arbeiders” heeft daarbij weinig toegevoegde waarde. Werkgelegenheid komt en gaat, we laten hier ook geen schepen op het strand lopen om te ontmantelen, simpel zat.

Oh ja en een beetje onderzoek of er iets aan de hand is met dat GGD rapport lijkt mij op zijn plaats.
Zeer Zeer juist ^O^ ^O^
pi_200210129
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

8.3 Per 10.000 inwoners voor bv Brabant, als ik dat dan omreken is dat 33.2 per 40.000. Het kan aan mij liggen maar dat vind ik niet een heel schokkend verschil met 35... Twente laat een soortgelijk cijfer zien. Dus ik kan me zo voorstellen dat in een wijk als Woensel West het getal nog wel een stukje hoger ligt.
[..]

Je rekent nergens mis maar ik vind het niet een significant verschil. Zeker niet als er ook nog een keer gezegd wordt dat er in Beverwijk meer gerookt wordt.
Ik vind dat verschil groot genoeg om nogmaals een nader onderzoek in te stellen. Jij blijkbaar niet, en dat snap ik niet echt. Dat onderzoek zou TATA ook kunnen vrijpleiten, immers?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 4 juli 2021 @ 23:31:17 #250
345631 Scjvb
pi_200210323
Het lijkt mij evident en niet meer dan redelijk wanneer hier ook sprake kan zijn van 'gelijk oversteken'. Het zou menig omwonende in deze regio sieren om ook eens eigen verantwoordelijkheid te nemen door gezonder te gaan leven.
Er zit natuurlijk een kern van waarheid is dat Tata Steel bepaalde stoffen uitstoot. Als de wind verkeerd staat ruikt men dat in Haarlem soms ook, maar evengoed lijkt het ons allesbehalve alarmerend in die zin dat er sprake zou zijn van heuse kankerverwekkende situaties voor Wijk aan Zee, Velsen Noord, Beverwijk en eventueel ook Heemskerk.

Daartegen zijn er maatregelen gepresenteerd, en wel in de vorm van heuse terugdringing van onnodige uitstoot van gassen en per ongeluk in mindere mate grafietregens middels overkapping. Opslag van het een en ander onder de Noordzee binnen afzienbare tijd behoort ook tot Tata Steels plannen om eenieder redelijkerwijs tegemoet te komen, en dat alles heeft nu eenmaal tijd nodig waarvan het RIVM uiteraard goed op de hoogte is.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 4 juli 2021 @ 23:42:30 #251
323876 michaelmoore
pi_200210428
quote:
4s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:31 schreef Scjvb het volgende:
Het lijkt mij evident en niet meer dan redelijk wanneer hier ook sprake kan zijn van 'gelijk oversteken'.

Het zou menig omwonende in deze regio sieren om ook eens eigen verantwoordelijkheid te nemen door gezonder te gaan leven.

Scjvb
O jij staat als jurist op de loonlijst van TATA

en nu ga je de omwonenden de schuld geven dat ze kanker krijgen

quote:
maar evengoed lijkt het ons allesbehalve alarmerend in die zin dat er sprake zou zijn van heuse kankerverwekkende situaties voor Wijk aan Zee, Velsen Noord, Beverwijk en eventueel ook Heemskerk.
Dit is een rare zin

[ Bericht 25% gewijzigd door michaelmoore op 04-07-2021 23:49:14 ]
  zondag 4 juli 2021 @ 23:53:10 #252
345631 Scjvb
pi_200210494
quote:
maar evengoed lijkt het ons allesbehalve alarmerend in die zin dat er sprake zou zijn van heuse kankerverwekkende situaties voor Wijk aan Zee, Velsen Noord, Beverwijk en eventueel ook Heemskerk.
quote:
Dit is een rare zin
Wij denken dat het verhaal over kankerverwekkende situaties door toedoen van Tata Steel wel los loopt. Het wordt veel groter gemaakt dan het in werkelijkheid is.
  maandag 5 juli 2021 @ 04:59:35 #253
323876 michaelmoore
pi_200211050
quote:
2s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:53 schreef Scjvb het volgende:

[..]

[..]

Wij denken dat het verhaal over kankerverwekkende situaties door toedoen van Tata Steel wel los loopt. Het wordt veel groter gemaakt dan het in werkelijkheid is.
wij is jij en je baas TATA

kan dus ook goed zijn dat het nog veel groter zal worden
  maandag 5 juli 2021 @ 09:41:27 #254
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200212150
quote:
2s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:53 schreef Scjvb het volgende:

[..]

[..]

Aan wat jij denkt hebben mensen die longkanker gekregen hebben niet zoveel. Zeker mensen die wel degelijk gezond geleefd hebben en alsnog longkanker hebben gekregen.

Aanvullend onderzoek, specifiek gericht op de rol van Tata bij deze aandoening en eventuele andere aandoeningen lijkt mij zeer op zijn plaats. Als aannemelijk kan worden gemaakt dat Tata een rol speelt dan mag Tata ook een rol spelen in de financiering van de gezondheidszorg rondom deze kwaal EN mag Tata ook een rol spelen in het betalen van schadevergoedingen aan slachtoffers en nabestaanden.

Industrie is helemaal prima, maar wel industrie die ALLE kosten die ze veroorzaakt zelf betaald en niet afwentelt op de omgeving of de samenleving. Als Tata binnen die randvoorwaarden geen bestaansrecht heeft dan moet ze een andere plaats zoeken.
  maandag 5 juli 2021 @ 16:01:48 #255
323876 michaelmoore
pi_200216887
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:10 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Die werkgelegenheid van TATA daar veeg ik me reet mee af

dat is van het niveau India en derg
laat ze die ijzererts maar in het Ruhr gebied gaan smelten en niet aan onze schone zeekust

Dan mogen in ruil de Duitsers hier vrij van langkanker lekker komen ontspannen
  maandag 5 juli 2021 @ 16:35:53 #256
345631 Scjvb
pi_200217326
quote:
wij is jij en je baas TATA
Nee, beste Michael.

Wij hebben vanuit Amsterdam nu eenmaal waardevolle connecties met verschillende succesvolle en winstgevende bedrijven. Ikzelf heb al helemaal geen baas boven mij.

quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die werkgelegenheid van TATA daar veeg ik me reet mee af

dat is van het niveau India en derg
laat ze die ijzererts maar in het Ruhr gebied gaan smelten en niet aan onze schone zeekust

Dan mogen in ruil de Duitsers hier vrij van langkanker lekker komen ontspannen
Ik respecteer uw frustratie en alle aandacht die u in dit onderwerp steekt, evenals van sommige anderen die eveneens in een dagelijkse (mogelijk dwangmatige) waan moeten leven dat zulke bedrijven meer schade berokkenen dan economisch gewin.
Tata Steel, het voormalige Koninklijke Nederlandsche Hoogovens, bestaat immers al meer dan honderd jaar in het destijds daartoe aangewezen gebied.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Hoogovens

Allerhande klachten hieromtrent lijken vrij modieus en trendmatig te zijn geworden afgelopen decennia. Derhalve denken veel economen en andere goed geínformeerde hoogwaardigheidsbekleders dat huidige criteria onder het kopje ''vervuilend en kankerverwekkend'' onder valse voorwendselen gebezigd wordt.
Dus mogen omwonenden nu best zelf hun eigen verantwoordelijkheid eens gaan nemen, minder roken etc. en het niet allemaal afschuiven op dat kleine beetje luchtverontreiniging waarover in het verleden soms nauwelijks werd gerept.

Klachten en verwikkelingen rond Tata Steel blijven mijns inziens namelijk je reinste mierenneukerij. En wat dacht men anders van het auto- en vliegverkeer, et cetera. Alles in zijn geheel genomen levert immers veel meer verontreiniging op dan de staalfabriek zelf.

Mooie dag!

Scjvb
  maandag 5 juli 2021 @ 16:41:53 #257
323876 michaelmoore
pi_200217398
quote:
2s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:35 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Nee, beste Michael.

Wij hebben vanuit Amsterdam nu eenmaal waardevolle connecties met verschillende succesvolle en winstgevende bedrijven. Ikzelf heb al helemaal geen baas boven mij.
[..]

Tata Steel, het voormalige Koninklijke Nederlandsche Hoogovens, bestaat immers al meer dan honderd jaar in het destijds daartoe aangewezen gebied.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Hoogovens

Scjvb
Nee, het punt is :

De longkanker veroorzakende ijzersmelterij TATA , van de hr Mittal die hoort niet langer aan onze schone en dure zeekust

Daar is een ieder het over eens, de locatie is volledig fout en blokkeert de verdere ontwikkeling van de mooie Nederlandse zeekust .

Vroeger stond de hele zeekust vol met smerige fabrieken en scheepsbouwbedrijven en TATA is de laatste in de rij die weg moet

maandag 5 juli 2021 @ 16:45:36 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200217467
quote:
2s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:12 schreef OllieA het volgende:

Ik vind dat verschil groot genoeg om nogmaals een nader onderzoek in te stellen. Jij blijkbaar niet, en dat snap ik niet echt. Dat onderzoek zou TATA ook kunnen vrijpleiten, immers?
Verder onderzoek is ook prima. Maar dat ze op basis van deze getallen de naam Tata geschrapt hebben snap ik wel.
  maandag 5 juli 2021 @ 16:50:19 #259
345631 Scjvb
pi_200217548
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee, het punt is :

De longkaker veroorzakende ijzersmelterij TATA , van de hr Mittal die hoort niet langer aan onze schone en dure zeekust

Daar is een ieder het over eens, de locatie is volledig fout en blokkeert de verdere ontwikkeling van de mooie Nederlandse zeekust .

Vroeger stond de hele zeekust vol met smerige fabrieken en scheepsbouwbedrijven en TATA is de laatste in de rij die weg moet
En dat laatste is nou precies het punt wat ik wil maken: er is intussen al zoveel verdwenen (schoner geworden), dus begrijpt men nu niet wat het verdwijnen van Mittals economisch gezinde ijzersmelterij toevoegt. Luchtverontreiniging in meer of mindere mate blijft toch bestaan, en dit valt hier in NL allemaal best mee.

De rest lijkt mij helder met redenen omkleed.

Scjvb
  maandag 5 juli 2021 @ 17:34:43 #260
323876 michaelmoore
pi_200218202
quote:
4s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:50 schreef Scjvb het volgende:

[..]

En dat laatste is nou precies het punt wat ik wil maken: er is intussen al zoveel verdwenen (schoner geworden), dus begrijpt men nu niet wat het verdwijnen van Mittals economisch gezinde ijzersmelterij toevoegt. Luchtverontreiniging in meer of mindere mate blijft toch bestaan, en dit valt hier in NL allemaal best mee.

De rest lijkt mij helder met redenen omkleed.

Scjvb
economisch gezond ,
Als TATA moet betalen voor de schade op gebied van CO2 , Fijnstof aan de zeekust en longkanker gevallen dan is TATA opeens niet meer economisch gezond

TATA veroorzaakt juist op die plaats veel economische schade

puur economisch gezond kan beter in een deel van de EU waar geen mensen wonen en geen toeristen naar toe willen
Meneer de externe TATA jurist
  maandag 5 juli 2021 @ 17:54:52 #261
345631 Scjvb
pi_200218427
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 17:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

economisch gezond ,
Als TATA moet betalen voor de schade op gebied van CO2 , Fijnstof aan de zeekust en longkanker gevallen dan is TATA opeens niet meer economisch gezond

TATA veroorzaakt juist op die plaats veel economische schade

puur economisch gezond kan beter in een deel van de EU waar geen mensen wonen en geen toeristen naar toe willen
Meneer de externe TATA jurist
Goed, Michael.

Rest mij u en nog 'n handjevol anderen sterkte toe te wensen in de strijd tegen Mittals ijzersmelterij van Tata Steel als zogenoemd (groot)vervuiler. :)
  maandag 5 juli 2021 @ 22:52:58 #262
323876 michaelmoore
pi_200222932
https://www.telegraaf.nl/(...)tata-steel-i-jmuiden

Tata steel gaat een Indiër hier als grote baas neerzetten iom hier de boel te vervuilen, lonen te drukken
door Indiërs hierheen te halen
quote:
India laat Nederlandse topman vallen

Weer bestuurscrisis bij Tata Steel IJmuiden
Door EDWIN VAN DER SCHOOT

1 uur geleden in FINANCIEEL
IJMUIDEN - De enige Nederlandse commissaris in de top van het Indiase staalbedrijf Tata Steel, Peter Blauwhoff, stapt op.
Hij legt ook het voorzitterschap van Tata Steel Nederland, het Nederlandse dochterbedrijf, neer.

De Hoogovens zijn de grootste vervuiler van Nederland en tevens een van de belangrijkste werkgevers
Dat bevestigt Tata Steel Nederland na aanleiding van berichten in Indiase media.

Blauwhoff vertrekt in beide functies omdat de Indiase aandeelhouder Tata Steel Ltd. zijn kandidatuur voor een tweede termijn als onafhankelijk voorzitter voor het Nederlandse dochterbedrijf niet steunt.

Daarmee wordt het Nederlandse dochterbedrijf ruim een jaar na het ontslag van bestuursvoorzitter Theo Henrar alweer in een bestuurscrisis geduwd door de Indiase aandeelhouder.

Staaldilemma in de IJmond: werk of gezondheid?

De botsing tussen Blauwhoff en de raad van bestuur in Mumbai komt op een uiterst ongelukkig moment, nu net de formele procedures zijn gestart om het Nederlandse staalbedrijf van Tata Steel los te knippen van het Britse Tata Steelbedrijf.
Die scheiding is een langgekoesterde wens van het Nederlandse bedrijf, dat naar eigen zeggen al jarenlang gebruikt wordt om Britse verliezen af te dekken.

Tata Steel-baas over longkanker, CO2, waterstof en staatsteun: 'Groen staal de toekomst'
Blauwhoff laat in een reactie weten tot zijn beslissing te zijn gekomen 'nu de Indiase aandeelhouder Tata Steel Ltd te kennen heeft gegeven na separatie de voorkeur te geven aan directe executive vertegenwoordiging' vanuit Mumbai in IJmuiden.
Het ligt daarmee in de lijn der verwachting dat Tata Steel Ltd een eigen bestuurder zal nomineren om op de stoel van Blauwhoff te gaan zitten.

Blauwhoff zelf laat verder weten dat deze beslissing 'onverwacht' komt.

In de nesten
De bestuurscrisis komt op een moment dat Tata Steel Nederland flink in de nesten zit. Omwonenden die milieu- en gezondheidsschade vrezen door de uitstoot van giftige stoffen door de staalfabrieken voeren de druk op het bedrijf flink op, terwijl het bedrijf de portemonnee ook zal moeten trekken om te vergroenen. Ondertussen willen de Indiërs best van het bedrijf af, maar haakten zowel Thyssenkrupp als het Zweedse SSAB tot frustratie van IJmuiden af als kopers of fusiepartners.
quote:
GGD-directeur laat naam Tata Steel uit longkankerrapport schrappen
Afgelopen week kwam de regionale GGD nog zwaar onder vuur te liggen, omdat een directeur de naam van Tata Steel als mogelijke oorzaak in een gevoelig rapport over het voorkomen van longkanker in de IJmond had laten schrappen.

Structuurregime
Tata Steel Nederland (TSN), het voormalige Koninklijke Hoogovens, is een Nederlands bedrijf volgens het zogeheten structuurregime. Dat betekent dat het ten alle tijde een eigen raad van commissarissen met zwaarwegende verantwoordelijkheden en rechten heeft. Dat heeft de afgelopen jaren al tot de nodige frustratie geleid bij de Indiase aandeelhouders, die wel aandeelhouder zijn, maar geen onbeperkte zeggenschap hebben over het bedrijf.

De raad van commissarissen van TSN moet voor ten minste de helft uit onafhankelijke leden bestaan, alle vier met gelijk stemrecht. De Ondernemingsraad draagt één van de vier voor.

Na het vertrek van Blauwhoff zal vicevoorzitter Marius Jonkhart de voorzittersrol tijdelijk op zich nemen, naast Henrik Adam, commissaris namens Tata Steel Ltd, en bankier Leni Boeren.

[ Bericht 46% gewijzigd door michaelmoore op 05-07-2021 22:59:33 ]
pi_200239382
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee, het punt is :

De longkanker veroorzakende ijzersmelterij TATA , van de hr Mittal die hoort niet langer aan onze schone en dure zeekust

[ afbeelding ]
Mittal? :')
  dinsdag 6 juli 2021 @ 23:03:20 #264
323876 michaelmoore
pi_200239763
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 22:55 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Mittal? :')
Ja Lakshmi Mittal,

Wat is daarmee ?

Read more at:
https://mumbaimirror.indi(...)t&utm_campaign=cppst de baas van TATA
https://mumbaimirror.indi(...)cleshow/15810191.cms
pi_200240716
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 23:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja Lakshmi Mittal,

Wat is daarmee ?

Read more at:
https://mumbaimirror.indi(...)t&utm_campaign=cppst de baas van TATA
https://mumbaimirror.indi(...)cleshow/15810191.cms
Mittal is een concurrent van Tata :')
pi_200411974
twitter
pi_200412009
Die bedrijven zoals Tata Steel zorgen voor veel uitstoot. Sluiten die zooi................
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:33:44 #268
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_200412419
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:50 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Ongetwijfeld het topje van de ijsberg.

Over 15 jaar zijn ze dicht, dat kan niet anders. Hopelijk weten ze het te versnellen.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  zondag 18 juli 2021 @ 00:23:11 #269
323876 michaelmoore
pi_200417488
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:54 schreef Remco2021 het volgende:
Die bedrijven zoals Tata Steel zorgen voor veel uitstoot. Sluiten die zooi................
uiteraard, en dat op het mooiste en duurste plekje van Nederland

zondag 18 juli 2021 @ 14:31:47 #270
345631 Scjvb
pi_200422908
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:54 schreef Remco2021 het volgende:
Er zal vast een bepaald percentage aan uitstoot plaatsvinden wat afkomstig is van het bedrijf, maar dat neemt niet weg dat het telkens veel groter wordt gemaakt dan het in werkelijkheid is. Verreweg de meeste vervuiling in de Randstad evenals het gebied rond Beverwijk vindt vooral plaats door andere vervuilingsbronnen i.p.v. Tata Steel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:33 schreef XDo het volgende:

[..]

Ongetwijfeld het topje van de ijsberg.

Over 15 jaar zijn ze dicht, dat kan niet anders. Hopelijk weten ze het te versnellen.
Wees hier niet al te zeker van, want uiteindelijk weegt het belang van een volop draaiende economie toch zwaarder!

Er staan binnen deze Europese staalgigant serieuze reorganisaties op stapel. Het realiseren van enigszins milieuvriendelijker installaties staat hoog op de agenda, al kost dit ook wat tijd en publiek geduld. Tata Steel gaat wellicht nog lange tijd door met omsmelten en produceren van duurzaam staal, hooguit op aangepaste wijze.

Scjvb
  donderdag 5 augustus 2021 @ 16:47:32 #271
323876 michaelmoore
pi_200758438
https://www.telegraaf.nl/(...)govens-naar-zich-toe

Inda gaat de hoogovens splitsen en het Engelse en Nederlandse deel apart verkopen
Ja de koers staat hoog en heeft nu nog een extra zetje gehad door intrekking van eigen aandelen

komt er nu een nog smerigere eigenaar van de oude Hoogovens > ??

quote:
India trekt voorzittershamer hoogovens naar zich toe
Door EDWIN VAN DER SCHOOT

Updated 1 min geleden
37 min geleden in FINANCIEEL
IJMUIDEN - De Indische staalbaas Thachat Narendran is door de Tata Steel Group naar voren geschoven om de voorzittershamer bij Tata Steel in IJmuiden op te pakken.

Eerder blokkeerde India nog een tweede termijn van de onafhankelijke Nederlandse voorzitter Peter Blauwhoff.
quote:
Narendran is ceo en Managing Director van Tata Steel Ltd (TSL), het moederbedrijf en de aandeelhouder van Tata Steel Nederland.

Tata Steel wil zijn Nederlandse en Britse bezit splitsen, om een of beide onderdelen direct te kunnen aansturen en verkopen.
pi_201179528
twitter

Geen idee of dit niet een eigen topic zou moeten krijgen, lijkt me wel. Maar man man man...

Het is niet realistisch, het zal niet kunnen, maar bij het lezen van deze kop dacht ik direct; 'oke, sluiten die tent'.

Edit: toch maar een eigen topic gemaakt: NWS / RIVM: stof rond Tata Steel 'onwenselijk' voor gezondheid van kinderen

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2021 11:11:02 ]
pi_201182188
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:08 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Geen idee of dit niet een eigen topic zou moeten krijgen, lijkt me wel. Maar man man man...

Het is niet realistisch, het zal niet kunnen, maar bij het lezen van deze kop dacht ik direct; 'oke, sluiten die tent'.

Edit: toch maar een eigen topic gemaakt: NWS / RIVM: stof rond Tata Steel 'onwenselijk' voor gezondheid van kinderen
Dit blijft politiek niet heel lang houdbaar meer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 2 september 2021 @ 15:34:58 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201182793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De mense stemmen zelf voor een partij die ze uitzuigt als wingewest.
The End Times are wild
pi_201183278
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Jawel man :')

Uit het artikel;
quote:
Toch worden de wettelijke normen die bepalen welk extra risico op kanker acceptabel is niet overschreden
Niets aan de hand dus.
pi_201186836
quote:
4s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:31 schreef Scjvb het volgende:
Het lijkt mij evident en niet meer dan redelijk wanneer hier ook sprake kan zijn van 'gelijk oversteken'. Het zou menig omwonende in deze regio sieren om ook eens eigen verantwoordelijkheid te nemen door gezonder te gaan leven.
Er zit natuurlijk een kern van waarheid is dat Tata Steel bepaalde stoffen uitstoot. Als de wind verkeerd staat ruikt men dat in Haarlem soms ook, maar evengoed lijkt het ons allesbehalve alarmerend in die zin dat er sprake zou zijn van heuse kankerverwekkende situaties voor Wijk aan Zee, Velsen Noord, Beverwijk en eventueel ook Heemskerk.

Daartegen zijn er maatregelen gepresenteerd, en wel in de vorm van heuse terugdringing van onnodige uitstoot van gassen en per ongeluk in mindere mate grafietregens middels overkapping. Opslag van het een en ander onder de Noordzee binnen afzienbare tijd behoort ook tot Tata Steels plannen om eenieder redelijkerwijs tegemoet te komen, en dat alles heeft nu eenmaal tijd nodig waarvan het RIVM uiteraard goed op de hoogte is.

Scjvb
Tering. Wat ben jij ook slecht.. Echt slecht. :{ :{w
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:18:57 #277
323876 michaelmoore
pi_201197847
TATA moet nu toch gaan verdwijnen uit Nederland
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:16:35 #278
345631 Scjvb
pi_201198908
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
TATA moet nu toch gaan verdwijnen uit Nederland
Dat zijn in eerste plaats vurige wensen van milieu hippies ;) e.d. We kennen ze maar al te goed. Desalniettemin blijft de situatie voor wat betreft eventueel naargeestige kanker en mogelijke andere ongemakken :o nader bekeken worden. :)
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:45:24 #279
323876 michaelmoore
pi_201199350
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:16 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dat zijn in eerste plaats vurige wensen van milieu hippies ;) e.d. We kennen ze maar al te goed.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)nd-wat-voegt-het-toe

de milieu hippies die willen daar niet wonen,en jij ook niet
Aan onze mooie Nederlandse kust is geen plek voor zwaar vervuilende 19 eeuwse industrieeen ,

Beter dit inrichten voor toerisme en woningbouw
Nederalnd is beter dan vervuilende industrien uit India

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 03-09-2021 19:19:41 ]
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:49:47 #280
323876 michaelmoore
pi_201199406
pi_201199487
Verhuis die pauperzooi maar naar Bulgarije ofzo.
pi_201199512
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:54 schreef Gehrman het volgende:
@Dven vindt dit een prachtig idee.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:15:20 #283
323876 michaelmoore
pi_201199858
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:54 schreef Gehrman het volgende:
Die zooi willen ze in Bulgarije ook niet , aleen de corrupte wethouden van Velzen die zelf elders woont , die zwijgt in alle talen

quote:
Het debat werd afgelopen dinsdag aangevraagd vanwege de ophef die is ontstaan over het rapport dat vorige zomer verscheen.
Daarin concludeert de gezondheidsdienst dat longkanker in de gemeente Beverwijk 27 procent meer voorkomt dan gemiddeld in Nederland.

Het Noordhollands Dagblad onthulde dat GGD-directeur Bert van de Velden het woord Tata Steel uit de conceptrapporten liet halen.

Het gemeentebestuur werd donderdagavond tijdens het debat flink aan de tand gevoeld, waarbij zowel burgemeester Martijn Smit alsook Haydar Erol stevige kritiek kregen over (het gebrek aan) communicatie na de publicaties.

Afgelopen zaterdag miste Erol een belangrijk overleg van de Veiligheidsregio naar aanleiding van de commotie.
De wethouder was toen onderweg in een tram met een lege telefoon.

Ook de burgemeester was het afgelopen weekend druk met de verhuizing van zijn zoon.

Erol besloot na het verhitte vraaggesprek en een korte pauze om zijn ontslag in te dienen.
pi_201200060
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Tering. Wat ben jij ook slecht.. Echt slecht. :{ :{w
Want?
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:30:50 #285
345631 Scjvb
pi_201200099
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die zooi willen ze in Bulagrije ook niet , aleen de corrupte wethouden van Velzen die zelf elders woont , die zwijgt in alle talen
Haast iedereen wil liever geen industrie in zijn leefgebied. En geloof het of niet, het is ook voor mij zeker geen uitje om de hoogovens eventueel te bezoeken, maar de staalindustrie valt wereldwijd helaas niet weg te denken uit het economische gestel. Waar staal verwerkt wordt, is vuur te allen tijde noodzakelijk.

Echter, het verschil tussen wenselijk en noodzaak kan met de beste wil van de wereld helaas niet altijd worden verkleind. Derhalve doet men z'n uiterste best door aanpassing van de installaties, overkappingen en zo, evenals andere handige middelen ter 'vergroening' maar helaas vergt dat nog wat meer tijd dan gewenst. Dus vandaar het ongeduld en de ophef.
pi_201200120
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Want?
Hij vertolkt altijd de stem van de belanghebbenden (zie ook weer hierboven..). De boodschap is dat de ingezetenen van de IJmond niet zo moeten zeuren. En niet zoveel moeten roken. Dan komt het wel goed. En dan kan het grootkapitaal gewoon lekker blijven vervuilen in een dichtbevolkt gebied. Dat is zijn boodschap. En die vind ik slecht. Tevens doortrapt en corrupt.

Het recht op vervuilen en daaraan verdienen weegt zwaarder dan de volksgezondheid, die boodschap draagt hij uit. En als ze wat krijgen is dat hun eigen schuld wegens hun levensstijl. Gewoon vies.
pi_201200150
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Hij vertolkt altijd de stem van de belanghebbenden (zie ook weer hierboven..). De boodschap is dat de ingezetenen van de IJmond niet zo moeten zeuren. En niet zoveel moeten roken. Dan komt het wel goed. En dan kan het grootkapitaal gewoon lekker blijven vervuilen in een dichtbevolkt gebied. Dat is zijn boodschap. En die vind ik slecht. Tevens doortrapt en corrupt.

Het recht op vervuilen en daaraan verdienen weegt zwaarder dan de volksgezondheid, die boodschap draagt hij uit. En als ze wat krijgen is dat hun eigen schuld wegens hun levensstijl. Gewoon vies.
Uh, ik ken heel die vent niet.

Wie is dat dan?
pi_201200160
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:30 schreef Scjvb het volgende:
Dus vandaar het ongeduld en de ophef.
De bewoners aldaar maken zich zeer terecht grote zorgen. Dat downplayen daarvan altijd is gewoon smerig Scjvb.
pi_201200171
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:34 schreef theunderdog het volgende:
Wie is dat dan?
Zoek het maar eens op.
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:37:13 #290
323876 michaelmoore
pi_201200190
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:30 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Haast iedereen wil liever geen industrie in zijn leefgebied. En geloof het of niet, het is ook voor mij zeker geen uitje om de hoogovens eventueel te bezoeken, maar de staalindustrie valt wereldwijd helaas niet weg te denken uit het economische gestel. Waar staal verwerkt wordt, is vuur te allen tijde noodzakelijk.

Echter, het verschil tussen wenselijk en noodzaak kan met de beste wil van de wereld helaas niet altijd worden verkleind. Derhalve doet men z'n uiterste best door aanpassing van de installaties, overkappingen en zo, evenals andere handige middelen ter 'vergroening' maar helaas vergt dat nog wat meer tijd dan gewenst. Dus vandaar het ongeduld en de ophef.
zo is dat moeten die mensen die daar wonen maar niet zoveel roken -O- o|O

Maar het past Nederland niet aan de kust zulke smerige kanker verwekkende industrie
pi_201200260
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Zoek het maar eens op.
Weet niet goed wat je bedoeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')