Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)mondkapjes~ac07c211/quote:‘Filantroop Sywert van Lienden verdiende aan pandemie met nooit gebruikte mondkapjes’
Begin vorig jaar kwam politiek commentator, activist en lobbyist, Sywert van Lienden in actie om het zorgpersoneel aan beschermingsmiddelen te helpen. Hij stelde miljoenen Chinese mondkapjes veilig voor de Nederlandse zorg. Belangeloos, naar eigen zeggen. Geheim bleef dat hij via een eigen bedrijf toch verdiende aan de pandemie, en dat het RIVM zijn mondkapjes kwalificeerde als ‘een onacceptabel gezondheidsrisico’.
Van Lienden richtte de non-profitorganisatie Stichting Hulptroepen Alliantie op om ervoor te zorgen dat Nederland snel miljoenen mondkapjes zou krijgen. Het ministerie van VWS bestelt via hen uiteindelijk 40 miljoen mondkapjes, meldt de Volkskrant.
Maar uit tientallen interne documenten, contracten, mails en rapporten in het bezit van de krant wordt duidelijk dat Van Lienden en zijn compagnons de grote miljoenendeals via hun eigen bv’s lieten lopen en er zo aan verdiend hebben.
Afgekeurd
Ook zouden de maskers zijn afgekeurd door het RIVM omdat ze grafeen (nanomateriaal van koolstof) bevatten en volgens een inspecteur een ‘onacceptabel gezondheidsrisico’ vormen. Uiteindelijk gaat VWS toch akkoord met de aanschaf.
,,Grafeen is meegenomen in de testen en in de certificering van een geaccrediteerd testbureau”, aldus de conclusie in een intern memo. ,,Daarmee voldoet het masker aan de gestelde kwaliteitseisen en normen en wordt het op basis van de VWS-richtlijn vrijgegeven.”
'Niet ongevaarlijk’
Een RIVM-woordvoerder zegt dat het instituut ‘geen voorstander’ is van kapjes waarin nanozilver, koperoxide of grafeen zit zolang niet onderbouwd en uitgezocht is wat de toegevoegde waarde ervan is, terwijl er mogelijk wel risico’s zijn. Grafeen is volgens het RIVM ‘niet per definitie ongevaarlijk’.
Het ministerie van VWS laat aan de krant weten dat geen van de 40 miljoen door Van Lienden geleverde mondkapjes naar de zorg is gegaan. Ze liggen nog op voorraad, omdat er te veel is ingekocht. De 100,8 miljoen euro voor de 40 miljoen mondkapjes is wel overgemaakt.
Volgens Van Lienden is er niets mis met zijn mondkapjes. ,,We hebben het uitgezocht met VWS en testbureaus. De grafeen in onze maskers zijn geen nanotubes maar flakes die zijn vastgebonden in plastic. Het kan niet loskomen en er zit zo weinig in dat het niet schadelijk is. Het is gewoon een veilig product.’’
Hij nam andere ondernemers de maat. Vond het schandalig dat ze er zoveel aan verdiende. Hield mensen voor de gek door te zeggen dat hij er niks aan verdiende. Als hij niet zo'n grote mond had gehad was er waarschijnlijk minder ophef om hem maar meer over hoe de overheid met geld smijt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
9 miljoen verdienen aan een pandemie is moreel niet netjes. Maar reken er maar op dat er duizenden flink verdient hebben aan de pandemie.
De regering kan 5 miljard aan uitgaven niet goed verantwoorden. Leuk alle ballen op een handige ondernemer die 9 miljoen heeft verdient, trekt mooi de aandacht weg van die 5 miljard.
Ja dat maakt hem een extra nare en verachtelijke huichelaar.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij nam andere ondernemers de maat. Vond het schandalig dat ze er zoveel aan verdiende. Hield mensen voor de gek door te zeggen dat hij er niks aan verdiende. Als hij niet zo'n grote mand had gehad was er waarschijnlijk minder ophef om hem maar meer over hoe de overheid met geld smijt.
Hij is dus gewoon een blaaskaak net zoals vele andere bedenkelijke ondernemers. Niets nieuws onder de zon.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij nam andere ondernemers de maat. Vond het schandalig dat ze er zoveel aan verdiende. Hield mensen voor de gek door te zeggen dat hij er niks aan verdiende. Als hij niet zo'n grote mand had gehad was er waarschijnlijk minder ophef om hem maar meer over hoe de overheid met geld smijt.
Lol, drinken ze toevallig ook nog bloed van baby's of past dat niet binnen dit specifieke complot denken?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:03 schreef Mondkapje het volgende:
Omtzigt en Sywert, 'a renegade preacher and a thief', wilden de macht binnen het CDA, nu dat niet gelukt is, willen ze het CDA kapot hebben. Ze zijn alletwee van hetzelfde laken een pak.
Dat er mensen flink verdiend hebben aan de pandemie is geen nieuws en zal de meeste mensen ook een rotzorg zijn als we maar weer teruggaan naar het nieuwe normaal en wat excessen worden aangepakt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
9 miljoen verdienen aan een pandemie is moreel niet netjes. Maar reken er maar op dat er duizenden flink verdient hebben aan de pandemie.
De regering kan 5 miljard aan uitgaven niet goed verantwoorden. Leuk alle ballen op een handige ondernemer die 9 miljoen heeft verdient, trekt mooi de aandacht weg van die 5 miljard.
Wat leuk de progressieve linkse tegenstanders van conservatief midden/rechts hebben hun propagandamachine ook weer aan het werk gezet om het gebeuren maximaal uit te buiten. Nu maar hopen op een paar extra zeteltjes voor D66/PvdA/GL in de peilingen.quote:
Draai je nu niet wat door?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat leuk de progressieve linkse tegenstanders van conservatief midden/rechts hebben hun propagandamachine ook weer aan het werk gezet om het gebeuren maximaal uit te buiten. Nu maar hopen op een paar extra zeteltjes voor D66/PvdA/GL in de peilingen.
Dit ja. Handige jongens die verdienen aan een crisis..oke het zij zo. Maar Sywert was een beetje een Dr Jekyll / Mr Hyde hier. Naar buiten toe de filantroop uithangen en mensen gratis laten werken, om tegelijkertijd zelf miljoenen binnen te harken. Dat doet een beetje denken aan een sociopaat. Eigenlijk wel griezelig dat deze parasiet zo lang op handen is gedragen, alleen maar omdat hij een vlotte babbel heeft.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een vrij matige spotprent over een figuur dat zichzelf volkomen belachelijk maakt in de media is tegenwoordig propaganda?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Noop, BNNVARA's website Joop staat vol met die propaganda meuk.
Doe toch niet zo ontzettend naïef dit is er slechts één in een hele reeks gericht op het CDA. Dit individu is volstrekt niet relevant. Het gaat om zijn banden met het CDA.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een vrij matige spotprent over een figuur dat zichzelf volkomen belachelijk maakt in de media is tegenwoordig propaganda?
Zuur he, dat nu weer naar buiten komt dat die naastenliefde binnen je CDA ver te zoeken is?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat leuk de progressieve linkse tegenstanders van conservatief midden/rechts hebben hun propagandamachine ook weer aan het werk gezet om het gebeuren maximaal uit te buiten. Nu maar hopen op een paar extra zeteltjes voor D66/PvdA/GL in de peilingen.
Ik denk niet dat DWD erg van de naastenliefde is, eerlijkgezegd. Indien wel, dan weet ie dat (net als het CDA) goed te verbergen..quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Zuur he, dat nu weer naar buiten komt dat die naastenliefde binnen je CDA ver te zoeken is?
Het is niet mijn CDA, want dan wist ik het wel. En ja, voor een CDA lid zijn dit geen makkelijke tijden. Zelf ben ik ook behoorlijk kritisch op het CDA, als CDA lid. Altijd al geweest. Dat zal bij jouw clubje ongekend zijn.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Zuur he, dat nu weer naar buiten komt dat die naastenliefde binnen je CDA ver te zoeken is?
Als het CDA er zelf voor kiest deze oplichter de hand boven het hoofd te houden dan kun je dat moeilijk anderen gaan verwijten.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Doe toch niet zo ontzettend naïef dit is er slechts één in een hele reeks gericht op het CDA. Dit individu is volstrekt niet relevant. Het gaat om zijn banden met het CDA.
Hem een prominente rol in de partij geven was achteraf geen slimme gok van het CDA. Ze hebben nog mazzel dat de kandidatencommissie blijkbaar wat beter nadacht.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Doe toch niet zo ontzettend naïef dit is er slechts één in een hele reeks gericht op het CDA. Dit individu is volstrekt niet relevant. Het gaat om zijn banden met het CDA.
Er is een onderzoek gaande. Eerst dat afwachten alvorens grote woorden te gebruiken.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als het CDA er zelf voor kiest deze oplichter de hand boven het hoofd te houden dan kun je dat moeilijk anderen gaan verwijten.
CDA kunnen ze beter wijzigen in CMAquote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:38 schreef hierissieweer het volgende:
Het is mij een verdorven machtsspel binnen de CDA. Een man die zijn ziel en zaligheid geeft voor een betere wereld moet worden "gesensibiliseerd" en een Judas, een farizeeër, wordt gezien als groot voorbeeld. Is dit politiek vanuit een christelijke gedachtegoed?
En wederom naïef. Na maanden van afmatten en afzeiken in de media, oa door dit soort propaganda spotprenten lopen kiezers over naar een andere partij. Dat heeft de geschiedenis herhaaldelijk aangetoond.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hem een prominente rol in de partij geven was achteraf geen slimme gok van het CDA. Ze hebben nog mazzel dat de kandidatencommissie blijkbaar wat beter nadacht.
Maar dan nog is zo'n matige spotprent als propaganda betitelen vrij zwakjes. En die paar resterende CDA-stemmers gaan daar echt niet door naar links oid.
Niet alleen links. Ook Geert Wilders laat geen moment schieten om te benoemen van welke partij Sywert is.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er is een onderzoek gaande over de beweringen van Van Lienden over het inlichten van de partij.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er is een onderzoek gaande. Eerst dat afwachten alvorens grote woorden te gebruiken.
Volgens mij bezoekt geen hond Joop en zeker de CDA-aanhang niet. Je grote complot is gewoon niet zo sterk.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En wederom naïef. Na maanden van afmatten en afzeiken in de media, oa door dit soort propaganda spotprenten lopen kiezers over naar een andere partij. Dat heeft de geschiedenis herhaaldelijk aangetoond.
Joop is vooral erg populair bij GeenStijl en haar lezers die daar dagelijks komen schuimbekken.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij bezoekt geen hond Joop en zeker de CDA-aanhang niet. Je grote complot is gewoon niet zo sterk.
Aha, dat verklaart de obsessie van onze eend wel. Die gelooft blind wat GS schrijft.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Joop is vooral erg populair bij GeenStijl en haar lezers die daar dagelijks komen schuimbekken.
Achteraf gezien niet zo vreemd als je zijn laatste schrijfsels leest.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:38 schreef hierissieweer het volgende:
Een man die zijn ziel en zaligheid geeft voor een betere wereld moet worden "gesensibiliseerd"
Op basis van jouw wensdenken? Lol. En je denkt dat Joop de enige plek is waar deze propaganda opduikt? Nogmaals, je bent hierin ontzettend naïef. Zowel over de reikwijdte als de invloed die het heeft op kiezers. Gespeeld naïef neem ik aan, want als het over een GroenLinks of D66 was gegaan had je er compleet anders ingestaan.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij bezoekt geen hond Joop en zeker de CDA-aanhang niet. Je grote complot is gewoon niet zo sterk.
Lol. Ik bezoek GeenStijl zelden. Laat staan dat ik blind geloof wat wie dan ook schrijft. Probeer het nog eens.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, dat verklaart de obsessie van onze eend wel. Die gelooft blind wat GS schrijft.
Waar en hoe duikt deze spotprent dan precies op in de laatste CDA-bolwerken?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Op basis van jouw wensdenken? Lol. En je denkt dat Joop de enige plek is waar deze propaganda opduikt? Nogmaals, je bent hierin ontzettend naïef. Zowel over de reikwijdte als de invloed die het heeft op kiezers. Gespeeld naïef neem ik aan, want als het over een GroenLinks of D66 was gegaan had je er compleet anders ingestaan.
Werkelijk niemand heeft het over CDA bolwerken. En de verzuiling ligt al lang en breed achter ons.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waar en hoe duikt deze spotprent dan precies op in de laatste CDA-bolwerken?
En over dat laatste, spotprenten moet je wat mij betreft nooit erg serieus nemen. Zeker niet zulke matige.
Wel apart dat je precies al hun onderbuikpraat ook zelf produceert.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Lol. Ik bezoek GeenStijl zelden. Laat staan dat ik blind geloof wat wie dan ook schrijft. Probeer het nog eens.
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel apart dat je precies al hun onderbuikpraat ook zelf produceert.
Je was ook deel van de 'teringleier' app-ers ja?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is niet mijn CDA, want dan wist ik het wel. En ja, voor een CDA lid zijn dit geen makkelijke tijden. Zelf ben ik ook behoorlijk kritisch op het CDA, als CDA lid. Altijd al geweest. Dat zal bij jouw clubje ongekend zijn.
Ik ben lid van verscheidene CDA app groepen en scheldwoorden ben ik nooit tegengekomen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Je was ook deel van de 'teringleier' app-ers ja?
Degene die net nog stelde o zo kritisch te zijn op zijn partij, verschuilt zich nu achter een 'wij van wc eend' intern onderzoek. Riiiiiiiiight.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er is een onderzoek gaande. Eerst dat afwachten alvorens grote woorden te gebruiken.
Boohoo, de streken van het CDA worden geopenbaard, het is er allemaal op gericht om stemmers weg te halen! Oneerlijk!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Op basis van jouw wensdenken? Lol. En je denkt dat Joop de enige plek is waar deze propaganda opduikt? Nogmaals, je bent hierin ontzettend naïef. Zowel over de reikwijdte als de invloed die het heeft op kiezers. Gespeeld naïef neem ik aan, want als het over een GroenLinks of D66 was gegaan had je er compleet anders ingestaan.
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En wederom naïef. Na maanden van afmatten en afzeiken in de media, oa door dit soort propaganda spotprenten lopen kiezers over naar een andere partij. Dat heeft de geschiedenis herhaaldelijk aangetoond.
Ja bovenstaande beschuldigingen die je doet moeten de lezers hier wel serieus nemen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]![]()
Nog weer zo'n lachwekkende beschuldiging. Ruimt wel mooi op zo vandaag.
O, van mij had hij direct geroyeerd mogen worden hoor, vooral naa zijn jankinterview. Ik ben daar veel makkelijker in dan de partij. Ik heb er echter niets over te zeggen en ik ben wel reuze benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Degene die net nog stelde o zo kritisch te zijn op zijn partij, verschuilt zich nu achter een 'wij van wc eend' intern onderzoek. Riiiiiiiiight.
Neen. Door dit soort acties van het CDA loopt de kiezer over naar een andere partij.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ja.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja bovenstaande beschuldigingen die je doet moeten de lezers hier wel serieus nemen.
Het is en-en he, niet of-of. Over geniepige bullshit gesproken, valse tegenstellingen valt daar zeker onder.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Neen. Door dit soort acties van het CDA loopt de kiezer over naar een andere partij.
Nu niet de boel gaan lopen verdraaien door schuld bij de media te leggen. Geniepige bullshit.
Net zoals bij elk onderzoek wat uitgevoerd wordt in opdracht en onder betaling van een partij, zal er uit komen dat die partij zelf weinig tot niets te verwijten valt. Wellicht wat individuen voor de bus, maar iig geen uit de partijtop.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
O, van mij had hij direct geroyeerd mogen worden hoor, vooral naa zijn jankinterview. Ik ben daar veel makkelijker in dan de partij. Ik heb er echter niets over te zeggen en ik ben wel reuze benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek.
We gaan het zien. Persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als het landelijke partijbestuur voor de bus staat na dit onderzoek (of het andere lopende onderzoek).quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Net zoals bij elk onderzoek wat uitgevoerd wordt in opdracht en onder betaling van een partij, zal er uit komen dat die partij zelf weinig tot niets te verwijten valt. Wellicht wat individuen voor de bus, maar iig geen uit de partijtop.
Insert nog een stukje over zelfreflectie en het in het vervolg beter willen doen, want blabla gezwets over christelijke waarden. En tada, dat was het onderzoek.
Zo rollen alle partijen bij interne onderzoeken.
'Rentmeesterschap' 🤮quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Insert nog een stukje over zelfreflectie en het in het vervolg beter willen doen, want blabla gezwets over christelijke waarden.
Omtzigt is hier nergens bij betrokken behalve dat het om een partijgenoot gaat. Als Omtzigt hier over zou hebben geschreven bij het onderzoek naar de lijsttrekkersverkiezing, dan zou in absolute zin "reinste kolder" zijn.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Het is niet voor het eerst dat gewiekste oplichters onder de plu van 'gristelijke waarden' opereren. CDA moet dat ook weten en maatregelen kunnen nemen.
Verontrustend dat dit soort types mee konden schrijven aan het CDA-programma, onderwijl zichzelf sponsorend met 9 miljoen. Waar Omtzigt biljkbaar géén moeite mee heeft want niets daarover in zijn boze schrijfsel.
Sywert heeft Omtzigt nog laten bepleiten bij Rutte voor nóg een bestelling. Het zijn vrienden. Ten tijde dat Omtzigt dit stuk schreef, was alles al uitgekomen. Hij had toch wel iets kunnen zeggen, bijvoorbeeld dat hij een inschattingsfout t.a.v. Sywert heeft gemaakt. Het gaat om 20 miljoen belastinggeld, dat zou Omtzigt toch aan het hart moeten gaan. Een fraudeur die meeschrijft aan het verkiezingsprogramma. Dat zou een persoon als Omtzigt, die zo voor rechtvaardigheid is, toch moeten bezighouden.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Omtzigt is hier nergens bij betrokken behalve dat het om een partijgenoot gaat. Als Omtzigt hier over zou hebben geschreven bij het onderzoek naar de lijsttrekkersverkiezing, dan zou in absolute zin "reinste kolder" zijn.
Het heeft niks met elkaar te maken. Sywert en zijn vrinden waren niet betrokken bij de verkiezing. Daarnaast weet je van te voren niet of iemand in de toekomst de fout in gaat.
Wat veel interessanter is. Waarom mensen het per se over gristeljjke waarden willen hebben, terwijl de vakbroeders van de VVD veel vaker over de schreef gaan. Alsof het dan, zolang de dader niet in God gelooft, het ineens acceptabeler is
Dat is toch logisch? De VVD is een partij van inhalige boeven en ze pretenderen niet dat ze dat niet zijn. Het CDA zit moreel hoog te paard en dan krijg je kritiek als je niet leeft naar je eigen verheven waarden.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wat veel interessanter is. Waarom mensen het per se over gristeljjke waarden willen hebben, terwijl de vakbroeders van de VVD veel vaker over de schreef gaan. Alsof het dan, zolang de dader niet in God gelooft, het ineens acceptabeler is
30 miljoen. En nog steeds onduidelijk hoe deze kwestie invloed had op de lijsttrekkersverkiezing of de situatie van Omtzigt met de partijtop van de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:54 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Sywert heeft Omtzigt nog laten bepleiten bij Rutte voor nóg een bestelling. Het zijn vrienden. Ten tijde dat Omtzigt dit stuk schreef, was alles al uitgekomen. Hij had toch wel iets kunnen zeggen, bijvoorbeeld dat hij een inschattingsfout t.a.v. Sywert heeft gemaakt. Het gaat om 20 miljoen belastinggeld, dat zou Omtzigt toch aan het hart moeten gaan. Een fraudeur die meeschrijft aan het verkiezingsprogramma. Dat zou een persoon als Omtzigt, die zo voor rechtvaardigheid is, toch moeten bezighouden.
Of was het allemaal maar schone schijn van meneer Omtzigt?
Ik kijk liever naar de gebeurtenis ipv naar de dader (en afhankelijk daarvan naar de gebeurtenis)quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? De VVD is een partij van inhalige boeven en ze pretenderen niet dat ze dat niet zijn. Het CDA zit moreel hoog te paard en dan krijg je kritiek als je niet leeft naar je eigen verheven waarden.
Hmm.. als je de buurman bent en je zit aan kindertjes dan ben je een lul. Als je de dorpspastoor bent en je zit aan kindertjes dan ben je een nog grotere lul.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:12 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Alsof de deal en 9 miljoen wel acceptabel zou zijn geweest als het Willem Holleeder was geweest
Jij denkt dat Omtzigt überhaupt nog koffie wil drinken met Sywert na wat die hem geflikt heeft?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:07 schreef Mondkapje het volgende:
Sywert wordt mooi uit de luwte gehouden door alle heisa rondom Omtzigt.
Ik weet het niet, volgens mij bekokstoven die twee het een en ander.
Het is wel een Christen hequote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:15 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Jij denkt dat Omtzigt überhaupt nog koffie wil drinken met Sywert na wat die hem geflikt heeft?
Wanneer is die memo opgesteld?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Mondkapje het volgende:
Ik heb niet de indruk dat Pieter boos is op Sywert, niets daarover in zijn memo, geen greintje verontwaardiging over de geincasseerde miljoenen door zijn mail- en app-vriend.
Ik denk het niet, maar ik denk wel dat het een sluw koppel is.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:17 schreef Haushofer het volgende:
@:Mondkapje: ik denk dat Omzigt en Siewerd samen met de joden een geheim plan smeden voor wereldheerschappij![]()
Waar haal je dit allemaal in hemelsnaam vandaan? Ik ben zelf geen Omtzigtfan, maar ik heb niets gelezen wat jouw verwijten rechtvaardigt. Of bedoel je te zeggen dat Omtzigt anderen graag pijn doet omdat hij Hoekstra nu het leven zuur maakt? Da's de wereld op z'n kop.quote:Op zondag 13 juni 2021 07:59 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar ik denk wel dat het een sluw koppel is.
Beiden scheppen er blijkbaar genoegen in om anderen pijn te doen
Beiden scheppen er genoegen in mensen tegen elkaar uit te spelen.
Beiden doen niet of weinig aan zelfreflectie
Beiden zijn er goed in om anderen voor hun karretje te spannen en deinzen er niet voor terug om die het volgende moment glashard te laten vallen.
Beiden leggen de schuld altijd bij anderen
Beiden zijn continu 'slecht behandeld'.
Beiden kunnen liegen als de beste.
Zij hebben elkaar gevonden, kan niet anders.
Omtzigt is een zeer capabel kamerlid zoals Hoekstra ook zeiquote:Op zondag 13 juni 2021 07:59 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je vooral iets meer zelfoverschatting dan gemiddeld.quote:Op zondag 13 juni 2021 10:03 schreef Mondkapje het volgende:
Het is net als met Marktplaats: als iets bijna té mooi is om waar te zijn, is het waarschijnlijk niet waar.
En ik ben niet van het CDA, ik ben een gewone burger met misschien iets meer mensenkennis dan gemiddeld.
CDA-er gespot?quote:Op zondag 13 juni 2021 07:59 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Beiden scheppen er blijkbaar genoegen in om anderen pijn te doen
Beiden scheppen er genoegen in mensen tegen elkaar uit te spelen.
Beiden doen niet of weinig aan zelfreflectie
Beiden kunnen zich heel mooi voordoen.
Beiden zijn er goed in om anderen voor hun karretje te spannen en deinzen er niet voor terug om die het volgende moment glashard te laten vallen.
Beiden leggen de schuld altijd bij anderen
Beiden zijn continu 'slecht behandeld'.
Kunnen zichzelf uitstekend in de slachtofferrol positioneren.
Beiden zijn zogenaamd begaan met de hele wereld.
Beiden kunnen liegen als de beste.
Zij hebben elkaar gevonden, kan niet anders.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-cda-8-zetels-recordquote:Op zondag 13 juni 2021 07:59 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
zetels
CDA naar 8 zetels en sinking
quote:Het CDA heeft - nu nog - 15 zetels in de Tweede Kamer. Dat worden er straks 14, als Omtzigt terugkeert als Kamerlid, want dan neemt hij zijn zetel mee. Dat is over enkele maanden, Omtzigt zit nu met een burn-out thuis.
Een deel van de peiling is uitgevoerd voordat bekend was dat Pieter Omtzigt opstapte als lid van het CDA en een gedeelte na de aankondiging.
Volgens De Hond laat de peiling zien dat 'steeds meer kiezers zich niet meer goed vertegenwoordigd voelen door een politieke partij en dus makkelijker van partij wisselen of zich op nieuwe partijen richten'.
quote:In de notitie van 76 pagina's beschrijft Omtzigt hoe hij werd tegengewerkt in de partij en zich er soms zelfs 'onveilig' voelde. Zo toont hij scheldkanonnades uit verschillende appgroepen, waarin Omtzigt onder meer voor "teringhond, psychopaat, zieke man, eikel, gestoord, labiel" werd uitgemaakt.
Omtzigt is zeer gefrustreerd over de gang van zaken binnen het CDA en heeft veel kritiek op de partijtop de afgelopen jaren.
Ook schrijft Omtzigt dat hij de partijleider zou worden als Hugo de Jonge zich uit die rol zou terugtrekken, maar dat hij op 'onheuse wijze' werd gepasseerd.
Wopke Hoekstra volgde De Jonge op als partijleider.
Vorige zomer verloor Omtzigt nipt de lijsttrekkersverkiezing van De Jonge.
Geen scheuring
CDA-leider Wopke Hoekstra is niet bang dat het vertrek van Pieter Omtzigt leidt tot een scheuring van de partij, zo zei hij gistermiddag.
Hoekstra over Omtzigt: 'Ik was dolgraag met hem doorgegaan'
Ik denk dat je die vraag beter aan Pieter Omtzigt kunt stellen dan hier.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:34 schreef Mondkapje het volgende:
Zes dagen geleden verwijderde Pieter 9 berichten over de mondkapjes van Sywert van Twitter. Hij was de handel daar flink aan het promoten. Dat is niet erg, want Sywert was zijn vriend, maar waarom dan nu opeens verwijderen?
https://politwoops.nl/p/cda/PieterOmtzigt
Sywert heeft die tweets verwijderd, niet Omtzigt.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:34 schreef Mondkapje het volgende:
Zes dagen geleden verwijderde Pieter 9 berichten over de mondkapjes van Sywert van Twitter. Hij was de handel daar flink aan het promoten. Dat is niet erg, want Sywert was zijn vriend, maar waarom dan nu opeens verwijderen?
Morgen verkiezingen aubquote:Op zondag 13 juni 2021 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-cda-8-zetels-record
[..]
[..]
quote:Op zondag 13 juni 2021 10:03 schreef Mondkapje het volgende:
(...) ik ben een gewone burger met misschien iets meer mensenkennis dan gemiddeld.
Ji bent van het criminele CDA maffia netwerkquote:Op zondag 13 juni 2021 10:03 schreef Mondkapje het volgende:
ik ben een gewone burger met misschien iets meer mensenkennis dan gemiddeld.
Sywert ook, maar Omtzigt heeft zijn tweets erover ook verwijderd, negen stuks.quote:Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Kawakami het volgende:
[..]
Sywert heeft die tweets verwijderd, niet Omtzigt.
Omtzigt had geen tweets over die fraude verwijderd en heeft er niets mee te maken Hugoquote:Op maandag 14 juni 2021 19:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Sywert ook, maar Omtzigt heeft zijn tweets erover ook verwijderd, negen stuks.
Hij tweette over de mondkapjes van Sywert. Kijk dan naar die site.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omtzigt had geen tweets over die fraude verwijderd en heeft er niets mee te maken Hugo
Heb jij een hypothese over de waarom?quote:Op zondag 13 juni 2021 15:34 schreef Mondkapje het volgende:
van Lienden had iedereen tuk voor die mondkapjesquote:Op maandag 14 juni 2021 20:42 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Hij tweette over de mondkapjes van Sywert. Kijk dan naar die site.
quote:KLM en Coolblue
Opiniemaker en publicist Van Lienden, die in 2012 een jongerenbeweging startte en dit jaar meeschrijft aan het CDA-verkiezingsprogramma, heeft zich sinds kort gestort op mondkapjes.
"Ik werk een dag in de week als toezichthouder in de zorg en zag half maart dat medewerkers onbeschermd rondliepen.
Ik had bevriende ondernemers in China die zeiden' hier liggen pakhuizen vol'. Ik dacht, dat is een kwestie van van A naar B brengen."
Daarop startte hij met andere initiatiefnemers de Hulptroepen Alliantie. "We zagen heel snel dat er heel veel vraag was bij zorginstellingen. Ik ben gaan nadenken bij elke stap: vliegtuigen, magazijnen, kwaliteitscontrole, testlabs en distributie in Nederland, wie is hier nou het beste in? Die hebben we bij elkaar gebracht."
quote:Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge erkent de moeilijkheden op de markt:
"De druk op deze aankopen is hoog en doorgang is vaak tot het laatste moment onzeker, omdat er meerdere kapers op de kust zijn."
Vaak worden woekerprijzen gevraagd of blijkt de kwaliteit niet te voldoen.
Zou jij willen worden geassocieerd met een crimineel die door iedereen wordt uitgekotst?quote:Op maandag 14 juni 2021 22:40 schreef Mondkapje het volgende:
Ja, maar de vraag is waarom Omtzigt deze tweets verwijderde.
ZOU ik ook gedaan hebben , je wilt niet met die mondkapjes crimineel geassocieerd wordenquote:Op maandag 14 juni 2021 22:40 schreef Mondkapje het volgende:
Dat heeft-ie niet gedaan. Die negen tweets waren allemaal retweets van Sywert. Een retweet wordt automatisch verwijderd wanneer de originele tweet wordt verwijderd.quote:Op maandag 14 juni 2021 22:40 schreef Mondkapje het volgende:
alle retweets van anderen zijn ook verwijderd, ook die van de KLMquote:Op dinsdag 15 juni 2021 01:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat heeft-ie niet gedaan. Die negen tweets waren allemaal retweets van Sywert. Een retweet wordt automatisch verwijderd wanneer de originele tweet wordt verwijderd.
Sywert heeft die negen tweets verwijderd, dus de negen retweets van Omtzigt zijn vervolgens ook automatisch verwijderd.
Dat bevestigt mijn punt.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 07:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alle retweets van anderen zijn ook verwijderd, ook die van de KLM
https://www.gelderlander.(...)teruggeeft~a1f14d78/quote:16:23
De Tweede Kamer wil dat Sywert van Lienden en zijn zakenpartners Bernd Damme en Camille van Gestel het geld dat ze verdiend hebben met de mondkapjesdeal, teruggeven aan de belastingbetaler. Ze hebben zich 'op oneigenlijke gronden verrijkt', aldus een motie van DENK-leider Farid Azarkan die met ruime meerderheid werd aangenomen. Toch wil de Kamer de terugbetaling nu niet afdwingen.
Van Lienden en zijn zakenpartners sloten een deal waarmee ze ruim 100 miljoen euro belastinggeld ontvingen voor ongeveer 40 miljoen mondkapjes die nooit gebruikt werden. De Kamer hoopt dat zij 28 miljoen euro teruggeven. In het parlement wordt bovendien betwijfeld of die deal op een eerlijke manier tot stand is gekomen.
Volgens Azarkan heeft hij te veel geld voor de mondkapjes gevraagd, slechte kwaliteit geleverd en in de media gedaan alsof hij geen winstoogmerk had terwijl dat wel het geval was. Hij had daarom nog een motie ingediend waarin werd bepleit dat de deal ongedaan gemaakt zou worden, bijvoorbeeld op basis van wetten waarin staat dat de overeenkomst nietig verklaard kan worden als er sprake is van bedrog of een oneerlijke voorstelling van zaken. Deze motie kreeg geen steun.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |