Dus dat. Maakt het niet gezond, maar helpt wel met de 'omg nu is alles toch al verloren de dag is verpest ik ben voor altijd dik dus vreet ik er nog maar meer bij want t maakt nu toch al niks meer uit' gedachtesquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:36 schreef SQ het volgende:
1000 kcal is op zijn hoogst 150 gram aankomen, komt dus goeden omdat je nu minder eet dan je verbruikt, betekent het waarschijnlijk eerder "iets minder afvallen"
Klinkt als de perfecte cruesli.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:33 schreef Holyme het volgende:
Ik proef vooral crunch en suiker, saaie zoete hap.
Ik geloof dat ik me gelukkig mag prijzen dat ik dergelijke gedachtes niet ken, maar ik begrijp dat er veel mensen zijn die ze wel hebben en dat lijkt me echt k*t en dat maakt afvallen vast zwaarder.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:43 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dus dat. Maakt het niet gezond, maar helpt wel met de 'omg nu is alles toch al verloren de dag is verpest ik ben voor altijd dik dus vreet ik er nog maar meer bij want t maakt nu toch al niks meer uit' gedachtes
Noten zijn, als je wilt afvallen sowieso niet aan te raden. Te caloriedens. De toegevoegde suikers zijn je minste zorg denk ik.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:59 schreef Myraela het volgende:
Ik heb net bij de Candyshop flink wat notenrepen ingeslagen. Ze zijn niet bijzonder gezond, want zat toegevoegde suikers, maar ze zijn zo lekker.Deze met een beetje zeezout erin. En veel goedkoper daar, dus we hebben 30 repen gekocht.
[ afbeelding ]
Sorry, ben ik niet met je eens. Noten zijn hartstikke aan te raden als je af wil vallen. Je zegt het zelf al, ze zijn heel gezond. Daarom vind ik de noten in zo'n reep alleen maar goed, en baal ik eerder van de suikers die niet zoveel toevoegen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:40 schreef Spanky78 het volgende:
Noten zijn, als je wilt afvallen sowieso niet aan te raden. Te caloriedens. De toegevoegde suikers zijn je minste zorg denk ik.
Noten zijn heel gezond, maar zodra je op je calorieën wilt letten echt niet handig. Ik eet noten als ik kcals tekort kom, om makkelijk aan te vullen.
Alsnog ga je niet ineens een kilo aankomen van zo’n reep. Maar het is we echt precies dat soort snacks die je tekort opheffen als je niet oplet.
20 gram is ook helemaal niet zoveel, maar bijv 20 gram macadamia's is al 140 kcalquote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:37 schreef Myraela het volgende:
Ik doe m'n losse noten nog altijd in van die dressingbakjes om ervoor te zorgen dat de porties écht netjes kleine porties blijven.Op het losse oog is dat toch altijd lastig.
Nouja, als je het de moeite waard vindt. Maar noten zijn wel echt enorm veelquote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Sorry, ben ik niet met je eens. Noten zijn hartstikke aan te raden als je af wil vallen. Je zegt het zelf al, ze zijn heel gezond. Daarom vind ik de noten in zo'n reep alleen maar goed, en baal ik eerder van de suikers die niet zoveel toevoegen.
Wat je verder over de kcal zegt is gewoon de basis van afvallen, maar hoe je dat tekort inricht kan iedereen zelf wel bedenken. Ik doe dat graag met gezonde dingen, óók als ze veel kcal hebben.
Wat je zegt klopt niet. Je krijgt niet sneller honger omdat het veel kcal zijn voor weinig volume. Ze staan juist bekend als een vullend tussendoortje.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 19:46 schreef Spanky78 het volgende:
Nouja, als je het de moeite waard vindt. Maar noten zijn wel echt enorm veel
Kcals voor bijna geen volume. Daarmee krijg je sneller honger. Maar zeker, als je verder weinig eet kunnen er noten in. Het grote risico is vooral wat anderen zeggen: je neemt hee snel te veel. Je hebt zo 100gram en rond de 600kcal te pakken. Dat is een volledige maaltijd als je die Sim samenstelt.
Naar mijn mening hebben de meeste mensen die afvallen meer last van noten dan baat erbij. Neem liever een stuk kipfilet of een bak kwark. Of een zak wortels. Of nog beter, niets. Niet zo lekker natuurlijk, maar qua hongergevoel en ‘overeten’ en volhouden echt een stuk prettiger.
Noten passen voor mij wel heel goed als je eenmaal op gewicht bent, of als je echt te weinig vetten eet, dan zijn noten een goed bron van de gezonde soort. Net als zalm, of avocado.
Niet zelfgemaakt. Zaten als extra bij de bestelde maaltijden. Al vind ik de proteïne in de naam iets misleidend, 3 gram per balletje.quote:
Ah, dadels. Medjoolquote:Op zaterdag 26 juni 2021 20:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet zelfgemaakt. Zaten als extra bij de bestelde maaltijden. Al vind ik de proteïne in de naam iets misleidend, 3 gram per balletje.
Maar volgens de website: Gemaakt van dadels, amandel, boekweit, speculaaskruiden, vanille, kokosolie, cacao nibs, 99% pure chocolade, zeezout en hennepzaad.
Wat heb je gegeten?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 20:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... wonder... uiteten geweest, voel me niet schuldig en ik heb ook niet het idee teveel gegeten te hebben. Misschien leer ik het ooit wel
Tapas, even helemaal lak aan het vegetarisme. Het was zo gezellig, met een van mijn beste vriendinnen. Door corona heb ik haar anderhalf jaar niet live gezien. Het was heerlijk om deze traditie (we gaan eens per jaar uiteten samen) weer op te pakkenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja! Schapenkaassoufflé, echte aanraderquote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:40 schreef minilot het volgende:
Ooh CotS, schapenkaasGoed van het niet schuldig voelen en over een jaar nog een keer tapas eten zonder schuldgevoel
![]()
Lijst hier + wodka x 2
Oh wat super goed van je! Ik ben trots op jequote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:01 schreef Declan-Harp het volgende:
Heerlijke dag gehad met m'n vriendinnen! Vééél te veel lekkers gekocht natuurlijk, dus heb iedereen maar een ''doggy bag'' meegegevenZelf keurig overal een beetje van gehad, denk niet eens dat ik vandaag de 2000kcal heb gehaald
![]()
LPFAN en ik hadden nog een portie sushi gedeeld maar ook dat kwam niet op, morgen voor de lunch nog een paar stukjes![]()
Ben echt blij met de ''nieuwe ik'', 2 jaar terug was het vreten om het vreten geweest en nu heb ik gewoon kunnen genieten van elk hapje.
Dankjewel! Ik vind het ook heel tof om te zien dat het dus wél kanquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh wat super goed van je! Ik ben trots op je![]()
![]()
(en inspiratie voor mij! Het is echt mogelijk, dank je wel voor het delen)
Was wel allemaal lekker!quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:01 schreef Declan-Harp het volgende:
Heerlijke dag gehad met m'n vriendinnen! Vééél te veel lekkers gekocht natuurlijk, dus heb iedereen maar een ''doggy bag'' meegegevenZelf keurig overal een beetje van gehad, denk niet eens dat ik vandaag de 2000kcal heb gehaald
![]()
LPFAN en ik hadden nog een portie sushi gedeeld maar ook dat kwam niet op, morgen voor de lunch nog een paar stukjes![]()
Ben echt blij met de ''nieuwe ik'', 2 jaar terug was het vreten om het vreten geweest en nu heb ik gewoon kunnen genieten van elk hapje.
En vooral super gezellig, de tijd vlóóg!quote:
Ja echt wel! Bizar gewoonquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:55 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
En vooral super gezellig, de tijd vlóóg!
Ik kan nog geen tien minuten op teenslippers lopen of mijn voeten exploderen al van ellendequote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik moet wel meer wandelen, of iig niet op teenslippers wandelen. Mijn voetzolen zitten onder de blaren
Ik kan er nog geen stap op zetten, letterlijk niet. Alleen mijn Birkenstock Gizeh zijn geweldig, maar dat is in mijn ogen meer een sandaal dan een slipper en mijn voet zit er in.quote:Op zondag 27 juni 2021 08:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik kan nog geen tien minuten op teenslippers lopen of mijn voeten exploderen al van ellende
Oooh ik loop hele zomers op twee euro slippers van de Action. Alleen ik moet het opbouwenquote:Op zondag 27 juni 2021 08:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik kan nog geen tien minuten op teenslippers lopen of mijn voeten exploderen al van ellende
Lipton heeft ice tea zero. En de lidl heeft het ook in flessen. (Als ze het nog hebben, ik drink het al een poos niet meer)quote:Op zondag 27 juni 2021 12:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou vanavond ongezond eten tweede dag. Mijn moeder komt langs en neem pizza mee. En ik durf geen nee te zeggen
Van de diëtist mag ik niet compenseren. Het komt wel goed volgens haar als ik verder gezond eet. Dus we gaan ervoor
Niet om een light discussie te starten; Weet iemand of er ook ice tea light bestaat. Gisteren een glas gehad bij het eten (mag geen alcohol meer) en dat spul is goddelijk
Compenseren lijkt me niet handig nee. Weet je moeder van diëtist? Dan zou je nog een "mag ik niet van diëtist" kunnen overwegen, als je dat makkelijker vindt dan "wil ik niet/vind ik niet lekker". En vertrouw er maar op dat het inderdaad niet het einde van je gewichtsverlies is als je pizza eet! Ik heb het zelfs meermaals gehad dat even wat meer eten daarna zorgde voor sneller verlies (los van "aankomen" de dagen erna).quote:Op zondag 27 juni 2021 12:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou vanavond ongezond eten tweede dag. Mijn moeder komt langs en neem pizza mee. En ik durf geen nee te zeggen
Van de diëtist mag ik niet compenseren. Het komt wel goed volgens haar als ik verder gezond eet. Dus we gaan ervoor
Niet om een light discussie te starten; Weet iemand of er ook ice tea light bestaat. Gisteren een glas gehad bij het eten (mag geen alcohol meer) en dat spul is goddelijk
Super! Dank je wel, ik ga op zoekquote:Op zondag 27 juni 2021 12:17 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Lipton heeft ice tea zero. En de lidl heeft het ook in flessen. (Als ze het nog hebben, ik drink het al een poos niet meer)
Naja... Mijn moeder gaat dan de rest van de avond mij vertellen hoe dik en lelijk ik ben en dat mijn broer toch wel het mooie en leuke kind is. En om eerlijk te zijn eet ik liever pizza tegen mijn zinquote:Op zondag 27 juni 2021 12:25 schreef Holyme het volgende:
[..]
Compenseren lijkt me niet handig nee. Weet je moeder van diëtist? Dan zou je nog een "mag ik niet van diëtist" kunnen overwegen, als je dat makkelijker vindt dan "wil ik niet/vind ik niet lekker". En vertrouw er maar op dat het inderdaad niet het einde van je gewichtsverlies is als je pizza eet! Ik heb het zelfs meermaals gehad dat even wat meer eten daarna zorgde voor sneller verlies (los van "aankomen" de dagen erna).
Light icetea bestaat ook ja. Of zelf maken, sommige smaakjes thee gaan prima afgekoeld met ijs (zonder suiker)
Is dat dan niet gewoon je setpoint ?quote:Op zondag 27 juni 2021 13:06 schreef minilot het volgende:
@:Holyme Dik ben ik ook allang niet meer nee, maar ik ben nou al wel een poos erg stabiel zo'n anderhalve kilo onder de bovengrens voor gezond gewicht volgens BMI en iets meer buffer zou ik toch wel prettig vinden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |