Omdat het door de nog aanwezige vochtigheid ontiegelijk benauwd wordt bij 35 graden.quote:
Mooi toch.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:15 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Omdat het door de nog aanwezige vochtigheid ontiegelijk benauwd wordt bij 35 graden.
Als jij dat vindt, wel ja. Dan ben je in de minderheid vermoed ik zo.quote:
Eens. Is hier al een week een ramp en blijft voorlopig ook zoquote:
Ben daar ook wel bang voor ja. Dit gaat gewoon weer weken duren.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:26 schreef Haags het volgende:
Die lijn met dertigers gaat uiteraard vervolg krijgen na donderdag. Die wordt gewoon weer tot in het oneindige verlengd.
De hitteklagers zeiken over de 33 graden op woensdag in het zuiden.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:34 schreef Pisces29 het volgende:
Woensdag 28 hier, vrijdag 21. Wat is de commotie mensen?
Wanprestatie..quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:57 schreef dick_laurent het volgende:
Wederom geweldig weertje vandaag.Juni maakt de wanprestatie van afgelopen Mei tot nu toe dubbel en dwars goed!
Aangenaam weer met fijne temperaturen, een aantal uur zon en droogte waren qua dagen op 1 hand te tellen voor mei, dus dat is wel degelijk een wanprestatiequote:
Kut. Ik ben zwaar astmatisch, en heb woensdag al een ernstige astma-aanval gehadquote:
Heel mooi. Hoge luchtvochtigheid is beter voor onweerquote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:25 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Als jij dat vindt, wel ja. Dan ben je in de minderheid vermoed ik zo.
Mooie fotoquote:Op zaterdag 12 juni 2021 18:01 schreef Dven het volgende:
Weertje hoor. Buitje tegen het stof. Goed voor de plantjes. Grondwaterniveau verhogen. Pollen uit de lucht wassen.
[ afbeelding ]
Dat. Wat een mooie donkere sfeer.quote:
x.xquote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:33 schreef Dajha het volgende:
GFS berekent dauwpunten boven de 20 graden voor woensdag en donderdag.
Zwembaden maar alvast vullen![]()
[ afbeelding ]
KNMI: If you can't beat them, join themquote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:06 schreef Nattekat het volgende:
35 graden terwijl de grond nog vochtig is en alle bomen en plannen net een wildgroei hebben meegemaakt.
Dit gaat bij lange na niet zo'n lekkere 35 graden worden als we vorig jaar hebben meegemaakt ben ik bang.
https://www.knmi.nl/over-(...)iologische-waterpompquote:Bomen zorgen op kleine schaal voor verkoeling
Grootschalige bosgebieden oefenen dus een invloed uit op wind- en neerslagpatronen. Een klein park of bos daarentegen beïnvloedt niet direct de hoeveelheid regen of de aanvoer van vocht, maar heeft wel degelijk een verkoelend effect op het lokale microklimaat. Bomen zorgen voor schaduw en verdamping en daardoor voor verkoeling in oververhitte stedelijke gebieden tijdens zomerse hittegolven. De afgelopen natte meimaand heeft de natuur enorm goed gedaan, nu doet de natuur ons goed in dit zonnige en droge weer. Let er maar eens op als je op een warme, zonnige dag in een groene tuin zit of in een park loopt.
Wow, erg fraaie sfeervolle foto.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 18:01 schreef Dven het volgende:
Weertje hoor. Buitje tegen het stof. Goed voor de plantjes. Grondwaterniveau verhogen. Pollen uit de lucht wassen.
[ afbeelding ]
Alleen die schotel ffwegshoppenquote:
Met zulke dauwpunten kun je gewoon in een leeg zwembadje gaan zitten en het vult vanzelf. Het water zal dan wel wat zoutig zijn.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:33 schreef Dajha het volgende:
GFS berekent dauwpunten boven de 20 graden voor woensdag en donderdag.
Zwembaden maar alvast vullen![]()
[ afbeelding ]
De weercomputers kunnen er geen chocola van maken... dat wordt afwachten.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:24 schreef fotostarter het volgende:
Temperaturen op langere termijn schommelen ook echt alle kanten op. Van uitschieters van 33/35 naar 21
Nachttemp van 20 naar 11 ...
Kutland.
Noooooquote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:18 schreef Dajha het volgende:
Dauwpunt gaat naar de 20 graden. Als je daar niet tegen kan, heb je idd een probleem.
Sterkte! Je voeten in een emmer koud water helpt een beetje.quote:
Yeah babyquote:
Ventilator met besprenkelaar erinquote:Op zondag 13 juni 2021 10:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Koud water over je heen sprinkelen en dan een ventilator op je richten.
Niet echt een juichCAPE?quote:
Ik wil knalroze zien. Dit is niets.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet echt een juichCAPE?
Valt nog wel mee:
[ afbeelding ]
Alsjeblieft niet zeg. Ik kan echt niet snappen dat mensen die temps heerlijk vinden,. In dit land is dat gewoon tering benauwd en kan je niks normaals doen zonder al snel kapot te gaan.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:04 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
UKMO komt gewoon met 37 graden zaterdag.
Dat benauwde hoeft helemaal niet. Het kan ook 30 graden zijn met een lage luchtvochtigheid en dus goed uit te houden, maar het kan ook 22 graden zijn en niet uit te houden. Ligt maar net aan de wind en dauwpunten.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:17 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Ik kan echt niet snappen dat mensen die temps heerlijk vinden,. In dit land is dat gewoon tering benauwd en kan je niks normaals doen zonder al snel kapot te gaan.
Ja, echt een heerlijke dag.quote:Op maandag 14 juni 2021 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een heerlijke dag! Het lijkt wel vakantie met dat weer! Op het werk na dan.
Ik moet zeggen dat sinds ik een airco heb het stiekem wel leuk vindt om Jan met de pet zonder airco te horen klagen dat ze doodgaan van de hitte.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:17 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Ik kan echt niet snappen dat mensen die temps heerlijk vinden,. In dit land is dat gewoon tering benauwd en kan je niks normaals doen zonder al snel kapot te gaan.
Gaaf zegquote:Op maandag 14 juni 2021 12:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Prachtige foto op weerwoord.be van een bui van vanochtend in Fort Myers
[ afbeelding ]
Bijna een textbook voorbeeld van een bui illustratie/schema.
Mooi en 20 graden dauwpunt in één zin.quote:Op maandag 14 juni 2021 18:10 schreef Dajha het volgende:
Donderdag lijkt de mooiste dag te worden. Weertechnisch gezien dan. Temperatuur kan boven de 35 graden uitkomen, waarbij het dauwpunt boven de 20 graden komt (gfs laat zelfs 22 graden zien).
De cape/lifted index lijkt hoopvol voor stevige onweersbuiendie dan eind van de middag gaan ontstaan.
Op dit moment lijkt vrijdag nog beter te worden betreft terreur buienquote:Op maandag 14 juni 2021 18:10 schreef Dajha het volgende:
Donderdag lijkt de mooiste dag te worden. Weertechnisch gezien dan. Temperatuur kan boven de 35 graden uitkomen, waarbij het dauwpunt boven de 20 graden komt (gfs laat zelfs 22 graden zien).
De cape/lifted index lijkt hoopvol voor stevige onweersbuiendie dan eind van de middag gaan ontstaan.
Volgens GEM in de nacht van vrijdag op zaterdag een neerslagbom voor het oosten van het land.quote:Op maandag 14 juni 2021 18:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op dit moment lijkt vrijdag nog beter te worden betreft terreur buien
Ik hou van extremenquote:Op maandag 14 juni 2021 18:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mooi en 20 graden dauwpunt in één zin.
Jij bent ook niet helemaal lekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |