Wow, erg fraaie sfeervolle foto.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 18:01 schreef Dven het volgende:
Weertje hoor. Buitje tegen het stof. Goed voor de plantjes. Grondwaterniveau verhogen. Pollen uit de lucht wassen.
[ afbeelding ]
Alleen die schotel ffwegshoppenquote:
Met zulke dauwpunten kun je gewoon in een leeg zwembadje gaan zitten en het vult vanzelf. Het water zal dan wel wat zoutig zijn.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:33 schreef Dajha het volgende:
GFS berekent dauwpunten boven de 20 graden voor woensdag en donderdag.
Zwembaden maar alvast vullen![]()
[ afbeelding ]
De weercomputers kunnen er geen chocola van maken... dat wordt afwachten.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:24 schreef fotostarter het volgende:
Temperaturen op langere termijn schommelen ook echt alle kanten op. Van uitschieters van 33/35 naar 21
Nachttemp van 20 naar 11 ...
Kutland.
Noooooquote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:18 schreef Dajha het volgende:
Dauwpunt gaat naar de 20 graden. Als je daar niet tegen kan, heb je idd een probleem.
Sterkte! Je voeten in een emmer koud water helpt een beetje.quote:
Yeah babyquote:
Ventilator met besprenkelaar erinquote:Op zondag 13 juni 2021 10:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Koud water over je heen sprinkelen en dan een ventilator op je richten.
Niet echt een juichCAPE?quote:
Ik wil knalroze zien. Dit is niets.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet echt een juichCAPE?
Valt nog wel mee:
[ afbeelding ]
Alsjeblieft niet zeg. Ik kan echt niet snappen dat mensen die temps heerlijk vinden,. In dit land is dat gewoon tering benauwd en kan je niks normaals doen zonder al snel kapot te gaan.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:04 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
UKMO komt gewoon met 37 graden zaterdag.
Dat benauwde hoeft helemaal niet. Het kan ook 30 graden zijn met een lage luchtvochtigheid en dus goed uit te houden, maar het kan ook 22 graden zijn en niet uit te houden. Ligt maar net aan de wind en dauwpunten.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:17 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Ik kan echt niet snappen dat mensen die temps heerlijk vinden,. In dit land is dat gewoon tering benauwd en kan je niks normaals doen zonder al snel kapot te gaan.
Ja, echt een heerlijke dag.quote:Op maandag 14 juni 2021 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een heerlijke dag! Het lijkt wel vakantie met dat weer! Op het werk na dan.
Ik moet zeggen dat sinds ik een airco heb het stiekem wel leuk vindt om Jan met de pet zonder airco te horen klagen dat ze doodgaan van de hitte.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:17 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Ik kan echt niet snappen dat mensen die temps heerlijk vinden,. In dit land is dat gewoon tering benauwd en kan je niks normaals doen zonder al snel kapot te gaan.
Gaaf zegquote:Op maandag 14 juni 2021 12:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Prachtige foto op weerwoord.be van een bui van vanochtend in Fort Myers
[ afbeelding ]
Bijna een textbook voorbeeld van een bui illustratie/schema.
Mooi en 20 graden dauwpunt in één zin.quote:Op maandag 14 juni 2021 18:10 schreef Dajha het volgende:
Donderdag lijkt de mooiste dag te worden. Weertechnisch gezien dan. Temperatuur kan boven de 35 graden uitkomen, waarbij het dauwpunt boven de 20 graden komt (gfs laat zelfs 22 graden zien).
De cape/lifted index lijkt hoopvol voor stevige onweersbuiendie dan eind van de middag gaan ontstaan.
Op dit moment lijkt vrijdag nog beter te worden betreft terreur buienquote:Op maandag 14 juni 2021 18:10 schreef Dajha het volgende:
Donderdag lijkt de mooiste dag te worden. Weertechnisch gezien dan. Temperatuur kan boven de 35 graden uitkomen, waarbij het dauwpunt boven de 20 graden komt (gfs laat zelfs 22 graden zien).
De cape/lifted index lijkt hoopvol voor stevige onweersbuiendie dan eind van de middag gaan ontstaan.
Volgens GEM in de nacht van vrijdag op zaterdag een neerslagbom voor het oosten van het land.quote:Op maandag 14 juni 2021 18:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op dit moment lijkt vrijdag nog beter te worden betreft terreur buien
Ik hou van extremenquote:Op maandag 14 juni 2021 18:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mooi en 20 graden dauwpunt in één zin.
Jij bent ook niet helemaal lekker
Ik dacht precies hetzelfde!quote:Op maandag 14 juni 2021 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een heerlijke dag! Het lijkt wel vakantie met dat weer! Op het werk na dan.
quote:Op maandag 14 juni 2021 19:13 schreef Dven het volgende:
ben in juni met zo'n straalkacheltje aan het verwarmen om het onder de 70% te krijgen
Gruwelijke natte toestanden daar.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:13 schreef Dven het volgende:
Zo. Morgen wordt de airco in de slaapkamer geïnstalleerd. Niet eens direct zo zeer tegen hitte want warm wordt het daar nooit echt. Maar deze maand wel erachter gekomen dat de RV véél te hoog wordt in dit jaargetijde, zeker nu het een keer extreem vochtig is buitenben in juni met zo'n straalkacheltje aan het verwarmen om het onder de 70% te krijgen
70%? Boh, nasty. Texaanse toestandenquote:Op maandag 14 juni 2021 19:13 schreef Dven het volgende:
Zo. Morgen wordt de airco in de slaapkamer geïnstalleerd. Niet eens direct zo zeer tegen hitte want warm wordt het daar nooit echt. Maar deze maand wel erachter gekomen dat de RV véél te hoog wordt in dit jaargetijde, zeker nu het een keer extreem vochtig is buitenben in juni met zo'n straalkacheltje aan het verwarmen om het onder de 70% te krijgen
Oeh 3000 J/kg.... voorpret!quote:
Hagelstenen als sinaasappels!quote:Op maandag 14 juni 2021 20:29 schreef DemonRage het volgende:
Wie verkoolt ons eerst, de zon of de bliksem?
Hoogste was 79% bij 22 graden. Slaapkamer was gewoon klam. Niet gezond.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
70%? Boh, nasty. Texaanse toestanden
quote:Op maandag 14 juni 2021 20:45 schreef Houtenbeen het volgende:
Zondag wordt ook leuk volgens de nieuwste berekeningen van het Europese weermodel
[ afbeelding ]
40 graden wordt het niet. Wel 38.quote:
Allebei niksquote:Op maandag 14 juni 2021 21:18 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
40 graden wordt het niet. Wel 38.
Als het precies zo blijft en dat grote vlak niet iets omhoog schuift wel jaquote:Op maandag 14 juni 2021 20:45 schreef Houtenbeen het volgende:
Zondag wordt ook leuk volgens de nieuwste berekeningen van het Europese weermodel
[ afbeelding ]
toen het buiten tegen de 18 aan kwam heb ik de airco uitgezet en alles opengegooid.quote:Op maandag 14 juni 2021 21:45 schreef heywoodu het volgende:
Langzamerhand begint het, nu de zon weer verdwijnt, voorzichtig aan weer lekker te worden buiten, en daardoor met de ramen open ook binnen
Nog wel
Gaat niet schuiven. Gaat gewoon veel groter worden.quote:Op maandag 14 juni 2021 21:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als het precies zo blijft en dat grote vlak niet iets omhoog schuift wel ja
Die kans is weer levensgroot jaquote:Op maandag 14 juni 2021 23:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Gaat niet schuiven. Gaat gewoon veel groter worden.
Klopt. Vrijdag heel erg, maar ook donderdagquote:Op dinsdag 15 juni 2021 13:27 schreef THEFXR het volgende:
dus we krijgen een hoge temp en hoge luchtvochtigheid? lekker kan ik weer naar adem happen als een guppie
Bij jou is het dan ook altijd mooi weerquote:Op dinsdag 15 juni 2021 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zie dat niet deze week. Alleen vrijdagochtend een onweersbuitje.
Valt mee joh. Bergen zon daarquote:
En onweer onweer onweer onweer onweerquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie regen regen regen regen regen regen regen regen in de weerapp
Wat tegen onweer?quote:Op dinsdag 15 juni 2021 15:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En onweer onweer onweer onweer onweer
Een stuk meer dan tegen regen, ja.quote:
Inderdaad, niks meer aan doen. Goede temperatuur, wat wolkjes, 's nachts lekker koel.quote:
Neuh. Met jas aan vertrokken vanochtend, want het was bewolkt en fris.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |