Zou je dat nou wel doen? Kun je niet eerst even oefenen of zo?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 22:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga volgende week naar een kleinschalig feestje *nagelbijt*
Kheb al redelijk wat geoefend sinds de terrassen weer open zijn, hoorquote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zou je dat nou wel doen? Kun je niet eerst even oefenen of zo?
En al bij de Action geweest? Dat is ook wel een barriere die je even moet nemen, natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kheb al redelijk wat geoefend sinds de terrassen weer open zijn, hoor
Nee, de Action hoeft van mij niet zo. Geen enkele winkel eigenlijk, ik bestel wel online. Ik ben ook niet van plan om na de pandemie weer de boodschappen in de supermarkt te gaan doenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En al bij de Action geweest? Dat is ook wel een barriere die je even moet nemen, natuurlijk.
Ik was vandaag in een overdekt winkelcentrum, angstzweet en al. Maar ja, soms moet het gewoon
Degraderen wekt de indruk dat het vaccin eerst wel acceptabel was en dat dus andere vaccins die nu wel worden toegelaten ook opeens niet geaccepteerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat maakt het uit hoe je het noemt als je feitelijk dezelfde ervaring hebt?
Serieus, ik denk ook niet dat wij teruggaan naar boodschappen doen bij de supermarkt, ik heb het wel naar mijn zin met AH aan huis afgeleverd. Het enige wat we eigenlijk missen is bij de bloemenwinkel langs gaan op zaterdag maar die leveren ook aan huis nu dus da's ook prima.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de Action hoeft van mij niet zo. Geen enkele winkel eigenlijk, ik bestel wel online. Ik ben ook niet van plan om na de pandemie weer de boodschappen in de supermarkt te gaan doen
Ja, daar wringt de schoen meestal op zaterdagquote:Op zaterdag 19 juni 2021 01:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou wel van dat foerageren in de supermarktMoet het alleen niet druk zijn, want daar hou ik niet van.
Ik heb zo'n AH abo genomen met vast bezorgmoment iedere week en geen transportkosten. Echt ideaalquote:Op zaterdag 19 juni 2021 01:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Serieus, ik denk ook niet dat wij teruggaan naar boodschappen doen bij de supermarkt, ik heb het wel naar mijn zin met AH aan huis afgeleverd. Het enige wat we eigenlijk missen is bij de bloemenwinkel langs gaan op zaterdag maar die leveren ook aan huis nu dus da's ook prima.
Dan blijf jij dat mooi doenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is een kleine moeite om tijdens het reizen in de spits een mondmasker op te zetten. Ook na corona.
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:27 schreef OProg het volgende:
Ik heb het niet eens gezien, maar dat een red team nu ook weer bij 1 vandaag kan zitten.![]()
Ik zat vanmiddag eens te zoeken wie daar ook alweer in zatern naast de bekende namen. Toen kwam ik een artikel van Trouw tegen wat wel leek op een reclamecampagne. Bert Slagter "Is een kei in het eenvoudig verklaren van complexe onderwerpen."
Iemand zonder enige achtergrond kan zit ineens een expert noemen. Want het is een kei.Komop.
Dat allemaal figuren ineens als expert op kunnen duiken zonder veel vragen verder, dat is wel de sneue constatering van dit alles.
En dan kan ik prima leven met een Kuipers en Gommers die dingen in emotie zeggen. Dat hebben geen politieke boodschap. Die ziijn vooral bang dat hun afdeling overloopt.
Hoezo je eigen leven micromanagen?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:43 schreef zalkc het volgende:
Had het er met mijn vrouw nog over dat we ook weer even moeten wennen dat dingen weer terug naar normaal gaan. Moeten we weer ons eigen leven gaan micromanagen
Maar dat is niet nieuw.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het grijpt zo wel steeds meer in je persoonlijke levenssfeer.
Eerst is het: "Je moet gevaccineerd zijn"
Daarna: "Je moet gevaccineerd zijn met x"
Daarna: "Je moet minimaal x aantal keer gevaccineerd zijn met x"
De stap wordt steeds kleiner om andere beperkingen op te leggen. Je mag niet naar Bruce Springsteen als je het afgelopen jaar gerookt hebt want dan kun je ernstiger ziek worden. Of je mag niet als je immuunsysteem gecompromitteerd is omdat je een risico kan zijn voor anderen.
Ik vind het al te ver gaan dat je moet tonen dat je een prik hebt gehad om naar een concert te kunnen, maar dat er ook niet eisen zitten aan welke prik en wanneer vind ik nogal belachelijk.
Ik ging er vanuit dat dat een grapje wasquote:
Vallen soort vaccin en datum van vaccinatie erbuiten in Nederland? Dat zou me hoogst verbazen eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 19 juni 2021 01:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat is niet nieuw.
Uiteraard wordt alleen vaccinatie die goedgekeurd is in de VS toegelaten als vaccinatiebewijs.
Dat is niet opeens anders.
We hadden er niet aan gedacht dat er verschil is tussen de goedgekeurde vaccins in de VS en EU.
Verder maken we ons druk over een concert in de VS...
Wie van ons gaat daarheen? Niemand toch?
Hier in Nederland is het ticketsysteem alleen nodig als je iets organiseert waarbij de 1,5m niet gehandhaafd wordt en is vaccinatie 1 van 3 manieren waarop je de ticket kunt krijgen.
En die 2 weken geldt hier niet.
Dat mag je wel hopen jaquote:Op zaterdag 19 juni 2021 02:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat dat een grapje was
Niets aan de hand:quote:Op zaterdag 19 juni 2021 02:56 schreef eragon2890 het volgende:
HAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAAA
HAHAHA
HA!!
https://www.vogue.nl/cult(...)-nachtleven-uitgaan/
Ik rol over de vloer!
Wedden dat alle clubs volgende week weer als vanouds iedereen aan het dansen is? L O L ... vogue... faal...
quote:'Queer, trans, inheemse, zwarte en POC gemeenschappen zijn zo veerkrachtig, we hebben ongelooflijke dingen gecreëerd uit de strijd en zullen dat blijven doen. Het is tijd om creatief te worden en te heroverwegen wat mogelijk is.'
Ik ben bi en ik wil het niet weten.quote:
De vague.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 03:02 schreef Molo het volgende:
Gaat Vogue net als de Viva offline en de prullenmand in? Zou mooi zijn zo te lezen
Klap in het gezicht van de ratelfabrikanten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:17 schreef leolinedance het volgende:
https://www.nu.nl/versoep(...)apjes-opgeheven.html
"Het advies ten aanzien van zingen, schreeuwen en het bespelen van blaasinstrumenten vervalt."
Huh wat, wat heeft Marino nu weer voor verbale diarree eruit gegooid?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:45 schreef nostra het volgende:
"Het is een vrij lichte maatregel [...] en het heeft serieus effect, omdat je mensen toch dwingt geen contact met elkaar te hebben", dixit Marino.
Wordt geďnterviewd door het 1Vandaag panel:quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:43 schreef DonDruiper het volgende:
Is Erno-Be al weer een beetje opgelapt na de persco van gisteren?
Zijn ze bij m wezen kijken? Heeft iemand daar info over?
quote:Vooral jongeren vormen een risico. "Die feestvierende jongeren zijn nog niet ingeënt en komen straks terug uit Spanje en Portugal. Ik verwacht niet dat die zich massaal laten testen bij terugkomst in Nederland."
"Ik vind het dom en veel te vroeg dat het reizen weer wordt toegestaan. We hebben totaal geen zicht op wie er hier zonder mondkapje allerlei uitjes gaan maken."
Mocht een spreekbeurt houden bij 1Vandaag. En een wat langer verhaal (niet geluisterd) bij Dit is de Dag (wat Google automagisch voor mij aanvult met "die de Heer ons geeft", algo is kapotquote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Huh wat, wat heeft Marino nu weer voor verbale diarree eruit gegooid?
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:48 schreef asco het volgende:
Ik ga voor het eerst sinds 2 weken weer eens naar de supermarkt. Dragen de meeste mensen nog mondkapjes of kan ik al zonder?
Ook die titel. Waarschuwt een wetenschapper. Dat hij verder actief is op een totaal irrelevant veld is niet relevant.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Mocht een spreekbeurt houden bij 1Vandaag. En een wat langer verhaal (niet geluisterd) bij Dit is de Dag (wat Google automagisch voor mij aanvult met "die de Heer ons geeft", algo is kapot).
Ze zijn nu nog verplicht.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:48 schreef asco het volgende:
Ik ga voor het eerst sinds 2 weken weer eens naar de supermarkt. Dragen de meeste mensen nog mondkapjes of kan ik al zonder?
Pizzabezorger slash wetenschapper waardeert het afwezig zijn van de LCPS cijfers in het weekend negatief.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ook die titel. Waarschuwt een wetenschapper. Dat hij verder actief is op een totaal irrelevant veld is niet relevant.
Hoe zouden ze dat doen bij Yorick? Zeggen ze dan ook iets van: "pizzabezorger waarschuwt voor te snelle versoepelingen"?
Alle maatregelen in COR worden opgeheven als COR wordt opgehevenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zijn alle maatregelen in COR nu ook opgeheven?
@:miss_sly
Weekje wachten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:48 schreef asco het volgende:
Ik zou hier wel serieus van balen als we in het najaar weer in lockdown zitten. Ik verwacht het eigenlijk niet, maar je weet maar nooit. We gaan nooit op vakantie, maar maken vaak in het najaar dagtripjes. Dat was vorig jaar behoorlijk snel afgelopen. We twijfelen nog of we dan van de zomer maar tripjes gaan maken. Just in case.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)dsgroep-aan-de-beurt
Lees wel dat een nieuwe golf in het najaar reëel is.
Dan moeten ze wel een beetje opschieten met die golf. Anders zit ik alweer uitkering te trekken ofzo.
Nog 4 maanden contract.
De meeste mensen dragen het nog ja.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:48 schreef asco het volgende:
De US is op dat gebied sowieso heel anders dan NL. Ontslag is daar altijd al veel gemakkelijker, daar is zoiets groots als weigeren te vaccineren niet eens voor nodig.quote:
Klopt, ik las over een loodgietersbedrijf in het VK dat niet gevaccineerden tot eind dit jaar geeft om het wel te doen en anders ontslag, ook daar is het makkelijker.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De US is op dat gebied sowieso heel anders dan NL. Ontslag is daar altijd al veel gemakkelijker, daar is zoiets groots als weigeren te vaccineren niet eens voor nodig.
quote:
Wappie advocaatquote:De advocaat van de zorgmedewerkers maakte in de rechtbank een vergelijking met slachtoffers van medische experimenten van de Nazi’s. ‘Verwerpelijk’, vond de rechter
Alleen jammer dat ze het niet brengen zoals de situatie tegen die tijd is. Zo’n opleving zou toch geen probleem hoeven te zijn als de meeste mensen gevaccineerd zijn? Ik hoop echt dat ze in het najaar wat meer naar opnames gaan kijken (en de ernst van klachten), want anders kan het nog wel eens een lange winter worden weer.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)dsgroep-aan-de-beurt
Lees wel dat een nieuwe golf in het najaar reëel is.
Dan moeten ze wel een beetje opschieten met die golf. Anders zit ik alweer uitkering te trekken ofzo.
Nog 4 maanden contract.
Ik vind dat het volgende week zaterdag toegestaan moet zijn dat @leolinedance nog 1 keer het welbekende filmpje van Hugo plaatst.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zijn alle maatregelen in COR nu ook opgeheven?
@:miss_sly
waar ze bang voor zijn is een variant die ontstaat waar het vaccin niet bij werkt. En dat in landen waar vaccineren niet goed gaat en die nieuwe variant wordt meegenomen naar hier.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze het niet brengen zoals de situatie tegen die tijd is. Zo’n opleving zou toch geen probleem hoeven te zijn als de meeste mensen gevaccineerd zijn? Ik hoop echt dat ze in het najaar wat meer naar opnames gaan kijken (en de ernst van klachten), want anders kan het nog wel eens een lange winter worden weer.
Zolang er geen mutatie opduikt waar vaccinatie niet tegen beschermt of de duur van de bescherming van vaccins heel kort is… zie ik weinig reden tot zorgen. Maar ze zullen er wel rekening mee moeten houden uiteraard.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze het niet brengen zoals de situatie tegen die tijd is. Zo’n opleving zou toch geen probleem hoeven te zijn als de meeste mensen gevaccineerd zijn?
Ja, maar Corona zal nooit meer verdwijnen, het zal net als de griep op de achtergrond blijven spelen. Als ze bang worden van elke mutatie dan zitten we mogelijk nog veel jaren met maatregelen opgescheept in de winter. Dat risico zal immers altijd blijven bestaan.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:25 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
waar ze bang voor zijn is een variant die ontstaat waar het vaccin niet bij werkt. En dat in landen waar vaccineren niet goed gaat en die nieuwe variant wordt meegenomen naar hier.
Zolang dat niet gebeurd zitten we goed, het gaat ze echt wel om de ziekenhuisopnames.
COR mods zijn niet zo van de teugels laten vieren.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind dat het volgende week zaterdag toegestaan moet zijn dat @:leolinedance nog 1 keer het welbekende filmpje van Hugo plaatst.
En de verkopers van stickers om je glazen te nummeren.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de ratelfabrikanten.
Het houdt je scherp, en dat is gewoon nodig. Als het gebeurd paraat staan. Ook de regering is niet gebaat bij nieuwe lockdowns maar ze moeten er rekening mee houden. 1 van de verwijten is dat ze eerder niet waren voorbereid en dat lijkt nu dan anders . Niks mis meequote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar Corona zal nooit meer verdwijnen, het zal net als de griep op de achtergrond blijven spelen. Als ze bang worden van elke mutatie dan zitten we mogelijk nog veel jaren met maatregelen opgescheept in de winter. Dat risico zal immers altijd blijven bestaan.
We moeten twee dingen scheiden hier. Een opleving van het virus hebben we waarschijnlijk maar matig in de hand, maar een nieuwe lockdown is nog altijd een politieke beslissing. Dat doen we zelf.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar Corona zal nooit meer verdwijnen, het zal net als de griep op de achtergrond blijven spelen. Als ze bang worden van elke mutatie dan zitten we mogelijk nog veel jaren met maatregelen opgescheept in de winter. Dat risico zal immers altijd blijven bestaan.
En de mondkapjesfabrikanten, misschien kan Erno ze gaan troosten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En de verkopers van stickers om je glazen te nummeren.
De Jonge benadrukte dat in Nederland er geen 2 weken tussen hoeft te zitten, maar dat bij reizen naar het buitenland sommige landen dat wel vereisen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 02:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Vallen soort vaccin en datum van vaccinatie erbuiten in Nederland? Dat zou me hoogst verbazen eerlijk gezegd
Als ze zich door angst latek leiden wel, maar als we af gaan op de belasting van de zorg, dan niet.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is die Marino nog geconfronteerd met zijn Tweet over Wout Weghorst die dood mocht neervallen op het voetbalveld?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Huh wat, wat heeft Marino nu weer voor verbale diarree eruit gegooid?
Het leest als een artikel dat in 2020 is geschreven.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 03:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ben bi en ik wil het niet weten.
Hoe dan ook is dat artikel natuurlijk bullshit.
Die wetenschapper is nog redelijk, die zegt dat we gewoon in de loop van dit jaar weer kunnen feesten, maar niet overal op hetzelfde moment omdat niet elk land even snel prikt. De rest van het artikel is van het pad af.
Hoe kan je daar ook voor werken en dat schrijven? Dan wil je toch weg...???
Oh die tijd na de laatste vaccinatie verbaast me wel, al is het natuurlijk alsnog vlak voor de tweede vaccinatie al een enorm hoge effectiviteit en die bestendig je met de tweede en maximaliseer je nog meer maar dat is laatste paar procentjes.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Jonge benadrukte dat in Nederland er geen 2 weken tussen hoeft te zitten, maar dat bij reizen naar het buitenland sommige landen dat wel vereisen.
Soort vaccin: volgens mij gelden alleen door de EMA goedgekeurde vaccins. Dus geen Sputnik bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe zouden ze dat doen bij Yorick? Zeggen ze dan ook iets van: "pizzabezorger waarschuwt voor te snelle versoepelingen"?
quote:IC
24u toename aantal opnamen: 0
Weektoename aantal opnamen: 36
Week tot week stijging: -18,2%
Bezetting op ICs: 206 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zaterdag 19 juni om 10:00
Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 24 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 221 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -32,0%
Bezetting op verpleegafdelingen: 460 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zaterdag 19 juni om 10:00
Er wordt in de app toch helemaal niets geopenbaard, alleen een groen vinkje of rood kruisje getoond?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh die tijd na de laatste vaccinatie verbaast me wel, al is het natuurlijk alsnog vlak voor de tweede vaccinatie al een enorm hoge effectiviteit en die bestendig je met de tweede en maximaliseer je nog meer maar dat is laatste paar procentjes.
Maar dacht dat ze daar strenger in zouden gaan zijn.
EMA-proof als eis snap ik wel ja. En die wordt dus dan ook vastgelegd en geopenbaard bij dat certificaat gok ik
Ben benieuwd, gisteren even zitten kijken maar alles wordt eind juni ook las echt operationeel. Dus het vanuit mijn.rivm.nl kunnen koppelen met de coconacheck app
Benieuwd hoe het werkt, en zeker ook voor de overige prikkende organisaties met eigen registraties (huisartsen en zorginstellingen vooral)
Ik vind het juist altijd zo ongemakkelijk om een hele groep rond te gaan, handjes te geven, mijn naam te noemen, de ander zijn naam aan te horen en direct te vergeten en dan pas te kunnen gaan zitten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:58 schreef popje het volgende:
Ik las net een artikel dat de handshake weer een comeback gaat maken omdat het te lang een teken van vertrouwen en verbinding is geweest in menselijk contact... ik vind het altijd zo ongemakkelijk als ik ergens binnenkom en dan zo zwaaien met een handje zo van 'ik ben popje'. Gisteren zat ik op een terras en zaten er naast mij 2 gasten, en schoven er nog 2 bij aan, en was ik blij dat ze elkaar gewoon met een handdruk ontmoeten (ze kenden elkaar kennelijk nog niet).
Een hele groep is misschien wat anders, maar ik zou het fijn vinden als ik het gewoon weer kon doen zonder abnormaal over te komen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het juist altijd zo ongemakkelijk om een hele groep rond te gaan, handjes te geven, mijn naam te noemen, de ander zijn naam aan te horen en direct te vergeten en dan pas te kunnen gaan zitten.
In grote groepen is iedereen handje geven niks idd. Maar dat was het al nooit.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het juist altijd zo ongemakkelijk om een hele groep rond te gaan, handjes te geven, mijn naam te noemen, de ander zijn naam aan te horen en direct te vergeten en dan pas te kunnen gaan zitten.
Ik heb nog geen hand geschud en ik mis het ook echt niet. Dat staat bij mij echt niet ergens bovenaan in het rijtje van dingen die ik graag weer wil doenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In grote groepen is iedereen handje geven niks idd. Maar dat was het al nooit.
1-op-1 of in klein gezelschap heb ik intussen ook al lang weer handen geschud.
Het maakt niet zozeer uit hoe je het doet, maar fysiek contact bij een begroeting is voor de meeste mensen belangrijk om uiting te geven aan je relatie met de ander. Het feit dat dat nu niet kan of niet 'standaard' is, zorgt potentieel voor onzekerheid en verwarring.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb nog geen hand geschud en ik mis het ook echt niet. Dat staat bij mij echt niet ergens bovenaan in het rijtje van dingen die ik graag weer wil doen
Maar sommige mensen weer begroeten met een knuffel en/of zoen(en), dat zou ik dan wel weer fijn vinden.
Klopt.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt in de app toch helemaal niets geopenbaard, alleen een groen vinkje of rood kruisje getoond?
Zo'n 'boks' vind ik nog wel geinig bij mensen die ik ken. Maar bij onbekenden is het echt heel gemaakt, vind ik. Maar dat is mijn mening.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:09 schreef popje het volgende:
[..]
Het maakt niet zozeer uit hoe je het doet, maar fysiek contact bij een begroeting is voor de meeste mensen belangrijk om uiting te geven aan je relatie met de ander. Het feit dat dat nu niet kan of niet 'standaard' is, zorgt potentieel voor onzekerheid en verwarring.
Idem, echter in België kun je dat nog vergeten. Daar houdt men zich echt krampachtig vast aan alle maatregelen. Echt een groot verschil met NL.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In grote groepen is iedereen handje geven niks idd. Maar dat was het al nooit.
1-op-1 of in klein gezelschap heb ik intussen ook al lang weer handen geschud.
Dacht in de uiteindelijke EU reis variant wel, maar moet eens checken hoe het nou uiteindelijk na alle eerdere slagen is definitief gemaaktquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt in de app toch helemaal niets geopenbaard, alleen een groen vinkje of rood kruisje getoond?
Voor mij is fysiek contact echt niet nodig om uiting te geven aan de relatie met de ander. Dat kan zeker ook in woorden en met blikken en gebaren. Maar zoals gezegd, met sommige mensen zal ik het fijn vinden dat de begroeting weer fysiek kan, inderdaad.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:09 schreef popje het volgende:
[..]
Het maakt niet zozeer uit hoe je het doet, maar fysiek contact bij een begroeting is voor de meeste mensen belangrijk om uiting te geven aan je relatie met de ander. Het feit dat dat nu niet kan of niet 'standaard' is, zorgt potentieel voor onzekerheid en verwarring.
Voor het doeleinde is nog steeds alleen een kruisje of vinkje nog steeds voldoende, lijkt me. En meer variatie betekent wat meer opties programmeren, denk ik, dat is verder geen belemmering?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Dacht in de uiteindelijke EU reis variant wel, maar moet eens checken hoe het nou uiteindelijk na alle eerdere slagen is definitief gemaakt
De Nederlandse binnenlandse uitrol niet nee, dat is puur vinkje maar heeft natuurlijk ander doeleinde en minder variatie
Mail al binnen, vanaf half juli wordt er weer deels vanaf kantoor gewerkt.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:27 schreef byah het volgende:
Meer mensen die een beetje emo werden na de persconferentie van gisteren? Het gevoel dat het eindelijk weer normaal wordt na 1,5 jaar thuiswerken
Voorbeeld: Hongarije heeft met Sputnik gevaccineerdquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor het doeleinde is nog steeds alleen een kruisje of vinkje nog steeds voldoende, lijkt me. En meer variatie betekent wat meer opties programmeren, denk ik, dat is verder geen belemmering?
Ik zou echt niet weten waarom een land meer dan een kruisje of vinkje zou moeten zien.
Ik geloof eigenlijk weinig van de overbelasting. Geen demonstraties, grote bijeenkomsten, evenementen, maar ze doen alsof ze doodop zijn. Hou toch op. De bonden spelen een smerig spelletje voor meer loon.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:31 schreef RipCity het volgende:
Grapperhaus: Politie en hulpdiensten voorlopig beperkt inzetbaar bij evenementen
https://www.ad.nl/binnenl(...)enementen~a2b09594f/
Misschien had je niet duizenden agenten moeten inplannen in de nacht om eenzame fietsers aan te houden om half 11 vanwege de avondklok
Aanvulling:quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Voorbeeld: Hongarije heeft met Sputnik gevaccineerd
Wat doe je dan met een vinkje of kruisje bij bezoek van Nederland?
Dat is geen programmeerissue, dat is een beleidsafstemming wat een issue kan zijn
Bron: https://ec.europa.eu/comm(...)ail/en/QANDA_21_2781quote:Which information will the EU Digital COVID Certificate include?
The EU Digital COVID Certificate will only contain necessary information such as name, date of birth, the certificate issuer and a unique identifier of the certificate. In addition:
For a vaccination certificate: vaccine type and manufacturer, number of doses received, date of vaccination;
For a test certificate: type of test, date and time of test, place and result;
For a recovery certificate: date of positive test result, validity period.
What will be the practical steps for a citizen to get an EU Digital COVID Certificate?
Which vaccines will be accepted?
Member States should issue vaccination certificates regardless of the type of COVID-19 vaccine.
Where Member States accept proof of vaccination to waive certain public health restrictions such as testing or quarantine, they will be required to accept, under the same conditions, vaccination certificates issued under the EU Digital COVID Certificate system. However, this obligation is limited to vaccines that received EU-wide marketing authorisation. Member States have the option to also accept vaccination certificates issued in relation to vaccines that have been authorised at national level or by the World Health Organization (WHO).
Simpel, met een Sputnik-vaccinatie krijg je geen groen vinkje. Klinkt hard, maar we weten überhaupt niet hoe effectief Sputnik is, laat staan bij de Chinese vaccins die toch niet zo effectief blijken te zijn ten opzichte van Johnson&Johnson of AstraZeneca, laat staan Pfizer of Moderna.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Voorbeeld: Hongarije heeft met Sputnik gevaccineerd
Wat doe je dan met een vinkje of kruisje bij bezoek van Nederland?
Dat is geen programmeerissue, dat is een beleidsafstemming wat een issue kan zijn
Dit is niet jouw beslissing Ernoquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Simpel, met een Sputnik-vaccinatie krijg je geen groen vinkje. Klinkt hard, maar we weten überhaupt niet hoe effectief Sputnik is, laat staan bij de Chinese vaccins die toch niet zo effectief blijken te zijn ten opzichte van Johnson&Johnson of AstraZeneca, laat staan Pfizer of Moderna.
Precies. Geen stapavonden, geen voetbalwedstrijden.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik geloof eigenlijk weinig van de overbelasting. Geen demonstraties, grote bijeenkomsten, evenementen, maar ze doen alsof ze doodop zijn. Hou toch op. De bonden spelen een smerig spelletje voor meer loon.
Het lijkt mij best relevant dat de autoriteiten weten met welk vaccin je bent ingeënt. Zo heeft bijvoorbeeld Zwitserland nooit het AstraZeneca-vaccin goedgekeurd en kom je wellicht met een AstraZeneca-vaccinatie Zwitserland niet eens in zonder aanvullende testen. Laat staan dat sommige landen een deel van de bevolking heeft ingeënt met vaccins die niet door het EMA zijn goedgekeurd.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor het doeleinde is nog steeds alleen een kruisje of vinkje nog steeds voldoende, lijkt me. En meer variatie betekent wat meer opties programmeren, denk ik, dat is verder geen belemmering?
Ik zou echt niet weten waarom een land meer dan een kruisje of vinkje zou moeten zien.
België voert tenminste verstandig beleid en laat niet gelijk alles los eind juni, zoals Nederland dat doet.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Idem, echter in België kun je dat nog vergeten. Daar houdt men zich echt krampachtig vast aan alle maatregelen. Echt een groot verschil met NL.
Exact. Sterker nog, die micrashell waar ze het over hadden is uit ik geloof april vorig jaar, en dat concert met die bubbels is ook van vorig jaar, nu is het gewoon weer normaal daar.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het leest als een artikel dat in 2020 is geschreven.
We zitten nu in een heel ander stadium, iedereen met een QR code kan straks de club in en als vanouds feesten..
De politie, boa’s en hulpdiensten hebben ook gewoon rust nodig op zijn tijd en gun hun die rust ook, dan maar een aantal evenementen minder dit jaar. Hopelijk wel weer in 2022.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:31 schreef RipCity het volgende:
Grapperhaus: Politie en hulpdiensten voorlopig beperkt inzetbaar bij evenementen
Misschien had je niet duizenden agenten moeten inplannen in de nacht om eenzame fietsers aan te houden om half 11 vanwege de avondklok
Ferdquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik geloof eigenlijk weinig van de overbelasting. Geen demonstraties, grote bijeenkomsten, evenementen, maar ze doen alsof ze doodop zijn. Hou toch op. De bonden spelen een smerig spelletje voor meer loon.
Wat moet dat kut zijn geweest voor die agenten, weten dat je ook boeven had kunnen vangenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:31 schreef RipCity het volgende:
Klopt idd volgens hoe ik de info ook lees...quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:02 schreef SacreCoeur het volgende:
Valt de groep 13-17 niet een beetje tussen wal en schip?
Moet mijn dochter nu elke keer getest worden als wij de grens over willen? want een vaccin kan met 14 nog niet?
Op zichzelf hoeft dat niet inzichtelijk te zijn in het certificaat. Daar is nog steeds alleen een vinkje of kruisje voldoende. Het moet wel duidelijk zijn in de communicatie en het moet goed geprogrammeerd zijn zodat de verschillende lidstaten aan kunnen geven wanneer voor toegang tot hun land de app een kruisje of vinkje moet geven. Verder is het aan mensen zelf om zichzelf te informeren of hun status voldoende is om naar land A of B te reizen. Bij inreizen is het voor de controle niet van belang waarom er een vinkje of kruisje wordt getoond in de app.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Aanvulling:
[..]
Bron: https://ec.europa.eu/comm(...)ail/en/QANDA_21_2781
Als je er een beslissing bovenop (bovenop de standaard set, zoals niet EMA goedgekeurd, of omdat je maar één shit vanwege een eerdere besmetting hebt gehad) plakt, moet dit natuurlijk wel inzichtelijk zijn
Bah, moeten we weer klef gaan doenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor mij is fysiek contact echt niet nodig om uiting te geven aan de relatie met de ander. Dat kan zeker ook in woorden en met blikken en gebaren. Maar zoals gezegd, met sommige mensen zal ik het fijn vinden dat de begroeting weer fysiek kan, inderdaad.
Echt naar.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt idd volgens hoe ik de info ook lees...
Hopen op snel betere epidemiologische situatie overal, waardoor alles alles voor iedereen over boord kan
Er wordt momenteel gekeken of het vaccin veilig is voor die leeftijdsgroep.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:02 schreef SacreCoeur het volgende:
Valt de groep 13-17 niet een beetje tussen wal en schip?
Moet mijn dochter nu elke keer getest worden als wij de grens over willen? want een vaccin kan met 14 nog niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |