Hm... Klinkt als een optie :pquote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:00 schreef SQ het volgende:
Ik denk dat je week en maand door elkaar haalt
Mwah, er zit nog wel de nuance in dat er aan zwaar overgewicht grotere risico's kleven dan aan het (in het begin) snelle gewichtsverlies.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:02 schreef Doedezemaar het volgende:
Snel, echt snel, afvallen lijkt me niet de meest gezonde manier. Gelukkig zijn die enge Cambridge 500 programma’s inmiddels verboden in Nederland. Een kilo per week in het begin is in mijn ogen al snel, maar dat is echt het begin, daarna mag het voor mij echt langzamer gaan. Het is (voor mij)wel de bedoeling dat het juist voor de langere termijn wat teweeg brengt.
Ik begrijp je reactie, maar ken je de achtergrond van CotS ook?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:57 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik vind sommigen hier nog behoorlijk lief en aardig met de bewoordingen, geen volwassen mens zou op 1000-1200 kcal moeten eten als je het mij vraagt(tenzij midget of met echt goede reden, welke ik hypothetisch al lastig kan verzinnen).
Ja ik ben daar behoorlijk rechtlijnig in ook.
Maar goed, als je het er echt goed op doet?
Ik vraag me wel af wat je allemaal eet en of je geen roofbouw pleegt op je lichaam als je kijkt naar voldoende eiwitten, vezels etc.
Ik kan me bijna geen scenario bedenken waarbij je niet meer kan eten en nog steefs afvalt.
Niet van a tot z en van binnenstebuiten, maar wel genoeg denk ik om enigszins een idee te krijgen van de problematiek, en dan zal het wel misplaatste arrogantie zijn of toch mijn onwetendheid (dat boetekleed trek ik dan met plezier aan, want ik hoop dat ik er compleet naast zit en dat dit wel écht de juiste aanpak is), dat ik me dan helemaal afvraag waarom een diëtiste zo'n laag kcal voorschrijft.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie, maar ken je de achtergrond van CotS ook?ze wordt echt intensief begeleid in dingen
Omdat afgelopen weken 500-600kcal al een probleem waren.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:01 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Niet van a tot z en van binnenstebuiten, maar wel genoeg denk ik om enigszins een idee te krijgen van de problematiek, en dan zal het wel misplaatste arrogantie zijn of toch mijn onwetendheid (dat boetekleed trek ik dan met plezier aan, want ik hoop dat ik er compleet naast zit en dat dit wel écht de juiste aanpak is), dat ik me dan helemaal afvraag waarom een diëtiste zo'n laag kcal voorschrijft.
Nahja, ik laat het maar aan de professionals
Het moet mentaal ook allemaal kunnen, als je vanaf 500-600kcal komt, heeft een verdubbeling een enorme impact.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:01 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Niet van a tot z en van binnenstebuiten, maar wel genoeg denk ik om enigszins een idee te krijgen van de problematiek, en dan zal het wel misplaatste arrogantie zijn of toch mijn onwetendheid (dat boetekleed trek ik dan met plezier aan, want ik hoop dat ik er compleet naast zit en dat dit wel écht de juiste aanpak is), dat ik me dan helemaal afvraag waarom een diëtiste zo'n laag kcal voorschrijft.
Nahja, ik laat het maar aan de professionals
Ah oke, dát stuk had ik dan inderdaad gemist dus ik zal vandaag verder met mijn boetekleed rondlopen. Rustig opbouwen is dan natuurlijk wel verstandig.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Omdat afgelopen weken 500-600kcal al een probleem waren.
Ik denk dat de dietist ook wel snapt dat je dan niet opeens lijstjes van 2200kcal kan verwachten.
Da's het belangrijkste, wij krijgen toch slechts snippers mee.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vertrouw haar en ik ga er vanuit dat ze haar werk goed doet
Volgens mij is CotS net zo’n midget als ik plus medicatie wat zorgt voor een verlaagde stofwisseling. Dus ja, ik kan die 1200 kcal wel begrijpen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind dat ook wel weinig, vooral als je een heel hoog bmi hebt. Denk dat je dan met 2200 en daar dan na elke 5kg wat af halen (ligt er ook beetje aan hoelang je bent natuurlijk) ook wel mee zou komen. Maargoed ze is een pro, dus zal het wel weten![]()
Ik probeer nu rond de 1800 te blijven.
Dit dus!!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Volgens mij is CotS net zo’n midget als ik plus medicatie wat zorgt voor een verlaagde stofwisseling. Dus ja, ik kan die 1200 kcal wel begrijpen.
Ik ben ook maar 158. Maar ik was altijd in de veronderstelling dat je vooral moet kijken naar je gewicht, inname en verbruik aan het begin (vooral als je veel overgewicht hebt) en later gewicht/lengte/inname en verbruik. Misschien heb ik het mis, ben maar een newbie.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Volgens mij is CotS net zo’n midget als ik plus medicatie wat zorgt voor een verlaagde stofwisseling. Dus ja, ik kan die 1200 kcal wel begrijpen.
Je kunt het vrij gemakkelijk uitrekenen met al die variabelen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:05 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik ben ook maar 158. Maar ik was altijd in de veronderstelling dat je vooral moet kijken naar je gewicht, inname en verbruik aan het begin (vooral als je veel overgewicht hebt) en later gewicht/lengte/inname en verbruik. Misschien heb ik het mis, ben maar een newbie.
Ja, dat bedoelde ik dus.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:09 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Je kunt het vrij gemakkelijk uitrekenen met al die variabelen.
met een midget bedoelde ik echt een midget en niet als je 1.60 bent ofzo. Ja dat is wel relatief klein maar wat mij betreft geen midget![]()
Zelfs als ik scheutig ben met een vrouw van 35, 1.60m, 80kg, lichte lichaamsbeweging, heb je nog een bmr van 1531 en een dagelijks energieverbruik van 2100 kcal. Als je dan wil afvallen kun je dat doen met 1500-1600 kcal.
En hoe zwaarder je dan nog bent, hoe hoger die cijfers dan nog iets liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |