SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zipportal op 18-06-2021 22:01:14 ]![]()
Zeker wel. Bij het werken op kantoor en met afspraken op kantoor, etc. lijkt me dat er echt nog wel bedrijven zich daar aan gaan houden.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:11 schreef Gunner het volgende: [..] Snap dat ook niet. Alsof iemand daar daar nog aan houdt
![]()
Blijft wel een politicus natuurlijkquote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat Hugo telkens zei dat we geen testmaatschappij werden had ik een sprankje hoop. Naďef van me.![]()
![]()
Nog even ja. Loop van de zomer is dat ook wel gedaan hoor, dan is iedereen gevaccineerd die dat wil.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zeker wel. Bij het werken op kantoor en met afspraken op kantoor, etc. lijkt me dat er echt nog wel bedrijven zich daar aan gaan houden.![]()
Zat gisteren bij Nederland-Oostenrijk, daarna nog even gefeest denk ik.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:15 schreef Tourniquet het volgende:
Hugo heeft een zware nacht gehad aan zijn stem te horen.- verwijderd door admin -![]()
Mogen bedrijven ook om negatieve tests gaan vragen eigenlijk?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zeker wel. Bij het werken op kantoor en met afspraken op kantoor, etc. lijkt me dat er echt nog wel bedrijven zich daar aan gaan houden.![]()
Met Willy.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:16 schreef groenen het volgende:
[..]
Zat gisteren bij Nederland-Oostenrijk, daarna nog even gefeest denk ik.![]()
Fijn dat Hugo rekening houdt met Fok.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Spuitbus
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.![]()
Eens met Wilders, stop met dat hypocriete gedoe. En doe niet alsof de meeste maatregelen afgeschaft zijn. Met die 1,5m kut regel, kan er formeel nog steeds heel weinig.quote:
Gewoon alles afschaffen bij een vaccinatiegraad van ongeveer 70-75%٩๏̯͡๏)۶![]()
Die 1,5 meter is natuurlijk alléén nog maar voor de vorm!
Wel ff opletten als er een BOA in de buurt is....
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Ah het nieuwe schooljaar moeten leerlingen en studenten weer 2x per week testen. Wordt feest @Janneke141 , elke maand in quarantaine als klas?![]()
Wordt echt nul op gehandhaafd. Ja, wellicht als er ergens een enorme groep jongeren staat. Verder gaat iedereen gewoon z'n gang op straat.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:21 schreef Bocaj het volgende:
Die 1,5 meter is natuurlijk alléén nog maar voor de vorm!
Wel ff opletten als er een BOA in de buurt is....![]()
Dit circus, zo zinloos straksquote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:22 schreef chratnox het volgende:
Ah het nieuwe schooljaar moeten leerlingen en studenten weer 2x per week testen. Wordt feest @:Janneke141 , elke maand in quarantaine als klas?![]()
![]()
De Staat die de wijken ingaat om onderdanen 'aan te moedigen' om een prik te nemen. Ik krijg er een beetje een naar gevoel van.
In Amerika deden ze dat ook door de strijdkrachten daarvoor in te zetten.![]()
Er zullen wel wat prikbussen bekogeld gaan worden denk ik zo.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:24 schreef Confetti het volgende:
De Staat die de wijken ingaat om onderdanen 'aan te moedigen' om een prik te nemen. Ik krijg er een beetje een naar gevoel van.
In Amerika deden ze dat ook door de strijdkrachten daarvoor in te zetten.Zonder wrijving geen glans![]()
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:22 schreef S95Sedan het volgende:
Spuitbus
Handig gekozen ook die benaming.![]()
![]()
Ik snap de waarde echt totaal niet meer van het testen van jonge, gezonde mensen zodra we straks aan 80% vaccinatiegraad zitten.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is zo zonde als die testcapaciteit straks onbenut blijft![]()
Er zijn nog meer Sywerts hč, zeker bij het CDA.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik snap de waarde echt totaal niet meer van het testen van jonge, gezonde mensen zodra we straks aan 80% vaccinatiegraad zitten.![]()
Veel mensen hebben nog geen prik gehad of nog maar 1. Het zijn die bejaarden die roepen dat alles alweer normaal is, die voelen zich veilig nu. Totdat er een mutatie komt die schijt heeft aan de huidige vaccins.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:21 schreef Ronald het volgende:
[..]
Eens met Wilders, stop met dat hypocriete gedoe. En doe niet alsof de meeste maatregelen afgeschaft zijn. Met die 1,5m kut regel, kan er formeel nog steeds heel weinig.
Gewoon alles afschaffen bij een vaccinatiegraad van ongeveer 70-75%![]()
Begrijp ik dit goed? Dus kan een restaurant ook beslissen om een coronatoegangsbewijs te gebruiken? Zie het niet echt zitten om elke keer als ik ga eten om mij eerst te laten testen... (totdat ik volledig ben gevaccineerd ergens in augustus)quote:Alle locaties en evenemtenen open op anderhalve meter, met voorwaarden
Vanaf 26 juni is alles open met reguliere openingstijden. Wel gelden er nog een aantal voorwaarden voor zowel binnen-als buitenruimtes. In ruimtes waar mensen een vaste zitplaats hebben, geldt dat mensen geplaceerd moeten worden met onderling anderhalve meter afstand. Dat wil zeggen dat in een theater niet elke stoel bezet kan worden en dat in een restaurant de tafels en stoelen ver genoeg uit elkaar moeten staan. Registratie en een checkgesprek blijven verplicht. In ruimtes waar mensen geen vaste plek hebben, zoals in een winkel of het museum, geldt een maximale capaciteit van 1 bezoeker per 5m2. Als er gebruik gemaakt wordt van het coronatoegangsbewijs, dan vervalt de verplichting van de anderhalve meter en geldt de reguliere capaciteit.![]()
Ja zover was ik ook wel, maar spuitbus zeggen is nogal apart.quote:$$$quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik snap de waarde echt totaal niet meer van het testen van jonge, gezonde mensen zodra we straks aan 80% vaccinatiegraad zitten.
Dit gaat zo hard gebruikt worden om nog even te cashen.![]()
Ja, dat zei Rutte idd. Restaurants, cafés, de hele bende kan zelf kiezen of ze negatieve tests willen en anderhalve meter loslaten of 1 persoon per 5m2 toestaanquote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:28 schreef Yaku het volgende:
Begrijp ik dit goed? Dus kan een restaurant ook beslissen om een coronatoegangsbewijs te gebruiken? Zie het niet echt zitten om elke keer als ik ga eten om mij eerst te laten testen... (totdat ik volledig ben gevaccineerd ergens in augustus)
[..]![]()
De helft van de Nederlanders is nog niet gevaccineerd hč. Ik ben voor versoepelingen, maar de reden dat het nu aantal besmettingen zo snel terugloopt is natuurlijk wel een combinatie van vaccineren én de maatregelen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:21 schreef Ronald het volgende:
[..]
Eens met Wilders, stop met dat hypocriete gedoe. En doe niet alsof de meeste maatregelen afgeschaft zijn. Met die 1,5m kut regel, kan er formeel nog steeds heel weinig.
Gewoon alles afschaffen bij een vaccinatiegraad van ongeveer 70-75%![]()
Nou ik hoop toch echt dat mijn vaccinatie snel in mijn RIVM komt, dan hoef ik niet de hele tijd te testen (als ik naar zomerfestivals wil), want ik bedenk me net dat de storing was op de dag dat ik mijn vaccinatie kreeg.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:28 schreef Yaku het volgende:
Begrijp ik dit goed? Dus kan een restaurant ook beslissen om een coronatoegangsbewijs te gebruiken? Zie het niet echt zitten om elke keer als ik ga eten om mij eerst te laten testen... (totdat ik volledig ben gevaccineerd ergens in augustus)
[..]Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Oh dus voor de konig maken we wel even een uitzondering.
Waarom is het elke keer dezelfde shit als het om ambtenaren gaat.![]()
Dit is op zichzelf toch ook prima voor dit moment?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat zei Rutte idd. Restaurants, cafés, de hele bende kan zelf kiezen of ze negatieve tests willen en anderhalve meter loslaten of 1 persoon per 5m2 toestaanAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Vorig jaar waren de ziekenhuizen al leeg in mei. Jaaaa, het zijn de vaccinaties die het verschil hebben gemaakt dit jaar... uh nee, misschien het weer ofzo ...quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De helft van de Nederlanders is nog niet gevaccineerd hč. Ik ben voor versoepelingen, maar de reden dat het nu aantal besmettingen zo snel terugloopt is natuurlijk wel een combinatie van vaccineren én de maatregelen.The distance between insanity and genius is measured only by success![]()
Als ze geen 1,5 meter willen handhaven dan moeten ze toegangstesten inzetten ja in de horeca. Anders 1,5 meter maatregel.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:28 schreef Yaku het volgende:
[..]![]()
Klop, klop... 1 keer methadon graag... Huhhhh, we hebben alleen Janssen!quote:![]()
We hebben ook nog Pfizer... Nee laat maar... Met pinkeltje is niets mis!
Wat denken die debiele journalsiten nou?
Allemaal overleg, ruggespraak met deskundigen en alles en op basis daarvan beslissingen.
En die journalisten: Kan dat dan niet zus-of-zo?
Wat denken ze nou? Dat Rutte zegt: "Oh ja, nu je het zegt, dat gaan we anders doen!" ???Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Jij was toch ook tegenstander van testen voor toegang?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is op zichzelf toch ook prima voor dit moment?![]()
Nee natuurlijk niet. De leegloop is exact per leeftijdsgroep gegaan. Van oud naar jongquote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:32 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Vorig jaar waren de ziekenhuizen al leeg in mei. Jaaaa, het zijn de vaccinaties die het verschil hebben gemaakt dit jaar... uh nee, misschien het weer ofzo ...Wie dit leest is gek![]()
Er worden nog heisessies georganiseerd om daar over te praten met de veiligheidsregio’squote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:33 schreef groenen het volgende:
Ik mis de succesvolle regionale aanpak van voorgaand jaar.![]()
Precies ja. Wil je 1,5 meter los laten dan toegangstesten.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat zei Rutte idd. Restaurants, cafés, de hele bende kan zelf kiezen of ze negatieve tests willen en anderhalve meter loslaten of 1 persoon per 5m2 toestaan![]()
Krijgen we dit weer.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:32 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Vorig jaar waren de ziekenhuizen al leeg in mei. Jaaaa, het zijn de vaccinaties die het verschil hebben gemaakt dit jaar... uh nee, misschien het weer ofzo ...
Heb je ook de daling in de ziekenhuizen gevolgd en dat die ook heel erg in lijn liep met de groepen die toen al gevaccineerd waren?![]()
Zelfs in de meest positieve situatie en persconferentie, weten ze nog een naar toontje aan te slaan met 'veel zorgen over de Delta variant' en 'niet snappen waarom het thuiswerkadvies opgeheven is'.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Snap het probleem met die 1,5 meter niet zo, bij veel mensen wil je toch helemaal niet dichter in de buurt komen?Koel en donker bewaren![]()
Ugh. Hopelijk kiezen de restaurants voor een vaste lijn. Zoals ik het nu lees moet je dus eigenlijk elke keer van tevoren contact opnemen met een restaurant of ze de 1,5 meter hanteren of ze een toegangstest van je eisen. Wordt dus een zoektocht naar restaurants zonder deze verplichting.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:32 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Als ze geen 1,5 meter willen handhaven dan moeten ze toegangstesten inzetten ja in de horeca. Anders 1,5 meter maatregel.![]()
Die zullen ziedend zijnquote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:35 schreef Van_Poppel het volgende:
Die idioten van het Red Team krijgen nog steeds een podium bij EenVandaag
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Is de media weer....quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:35 schreef Van_Poppel het volgende:
Die idioten van het Red Team krijgen nog steeds een podium bij EenVandaag
Ze raken hun 'melkkoe' Cojona kwijt... (voorlopig en hopelijk voorgoed!)NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Testen gaat toch niet gebeuren, als restaurant wil je niet bekend komen te staan als lastig en dusdanig flink wat klanten en omzet verliezen bovenop vorig jaar.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:36 schreef Yaku het volgende:
[..]
Ugh. Hopelijk kiezen de restaurants voor een vaste lijn. Zoals ik het nu lees moet je dus eigenlijk elke keer van tevoren contact opnemen met een restaurant of ze de 1,5 meter hanteren of ze een toegangstest van je eisen. Wordt dus een zoektocht naar restaurants zonder deze verplichting.![]()
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:35 schreef Guanabana het volgende:
Snap het probleem met die 1,5 meter niet zo, bij veel mensen wil je toch helemaal niet dichter in de buurt komen?![]()
Dit denk ik ook inderdaad.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Testen gaat toch niet gebeuren, als restaurant wil je niet bekend komen te staan als lastig en dusdanig flink wat klanten en omzet verliezen bovenop vorig jaar.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ik zal ervoor kiezen om niet naar een gelegenheid te gaan die dat vereist.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij was toch ook tegenstander van testen voor toegang?
Overigens ging dit niet alleen over tvt, maar over de Corona check app waarin ook volledig gevaccineerd en het doormaken van covid binnen de afgelopen zes maanden tot een groen vinkje en dus toegang kunnen leiden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Samenvatting persconferentie:
En ja ja ik weet het 13 Augustus de 1.5m nog etc, maar overal waar met toegangsbewijzen wordt gewerkt niet.
De zin "de nachtclubs mogen meteen zonder beperkingen open" vat de strekking voor mij wel samen. Restaurants, theaters, etc mogen het ook allemaal gebruiken trouwens en dan mogen ze allemaal met 0 beperkingen. Met 60 man gezellig in een kleine kroeg wedstrijd van oranje kijken, met 1000 man in een disco feesten tot 4 uur snachts, 16000 man in de ziggo dome - het mag dan allemaal weer.
Dit is oprecht de beste dag van mijn leven tot nu toe.
Alles kan weer vanaf volgende week.
Hoera! Hoera! Hoera!
En 13 augustus wordt de volgende stip aan de horizon.
Vrijheid. We hebben hem weer terug.#WeesGeenWhales![]()
Hou toch op met die angst, zelfs twintigers en dertigers worden al geprikt. Of anders bijna geprikt. Wanneer stoppen we eens met dit hele circus.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:27 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Veel mensen hebben nog geen prik gehad of nog maar 1. Het zijn die bejaarden die roepen dat alles alweer normaal is, die voelen zich veilig nu. Totdat er een mutatie komt die schijt heeft aan de huidige vaccins.
En laten we ook eens met kappen met die horror mutaties des doods angst visioenen.٩๏̯͡๏)۶![]()
Genoeg restaurants die daar niet aan meedoen. Al die administratieve rompslomp zitten restauranteigenaars niet op te wachten.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:36 schreef Yaku het volgende:
[..]
Ugh. Hopelijk kiezen de restaurants voor een vaste lijn. Zoals ik het nu lees moet je dus eigenlijk elke keer van tevoren contact opnemen met een restaurant of ze de 1,5 meter hanteren of ze een toegangstest van je eisen. Wordt dus een zoektocht naar restaurants zonder deze verplichting.The distance between insanity and genius is measured only by success![]()
Alles voor de kijkcijfers.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:35 schreef Van_Poppel het volgende:
Die idioten van het Red Team krijgen nog steeds een podium bij EenVandaagOp woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
De helft heeft toch wel minimaal 1 prik gehad? Laten we weer normaal gaan doenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De helft van de Nederlanders is nog niet gevaccineerd hč. Ik ben voor versoepelingen, maar de reden dat het nu aantal besmettingen zo snel terugloopt is natuurlijk wel een combinatie van vaccineren én de maatregelen.٩๏̯͡๏)۶![]()
Kwestie van 1x in de week een controle door de overheid.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Testen gaat toch niet gebeuren, als restaurant wil je niet bekend komen te staan als lastig en dusdanig flink wat klanten en omzet verliezen bovenop vorig jaar.
Dan gaat ie 2 weken dicht en 4000 euro boete.
Simpel maar rechtvaardigWie dit leest is gek![]()
Wat zegt die gast nou? Te vroeg?
Ook Journalisten raken hun 'melkkoe' kwijt!
Erno kan nog niet naar Duitsland met nog 900 besmettingen per dag!quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja daar hebben ze ook echt de capaciteit voorquote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Kwestie van 1x in de week een controle door de overheid.
Dan gaat ie 2 weken dicht en 4000 euro boete.
Simpel maar rechtvaardig![]()
![]()
De mensuitroeiende delta variant.
Mensen, we moeten bang zijn, heel erg bang.The distance between insanity and genius is measured only by success![]()
Nu hoor je die wappies die beweerden dat we nooit meer van strenge maatregelen af zouden komen niet meer hč,![]()
als je door een klant getipt wordt nietquote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:40 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ja daar hebben ze ook echt de capaciteit voor
En ook ambtenaren gaan uit eten btwWie dit leest is gek![]()
Ook al vond ik het een kleine moeite toch ben ik wel blij dat je geen mondkapje meer op hoeft in de supermarkt.
Over die 1,5 meter dat boeit me totaal niet. Van mij mag dat sowieso altijd wel blijven als ik heel eerlijk moet zijn. Ik heb daar sowieso een hekel aan als mensen veel te dichtbij komen/staan.![]()
Het is nog verre van normaal hoor met al die testen en 1,5 meter.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:41 schreef Hamzoef het volgende:
Nu hoor je die wappies die beweerden dat we nooit meer van strenge maatregelen af zouden komen niet meer hč,![]()
Als Hugo een tweetje eruit gooit dat een bepaald geboortejaar afspraak kan maken, betekent het niet dat ze morgen de prik hebben gekregen hoor. Laat staan de tweede. En ja, pas twee weken na de tweede ben je goed beschermd.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:38 schreef Ronald het volgende:
[..]
Hou toch op met die angst, zelfs twintigers en dertigers worden al geprikt. Of anders bijna geprikt. Wanneer stoppen we eens met dit hele circus.
En laten we ook eens met kappen met die horror mutaties des doods angst visioenen.![]()
Liften zijn link... Volgens mij ben ik daar besmet vorig jaar september...
Was een grote lift in winkelcentrum...NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Je kan iemand er ook op aanspreken. Of een stap opzij zetten.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:42 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Ook al vond ik het een kleine moeite toch ben ik wel blij dat je geen mondkapje meer op hoeft in de supermarkt.
Over die 1,5 meter dat boeit me totaal niet. Van mij mag dat sowieso altijd wel blijven als ik heel eerlijk moet zijn. Ik heb daar sowieso een hekel aan als mensen veel te dichtbij komen/staan.![]()
Scare them to death!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:41 schreef Sfeermaker het volgende:
Mensen, we moeten bang zijn, heel erg bang.
Uitzonderingen zijn er altijd, ik zie ze niet zo snel 10k restaurants en 80k horeca bedrijven controleren.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
als je door een klant getipt wordt niet
En ook ambtenaren gaan uit eten btw![]()
Ja.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mondkapje bij de kapper ook weg? En bij de tandarts?- verwijderd door admin -![]()
Bij de tandarts moet je je mondkapje ophouden.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mondkapje bij de kapper ook weg? En bij de tandarts?![]()
Ik was in Luxemburg en daar kwam je echt niet binnen zonder test.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:43 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd, ik zie ze niet zo snel 10k restaurants en 80k horeca bedrijven controleren.Wie dit leest is gek![]()
En die slok azijn-chloor?.... Hoe heet dat ook alweer... peroxide?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mondkapje bij de kapper ook weg? En bij de tandarts?NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Ik vond dat wat ze meldden over de delta variant helemaal niet angstaanjagend was.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:41 schreef Sfeermaker het volgende:
Mensen, we moeten bang zijn, heel erg bang.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Moeilijk boren hoor!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij de tandarts moet je je mondkapje ophouden.
O ja... die vieze shit. Alhoewel het me verbaast dat ze zoiets niet al veel eerder hadden, als het kennelijk bacteriën etc doodt voor de behandeling.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:45 schreef Bocaj het volgende:
[..]
En die slok azijn-chloor?.... Hoe heet dat ook alweer... peroxide?![]()
True.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is nog verre van normaal hoor met al die testen en 1,5 meter.
Ik ben blij dat mondkapjes op veel plekken verdwijnen. En dan realiseer ik me hoeveel er nog helemaal niet normaal is.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
We hebben ook nog 1000 besmettingen, en Delta op de loer. Maar zodra er genoeg gevaccineerd is, kunnen alle maatregelen over boord. Er is geen reden om aan te nemen dat die maatregels for ever blijven.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is nog verre van normaal hoor met al die testen en 1,5 meter.![]()
Ik hoop met je mee, maar ik verbaas mij nergens meer over.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
We hebben ook nog 1000 besmettingen, en Delta op de loer. Maar zodra er genoeg gevaccineerd is, kunnen alle maatregelen over boord. Er is geen reden om aan te nemen dat die maatregels for ever blijven.![]()
De hele entertainment en horeca sector is nog compleet abnormaal eigenlijkquote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
True.
Ik ben blij dat mondkapjes op veel plekken verdwijnen. En dan realiseer ik me hoeveel er nog helemaal niet normaal is.٩๏̯͡๏)۶![]()
Hoofdzakelijk door die 1,5 meter...quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:52 schreef Ronald het volgende:
[..]
De hele entertainment en horeca sector is nog compleet abnormaal eigenlijkNIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Ach, laten we nog maar een slagje om de arm houden... want o wee, o wee wat er in september gaat gebeuren!NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Tussen neus en lippen, meldde Rutte dat ook bedrijven kunnen kiezen om gebruik te gaan maken van de checkapp en dus impliciet daarmee kunnen controleren of hun "bezoekers" voldoende "veilig" zijn.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:17 schreef chratnox het volgende:
Mogen bedrijven ook om negatieve tests gaan vragen eigenlijk?
Wel "mooi" dat je zo als organisatie, dan mensen en ongedocumenteerden die zich niet aan eisen willen/kunnen onderwerpen dan prachtig buiten de deur kunt houden. Te idioot voor woorden trouwens dat een caféhouder dat (maar dan wel voor elke bezoeker, er mag nl geen onderscheid zijn) kan gaan eisen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
En die we dus inderdaad de hele zomer gaan houden.quote:
Waarschijnlijk om gelijk te trekken met de NOW regeling, die waarschijnlijk in het 3de kwartaal ook nog doorloopt.
Zal nog lachen worden in het najaar wanneer blijkt dat de toeristen een jaartje overslaan.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Op afstand blijven van je medemensen zou vanzelfsprekend moeten zijn, ze kunnen weten dat normale mensen daar niet van gediend zijn? Of hebben al die personen die geen afstand houden van medemensen nooit onderwijs gehad?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:43 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je kan iemand er ook op aanspreken. Of een stap opzij zetten.![]()
Klopt, maar vergeet ook niet de toegangstesten.quote:
Ongelooflijk eigenlijk, dat er nňg geen einde aan de tunnel is.٩๏̯͡๏)۶![]()
Dat is er wel, het is alleen nog niet vandaag.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Klopt, maar vergeet ook niet de toegangstesten.
Ongelooflijk eigenlijk, dat er nňg geen einde aan de tunnel is.![]()
We zijn er bijna maar nog niet helemaal.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is er wel, het is alleen nog niet vandaag.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Zoiets, ja. Als de meest ingrijpende maatregelen al weg zijn dan zijn we aardig op de weg terug naar normaal.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:05 schreef jcdragon het volgende:
[..]
We zijn er bijna maar nog niet helemaal.![]()
Het kan als business ook concurrerend uitwerken ... restaurants die testen eisen en anderen die klanten vragen om (maar niet verplichten) tot registratie. Het hele gebeuren hangt als opgespoten drijfzand aan elkaar.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Testen gaat toch niet gebeuren, als restaurant wil je niet bekend komen te staan als lastig en dusdanig flink wat klanten en omzet verliezen bovenop vorig jaar."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Ik was positief dat het dat het ergens eind augustus helemaal klaar zou zijn, maar begin weer pessimistischer te worden.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is er wel, het is alleen nog niet vandaag.
Met vertikt het gewoon om die 1,5m regel af te schaffen.٩๏̯͡๏)۶![]()
Onderwijs.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:52 schreef Ronald het volgende:
[..]
De hele entertainment en horeca sector is nog compleet abnormaal eigenlijk
Middelbare scholen, uni’s.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Dit was al aangekondigd dus waarom maak jij je daar nu zo druk om? Men pakt het gewoon eindelijk eens verstandig aan, versoepeld vroeger en houdt toch een slag om de arm mocht het fout lopen, zie het VK ter illustratie. Die zitten met een hogere vaccinatie graad alweer aan 10K nieuwe gevallen per dag nu,quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:07 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik was positief dat het dat het ergens eind augustus helemaal klaar zou zijn, maar begin weer pessimistischer te worden.
Met vertikt het gewoon om die 1,5m regel af te schaffen.
Wat mij betreft doen ze het nu eindelijk eens goed.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2021 20:10:57 ]![]()
Alles went, zelfs het Griekse alfabet. Het was ook niet angstaanjagend maar staat wel als stok achter de deur waar ik weer voor vrees dat het wordt aangegrepen om (straks) weer met maatregelen te gaan meppen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond dat wat ze meldden over de delta variant helemaal niet angstaanjagend was."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Op een gegeven moment blijft daar ook niets anders van over dan een regel die in de praktijk niet wordt nageleefd maar vooral horeca, evenementen, etc dwarszit omdat die relatief eenvoudig aan banden zijn te leggen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:07 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik was positief dat het dat het ergens eind augustus helemaal klaar zou zijn, maar begin weer pessimistischer te worden.
Met vertikt het gewoon om die 1,5m regel af te schaffen.I'll give you something to do![]()
Als dat het enige is. Kijk eens naar wat er nu in 1 klap versoepeld wordt man. Die 1.5mtr gaat er ergens in augustus wel af joh. Komt helemaal goed.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:07 schreef Ronald het volgende:
[..]
Met vertikt het gewoon om die 1,5m regel af te schaffen.Zonder wrijving geen glans![]()
Niet om weer maatregelen in te stelen als dat niet nodig is, maar het is denk ik we verstandig om zo’n variant in de gaten te houden.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Alles went, zelfs het Griekse alfabet. Het was ook niet angstaanjagend maar staat wel als stok achter de deur waar ik weer voor vrees dat het wordt aangegrepen om (straks) weer met maatregelen te gaan meppen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hou op hoor, er schijnt echt een groot licht verderop. We zijn gewoon voorzichtig maar eigelijk mag alles weer. Het virus is er nog, maar we zijn echt lekker bezig en er wordt echt goed en snel versoepelt. Is het weer niet goed?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Klopt, maar vergeet ook niet de toegangstesten.
Ongelooflijk eigenlijk, dat er nňg geen einde aan de tunnel is.![]()
Dus omdat ze ons nu een hoop vrijheden terug geven mag er niet meer geklaagd worden over bepaalde maatregelen die er nog wel zijn en die in de ogen van sommige mensen nogal onnodig zijn ook? Van mij mag dat testcircus ook zo snel mogelijk de prullenbak in.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:23 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Hou op hoor, er schijnt echt een groot licht verderop. We zijn gewoon voorzichtig maar eigelijk mag alles weer. Het virus is er nog, maar we zijn echt lekker bezig en er wordt echt goed en snel versoepelt. Is het weer niet goed?![]()
Voortgezet onderwijs start straks midden augustus wederom met mondkapjes en testen. Dat zal niet na een week voorbij zijn. Dan zit je dus weer tegen het eind van het jaar. Ja, die realisatie vind ik toch wel shocking. Het is nu juni.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:23 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Hou op hoor, er schijnt echt een groot licht verderop. We zijn gewoon voorzichtig maar eigelijk mag alles weer. Het virus is er nog, maar we zijn echt lekker bezig en er wordt echt goed en snel versoepelt. Is het weer niet goed?Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Klagen staat iedereen vrij in, en ik kan daarop reageren he. Echt dat gezeik wordt je toch moe van. Niemand wil een testmaatschappij, maar voor nu is het toch de beste oplossing denk ik dan. Kan je het niet mee eens zijn en erover gaan huilen, lost niks op.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus omdat ze ons nu een hoop vrijheden terug geven mag er niet meer geklaagd worden over bepaalde maatregelen die er nog wel zijn en die in de ogen van sommige mensen nogal onnodig zijn ook? Van mij mag dat testcircus ook zo snel mogelijk de prullenbak in.![]()
Zou dit niet tegen horeca ondernemers gaan vertellenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:23 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Hou op hoor, er schijnt echt een groot licht verderop. We zijn gewoon voorzichtig maar eigelijk mag alles weer. Het virus is er nog, maar we zijn echt lekker bezig en er wordt echt goed en snel versoepelt. Is het weer niet goed?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Leuk ook voor die jongeren, al anderhalf jaar aan het kloten met van alles en nog wat terwijl ze zelf amper last hebben van dit virus.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voortgezet onderwijs start straks midden augustus wederom met mondkapjes en testen. Dat zal niet na een week voorbij zijn. Dan zit je dus weer tegen het eind van het jaar. Ja, die realisatie vind ik toch wel shocking. Het is nu juni.![]()
Ik heb eerlijk gezegd niet de illusie dat er veel getest gaat worden door de jeugd, als er nauwelijks meer besmettingen zijn straks... En ik geef ze geen ongelijk, ik ga er bij mijn dochter ook echt niet op hameren dat ze twee keer in de week een zelftest doet dan.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voortgezet onderwijs start straks midden augustus wederom met mondkapjes en testen. Dat zal niet na een week voorbij zijn. Dan zit je dus weer tegen het eind van het jaar. Ja, die realisatie vind ik toch wel shocking. Het is nu juni.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Maar komen die mensen ook in het ziekenhuis? 10k gevallen per dag zegt verder nog niet veel, het gaat er vooral om of de gevaccineerden ziek worden.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit was al aangekondigd dus waarom maak jij je daar nu zo druk om? Men pakt het gewoon eindelijk eens verstandig aan, versoepeld vroeger en houdt toch een slag om de arm mocht het fout lopen, zie het VK ter illustratie. Die zitten met een hogere vaccinatie graad alweer aan 10K nieuwe gevallen per dag nu,
Wat mij betreft doen ze het nu eindelijk eens goed.٩๏̯͡๏)۶![]()
Zorgminister Hugo de Jonge benadrukt ook dat mensen echt hun tweede prik moeten halen als ze dat willen. Alleen als je volledig gevaccineerd bent, ben je genoeg beschermd tegen het coronavirus, zegt de bewindsman.
Dr. Hugo weet raad!!!!!!!!![]()
De laatste cijfers die ik gezien heb laten zien dat de ziekenhuisopnames nog achterblijven bij het aantal besmettingen, maar de ziekenhuisbezetting is wel weer aan het stijgen, terwijl het eerder nog aan het dalen was.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:55 schreef Ronald het volgende:
[..]
Maar komen die mensen ook in het ziekenhuis? 10k gevallen per dag zegt verder nog niet veel, het gaat er vooral om of de gevaccineerden ziek worden.
Een toename in het aantal opnames lijkt me behoorlijk onwenselijk met het oog op de uitgestelde zorg die nog ingehaald moet worden.![]()
Ach, nee toch? Flikker op, alsjeblieft.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:22 schreef chratnox het volgende:
Ah het nieuwe schooljaar moeten leerlingen en studenten weer 2x per week testen. Wordt feest @:Janneke141 , elke maand in quarantaine als klas?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Mooi. Die kutdingen verleden tijd.
Nu de testsamenleving nog.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Flink door blijven prikken dan maar, we kunnen niet nog maanden zo door gaan.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
De laatste cijfers die ik gezien heb laten zien dat de ziekenhuisopnames nog achterblijven bij het aantal besmettingen, maar de ziekenhuisbezetting is wel weer aan het stijgen, terwijl het eerder nog aan het dalen was.
Een toename in het aantal opnames lijkt me behoorlijk onwenselijk met het oog op de uitgestelde zorg die nog ingehaald moet worden.٩๏̯͡๏)۶![]()
Het verbaast me vooral dat er mensen zijn die denken dat mondkapjes in de praktijk iets toevoegen op een middelbare school.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voortgezet onderwijs start straks midden augustus wederom met mondkapjes en testen. Dat zal niet na een week voorbij zijn. Dan zit je dus weer tegen het eind van het jaar. Ja, die realisatie vind ik toch wel shocking. Het is nu juni.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En voor het hoger onderwijs is sowieso nog niets bekend.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Jep... https://www.rijksoverheid(...)-op-anderhalve-meterquote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, nee toch? Flikker op, alsjeblieft.quote:Daar waar anderhalve meter niet lukt, zoals in het openbaar vervoer, in het voortgezet onderwijs of bij evenementen en festivals, geldt de mondkapjesplicht of kun je alleen naar binnen met een coronatoegangsbewijs.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2021 21:14:09 ]![]()
Ja, voor nu. Ik vind dat onzin, maar die twee weken dat het schooljaar nog duurt zal het me ook enigszins aan mijn achterwerk oxideren. Maar volgend schooljaar toch niet?quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Rutte had het specifiek over als het nieuwe schooljaar begint tijdens de persconferentie.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, voor nu. Ik vind dat onzin, maar die twee weken dat het schooljaar nog duurt zal het me ook enigszins aan mijn achterwerk oxideren. Maar volgend schooljaar toch niet?![]()
Zucht. In welk universum leven die mensen?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rutte had het specifiek over als het nieuwe schooljaar begint tijdens de persconferentie.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Lijkt me toch sterk als de cijfers blijven dalen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rutte had het specifiek over als het nieuwe schooljaar begint tijdens de persconferentie.![]()
In het universum van idioten in witte jassen die denken dat de steriele omgeving waarin zij werken overal toegepast kan worden. Van dat volk wat vanuit hun kantoor in theorie de maatschappij aan het besturen zijn.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zucht. In welk universum leven die mensen?
Wederom: hoe meer er niet aan mee doen, hoe slechter het gehandhaafd kan worden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ja, alleen kun je als schoolbestuur of docent niet zo makkelijk zeggen dat je er niet meer aan meedoet. De leerlingen hebben dat overigens al lang besloten, voor zover die mondkapjes in scholen in de dagelijkse praktijk überhaupt ooit nut gehad hebben.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In het universum van idioten in witte jassen die denken dat de steriele omgeving waarin zij werken overal toegepast kan worden. Van dat volk wat vanuit hun kantoor in theorie de maatschappij aan het besturen zijn.
Wederom: hoe meer er niet aan mee doen, hoe slechter het gehandhaafd kan worden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maar ze hebben ook gezegd dat ze hopen dat ze 13 augustus kunnen aankondigen dat de anderhalve meter niet meer hoeft, maar dat ze voor de zekerheid middelbaar en hoger onderwijs vragen klaar te zijn voor mondkapjes en twee keer per week testen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rutte had het specifiek over als het nieuwe schooljaar begint tijdens de persconferentie.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat klopt, maar dit staat er ook:quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar ze hebben ook gezegd dat ze hopen dat ze 13 augustus kunnen aankondigen dat de anderhalve meter niet meer hoeft, maar dat ze voor de zekerheid middelbaar en hoger onderwijs vragen klaar te zijn voor mondkapjes en twee keer per week testen.Kan zijn dat de 2x per week testen dan vervalt, maar testen bij klachten en quarantaine blijft ook na midden augustus.quote:Medio augustus wordt bekeken op welke manier en wanneer de laatste stap van het openingsplan gezet kan worden. Zoals het loslaten van de anderhalve meter en de andere basisregels. Hier is nog geen datum voor. Ook als de laatste stap gezet is blijven de hygiëne maatregelen en testen en thuisblijven bij klachten belangrijk.
https://www.rijksoverheid(...)eving-stap-voor-stap![]()
Dat lijkt me voorlopig nog best logisch.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit staat er ook:
[..]
Kan zijn dat de 2x per week testen dan vervalt, maar testen bij klachten en quarantaine blijft ook na midden augustus.
https://www.rijksoverheid(...)eving-stap-voor-stapAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Kan zijn dat ik het wat pessimistisch zie, maar wat ik daarin hoor is dat het testen voor toegang na 13 augustus blijft, met bewijs van negatieve test, doorgemaakte besmetting of vaccinatie.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt me voorlopig nog best logisch.![]()
Ze kunnen in het vo en mbo testen voor toegang in elk geval nooit afdwingen, dat scheelt nog.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kan zijn dat ik het wat pessimistisch zie, maar wat ik daarin hoor is dat het testen voor toegang na 13 augustus blijft, met bewijs van negatieve test, doorgemaakte besmetting of vaccinatie.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ojee het echte leven komt er weer aan. Mijn prikkels, wat doe je
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Ik ga volgende week naar een kleinschalig feestje *nagelbijt*quote:Op vrijdag 18 juni 2021 22:08 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ojee het echte leven komt er weer aan. Mijn prikkels, wat doe je![]()
Lees de wet maar even. Het voeren van een onverplicht coronatoegangsbeleid op publieke plaatsen is niet alleen verboden maar zelfs strafbaar. Het kabinet opent die mogelijkheid voor horeca, dat betekent dat supermarkten het niet mogen op straffe van zes maanden hechtenis.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tussen neus en lippen, meldde Rutte dat ook bedrijven kunnen kiezen om gebruik te gaan maken van de checkapp en dus impliciet daarmee kunnen controleren of hun "bezoekers" voldoende "veilig" zijn.
Wel "mooi" dat je zo als organisatie, dan mensen en ongedocumenteerden die zich niet aan eisen willen/kunnen onderwerpen dan prachtig buiten de deur kunt houden. Te idioot voor woorden trouwens dat een caféhouder dat (maar dan wel voor elke bezoeker, er mag nl geen onderscheid zijn) kan gaan eisen.zie email 27 oktober![]()
Mbo wel.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze kunnen in het vo en mbo testen voor toegang in elk geval nooit afdwingen, dat scheelt nog.zie email 27 oktober![]()
Drie kwart is daar nog leer- of kwalificatieplichtig, dus dat lijkt me behoorlijk ingewikkeld.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Staat gewoon in de wet.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Drie kwart is daar nog leer- of kwalificatieplichtig, dus dat lijkt me behoorlijk ingewikkeld.zie email 27 oktober![]()
Niet dat ik je niet geloof hč, maar hebben ze echt in de wet gezet dat het mogelijk is om barričres op te werpen om te voldoen aan je leerplicht? Oftewel, dat testen per saldo verplicht wordt?quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ga je knuffelen?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 22:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga volgende week naar een kleinschalig feestje *nagelbijt*![]()
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet dat ik je niet geloof hč, maar hebben ze echt in de wet gezet dat het mogelijk is om barričres op te werpen om te voldoen aan je leerplicht? Oftewel, dat testen per saldo verplicht wordt?quote:Ten tweede zal de onderwijsinstelling de toegankelijkheid moeten waarborgen van het onderwijs voor een student die geen testbewijs wil of kan tonen. Instellingen in het mbo en ho hebben de wettelijke taak onderwijs te verzorgen. Daarbij hebben zij de zorgplicht om rekening te houden met studenten met een extra ondersteuningsvraag alsmede met behoeften van studenten met een beperking. Dit brengt de opdracht met zich mee om ook tijdens de beperkingen die er zijn als gevolg van de coronacrisis, onderwijs voor alle studenten te realiseren, zij het met inachtneming van de geldende maatregelen ter bestrijding van covid-19. Wanneer testbewijzen worden voorgeschreven, kunnen onderwijs- instellingen significant meer fysiek onderwijs geven en worden zij geacht dat ook te doen, rekening houdend met de mogelijkheden en beperkingen van de individuele instelling, de inhoud en vormgeving van een opleiding en het type onderwijsactiviteiten. Dit laat onverlet dat er ook voor studenten zonder testbewijs toegang moet zijn tot het onderwijs. Daarom dient er een alternatief te zijn voor het onderwijs dat alleen met een testbewijs toegankelijk is. Dit kan zowel een fysiek alternatief zijn, met inachtneming van de geldende maatregelen ter bestrijding van de epidemie van covid-19, als een online alternatief. Het wetsvoorstel bevat de grondslag om bij en krachtens algemene maatregel van bestuur te bepalen hoe onderwijsinstellingen de toegankelijkheid van het onderwijs waarborgen.zie email 27 oktober![]()
Succes! Zorg dat je een testament klaar hebt!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 22:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Had afgelopen week een bruiloft, dat was wel echt weer wennen hoor. Zo’n 50 mensen en de Corona maatregelen werden lang niet even goed nageleefd; vooral door de mensen die toch al gevaccineerd waren. Paar mensen die ons raar aankeken toen we zeiden dat we nog geen kus of hand wilden geven. ‘Maar we zijn toch gevaccineerd?’. Drong niet door dat nog niet iedereen aan de beurt was geweest![]()
En dit weekend in een vliegtuig na 1.5 jaar. Toch wel apart.![]()
Toch positief nieuws allemaal.
De twee negatieve zaken (testen voor leerlingen en volledige capaciteit open als een restaurant de corona check app gaat gebruiken) zal wel een papieren werkelijkheid worden.![]()
Gaat nog wel interessant worden hoe zich dit de komende week gaat ontwikkelen, zouden mensen netjes tot zaterdag hun mondkapje op houden in winkels of komt er de komende dagen in snel tempo de klad in (wat hier en daar de afgelopen tijd al begon)?
En hoeveel mensen zullen deze ook na zaterdag op houden, meer of minder dan eind vorig jaar? Ik zie nu bijv ook nog steeds mensen buiten op de fiets met een mondkapje op, die zullen daar vast niet zomaar afscheid van nemen...![]()
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:15 schreef Arcee het volgende:
19-06-2021 | 10:00 2003
Dat moet zijn:
18-06-2021 | 20:00 2003
@:Zipportal, @:miss_sly
![]()
![]()
Het is sowieso bijzonder dat er eerst nog weer een week tussen moet zitten voordat het ingaat. Had ook prima meteen vanaf maandag gekund b.v.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:14 schreef Sirolf het volgende:
Gaat nog wel interessant worden hoe zich dit de komende week gaat ontwikkelen, zouden mensen netjes tot zaterdag hun mondkapje op houden in winkels of komt er de komende dagen in snel tempo de klad in (wat hier en daar de afgelopen tijd al begon)?
En hoeveel mensen zullen deze ook na zaterdag op houden, meer of minder dan eind vorig jaar? Ik zie nu bijv ook nog steeds mensen buiten op de fiets met een mondkapje op, die zullen daar vast niet zomaar afscheid van nemen...![]()
Ik heb medelijden met de handhavers komende week. Maar los daar van, ik snap het ergens wel. Stukje voorbereiding.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is sowieso bijzonder dat er eerst nog weer een week tussen moet zitten voordat het ingaat. Had ook prima meteen vanaf maandag gekund b.v.zie email 27 oktober![]()
Wat moet je precies voorbereiden aan het afschaffen van mondkapjes?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nou, iets van voorbereiding snap ik nog wel, je wilt zeker weten dat al jouw personeel geďnstrueerd is dat het er weer af is. Maar dat had prima gekund door dit weekend nog als overbrugging te gebruiken en er vanaf maandag mee te stoppen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:20 schreef Janneke141 het volgende:
Wat moet je precies voorbereiden aan het afschaffen van mondkapjes?![]()
Ik heb het niet eens gezien, maar dat een red team nu ook weer bij 1 vandaag kan zitten.![]()
Ik zat vanmiddag eens te zoeken wie daar ook alweer in zatern naast de bekende namen. Toen kwam ik een artikel van Trouw tegen wat wel leek op een reclamecampagne. Bert Slagter "Is een kei in het eenvoudig verklaren van complexe onderwerpen."
Iemand zonder enige achtergrond kan zit ineens een expert noemen. Want het is een kei.Komop.
Dat allemaal figuren ineens als expert op kunnen duiken zonder veel vragen verder, dat is wel de sneue constatering van dit alles.
En dan kan ik prima leven met een Kuipers en Gommers die dingen in emotie zeggen. Dat hebben geen politieke boodschap. Die ziijn vooral bang dat hun afdeling overloopt."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Eens hoor, maar het kabinet heeft wel een kans laten liggen om juist na een persconferentie een woordvoerder/minister/iemand van het RIVM in dit soort programma's neer te zetten.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:27 schreef OProg het volgende:
Ik heb het niet eens gezien, maar dat een red team nu ook weer bij 1 vandaag kan zitten.![]()
Ik zat vanmiddag eens te zoeken wie daar ook alweer in zatern naast de bekende namen. Toen kwam ik een artikel van Trouw tegen wat wel leek op een reclamecampagne. Bert Slagter "Is een kei in het eenvoudig verklaren van complexe onderwerpen."
Iemand zonder enige achtergrond kan zit ineens een expert noemen. Want het is een kei.Komop.
Dat allemaal figuren ineens als expert op kunnen duiken zonder veel vragen verder, dat is wel de sneue constatering van dit alles.
En dan kan ik prima leven met een Kuipers en Gommers die dingen in emotie zeggen. Dat hebben geen politieke boodschap. Die ziijn vooral bang dat hun afdeling overloopt.
Het blijft niet sterk als je een officiële boodschap gaat verkondigen om 5 min daarna een Red team lid zijn gal erover te laten spugen.![]()
Zal het zelf nog wel op doen, maar gewoon max 2x keer boodschappen doen voor zaterdag zodat ik er 'eerder' afscheid van kan nemen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:14 schreef Sirolf het volgende:
En hoeveel mensen zullen deze ook na zaterdag op houden, meer of minder dan eind vorig jaar? Ik zie nu bijv ook nog steeds mensen buiten op de fiets met een mondkapje op, die zullen daar vast niet zomaar afscheid van nemen...
Heb wel te doen met erno, want die zal zich nog wel de komende maanden op zolder gaan verstoppen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Had het er met mijn vrouw nog over dat we ook weer even moeten wennen dat dingen weer terug naar normaal gaan. Moeten we weer ons eigen leven gaan micromanagenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat is de dynamiek van hoor en wederhoor, hun hebben een uur lang hun punt kunnen maken op 3 zenders, dan mag er best nog wel iemand ergens aan een tafel zitten roepen dat het kut is als de rest weer terugschakeld naar het EKquote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens hoor, maar het kabinet heeft wel een kans laten liggen om juist na een persconferentie een woordvoerder/minister/iemand van het RIVM in dit soort programma's neer te zetten.
Het blijft niet sterk als je een officiële boodschap gaat verkondigen om 5 min daarna een Red team lid zijn gal erover te laten spugen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Zuurstoftekort?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, nu kunnen we zuurstoftekort de schuld geven voor zijn teksten.#WeesGeenWhales![]()
Zeker de meer introverten en/of mensen die moeilijker met prikkels en sociale druk omgaan gaan het idd wel weet even een periode lastiger hebbenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:43 schreef zalkc het volgende:
Had het er met mijn vrouw nog over dat we ook weer even moeten wennen dat dingen weer terug naar normaal gaan. Moeten we weer ons eigen leven gaan micromanagen
Hoop dat die er een balans in kunnen vinden, zal vast lastig zijn voor mensen.
Hier zitten komende weekenden allemaal weer vol. En ben er enorm blij mee want heb mijn lieve familie en vrienden allemaal intens gemist dicht om me heen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee Nee dan is de beslissing, het gaat dan vast weer een paar dagen later in XDquote:#WeesGeenWhales![]()
Hoe kom ik hier aan?quote:Coronatoegangsbewijs voor evenementen met CoronaCheck
...
3 manieren voor coronatoegangsbewijs
U kunt op 1 van deze 3 manieren een coronatoegangsbewijs krijgen:
Testbewijs
Een negatieve testuitslag van minder dan 40 uur voor het evenement.
...![]()
https://www.nu.nl/versoep(...)apjes-opgeheven.html
"Het advies ten aanzien van zingen, schreeuwen en het bespelen van blaasinstrumenten vervalt."
![]()
![]()
Zou je dat nou wel doen? Kun je niet eerst even oefenen of zo?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 22:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
![]()
Kheb al redelijk wat geoefend sinds de terrassen weer open zijn, hoorquote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zou je dat nou wel doen? Kun je niet eerst even oefenen of zo?![]()
![]()
En al bij de Action geweest? Dat is ook wel een barriere die je even moet nemen, natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kheb al redelijk wat geoefend sinds de terrassen weer open zijn, hoor
Ik was vandaag in een overdekt winkelcentrum, angstzweet en al. Maar ja, soms moet het gewoon![]()
Nee, de Action hoeft van mij niet zo. Geen enkele winkel eigenlijk, ik bestel wel online. Ik ben ook niet van plan om na de pandemie weer de boodschappen in de supermarkt te gaan doenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En al bij de Action geweest? Dat is ook wel een barriere die je even moet nemen, natuurlijk.
Ik was vandaag in een overdekt winkelcentrum, angstzweet en al. Maar ja, soms moet het gewoon![]()
![]()
Degraderen wekt de indruk dat het vaccin eerst wel acceptabel was en dat dus andere vaccins die nu wel worden toegelaten ook opeens niet geaccepteerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat maakt het uit hoe je het noemt als je feitelijk dezelfde ervaring hebt?
En dat is niet het geval, Astrazeneca is nooit goedgekeurd geweest voor de VS.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Serieus, ik denk ook niet dat wij teruggaan naar boodschappen doen bij de supermarkt, ik heb het wel naar mijn zin met AH aan huis afgeleverd. Het enige wat we eigenlijk missen is bij de bloemenwinkel langs gaan op zaterdag maar die leveren ook aan huis nu dus da's ook prima.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de Action hoeft van mij niet zo. Geen enkele winkel eigenlijk, ik bestel wel online. Ik ben ook niet van plan om na de pandemie weer de boodschappen in de supermarkt te gaan doen![]()
Ik hou wel van dat foerageren in de supermarktMoet het alleen niet druk zijn, want daar hou ik niet van.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Ja, daar wringt de schoen meestal op zaterdagquote:Op zaterdag 19 juni 2021 01:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou wel van dat foerageren in de supermarktMoet het alleen niet druk zijn, want daar hou ik niet van.
![]()
![]()
Ik heb zo'n AH abo genomen met vast bezorgmoment iedere week en geen transportkosten. Echt ideaalquote:Op zaterdag 19 juni 2021 01:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Serieus, ik denk ook niet dat wij teruggaan naar boodschappen doen bij de supermarkt, ik heb het wel naar mijn zin met AH aan huis afgeleverd. Het enige wat we eigenlijk missen is bij de bloemenwinkel langs gaan op zaterdag maar die leveren ook aan huis nu dus da's ook prima.![]()
![]()
Dan blijf jij dat mooi doenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is een kleine moeite om tijdens het reizen in de spits een mondmasker op te zetten. Ook na corona.
zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:27 schreef OProg het volgende:
En dan kan ik prima leven met een Kuipers en Gommers die dingen in emotie zeggen. Dat hebben geen politieke boodschap. Die ziijn vooral bang dat hun afdeling overloopt.
#WeesGeenWhales![]()
Hoezo je eigen leven micromanagen?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:43 schreef zalkc het volgende:
Had het er met mijn vrouw nog over dat we ook weer even moeten wennen dat dingen weer terug naar normaal gaan. Moeten we weer ons eigen leven gaan micromanagenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar dat is niet nieuw.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het grijpt zo wel steeds meer in je persoonlijke levenssfeer.
Eerst is het: "Je moet gevaccineerd zijn"
Daarna: "Je moet gevaccineerd zijn met x"
Daarna: "Je moet minimaal x aantal keer gevaccineerd zijn met x"
De stap wordt steeds kleiner om andere beperkingen op te leggen. Je mag niet naar Bruce Springsteen als je het afgelopen jaar gerookt hebt want dan kun je ernstiger ziek worden. Of je mag niet als je immuunsysteem gecompromitteerd is omdat je een risico kan zijn voor anderen.
Ik vind het al te ver gaan dat je moet tonen dat je een prik hebt gehad om naar een concert te kunnen, maar dat er ook niet eisen zitten aan welke prik en wanneer vind ik nogal belachelijk.
Uiteraard wordt alleen vaccinatie die goedgekeurd is in de VS toegelaten als vaccinatiebewijs.
Dat is niet opeens anders.
We hadden er niet aan gedacht dat er verschil is tussen de goedgekeurde vaccins in de VS en EU.
Verder maken we ons druk over een concert in de VS...
Wie van ons gaat daarheen? Niemand toch?
Hier in Nederland is het ticketsysteem alleen nodig als je iets organiseert waarbij de 1,5m niet gehandhaafd wordt en is vaccinatie 1 van 3 manieren waarop je de ticket kunt krijgen.
En die 2 weken geldt hier niet.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ik ging er vanuit dat dat een grapje wasquote:
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vallen soort vaccin en datum van vaccinatie erbuiten in Nederland? Dat zou me hoogst verbazen eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 19 juni 2021 01:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat is niet nieuw.
Uiteraard wordt alleen vaccinatie die goedgekeurd is in de VS toegelaten als vaccinatiebewijs.
Dat is niet opeens anders.
We hadden er niet aan gedacht dat er verschil is tussen de goedgekeurde vaccins in de VS en EU.
Verder maken we ons druk over een concert in de VS...
Wie van ons gaat daarheen? Niemand toch?
Hier in Nederland is het ticketsysteem alleen nodig als je iets organiseert waarbij de 1,5m niet gehandhaafd wordt en is vaccinatie 1 van 3 manieren waarop je de ticket kunt krijgen.
En die 2 weken geldt hier niet.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat mag je wel hopen jaquote:Op zaterdag 19 juni 2021 02:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat dat een grapje was![]()
![]()
HAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAAA
HAHAHA
HA!!
https://www.vogue.nl/cult(...)-nachtleven-uitgaan/
Ik rol over de vloer!
Wedden dat alle clubs volgende week weer als vanouds iedereen aan het dansen is? L O L ... vogue... faal...#WeesGeenWhales![]()
Niets aan de hand:quote:Op zaterdag 19 juni 2021 02:56 schreef eragon2890 het volgende:
HAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAAA
HAHAHA
HA!!
https://www.vogue.nl/cult(...)-nachtleven-uitgaan/
Ik rol over de vloer!
Wedden dat alle clubs volgende week weer als vanouds iedereen aan het dansen is? L O L ... vogue... faal...quote:'Queer, trans, inheemse, zwarte en POC gemeenschappen zijn zo veerkrachtig, we hebben ongelooflijke dingen gecreëerd uit de strijd en zullen dat blijven doen. Het is tijd om creatief te worden en te heroverwegen wat mogelijk is.'![]()
Gaat Vogue net als de Viva offline en de prullenmand in? Zou mooi zijn zo te lezenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ben bi en ik wil het niet weten.quote:
Hoe dan ook is dat artikel natuurlijk bullshit.
Die wetenschapper is nog redelijk, die zegt dat we gewoon in de loop van dit jaar weer kunnen feesten, maar niet overal op hetzelfde moment omdat niet elk land even snel prikt. De rest van het artikel is van het pad af.
Hoe kan je daar ook voor werken en dat schrijven? Dan wil je toch weg...???#WeesGeenWhales![]()
De vague.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 03:02 schreef Molo het volgende:
Gaat Vogue net als de Viva offline en de prullenmand in? Zou mooi zijn zo te lezen#WeesGeenWhales![]()
Klap in het gezicht van de ratelfabrikanten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:17 schreef leolinedance het volgende:
https://www.nu.nl/versoep(...)apjes-opgeheven.html
"Het advies ten aanzien van zingen, schreeuwen en het bespelen van blaasinstrumenten vervalt."
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Is Erno-Be al weer een beetje opgelapt na de persco van gisteren?
Zijn ze bij m wezen kijken? Heeft iemand daar info over?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
"Het is een vrij lichte maatregel [...] en het heeft serieus effect, omdat je mensen toch dwingt geen contact met elkaar te hebben", dixit Marino.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Ik[quote]Op zaterdag 19 juni 2021 08:43 schreef DonDruiper het volgende:
Zijn ze bij m wezen kijken? Heeft iemand daar info over?
[/quote
Ik denk dat Erno aan de beademing ligt ergens...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik ga voor het eerst sinds 2 weken weer eens naar de supermarkt. Dragen de meeste mensen nog mondkapjes of kan ik al zonder?![]()
Huh wat, wat heeft Marino nu weer voor verbale diarree eruit gegooid?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:45 schreef nostra het volgende:
"Het is een vrij lichte maatregel [...] en het heeft serieus effect, omdat je mensen toch dwingt geen contact met elkaar te hebben", dixit Marino.![]()
Wordt geďnterviewd door het 1Vandaag panel:quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:43 schreef DonDruiper het volgende:
Zijn ze bij m wezen kijken? Heeft iemand daar info over?quote:Vooral jongeren vormen een risico. "Die feestvierende jongeren zijn nog niet ingeënt en komen straks terug uit Spanje en Portugal. Ik verwacht niet dat die zich massaal laten testen bij terugkomst in Nederland."
"Ik vind het dom en veel te vroeg dat het reizen weer wordt toegestaan. We hebben totaal geen zicht op wie er hier zonder mondkapje allerlei uitjes gaan maken."When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Mocht een spreekbeurt houden bij 1Vandaag. En een wat langer verhaal (niet geluisterd) bij Dit is de Dag (wat Google automagisch voor mij aanvult met "die de Heer ons geeft", algo is kapotquote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Huh wat, wat heeft Marino nu weer voor verbale diarree eruit gegooid?).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:48 schreef asco het volgende:
Ik ga voor het eerst sinds 2 weken weer eens naar de supermarkt. Dragen de meeste mensen nog mondkapjes of kan ik al zonder?![]()
![]()
Ook die titel. Waarschuwt een wetenschapper. Dat hij verder actief is op een totaal irrelevant veld is niet relevant.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Mocht een spreekbeurt houden bij 1Vandaag. En een wat langer verhaal (niet geluisterd) bij Dit is de Dag (wat Google automagisch voor mij aanvult met "die de Heer ons geeft", algo is kapot).
Hoe zouden ze dat doen bij Yorick? Zeggen ze dan ook iets van: "pizzabezorger waarschuwt voor te snelle versoepelingen"?![]()
Ze zijn nu nog verplicht.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:48 schreef asco het volgende:
Ik ga voor het eerst sinds 2 weken weer eens naar de supermarkt. Dragen de meeste mensen nog mondkapjes of kan ik al zonder?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Pizzabezorger slash wetenschapper waardeert het afwezig zijn van de LCPS cijfers in het weekend negatief.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ook die titel. Waarschuwt een wetenschapper. Dat hij verder actief is op een totaal irrelevant veld is niet relevant.
Hoe zouden ze dat doen bij Yorick? Zeggen ze dan ook iets van: "pizzabezorger waarschuwt voor te snelle versoepelingen"?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)dsgroep-aan-de-beurt
Lees wel dat een nieuwe golf in het najaar reëel is.
Dan moeten ze wel een beetje opschieten met die golf. Anders zit ik alweer uitkering te trekken ofzo.
Nog 4 maanden contract.![]()
![]()
Alle maatregelen in COR worden opgeheven als COR wordt opgehevenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zijn alle maatregelen in COR nu ook opgeheven?
@:miss_sly
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Weekje wachten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:48 schreef asco het volgende:
Ik zou hier wel serieus van balen als we in het najaar weer in lockdown zitten. Ik verwacht het eigenlijk niet, maar je weet maar nooit. We gaan nooit op vakantie, maar maken vaak in het najaar dagtripjes. Dat was vorig jaar behoorlijk snel afgelopen. We twijfelen nog of we dan van de zomer maar tripjes gaan maken. Just in case.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dan moeten ze wel een beetje opschieten met die golf. Anders zit ik alweer uitkering te trekken ofzo.
De meeste mensen dragen het nog ja.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:48 schreef asco het volgende:
De US is op dat gebied sowieso heel anders dan NL. Ontslag is daar altijd al veel gemakkelijker, daar is zoiets groots als weigeren te vaccineren niet eens voor nodig.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Klopt, ik las over een loodgietersbedrijf in het VK dat niet gevaccineerden tot eind dit jaar geeft om het wel te doen en anders ontslag, ook daar is het makkelijker.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De US is op dat gebied sowieso heel anders dan NL. Ontslag is daar altijd al veel gemakkelijker, daar is zoiets groots als weigeren te vaccineren niet eens voor nodig.![]()
quote:Wappie advocaatquote:De advocaat van de zorgmedewerkers maakte in de rechtbank een vergelijking met slachtoffers van medische experimenten van de Nazi’s. ‘Verwerpelijk’, vond de rechter![]()
![]()
Gisteren geprikt, een arts zei van tevoren dat we een reactie konden verwachten (bijwerkingen), dat was een teken dat je afweersysteem heel goed werkt. Nu heb ik totaal geen bijwerkingen, betekent dat dan dat mijn afweersysteem niet zo heel goed werkt?
Alpha kenny one![]()
Alleen jammer dat ze het niet brengen zoals de situatie tegen die tijd is. Zo’n opleving zou toch geen probleem hoeven te zijn als de meeste mensen gevaccineerd zijn? Ik hoop echt dat ze in het najaar wat meer naar opnames gaan kijken (en de ernst van klachten), want anders kan het nog wel eens een lange winter worden weer.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik vind dat het volgende week zaterdag toegestaan moet zijn dat @leolinedance nog 1 keer het welbekende filmpje van Hugo plaatst.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zijn alle maatregelen in COR nu ook opgeheven?
@:miss_sly![]()
waar ze bang voor zijn is een variant die ontstaat waar het vaccin niet bij werkt. En dat in landen waar vaccineren niet goed gaat en die nieuwe variant wordt meegenomen naar hier.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze het niet brengen zoals de situatie tegen die tijd is. Zo’n opleving zou toch geen probleem hoeven te zijn als de meeste mensen gevaccineerd zijn? Ik hoop echt dat ze in het najaar wat meer naar opnames gaan kijken (en de ernst van klachten), want anders kan het nog wel eens een lange winter worden weer.
Zolang dat niet gebeurd zitten we goed, het gaat ze echt wel om de ziekenhuisopnames.![]()
Zolang er geen mutatie opduikt waar vaccinatie niet tegen beschermt of de duur van de bescherming van vaccins heel kort is… zie ik weinig reden tot zorgen. Maar ze zullen er wel rekening mee moeten houden uiteraard.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze het niet brengen zoals de situatie tegen die tijd is. Zo’n opleving zou toch geen probleem hoeven te zijn als de meeste mensen gevaccineerd zijn?![]()
Ja, maar Corona zal nooit meer verdwijnen, het zal net als de griep op de achtergrond blijven spelen. Als ze bang worden van elke mutatie dan zitten we mogelijk nog veel jaren met maatregelen opgescheept in de winter. Dat risico zal immers altijd blijven bestaan.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:25 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
waar ze bang voor zijn is een variant die ontstaat waar het vaccin niet bij werkt. En dat in landen waar vaccineren niet goed gaat en die nieuwe variant wordt meegenomen naar hier.
Zolang dat niet gebeurd zitten we goed, het gaat ze echt wel om de ziekenhuisopnames.![]()
COR mods zijn niet zo van de teugels laten vieren.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind dat het volgende week zaterdag toegestaan moet zijn dat @:leolinedance nog 1 keer het welbekende filmpje van Hugo plaatst.
Strakke hand! Dat zal de CORianen leren.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
En de verkopers van stickers om je glazen te nummeren.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de ratelfabrikanten.![]()
Het houdt je scherp, en dat is gewoon nodig. Als het gebeurd paraat staan. Ook de regering is niet gebaat bij nieuwe lockdowns maar ze moeten er rekening mee houden. 1 van de verwijten is dat ze eerder niet waren voorbereid en dat lijkt nu dan anders . Niks mis meequote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar Corona zal nooit meer verdwijnen, het zal net als de griep op de achtergrond blijven spelen. Als ze bang worden van elke mutatie dan zitten we mogelijk nog veel jaren met maatregelen opgescheept in de winter. Dat risico zal immers altijd blijven bestaan.![]()
We moeten twee dingen scheiden hier. Een opleving van het virus hebben we waarschijnlijk maar matig in de hand, maar een nieuwe lockdown is nog altijd een politieke beslissing. Dat doen we zelf.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar Corona zal nooit meer verdwijnen, het zal net als de griep op de achtergrond blijven spelen. Als ze bang worden van elke mutatie dan zitten we mogelijk nog veel jaren met maatregelen opgescheept in de winter. Dat risico zal immers altijd blijven bestaan.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En de mondkapjesfabrikanten, misschien kan Erno ze gaan troosten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En de verkopers van stickers om je glazen te nummeren.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
De Jonge benadrukte dat in Nederland er geen 2 weken tussen hoeft te zitten, maar dat bij reizen naar het buitenland sommige landen dat wel vereisen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 02:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Vallen soort vaccin en datum van vaccinatie erbuiten in Nederland? Dat zou me hoogst verbazen eerlijk gezegd
Soort vaccin: volgens mij gelden alleen door de EMA goedgekeurde vaccins. Dus geen Sputnik bijvoorbeeld.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Als ze zich door angst latek leiden wel, maar als we af gaan op de belasting van de zorg, dan niet.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar Corona zal nooit meer verdwijnen, het zal net als de griep op de achtergrond blijven spelen. Als ze bang worden van elke mutatie dan zitten we mogelijk nog veel jaren met maatregelen opgescheept in de winter. Dat risico zal immers altijd blijven bestaan.
Dan hangt het af van de eigenschappen van de mutatie, of die mensen ernstig ziek maakt.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Is die Marino nog geconfronteerd met zijn Tweet over Wout Weghorst die dood mocht neervallen op het voetbalveld?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Huh wat, wat heeft Marino nu weer voor verbale diarree eruit gegooid?
De tweet die hij inmiddels verwijderd heeft![]()
![]()
Het leest als een artikel dat in 2020 is geschreven.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 03:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ben bi en ik wil het niet weten.
Hoe dan ook is dat artikel natuurlijk bullshit.
Die wetenschapper is nog redelijk, die zegt dat we gewoon in de loop van dit jaar weer kunnen feesten, maar niet overal op hetzelfde moment omdat niet elk land even snel prikt. De rest van het artikel is van het pad af.
Hoe kan je daar ook voor werken en dat schrijven? Dan wil je toch weg...???
We zitten nu in een heel ander stadium, iedereen met een QR code kan straks de club in en als vanouds feesten..zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Oh die tijd na de laatste vaccinatie verbaast me wel, al is het natuurlijk alsnog vlak voor de tweede vaccinatie al een enorm hoge effectiviteit en die bestendig je met de tweede en maximaliseer je nog meer maar dat is laatste paar procentjes.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Jonge benadrukte dat in Nederland er geen 2 weken tussen hoeft te zitten, maar dat bij reizen naar het buitenland sommige landen dat wel vereisen.
Soort vaccin: volgens mij gelden alleen door de EMA goedgekeurde vaccins. Dus geen Sputnik bijvoorbeeld.
Maar dacht dat ze daar strenger in zouden gaan zijn.
EMA-proof als eis snap ik wel ja. En die wordt dus dan ook vastgelegd en geopenbaard bij dat certificaat gok ik
Ben benieuwd, gisteren even zitten kijken maar alles wordt eind juni ook las echt operationeel. Dus het vanuit mijn.rivm.nl kunnen koppelen met de coconacheck app
Benieuwd hoe het werkt, en zeker ook voor de overige prikkende organisaties met eigen registraties (huisartsen en zorginstellingen vooral)Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe zouden ze dat doen bij Yorick? Zeggen ze dan ook iets van: "pizzabezorger waarschuwt voor te snelle versoepelingen"?![]()
![]()
Ik las net een artikel dat de handshake weer een comeback gaat maken omdat het te lang een teken van vertrouwen en verbinding is geweest in menselijk contact... ik vind het altijd zo ongemakkelijk als ik ergens binnenkom en dan zo zwaaien met een handje zo van 'ik ben popje'. Gisteren zat ik op een terras en zaten er naast mij 2 gasten, en schoven er nog 2 bij aan, en was ik blij dat ze elkaar gewoon met een handdruk ontmoeten (ze kenden elkaar kennelijk nog niet).Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
quote:IC
24u toename aantal opnamen: 0
Weektoename aantal opnamen: 36
Week tot week stijging: -18,2%
Bezetting op ICs: 206 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zaterdag 19 juni om 10:00
Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 24 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 221 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -32,0%
Bezetting op verpleegafdelingen: 460 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zaterdag 19 juni om 10:00![]()
Er wordt in de app toch helemaal niets geopenbaard, alleen een groen vinkje of rood kruisje getoond?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh die tijd na de laatste vaccinatie verbaast me wel, al is het natuurlijk alsnog vlak voor de tweede vaccinatie al een enorm hoge effectiviteit en die bestendig je met de tweede en maximaliseer je nog meer maar dat is laatste paar procentjes.
Maar dacht dat ze daar strenger in zouden gaan zijn.
EMA-proof als eis snap ik wel ja. En die wordt dus dan ook vastgelegd en geopenbaard bij dat certificaat gok ik
Ben benieuwd, gisteren even zitten kijken maar alles wordt eind juni ook las echt operationeel. Dus het vanuit mijn.rivm.nl kunnen koppelen met de coconacheck app
Benieuwd hoe het werkt, en zeker ook voor de overige prikkende organisaties met eigen registraties (huisartsen en zorginstellingen vooral)And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik vind het juist altijd zo ongemakkelijk om een hele groep rond te gaan, handjes te geven, mijn naam te noemen, de ander zijn naam aan te horen en direct te vergeten en dan pas te kunnen gaan zitten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:58 schreef popje het volgende:
Ik las net een artikel dat de handshake weer een comeback gaat maken omdat het te lang een teken van vertrouwen en verbinding is geweest in menselijk contact... ik vind het altijd zo ongemakkelijk als ik ergens binnenkom en dan zo zwaaien met een handje zo van 'ik ben popje'. Gisteren zat ik op een terras en zaten er naast mij 2 gasten, en schoven er nog 2 bij aan, en was ik blij dat ze elkaar gewoon met een handdruk ontmoeten (ze kenden elkaar kennelijk nog niet).And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Een hele groep is misschien wat anders, maar ik zou het fijn vinden als ik het gewoon weer kon doen zonder abnormaal over te komen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het juist altijd zo ongemakkelijk om een hele groep rond te gaan, handjes te geven, mijn naam te noemen, de ander zijn naam aan te horen en direct te vergeten en dan pas te kunnen gaan zitten.
En high fiven aan het einde van een hardloopevent!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
In grote groepen is iedereen handje geven niks idd. Maar dat was het al nooit.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het juist altijd zo ongemakkelijk om een hele groep rond te gaan, handjes te geven, mijn naam te noemen, de ander zijn naam aan te horen en direct te vergeten en dan pas te kunnen gaan zitten.
1-op-1 of in klein gezelschap heb ik intussen ook al lang weer handen geschud.![]()
Ik heb nog geen hand geschud en ik mis het ook echt niet. Dat staat bij mij echt niet ergens bovenaan in het rijtje van dingen die ik graag weer wil doenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In grote groepen is iedereen handje geven niks idd. Maar dat was het al nooit.
1-op-1 of in klein gezelschap heb ik intussen ook al lang weer handen geschud.
Maar sommige mensen weer begroeten met een knuffel en/of zoen(en), dat zou ik dan wel weer fijn vinden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het maakt niet zozeer uit hoe je het doet, maar fysiek contact bij een begroeting is voor de meeste mensen belangrijk om uiting te geven aan je relatie met de ander. Het feit dat dat nu niet kan of niet 'standaard' is, zorgt potentieel voor onzekerheid en verwarring.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb nog geen hand geschud en ik mis het ook echt niet. Dat staat bij mij echt niet ergens bovenaan in het rijtje van dingen die ik graag weer wil doen
Maar sommige mensen weer begroeten met een knuffel en/of zoen(en), dat zou ik dan wel weer fijn vinden.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Klopt.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt in de app toch helemaal niets geopenbaard, alleen een groen vinkje of rood kruisje getoond?
De rest is voor de organisator van het evenement ook niet relevant.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Zo'n 'boks' vind ik nog wel geinig bij mensen die ik ken. Maar bij onbekenden is het echt heel gemaakt, vind ik. Maar dat is mijn mening.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:09 schreef popje het volgende:
[..]
Het maakt niet zozeer uit hoe je het doet, maar fysiek contact bij een begroeting is voor de meeste mensen belangrijk om uiting te geven aan je relatie met de ander. Het feit dat dat nu niet kan of niet 'standaard' is, zorgt potentieel voor onzekerheid en verwarring.![]()
Idem, echter in België kun je dat nog vergeten. Daar houdt men zich echt krampachtig vast aan alle maatregelen. Echt een groot verschil met NL.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In grote groepen is iedereen handje geven niks idd. Maar dat was het al nooit.
1-op-1 of in klein gezelschap heb ik intussen ook al lang weer handen geschud.![]()
Dacht in de uiteindelijke EU reis variant wel, maar moet eens checken hoe het nou uiteindelijk na alle eerdere slagen is definitief gemaaktquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt in de app toch helemaal niets geopenbaard, alleen een groen vinkje of rood kruisje getoond?
De Nederlandse binnenlandse uitrol niet nee, dat is puur vinkje maar heeft natuurlijk ander doeleinde en minder variatieOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Meer mensen die een beetje emo werden na de persconferentie van gisteren? Het gevoel dat het eindelijk weer normaal wordt na 1,5 jaar thuiswerken![]()
Voor mij is fysiek contact echt niet nodig om uiting te geven aan de relatie met de ander. Dat kan zeker ook in woorden en met blikken en gebaren. Maar zoals gezegd, met sommige mensen zal ik het fijn vinden dat de begroeting weer fysiek kan, inderdaad.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:09 schreef popje het volgende:
[..]
Het maakt niet zozeer uit hoe je het doet, maar fysiek contact bij een begroeting is voor de meeste mensen belangrijk om uiting te geven aan je relatie met de ander. Het feit dat dat nu niet kan of niet 'standaard' is, zorgt potentieel voor onzekerheid en verwarring.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Grapperhaus: Politie en hulpdiensten voorlopig beperkt inzetbaar bij evenementen
https://www.ad.nl/binnenl(...)enementen~a2b09594f/
Misschien had je niet duizenden agenten moeten inplannen in de nacht om eenzame fietsers aan te houden om half 11 vanwege de avondklokEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Voor het doeleinde is nog steeds alleen een kruisje of vinkje nog steeds voldoende, lijkt me. En meer variatie betekent wat meer opties programmeren, denk ik, dat is verder geen belemmering?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Dacht in de uiteindelijke EU reis variant wel, maar moet eens checken hoe het nou uiteindelijk na alle eerdere slagen is definitief gemaakt
De Nederlandse binnenlandse uitrol niet nee, dat is puur vinkje maar heeft natuurlijk ander doeleinde en minder variatie
Ik zou echt niet weten waarom een land meer dan een kruisje of vinkje zou moeten zien.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Mail al binnen, vanaf half juli wordt er weer deels vanaf kantoor gewerkt.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:27 schreef byah het volgende:
Meer mensen die een beetje emo werden na de persconferentie van gisteren? Het gevoel dat het eindelijk weer normaal wordt na 1,5 jaar thuiswerken![]()
Voorbeeld: Hongarije heeft met Sputnik gevaccineerdquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor het doeleinde is nog steeds alleen een kruisje of vinkje nog steeds voldoende, lijkt me. En meer variatie betekent wat meer opties programmeren, denk ik, dat is verder geen belemmering?
Ik zou echt niet weten waarom een land meer dan een kruisje of vinkje zou moeten zien.
Wat doe je dan met een vinkje of kruisje bij bezoek van Nederland?
Dat is geen programmeerissue, dat is een beleidsafstemming wat een issue kan zijnOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik geloof eigenlijk weinig van de overbelasting. Geen demonstraties, grote bijeenkomsten, evenementen, maar ze doen alsof ze doodop zijn. Hou toch op. De bonden spelen een smerig spelletje voor meer loon.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:31 schreef RipCity het volgende:
Grapperhaus: Politie en hulpdiensten voorlopig beperkt inzetbaar bij evenementen
Misschien had je niet duizenden agenten moeten inplannen in de nacht om eenzame fietsers aan te houden om half 11 vanwege de avondklok![]()
Aanvulling:quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Voorbeeld: Hongarije heeft met Sputnik gevaccineerd
Dat is geen programmeerissue, dat is een beleidsafstemming wat een issue kan zijnBron: https://ec.europa.eu/comm(...)ail/en/QANDA_21_2781quote:Which information will the EU Digital COVID Certificate include?
The EU Digital COVID Certificate will only contain necessary information such as name, date of birth, the certificate issuer and a unique identifier of the certificate. In addition:
For a vaccination certificate: vaccine type and manufacturer, number of doses received, date of vaccination;
For a test certificate: type of test, date and time of test, place and result;
For a recovery certificate: date of positive test result, validity period.
What will be the practical steps for a citizen to get an EU Digital COVID Certificate?
Which vaccines will be accepted?
Member States should issue vaccination certificates regardless of the type of COVID-19 vaccine.
Where Member States accept proof of vaccination to waive certain public health restrictions such as testing or quarantine, they will be required to accept, under the same conditions, vaccination certificates issued under the EU Digital COVID Certificate system. However, this obligation is limited to vaccines that received EU-wide marketing authorisation. Member States have the option to also accept vaccination certificates issued in relation to vaccines that have been authorised at national level or by the World Health Organization (WHO).
Als je er een beslissing bovenop (bovenop de standaard set, zoals niet EMA goedgekeurd, of omdat je maar één shit vanwege een eerdere besmetting hebt gehad) plakt, moet dit natuurlijk wel inzichtelijk zijnOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Simpel, met een Sputnik-vaccinatie krijg je geen groen vinkje. Klinkt hard, maar we weten überhaupt niet hoe effectief Sputnik is, laat staan bij de Chinese vaccins die toch niet zo effectief blijken te zijn ten opzichte van Johnson&Johnson of AstraZeneca, laat staan Pfizer of Moderna.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Voorbeeld: Hongarije heeft met Sputnik gevaccineerd
Dat is geen programmeerissue, dat is een beleidsafstemming wat een issue kan zijnRossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Dit is niet jouw beslissing Ernoquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Simpel, met een Sputnik-vaccinatie krijg je geen groen vinkje. Klinkt hard, maar we weten überhaupt niet hoe effectief Sputnik is, laat staan bij de Chinese vaccins die toch niet zo effectief blijken te zijn ten opzichte van Johnson&Johnson of AstraZeneca, laat staan Pfizer of Moderna.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Precies. Geen stapavonden, geen voetbalwedstrijden.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik geloof eigenlijk weinig van de overbelasting. Geen demonstraties, grote bijeenkomsten, evenementen, maar ze doen alsof ze doodop zijn. Hou toch op. De bonden spelen een smerig spelletje voor meer loon.
En dan nog.. het is hun werk he. Als ze meer willen verdienen hadden ze maar een ander beroep moeten uitkiezen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het lijkt mij best relevant dat de autoriteiten weten met welk vaccin je bent ingeënt. Zo heeft bijvoorbeeld Zwitserland nooit het AstraZeneca-vaccin goedgekeurd en kom je wellicht met een AstraZeneca-vaccinatie Zwitserland niet eens in zonder aanvullende testen. Laat staan dat sommige landen een deel van de bevolking heeft ingeënt met vaccins die niet door het EMA zijn goedgekeurd.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor het doeleinde is nog steeds alleen een kruisje of vinkje nog steeds voldoende, lijkt me. En meer variatie betekent wat meer opties programmeren, denk ik, dat is verder geen belemmering?
Ik zou echt niet weten waarom een land meer dan een kruisje of vinkje zou moeten zien.Rossíya, Rossíya -
België voert tenminste verstandig beleid en laat niet gelijk alles los eind juni, zoals Nederland dat doet.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Idem, echter in België kun je dat nog vergeten. Daar houdt men zich echt krampachtig vast aan alle maatregelen. Echt een groot verschil met NL.Rossíya, Rossíya -
Exact. Sterker nog, die micrashell waar ze het over hadden is uit ik geloof april vorig jaar, en dat concert met die bubbels is ook van vorig jaar, nu is het gewoon weer normaal daar.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het leest als een artikel dat in 2020 is geschreven.
We zitten nu in een heel ander stadium, iedereen met een QR code kan straks de club in en als vanouds feesten..
Niet dat die ballen niet geweldig waren, ik wil rondrollen en botsautootje spelen ermee, vroem vroem boom! 😀😍😆#WeesGeenWhales![]()
De politie, boa’s en hulpdiensten hebben ook gewoon rust nodig op zijn tijd en gun hun die rust ook, dan maar een aantal evenementen minder dit jaar. Hopelijk wel weer in 2022.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:31 schreef RipCity het volgende:
Misschien had je niet duizenden agenten moeten inplannen in de nacht om eenzame fietsers aan te houden om half 11 vanwege de avondklokRossíya, Rossíya -
We gaan een mooie zomer tegemoetlaten we hopen dat de vaccinaties eventuele oplevingen in het najaar de kop in zullen drukken
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ferdquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik geloof eigenlijk weinig van de overbelasting. Geen demonstraties, grote bijeenkomsten, evenementen, maar ze doen alsof ze doodop zijn. Hou toch op. De bonden spelen een smerig spelletje voor meer loon.
Die man is echt af.![]()
Valt de groep 13-17 niet een beetje tussen wal en schip?
Moet mijn dochter nu elke keer getest worden als wij de grens over willen? want een vaccin kan met 14 nog niet?![]()
Wat moet dat kut zijn geweest voor die agenten, weten dat je ook boeven had kunnen vangenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:31 schreef RipCity het volgende:
Misschien had je niet duizenden agenten moeten inplannen in de nacht om eenzame fietsers aan te houden om half 11 vanwege de avondklok
#WeesGeenWhales![]()
Klopt idd volgens hoe ik de info ook lees...quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:02 schreef SacreCoeur het volgende:
Moet mijn dochter nu elke keer getest worden als wij de grens over willen? want een vaccin kan met 14 nog niet?
Hopen op snel betere epidemiologische situatie overal, waardoor alles alles voor iedereen over boord kanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Op zichzelf hoeft dat niet inzichtelijk te zijn in het certificaat. Daar is nog steeds alleen een vinkje of kruisje voldoende. Het moet wel duidelijk zijn in de communicatie en het moet goed geprogrammeerd zijn zodat de verschillende lidstaten aan kunnen geven wanneer voor toegang tot hun land de app een kruisje of vinkje moet geven. Verder is het aan mensen zelf om zichzelf te informeren of hun status voldoende is om naar land A of B te reizen. Bij inreizen is het voor de controle niet van belang waarom er een vinkje of kruisje wordt getoond in de app.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Aanvulling:
[..]
Bron: https://ec.europa.eu/comm(...)ail/en/QANDA_21_2781
Als je er een beslissing bovenop (bovenop de standaard set, zoals niet EMA goedgekeurd, of omdat je maar één shit vanwege een eerdere besmetting hebt gehad) plakt, moet dit natuurlijk wel inzichtelijk zijnAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Bah, moeten we weer klef gaan doenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor mij is fysiek contact echt niet nodig om uiting te geven aan de relatie met de ander. Dat kan zeker ook in woorden en met blikken en gebaren. Maar zoals gezegd, met sommige mensen zal ik het fijn vinden dat de begroeting weer fysiek kan, inderdaad.![]()
![]()
Echt naar.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt idd volgens hoe ik de info ook lees...
Hopen op snel betere epidemiologische situatie overal, waardoor alles alles voor iedereen over boord kan
Dan beginnen ze juist de leeftijd te krijgen voor evenementen etc waar het nog leuk is om samen te gaan.![]()
Er wordt momenteel gekeken of het vaccin veilig is voor die leeftijdsgroep.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:02 schreef SacreCoeur het volgende:
Moet mijn dochter nu elke keer getest worden als wij de grens over willen? want een vaccin kan met 14 nog niet?
Tot die tijd is het testen, testen, testen.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Forum Opties Forumhop: Hop naar: