Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)mondkapjes~ac07c211/quote:‘Filantroop Sywert van Lienden verdiende aan pandemie met nooit gebruikte mondkapjes’
Begin vorig jaar kwam politiek commentator, activist en lobbyist, Sywert van Lienden in actie om het zorgpersoneel aan beschermingsmiddelen te helpen. Hij stelde miljoenen Chinese mondkapjes veilig voor de Nederlandse zorg. Belangeloos, naar eigen zeggen. Geheim bleef dat hij via een eigen bedrijf toch verdiende aan de pandemie, en dat het RIVM zijn mondkapjes kwalificeerde als ‘een onacceptabel gezondheidsrisico’.
Van Lienden richtte de non-profitorganisatie Stichting Hulptroepen Alliantie op om ervoor te zorgen dat Nederland snel miljoenen mondkapjes zou krijgen. Het ministerie van VWS bestelt via hen uiteindelijk 40 miljoen mondkapjes, meldt de Volkskrant.
Maar uit tientallen interne documenten, contracten, mails en rapporten in het bezit van de krant wordt duidelijk dat Van Lienden en zijn compagnons de grote miljoenendeals via hun eigen bv’s lieten lopen en er zo aan verdiend hebben.
Afgekeurd
Ook zouden de maskers zijn afgekeurd door het RIVM omdat ze grafeen (nanomateriaal van koolstof) bevatten en volgens een inspecteur een ‘onacceptabel gezondheidsrisico’ vormen. Uiteindelijk gaat VWS toch akkoord met de aanschaf.
,,Grafeen is meegenomen in de testen en in de certificering van een geaccrediteerd testbureau”, aldus de conclusie in een intern memo. ,,Daarmee voldoet het masker aan de gestelde kwaliteitseisen en normen en wordt het op basis van de VWS-richtlijn vrijgegeven.”
'Niet ongevaarlijk’
Een RIVM-woordvoerder zegt dat het instituut ‘geen voorstander’ is van kapjes waarin nanozilver, koperoxide of grafeen zit zolang niet onderbouwd en uitgezocht is wat de toegevoegde waarde ervan is, terwijl er mogelijk wel risico’s zijn. Grafeen is volgens het RIVM ‘niet per definitie ongevaarlijk’.
Het ministerie van VWS laat aan de krant weten dat geen van de 40 miljoen door Van Lienden geleverde mondkapjes naar de zorg is gegaan. Ze liggen nog op voorraad, omdat er te veel is ingekocht. De 100,8 miljoen euro voor de 40 miljoen mondkapjes is wel overgemaakt.
Volgens Van Lienden is er niets mis met zijn mondkapjes. ,,We hebben het uitgezocht met VWS en testbureaus. De grafeen in onze maskers zijn geen nanotubes maar flakes die zijn vastgebonden in plastic. Het kan niet loskomen en er zit zo weinig in dat het niet schadelijk is. Het is gewoon een veilig product.’’
Hij nam andere ondernemers de maat. Vond het schandalig dat ze er zoveel aan verdiende. Hield mensen voor de gek door te zeggen dat hij er niks aan verdiende. Als hij niet zo'n grote mond had gehad was er waarschijnlijk minder ophef om hem maar meer over hoe de overheid met geld smijt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
9 miljoen verdienen aan een pandemie is moreel niet netjes. Maar reken er maar op dat er duizenden flink verdient hebben aan de pandemie.
De regering kan 5 miljard aan uitgaven niet goed verantwoorden. Leuk alle ballen op een handige ondernemer die 9 miljoen heeft verdient, trekt mooi de aandacht weg van die 5 miljard.
Ja dat maakt hem een extra nare en verachtelijke huichelaar.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij nam andere ondernemers de maat. Vond het schandalig dat ze er zoveel aan verdiende. Hield mensen voor de gek door te zeggen dat hij er niks aan verdiende. Als hij niet zo'n grote mand had gehad was er waarschijnlijk minder ophef om hem maar meer over hoe de overheid met geld smijt.
Hij is dus gewoon een blaaskaak net zoals vele andere bedenkelijke ondernemers. Niets nieuws onder de zon.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij nam andere ondernemers de maat. Vond het schandalig dat ze er zoveel aan verdiende. Hield mensen voor de gek door te zeggen dat hij er niks aan verdiende. Als hij niet zo'n grote mand had gehad was er waarschijnlijk minder ophef om hem maar meer over hoe de overheid met geld smijt.
Lol, drinken ze toevallig ook nog bloed van baby's of past dat niet binnen dit specifieke complot denken?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:03 schreef Mondkapje het volgende:
Omtzigt en Sywert, 'a renegade preacher and a thief', wilden de macht binnen het CDA, nu dat niet gelukt is, willen ze het CDA kapot hebben. Ze zijn alletwee van hetzelfde laken een pak.
Dat er mensen flink verdiend hebben aan de pandemie is geen nieuws en zal de meeste mensen ook een rotzorg zijn als we maar weer teruggaan naar het nieuwe normaal en wat excessen worden aangepakt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
9 miljoen verdienen aan een pandemie is moreel niet netjes. Maar reken er maar op dat er duizenden flink verdient hebben aan de pandemie.
De regering kan 5 miljard aan uitgaven niet goed verantwoorden. Leuk alle ballen op een handige ondernemer die 9 miljoen heeft verdient, trekt mooi de aandacht weg van die 5 miljard.
Wat leuk de progressieve linkse tegenstanders van conservatief midden/rechts hebben hun propagandamachine ook weer aan het werk gezet om het gebeuren maximaal uit te buiten. Nu maar hopen op een paar extra zeteltjes voor D66/PvdA/GL in de peilingen.quote:
Draai je nu niet wat door?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat leuk de progressieve linkse tegenstanders van conservatief midden/rechts hebben hun propagandamachine ook weer aan het werk gezet om het gebeuren maximaal uit te buiten. Nu maar hopen op een paar extra zeteltjes voor D66/PvdA/GL in de peilingen.
Dit ja. Handige jongens die verdienen aan een crisis..oke het zij zo. Maar Sywert was een beetje een Dr Jekyll / Mr Hyde hier. Naar buiten toe de filantroop uithangen en mensen gratis laten werken, om tegelijkertijd zelf miljoenen binnen te harken. Dat doet een beetje denken aan een sociopaat. Eigenlijk wel griezelig dat deze parasiet zo lang op handen is gedragen, alleen maar omdat hij een vlotte babbel heeft.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een vrij matige spotprent over een figuur dat zichzelf volkomen belachelijk maakt in de media is tegenwoordig propaganda?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Noop, BNNVARA's website Joop staat vol met die propaganda meuk.
Doe toch niet zo ontzettend naïef dit is er slechts één in een hele reeks gericht op het CDA. Dit individu is volstrekt niet relevant. Het gaat om zijn banden met het CDA.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een vrij matige spotprent over een figuur dat zichzelf volkomen belachelijk maakt in de media is tegenwoordig propaganda?
Zuur he, dat nu weer naar buiten komt dat die naastenliefde binnen je CDA ver te zoeken is?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat leuk de progressieve linkse tegenstanders van conservatief midden/rechts hebben hun propagandamachine ook weer aan het werk gezet om het gebeuren maximaal uit te buiten. Nu maar hopen op een paar extra zeteltjes voor D66/PvdA/GL in de peilingen.
Ik denk niet dat DWD erg van de naastenliefde is, eerlijkgezegd. Indien wel, dan weet ie dat (net als het CDA) goed te verbergen..quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Zuur he, dat nu weer naar buiten komt dat die naastenliefde binnen je CDA ver te zoeken is?
Het is niet mijn CDA, want dan wist ik het wel. En ja, voor een CDA lid zijn dit geen makkelijke tijden. Zelf ben ik ook behoorlijk kritisch op het CDA, als CDA lid. Altijd al geweest. Dat zal bij jouw clubje ongekend zijn.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Zuur he, dat nu weer naar buiten komt dat die naastenliefde binnen je CDA ver te zoeken is?
Als het CDA er zelf voor kiest deze oplichter de hand boven het hoofd te houden dan kun je dat moeilijk anderen gaan verwijten.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Doe toch niet zo ontzettend naïef dit is er slechts één in een hele reeks gericht op het CDA. Dit individu is volstrekt niet relevant. Het gaat om zijn banden met het CDA.
Hem een prominente rol in de partij geven was achteraf geen slimme gok van het CDA. Ze hebben nog mazzel dat de kandidatencommissie blijkbaar wat beter nadacht.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Doe toch niet zo ontzettend naïef dit is er slechts één in een hele reeks gericht op het CDA. Dit individu is volstrekt niet relevant. Het gaat om zijn banden met het CDA.
Er is een onderzoek gaande. Eerst dat afwachten alvorens grote woorden te gebruiken.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als het CDA er zelf voor kiest deze oplichter de hand boven het hoofd te houden dan kun je dat moeilijk anderen gaan verwijten.
CDA kunnen ze beter wijzigen in CMAquote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:38 schreef hierissieweer het volgende:
Het is mij een verdorven machtsspel binnen de CDA. Een man die zijn ziel en zaligheid geeft voor een betere wereld moet worden "gesensibiliseerd" en een Judas, een farizeeër, wordt gezien als groot voorbeeld. Is dit politiek vanuit een christelijke gedachtegoed?
En wederom naïef. Na maanden van afmatten en afzeiken in de media, oa door dit soort propaganda spotprenten lopen kiezers over naar een andere partij. Dat heeft de geschiedenis herhaaldelijk aangetoond.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hem een prominente rol in de partij geven was achteraf geen slimme gok van het CDA. Ze hebben nog mazzel dat de kandidatencommissie blijkbaar wat beter nadacht.
Maar dan nog is zo'n matige spotprent als propaganda betitelen vrij zwakjes. En die paar resterende CDA-stemmers gaan daar echt niet door naar links oid.
Niet alleen links. Ook Geert Wilders laat geen moment schieten om te benoemen van welke partij Sywert is.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er is een onderzoek gaande over de beweringen van Van Lienden over het inlichten van de partij.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er is een onderzoek gaande. Eerst dat afwachten alvorens grote woorden te gebruiken.
Volgens mij bezoekt geen hond Joop en zeker de CDA-aanhang niet. Je grote complot is gewoon niet zo sterk.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En wederom naïef. Na maanden van afmatten en afzeiken in de media, oa door dit soort propaganda spotprenten lopen kiezers over naar een andere partij. Dat heeft de geschiedenis herhaaldelijk aangetoond.
Joop is vooral erg populair bij GeenStijl en haar lezers die daar dagelijks komen schuimbekken.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij bezoekt geen hond Joop en zeker de CDA-aanhang niet. Je grote complot is gewoon niet zo sterk.
Aha, dat verklaart de obsessie van onze eend wel. Die gelooft blind wat GS schrijft.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Joop is vooral erg populair bij GeenStijl en haar lezers die daar dagelijks komen schuimbekken.
Achteraf gezien niet zo vreemd als je zijn laatste schrijfsels leest.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:38 schreef hierissieweer het volgende:
Een man die zijn ziel en zaligheid geeft voor een betere wereld moet worden "gesensibiliseerd"
Op basis van jouw wensdenken? Lol. En je denkt dat Joop de enige plek is waar deze propaganda opduikt? Nogmaals, je bent hierin ontzettend naïef. Zowel over de reikwijdte als de invloed die het heeft op kiezers. Gespeeld naïef neem ik aan, want als het over een GroenLinks of D66 was gegaan had je er compleet anders ingestaan.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij bezoekt geen hond Joop en zeker de CDA-aanhang niet. Je grote complot is gewoon niet zo sterk.
Lol. Ik bezoek GeenStijl zelden. Laat staan dat ik blind geloof wat wie dan ook schrijft. Probeer het nog eens.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, dat verklaart de obsessie van onze eend wel. Die gelooft blind wat GS schrijft.
Waar en hoe duikt deze spotprent dan precies op in de laatste CDA-bolwerken?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Op basis van jouw wensdenken? Lol. En je denkt dat Joop de enige plek is waar deze propaganda opduikt? Nogmaals, je bent hierin ontzettend naïef. Zowel over de reikwijdte als de invloed die het heeft op kiezers. Gespeeld naïef neem ik aan, want als het over een GroenLinks of D66 was gegaan had je er compleet anders ingestaan.
Werkelijk niemand heeft het over CDA bolwerken. En de verzuiling ligt al lang en breed achter ons.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waar en hoe duikt deze spotprent dan precies op in de laatste CDA-bolwerken?
En over dat laatste, spotprenten moet je wat mij betreft nooit erg serieus nemen. Zeker niet zulke matige.
Wel apart dat je precies al hun onderbuikpraat ook zelf produceert.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Lol. Ik bezoek GeenStijl zelden. Laat staan dat ik blind geloof wat wie dan ook schrijft. Probeer het nog eens.
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel apart dat je precies al hun onderbuikpraat ook zelf produceert.
Je was ook deel van de 'teringleier' app-ers ja?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is niet mijn CDA, want dan wist ik het wel. En ja, voor een CDA lid zijn dit geen makkelijke tijden. Zelf ben ik ook behoorlijk kritisch op het CDA, als CDA lid. Altijd al geweest. Dat zal bij jouw clubje ongekend zijn.
Ik ben lid van verscheidene CDA app groepen en scheldwoorden ben ik nooit tegengekomen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Je was ook deel van de 'teringleier' app-ers ja?
Degene die net nog stelde o zo kritisch te zijn op zijn partij, verschuilt zich nu achter een 'wij van wc eend' intern onderzoek. Riiiiiiiiight.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er is een onderzoek gaande. Eerst dat afwachten alvorens grote woorden te gebruiken.
Boohoo, de streken van het CDA worden geopenbaard, het is er allemaal op gericht om stemmers weg te halen! Oneerlijk!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Op basis van jouw wensdenken? Lol. En je denkt dat Joop de enige plek is waar deze propaganda opduikt? Nogmaals, je bent hierin ontzettend naïef. Zowel over de reikwijdte als de invloed die het heeft op kiezers. Gespeeld naïef neem ik aan, want als het over een GroenLinks of D66 was gegaan had je er compleet anders ingestaan.
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En wederom naïef. Na maanden van afmatten en afzeiken in de media, oa door dit soort propaganda spotprenten lopen kiezers over naar een andere partij. Dat heeft de geschiedenis herhaaldelijk aangetoond.
Ja bovenstaande beschuldigingen die je doet moeten de lezers hier wel serieus nemen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]![]()
Nog weer zo'n lachwekkende beschuldiging. Ruimt wel mooi op zo vandaag.
O, van mij had hij direct geroyeerd mogen worden hoor, vooral naa zijn jankinterview. Ik ben daar veel makkelijker in dan de partij. Ik heb er echter niets over te zeggen en ik ben wel reuze benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Degene die net nog stelde o zo kritisch te zijn op zijn partij, verschuilt zich nu achter een 'wij van wc eend' intern onderzoek. Riiiiiiiiight.
Neen. Door dit soort acties van het CDA loopt de kiezer over naar een andere partij.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ja.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja bovenstaande beschuldigingen die je doet moeten de lezers hier wel serieus nemen.
Het is en-en he, niet of-of. Over geniepige bullshit gesproken, valse tegenstellingen valt daar zeker onder.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Neen. Door dit soort acties van het CDA loopt de kiezer over naar een andere partij.
Nu niet de boel gaan lopen verdraaien door schuld bij de media te leggen. Geniepige bullshit.
Net zoals bij elk onderzoek wat uitgevoerd wordt in opdracht en onder betaling van een partij, zal er uit komen dat die partij zelf weinig tot niets te verwijten valt. Wellicht wat individuen voor de bus, maar iig geen uit de partijtop.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
O, van mij had hij direct geroyeerd mogen worden hoor, vooral naa zijn jankinterview. Ik ben daar veel makkelijker in dan de partij. Ik heb er echter niets over te zeggen en ik ben wel reuze benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek.
We gaan het zien. Persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als het landelijke partijbestuur voor de bus staat na dit onderzoek (of het andere lopende onderzoek).quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Net zoals bij elk onderzoek wat uitgevoerd wordt in opdracht en onder betaling van een partij, zal er uit komen dat die partij zelf weinig tot niets te verwijten valt. Wellicht wat individuen voor de bus, maar iig geen uit de partijtop.
Insert nog een stukje over zelfreflectie en het in het vervolg beter willen doen, want blabla gezwets over christelijke waarden. En tada, dat was het onderzoek.
Zo rollen alle partijen bij interne onderzoeken.
'Rentmeesterschap' 🤮quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Insert nog een stukje over zelfreflectie en het in het vervolg beter willen doen, want blabla gezwets over christelijke waarden.
Omtzigt is hier nergens bij betrokken behalve dat het om een partijgenoot gaat. Als Omtzigt hier over zou hebben geschreven bij het onderzoek naar de lijsttrekkersverkiezing, dan zou in absolute zin "reinste kolder" zijn.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Het is niet voor het eerst dat gewiekste oplichters onder de plu van 'gristelijke waarden' opereren. CDA moet dat ook weten en maatregelen kunnen nemen.
Verontrustend dat dit soort types mee konden schrijven aan het CDA-programma, onderwijl zichzelf sponsorend met 9 miljoen. Waar Omtzigt biljkbaar géén moeite mee heeft want niets daarover in zijn boze schrijfsel.
Sywert heeft Omtzigt nog laten bepleiten bij Rutte voor nóg een bestelling. Het zijn vrienden. Ten tijde dat Omtzigt dit stuk schreef, was alles al uitgekomen. Hij had toch wel iets kunnen zeggen, bijvoorbeeld dat hij een inschattingsfout t.a.v. Sywert heeft gemaakt. Het gaat om 20 miljoen belastinggeld, dat zou Omtzigt toch aan het hart moeten gaan. Een fraudeur die meeschrijft aan het verkiezingsprogramma. Dat zou een persoon als Omtzigt, die zo voor rechtvaardigheid is, toch moeten bezighouden.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Omtzigt is hier nergens bij betrokken behalve dat het om een partijgenoot gaat. Als Omtzigt hier over zou hebben geschreven bij het onderzoek naar de lijsttrekkersverkiezing, dan zou in absolute zin "reinste kolder" zijn.
Het heeft niks met elkaar te maken. Sywert en zijn vrinden waren niet betrokken bij de verkiezing. Daarnaast weet je van te voren niet of iemand in de toekomst de fout in gaat.
Wat veel interessanter is. Waarom mensen het per se over gristeljjke waarden willen hebben, terwijl de vakbroeders van de VVD veel vaker over de schreef gaan. Alsof het dan, zolang de dader niet in God gelooft, het ineens acceptabeler is
Dat is toch logisch? De VVD is een partij van inhalige boeven en ze pretenderen niet dat ze dat niet zijn. Het CDA zit moreel hoog te paard en dan krijg je kritiek als je niet leeft naar je eigen verheven waarden.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wat veel interessanter is. Waarom mensen het per se over gristeljjke waarden willen hebben, terwijl de vakbroeders van de VVD veel vaker over de schreef gaan. Alsof het dan, zolang de dader niet in God gelooft, het ineens acceptabeler is
30 miljoen. En nog steeds onduidelijk hoe deze kwestie invloed had op de lijsttrekkersverkiezing of de situatie van Omtzigt met de partijtop van de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:54 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Sywert heeft Omtzigt nog laten bepleiten bij Rutte voor nóg een bestelling. Het zijn vrienden. Ten tijde dat Omtzigt dit stuk schreef, was alles al uitgekomen. Hij had toch wel iets kunnen zeggen, bijvoorbeeld dat hij een inschattingsfout t.a.v. Sywert heeft gemaakt. Het gaat om 20 miljoen belastinggeld, dat zou Omtzigt toch aan het hart moeten gaan. Een fraudeur die meeschrijft aan het verkiezingsprogramma. Dat zou een persoon als Omtzigt, die zo voor rechtvaardigheid is, toch moeten bezighouden.
Of was het allemaal maar schone schijn van meneer Omtzigt?
Ik kijk liever naar de gebeurtenis ipv naar de dader (en afhankelijk daarvan naar de gebeurtenis)quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? De VVD is een partij van inhalige boeven en ze pretenderen niet dat ze dat niet zijn. Het CDA zit moreel hoog te paard en dan krijg je kritiek als je niet leeft naar je eigen verheven waarden.
Hmm.. als je de buurman bent en je zit aan kindertjes dan ben je een lul. Als je de dorpspastoor bent en je zit aan kindertjes dan ben je een nog grotere lul.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:12 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Alsof de deal en 9 miljoen wel acceptabel zou zijn geweest als het Willem Holleeder was geweest
Jij denkt dat Omtzigt überhaupt nog koffie wil drinken met Sywert na wat die hem geflikt heeft?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:07 schreef Mondkapje het volgende:
Sywert wordt mooi uit de luwte gehouden door alle heisa rondom Omtzigt.
Ik weet het niet, volgens mij bekokstoven die twee het een en ander.
Het is wel een Christen hequote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:15 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Jij denkt dat Omtzigt überhaupt nog koffie wil drinken met Sywert na wat die hem geflikt heeft?
Wanneer is die memo opgesteld?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Mondkapje het volgende:
Ik heb niet de indruk dat Pieter boos is op Sywert, niets daarover in zijn memo, geen greintje verontwaardiging over de geincasseerde miljoenen door zijn mail- en app-vriend.
Ik denk het niet, maar ik denk wel dat het een sluw koppel is.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:17 schreef Haushofer het volgende:
@:Mondkapje: ik denk dat Omzigt en Siewerd samen met de joden een geheim plan smeden voor wereldheerschappij![]()
Waar haal je dit allemaal in hemelsnaam vandaan? Ik ben zelf geen Omtzigtfan, maar ik heb niets gelezen wat jouw verwijten rechtvaardigt. Of bedoel je te zeggen dat Omtzigt anderen graag pijn doet omdat hij Hoekstra nu het leven zuur maakt? Da's de wereld op z'n kop.quote:Op zondag 13 juni 2021 07:59 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar ik denk wel dat het een sluw koppel is.
Beiden scheppen er blijkbaar genoegen in om anderen pijn te doen
Beiden scheppen er genoegen in mensen tegen elkaar uit te spelen.
Beiden doen niet of weinig aan zelfreflectie
Beiden zijn er goed in om anderen voor hun karretje te spannen en deinzen er niet voor terug om die het volgende moment glashard te laten vallen.
Beiden leggen de schuld altijd bij anderen
Beiden zijn continu 'slecht behandeld'.
Beiden kunnen liegen als de beste.
Zij hebben elkaar gevonden, kan niet anders.
Omtzigt is een zeer capabel kamerlid zoals Hoekstra ook zeiquote:Op zondag 13 juni 2021 07:59 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je vooral iets meer zelfoverschatting dan gemiddeld.quote:Op zondag 13 juni 2021 10:03 schreef Mondkapje het volgende:
Het is net als met Marktplaats: als iets bijna té mooi is om waar te zijn, is het waarschijnlijk niet waar.
En ik ben niet van het CDA, ik ben een gewone burger met misschien iets meer mensenkennis dan gemiddeld.
CDA-er gespot?quote:Op zondag 13 juni 2021 07:59 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Beiden scheppen er blijkbaar genoegen in om anderen pijn te doen
Beiden scheppen er genoegen in mensen tegen elkaar uit te spelen.
Beiden doen niet of weinig aan zelfreflectie
Beiden kunnen zich heel mooi voordoen.
Beiden zijn er goed in om anderen voor hun karretje te spannen en deinzen er niet voor terug om die het volgende moment glashard te laten vallen.
Beiden leggen de schuld altijd bij anderen
Beiden zijn continu 'slecht behandeld'.
Kunnen zichzelf uitstekend in de slachtofferrol positioneren.
Beiden zijn zogenaamd begaan met de hele wereld.
Beiden kunnen liegen als de beste.
Zij hebben elkaar gevonden, kan niet anders.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-cda-8-zetels-recordquote:Op zondag 13 juni 2021 07:59 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
zetels
CDA naar 8 zetels en sinking
quote:Het CDA heeft - nu nog - 15 zetels in de Tweede Kamer. Dat worden er straks 14, als Omtzigt terugkeert als Kamerlid, want dan neemt hij zijn zetel mee. Dat is over enkele maanden, Omtzigt zit nu met een burn-out thuis.
Een deel van de peiling is uitgevoerd voordat bekend was dat Pieter Omtzigt opstapte als lid van het CDA en een gedeelte na de aankondiging.
Volgens De Hond laat de peiling zien dat 'steeds meer kiezers zich niet meer goed vertegenwoordigd voelen door een politieke partij en dus makkelijker van partij wisselen of zich op nieuwe partijen richten'.
quote:In de notitie van 76 pagina's beschrijft Omtzigt hoe hij werd tegengewerkt in de partij en zich er soms zelfs 'onveilig' voelde. Zo toont hij scheldkanonnades uit verschillende appgroepen, waarin Omtzigt onder meer voor "teringhond, psychopaat, zieke man, eikel, gestoord, labiel" werd uitgemaakt.
Omtzigt is zeer gefrustreerd over de gang van zaken binnen het CDA en heeft veel kritiek op de partijtop de afgelopen jaren.
Ook schrijft Omtzigt dat hij de partijleider zou worden als Hugo de Jonge zich uit die rol zou terugtrekken, maar dat hij op 'onheuse wijze' werd gepasseerd.
Wopke Hoekstra volgde De Jonge op als partijleider.
Vorige zomer verloor Omtzigt nipt de lijsttrekkersverkiezing van De Jonge.
Geen scheuring
CDA-leider Wopke Hoekstra is niet bang dat het vertrek van Pieter Omtzigt leidt tot een scheuring van de partij, zo zei hij gistermiddag.
Hoekstra over Omtzigt: 'Ik was dolgraag met hem doorgegaan'
Ik denk dat je die vraag beter aan Pieter Omtzigt kunt stellen dan hier.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:34 schreef Mondkapje het volgende:
Zes dagen geleden verwijderde Pieter 9 berichten over de mondkapjes van Sywert van Twitter. Hij was de handel daar flink aan het promoten. Dat is niet erg, want Sywert was zijn vriend, maar waarom dan nu opeens verwijderen?
https://politwoops.nl/p/cda/PieterOmtzigt
Sywert heeft die tweets verwijderd, niet Omtzigt.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:34 schreef Mondkapje het volgende:
Zes dagen geleden verwijderde Pieter 9 berichten over de mondkapjes van Sywert van Twitter. Hij was de handel daar flink aan het promoten. Dat is niet erg, want Sywert was zijn vriend, maar waarom dan nu opeens verwijderen?
Morgen verkiezingen aubquote:Op zondag 13 juni 2021 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-cda-8-zetels-record
[..]
[..]
quote:Op zondag 13 juni 2021 10:03 schreef Mondkapje het volgende:
(...) ik ben een gewone burger met misschien iets meer mensenkennis dan gemiddeld.
Ji bent van het criminele CDA maffia netwerkquote:Op zondag 13 juni 2021 10:03 schreef Mondkapje het volgende:
ik ben een gewone burger met misschien iets meer mensenkennis dan gemiddeld.
Sywert ook, maar Omtzigt heeft zijn tweets erover ook verwijderd, negen stuks.quote:Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Kawakami het volgende:
[..]
Sywert heeft die tweets verwijderd, niet Omtzigt.
Omtzigt had geen tweets over die fraude verwijderd en heeft er niets mee te maken Hugoquote:Op maandag 14 juni 2021 19:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Sywert ook, maar Omtzigt heeft zijn tweets erover ook verwijderd, negen stuks.
Hij tweette over de mondkapjes van Sywert. Kijk dan naar die site.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omtzigt had geen tweets over die fraude verwijderd en heeft er niets mee te maken Hugo
Heb jij een hypothese over de waarom?quote:Op zondag 13 juni 2021 15:34 schreef Mondkapje het volgende:
van Lienden had iedereen tuk voor die mondkapjesquote:Op maandag 14 juni 2021 20:42 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Hij tweette over de mondkapjes van Sywert. Kijk dan naar die site.
quote:KLM en Coolblue
Opiniemaker en publicist Van Lienden, die in 2012 een jongerenbeweging startte en dit jaar meeschrijft aan het CDA-verkiezingsprogramma, heeft zich sinds kort gestort op mondkapjes.
"Ik werk een dag in de week als toezichthouder in de zorg en zag half maart dat medewerkers onbeschermd rondliepen.
Ik had bevriende ondernemers in China die zeiden' hier liggen pakhuizen vol'. Ik dacht, dat is een kwestie van van A naar B brengen."
Daarop startte hij met andere initiatiefnemers de Hulptroepen Alliantie. "We zagen heel snel dat er heel veel vraag was bij zorginstellingen. Ik ben gaan nadenken bij elke stap: vliegtuigen, magazijnen, kwaliteitscontrole, testlabs en distributie in Nederland, wie is hier nou het beste in? Die hebben we bij elkaar gebracht."
quote:Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge erkent de moeilijkheden op de markt:
"De druk op deze aankopen is hoog en doorgang is vaak tot het laatste moment onzeker, omdat er meerdere kapers op de kust zijn."
Vaak worden woekerprijzen gevraagd of blijkt de kwaliteit niet te voldoen.
Zou jij willen worden geassocieerd met een crimineel die door iedereen wordt uitgekotst?quote:Op maandag 14 juni 2021 22:40 schreef Mondkapje het volgende:
Ja, maar de vraag is waarom Omtzigt deze tweets verwijderde.
ZOU ik ook gedaan hebben , je wilt niet met die mondkapjes crimineel geassocieerd wordenquote:Op maandag 14 juni 2021 22:40 schreef Mondkapje het volgende:
Dat heeft-ie niet gedaan. Die negen tweets waren allemaal retweets van Sywert. Een retweet wordt automatisch verwijderd wanneer de originele tweet wordt verwijderd.quote:Op maandag 14 juni 2021 22:40 schreef Mondkapje het volgende:
alle retweets van anderen zijn ook verwijderd, ook die van de KLMquote:Op dinsdag 15 juni 2021 01:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat heeft-ie niet gedaan. Die negen tweets waren allemaal retweets van Sywert. Een retweet wordt automatisch verwijderd wanneer de originele tweet wordt verwijderd.
Sywert heeft die negen tweets verwijderd, dus de negen retweets van Omtzigt zijn vervolgens ook automatisch verwijderd.
Dat bevestigt mijn punt.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 07:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alle retweets van anderen zijn ook verwijderd, ook die van de KLM
https://www.gelderlander.(...)teruggeeft~a1f14d78/quote:16:23
De Tweede Kamer wil dat Sywert van Lienden en zijn zakenpartners Bernd Damme en Camille van Gestel het geld dat ze verdiend hebben met de mondkapjesdeal, teruggeven aan de belastingbetaler. Ze hebben zich 'op oneigenlijke gronden verrijkt', aldus een motie van DENK-leider Farid Azarkan die met ruime meerderheid werd aangenomen. Toch wil de Kamer de terugbetaling nu niet afdwingen.
Van Lienden en zijn zakenpartners sloten een deal waarmee ze ruim 100 miljoen euro belastinggeld ontvingen voor ongeveer 40 miljoen mondkapjes die nooit gebruikt werden. De Kamer hoopt dat zij 28 miljoen euro teruggeven. In het parlement wordt bovendien betwijfeld of die deal op een eerlijke manier tot stand is gekomen.
Volgens Azarkan heeft hij te veel geld voor de mondkapjes gevraagd, slechte kwaliteit geleverd en in de media gedaan alsof hij geen winstoogmerk had terwijl dat wel het geval was. Hij had daarom nog een motie ingediend waarin werd bepleit dat de deal ongedaan gemaakt zou worden, bijvoorbeeld op basis van wetten waarin staat dat de overeenkomst nietig verklaard kan worden als er sprake is van bedrog of een oneerlijke voorstelling van zaken. Deze motie kreeg geen steun.
Juridisch lijkt het me onmogelijk om terug te halen. Het is in de kern heel simpel: de overheid heeft een x aantal mondkapjes besteld en Sywert heeft dat aantal mondkapjes geleverd. Dan moet je gewoon de afgesproken prijs betalen.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 16:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)teruggeeft~a1f14d78/
Stel je voor dat je echt achter het belastinggeld aangaat. Wat een corrupte boevenbende is dat nepparlement toch ook.
Hooguit omdat ie onbruikbare rommel leverde, lijkt me.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 17:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Juridisch lijkt het me onmogelijk om terug te halen. Het is in de kern heel simpel: de overheid heeft een x aantal mondkapjes besteld en Sywert heeft dat aantal mondkapjes geleverd. Dan moet je gewoon de afgesproken prijs betalen.
Terugvorderen omdat iemand een lul is gaat niet.
Deels waar. Als blijkt dat jij handelde met voorkennis is dit mogelijk anders. Geen idee juridisch.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 17:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Juridisch lijkt het me onmogelijk om terug te halen. Het is in de kern heel simpel: de overheid heeft een x aantal mondkapjes besteld en Sywert heeft dat aantal mondkapjes geleverd. Dan moet je gewoon de afgesproken prijs betalen.
Terugvorderen omdat iemand een lul is gaat niet.
Wel even verhuizen, hier kotst iedereen je uit.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 19:20 schreef Landgeld het volgende:
Kijk, in zijn schoenen zou ik het niet yerugbetalen. 9 miljoen is veel geld. Even paar maandjes pijn leiden en dan nooit meer hoeven werken.
Lekker reizen en naar het buitenland...
So what. Gewoon geen publiciteit opzoeken maar lekker leven..quote:Op dinsdag 15 juni 2021 19:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel even verhuizen, hier kotst iedereen je uit.
Middelvingers en klodders spuug op straat straal negeren?quote:Op dinsdag 15 juni 2021 19:23 schreef Landgeld het volgende:
[..]
So what. Gewoon geen publiciteit opzoeken maar lekker leven..
Mwa kop kaalscheren. Bril kopen. En niemand herkent je.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 19:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Middelvingers en klodders spuug op straat straal negeren?
Over het algemeen vrij snel. Even een jaartje in Italië of Spanje overwinteren en je kan weer gewoon je normale leventje oppakken in Nederland.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 19:20 schreef Landgeld het volgende:
Kijk, in zijn schoenen zou ik denk ik ook wachten met terugbetalen. 28 miljoen / 9 miljoen is veel geld. Even paar maandjes pijn leiden en dan nooit meer hoeven werken. Lekker reizen en naar het buitenland...
Alleen wanneer waait de storm over.....
Rubberentegel-kindjes misschien niet neequote:Op dinsdag 15 juni 2021 19:50 schreef Mondkapje het volgende:
Had iemand verwacht dat er zulke slechte mensen bestaan? We leven in een jip en janneke maatschappij, je wordt niet voorbereid op dit soort slechtheid.
Als je al versteld staat van zo'n persoon die een financieel slaatje slaat uit een crisis dan kan je beter naar bed gaan onder de dekens kruipen en er nooit meer onder vandaan komen.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 19:50 schreef Mondkapje het volgende:
Had iemand verwacht dat er zulke slechte mensen bestaan? We leven in een jip en janneke maatschappij, je wordt niet voorbereid op dit soort slechtheid.
Ik denk dat het overgrote merendeel van de mensen als ze kans maken op 9 miljoen, de 9 miljoen pakken.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 20:03 schreef Mondkapje het volgende:
Ik weet niet, ik denk dat dit soort mensen toch een hersenafwijking heeft, zo schaamteloos slecht, dat denk ik bij al die oplichters die maar doorgaan en doorgaan.
Sociopathische trekjes helpen wel ja bij ongegeneerd zelfverrijken.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 20:03 schreef Mondkapje het volgende:
Ik weet niet, ik denk dat dit soort mensen toch een hersenafwijking heeft, zo schaamteloos slecht, dat denk ik bij al die oplichters die maar doorgaan en doorgaan.
Ik hoef echt geen 9 miljoen als ik dat verdien door oplichterij of ander gesjoemel hoor. Rijk zijn is sowieso overrated.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 20:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik denk dat het overgrote merendeel van de mensen als ze kans maken op 9 miljoen, de 9 miljoen pakken.
No offence maar jij hoort ook hij die groep. Ik ook
Het leven is wel veel gemakkelijker als men rijk is, men krijgt daardoor meer zin en innerlijke kracht om te overleven.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 20:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hoef echt geen 9 miljoen als ik dat verdien door oplichterij of ander gesjoemel hoor. Rijk zijn is sowieso overrated.
Hmm, ik denk persoonlijk dat dit vrij normaal menselijk gedrag is. Sywert is (denk ik) met de beste bedoelingen begonnen aan dit avontuur. Die wilde mondkapjes regelen. Vast ook wel voor zijn eigen ego, maar niet meteen om er rijk van te worden.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 20:03 schreef Mondkapje het volgende:
Dat het gebeurt is niet verrassend maar de manier waarop het hier gebeurt is wel stuitend (inclusief media-offensief en massage van politieke vriendjes).quote:Op dinsdag 15 juni 2021 19:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als je al versteld staat van zo'n persoon die een financieel slaatje slaat uit een crisis dan kan je beter naar bed gaan onder de dekens kruipen en er nooit meer onder vandaan komen.
Wat gaan wij er tegen doen dan? Behalve het natuurlijk afkeuren op een forum.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 23:01 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Dat het gebeurt is niet verrassend maar de manier waarop het hier gebeurt is wel stuitend (inclusief media-offensief en massage van politieke vriendjes).
Dat je er niet versteld van moet staan betekent nog niet dat je het maar moet laten gaan.
'Oud-minister Van Rijn wil niet reageren'quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:12 schreef Hexagon het volgende:
Dit ettert ook lekker door
https://www.ftm.nl/artike(...)sywerts-luchtkasteel
mwa,quote:Op dinsdag 15 juni 2021 19:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als je al versteld staat van zo'n persoon die een financieel slaatje slaat uit een crisis dan kan je beter naar bed gaan onder de dekens kruipen en er nooit meer onder vandaan komen.
Het beste zoek je helemaal geen publiciteit. Niet voor, niet tijdens, niet na.quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:49 schreef koemleit het volgende:
[..]
mwa,
als ik ergens een gat in de markt zie om 9 miljoen te pakken zal ik dit zeker proberen.
Mijn verhaal zal echter niet zijn, "ik doe het om niet, het is voor de zorg etc etc".
Dat is wat de hele zaak zo misselijk maakt. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het ook op deze manier gedaan zouden hebben.
Het onder druk zetten via de media etc.
Via jouw link kon ik het niet lezen, via de link in deze Tweet (vandaag) wel.quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:12 schreef Hexagon het volgende:
Dit ettert ook lekker door
https://www.ftm.nl/artike(...)sywerts-luchtkasteel
Is dus een inside job geweest.quote:Op woensdag 16 juni 2021 09:12 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Via jouw link kon ik het niet lezen, via de link in deze Tweet (vandaag) wel.
[ twitter ]
De meeste mensen hadden dit gedaan?quote:Op dinsdag 15 juni 2021 20:33 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Hmm, ik denk persoonlijk dat dit vrij normaal menselijk gedrag is. Sywert is (denk ik) met de beste bedoelingen begonnen aan dit avontuur. Die wilde mondkapjes regelen. Vast ook wel voor zijn eigen ego, maar niet meteen om er rijk van te worden.
En toen ergens in het traject bleek opeens dat hij er zonder veel moeite enorm rijk van kon worden. En ja, dan is het zaadje geplant, kan je de verleiding niet weerstaan en ga je het voor jezelf goed praten. Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen die verleiding niet zouden weerstaan.
Het zou mij totaal niet verbazen, maar misschien heb ik een wat donkerder mensbeeldquote:Op woensdag 16 juni 2021 10:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De meeste mensen hadden dit gedaan?
Als ik zeg dat ik me vrijwillig inzet, ga ik niet opeens enorm mijn zakken vullen. En het zal me verbazen als de meerderheid wel zo is.
Overigens had Sywert een prima leventje, vast contract als ambtenaar, en daarnaast leuke klussen en schnabbels. Bij hem was er helemaal geen noodzaak om dit te doen.
Mwa, het gaat erom dat het op een slinkse achterbakse manier is binnengeharkt, en dat er naar buiten toe gedaan werd alsof ze alles voor niets hebben gedaan.quote:Op woensdag 16 juni 2021 10:52 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het zou mij totaal niet verbazen, maar misschien heb ik een wat donkerder mensbeeldIk denk dat vaak onderschat wordt hoe goed mensen er in zijn om (overduidelijk) foute daden voor zichzelf goed te praten.
Stel dat je 100 mensen de optie geeft om hun inkomstenbelasting te halveren. De geboden optie is strikt gezien niet verboden, maar overduidelijk niet de bedoeling. Bovendien krijgt (buiten zijzelf) niemand anders in Nederland die optie, dus het is ook nog eens niet eerlijk. Hoeveel van die 100 mensen zouden dan belastinggeld voor zichzelf binnenharken?
Ik schat zelf meer dan de helft, maar nogmaals, misschien is mijn mensbeeld wat negatiever
Nou ja, het was ook meer een willekeurig voorbeeld om het punt te illustreren dat als mensen de kans krijgen op een forse som geld én er is geen duidelijk slachtoffer, veel mensen die kans zullen grijpen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 10:58 schreef koemleit het volgende:
[..]
Mwa, het gaat erom dat het op een slinkse achterbakse manier is binnengeharkt, en dat er naar buiten toe gedaan werd alsof ze alles voor niets hebben gedaan.
Dus veel werk verzet, niks verdient, zo wordt het gebracht, en dat is waar het gros van het volk op kotst.
Zelf proberen altijd zo min mogelijk belasting betalen (binnen de regels) vind ik niet meer dan normaal.
Derhalve vind ik je vergelijking niet op gaan.
Veel mensen zullen gebruik maken van jouw geboden optie. Weinig mensen zullen doen alsof ze de zorg voor niks helpen, om vervolgens op een ratten manier 9 miljoen te verdienen.
Precies. Daarom zal hij het ook niet terugbetalenquote:Op dinsdag 15 juni 2021 19:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Over het algemeen vrij snel. Even een jaartje in Italië of Spanje overwinteren en je kan weer gewoon je normale leventje oppakken in Nederland.
Hij is niet de enige oplichter in de wereld, dat klopt.quote:Op woensdag 16 juni 2021 19:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nou ja, het was ook meer een willekeurig voorbeeld om het punt te illustreren dat als mensen de kans krijgen op een forse som geld én er is geen duidelijk slachtoffer, veel mensen die kans zullen grijpen.
quote:Op donderdag 17 juni 2021 14:14 schreef Arcee het volgende:
Sywert van Lienden zegt CDA-lidmaatschap op.
Jezus konden ze bij het CDA echt niets beters verzinnen om hun eigen hachje te redden?quote:Van Lienden vertelde bij Buitenhof dat hij het CDA had ingelicht over de winst die hij had geboekt. De partij heeft dit gecontroleerd, en stelt dat Van Lienden de informatie heeft overhandigd aan de sollicitatiecommissie voor een plek in de Kamer. Hij heeft 'per ongeluk' de speciale integriteitscommissie niet ingelicht, omdat hij dacht dat hij de juiste commissie al had gesproken.
"Het CDA-bestuur vermoedt dat Van Lienden deze informatie onder goede intenties wilde delen", aldus de partij in een verklaring.
quote:Op donderdag 17 juni 2021 14:14 schreef Arcee het volgende:
Waarom zou hij überhaupt willen blijven? In de TK wilden ze hem niet en die 9 miljoen heeft hij binnen. Dus aan het CDA heeft hij weinig meer.quote:Op donderdag 17 juni 2021 14:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Niet dus, Wopke heeft Sywert gensibiliseerd om op te zeggen
Vrij vertaald:Sywert we moeten met spijt in ons hart hou royeren als lid want er komt teveel stront boven, maar je krijgt een kans om het zelf op te zeggen
Hopelijk maakt Sywert een brief van 76 kantjes over wie hem hiermee geholpen hebbenquote:Op donderdag 17 juni 2021 14:59 schreef probeer het volgende:
Handig zeg, nu zal er vast geen intern onderzoek binnen de CDA meer nodig zijn. /s
Ik stem op Hugo de Jonge.quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hopelijk maakt Sywert een brief van 76 kantjes over wie hem hiermee geholpen hebben
Dit klinkt een beetje als de 'zelfmoord' van Erwin Rommel.quote:Op donderdag 17 juni 2021 14:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Niet dus, Wopke heeft Sywert gensibiliseerd om op te zeggen
Vrij vertaald:Sywert we moeten met spijt in ons hart hou royeren als lid want er komt teveel stront boven, maar je krijgt een kans om het zelf op te zeggen
Ik lees het meer dat een hoop publiciteit wordt veroorzaakt doordat hij CDA-lid is,quote:Op donderdag 17 juni 2021 14:14 schreef Arcee het volgende:
Heeft hij een uitnodiging van de vvd ontvangen?quote:Op donderdag 17 juni 2021 14:14 schreef Arcee het volgende:
Dat laatste gaat natuurlijk nooit gebeuren.quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:17 schreef Landgeld het volgende:
Lidmaatschap opzeggen? Geld terugbetaling ho maar?
Let maar goed op je portemonnee, iedereen daar.quote:
Je ziet toch al aan de buitenkant dat zo'n figuur niet te vertrouwen is? Zat altijd bij het LAKS vroeger, braafste en meest ambitieuze jongetje van de klas. Iedereen kent er wel zo een van de middelbare school.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 10:30 schreef polderturk het volgende:
Die van Lienden en zijn compagnons zijn smerige rioolratten. Hij heeft zelfs vrijwilligers voorgelogen dat het belangeloos was. Die vrijwilligers hebben daarom gratis voor hun gewerkt. Ze hebben dus over de ruggen van mensen die belangeloos zich hebben ingezet miljoenen verdiend.
https://nos.nl/artikel/23(...)gen-door-van-lienden
1 van zijn compagnons is alvast zijn volgende projectje begonnen om de wereld te verbeteren; nanook.earth. Vraag is, stopt hier zijn 5mln in, of zit er weer een leuk handeltje onder water in? Dat mensen die bomen sponsoren die hij dan "goedkoop" inkoopt en plant.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 10:30 schreef polderturk het volgende:
Die van Lienden en zijn compagnons zijn smerige rioolratten. Hij heeft zelfs vrijwilligers voorgelogen dat het belangeloos was. Die vrijwilligers hebben daarom gratis voor hun gewerkt. Ze hebben dus over de ruggen van mensen die belangeloos zich hebben ingezet miljoenen verdiend.
Moet je eens een foto op zoeken van zijn hulpalliantie mattie, Bernd Damme. Die straalt ook op alle foto's die je kan vinden via Google uit dat het een lieve jongen is die het beste voor heeft voor Nederlandquote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Je ziet toch al aan de buitenkant dat zo'n figuur niet te vertrouwen is? Zat altijd bij het LAKS vroeger, braafste en meest ambitieuze jongetje van de klas. Iedereen kent er wel zo een van de middelbare school.
Als je white privilege in het woordenboek opzoekt staat er een foto van Sywert.
Ook een aantal uitzendkrachten meen ik... maar die hebben wel uitbetaald gekregen van Randstad... Of hij Randstad ook heeft betaald? Zal denk ik wel... Randstad is ook een bedrijf... Tenzij die ook in zijn mooie praatjes getuind zijn...quote:Op vrijdag 18 juni 2021 10:30 schreef polderturk het volgende:
Met de naam Bernd weet je al genoeg. Kende hem niet, maar idd nog erger. Zo'n type "maakt niet uit wat ik doe want mijn vader is advocaat".quote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Moet je eens een foto op zoeken van zijn hulpalliantie mattie, Bernd Damme. Die straalt ook op alle foto's die je kan vinden via Google uit dat het een lieve jongen is die het beste voor heeft voor Nederland.
Was hij dat die zei: "Ik gebruik het geld voor mijn hypotheek en ouders?"quote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Moet je eens een foto op zoeken van zijn hulpalliantie mattie, Bernd Damme. Die straalt ook op alle foto's die je kan vinden via Google uit dat het een lieve jongen is die het beste voor heeft voor Nederland.
Nee Randstad is ook niet betaald. Waren een van de eerste die zeiden dat ze verbaasd waren. Gratis hadden geleverd en het niet terug gaan vragen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 12:04 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ook een aantal uitzendkrachten meen ik... maar die hebben wel uitbetaald gekregen van Randstad... Of hij Randstad ook heeft betaald? Zal denk ik wel... Randstad is ook een bedrijf... Tenzij die ook in zijn mooie praatjes getuind zijn...
Totaal geen besef wat er leeft in de maatschappij. Heeft hij een bierdouche gehad?quote:
quote:Toch wil Knops nu al zeggen dat het ‘geen verkeerde redenering’ zou zijn als Van Lienden besluit zijn winst terug te betalen aan de overheid.
quote:Met zulk bedrog, richting alle mensen in de zorg, richting iedereen die bij Hulptroepen heeft besteld, en richting iedereen die zich wél belangeloos heeft ingezet, mag je niet wegkomen
Met Ferd Grapperhaus als minister van justitiequote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:00 schreef polderturk het volgende:
Waarom klagen de vrijwilligers van Lienden en vrienden niet aan? Gewoon een schadevergoeding van 30 miljoen eisen.
quote:Uit een eerste accountantscheck bleek geen ‘integriteitsschending’. Wel schrapten en wijzigden die onderzoekers diverse kritische passages over Van Lienden na inbreng van het ministerie.
Zo schreven de accountants in een eerste versie: ,,Binnen het LCH bestond weerstand en wantrouwen ten opzichte van RGA (de club van Van Lienden, red.) RGA zou zich richting VWS en in de media presenteren als ‘de partij die de zorg zou gaan redden’, zou zich niet aan de ‘FairPlay-regels’ houden en zou voor eigen gewin opereren. (...) Binnen het LCH bestond de indruk dat RGA op zoek was naar informatie zoals leveranciersbestanden en kwaliteitsspecificaties, die ze mogelijk voor eigen gewin zouden willen inzetten.”quote:Conceptteksten daarover werden soms verwijderd en gewijzigd na een eerste lezing door het ministerie.
Van Ark deelt al deze informatie nu omdat ze zoveel mogelijk ‘openheid van zaken’ wil geven over alle onderdelen, alle eerdere stukken en onderzoeken worden ook meegenomen in het grote Deloitte-onderzoek, schrijft de minister. ,,De onderste steen moet echt boven”, zei de minister na afloop van de ministerraad zojuist. Ze heeft persoonlijk aan de eerste accountants gevraagd of de wijzigingen na inbreng van haar ambtenaren ook tot andere conclusies hebben geleid: ,,Dat is niet het geval, dat is belangrijk. Maar die geschrapte passages zijn wel relevant voor het grotere onderzoek.”quote:‘Dit doet niet ter zake voor de conclusie, toch?’ schrijft een ambtenaar dan. ‘Dit hele stuk mag er uit'. Dat gebeurt dan ook.
quote:Ze wijst er echter op dat Grant Thornton niet beschikte over informatie die later naar boven kwam. Het onderzoek richtte zich ook niet op de vraag hoe Van Lienden aan de deal kwam en hoe hij bij het ministerie van VWS een voet tussen de deur kreeg.
Aangifte doen van oplichting. Het OM mag dan wel corrupt zijn, ze moeten dan wel de kern van de zaak onderzoeken en kunnen niet zo makkelijk om de hete brij heendraaien als die dubieuze accountants met censuurambtenaren.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:00 schreef polderturk het volgende:
Waarom klagen de vrijwilligers van Lienden en vrienden niet aan? Gewoon een schadevergoeding van 30 miljoen eisen.
Wij zijn het vaak oneens maar een aangifte is inderdaad het minste dat ze kunnen doen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Aangifte doen van oplichting. Het OM mag dan wel corrupt zijn, ze moeten dan wel de kern van de zaak onderzoeken en kunnen niet zo makkelijk om de hete brij heendraaien als die dubieuze accountants met censuurambtenaren.
Herinner je nog Marianne Bloos de ovj die bij ING niks strafbaars kon vindenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Aangifte doen van oplichting. Het OM mag dan wel corrupt zijn, ze moeten dan wel de kern van de zaak onderzoeken en kunnen niet zo makkelijk om de hete brij heendraaien als die dubieuze accountants met censuurambtenaren.
Als Sywert gaat praten dan trekt hij het hele cda de afgrond in, want er hebben meer mensen geprofiteerd en ook de partijkas kon wel wat gebruikenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:19 schreef spinazieruiker het volgende:
..Al vermoed ik dat het beter is een goede advocaat in de hand te nemen om civielrechtelijk te proberen alsnog een fatsoenlijke vergoeding te krijgen voor verrichte werkzaamheden. Als Sywert en co hun graaigeld niet terug betalen ….
Strafblad is geen bonnetjequote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
als ik 9 miljard euro kon stelen zonder bonnetje dan deed ik het ook
Het is wel erg "toevallig" dat deze conclusies naar buiten komen een paar dagen nadat hij 'in goed overleg' uit het CDA is gestapt. Dit ruikt naar een dealtje om elkaar niet te beschadigen, net als zijn bezoekje aan het ministerie daags nadat de eerste berichten naar buiten kwamen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als Sywert gaat praten dan trekt hij het hele cda de afgrond in, want er hebben meer mensen geprofiteerd en ook de partijkas kon wel wat gebruiken
Dat moet koste wat kost voorkomen worden
Sodeju, da's nog eens een vernietigende brief!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hieronder staat de ingezonden brief zoals deze in de Volkskrant is verschenen:
(...)
Als iemand voorgelogen is bij vrijwilligerswerk zou die voor de verrichte werkzame uren een rekening naar Sywert van L. kunnen sturen. Of zelfs beter aangifte kunnen indienen wegens fraude. Vrijwilligers werk bij commerciele bedrijven laten verrichten is gewoon een economisch misdrijf. Dat is hier onder valse voorwendselen gebeurd. Dat is bij wet verboden. Zie je voor je dat een bedrijf als Philips of Shell dat zou doen. Dan zou de directie meteen aangeklaagd worden. Laat die Sywert van L. maar een celstraf gecombineerd met een boete in de vorm van een ontnemingsvordering krijgenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 10:30 schreef polderturk het volgende:
Of erger, iemand van binnenuit die een graantje meepikt van al die ellende.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 17:00 schreef Mondkapje het volgende:
Ambtenaren willen niet met de billen bloot en laten passages schrappen. Goed van Van Ark dat ze ook dát laat zien. Ik kan me voorstellen dat ambtenaren zich schamen maar daar moeten ze maar doorheen, we willen nu alles weten.
Het is vervelend als je door een oplichter te grazen bent genomen maar beter is het daarvoor uit te komen dan net te doen alsof er niets gebeurd is en hele passages te laten schrappen.
Mwah, ik denk dat schaamte een grotere rol speelt. Iedereen viel voor zijn praatjes.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 17:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of erger, iemand van binnenuit die een graantje meepikt van al die ellende.
Als Sywert alles verteld is het CDA opgeblazenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 17:02 schreef Mondkapje het volgende:…
Via de media kon hij ook nog eens veel schade brengen.
100% mee eens.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:50 schreef paulgo het volgende:
[..]
Als iemand voorgelogen is bij vrijwilligerswerk zou die voor de verrichte werkzame uren een rekening naar Sywert van L. kunnen sturen. Of zelfs beter aangifte kunnen indienen wegens fraude. Vrijwilligers werk bij commerciele bedrijven laten verrichten is gewoon een economisch misdrijf. Dat is hier onder valse voorwendselen gebeurd. Dat is bij wet verboden. Zie je voor je dat een bedrijf als Philips of Shell dat zou doen. Dan zou de directie meteen aangeklaagd worden. Laat die Sywert van L. maar een celstraf gecombineerd met een boete in de vorm van een ontnemingsvordering krijgen
Mwa hij kon gisteren wel gewoon naar het stadion zonder gelyncht te worden.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 18:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Echt veel plezier heeft Sywert nog niet van zijn 9 miljoen. Lijkt net of de samenleving zijn tanden in Sywert heeft gezet als een hond met rabiës. Dus dat gaat niet positief voor hem aflopen.
Ach hij hoeft maar 1x een gek tegen te komen. Ik verwacht ook wel juridische procedures.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 18:34 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mwa hij kon gisteren wel gewoon naar het stadion zonder gelyncht te worden.
Ik vind de scheidslijn van wat wel en niet strafbaar is ook maar vaag. Als ik met een collectebus de deuren langsgegaan was om geld voor corona op te halen, en ik had het geld in eigen zak gestoken, was dat diefstal geweest.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:59 schreef Claudia_x het volgende:
Advocaat Peter Plasman heeft net een opiniestuk geschreven waarin hij hetzelfde als @:paulgo betoogt. Zie De Sywertgelden zijn nog niet verloren voor de staatskas. Een passage:
In artikel 326 van het Wetboek van Strafrecht staat, voorzover hier relevant, het volgende:
‘Hij die, met het oogmerk om zich of een ander te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot het verlenen van een dienst, wordt als schuldig aan oplichting bestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.’
In hun valse hoedanigheid van mecenas hebben Sywert c.s. een samenweefsel van verdichtsels geconstrueerd en daarmee derden bewogen om voor hen te gaan werken, om niet.
quote:Nog dit voorjaar benadrukten ze dat ze (Sywert en co dus) toch al een jaar zonder baan zaten. Met de wetenschap van nu opnieuw dezelfde manipulatieve truc, ingezet om ons een impuls te geven om belangeloos door te gaan.
Ambtenarenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 18:43 schreef tjoptjop het volgende:
Hoeveel van die 9 miljoen zal in contante vorm bij bepaalde ambtenaren beland zijn?
Het een sluit het andere niet uit, maar ook die idd. Degenen die zaten te pushen voor Sywert, terwijl het landelijk inkoopbureau niet wilde, moet(en) ook maar eens nader onder de loep worden genomen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ambtenaren![]()
Partijkas CDA en ministers en staatssecretarissen
Hij heeft geestelijke hulp nodigquote:We hebben nog steeds een club waar we trots opkunnen zijn![]()
![]()
Ja hier moeten koppen rollenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:50 schreef spinazieruiker het volgende:
Topambtenaar VWS gaf telefonisch akkoord voor 100 miljoen aan Van Lienden - https://nos.nl/l/2385683
Wat een shitshow dit.
Ben echt serieus aangeslagen hierdoor.
Ik ben normaal zelden echt kritisch op de overheid maar deze zieke gang van zaken heeft niets te maken met het Nederland dat ik ken.
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:50 schreef spinazieruiker het volgende:
Topambtenaar VWS gaf telefonisch akkoord voor 100 miljoen aan Van Lienden - https://nos.nl/l/2385683
Wat een shitshow dit.
Ik ben normaal zelden echt kritisch op de overheid maar deze zieke gang van zaken heeft niets te maken met het Nederland dat ik ken.
Tijd om z'n broer op hem af te sturenquote:De bewuste deal is destijds door topambtenaar Mark Frequin telefonisch goedgekeurd. Hij werkte toen tijdelijk bij het ministerie van VWS.
Voor het veroorzaken hebben we de belastingdienst wel.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Ziekmakende geldzorgen heeft Sywert niet meer en de CDA partijkas ook niet meer
Vooruitziende blik die Wopke![]()
![]()
100 miljoen.quote:Iemand van het ministerie mailde: "It's probably better to have him inside the tent pissing out than outside the tent pissing in."
Ik loop bewust een stukje om als ik ze dreig tegen te komen, niet dat ik bang voor ze ben, maar beter voor mijn gezondheidquote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:07 schreef spinazieruiker het volgende:
100 miljoen.
HONDERD MILJOEN.
Om het hachje van Hugo te redden![]()
Als ik ze tegenkom pis ik ze allemaal onder
Het Nederland dat ik ken is al jaren weg. Altijd lekker zeuren over die Oost Europese landen dat ze zo corrupt zijn, ondertussen is Nederland net zo erg. Of iets als die toeslagenaffaire. Of elke keer dat Rutte of iemand zegt "ik heb er geen actieve herinnering aan" en gewoon weer verder mag gaan.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:50 schreef spinazieruiker het volgende:
Wat een shitshow dit.
https://www.parool.nl/ned(...)lptroe-pen~b3a73624/quote:Onder meer KWF Kankerbestrijding meldde eerder geen geld van Van Lienden aan te willen nemen. Volgens de voormalig CDA’er ‘leert de praktijk’ dat zulke uitspraken in de media altijd groter worden gemaakt dan ze werkelijk zijn. Hij heeft naar eigen zeggen nog geen contact gehad met KWF of andere stichtingen. “Ik kan er dus ook niet zoveel mee. Het is een langetermijnplan, dus we zullen zien.”
'Rechtzetten van onvolkomenheden'quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:15 schreef luxerobots het volgende:
Sywert is gisteren weer gaan twitteren, en het ziet er niet naar uit dat hij de kern van het probleem begrijpt:
[ twitter ]
Wat? Mooi nieuws? Het gaat er niet om dat alle bonnetjes kloppen, het gaat om alle leugens die hij er omheen verteld heeft...
En het eventueel rechtzetten van onvolkomenheden? Zo kun je het ook noemen natuurlijk: ''Ik heb met leugens m'n zakken gevuld met 9 miljoen, maar we gaan kijken of er eventueel iets recht te zetten is qua onvolkomenheden...''
Ergens heb ik nog medelijden met die Sywert ook, het moet ook niet leuk zijn als iedereen je als een oplichter ziet.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
'Rechtzetten van onvolkomenheden'
🤣
Die man verdient zooo erg een nekschot 🤮
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nrc.nl/nieuws/2021/06/18/zeurpieter-a4047945
Haha, inderdaad. Dan zie ik zo'n tweet met een foto van hem in een stadion en denk ik: moet die jongen niet ook gewoon naar voetbal kunnen kijken? Maar als ik bedenk dat hij geen enkel berouw heeft van z'n list en bedrog, zou ik hem hoogstpersoonlijk een bierdouche willen geven.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ergens heb ik nog medelijden met die Sywert ook, het moet ook niet leuk zijn als iedereen je als een oplichter ziet.
Maar dan zie ik die tweets waarin Sywert nog steeds recht praat wat krom is, en wil ik hem ook iets aan doen.
quote:
Niet eens een verkeerd ideequote:
Reactie Wopke:Waarom sturen jullie een bonnetjequote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:07 schreef Heph844 het volgende:
Reactie Sywert: donder op met je factuur, we hadden afgesproken dat je het om niet zou doen.
Thijs Niks, hoe toepasselijk.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Voorgelogen
"We zijn ruim een jaar lang misleid, gemanipuleerd en voorgelogen," was te lezen. De oproep van de brief: de winst moet onmiddellijk teruggestort worden. Onder hen was Thijs Niks. Via een verbinding vanuit San Francisco was hij te gast bij Humberto.
Bekijk het fragment uit Humberto hier
https://www.gids.tv/video(...)leerd-en-voorgelogen
Thijs snapt het helemaal
CDA is dikke vrienden met de Nederlandse mafffiaquote:
Precies, mooie afleidingsmanoeuvre weer. Niemand boeit een boekenonderzoek watquote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:15 schreef luxerobots het volgende:
Wat? Mooi nieuws? Het gaat er niet om dat alle bonnetjes kloppen, het gaat om alle leugens die hij er omheen verteld heeft...
Ik heb geen medelijden met omhooggevallen idioten.quote:Op zondag 20 juni 2021 14:17 schreef Mondkapje het volgende:
Frequin vond het geen probleem dat het een klojo was. Iedereen had het recht om mondkapjes te verkopen, niemand werd uitgesloten.
Helaas niet de vraag of hij zich misleid voelde en ook niet de vraag waarom het hele bedrag voorgeschoten werd en ook niet de vraag of het met één telefoontje geregeld was.
Ik had een beetje meelij met hem, hij was supernerveus.
Dat jij of je naamgenoot iedereen hebt bedrogen met ondeugdelijke rommel en iedereen hebt voorgelogen dat je geen winst zou maken.quote:Op zondag 20 juni 2021 22:14 schreef Sywert het volgende:
Het geld is volgens de regels verkregen en er is geen enkel strafbaar feit gepleegd. Dus wat is je probleem?
quote:Op zondag 20 juni 2021 22:14 schreef Sywert het volgende:
Het geld is volgens de regels verkregen en er is geen enkel strafbaar feit gepleegd. Dus wat is je probleem?
Jij bent strafbaar want er is helemaal geen sprake van oplichting.quote:Op zondag 20 juni 2021 22:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat jij of je naamgenoot iedereen hebt bedrogen met ondeugdelijke rommel en iedereen hebt voorgelogen dat je geen winst zou maken.
We hebben te maken met een ordinaire oplichter van het laagste soort, misbruik gemaakt van zijn connecties en onder valse voorwendselen miljoenen gestolen van ons allemaal.
En hier komt Sywert wel goed mee weg, geen strafrechtelijke vervolging dus:quote:Advocaat: 'Gedupeerden Van Lienden kunnen geld terugeisen via rechtbank'
Onder meer de webwinkel Coolblue pompte 400.000 euro in het project van Van Lienden. "Het was niet in me opgekomen dat dat geld zou kunnen worden terugbetaald, maar nu blijkt dat er achter onze rug een deal gedaan is via een commerciële bv", zei Coolblue-CEO Pieter Zwart daar eerder al over.
Hij is niet te spreken over die gang van zaken, maar weet nog niet of hij het geld wil terugeisen. "Moet dat niet ergens anders naartoe?", vraagt hij zich af. Ook de vrijwilligers van Van Liendens stichting voelen zich opgelicht en eisen dat hij het geld terugstort aan de overheid. Advocaat De Jager raadt hen dus aan om dat via de rechtbank te proberen.
quote:Strafrechtelijk kan Van Lienden echter niet vervolgd worden. "Behalve als bijvoorbeeld plots zou blijken dat hij valsheid in geschrifte heeft gepleegd, maar dat is nu niet het geval", zegt De Jager.
Er is in Nederland wel de Wet op oneerlijke handelspraktijken, maar die geldt alleen maar bij zaken waarbij een bedrijf een particulier misleidt. In dit geval gaat het over een privépersoon die mogelijk de overheid en enkele bedrijven heeft misleid. Daar kan die wet niet op toegepast worden, laat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten aan NU.nl. https://www.nu.nl/economi(...)n-via-rechtbank.html
Als CoolBlue achter Sywert aan gaat halen ze daar beter PR uit dan uit die mondkapjesdealquote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:57 schreef luxerobots het volgende:
Gedupeerden kunnen proberen hun geld terug te krijgen:
[..]
En hier komt Sywert wel goed mee weg, geen strafrechtelijke vervolging dus:
[..]
Maas in de wet dus. Wordt tijd dat dat wordt aangepast want anders kan het zo weer gebeuren.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:57 schreef luxerobots het volgende:
Gedupeerden kunnen proberen hun geld terug te krijgen:
[..]
En hier komt Sywert wel goed mee weg, geen strafrechtelijke vervolging dus:
[..]
Van ons geldquote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:56 schreef Landgeld het volgende:
De storm is alweer een beetje gaan liggen. Sywert kan gaan rentenieren en genieten van zijn geld.
Bah.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het rapport verschijnt vlak voor de publicatie van een ander onderzoek onder leiding van oud-minister Liesbeth Spies. Dat evalueert binnenkort de gang van zaken binnen het CDA rond de laatste Tweede-Kamer verkiezingen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rhoud-nodig-a4048902
Dat maakt het verhaal van Omtzigt alleen maar sterker en positie van Wopkenog zwakker
![]()
CDA op sterven na dood![]()
![]()
Van de week werd mijn vriend gebeld dat er in zijn te koop komend appartement interesse was van een rentenierder die naar Zwitserland gaat verhuizen. Jammer genoeg heeft hij niet doorgevraagd.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:56 schreef Landgeld het volgende:
De storm is alweer een beetje gaan liggen. Sywert kan gaan rentenieren en genieten van zijn geld.
Bah.
Dit jochie en zijn kornuiten roepen zo veel negatieve emoties bij mij op, ik kan ze niet eens omschrijven.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 06:24 schreef jcdragon het volgende:
Van Lienden en partners lieten honderden klanten via commerciële bv betalen https://www.nu.nl/economi(...)iele-bv-betalen.html (via @:NUnl)
Tja, het is een verschrikkelijke lul maar erg strafbaar zal het formeel allemaal niet zijn…quote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:07 schreef leukerdje het volgende:
[..]
Dit jochie en zijn kornuiten roepen zo veel negatieve emoties bij mij op, ik kan ze niet eens omschrijven.![]()
![]()
Snap echt werkelijk niet dat hij overal maar mee wegkomt.
Ja, dat had scherper gemogen. Maar zo'n interview is natuurlijk helemaal voorgekookt. Anders komt zo'n Sywert niet. Dan kun je als Buitenhof kiezen tussen of 'n voorgekookt interview of geen interview met Sywert.quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:54 schreef Mondkapje het volgende:
Buitenhof was erg zwak in het interview met die ambtenaar. Het lijkt erop dat de linkse media het niet zo erg vinden dat er miljoenen van de overheid door misleiding achterover gedrukt worden. Want de overheid blijft altijd een beetje de vijand van links.
En ook in het interview met Sywert, had het scherper gekund. Die mocht van tevoren uren met de redactie overleggen en wist zo precies wat ze wisten en wat ze niet wisten.
Die Camille van Gestel die denkt z'n handen er vanaf te kunnen trekkenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 06:24 schreef jcdragon het volgende:
Van Lienden en partners lieten honderden klanten via commerciële bv betalen https://www.nu.nl/economi(...)iele-bv-betalen.html (via @:NUnl)
Smeerlap is het echtquote:Op zaterdag 10 juli 2021 06:24 schreef jcdragon het volgende:
Oplichting is wel degelijk strafbaar.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, het is een verschrikkelijke lul maar erg strafbaar zal het formeel allemaal niet zijn…
Maar goed, Sywert is de nationale paria geworden. En voor iemand met zo'n groot ego is dat erger dan een gevangenisstraf…
Oplichting is juridisch lastig te bewijzen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:44 schreef Jron668 het volgende:
[..]
Oplichting is wel degelijk strafbaar.
Ja, dat wordt een probleem maar de offerte met de naam en logo van het ene bedrijf sturen en de rekening op een andere zetten is toch een beetje een vreemde manier van zaken doen. Maar ja, we gaan weer afwachten of er überhaupt iets gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Oplichting is juridisch lastig te bewijzen.
En nu komt Sywert met een weerwoord, ''ja, maar klanten van de commerciële bv hadden geen nadeel''.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 06:24 schreef jcdragon het volgende:
"Iedereen heeft zijn spullen gekregen."quote:Op zaterdag 10 juli 2021 21:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En nu komt Sywert met een weerwoord, ''ja, maar klanten van de commerciële bv hadden geen nadeel''.
Nu.nl: Sywert van Lienden ontkent dat klanten van zijn commerciële bv nadeel hadden
Lekker blijven wrijven in de vlek Sywert!
Nee, die duale structuur was allemaal kristalhelder, gezien alle commotiequote:"We zijn dat de laatste tijd aan het aanscherpen en verbeteren, en aan het nalopen of er inderdaad onduidelijkheid en dubbelzinnigheid is."
Mooie bak hoorquote:Op zondag 1 augustus 2021 13:48 schreef Mortaxx het volgende:
https://mobile.twitter.com/OliviervanK/status/1420035564041121795
Allemaal om nietwinst naar kinderen met kanker
De winst van de 9 miljoenquote:Op zondag 1 augustus 2021 13:48 schreef Mortaxx het volgende:
Oplichters veranderen vaak niet, komen vaak terug in programma's etc.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Ach misschien komt Sywert nog wel eens de verkeerde tegen.
wat een homo bakquote:Op zondag 1 augustus 2021 13:48 schreef Mortaxx het volgende:
En waarschijnlijk minus allerlei kosten. Het kost natuurlijk de nodige moeite en effort om rendement te behalen.quote:Op zondag 1 augustus 2021 14:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De winst van de 9 miljoen
Niet de 9 miljoen dus
De winst op de investering aan een mooie racewagen en een leuke dikke villa
totale winst was overigens 28 miljoen
Gebruikt hij die auto om overal schadelijke afgekeurde mondluiers te bezorgen.quote:Op zondag 1 augustus 2021 14:55 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
wat een homo bak
maar hij is dan ook hommotje
hij zal er ook nog wel een dikke Audi bij hebben om naar de makelaar te rijdenquote:Op zondag 1 augustus 2021 15:03 schreef Halcon het volgende:
Maar goed, zoveel geld eraan verdiend en dan zo'n boodschappenwagentje kopen, da's natuurlijk wel
Ja, precies. Of voor moeder-de-vrouw om eieren te gaan halen in de supermarkt. En misschien 's avonds bij leuk weer even stapvoets langs de terrasjes te rijden.quote:Op zondag 1 augustus 2021 15:15 schreef Raw85 het volgende:
Zo'n Z4 is toch meer een auto voor je vrouw om op dinsdagochtend even een kort ritje naar de tennisbaan te maken.
zodat iemand een rauw ei in de cabrio kan gooienquote:Op zondag 1 augustus 2021 15:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, precies. Of voor moeder-de-vrouw om eieren te gaan halen in de supermarkt. En misschien 's avonds bij leuk weer even stapvoets langs de terrasjes te rijden.
quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:54 schreef Mondkapje het volgende:
Het lijkt erop dat de linkse media het niet zo erg vinden dat er miljoenen van de overheid door misleiding achterover gedrukt worden. Want de overheid blijft altijd een beetje de vijand van links.
Ach ja. Dat soort opmerkingen komt over het algemeen van mensen die zulke auto's zelf nooit kunnen aanschaffen. Net zoiets als van die mensen die - vanuit hun 17 jaar oude Hyundai - zeggen dat ze nooit een Boxster zouden kopen, omdat dat geen échte Porsche is. Nee lul, jij zou nooit een Boxster kopen omdat je het geld gewoon niet hebt.quote:
Een boodschapper van een bericht beschuldigen van jaloezie terwijl het topic over een oplichtersbende gaat. Oplichters die de hele maatschappij verneuken vs zogenaamd iemand die jaloers is op de auto van een oplichter. Goede prioriteit.quote:Op maandag 2 augustus 2021 01:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ach ja. Dat soort opmerkingen komt over het algemeen van mensen die zulke auto's zelf nooit kunnen aanschaffen. Net zoiets als van die mensen die - vanuit hun 17 jaar oude Hyundai - zeggen dat ze nooit een Boxster zouden kopen, omdat dat geen échte Porsche is. Nee lul, jij zou nooit een Boxster kopen omdat je het geld gewoon niet hebt.
Wellicht zijn tweede of derde autoquote:Op zondag 1 augustus 2021 15:03 schreef Halcon het volgende:
Maar goed, zoveel geld eraan verdiend en dan zo'n boodschappenwagentje kopen, da's natuurlijk wel
Wat sneu.quote:Op maandag 2 augustus 2021 23:58 schreef Micson het volgende:
Waarom is het nummerbord onherkenbaar gemaakt? Ik zou wel graag mijn sleutelbos erlangs halen als ik hem toevallig eens zie staat.
Er zijn zelfs mensen die naar een bouwmarkt gaan en een fles afbijtmiddel open. Vervolgens een in de afbijt dopen en in een plastic zak stoppen en daarmee de straat op gaan. Is de beoogde auto gevonden, dan onopvallend langs de auto lopen en zorgen dat het afbijtmiddel op de desbetreffende auto terecht komt. Heel asociaal gedrag natuurlijk. Een fatsoenlijk mens doet zoiets niet.quote:Op maandag 2 augustus 2021 23:58 schreef Micson het volgende:
Waarom is het nummerbord onherkenbaar gemaakt? Ik zou wel graag mijn sleutelbos erlangs halen als ik hem toevallig eens zie staat.
Sywert heeft zich asociaal gedragen. Dus dan ga jij je asociaal gedragen om hem duidelijk te maken dat het fout is om je asociaal te gedragen?quote:
Het rechtssysteem zou voor rechtvaardigheid moeten zorgen, maar schiet in de zaak Sywert helaas te kort. Om Sywerts onrechtvaardig verdiende rijkdom kapot te maken, lijkt me een rechtvaardige manier om hem te kapittelen. Ik vind zoiets niet meer dan mijn burgerplicht.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 00:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Sywert heeft zich asociaal gedragen. Dus dan ga jij je asociaal gedragen om hem duidelijk te maken dat het fout is om je asociaal te gedragen?
Van die papieren stickersquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 00:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik zou er gewoon een paar CDA stikkers op plakken
Helaas zal sywert zijn auto verzekert zijn en zal hierdoor de schade door alle premiebetalers opgebracht gaan worden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 00:37 schreef Micson het volgende:
[..]
Het rechtssysteem zou voor rechtvaardigheid moeten zorgen, maar schiet in de zaak Sywert helaas te kort. Om Sywerts onrechtvaardig verdiende rijkdom kapot te maken, lijkt me een rechtvaardige manier om hem te kapittelen. Ik vind zoiets niet meer dan mijn burgerplicht.
Let wel, ik zeg niet dat we hem een draai om zijn oren moeten geven als we hem zien. Maar een kleine vandalisering van zijn spullen zou voor iedereen het juiste zijn om te doen.
Of je blijft gewoon van andermans eigendommen af. Klaag hem aan als je denkt dat hij iets strafbaars heeft gedaan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 07:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Helaas zal sywert zijn auto verzekert zijn en zal hierdoor de schade door alle premiebetalers opgebracht gaan worden.
Die non destructieve doch zeer moeilijk te verwijderen papieren stickers zijn dan een beter idee.
Ja want aanklagen werkt in Nederlandquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 07:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon van andermans eigendommen af. Klaag hem aan als je denkt dat hij iets strafbaars heeft gedaan.
Wat hebben de ouders van Carlo hiermee te maken? Juist ja, helemaal niets.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 07:59 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Ja want aanklagen werkt in Nederland
Vraag maar aan de ouders van Carlo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |