SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Aankondiging voor 87 zal zo volgen denk ik.. misschien wel met Janssen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wij, gewone stervelingen, maar denken dat er zich onder hoogopgeleide artsen, virologen enz. geen totale randdebielen bevinden. En toen kwamen Marc van Ranst, Eric Feigl, Zoë Hyde en Co. om de hoek kijken...quote:Op dinsdag 8 juni 2021 08:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Tip jar...
Wat een vreselijke figuren bestaan er toch“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Wat doet Marc van ranst in dat genootschap? De rest is om te kotsen ja, maar van ranst vind ik wel sympathiekquote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wij, gewone stervelingen, maar denken dat er zich onder hoogopgeleide artsen, virologen enz. geen totale randdebielen bevinden. En toen kwamen Marc van Ranst, Eric Feigl, Zoë Hyde en Co. om de hoek kijken...
#WeesGeenWhales![]()
Zelfs als je super intelligent bent, kan je je nog gedragen als een totale randdebiel.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wij, gewone stervelingen, maar denken dat er zich onder hoogopgeleide artsen, virologen enz. geen totale randdebielen bevinden. En toen kwamen Marc van Ranst, Eric Feigl, Zoë Hyde en Co. om de hoek kijken...
Zegt niks.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ben ik het zomaar eens met je eensquote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfs als je super intelligent bent, kan je je nog gedragen als een totale randdebiel.
Zegt niks.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Mijn vrouw heeft de spandoeken al uit de kast gehaald. Schande!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Schijnt dat 1988 vandaag een protest op het museumplein gaat houden.![]()
Ah, oke..quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze gaan geen enkele groep nog standaard Janssen geven, hebben ze een tijdje geleden gezegd.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Trouwens niet helemaal waar. Bij defensie krijgt een maat van me over 2 weken nog janssen (mochten zelf kiezen namelijk en hij was liever na 1 prik klaar). De keuze is er dus soms nog wel.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze gaan geen enkele groep nog standaard Janssen geven, hebben ze een tijdje geleden gezegd.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ja, het is wel beschikbaar als optie. Maar ik bedoel dat ze het niet meer gaan aanbieden als enige keus, zoals ze voorheen hebben gedaan bij bv. de mensen die in 1968 geboren zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Trouwens niet helemaal waar. Bij defensie krijgt een maat van me over 2 weken nog janssen (mochten zelf kiezen namelijk en hij was liever na 1 prik klaar)![]()
Vandaag volgespoten met de 1e prik moderna
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
vaak wordt intelligentie verward met kennisquote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfs als je super intelligent bent, kan je je nog gedragen als een totale randdebiel.
Zegt niks.![]()
Compleet volgepompt!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:56 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag volgespoten met de 1e prik moderna![]()
Intelligente mensen doen wel sneller en beter kennis op uiteraard dan domme mensen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
vaak wordt intelligentie verward met kennis![]()
dus jij woont in Brabant of gebruiken ze dat inmiddels al in meer provincies?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:56 schreef _serial_ het volgende:
Zuid-Hollandquote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus jij woont in Brabant of gebruiken ze dat inmiddels al in meer provincies?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Komen de lepels en vorken al op je af?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:56 schreef _serial_ het volgende:
Bij huisartsen was het al duidelijkquote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Ik zou het gewoon even aankijken voor 2 weken"Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Wel meer. Meppel is vanaf het begin al Moderna-only.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus jij woont in Brabant of gebruiken ze dat inmiddels al in meer provincies?![]()
Utrecht doet al maanden zowel Pfizer als Moderna.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus jij woont in Brabant of gebruiken ze dat inmiddels al in meer provincies?
Op locatie worden mensen at random verdeeld over de verschillende prikken.![]()
Dat was bij mij ook inderdaad.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:01 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Utrecht doet al maanden zowel Pfizer als Moderna.
Op locatie worden mensen at random verdeeld over de verschillende prikken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Klap in het gezicht van Boy van Poppel, Joeri Verlinden, Domien Verschuuren, Tim Hofman en vele anderenquote:![]()
Frieslandquote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus jij woont in Brabant of gebruiken ze dat inmiddels al in meer provincies?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Ik hoop dat iedereen gewoon de keuze krijgt om Janssen te pakken; toch wel mn voorkeur.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Trouwens niet helemaal waar. Bij defensie krijgt een maat van me over 2 weken nog janssen (mochten zelf kiezen namelijk en hij was liever na 1 prik klaar). De keuze is er dus soms nog wel.![]()
Ik ben net in de supermarkt geweest en hing opeens vol spinazie nadat ik door de groentenafdeling was gelopen!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Komen de lepels en vorken al op je af?AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Ik zou het sowieso vragen op het moment dat je de afspraak maakt. Via de website zal dat wel niet kunnen, maar als je belt wel.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat iedereen gewoon de keuze krijgt om Janssen te pakken; toch wel mn voorkeur.![]()
Best lullig, ben je eindelijk gevaccineerd en dan ga je dood op een Final Destination manier als je de keukenla opent.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Komen de lepels en vorken al op je af?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ja, altijd. Er wordt in Nederland niet gemixt.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:07 schreef Gia het volgende:
Krijg je trouwens bij de tweede prik hetzelfde als bij de eerste?
Pfizer/moderna?![]()
Is wel de bedoeling.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:07 schreef Gia het volgende:
Krijg je trouwens bij de tweede prik hetzelfde als bij de eerste?
Pfizer/moderna?![]()
2 maanden lang geen afspraken behalve 1 hele belangrijke morgen, precies op het moment dat mijn jaartal komtHad het niet 'beter' kunnen plannen als ik het express had gedaan. Ik wil om 11:30 op die inlogknop rammen
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Pareltjequote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van Boy van Poppel, Joeri Verlinden, Domien Verschuuren, Tim Hofman en vele anderenWind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Werkt toch pas vanaf 12 uur in de praktijkquote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
2 maanden lang geen afspraken behalve 1 hele belangrijke morgen, precies op het moment dat mijn jaartal komtHad het niet 'beter' kunnen plannen als ik het express had gedaan. Ik wil om 11:30 op die inlogknop rammen
Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Ja, dat kan ik altijd proberen inderdaad, bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou het sowieso vragen op het moment dat je de afspraak maakt. Via de website zal dat wel niet kunnen, maar als je belt wel.![]()
Net als ikquote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Werkt toch pas vanaf 12 uur in de praktijk![]()
![]()
Vanaf 12u werken, 12.15 tot 13.15 lunch, daarna tot 14.30 aanwezig. 14.30 tot 15.00 werken, dan dipje voor einde dag? Klinkt als de Franse methodequote:![]()
![]()
De afspraak is om 12 uur, dat maakt het nog erger, want ik verwachtte dat idd.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Werkt toch pas vanaf 12 uur in de praktijkOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Bellen om half 12 en zeggen dat je het online probeerde, maar dat het niet werkte.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De afspraak is om 12 uur, dat maakt het nog erger, want ik verwachtte dat idd.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Say what?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:20 schreef maan_man het volgende:
1986, vandaag gevaccineerd met de Rolls-Royce onder de vaccins: Comirnaty.![]()
Uiteindelijk is het ook niet zo'n big deal. Het is vooral dat ik de afgelopen maanden letterlijk geen belangrijke afspraken had, en dan de 2 dingen die ik moet doen precies op dezelfde dag en tijd vallenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:21 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Bellen om half 12 en zeggen dat je het online probeerde, maar dat het niet werkte.Dat soort dingetjes erger ik me gewoon aan soms
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Comirnaty. Ik vind dat Pfizer zo'n raar gedoe. Jij zegt toch ook ik was mijn haren met Andrélon en niet ik was mijn haren met Unilever (de producent).quote:![]()
Planten ze bij de eerste prik eigenlijk al een stempel in je gele boekje of is t alleen nuttig om die bij de tweede prik mee te nemen?![]()
Je hebt helemaal gelijk maar tot jouw post wist ik, ja ik schaam mij diep, niet wat de handelsnaam van het Pfizer vaccin wasquote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
Comirnaty. Ik vind dat Pfizer zo'n raar gedoe. Jij zegt toch ook ik was mijn haren met Andrélon en niet ik was mijn haren met Unilever (de producent).![]()
![]()
Sowieso natuurlijk een break om 15.15 voor de cijfersquote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanaf 12u werken, 12.15 tot 13.15 lunch, daarna tot 14.30 aanwezig. 14.30 tot 15.00 werken, dan dipje voor einde dag? Klinkt als de Franse methode![]()
![]()
Het staat ook zo op de registratiekaart die je van de GGD krijgt. Heel Pfizer of BioNTech wordt niet genoemd.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk maar tot jouw post wist ik, ja ik schaam mij diep, niet wat de handelsnaam van het Pfizer vaccin was![]()
Die krijg ik vrijdag pasquote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het staat ook zo op de registratiekaart die je van de GGD krijgt. Heel Pfizer of BioNTech wordt niet genoemd.![]()
![]()
Same.... Meh.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:30 schreef BillDauterive het volgende:
U kunt online geen afspraak maken
Kijk hier voor meer informatie
Lekker begin![]()
Op de mailbevestiging staat het wel gewoon genoemd.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het staat ook zo op de registratiekaart die je van de GGD krijgt. Heel Pfizer of BioNTech wordt niet genoemd.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Klopt, maar dat is niet echt handig. Toen ik met mijn opa was en hij moest een kwartiertje wachten zat daar ook zo'n man zijn papieren te lezen. Hij iemand erbij roepen: "wat staat hier eigenlijk, wat heb ik gekregen?" "Dat is Pfizer meneer." "Maar dat staat er niet." "Maar dat is het wel" "Waarom staat het er dan niet?".....quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan ben je nu voorbereid. Dat je niet denkt dat je een of ander B-merk discountvaccin krijgt![]()
Incognito doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:30 schreef BillDauterive het volgende:
U kunt online geen afspraak maken
Kijk hier voor meer informatie
Lekker begin![]()
Ja, dat is ook raar. Ik snap ook niet dat ze er niet even Pfizer/BioNTech bijzetten.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is niet echt handig. Toen ik met mijn opa was en hij moest een kwartiertje wachten zat daar ook zo'n man zijn papieren te lezen. Hij iemand erbij roepen: "wat staat hier eigenlijk, wat heb ik gekregen?" "Dat is Pfizer meneer." "Maar dat staat er niet." "Maar dat is het wel" "Waarom staat het er dan niet?".....![]()
Meteen om iets over half 12 gebeld en zonder wachtrij een afspraak kunnen maken. 21 juni de eerste prik en 26 juli de tweede.
Dank je wel Steven voor deze tip:quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:21 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Bellen om half 12 en zeggen dat je het online probeerde, maar dat het niet werkte.![]()
Mijn vriendin probeerde gisteren een afspraak te maken. Via internet meerdere malen geprobeerd maar kreeg nooit een optie in de eigen stad. Andere locatie op 18-25 juni afhankelijk van het moment van kijken. Alle postcodes geprobeerd in de regio maar niks hier.
Net gebeld werd een paar seconden opgenomen en kan de 19e terecht in de eigen woonplaats. Toch apart.
Hoorde ook van iemand die later kan voor prik 1 en eerder voor 2, daardoor 8 dagen minder tussen de prikken.![]()
Poeh, wat een achtbaan van emoties moet dat geweest zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:48 schreef -0- het volgende:
Mijn vriendin probeerde gisteren een afspraak te maken. Via internet meerdere malen geprobeerd maar kreeg nooit een optie in de eigen stad. Andere locatie op 18-25 juni afhankelijk van het moment van kijken. Alle postcodes geprobeerd in de regio maar niks hier.
Net gebeld werd een paar seconden opgenomen en kan de 19e terecht in de eigen woonplaats. Toch apart.
Hoorde ook van iemand die later kan voor prik 1 en eerder voor 2, daardoor 8 dagen minder tussen de prikken.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')![]()
Dat is binnen twee weken. Netjes toch?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:03 schreef Piles het volgende:
Meh, 21 juni pas eerste mogelijkheid rondom Utrecht![]()
Aliexpress D:quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan ben je nu voorbereid. Dat je niet denkt dat je een of ander B-merk discountvaccin krijgt#WeesGeenWhales![]()
Ik heb sowieso een goed excuus om nog even te wachten.
Voor een operatie mag je geen vaccinatie krijgen, ik wacht al maanden op die operatie.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')![]()
Heb uiteindelijk maar gebeld, 23 juni jaarbeurs... Mn opties online waren 25 juni of later, in houten/driebergen/zeist.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:03 schreef Piles het volgende:
Meh, 21 juni pas eerste mogelijkheid rondom Utrecht![]()
Bij de GGD hebben ze gewoon de namen die wij ook gebruiken aan de muur hangen bij de hokjes. Pfizer/BioNTech of Moderna etc als namen erbij staan. Op de kaart staat dan Corminaty, maar er wordt op allerlei plekken gesproken over "Een vaccin van Pfizer/BioNTech"quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het staat ook zo op de registratiekaart die je van de GGD krijgt. Heel Pfizer of BioNTech wordt niet genoemd.![]()
Afspraak staat: 24 juni en 29 juli hier om de hoek![]()
![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Van Ranst is een ordinaire schreeuwlelijk en ruzietrapper, waarom zou je in vredesnaam zo kinderachtig constant heibel moeten trappen op sociale media?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:29 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat doet Marc van ranst in dat genootschap? De rest is om te kotsen ja, maar van ranst vind ik wel sympathiek“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik moet naar de endodontoloog, mag dat wel? Beetje lokaal prikken kan geen kwaad toch.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik heb sowieso een goed excuus om nog even te wachten.
Voor een operatie mag je geen vaccinatie krijgen, ik wacht al maanden op die operatie.![]()
Ga dan inderdaad gewoon met een machinegeweer in de struiken liggen. Da's veel beter. Dan worden er zelfs complete marsen voor je georganiseerd.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Van Ranst is een ordinaire schreeuwlelijk en ruzietrapper, waarom zou je in vredesnaam zo kinderachtig constant heibel moeten trappen op sociale media?Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
17 juni is het zo ver overigenswel al een weekje geleden ofzo de afspraak gemaakt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Oneerlijk dit hoor, later een afspraak maken maar wel eerder aan de beurt dus.quote:
Misschien kunnen we daar ook weer 3 dagen over janken.
Oh, zie je edit nu pas. Daar gaat mijn post.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2021 12:51:17 ]![]()
Waarom niet? Ik heb hem liever vandaag dan morgen.quote:
Edit: heb je nou gewoon je eigen post verwijderd ja?![]()
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Kreeg zojuist zelfs een uitnodiging per brief binnen vanuit het RIVM voor het maken van een afspraak. In de brief wordt letterlijk toegegeven dat je 1 tot 3 dagen ziek kunt worden, een scenario dat ik vrees. Ik vraag me af hoe de bijwerkingen van coronavaccinatie zich verhouden met een DKTP-prik. Dat laatste kreeg ik (denk ik?) in 1994 maar kan me geen bijwerkingen herinneren.![]()
Sorry, ik verwarde je met een andere userquote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb hem liever vandaag dan morgen.![]()
Ja, usericons zetten me ook geregeld op het verkeerde beenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Sorry, ik verwarde je met een andere user![]()
![]()
Het is wat lamlendig voelen hè, je krijgt geen polio of zo. De meeste mensen die ik ken hadden nergens last van, behalve diegenen die al ongezond waren. Die lagen dan een dag of twee op bed. Ook niet het einde van de wereld.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:51 schreef MissionPhailed het volgende:
Kreeg zojuist zelfs een uitnodiging per brief binnen vanuit het RIVM voor het maken van een afspraak. In de brief wordt letterlijk toegegeven dat je 1 tot 3 dagen ziek kunt worden, een scenario dat ik vrees. Ik vraag me af hoe de bijwerkingen van coronavaccinatie zich verhouden met een DKTP-prik. Dat laatste kreeg ik (denk ik?) in 1994 maar kan me geen bijwerkingen herinneren.![]()
Ik heb nou eenmaal vrij veel groupies.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:52 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ja, usericons zetten me ook geregeld op het verkeerde beenAlle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Je niet als een totale idioot gedragen en als een klein kind op twitter tekeer gaan zou ook nog een optie kunnen zijn...quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ga dan inderdaad gewoon met een machinegeweer in de struiken liggen. Da's veel beter. Dan worden er zelfs complete marsen voor je georganiseerd.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Rare is dat die vent als-ie op de radio is heel normaal overkomt en vooral uitstraalt dat we niet te ver moeten doorslaan. Maar achter z'n toetsenbord slaat dat nogal om.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Van Ranst is een ordinaire schreeuwlelijk en ruzietrapper, waarom zou je in vredesnaam zo kinderachtig constant heibel moeten trappen op sociale media?![]()
Zoals de meesten op social mediaquote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Rare is dat die vent als-ie op de radio is heel normaal overkomt en vooral uitstraalt dat we niet te ver moeten doorslaan. Maar achter z'n toetsenbord slaat dat nogal om.![]()
![]()
Kun je meteen door naar de kroeg.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:42 schreef Jor_Dii het volgende:
![]()
![]()
En lekker naar Benidorm met z'n vaccinatie paspoortquote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kun je meteen door naar de kroeg.![]()
![]()
Hallo!!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En lekker naar Benidorm met z'n vaccinatie paspoort
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gisteren mijn uitnodiging op de bustoch een goed gevoel zo'n uitnodiging drie weken na de eerste prik
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Jij communiceert nog per post en telefax?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Gisteren mijn uitnodiging op de bustoch een goed gevoel zo'n uitnodiging drie weken na de eerste prik
![]()
Nou je het zegt; m'n vrouw uit 1981 heeft ergens in mei al een prik gehad (vanuit werkgever), en geen brief nog gezien. Zouden ze toch dan ergens die prikken eruit filteren?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik ben ook uit 81 en kreeg hem gisterenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nou je het zegt; m'n vrouw uit 1981 heeft ergens in mei al een prik gehad (vanuit werkgever), en geen brief nog gezien. Zouden ze toch dan ergens die prikken eruit filteren?en ben ook via mijn werkgever gevaccineerd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Ok, dan zou het idd nog kunnen komenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben ook uit 81 en kreeg hem gisterenen ben ook via mijn werkgever gevaccineerd
thanks
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Wij hebben gewoon exact dezelfde datumquote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:42 schreef Jor_Dii het volgende:
![]()
![]()
![]()
Op dit moment is dat een kans van rond de 2 - 5%quote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:43 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon exact dezelfde datum
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En we dalen nog steeds door.
Instroom IC 3, de laatste keer dat dat zo was zal van augustus 2020 begin september zijn geweest.
Negen maanden terug al weer.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Instroom van 3... Dat is de laagste drempelwaarde... wow...quote:
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Wat voor redenen zou Erno nu gaan verzinnen om versoepelingen uit te stellen?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Instroom van 3... Dat is de laagste drempelwaarde... wow...![]()
![]()
16 september.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:02 schreef OProg het volgende:
En we dalen nog steeds door.
Instroom IC 3, de laatste keer dat dat zo was zal van augustus 2020 begin september zijn geweest.
Negen maanden terug al weer.Géén kloon van tvlxd!![]()
Verschil is wel dat we toen in een opwaartse trend zaten. Ik denk dat je beter kunt kijken naar dezelfde periode vorig jaar, toen we in een vergelijkbare situatie zaten. Dan zie je dat er voor het eerst maar 3 IC-opnames waren op 5 mei, dus we lopen ongeveer een maand achter op de daling van vorig jaar.quote:![]()
Graag ja. Las ik nou gisteren ergens dat ze in België stoppen met de kapjes, of heb ik dat verzonnen?quote:Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
We lopen, toevallig, ook een maand achter met goed weer t.o.v. vorig jaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verschil is wel dat we toen in een opwaartse trend zaten. Ik denk dat je beter kunt kijken naar dezelfde periode vorig jaar, toen we in een vergelijkbare situatie zaten. Dan zie je dat er voor het eerst maar 3 IC-opnames waren op 5 mei, dus we lopen ongeveer een maand achter op de daling van vorig jaar.![]()
Weet jij waarom dit best wel fors afwijkt van NICE? Zeker op de kliniek?quote:stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
Hoe wil je een golf krijgen in een land waar (als iedereen die zegt een vaccinatie te willen dat ook heeft gedaan) 84% van de volwassenen gevaccineerd is?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:08 schreef groenen het volgende:
[..]
Nog even afwachten of golf 4 niet komt in september.![]()
Waarom zou je iet dat werkt weg doen als het nog niet helemaal voorbij is?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd om die kappen en plexi schermen ritueel te verbranden.![]()
quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Poeh, wat een achtbaan van emoties moet dat geweest zijn.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom zou je iet dat werkt weg doen als het nog niet helemaal voorbij is?![]()
De bloei in mijn tuin loopt ook een maand achter.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:09 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
We lopen, toevallig, ook een maand achter met goed weer t.o.v. vorig jaar.![]()
Is dat niet een beetje de wereld op zijn kop?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom zou je iet dat werkt weg doen als het nog niet helemaal voorbij is?
Er is door het RIVM bijna een jaar gezegd dat mondkapjes niet helpen. Toen zijn ze op een gegeven moment overstag gegaan en zijn ze verplicht geworden.
De vraag is dan, waarom zou je iets houden wat niet werkt terwijl alles omlaag gaat?![]()
"Voortschrijdend inzicht"quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje de wereld op zijn kop?
Er is door het RIVM bijna een jaar gezegd dat mondkapjes niet helpen. Toen zijn ze op een gegeven moment overstag gegaan en zijn ze verplicht geworden.
De vraag is dan, waarom zou je iets houden wat niet werkt terwijl alles omlaag gaat?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ja ik merk ook dat ik behoefte heb aan dat soort symbolen. Een fuck corona party, groepsknuffelen, ritueel verbranden van schermen en mondkapjes.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd om die kappen en plexi schermen ritueel te verbranden.
Hoe achterlijk dat in essentie ook is. Waarschijnlijk heeft zo'n hele periode toch meer impact dan je denkt.blablablabla![]()
Klinkt een beetje als een tienermeisje dat net gedumpt is door haar vriendje ofzo. Over twee weken ben je het allemaal weer vergeten joh, life goes on. Geen zorgenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik merk ook dat ik behoefte heb aan dat soort symbolen. Een fuck corona party, groepsknuffelen, ritueel verbranden van schermen en mondkapjes.
Hoe achterlijk dat in essentie ook is. Waarschijnlijk heeft zo'n hele periode toch meer impact dan je denkt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Iets met Duitsland, vermoedelijk?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat voor redenen zou Erno nu gaan verzinnen om versoepelingen uit te stellen?![]()
![]()
In Brussel, en dat gaat over buiten.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:09 schreef josja het volgende:
[..]
Graag ja. Las ik nou gisteren ergens dat ze in België stoppen met de kapjes, of heb ik dat verzonnen?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/07/coronablog-7-juni-2021/quote:De Brusselse Gewestelijke Veiligheidsraad heeft maandagmiddag beslist de algemene mondmaskerplicht in het gewest vanaf woensdag af te schaffen Zo meldden verschillende burgermeesters na afloop van het overleg.
"De vaccinatie gaat goed vooruit en de cijfers dalen.Vanaf 9 juni zal het dus niet meer verplicht zijn om een mondmasker te dragen in de buitenlucht, behalve in drukke winkelstraten. We vragen iedereen om voorzichtig en verantwoordelijk te blijven", schrijft de Brusselse burgemeester Philippe Close op Twitter.AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Ik neem het RIVM niet serieus, zeker niet bij monde van Narcist van Dissel.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje de wereld op zijn kop?
De vraag is dan, waarom zou je iets houden wat niet werkt terwijl alles omlaag gaat?
Ik baseer me dan liever op het RKI.
Denk bijvoorbeeld ook aerosolen, zolang heeft RIVM aangegeven dat dat geen bewezen rol speelt. Daardoor in Nederlandse beleid ook nauwelijks aandacht voor ventilatie geweest.
Wat betreft mondkapjes. Daarvan is recent nog een groot onderzoek gepubliceerd dat zelfs niet medische mondkapjes wel degelijk een invloed hebben op reduceren van verspreiding.![]()
Sowieso beetje absurd om zo'n ding buiten te dragen imho.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:26 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
In Brussel, en dat gaat over buiten.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/07/coronablog-7-juni-2021/
[..]![]()
Je weet helemaal niet wat ik allemaal heb moeten doormaken qua coronastress dus donder lekker een eind op met je debiele vergelijkingen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als een tienermeisje dat net gedumpt is door haar vriendje ofzo. Over twee weken ben je het allemaal weer vergeten joh, life goes on. Geen zorgenblablablabla![]()
Ik heb dat niet zo, maar ik wil het er het liefst gewoon nooit meer over hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik merk ook dat ik behoefte heb aan dat soort symbolen. Een fuck corona party, groepsknuffelen, ritueel verbranden van schermen en mondkapjes.
Hoe achterlijk dat in essentie ook is. Waarschijnlijk heeft zo'n hele periode toch meer impact dan je denkt.![]()
Wat is dat toch? Er zijn er hier een aantal die alles wat Nederlands is slecht vinden en liever naar specifiek het RKI kijken? Is dat een nieuwe vorm van zelfkastijding oid?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik neem het RIVM niet serieus, zeker niet bij monde van Narcist van Dissel.
Ik baseer me dan liever op het RKI.
Denk bijvoorbeeld ook aerosolen, zolang heeft RIVM aangegeven dat dat geen bewezen rol speelt. Daardoor in Nederlandse beleid ook nauwelijks aandacht voor ventilatie geweest.
Wat betreft mondkapjes. Daarvan is recent nog een groot onderzoek gepubliceerd dat zelfs niet medische mondkapjes wel degelijk een invloed hebben op reduceren van verspreiding.![]()
Buiten, juist. Met één op de duizend besmettingen buiten. Ik heb het te doen met de Belgen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:26 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
In Brussel, en dat gaat over buiten.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/07/coronablog-7-juni-2021/
[..]I'll give you something to do![]()
Ik ben echt niet zo extreem als Erno, maar ik vind het eigenlijk wel verstandig dat de komende versoepelingen pas aan het eind van de maand zijn. Heel veel dingen kunnen alweer, vind het wel verstandig om nu niet teveel te versoepelen in korte tijd.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat voor redenen zou Erno nu gaan verzinnen om versoepelingen uit te stellen?![]()
Dat is de opmerking van een geprivilegieerd iemand die niet hoeft te kiezen. Die luxe hebben we hier niet.quote:![]()
Die mondkapjes binnen moet gewoon een advies worden.
We moeten weer terug naar normaal en daar horen mondkapjes niet bij in dit land.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
COR / Duitsland: voorbeeldland voor velen door het succesvolle indambeleidquote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is dat toch? Er zijn er hier een aantal die alles wat Nederlands is slecht vinden en liever naar specifiek het RKI kijken? Is dat een nieuwe vorm van zelfkastijding oid?
#Neverforget.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Que? Waar heb jij het in godsnaam over, er is meer dan een factor in het spel voor de daling van cijfers, dat heeft geen fuck met privilege te maken.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat is de opmerking van een geprivilegieerd iemand die niet hoeft te kiezen. Die luxe hebben we hier niet.
Enne..,mijn privilege is dat ik in een risico groep zit en nog niet gevaccineerd ben, nou, wat een privilege....
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2021 14:32:04 ]![]()
Nou het is wel een goede testcase om nu met zoveel vaccinaties en toch nog wat corona te kijken hoe het loopt. Dan heb je een beetje een idee hoe het wellicht in het najaar gaat lopen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben echt niet zo extreem als Erno, maar ik vind het eigenlijk wel verstandig dat de komende versoepelingen pas aan het eind van de maand zijn. Heel veel dingen kunnen alweer, vind het wel verstandig om nu niet teveel te versoepelen in korte tijd.
Daarbij zijn de ziekenhuizen bijna leeg, en dat was de graadmeter.blablablabla![]()
Voortschrijdend inzicht leert dat loslaten want yolo het is nu effe lekker laag je weer terug bij af brengt. Kijk gerust even naar hoe men in de UK de voorbije twee weken geleefd heeft.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, dat kun je ook gebruiken om ze af te schaffen.
Maar het kan zijn dat je een groot liefhebber van de jojo bent natuurlijk."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dat zeg ik, komt allemaal wel goed lieve knulquote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet wat ik allemaal heb moeten doormaken qua coronastress dus donder lekker een eind op met je debiele vergelijkingen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Geen idee of een plaatselijke verdoving ook een issue is, het gaat bij mij om de volledige narcose.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik moet naar de endodontoloog, mag dat wel? Beetje lokaal prikken kan geen kwaad toch.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
Forum Opties Forumhop: Hop naar: