abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juni 2021 @ 18:12:41 #76
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199979446
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Toch raar, want volgens mij had Verstappen een soortgelijke inhaalactie waarbij hij wél de positie terug moest geven.
Je moet wel het 'wisselgeld' voor het eind van de reis aan de FIA gireren ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 18:13:55 #77
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199979461
Eerste grand prix op Paul Ricard die ik live zag.

Kon minder. Lijnen geen last van gehad.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 juni 2021 @ 18:14:36 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199979470
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:12 schreef beantherio het volgende:
Wat ik me nog afvraag: had Hamilton nog bruikbare mediums over om de 2e stop van Verstappen te pareren? In de tweets van Pirelli Motorsport zie ik dat beiden enkel nog gebruikte mediums hadden. Blijkbaar was een van de setjes van Max nog erg goed (race winnend zelfs) maar had Lewis niet zo'n set achter de hand?

[ twitter ]
Die mediums zullen ongeveer even goed zijn geweest. Die van Lewis waren de banden die hij in de eerste stint gebruikte in Q2 en zullen 5 ronden oud zijn geweest. Die van Max waren die van de tweede stint van Q2 en 3 rondjes oud. Max reed op die banden een ultrasnelle tweede sector om daarna de ronde af te breken in de laatste sector.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 18:15:33 #79
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199979492
quote:
Wat ik me nog afvraag: had Hamilton nog bruikbare mediums over om de 2e stop van Verstappen te pareren? In de tweets van Pirelli Motorsport zie ik dat beiden enkel nog gebruikte mediums hadden. Blijkbaar was een van de setjes van Max nog erg goed (race winnend zelfs) maar had Lewis niet zo'n set achter de hand?

[ twitter ]
Ik neem aan van wel. Maar eigenlijk raar dat Lewis niet pitte zodra die zag dat die Max op de baan niet ging kunnen inhalen (wat ook het geval was tijdens de Spaanse grand prix)
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 juni 2021 @ 18:17:38 #80
Maffe Fries
pi_199979536
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:15 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik neem aan van wel. Maar eigenlijk raar dat Lewis niet pitte zodra die zag dat die Max op de baan niet ging kunnen inhalen (wat ook het geval was tijdens de Spaanse grand prix)
RB pitte Max toen hij 3 seconden voorsprong had en Hamilton was net op dat moment iets afgehaakt.

Je zit met die 20 ronden precies op het punt om het wel/niet te doen. Met die 3 seconden had de undercut net wel/net niet gewerkt.
pi_199979544
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:15 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Maar dan was hij er toch weer achter gekomen? Of bedoel je voordat Max ging? Dat was in ieder geval wel vrij vroeg.

En het grote voordeel in vergelijking met Spanje was Perez ertussen
  zondag 20 juni 2021 @ 18:20:58 #82
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_199979600
Je zag aan de auto's ook wel dat op de mediums en op de hards, Verstappen veel meer moeite moest doen om de auto bij het uitkomen van de bocht de goede kant op te krijgen met de neus.

Voor mijn gevoel betekent dat toch dat RB meer kunstgrepen uit moet halen met de downforce om wat extra snelheid eruit te persen, wat mogelijk ook voor meer bandenslijtage zorgt.

Het lijken mij aanwijzingen dat Mercedes nog altijd een voordeel heeft qua motorvermogen. De wagen cruist gewoon net wat beter door die snelle bochten.
  zondag 20 juni 2021 @ 18:22:30 #83
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199979628
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar dan was hij er toch weer achter gekomen? Of bedoel je voordat Max ging? Dat was in ieder geval wel vrij vroeg.

En het grote voordeel in vergelijking met Spanje was Perez ertussen
Ik denk dat het (in ieder geval voor Mercedes) net wat te vroeg was. En toen Max ze voor was met die 2e stop was het te laat.

Lewis had nog wel een nieuw setje softs. Had een keus geweest om die bijv. 15 rondes voor het einde erop te zetten: toen had Hamilton nog wat marge op zowel Verstappen als Perez.
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 juni 2021 @ 18:24:17 #84
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199979652
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Je zag aan de auto's ook wel dat op de mediums en op de hards, Verstappen veel meer moeite moest doen om de auto bij het uitkomen van de bocht de goede kant op te krijgen met de neus.

Voor mijn gevoel betekent dat toch dat RB meer kunstgrepen uit moet halen met de downforce om wat extra snelheid eruit te persen, wat mogelijk ook voor meer bandenslijtage zorgt.

Het lijken mij aanwijzingen dat Mercedes nog altijd een voordeel heeft qua motorvermogen. De wagen cruist gewoon net wat beter door die snelle bochten.
100% eens, puur in de basis is de Mercedes nog steeds de betere/snellere auto. Red Bull moet alle zeilen bijzetten om mee te komen. Vandaag was het door Max en een mooie strategie waardoor het lukte. In gelijke omstandigheden was Lewis echt sneller. Niet veel, maar wel sneller.
pi_199979658
quote:

[ twitter ]
Ik vroeg me juist af waarom Lewis niet een paar ronden later naar binnen ging en dan voor de rode band?

Dan lag hij wel achter max maar wel een snellere en nieuwere band
pi_199979668
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik denk dat het (in ieder geval voor Mercedes) net wat te vroeg was. En toen Max ze voor was met die 2e stop was het te laat.

Lewis had nog wel een nieuw setje softs. Had een keus geweest om die bijv. 15 rondes voor het einde erop te zetten: toen had Hamilton nog wat marge op zowel Verstappen als Perez.
Had ook gekund inderdaad, maar denk dat ze op dat moment wel nog geloofden in winst van Lewis. Pas 4/5 rondes voor het eind ging het echt hard qua banden.
pi_199979688
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:24 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Ik vroeg me juist af waarom Lewis niet een paar ronden later naar binnen ging en dan voor de rode band?

Rood had dat nooit zo lang volgehouden
  zondag 20 juni 2021 @ 18:28:20 #88
Niet te kritisch
pi_199979767
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]

100% eens, puur in de basis is de Mercedes nog steeds de betere/snellere auto. Red Bull moet alle zeilen bijzetten om mee te komen. Vandaag was het door Max en een mooie strategie waardoor het lukte. In gelijke omstandigheden was Lewis echt sneller. Niet veel, maar wel sneller.
Na de eerste pitstop konden Ham en Bot ook eenvoudig volgen. Als Hamilton na die stop voor Verstappen was gekomen, dan was hij redelijk eenvoudig bij hem weggereden. Verstappen moest vol pushen om hem voor te blijven.

Inderdaad op tactiek gewonnen deze, maar kijkend naar de race is mijn overtuiging echt dat de Mercedes nog altijd de sterkere wagen heeft. Hamilton verliest hier puur op tactische faal van zijn team.
  zondag 20 juni 2021 @ 18:29:04 #89
Niet te kritisch
pi_199979788
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:24 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

De rode band was binnen 10 ronden totaal opgebrand geweest. Dat was echt geen optie.
pi_199979863
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:25 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Rood had dat nooit zo lang volgehouden
Ook niet als die in ronde 40/41 was binnen gekomen?
Al weet ik ff niet wat toen nog zijn voorsprong was
pi_199979881
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Na de eerste pitstop konden Ham en Bot ook eenvoudig volgen. Als Hamilton na die stop voor Verstappen was gekomen, dan was hij redelijk eenvoudig bij hem weggereden. Verstappen moest vol pushen om hem voor te blijven.

Inderdaad op tactiek gewonnen deze, maar kijkend naar de race is mijn overtuiging echt dat de Mercedes nog altijd de sterkere wagen heeft. Hamilton verliest hier puur op tactische faal van zijn team.
Tactische gefaal bij de 1e stop, bedoel je dan?

Al hadden ze Bottas ook wel beter kunnen “gebruiken” om Max te irriteren, denk ik, door te vertragen en daardoor Max ook blokkeren. Nu waren z’n banden al op toen Max in de buurt kwam. Al is het afwachten of Bottas dat geaccepteerd had, die was toch al boos omdat hij niet naar binnen werd gehaald.
  zondag 20 juni 2021 @ 18:33:09 #92
429367 DKUp
ON TOUR
pi_199979888
twitter
STEUKER |:)
SOONY
pi_199979894
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Serieus? Denk je nu echt dat als Mercedes sneller kan dat ze dat niet doen en niet alle zeilen bijzetten?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 juni 2021 @ 18:35:15 #94
Maffe Fries
pi_199979930
quote:
10s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:33 schreef DKUp het volgende:
[ twitter ]STEUKER |:)
Reken maar dat Horner hier de waarheid spreekt en dat Toto dat ook weet
  zondag 20 juni 2021 @ 18:37:14 #95
Niet te kritisch
pi_199979968
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Tactische gefaal bij de 1e stop, bedoel je dan?

Al hadden ze Bottas ook wel beter kunnen “gebruiken” om Max te irriteren, denk ik, door te vertragen en daardoor Max ook blokkeren. Nu waren z’n banden al op toen Max in de buurt kwam. Al is het afwachten of Bottas dat geaccepteerd had, die was toch al boos omdat hij niet naar binnen werd gehaald.
Bij de eerste stop. Maar ook in het besluit om niet voor een tweede stop te gaan.
  zondag 20 juni 2021 @ 18:41:11 #96
Niet te kritisch
pi_199980055
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Serieus? Denk je nu echt dat als Mercedes sneller kan dat ze dat niet doen en niet alle zeilen bijzetten?
Ik denk vooral dat ze de luxe hebben om de banden wat te ontzien, door o.a. meer motorvermogen. Ik vermoed dat ze daardoor wat meer aerodynamische keuzes hebben. Maar goed, dat is natuurlijk speculeren op basis van hoe de auto's bewegen en dat is niet een hele sterke analyse.
  zondag 20 juni 2021 @ 18:42:57 #97
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199980093
quote:
10s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:33 schreef DKUp het volgende:
[ twitter ]STEUKER |:)
Ik blijf het wel geweldig vinden dat die twee professioneel gezien elkaar pakken op elk punt en op welke manier dat ze kunnen maar elkaar nog steeds goed kunnen hebben op persoonlijk vlak. Best moeilijk om dat goed te scheiden van elkaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 20 juni 2021 @ 18:44:43 #98
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199980129
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat bleek wel bij de eerste stint :) Toen kon hij ook niet ver genoeg wegrijden om een veilige pitstop te doen. En als Hamilton ervoor gezeten had, hadden we hetzelfde gezien, denk ik. Dan was Verstappen waarschijnlijk ook naar binnen gekomen voor een tweede stop en was het maar de vraag of Hamilton er net zoals bij de eerste stop voor had kunnen blijven en dus was hij buiten gebleven en hadden we hetzelfde scenario gehad.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 20 juni 2021 @ 18:45:52 #99
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199980148
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Bij de eerste stop. Maar ook in het besluit om niet voor een tweede stop te gaan.
Bij een tweede stop was hij ook achter Max gekomen en we hadden al gezien dat hij er niet voorbij kon.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 20 juni 2021 @ 18:48:58 #100
Niet te kritisch
pi_199980204
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:45 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Bij een tweede stop was hij ook achter Max gekomen en we hadden al gezien dat hij er niet voorbij kon.
Dat is maar de vraag. Het was toch echt Verstappen die tijdens de tweede stint vrij duidelijk was dat hij dat niet ging volhouden tot aan het einde.

Hamilton wist zijn banden veel beter te houden, met een extra stop ga ik er vanuit dat Hamilton op het einde meer kans had gehad dan nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')