abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 juni 2021 @ 18:51:12 #101
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199980249
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:44 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dat bleek wel bij de eerste stint :) Toen kon hij ook niet ver genoeg wegrijden om een veilige pitstop te doen. En als Hamilton ervoor gezeten had, hadden we hetzelfde gezien, denk ik. Dan was Verstappen waarschijnlijk ook naar binnen gekomen voor een tweede stop en was het maar de vraag of Hamilton er net zoals bij de eerste stop voor had kunnen blijven en dus was hij buiten gebleven en hadden we hetzelfde scenario gehad.
Dat was een tactische fout. Hij had op dat moment een gat van drie seconden en dat bleek niet genoeg. Hamilton reed wel weg van Verstappen in stint 1, maar Verstappen niet bij Hamilton in stint 2.
  zondag 20 juni 2021 @ 18:51:57 #102
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199980266
Qua snelheid is er een klein voordeel naar redbull toe lijkt het maar qua bandenslijtage doet Mercedes het beter.

Maar dat zijn vooral optics.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 20 juni 2021 @ 18:54:09 #103
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199980307
quote:
14s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:51 schreef jogy het volgende:
Qua snelheid is er een klein voordeel naar redbull toe lijkt het maar qua bandenslijtage doet Mercedes het beter.

Maar dat zijn vooral optics.
Dan is er iets mis met je optics.
Zoals gezegd, in stint één reed Hamilton weg bij Verstappen, maar toen Verstappen er in stint 2 voor kwam lukte het hem niet om weg te rijden.

De verschillen zijn klein, maar de veronderstelling dat RedBull nu ineens de snelste wagen heeft vind ik echt voorbarig.
pi_199980309
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Het was toch echt Verstappen die tijdens de tweede stint vrij duidelijk was dat hij dat niet ging volhouden tot aan het einde.

Hamilton wist zijn banden veel beter te houden, met een extra stop ga ik er vanuit dat Hamilton op het einde meer kans had gehad dan nu.
Maar dan had Lewis er alsnog voorbij gemoeten, nu was de gok dat Lewis het wel zou houden of dat Max zelf z’n banden zou slopen. Ik vind het geen zekerheidje dat Lewis met een 2e stop echt veel meer kans had gehad
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 18:55:02 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199980313
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat ze de luxe hebben om de banden wat te ontzien, door o.a. meer motorvermogen. Ik vermoed dat ze daardoor wat meer aerodynamische keuzes hebben. Maar goed, dat is natuurlijk speculeren op basis van hoe de auto's bewegen en dat is niet een hele sterke analyse.
Dat bleek iig niet uit deze race. Bottas zat door zijn banden heen net als Hamilton. Perez had weliswaar nieuwere harde banden maar reed ruim 5 seconden weg van Bottas in 2 ronden of zo
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 20 juni 2021 @ 18:55:43 #106
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199980327
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:54 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar dan had Lewis er alsnog voorbij gemoeten, nu was de gok dat Lewis het wel zou houden of dat Max zelf z’n banden zou slopen. Ik vind het geen zekerheidje dat Lewis met een 2e stop echt veel meer kans had gehad
Klopt. Maar de gok was dan geweest dat Hamilton zijn banden beter zouden zijn op het einde. Ook een gok, klopt, maar ik denk dat dat de betere optie was geweest.

Maar hey, iets met een koe van achter. 😂😉
pi_199980334
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dan is er iets mis met je optics.
Zoals gezegd, in stint één reed Hamilton weg bij Verstappen, maar toen Verstappen er in stint 2 voor kwam lukte het hem niet om weg te rijden.

De verschillen zijn klein, maar de veronderstelling dat RedBull nu ineens de snelste wagen heeft vind ik echt voorbarig.
Eens met dat laatste, maar het was ook weer niet zo dat Lewis Max volledig naar huis reed in de 1e stint. En Max had bij z’n 2e stop ook wel wat voorsprong opgebouwd inmiddels, dacht ik.
  zondag 20 juni 2021 @ 18:56:31 #108
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199980343
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat was een tactische fout. Hij had op dat moment een gat van drie seconden en dat bleek niet genoeg. Hamilton reed wel weg van Verstappen in stint 1, maar Verstappen niet bij Hamilton in stint 2.
Ja, een klein beetje. Echt veel werd het nooit. En dat kwam imho vooral doordat Max Bottas in zijn spiegels had.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zondag 20 juni 2021 @ 18:59:05 #109
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199980381
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dan is er iets mis met je optics.
Zoals gezegd, in stint één reed Hamilton weg bij Verstappen, maar toen Verstappen er in stint 2 voor kwam lukte het hem niet om weg te rijden.

De verschillen zijn klein, maar de veronderstelling dat RedBull nu ineens de snelste wagen heeft vind ik echt voorbarig.
Als deze race de enige race was geweest had je wel een punt kunnen hebben maar over het geheel genomen is Verstappen wel een paar keer lekker weggereden van de rest.

Verstappen is best een kunstenaar met zijn auto hoor maar zelfs hij kan de redbull niet voorbij zijn limieten rijden. Dus ja, de redbull lijkt uiteindelijk net iets meer robuuste kracht/snelheid te hebben maar de Mercedes de betere balans, zoiets.

Maar uiteindelijk zien we het wel bij de komende races wie er voor wie blijft en wie er wegrijdt bij wie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 20 juni 2021 @ 18:59:55 #110
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199980392
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:56 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Eens met dat laatste, maar het was ook weer niet zo dat Lewis Max volledig naar huis reed in de 1e stint. En Max had bij z’n 2e stop ook wel wat voorsprong opgebouwd inmiddels, dacht ik.
Die voorsprong van Max was iets van 1,3 sec ofzo, omdat Hamilton een fout maakte.

En nee, Ham reed Verstappen niet naar huis,maar die voorsprong van 3 seconden nam wel toe. En inmiddels had Max zijn banden opgerookt.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:01:41 #111
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199980433
quote:
14s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Als deze race de enige race was geweest had je wel een punt kunnen hebben maar over het geheel genomen is Verstappen wel een paar keer lekker weggereden van de rest.

Verstappen is best een kunstenaar met zijn auto hoor maar zelfs hij kan de redbull niet voorbij zijn limieten rijden. Dus ja, de redbull lijkt uiteindelijk net iets meer robuuste kracht/snelheid te hebben maar de Mercedes de betere balans, zoiets.

Maar uiteindelijk zien we het wel bij de komende races wie er voor wie blijft en wie er wegrijdt bij wie.
In welke races is Verstappen weggereden dan? Monaco en Bakoe, dat zij circuits met veel langzame en middensnelle bochten, waar Mercedes het gewoon niet heeft.

Zelfs op het korte rechte stuk in Monaco won de Mercedes tijd op de RB.

Je zegt het echt verkeerd om. De Mercedes heeft de meeste robuuste kracht, de RB de betere bochten snelheid en misschien balans.
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 juni 2021 @ 19:03:48 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199980473
quote:
14s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Als deze race de enige race was geweest had je wel een punt kunnen hebben maar over het geheel genomen is Verstappen wel een paar keer lekker weggereden van de rest.

Verstappen is best een kunstenaar met zijn auto hoor maar zelfs hij kan de redbull niet voorbij zijn limieten rijden. Dus ja, de redbull lijkt uiteindelijk net iets meer robuuste kracht/snelheid te hebben maar de Mercedes de betere balans, zoiets.

Maar uiteindelijk zien we het wel bij de komende races wie er voor wie blijft en wie er wegrijdt bij wie.
Monaco en Baku zijn niet echt goede voorbeelden. Ben benieuwd wat RB baan Oostenrijk gaat brengen nu Mercedes op hun vesting geklopt is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 19:05:34 #113
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199980507
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

In welke races is Verstappen weggereden dan? Monaco en Bakoe, dat zij circuits met veel langzame en middensnelle bochten, waar Mercedes het gewoon niet heeft.

Zelfs op het korte rechte stuk in Monaco won de Mercedes tijd op de RB
Dat zagen we in de uitslag.

Komaan, de auto's zijn gewoon volledig aan elkaar gewaagd momenteel en de verschillen komen van trackpositie, tactiek en op sommige circuits is de een in het voordeel en op andere de andere auto.

Het is gewoon een mooi seizoen zo met volop strijd tussen 2 teams en liefst zou ik meer teams zien maar twee is al een hele vooruitgang over de laatste jaren.

7 races, 3 voor Mercedes en 4 voor RBR. Op naar Oostenrijk :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:07:57 #114
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199980566
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

In welke races is Verstappen weggereden dan? Monaco en Bakoe, dat zij circuits met veel langzame en middensnelle bochten, waar Mercedes het gewoon niet heeft.

Zelfs op het korte rechte stuk in Monaco won de Mercedes tijd op de RB.

Je zegt het echt verkeerd om. De Mercedes heeft de meeste robuuste kracht, de RB de betere bochten snelheid en misschien balans.
Deze race was het vooral andersom en won Verstappen op het rechte stuk en verloor wat tijd in de bochten.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zondag 20 juni 2021 @ 19:08:44 #115
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199980583
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zagen we in de uitslag.

Komaan, de auto's zijn gewoon volledig aan elkaar gewaagd momenteel en de verschillen komen van trackpositie, tactiek en op sommige circuits is de een in het voordeel en op andere de andere auto.

Het is gewoon een mooi seizoen zo met volop strijd tussen 2 teams en liefst zou ik meer teams zien maar twee is al een hele vooruitgang over de laatste jaren.
Wat zagen we in welke uitslag?

Verder met je eens. Het verschilt per circuit. Maar dat RB juist op Bakoe en Monaco wint en je toch zag dat de Mercedes daar op het rechte stuk sneller was, zegt wel wat over het motorvermogen lijkt me.

Hoe dan ook, de auto's zitten dochter bij elkaar dan ooit. En dat een race als vandaag op tactiek door RB wordt gewonnen zegt heel veel over de verdere kansen van Verstappen. Want op andere circuits is een betere tactiek niet nodig en kan het op pure raceskills of dankzij een betere afstelling.
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 19:10:28 #116
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199980616
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Wat zagen we in welke uitslag?

Verder met je eens. Het verschilt per circuit. Maar dat RB juist op Bakoe en Monaco wint en je toch zag dat de Mercedes daar op het rechte stuk sneller was, zegt wel wat over het motorvermogen lijkt me.

Hoe dan ook, de auto's zitten dochter bij elkaar dan ooit. En dat een race als vandaag op tactiek door RB wordt gewonnen zegt heel veel over de verdere kansen van Verstappen. Want op andere circuits is een betere tactiek niet nodig en kan het op pure raceskills of dankzij een betere afstelling.
Hamilton zegt nu na de race dat RB sneller is op het rechte stuk. Dus dat zegt wel wat over het motorvermogen, lijkt me. Of mischien heeft het meer te maken met hoeveel downforce ze gebruiken mischien?

quote:
"We've got to find some pace, that's for sure," Hamilton said.

"You can see most of the time we lost today was just on the straights, so we've got to definitely dig deep, try to figure out why that is, whether it's power or drag. But we've still got a good package."

https://www.motorsport.co(...)-verstappen/6590088/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:10:55 #117
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199980626
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:07 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Deze race was het vooral andersom en won Verstappen op het rechte stuk en verloor wat tijd in de bochten.
Maar zag je ook wat de prijs was voor die snelheidswinst op het rechte stuk? Dat gezwabber in de bochten kost niet alleen tijd, dat kost ook banden.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:11:50 #118
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199980638
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hamilton zegt nu na de race dat RB sneller is op het rechte stuk. Dus dat zegt wel wat over het motorvermogen, lijkt me. Of mischien heeft het meer te maken met hoeveel downforce ze gebruiken mischien?
Ik denk dat laatste, op basis van het weggedrag bij uitkomst van de bochten. Bij F1tv maakte ze die opmerking trouwens ook.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:12:47 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199980662
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hamilton zegt nu na de race dat RB sneller is op het rechte stuk. Dus dat zegt wel wat over het motorvermogen, lijkt me. Of mischien heeft het meer te maken met hoeveel downforce ze gebruiken mischien?
[..]

RBR of iig Max reed met minder downforce
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199980676
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hamilton zegt nu na de race dat RB sneller is op het rechte stuk. Dus dat zegt wel wat over het motorvermogen, lijkt me. Of mischien heeft het meer te maken met hoeveel downforce ze gebruiken mischien?
Kijk naar de achtervleugel. Dat scheelde de helft met MB dit weekend. RBR heeft sinds monaco wat nieuws op de dif, daarmee creeren ze blijkbaar een hele goede mechanische grip.

Verder was de Mercedes dit weekend gewoon iets sneller, Max heeft ze in de Q gepakt en RBR in de race.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:14:23 #121
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199980708
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Maar zag je ook wat de prijs was voor die snelheidswinst op het rechte stuk? Dat gezwabber in de bochten kost niet alleen tijd, dat kost ook banden.
Klopt. En de high rake is sowieso wat minder goed voor de banden. Maar daardoor kun je wel met minder downforce op de achtervleugel rijden zoals vandaag zonder tijd te verliezen. Mercedes kon dat niet.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 19:15:28 #122
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199980735
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik denk dat laatste, op basis van het weggedrag bij uitkomst van de bochten. Bij F1tv maakte ze die opmerking trouwens ook.
Ok, dus motorvermogen is geen punt? Eerst zeg je dat dit wel zo is, namelijk. Mischien reed Mercedes met andere downforce in Monaco en konden ze daardoor sneller zijn op het rechte eind dan RB?

Ik vind het prima dat jij fan bent van Mercedes maar je argumentatie zwabbert een beetje. Ik ga ervan uit dat de auto's min of meer gelijk zijn en dat het verschil komt uit andere factoren momenteel.
Dat kan tactiek zijn, de baan in kwestie of de rijder. Maar volgens mij is het momenteel niet de auto of de motor die de doorslag geeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 19:16:34 #123
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199980752
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:13 schreef mikieu het volgende:

[..]

Kijk naar de achtervleugel. Dat scheelde de helft met MB dit weekend. RBR heeft sinds monaco wat nieuws op de dif, daarmee creeren ze blijkbaar een hele goede mechanische grip.

Verder was de Mercedes dit weekend gewoon iets sneller, Max heeft ze in de Q gepakt en RBR in de race.
Als Mercedes gewoon sneller is kan Max geen P1 pakken en ze op de baan inhalen, he? Tenzij Max een shortcut heeft gevonden op de baan en minder afstand rijd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:17:26 #124
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199980767
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:14 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Klopt. En de high rake is sowieso wat minder goed voor de banden. Maar daardoor kun je wel met minder downforce op de achtervleugel rijden zoals vandaag zonder tijd te verliezen. Mercedes kon dat niet.
En normaliter hoeft Mercedes dat niet, omdat ze meer motorvermogen hebben. Althans, over de afgelopen jaren zijn ze in elk geval niet gewend dat ze dat soort keuzes in extreme moeten maken.

Rb heeft wat dat betreft denk ik een voorsprong. Ze racen al jaren met pogingen in het achterhoofd om alles er uit te persen wat er in zit.

Zoals ik al eerder eens zei, de tijden dat Mercedes met elke Bullshit afstelling fluitend naar de 1-2 rijdt is voorbij en daar moeten ze nog een beetje aan wennen, zo lijkt het.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:18:39 #125
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199980790
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, dus motorvermogen is geen punt? Eerst zeg je dat dit wel zo is, namelijk. Mischien reed Mercedes met andere downforce in Monaco en konden ze daardoor sneller zijn op het rechte eind dan RB?

Ik vind het prima dat jij fan bent van Mercedes maar je argumentatie zwabbert een beetje. Ik ga ervan uit dat de auto's min of meer gelijk zijn en dat het verschil komt uit andere factoren momenteel.
Dat kan tactiek zijn, de baan in kwestie of de rijder. Maar volgens mij is het momenteel niet de auto of de motor die de doorslag geeft.
Jeetje. De ene week word ik voor Max-fanboy uitgemaakt en nu ben ik Mercedes fan. Nu weet ik het ook niet meer hoor.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:19:50 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199980819
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Jeetje. De ene week word ik voor Max-fanboy uitgemaakt en nu ben ik Mercedes fan. Nu weet ik het ook niet meer hoor.
:D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 20 juni 2021 @ 19:21:27 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199980856
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als Mercedes gewoon sneller is kan Max geen P1 pakken en ze op de baan inhalen, he? Tenzij Max een shortcut heeft gevonden op de baan en minder afstand rijd.
Jawel, dat kan wel :D
Dat is het mooie van racen.
Anders had Max de afgelopen jaren ook geen races kunnen winnen ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 juni 2021 @ 19:22:16 #128
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199980872
Ik gooi hem er alvast in: Red Bull in Oostenrijk weer met weinig vleugel, en dominant in S1 en S2.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 19:24:31 #129
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_199980909
Hoop wel op een wiel-aan-wiel gevecht op Oostenrijk trouwens.

Strategisch spel is mooi, en ik vond het ook mooi hoe ze Max aan het opjagen tijdens die tweede stint, maar hopelijk gaan ze een giga-gevecht voeren op de Red Bull Ring.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 19:25:15 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199980918
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:22 schreef Nattekat het volgende:
Ik gooi hem er alvast in: Red Bull in Oostenrijk weer met weinig vleugel, en dominant in S1 en S2.
Wat is S1 en S2? :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199980926
quote:
6s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoop wel op een wiel-aan-wiel gevecht op Oostenrijk trouwens.

Strategisch spel is mooi, en ik vond het ook mooi hoe ze Max aan het opjagen tijdens die tweede stint, maar hopelijk gaan ze een giga-gevecht voeren op de Red Bull Ring.
En 2x ook dan maar ;)
  zondag 20 juni 2021 @ 19:25:34 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199980929
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is S1 en S2? :D
Sector 1 en 2
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199980939
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is S1 en S2? :D
Sector 1 en 2.

Nu snap ik ook dat jij denkt dat de snelste auto altijd wint. :P
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 19:26:40 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199980949
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sector 1 en 2
Oh, op die fiets. Gewoon twee keer een RBR 1-2 mag ook van mij ;)

Of liever niet, eigenlijk, dan gaat de spanning er een beetje uit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 juni 2021 @ 19:28:01 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199980973
quote:
6s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoop wel op een wiel-aan-wiel gevecht op Oostenrijk trouwens.

Strategisch spel is mooi, en ik vond het ook mooi hoe ze Max aan het opjagen tijdens die tweede stint, maar hopelijk gaan ze een giga-gevecht voeren op de Red Bull Ring.
Oostenrijk gaat naar Red Bull hoor. Als Mercedes vandaag niet had geblunderd met de strategie was Hamilton gewoon makkelijk naar de overwinning gereden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199980977
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als Mercedes gewoon sneller is kan Max geen P1 pakken en ze op de baan inhalen, he? Tenzij Max een shortcut heeft gevonden op de baan en minder afstand rijd.
Jawel, tactiek. Het is zo zuur binnen dat team dat ze gewoon niet durven de tactieken te spreiden. Bottas heeft RBR gelokt waardoor Verstappen binnen kwam. Op dat moment, te laat, zagen ze de dat de undercut enorm was en haalde ze tevergeefs Hamilton snel binnen. Als Hamilton zoals Perez door was blijven rijden rijden had hij gewonnen.

Nu reden ze 2/3 en gingen ze ineens naar 1/2 door de stop. Weer was de undercut zo sterk dat Verstappen er ongeveer 7 seconden voor had gezeten als ze meegingen. Weer te laat, maar weer hebben ze het niet gedurfd mee te gaan om Perez wel voor te blijven.

Mercedes was de snellere auto hier. RBR deed het dit keer beter.
pi_199980983
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, dus motorvermogen is geen punt? Eerst zeg je dat dit wel zo is, namelijk. Mischien reed Mercedes met andere downforce in Monaco en konden ze daardoor sneller zijn op het rechte eind dan RB?

Ik vind het prima dat jij fan bent van Mercedes maar je argumentatie zwabbert een beetje. Ik ga ervan uit dat de auto's min of meer gelijk zijn en dat het verschil komt uit andere factoren momenteel.
Dat kan tactiek zijn, de baan in kwestie of de rijder. Maar volgens mij is het momenteel niet de auto of de motor die de doorslag geeft.
Vandaag was het inderdaad de rijder die de doorslag gaf, maar dat wil niet zeggen dat de Mercedes niet beter is. Niet voldoende veel beter om de rijder niet de doorslag te laten geven. Maar als Bottas sneller is dan Perez ben ik geneigd om te zeggen dat de Mercedes nog steeds de snellere auto is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 juni 2021 @ 19:29:05 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199980992
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is S1 en S2? :D
Sector 1 en 2. Die twee zijn bijna sprekend S1 en S2 in Baku.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199981095
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Oostenrijk gaat naar Red Bull hoor. Als Mercedes vandaag niet had geblunderd met de strategie was Hamilton gewoon makkelijk naar de overwinning gereden.
Mja, als Max gewoon de 1e bocht houdt, was Lewis mogelijk niet eens in beeld geweest voor plek 1.. het verschil is zo klein dat je op dit moment niet “makkelijk” naar de zege rijdt.
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 19:35:14 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199981096
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vandaag was het inderdaad de rijder die de doorslag gaf, maar dat wil niet zeggen dat de Mercedes niet beter is. Niet voldoende veel beter om de rijder niet de doorslag te laten geven. Maar als Bottas sneller is dan Perez ben ik geneigd om te zeggen dat de Mercedes nog steeds de snellere auto is.
Was Bottas sneller dan? De uitslag zegt iets anders. Maar mischien is Perez een betere coureur dan Bottas, dat kan, natuurlijk.

Het is een leuk argument maar als we naar de uitslag kijken zien we dit:

P1 in kwalificatie - Verstappen, RBR
P1 race - Verstappen, RBR
Snelste race ronde - Verstappen, RBR.

Verstappen 1, Hamilton 2, Perez 3. Dan lijkt het toch niet dat Mercedes intrinsiek sneller is. En Perez was gewoon een een stopper.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:35:29 #141
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199981105
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vandaag was het inderdaad de rijder die de doorslag gaf, maar dat wil niet zeggen dat de Mercedes niet beter is. Niet voldoende veel beter om de rijder niet de doorslag te laten geven. Maar als Bottas sneller is dan Perez ben ik geneigd om te zeggen dat de Mercedes nog steeds de snellere auto is.
Als Nederlander wil ik heel graag zeggen dat de rijder het verschil maakte (met het risico dat ik binnen een half uur weer van Mercedes-fan naar Verstappen fanboy ga). Maar ik denk toch echt dat tactiek hier de grootste rol speelde. Beide pitstops exact op het juiste moment uitgevoerd.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:36:04 #142
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199981119
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Was Bottas sneller dan? De uitslag zegt iets anders. Maar mischien is Perez een betere coureur dan Bottas, dat kan, natuurlijk.

Het is een leuk argument maar als we naar de uitslag kijken zien we dit:

P1 in kwalificatie - Verstappen, RBR
P1 race - Verstappen, RBR
Snelste race ronde - Verstappen, RBR.

Verstappen 1, Hamilton 2, Perez 3. Dan lijkt het toch niet dat Mercedes intrinsiek sneller is. En Perez was gewoon een een stopper.
Jij volgt de F1 toch ook al heel lang, of niet?
pi_199981139
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Maar zag je ook wat de prijs was voor die snelheidswinst op het rechte stuk? Dat gezwabber in de bochten kost niet alleen tijd, dat kost ook banden.
Volgens Max lag dat vooral aan de wind.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:38:57 #144
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199981173
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:37 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Volgens Max lag dat vooral aan de wind.
En waarom had de Mercedes dat gezwabber dan totaal niet?
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 19:40:29 #145
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199981196
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Jij volgt de F1 toch ook al heel lang, of niet?
Indeed.

Mijn punt is gewoon dat er niets tussen de auto's zit nu, althans intrinsiek, het komt nu op rijders, tactiek, circuit en (mischien later) op betrouwbaarheid aan, vergeet niet dat Mercedes een race eerder met een nieuwe motor moest komen dan RBR. Dat kan op het eind van de rit ook verschil gaan maken, ik geloof niet dat een van de auto's nu intrinsiek sneller is dan de andere.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 19:42:41 #146
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199981235
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

En waarom had de Mercedes dat gezwabber dan totaal niet?
Ander ontwerp van de auto, denkelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199981260
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Was Bottas sneller dan? De uitslag zegt iets anders. Maar mischien is Perez een betere coureur dan Bottas, dat kan, natuurlijk.

Het is een leuk argument maar als we naar de uitslag kijken zien we dit:

P1 in kwalificatie - Verstappen, RBR
P1 race - Verstappen, RBR
Snelste race ronde - Verstappen, RBR.

Verstappen 1, Hamilton 2, Perez 3. Dan lijkt het toch niet dat Mercedes intrinsiek sneller is. En Perez was gewoon een een stopper.
Bottas kon wel volgen, Perez niet. Bottas kon zich 1 tiende achter Hamilton kwalificeren, Perez moest een halve seconde nageven op Verstappen. Dat Bottas dan uiteindelijk zijn banden een paar ronde voor het einde heeft opgerookt vanwege een tactische keuze tbv Hamilton maakt de RBR niet sneller of even snel.

quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Als Nederlander wil ik heel graag zeggen dat de rijder het verschil maakte (met het risico dat ik binnen een half uur weer van Mercedes-fan naar Verstappen fanboy ga). Maar ik denk toch echt dat tactiek hier de grootste rol speelde. Beide pitstops exact op het juiste moment uitgevoerd.
Daar heb je niks aan als Hamilton zijn inlap wel goed uitvoert en Verstappen niet een hele goede outlap rijdt. Dat maakte dan ook het verschil.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:44:13 #148
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199981261
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Indeed.

Mijn punt is gewoon dat er niets tussen de auto's zit nu, althans intrinsiek, het komt nu op rijders, tactiek, circuit en (mischien later) op betrouwbaarheid aan, vergeet niet dat Mercedes een race eerder met een nieuwe motor moest komen dan RBR. Dat kan op het eind van de rit ook verschil gaan maken, ik geloof niet dat een van de auto's nu intrinsiek sneller is dan de andere.
Je punt kan wel kloppen, maar je scorebord journalistiek argumenten zijn echt zeer beroerd.

Dat Verstappen tijdens de kwali het snelste was zegt helemaal niets over de racepace. Om meerdere redenen.

Dat Verstappen op het moment dat de wagens het lichtst zijn de snelste ronde rijdt met nieuwere mediums terwijl de rest van de top op oude hards rijdt, zegt ook niets.

Verstappen wint hier dankzij een epische laatste stint en een betere tactiek. Al die P1's die je opsomt zeggen letterlijk niets.

Net als de episch domme opmerking dat je niet zou kunnen winnen met een langzamere auto, of wat maakte je er van.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:46:12 #149
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199981297
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ander ontwerp van de auto, denkelijk.
Precies mijn punt dus. Ander ontwerp/afstelling. Daardoor meer zwabber en misschien ook wel gevoeliger voor wind daardoor, dat kan ik niet beoordelen.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:47:54 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199981321
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Was Bottas sneller dan? De uitslag zegt iets anders. Maar mischien is Perez een betere coureur dan Bottas, dat kan, natuurlijk.

Het is een leuk argument maar als we naar de uitslag kijken zien we dit:

P1 in kwalificatie - Verstappen, RBR
P1 race - Verstappen, RBR
Snelste race ronde - Verstappen, RBR.

Verstappen 1, Hamilton 2, Perez 3. Dan lijkt het toch niet dat Mercedes intrinsiek sneller is. En Perez was gewoon een een stopper.
Dat is niet hoe het werkt :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')