Hm... Klinkt als een optie :pquote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:00 schreef SQ het volgende:
Ik denk dat je week en maand door elkaar haalt
Mwah, er zit nog wel de nuance in dat er aan zwaar overgewicht grotere risico's kleven dan aan het (in het begin) snelle gewichtsverlies.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:02 schreef Doedezemaar het volgende:
Snel, echt snel, afvallen lijkt me niet de meest gezonde manier. Gelukkig zijn die enge Cambridge 500 programma’s inmiddels verboden in Nederland. Een kilo per week in het begin is in mijn ogen al snel, maar dat is echt het begin, daarna mag het voor mij echt langzamer gaan. Het is (voor mij)wel de bedoeling dat het juist voor de langere termijn wat teweeg brengt.
Ik begrijp je reactie, maar ken je de achtergrond van CotS ook?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:57 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik vind sommigen hier nog behoorlijk lief en aardig met de bewoordingen, geen volwassen mens zou op 1000-1200 kcal moeten eten als je het mij vraagt(tenzij midget of met echt goede reden, welke ik hypothetisch al lastig kan verzinnen).
Ja ik ben daar behoorlijk rechtlijnig in ook.
Maar goed, als je het er echt goed op doet?
Ik vraag me wel af wat je allemaal eet en of je geen roofbouw pleegt op je lichaam als je kijkt naar voldoende eiwitten, vezels etc.
Ik kan me bijna geen scenario bedenken waarbij je niet meer kan eten en nog steefs afvalt.
Niet van a tot z en van binnenstebuiten, maar wel genoeg denk ik om enigszins een idee te krijgen van de problematiek, en dan zal het wel misplaatste arrogantie zijn of toch mijn onwetendheid (dat boetekleed trek ik dan met plezier aan, want ik hoop dat ik er compleet naast zit en dat dit wel écht de juiste aanpak is), dat ik me dan helemaal afvraag waarom een diëtiste zo'n laag kcal voorschrijft.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie, maar ken je de achtergrond van CotS ook?ze wordt echt intensief begeleid in dingen
Omdat afgelopen weken 500-600kcal al een probleem waren.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:01 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Niet van a tot z en van binnenstebuiten, maar wel genoeg denk ik om enigszins een idee te krijgen van de problematiek, en dan zal het wel misplaatste arrogantie zijn of toch mijn onwetendheid (dat boetekleed trek ik dan met plezier aan, want ik hoop dat ik er compleet naast zit en dat dit wel écht de juiste aanpak is), dat ik me dan helemaal afvraag waarom een diëtiste zo'n laag kcal voorschrijft.
Nahja, ik laat het maar aan de professionals
Het moet mentaal ook allemaal kunnen, als je vanaf 500-600kcal komt, heeft een verdubbeling een enorme impact.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:01 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Niet van a tot z en van binnenstebuiten, maar wel genoeg denk ik om enigszins een idee te krijgen van de problematiek, en dan zal het wel misplaatste arrogantie zijn of toch mijn onwetendheid (dat boetekleed trek ik dan met plezier aan, want ik hoop dat ik er compleet naast zit en dat dit wel écht de juiste aanpak is), dat ik me dan helemaal afvraag waarom een diëtiste zo'n laag kcal voorschrijft.
Nahja, ik laat het maar aan de professionals
Ah oke, dát stuk had ik dan inderdaad gemist dus ik zal vandaag verder met mijn boetekleed rondlopen. Rustig opbouwen is dan natuurlijk wel verstandig.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Omdat afgelopen weken 500-600kcal al een probleem waren.
Ik denk dat de dietist ook wel snapt dat je dan niet opeens lijstjes van 2200kcal kan verwachten.
Da's het belangrijkste, wij krijgen toch slechts snippers mee.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vertrouw haar en ik ga er vanuit dat ze haar werk goed doet
Volgens mij is CotS net zo’n midget als ik plus medicatie wat zorgt voor een verlaagde stofwisseling. Dus ja, ik kan die 1200 kcal wel begrijpen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind dat ook wel weinig, vooral als je een heel hoog bmi hebt. Denk dat je dan met 2200 en daar dan na elke 5kg wat af halen (ligt er ook beetje aan hoelang je bent natuurlijk) ook wel mee zou komen. Maargoed ze is een pro, dus zal het wel weten![]()
Ik probeer nu rond de 1800 te blijven.
Dit dus!!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Volgens mij is CotS net zo’n midget als ik plus medicatie wat zorgt voor een verlaagde stofwisseling. Dus ja, ik kan die 1200 kcal wel begrijpen.
Ik ben ook maar 158. Maar ik was altijd in de veronderstelling dat je vooral moet kijken naar je gewicht, inname en verbruik aan het begin (vooral als je veel overgewicht hebt) en later gewicht/lengte/inname en verbruik. Misschien heb ik het mis, ben maar een newbie.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Volgens mij is CotS net zo’n midget als ik plus medicatie wat zorgt voor een verlaagde stofwisseling. Dus ja, ik kan die 1200 kcal wel begrijpen.
Je kunt het vrij gemakkelijk uitrekenen met al die variabelen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:05 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik ben ook maar 158. Maar ik was altijd in de veronderstelling dat je vooral moet kijken naar je gewicht, inname en verbruik aan het begin (vooral als je veel overgewicht hebt) en later gewicht/lengte/inname en verbruik. Misschien heb ik het mis, ben maar een newbie.
Ja, dat bedoelde ik dus.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:09 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Je kunt het vrij gemakkelijk uitrekenen met al die variabelen.
met een midget bedoelde ik echt een midget en niet als je 1.60 bent ofzo. Ja dat is wel relatief klein maar wat mij betreft geen midget![]()
Zelfs als ik scheutig ben met een vrouw van 35, 1.60m, 80kg, lichte lichaamsbeweging, heb je nog een bmr van 1531 en een dagelijks energieverbruik van 2100 kcal. Als je dan wil afvallen kun je dat doen met 1500-1600 kcal.
En hoe zwaarder je dan nog bent, hoe hoger die cijfers dan nog iets liggen.
Nee, die discussie moet denk ik niet over jou worden gevoerd hier.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zullen we het laten rustenik vertel alleen wat mij is verteld.
En ik wil best in de leesstand gaan als mensen zich getriggerd voelen door mij
Welke kant en klare maaltijden? Want het klinkt lekker.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:51 schreef Myraela het volgende:
Joh, elke positieve verandering is al een stap in de goede richting. Gewoon alle goede dingen vieren, hoe klein ook en dat hele perfecte plaatje loslaten.
Ik probeer me tegenwoordig minder vaak te wegen en geen kcal te tellen. Even niet de focus op getalletjes.
L: Bananenpannenkoekjes met vanille kwark, aardbeien en perzik
T: Stuk 'gezonde' dadel caramel chocolade reep
D: Ik heb weer twee vegan kant en klare maaltijden die ik met m'n vriend deel. #lui, maar ze zijn redelijk vers en met veel groenten. Vanavond hebben we: Risotto met groene asperges en kokosbacon & patatas bravas met pulled jackfruit en broccoli
T: De nieuwe vega snackballetjes van Kips
Ik had dus vorige week van die maaltijden bij een TGTG, en die waren zo lekker dat ik er nog meer besteld heb. Ze zijn van hier: https://eatpeasy.nlquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:08 schreef Morrigan het volgende:
Welke kant en klare maaltijden? Want het klinkt lekker.
Naar fruit. Lijkt niet op vlees, sommige mensen vinden het qua structuur wel op vlees lijken. Maar ik vind dat het alleen het uiterlijk heeft van draadjesvlees, het voelt niet zo. Ik ben niet de grootste fan, maar met een hoop saus of kruiden erbij is het best okay.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jackfruit, waar smaakt dat een beetje naar? In de winkel zien liggen, maar om de een of andere reden koop ik het nooit
Thnx! Misschien probeer ik het een keer. Ik dacht dat het spul enorm stinkt, waardoor het me een beetje tegenstaat. En misschien de naam.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Naar fruit. Lijkt niet op vlees, sommige mensen vinden het qua structuur wel op vlees lijken. Maar ik vind dat het alleen het uiterlijk heeft van draadjesvlees, het voelt niet zo. Ik ben niet de grootste fan, maar met een hoop saus of kruiden erbij is het best okay.
Enorm stinken, dat klinkt meer als durian.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Thnx! Misschien probeer ik het een keer. Ik dacht dat het spul enorm stinkt, waardoor het me een beetje tegenstaat. En misschien de naam.
Hoe bewaar je die rauwkost zodat het ook op dag 3 nog lekker is? Ik vind dat altijd erg lastig, net als met sla.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zit braaf een verantwoord tussendoortje te knagen: komkommer en wortel met een dip van 2/3 yoghurt en 1/3 Wilde Wietze (da’s de Aldivariant van Heks’nkaas). Heb meteen de rauwkost voor 3 dagen gesneden, dat helpt altijd wel, dan pak ik het wat makkelijker. En ja, chocola vind ik nog lekkerder, maar dit soort tussendoortjes lust ik ook graag.
Bij sla helpt het als je een stukje keukenpapier in het zakje doetquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe bewaar je die rauwkost zodat het ook op dag 3 nog lekker is? Ik vind dat altijd erg lastig, net als met sla.
Vacuumbakje in de koelkast. Voor komkommer, paprika en wortel werkt dat primaquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe bewaar je die rauwkost zodat het ook op dag 3 nog lekker is? Ik vind dat altijd erg lastig, net als met sla.
Stukje keukenpapier? Helpt dat om vocht op te nemen?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bij sla helpt het als je een stukje keukenpapier in het zakje doet
Komkommer met huishoudfolie afdekken, vooral de snijkant
En groentes in alu-folie wikkelen
Ik ga het gewoon eens proberenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Vacuumbakje in de koelkast. Voor komkommer, paprika en wortel werkt dat prima
Uh ik denk het wel, ik heb de tip uit de Allerhande geloof ik en het lijkt te werken. Of mijn slablaatjes hebben een placebootje te pakkenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Stukje keukenpapier? Helpt dat om vocht op te nemen?
Succes! Skyr is toch een soort kwark? Ik heb het wel eens in de winkel gezien, maar ik weet niet wat het is.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:12 schreef miss_sly het volgende:
![]()
Ik spiek hier toch ook maar weer eens mee. Ik weeg nu al een paar jaar rond de 75 kg. Dat is eigenlijk toch nog net wat te veel, dus ik wil toch kijken of ik er nog een kilo of 5 af kan krijgen. Liefset wil ik naar 68 kg, omdat mijn BMI dan precies 25 is, maar ik wil mijn doel niet te laag zetten.
Ik heb het oude SHE-dieet afgestoftNiet om me daar helemaal op te richten, maar als leidraad. Ik weet dat voor mij heel erg helpt om regelmatig te eten en ook vooraf te bedenken wat dan wel. Dus uit dat dieet haal ik wat handig is voor mij en probeer het op die manier. Gisteren ging het al erg goed.
Vandaag is dan het idee:
O: eitje met een volkoren cracker
T1: skyr met aardbeien
L: of nog was couscoussalade van gisteren, of 2 boterhammen met pindakaas
T2: handje noten
T3: fruit
D: avondeten, in dit geval een HelloFresh maaltijd van omelet met spinazie, een salade en wat Turks brood
T4: stukje kaas
Skyr is een soort kwark inderdaad, met meer eiwitten en minder vetten.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Succes! Skyr is toch een soort kwark? Ik heb het wel eens in de winkel gezien, maar ik weet niet wat het is.
Precies dat. En als ik geen tussendoortjes plan, dan eet ik langere tijd niets, en dan wil ik ineens echt iets, en dan graai ik zomaar naar van allesquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Welkom miss_sly.
Volgens mij doe jij nu wat ik de afgelopen weken voor mezelf heb ontdekt: tussendoortjes goed inplannen. Als ik dat niet of minder strak doe dan grijp ik veel te makkelijk naar veel chocola. Ik plan alleen wel 1 ‘ongezond’ tussendoortje zoals koekjes of chocola in. Ik moet zeggen dat ik na het pakje bokkenpootjes van vorig weekend (2 dagen en hij was op, migraine is a bitch) de rest van de koekjes best aardig kan laten staan. Ik eet er af en toe een of twee.
Dat is een heel goede strategie. Zowel het plannen als jezelf wat gunnenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Welkom miss_sly.
Volgens mij doe jij nu wat ik de afgelopen weken voor mezelf heb ontdekt: tussendoortjes goed inplannen. Als ik dat niet of minder strak doe dan grijp ik veel te makkelijk naar veel chocola. Ik plan alleen wel 1 ‘ongezond’ tussendoortje zoals koekjes of chocola in. Ik moet zeggen dat ik na het pakje bokkenpootjes van vorig weekend (2 dagen en hij was op, migraine is a bitch) de rest van de koekjes best aardig kan laten staan. Ik eet er af en toe een of twee.
Maakt niet uit voor je afvalplan, zo te lezen zit minder goede dingen kanen niet in je dagelijkse patroon dus dan is af en toe je minder kut voelen na een aanval helemaal niet iets om je schuldig over te voelen en wat boeit het nou of je die 2 ons deze week of die week erna kwijt bent. Dat ziet niemand, behalve jijzelf.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Als ik migraine heb dan vreet ik koekjes en chocola en soms chips. Terwijl ik niet van chips hou, maar dan is alles van slag en dat accepteer ik dan maar. Het is alleen k*t als zo’n aanval weggetrokken lijkt en na 2 dagen herstel toch weer terugkomt na wat meer inspanning.
Dan sta ik dus even stil qua afvallen en pak ik daarna de draad weer op. So be it
Dus dat. Maakt het niet gezond, maar helpt wel met de 'omg nu is alles toch al verloren de dag is verpest ik ben voor altijd dik dus vreet ik er nog maar meer bij want t maakt nu toch al niks meer uit' gedachtesquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:36 schreef SQ het volgende:
1000 kcal is op zijn hoogst 150 gram aankomen, komt dus goeden omdat je nu minder eet dan je verbruikt, betekent het waarschijnlijk eerder "iets minder afvallen"
Klinkt als de perfecte cruesli.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:33 schreef Holyme het volgende:
Ik proef vooral crunch en suiker, saaie zoete hap.
Ik geloof dat ik me gelukkig mag prijzen dat ik dergelijke gedachtes niet ken, maar ik begrijp dat er veel mensen zijn die ze wel hebben en dat lijkt me echt k*t en dat maakt afvallen vast zwaarder.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:43 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dus dat. Maakt het niet gezond, maar helpt wel met de 'omg nu is alles toch al verloren de dag is verpest ik ben voor altijd dik dus vreet ik er nog maar meer bij want t maakt nu toch al niks meer uit' gedachtes
Noten zijn, als je wilt afvallen sowieso niet aan te raden. Te caloriedens. De toegevoegde suikers zijn je minste zorg denk ik.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:59 schreef Myraela het volgende:
Ik heb net bij de Candyshop flink wat notenrepen ingeslagen. Ze zijn niet bijzonder gezond, want zat toegevoegde suikers, maar ze zijn zo lekker.Deze met een beetje zeezout erin. En veel goedkoper daar, dus we hebben 30 repen gekocht.
[ afbeelding ]
Sorry, ben ik niet met je eens. Noten zijn hartstikke aan te raden als je af wil vallen. Je zegt het zelf al, ze zijn heel gezond. Daarom vind ik de noten in zo'n reep alleen maar goed, en baal ik eerder van de suikers die niet zoveel toevoegen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:40 schreef Spanky78 het volgende:
Noten zijn, als je wilt afvallen sowieso niet aan te raden. Te caloriedens. De toegevoegde suikers zijn je minste zorg denk ik.
Noten zijn heel gezond, maar zodra je op je calorieën wilt letten echt niet handig. Ik eet noten als ik kcals tekort kom, om makkelijk aan te vullen.
Alsnog ga je niet ineens een kilo aankomen van zo’n reep. Maar het is we echt precies dat soort snacks die je tekort opheffen als je niet oplet.
20 gram is ook helemaal niet zoveel, maar bijv 20 gram macadamia's is al 140 kcalquote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:37 schreef Myraela het volgende:
Ik doe m'n losse noten nog altijd in van die dressingbakjes om ervoor te zorgen dat de porties écht netjes kleine porties blijven.Op het losse oog is dat toch altijd lastig.
Nouja, als je het de moeite waard vindt. Maar noten zijn wel echt enorm veelquote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Sorry, ben ik niet met je eens. Noten zijn hartstikke aan te raden als je af wil vallen. Je zegt het zelf al, ze zijn heel gezond. Daarom vind ik de noten in zo'n reep alleen maar goed, en baal ik eerder van de suikers die niet zoveel toevoegen.
Wat je verder over de kcal zegt is gewoon de basis van afvallen, maar hoe je dat tekort inricht kan iedereen zelf wel bedenken. Ik doe dat graag met gezonde dingen, ķķk als ze veel kcal hebben.
Wat je zegt klopt niet. Je krijgt niet sneller honger omdat het veel kcal zijn voor weinig volume. Ze staan juist bekend als een vullend tussendoortje.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 19:46 schreef Spanky78 het volgende:
Nouja, als je het de moeite waard vindt. Maar noten zijn wel echt enorm veel
Kcals voor bijna geen volume. Daarmee krijg je sneller honger. Maar zeker, als je verder weinig eet kunnen er noten in. Het grote risico is vooral wat anderen zeggen: je neemt hee snel te veel. Je hebt zo 100gram en rond de 600kcal te pakken. Dat is een volledige maaltijd als je die Sim samenstelt.
Naar mijn mening hebben de meeste mensen die afvallen meer last van noten dan baat erbij. Neem liever een stuk kipfilet of een bak kwark. Of een zak wortels. Of nog beter, niets. Niet zo lekker natuurlijk, maar qua hongergevoel en ‘overeten’ en volhouden echt een stuk prettiger.
Noten passen voor mij wel heel goed als je eenmaal op gewicht bent, of als je echt te weinig vetten eet, dan zijn noten een goed bron van de gezonde soort. Net als zalm, of avocado.
Niet zelfgemaakt. Zaten als extra bij de bestelde maaltijden. Al vind ik de proteīne in de naam iets misleidend, 3 gram per balletje.quote:
Ah, dadels. Medjoolquote:Op zaterdag 26 juni 2021 20:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet zelfgemaakt. Zaten als extra bij de bestelde maaltijden. Al vind ik de proteīne in de naam iets misleidend, 3 gram per balletje.
Maar volgens de website: Gemaakt van dadels, amandel, boekweit, speculaaskruiden, vanille, kokosolie, cacao nibs, 99% pure chocolade, zeezout en hennepzaad.
Wat heb je gegeten?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 20:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... wonder... uiteten geweest, voel me niet schuldig en ik heb ook niet het idee teveel gegeten te hebben. Misschien leer ik het ooit wel
Tapas, even helemaal lak aan het vegetarisme. Het was zo gezellig, met een van mijn beste vriendinnen. Door corona heb ik haar anderhalf jaar niet live gezien. Het was heerlijk om deze traditie (we gaan eens per jaar uiteten samen) weer op te pakkenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja! Schapenkaassoufflé, echte aanraderquote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:40 schreef minilot het volgende:
Ooh CotS, schapenkaasGoed van het niet schuldig voelen en over een jaar nog een keer tapas eten zonder schuldgevoel
![]()
Lijst hier + wodka x 2
Oh wat super goed van je! Ik ben trots op jequote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:01 schreef Declan-Harp het volgende:
Heerlijke dag gehad met m'n vriendinnen! Vééél te veel lekkers gekocht natuurlijk, dus heb iedereen maar een ''doggy bag'' meegegevenZelf keurig overal een beetje van gehad, denk niet eens dat ik vandaag de 2000kcal heb gehaald
![]()
LPFAN en ik hadden nog een portie sushi gedeeld maar ook dat kwam niet op, morgen voor de lunch nog een paar stukjes![]()
Ben echt blij met de ''nieuwe ik'', 2 jaar terug was het vreten om het vreten geweest en nu heb ik gewoon kunnen genieten van elk hapje.
Dankjewel! Ik vind het ook heel tof om te zien dat het dus wél kanquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh wat super goed van je! Ik ben trots op je![]()
![]()
(en inspiratie voor mij! Het is echt mogelijk, dank je wel voor het delen)
Was wel allemaal lekker!quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:01 schreef Declan-Harp het volgende:
Heerlijke dag gehad met m'n vriendinnen! Vééél te veel lekkers gekocht natuurlijk, dus heb iedereen maar een ''doggy bag'' meegegevenZelf keurig overal een beetje van gehad, denk niet eens dat ik vandaag de 2000kcal heb gehaald
![]()
LPFAN en ik hadden nog een portie sushi gedeeld maar ook dat kwam niet op, morgen voor de lunch nog een paar stukjes![]()
Ben echt blij met de ''nieuwe ik'', 2 jaar terug was het vreten om het vreten geweest en nu heb ik gewoon kunnen genieten van elk hapje.
En vooral super gezellig, de tijd vlķķg!quote:
Ja echt wel! Bizar gewoonquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:55 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
En vooral super gezellig, de tijd vlķķg!
Ik kan nog geen tien minuten op teenslippers lopen of mijn voeten exploderen al van ellendequote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik moet wel meer wandelen, of iig niet op teenslippers wandelen. Mijn voetzolen zitten onder de blaren
Ik kan er nog geen stap op zetten, letterlijk niet. Alleen mijn Birkenstock Gizeh zijn geweldig, maar dat is in mijn ogen meer een sandaal dan een slipper en mijn voet zit er in.quote:Op zondag 27 juni 2021 08:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik kan nog geen tien minuten op teenslippers lopen of mijn voeten exploderen al van ellende
Oooh ik loop hele zomers op twee euro slippers van de Action. Alleen ik moet het opbouwenquote:Op zondag 27 juni 2021 08:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik kan nog geen tien minuten op teenslippers lopen of mijn voeten exploderen al van ellende
Lipton heeft ice tea zero. En de lidl heeft het ook in flessen. (Als ze het nog hebben, ik drink het al een poos niet meer)quote:Op zondag 27 juni 2021 12:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou vanavond ongezond eten tweede dag. Mijn moeder komt langs en neem pizza mee. En ik durf geen nee te zeggen
Van de diëtist mag ik niet compenseren. Het komt wel goed volgens haar als ik verder gezond eet. Dus we gaan ervoor
Niet om een light discussie te starten; Weet iemand of er ook ice tea light bestaat. Gisteren een glas gehad bij het eten (mag geen alcohol meer) en dat spul is goddelijk
Compenseren lijkt me niet handig nee. Weet je moeder van diëtist? Dan zou je nog een "mag ik niet van diëtist" kunnen overwegen, als je dat makkelijker vindt dan "wil ik niet/vind ik niet lekker". En vertrouw er maar op dat het inderdaad niet het einde van je gewichtsverlies is als je pizza eet! Ik heb het zelfs meermaals gehad dat even wat meer eten daarna zorgde voor sneller verlies (los van "aankomen" de dagen erna).quote:Op zondag 27 juni 2021 12:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou vanavond ongezond eten tweede dag. Mijn moeder komt langs en neem pizza mee. En ik durf geen nee te zeggen
Van de diëtist mag ik niet compenseren. Het komt wel goed volgens haar als ik verder gezond eet. Dus we gaan ervoor
Niet om een light discussie te starten; Weet iemand of er ook ice tea light bestaat. Gisteren een glas gehad bij het eten (mag geen alcohol meer) en dat spul is goddelijk
Super! Dank je wel, ik ga op zoekquote:Op zondag 27 juni 2021 12:17 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Lipton heeft ice tea zero. En de lidl heeft het ook in flessen. (Als ze het nog hebben, ik drink het al een poos niet meer)
Naja... Mijn moeder gaat dan de rest van de avond mij vertellen hoe dik en lelijk ik ben en dat mijn broer toch wel het mooie en leuke kind is. En om eerlijk te zijn eet ik liever pizza tegen mijn zinquote:Op zondag 27 juni 2021 12:25 schreef Holyme het volgende:
[..]
Compenseren lijkt me niet handig nee. Weet je moeder van diëtist? Dan zou je nog een "mag ik niet van diëtist" kunnen overwegen, als je dat makkelijker vindt dan "wil ik niet/vind ik niet lekker". En vertrouw er maar op dat het inderdaad niet het einde van je gewichtsverlies is als je pizza eet! Ik heb het zelfs meermaals gehad dat even wat meer eten daarna zorgde voor sneller verlies (los van "aankomen" de dagen erna).
Light icetea bestaat ook ja. Of zelf maken, sommige smaakjes thee gaan prima afgekoeld met ijs (zonder suiker)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |