Jörgen Raymann of Marieke Lucas Rijneveld komt wel naar de studio voor een beetje publiciteit. Maar of Caroline van der Plas trek heeft in een avondje over zichzelf praten bij de VPRO, vraag ik me af...quote:Op dinsdag 15 juni 2021 16:19 schreef Nober het volgende:
Hopelijk wel wat mensen met kleur en transgenders en doe ook maar een met overgewicht.
Wat een aanname. Ik vind Janine 1 van de beste zomergasten presentator.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 16:15 schreef golfer het volgende:
Ik ben Janine ook nog niet moe. Jammer voor superniger, die misschien op een andere uitslag hoopte?
Wiesda?quote:Op donderdag 24 juni 2021 13:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
Een van de gasten die volgende week wordt aangekondigd is Sevdaliza.
Zangeres en producer van Iraanse afkomst: https://en.wikipedia.org/wiki/Sevdalizaquote:
Nog nooit van gehoord. Ben benieuwd wat die dan zoal te melden heeft, als het inderdaad klopt dat ze Zomergast wordt.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:05 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zangeres en producer van Iraanse afkomst: https://en.wikipedia.org/wiki/Sevdaliza
99 procent zeker. Via collega gehoord. (ben zelf werkzaam in de media). Andere namen weet ik nog niet.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord. Ben benieuwd wat die dan zoal te melden heeft, als het inderdaad klopt dat ze Zomergast wordt.
Zonder iets van haar gehoord te hebben, doet het me denken aan Natacha Atlas.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:05 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zangeres en producer van Iraanse afkomst: https://en.wikipedia.org/wiki/Sevdaliza
Inderdaad:quote:Op donderdag 24 juni 2021 13:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
Een van de gasten die volgende week wordt aangekondigd is Sevdaliza.
Ik heb zijn boek 'De tolk van Java' met heel veel interesse gelezen. Echt een aanrader!quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
Birney nr 5. Dit wordt een hele zware reeks.
Ik ben er wel content mee. Maar goed, ik zit dan ook niet te wachten op een schertsvertoning met van Gaal of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
Birney nr 5. Dit wordt een hele zware reeks.
Nopequote:Op zaterdag 3 juli 2021 05:41 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Ik dacht oprecht dat je een grap maakte.
Het is een hele aardige vent, alleen niet de slimste.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:50 schreef golfer het volgende:
Hans Klok.![]()
Het is blijkbaar hip in progressieve kringen om die man in de schijnwerper te zetten? Enige tijd geleden ook al uitgebreid belicht en aan het woord geweest in het Volkskrant Magazine.
https://www.volkskrant.nl(...)-februari-1~v423677/
Hij woont nu ongeveer om de hoek bij ons in Bloemendaal.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:23 schreef borisz het volgende:
Het is een hele aardige vent, alleen niet de slimste.
Hij woonde vroeger aan de Driehuizerkerkweg voordat hij er met een jonge danser vandoor ging. Kwam hem vaak tegen in Middeloo.
Dat zijn we ook. Het afvoerputje van de Rijn.quote:
En kamerleden zelf wilden besturen en controleren tegelijk.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:46 schreef borisz het volgende:
Het ging al fout met de renovatie toen het sober en doelmatig moest.
Dat zou veel vaker moeten gebeuren juistquote:Op zondag 18 juli 2021 21:00 schreef golfer het volgende:
Een rijksambtenaar(Alkemade) die politici de maat neemt. Kan dat zomaar?
De Rijksbouwmeester heeft wel een status aparte vermoed ik want wordt aangesteld als hoofd van atelier RBM. Wat inderdaad wel onder het Rijksvastgoedbedrijf valt.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:00 schreef golfer het volgende:
Een rijksambtenaar(Alkemade) die politici de maat neemt. Kan dat zomaar?
Hij houdt het netjes maar tussen de regels door is duidelijk dat er veel politieke incompetentie en lafheid is geweest in dit project.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat zou veel vaker moeten gebeuren juist
Paragraaf diversiteit.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik lees niet mee, op welke pagina van het D66 programma zitten we inmiddels?
Die waarin Kaag beweert "tot hier en niet verder" en vervolgens verder gaat in het stramien van de macht en de regering.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik lees niet mee, op welke pagina van het D66 programma zitten we inmiddels?
Ik vond 30% vrouwen best veel. Redden we in mijn sector niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Hij benaderd het probleem vanuit de architectuur alsof het in alle andere beroepen geen probleem is.
En nee niet bij zijn moeder blijven janine
Sorry. Het staat in mijn top 3 van meest ergerlijke stopwoordjes. Als mensen het veel gebruiken wantrouw ik hun argumenten meteen extra. Tegelijkertijd maakt dat het interessant. Klein woordje, maar kan van alles uitstralen, verbloemen, kracht bij zetten etc.quote:
Minister van Milieu, lijkt me duidelijkquote:Op zondag 18 juli 2021 21:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vraag mij steeds af voor welk baantje hij subtiel aan het solliciteren is nu
Ik vond zijn kijk op de boeren dan wel weer eigenwijs, ik viel er net in en was eventjes bang dat hij weer de hele avond met de stroom mee ging praten.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik denk dat hij als hij in september stopt als Rijksbouwmeester de banen voor het oprapen zijn voor hem.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
VROM danquote:Op zondag 18 juli 2021 21:42 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Minister van Milieu, lijkt me duidelijk
Ik had het idee dat er een grote wens leeft voor een apart ministerie omtrent klimaat...quote:Op zondag 18 juli 2021 21:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
VROM dan![]()
Maar inderdaad, vrij duidelijk - hè.
Lijkt wel een man.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:46 schreef golfer het volgende:
Architect, milieudeskundige en filosoof.
Alkemade heeft overal verstand van.
Zeker. Ik denk dat er zowel een ministerie van Klimaat als een variant op VROM gaat komen (zonder de m dan). Los van het klimaat vraagstuk heerst er in den haag al jaren de wens om VROM weer in ere te herstellen. Zowel op politiek als ambtelijk niveau. De M kon wel eens worden ingeruild voor de W van Wijken.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:46 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik had het idee dat er een grote wens leeft voor een apart ministerie omtrent klimaat...
Dat bekt dan niet zo lekker.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zeker. Ik denk dat er zowel een ministerie van Klimaat als een variant op VROM gaat komen (zonder de m dan). Los van het klimaat vraagstuk heerst er in den haag al jaren de wens om VROM weer in ere te herstellen. Zowel op politiek als ambtelijk niveau. De M kon wel eens worden ingeruild voor de W van Wijken.
Misschien het ministerie van Wonen, Ruimtelijke Ordening en Klimaat? Geeft een interessant acroniem.quote:
Ik niet.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vind Janine weer een prettige gastvrouw.
Ze valt me vandaag niet tegen. Stoorde me er even aan dat ze moet uitleggen wat autarkie is, maar verder is ze niet hinderlijk aanwezig.quote:
Ik dacht al ik herken de stem van de interviewer!quote:Op zondag 18 juli 2021 22:08 schreef golfer het volgende:
Wat een grappig gedateerd fragment uit mijn jeugd met Vinkenoog en Nieuwenhuijs.
Fragmenten en gast zijn vanavond wel de moeite waard.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik dacht al ik herken de stem van de interviewer!
Ik ook.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vind Janine weer een prettige gastvrouw.
Het Amsterdamcentrisme van de media...quote:Op zondag 18 juli 2021 22:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Binnen de ring, klinkt wel weer heel amsterdams
Moet altijd weer hier aan denken.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:21 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het Amsterdamcentrisme van de media...
Over irritante presentatoren gesproken, Jeroen staat ook wel hoog op dat lijstje.quote:
Toch is dit fascinerende technologie.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:54 schreef golfer het volgende:
Die enorme Apollocomputer die nog geen 1000ste kon van wat tegenwoordig in een mobiele telefoon zit.
Benieuwd hoelang de Wet van Moore nog van toepassing is.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:54 schreef golfer het volgende:
Die enorme Apollocomputer die nog geen 1000ste kon van wat tegenwoordig in een mobiele telefoon zit.
Ik vraag me af hoe robuust onze apparaten zijn in vergelijking met zulke computersquote:Op zondag 18 juli 2021 22:54 schreef golfer het volgende:
Strikt gezien al lang niet meer.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Benieuwd hoelang de Wet van Moore nog van toepassing is.
KIRAC komt ook af en toe voorbij op GeenStijl. Geestige stroming, meer niet imo.quote:
Ik sla m over. En als later blijkt dat ik echt wat gemist heb, zoals ooit La battaglia di Algeria, dan vind ik de film wel ergens terug. Voor mij nog even de wekelijkse vlogupdates kijken voor de nieuwe week weer begint.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:04 schreef golfer het volgende:
Die keuzefilm heb ik geprogrammeerd. Kijk ik later nog wel eens.
Ja, idd, ik "ontdekte" dit fragment ook ooit op YouTube. Een echte klassieke klassieker. Je ziet hoe iemand opgaat in de muziek als de performance bij een optreden met de mooie kleding als Koningin van de Nacht geen rol speelt.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Leuke fragmenten en een hele mooie Hölle Rache. Mooi om te zien ook hoe een aantrekkelijke vrouw in opperste concentratie gekke bekken trekt.
Volkskrant: ‘Rasoptimist’ Floris Alkemade pleitte als Zomergast voor een radicaal nieuwe kijkquote:Op maandag 19 juli 2021 11:49 schreef golfer het volgende:
Naar de eerste aflevering van het nieuwe seizoen Zomergasten hebben zondagavond 342.000 mensen gekeken.
Recensies (voor zover ik ze al kon vinden):
NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)id-toelaten-a4051575
Sargasso: https://sargasso.nl/recensie-zomergasten-met-floris-alkemade/
Het Parool: https://www.parool.nl/kun(...)doorbijten~b1852a4d/
Trouw: https://www.trouw.nl/cult(...)r-omdenken~b412b068/
Dankjewel. Vooral de recensie van Sargasso was het lezen waard.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:49 schreef golfer het volgende:
Naar de eerste aflevering van het nieuwe seizoen Zomergasten hebben zondagavond 342.000 mensen gekeken.
Recensies (voor zover ik ze al kon vinden):
NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)id-toelaten-a4051575
Sargasso: https://sargasso.nl/recensie-zomergasten-met-floris-alkemade/
Het Parool: https://www.parool.nl/kun(...)doorbijten~b1852a4d/
Trouw: https://www.trouw.nl/cult(...)r-omdenken~b412b068/
Ik vond dit het allermooiste van de hele avond. Wat een kracht!quote:Op zondag 18 juli 2021 23:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Leuke fragmenten en een hele mooie Hölle Rache. Mooi om te zien ook hoe een aantrekkelijke vrouw in opperste concentratie gekke bekken trekt.
Het is net seks.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:48 schreef Farenji het volgende:
Overigens zijn die gekke bekken vaak functioneel. Dmv aantrekken van bepaalde gezichtspieren (zoals oa de wenkbrauwen) kun je voor betere resonantie zorgen.
Het mooie is dat de gehele gelaatsuitdrukking uitsluitend "ten dienste is" van het geluid. Bij een optreden voor publiek moet de Koningin van de Nacht natuurlijk denken aan de mimiek als zij haar dochter terechtwijst.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik vond dit het allermooiste van de hele avond. Wat een kracht!
Overigens zijn die gekke bekken vaak functioneel. Dmv aantrekken van bepaalde gezichtspieren (zoals oa de wenkbrauwen) kun je voor betere resonantie zorgen.
Kun je eens uitleggen wat er zo goed aan is? Moet m altijd nog een keer zien.quote:Op zondag 18 juli 2021 23:10 schreef naatje_1 het volgende:
Stalker is wel echt de moeite waard. Het kost wel moeite om erin te komen, maar als je de concentratie hebt om deze film te kijken dan is het een prachtige film.
Een avond over macht,quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:41 schreef golfer het volgende:
Overigens: als je nog niet haar boek 't Hooge Nest hebt gelezen dan moet je dat zeker gaan doen. Absolute aanrader.
Ik heb het boek soms met brokken in de keel gelezen. Ben zelf Joods en heb in het Gooi gewoond en herkende veel van de omschreven zaken vanuit de eigen geschiedenis en omgeving.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 08:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bedankt voor die tip over dat boek. Ik ben al wat aan t grasduinen.
Ik vond het ook een heel mooi en confronterend boek, maar ben wellicht wat bevooroordeeld.quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:41 schreef golfer het volgende:
Overigens: als je nog niet haar boek 't Hooge Nest hebt gelezen dan moet je dat zeker gaan doen. Absolute aanrader.
Wel een raar idee.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:18 schreef Thieme het volgende:
[..]
Ik vond het ook een heel mooi en confronterend boek, maar ben wellicht wat bevooroordeeld.
Ik kwam Roxane van Iperen ooit 'per toeval' tegen op het internet toen mensen wat kritiek hadden over bepaalde uitspraken van haar (iets over milieu) en haar toen terecht probeerden te wijzen dat ze zelf ook een milieuvervuiler was door te verwijzen naar een Instagram post van haar:
[ instagram ]
Daar reageerde ze toen wel gevat op dat men niet zozeer moet focussen op individuen die rijden in dergelijke auto's, maar meer op het systeem dat het bestaan & gebruik van dergelijke auto's toestaat (ik parafraseer een beetje, kan de exacte discussie op Twitter niet terugvinden), maar dat triggerde mij wel. Sindsdien ben ik haar een beetje blijven volgen. Haar gedachtegoed over dit soort zaken sluit goed aan bij hoe ik er zelf in sta, maar blijkbaar is dat toch een vrij uniek denkbeeld in Nederland. Ik verbaas me nog altijd over de kortzichtigheid van veel mensen in de wereld. Vond het wel leuk om te zien dat ze in de jaren die volgden steeds bekender werd in Nederland.
Haar punt wat me destijds triggerde was (geloof ik, kan het dus niet meer terugvinden) vooral dat mensen met name aandacht hebben voor andere mensen die al dan niet milieuvervuiler zijn. I.p.v. het individuele vingerwijzen naar elkaar zouden mensen beter kunnen vingerwijzen naar het systeem en dat ben ik wel met haar eens. Ze kan het zelf echter veel beter onder woorden brengen en dat heeft ze later ook wel eens gedaan: Nee, een duurzame wereld begint niet bij jezelf. Een pleidooi tegen consumentenactivisme.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wel een raar idee.
Je kunt toch het verschil maken in je hoedanigheid van individu en consument.
Je kunt bv kiezen om vegetariër te worden als je niet wil dat dieren worden gedood om het vlees.
Het is raar om te zeggen dat "het systeem" nu eenmaal toelaat dat dieren worden gehouden om het vlees, en dat je dan noodgedwongen vlees moet eten.
Het systeem laat kinderarbeid toe, dus ik koop kleding die door kinderen is gemaakt.
Zelfde met de wapenhandel. etc.
Geen tijd om dit artikel te lezen momenteel. Ga ik later zeker doen. Ben het in 1e instantie niet met haar eens. Maar haar standpunt triggered.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:13 schreef Thieme het volgende:
[..]
Haar punt wat me destijds triggerde was (geloof ik, kan het dus niet meer terugvinden) vooral dat mensen met name aandacht hebben voor andere mensen die al dan niet milieuvervuiler zijn. I.p.v. het individuele vingerwijzen naar elkaar zouden mensen beter kunnen vingerwijzen naar het systeem en dat ben ik wel met haar eens. Ze kan het zelf echter veel beter onder woorden brengen en dat heeft ze later ook wel eens gedaan: Nee, een duurzame wereld begint niet bij jezelf. Een pleidooi tegen consumentenactivisme.
Eigenlijk wou ik alleen maar zeggen dat ik benieuwd ben naar de aflevering van a.s. zondag.
Bieb-app werkt slecht, maar heb gisteren desondanks boek gelezen. Zo'n onwerkelijke werkelijkheid. Daarom bestaan deze boeken. Dat onze nieuwe generaties ook maar veel hierover blijven lezen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 11:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb het boek soms met brokken in de keel gelezen. Ben zelf Joods en heb in het Gooi gewoond en herkende veel van de omschreven zaken vanuit de eigen geschiedenis en omgeving.
Ik ben wel benieuwd naar haar standpunt.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:13 schreef Thieme het volgende:
[..]
Haar punt wat me destijds triggerde was (geloof ik, kan het dus niet meer terugvinden) vooral dat mensen met name aandacht hebben voor andere mensen die al dan niet milieuvervuiler zijn. I.p.v. het individuele vingerwijzen naar elkaar zouden mensen beter kunnen vingerwijzen naar het systeem en dat ben ik wel met haar eens. Ze kan het zelf echter veel beter onder woorden brengen en dat heeft ze later ook wel eens gedaan: Nee, een duurzame wereld begint niet bij jezelf. Een pleidooi tegen consumentenactivisme.
Eigenlijk wou ik alleen maar zeggen dat ik benieuwd ben naar de aflevering van a.s. zondag.
Nee, al jaren afgehaakt.quote:
Ik vind het een mooie, trage, vertelling van een onderzoek naar wat het leven betekenis geeft.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kun je eens uitleggen wat er zo goed aan is? Moet m altijd nog een keer zien.
Ptosis? (te lui om te googlen)quote:Op zondag 25 juli 2021 20:27 schreef Nadinarama het volgende:
Heel mooi haar!
En ze heeft volgens mij ptosis. Zal er niet teveel op gaan letten.
Ik snap dan ook niet dat ze de vleesproductie erbij haalt. Die Obama faal gaat vooral om de corn syrup lobby, alles zoet en vet maken.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:13 schreef Monolith het volgende:
In Nederland is het ook de industrie die zogenaamd "meedenkt" en zaken als een suikertaks blokkeert.
Ik ken het niet maar moest wel lachen om die als pinguïns verklede honden.quote:
Wie is zij in deze?quote:Op zondag 25 juli 2021 21:45 schreef Sodemieters het volgende:
Ik heb deze film gezien en zij heeft 'm echt niet begrepen.
Ze is van 1976.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:58 schreef naatje_1 het volgende:
Was Roxane nou een millennial? Want dan is dat natuurlijk een trekje van de generatie...
Dit. Ik schakel ook net in. Poeh.quote:Op zondag 25 juli 2021 22:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik schakel net in, heftig fragment meteen.
Deed mij denken aan verhaal van Irena Sendlerowa die ca 2500 baby's uit het ghetto heeft gered en de onderduiklocaties versleuteld had begraven om na de oorlog ontcijferd te worden zodat ouders en kind weer herenigd werden.quote:
Even schakelen ja. Wel een erg boeiend onderwerp.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poef.....gone! ©golfer
quote:Op zondag 25 juli 2021 23:12 schreef golfer het volgende:
Joods verzet is ook in Nederland wat meer bekend aan het worden.
Vorig jaar is daarover bijvoorbeeld het boek 'Gezichten van Joods verzet' verschenen.Ken ik niet maar ga ik eens opzoekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
Ik vond haar standpunt meevallen mbt "aanval op consumentisme". Janine liet horen dat ze vegetarisch was en dat vond Roxanne OK.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Geen tijd om dit artikel te lezen momenteel. Ga ik later zeker doen. Ben het in 1e instantie niet met haar eens. Maar haar standpunt triggered.
Dus ik wil eerst haar standpunt horen.
(vrij uniek anno 2021)![]()
![]()
Nou kan dat best, maar de gemiddelde jongere fiets geen Tour de France.quote:Op maandag 26 juli 2021 07:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik vond haar standpunt meevallen mbt "aanval op consumentisme". Janine liet horen dat ze vegetarisch was en dat vond Roxanne OK.
Die mevrouw Obama was wel erg naief om de kritiek op de suikerhoeveelheid van de frisdrank-giganten te laten varen en zich te richten op "bewegen".
Je kunt zo'n hele fles cola echt niet "weg-bewegen".
Je komt echt niet in beweging als je vol zit met Cola-suikers.quote:Op maandag 26 juli 2021 09:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou kan dat best, maar de gemiddelde jongere fiets geen Tour de France.
Werd toch jarenlang gedronken in wielerpeletons hoor en kinderen die volgepropt worden met suikers stuiteren vaak ook door de kamer.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Je komt echt niet in beweging als je vol zit met Cola-suikers.
Het is er niet echt het programma voor, om die stelligheid te bevragen. Het is de gast die aan de hand van fragmenten bepaalde dingen onder de aandacht wil brengen. De interviewer leidt het vooral in goede banen, let op de tijd, stelt hier en daar een verduidelijkende vraag.quote:Op maandag 26 juli 2021 06:11 schreef Nadinarama het volgende:
Haar verleden geeft naar alle waarschijnlijkheid wel een hint over haar drijfveren, maar als ze het er niet over wil hebben, ga je niet blijven poken.
Verder was Roxane in mijn ogen wat te stellig van haar gelijk en mist Janine de diepte om die stelligheid te bevragen.
Al met al wel een mooie televisieavond met interessante tv fragmenten.
Waardoor het oppervlakkig blijft in dit geval. Het programma is lang genoeg om te vragen hoe iemand tot die zienswijze komt, lijkt me. Daarmee bedoel ik niet zozeer een discussie, maar onderzoekende vragen. Denk dat Janine door de 'wall of defense' wat dichtgeklapt isquote:Op maandag 26 juli 2021 12:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is er niet echt het programma voor, om die stelligheid te bevragen. Het is de gast die aan de hand van fragmenten bepaalde dingen onder de aandacht wil brengen. De interviewer leidt het vooral in goede banen, let op de tijd, stelt hier en daar een verduidelijkende vraag.
Je zou bij elk onderwerp wel een inhoudelijke discussie kunnen starten, maar dan wordt het een heel ander programma. Zelf vind ik bijvoorbeeld dat Roxanne die film (Corpus Christi) helemaal verkeerd begrepen heeft. Janine vond dat kennelijk ook. Ze vraagt daar dan wel even naar, maar uiteindelijk gaat het er toch vooral om wat de gast uit zo'n fragment haalt.
Dat ligt maar net aan de interviewer en de Zeitgeist. Als je de Zomergasten aflevering van Adelheid Roosen terugluistert via de podcast hoor je echt een heel andere dynamiek. Ik vond een pittige dialoog juist altijd wel interessante televisie. Tegenwoordig voelt Zomergasten toch meer als een podium waar iemand even zonder al te veel tegengas mag komen shinen (zeker sinds er actieve politici te gast zijn).quote:Op maandag 26 juli 2021 12:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is er niet echt het programma voor, om die stelligheid te bevragen. Het is de gast die aan de hand van fragmenten bepaalde dingen onder de aandacht wil brengen. De interviewer leidt het vooral in goede banen, let op de tijd, stelt hier en daar een verduidelijkende vraag.
Je zou bij elk onderwerp wel een inhoudelijke discussie kunnen starten, maar dan wordt het een heel ander programma. Zelf vind ik bijvoorbeeld dat Roxanne die film (Corpus Christi) helemaal verkeerd begrepen heeft. Janine vond dat kennelijk ook. Ze vraagt daar dan wel even naar, maar uiteindelijk gaat het er toch vooral om wat de gast uit zo'n fragment haalt.
Ik vond het gisterenavond ook boeiend. Roxane is een goede vertelster/uitlegster.quote:Op maandag 26 juli 2021 16:08 schreef golfer het volgende:
386.000 kijkers gisteravond.
Een paar (over het algemeen positieve) recensies over de avond met Roxane van Iperen:
De Volkskrant:
https://www.volkskrant.nl(...)-pleidooi~b88bd2cdc/
NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)den-gemaakt-a4052374
Sargasso:
https://sargasso.nl/recensie-zomergasten-met-roxane-van-iperen/
Het Parool:
https://www.parool.nl/kun(...)kte-indruk~bfaa5a90/
Metro nieuws:
https://www.metronieuws.n(...)-iperen-zomergasten/
TPO:
https://tpo.nl/2021/07/26(...)t-roxane-van-iperen/
Trouw:
https://www.trouw.nl/cult(...)t-onbegrip~b8f1bded/
quote:Op maandag 26 juli 2021 20:33 schreef livelink het volgende:
En de trompettist als afsluiter hoog in de arena in de invallende avond vond ik wondermooi.
Hoewel ik last had van hoogtevrees bij het kijken zelfs.
Vlak voor een wedstrijd is een snelle suikerboost wellicht een goed idee (voor de eenmalige prestatie, niet voor de gezondheid).quote:Op maandag 26 juli 2021 12:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Werd toch jarenlang gedronken in wielerpeletons hoor en kinderen die volgepropt worden met suikers stuiteren vaak ook door de kamer.
Dat laatste is iets wat iedereen voor waar aanneemt maar waar geen bewijs voor is.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Werd toch jarenlang gedronken in wielerpeletons hoor en kinderen die volgepropt worden met suikers stuiteren vaak ook door de kamer.
Je hoeft mij niet uit te leggen dat je die troep niet moet drinken hoor.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Vlak voor een wedstrijd is een snelle suikerboost wellicht een goed idee (voor de eenmalige prestatie, niet voor de gezondheid).
Maar voor jongeren die een weekritme school hebben is dat niet zo.
Suikers worden omgezet in vet en het is verslavend. Het is dan heel moeilijk om nog in beweging te komen, laat staan dat je je caloriën er weer uitbeweegt.
Dit is een thema dat mij heel erg boeit. Dus ik hoop het zeker te kunnen kijken. Is zijn keuzefilm ook al bekend?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 11:22 schreef golfer het volgende:
5 redenen om morgen naar Robert Vermeiren te kijken:
https://www.vpro.nl/progr(...)iren-te-kijken.html#
Er is niemand die je tegenhoudt.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
De derde gast dit jaar bij wie ik al binnen een half uur weg wil zappen.
Ja, hij is uiteraard een kundige man maar mist wel iets om je als kijker te boeien ben ik bang. Ik geef het nog eventjes.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
Heb ook wel een beetje dat begingevoel, dat hier niet veel (nofi) uit gaat komen dan de usual suspects on the corner.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd me beroepsmatig bezig met jeugd en heb een niet al te hoge dunk van de jeugdpsychiatrie. Helaas maakt hij m’n vooroordelen al meteen waar (oppervlakkig onderzoek, bovenmatig gericht op problemen).quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:41 schreef WSobchak het volgende:
[..]
Ja, hij is uiteraard een kundige man maar mist wel iets om je als kijker te boeien ben ik bang. Ik geef het nog eventjes.
De wens is de vader van de gedachte waarschijnlijk.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:47 schreef Kanaroe het volgende:
Ik las het op Fok!
Dat de borsten groter zouden worden van een Pfizerprik
Ik wilde nog toevoegen dat ik geen jongere ben, en geen facebook e.d. gebruik.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte waarschijnlijk.
Komt ook door de OS volgens mij. Zoveel tv kijken op een dag is best vermoeiendquote:Op zondag 1 augustus 2021 20:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ligt het aan mij of is er hier minder activiteit dan in voorgaande jaren?
Mijn cupmaat is toegenomen en ik ben geen vrouw…quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:52 schreef Kanaroe het volgende:
Ik wilde nog toevoegen dat ik geen jongere ben, en geen facebook e.d. gebruik.
En......mijn cupmaat is hetzelfde gebleven.
Ik had het ook niet specifiek over jou.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:52 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik wilde nog toevoegen dat ik geen jongere ben, en geen facebook e.d. gebruik.
En......mijn cupmaat is hetzelfde gebleven.
Ik heb een dochter van 19 die echt veel op instagram zit en heel gevoelig is voor likes en zo. Mijn zoon van 17 echter totaal niet. En zijn vrienden ook niet. Dus volgens mij ook wel een verschil tussen jongens en meisjes.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:51 schreef golfer het volgende:
Ik voel een klein beetje een generatiekloof.
Onze kinderen (35-40 jaar) waren de eerste generatie die met computers, games en smartphones opgroeiden. Hun kinderen zijn/worden intussen alweer tieners waarbij al die apparatuur en social media iets is wat met ze vergroeid is en waar zij zich een leven zonder die zaken zich niet kunnen voorstellen.
Mensen die zich bezighouden met problemen zoeken problemen en vinden problemen. Het maakt voor hen niet zoveel uit dat bijvoorbeeld maar een heel klein percentage van de jongeren een gameverslaving heeft of dat zo’n verslaving vaak een symptoom van een ander probleem is.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:51 schreef golfer het volgende:
Onze kinderen (35-40 jaar) waren de eerste generatie die met computers, games en smartphones opgroeiden. Hun kinderen zijn/worden intussen alweer tieners waarbij al die apparatuur en social media iets is wat met ze vergroeid is en waar zij zich een leven zonder die zaken zich niet kunnen voorstellen.
Ik ben 40 en ben er tot late tienerleeftijd zéker niet mee opgegroeid, afgezien van wat lesjes op school. Het zal binnen mijn generatie uiteenlopen. Al helpt uit een een digibeten-nest komen niet mee.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:51 schreef golfer het volgende:
quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Mijn cupmaat is toegenomen en ik ben geen vrouw…
Ik kijk niet altijd Zomergasten en zie het voor het eerstquote:Op zondag 1 augustus 2021 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Father and Daughter prachtig, maar het is nu al meerdere keren in Zomergasten getoond. Misschien is dit al de vierde keer.
Nee, ligt niet aan jou.quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ligt het aan mij of is er hier minder activiteit dan in voorgaande jaren?
Dit zegt niets over de potloodtest.quote:
Ik ook. Verveel me te pletter, haha...quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:13 schreef speknek het volgende:
Ik word oud, ik ken alle fragmenten van een zomergast.
Ik moest goegelen. Maar het zegt niets over de 'potloodtest' inderdaad.quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:12 schreef WSobchak het volgende:
[..]
Dit zegt niets over de potloodtest.
Het blinkt ook niet uit in originaliteit.quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:13 schreef speknek het volgende:
Ik ook.quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:13 schreef speknek het volgende:
Je moeder is niet origineel!quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het blinkt ook niet uit in originaliteit.
Nee, die is al lang en breed vergaan.quote:
Vaak zat er wel een college tussen, maar nu lijkt het inderdaad meer regel dan uitzondering te zijn. Wat is er mis met fragmenten laten zien die indruk op je hebben gemaakt of waar je erg om hebt moeten lachen? Nu lijkt het fragment meer in dienst te staan van een tevoren bedacht verhaal.quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:17 schreef Kanaroe het volgende:
De fragmenten die de gasten laten zien zijn ook minder licht en luchtig dan een aantal jaar geleden.
Althans, zo komt het bij mij over.
Ooit werden er herinneringen opgehaald en nu is alles zo geëngageerd ofzo.
Ja, precies. De fragmenten uit de jeugd en dergelijke beelden mis ik anno nu wel.quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vaak zat er wel een college tussen, maar nu lijkt het inderdaad meer regel dan uitzondering te zijn. Wat is er mis met fragmenten laten zien die indruk op je hebben gemaakt of waar je erg om hebt moeten lachen? Nu lijkt het fragment meer in dienst te staan van een tevoren bedacht verhaal.
We wachten geduldig op Hans Klok!quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:25 schreef golfer het volgende:
Ik geef er voor het eerst dit seizoen de brui aan. Onetrick pony. Onvoldoende affiniteit met zijn onderwerp voor mij.
quote:
Ohquote:Op zondag 1 augustus 2021 21:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, die is al lang en breed vergaan.
Oh ja, zij heeft wellicht mooie verhalen te vertellen.quote:Op zondag 1 augustus 2021 21:35 schreef Nadinarama het volgende:
Jongeren dit, jongeren dat.... deze ouwe taart gaat ook nokken. Volgende week kijk ik uit naar Sevdaliza...
Minderjarigen kunnen ook voor de trein springen. Dan lijkt mij dit beter.quote:Op zondag 1 augustus 2021 22:01 schreef livelink het volgende:
Ik ben geneigd om inderdaad te zeggen dat dat niet mogelijk moet zijn voor minderjarigen.
Ja, ik snap wat je zegt. Maar toch... Moeilijk dus.quote:Op zondag 1 augustus 2021 22:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Minderjarigen kunnen ook voor de trein springen. Dan lijkt mij dit beter.
Sws heeft, nofi, een minderjarige wmb zonder autoritair te zijn weinig te vertellen wat die zou willen. Dat geldt ook voor de opvoeder die wel instaat moet zijn om eigen overwegingen te scheiden van uitgangsprincipes die gelden voor de ander.quote:Op zondag 1 augustus 2021 22:01 schreef livelink het volgende:
Ik ben geneigd om inderdaad te zeggen dat dat niet mogelijk moet zijn voor minderjarigen.
Daarom heb ik het boek van Noa ook gelezen. Zij is overigens niet geholpen, maar haar ouders hebben haar wel laten gaan, zeg maar. Ik begreep dat en haar weg van opname naar opname was ook echt uitzichtsloos. Maar daar hield ik echt wel het gevoel aan over dat de hulp tekort schoot en dat er met een andere hulpverlening er een andere uitkomst had kunnen zijn..quote:Op zondag 1 augustus 2021 22:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws heeft, nofi, een minderjarige wmb zonder autoritair te zijn weinig te vertellen wat die zou willen. Dat geldt ook voor de opvoeder die wel instaat moet zijn om eigen overwegingen te scheiden van uitgangsprincipes die gelden voor de ander.
Het probleem ontstaat wanneer een opvoeder ms ook vindt dat die minderjarige beter af zonder verder te leven en dan daarin al snel wordt weggezet als onverantwoord.
Ik ben zelf geneigd om wanneer de minderjarige goed blijft & weet te aan te geven dat hij/zij geen deel van leven (meer) heeft, ziet of wil, je dan als volwassene daar best in mee kan (en ms zelf wel moet) gaan.
Helaas komt men dan in dat traject talloze mensen/instituties tegen die wel iets even willen (uit)proberen., Net zo lang totdat de minderjarige, zelf overlijdt of meerderjarig geworden er dan niemand meer echt verantwoordelijk kan zijn voor die levenskeuze.
Ik moet helaas morgen werken, maar het fragment was al boeiend.quote:Op zondag 1 augustus 2021 23:13 schreef Vallon het volgende:
Nu idd een stuk interessanter waar Vermeieren even gehak maakt van hoe de Jeugdzorg tot koersloos verdienmodel is verworden, waar elke Gemeente afzonderlijk een eigen invulling aangeeft. Van idd onzintherapie tot beleidsloos vooruitschuiven en uitbesteden.
Ik ken verschillende (jeugdwerk) situaties waar iemands PGB primair ten goede komt van een zinloos verdienmodel en de "patiënt" als cliënt aan het lijntje wordt gehouden totdat het niet meer nodig mogelijk is. Dit laatste vanwege overdracht of simpelweg dat iemand meerderjarig is geworden.
Ik ga zeker de keuzefilm kijken "Horse normes" die mij wel wat zal voeden in frustraties.
"Bruno runt een opvanghuis voor kinderen met een zware vorm van autisme die nergens anders terecht kunnen, Malek leidt kansarme jongeren op tot begeleiders voor die kinderen. Het lukt Toledano en Nakache net als in Intouchables om in de soms schrijnende momenten steeds humor te vinden."
Een gedicht van Joost Zwagerman op muziek gezet door Wende Snijders en gezongen door Wende en een andere zangeres.quote:Op zondag 1 augustus 2021 23:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voor de mensen die nu niet kijken: wat is prachtig?
Fragment van Wende Snijders die een gedicht van Joost Zwagerman zingt.quote:Op zondag 1 augustus 2021 23:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voor de mensen die nu niet kijken: wat is prachtig?
Film was erg mooi, ja. Toch maar gekeken hoewel de wekker om 05.30 gaat.quote:Op zondag 1 augustus 2021 23:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind dit ook een mooie film. En het wende stien duet was prachtig.
Heb hem een paar jaar geleden in de bios gezien, dus niet afgekeken.quote:Op maandag 2 augustus 2021 01:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Film was erg mooi, ja. Toch maar gekeken hoewel de wekker om 05.30 gaat.
Dat is het al een paar jaar. Het concept is veranderd. Ik wil de ideale tv-avond zien van de gast. Niet zijn gebrek aan moederliefde. Junkie XL was de doodsteek. Linda de Mol niet te vergeten.quote:Op maandag 2 augustus 2021 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik uitkijk naar de volgende aflevering. Dit jaar vraag ik me voor het eerst af of de koek op is.
Er werd blijkbaar een oud introfilmpje ingestart, maar ze kwamen er direct achter.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:28 schreef Kanaroe het volgende:
Ik zag geen misser, alleen een ouderwets beeld met 'even geduld a.u.b.'
Jep, ik hoor het Janine zeggen. Heb jij het gezien?quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:30 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Er werd blijkbaar een oud introfilmpje ingestart, maar ze kwamen er direct achter.
Je zag een seconde het VPRO-logo en muziekje in beeld, de technicus van dienst zag blijkbaar direct (aan de bestandsnaam bijv) dat het de verkeerde was en drukte gelijk op de “even geduld” knop. Dus voor ons was niet te zien dat het de verkeerde was.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:31 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jep, ik hoor het Janine zeggen. Heb jij het gezien?
En Janine zich maar verexcuseren. Ik was al bang dat ik iets gemist hadquote:Op zondag 8 augustus 2021 20:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Je zag een seconde het VPRO-logo en muziekje in beeld, de technicus van dienst zag blijkbaar direct (aan de bestandsnaam bijv) dat het de verkeerde was en drukte gelijk op de “even geduld” knop. Dus voor ons was niet te zien dat het de verkeerde was.
Aparte combinatie vond ik het. Met nog meer potentie.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:39 schreef golfer het volgende:
Wel heel veel van het werk van Dali terug in te zien. Met een flink laagje Amerikaanse Disney.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |