Ok, dan zou het idd nog kunnen komenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben ook uit 81 en kreeg hem gisterenen ben ook via mijn werkgever gevaccineerd
Wij hebben gewoon exact dezelfde datumquote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Afspraak staat: 24 juni en 29 juli hier om de hoek![]()
![]()
Op dit moment is dat een kans van rond de 2 - 5%quote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:43 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon exact dezelfde datum
Instroom van 3... Dat is de laagste drempelwaarde... wow...quote:
Wat voor redenen zou Erno nu gaan verzinnen om versoepelingen uit te stellen?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Instroom van 3... Dat is de laagste drempelwaarde... wow...
16 september.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:02 schreef OProg het volgende:
En we dalen nog steeds door.
Instroom IC 3, de laatste keer dat dat zo was zal van augustus 2020 begin september zijn geweest.
Negen maanden terug al weer.
Verschil is wel dat we toen in een opwaartse trend zaten. Ik denk dat je beter kunt kijken naar dezelfde periode vorig jaar, toen we in een vergelijkbare situatie zaten. Dan zie je dat er voor het eerst maar 3 IC-opnames waren op 5 mei, dus we lopen ongeveer een maand achter op de daling van vorig jaar.quote:
Graag ja. Las ik nou gisteren ergens dat ze in België stoppen met de kapjes, of heb ik dat verzonnen?quote:
We lopen, toevallig, ook een maand achter met goed weer t.o.v. vorig jaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verschil is wel dat we toen in een opwaartse trend zaten. Ik denk dat je beter kunt kijken naar dezelfde periode vorig jaar, toen we in een vergelijkbare situatie zaten. Dan zie je dat er voor het eerst maar 3 IC-opnames waren op 5 mei, dus we lopen ongeveer een maand achter op de daling van vorig jaar.
Weet jij waarom dit best wel fors afwijkt van NICE? Zeker op de kliniek?quote:
Hoe wil je een golf krijgen in een land waar (als iedereen die zegt een vaccinatie te willen dat ook heeft gedaan) 84% van de volwassenen gevaccineerd is?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:08 schreef groenen het volgende:
[..]
Nog even afwachten of golf 4 niet komt in september.
Waarom zou je iet dat werkt weg doen als het nog niet helemaal voorbij is?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd om die kappen en plexi schermen ritueel te verbranden.
quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Poeh, wat een achtbaan van emoties moet dat geweest zijn.
Gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom zou je iet dat werkt weg doen als het nog niet helemaal voorbij is?
De bloei in mijn tuin loopt ook een maand achter.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:09 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
We lopen, toevallig, ook een maand achter met goed weer t.o.v. vorig jaar.
Is dat niet een beetje de wereld op zijn kop?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom zou je iet dat werkt weg doen als het nog niet helemaal voorbij is?
"Voortschrijdend inzicht"quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje de wereld op zijn kop?
Er is door het RIVM bijna een jaar gezegd dat mondkapjes niet helpen. Toen zijn ze op een gegeven moment overstag gegaan en zijn ze verplicht geworden.
De vraag is dan, waarom zou je iets houden wat niet werkt terwijl alles omlaag gaat?
Ja ik merk ook dat ik behoefte heb aan dat soort symbolen. Een fuck corona party, groepsknuffelen, ritueel verbranden van schermen en mondkapjes.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd om die kappen en plexi schermen ritueel te verbranden.
Klinkt een beetje als een tienermeisje dat net gedumpt is door haar vriendje ofzo. Over twee weken ben je het allemaal weer vergeten joh, life goes on. Geen zorgenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik merk ook dat ik behoefte heb aan dat soort symbolen. Een fuck corona party, groepsknuffelen, ritueel verbranden van schermen en mondkapjes.
Hoe achterlijk dat in essentie ook is. Waarschijnlijk heeft zo'n hele periode toch meer impact dan je denkt.
Iets met Duitsland, vermoedelijk?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat voor redenen zou Erno nu gaan verzinnen om versoepelingen uit te stellen?
In Brussel, en dat gaat over buiten.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:09 schreef josja het volgende:
[..]
Graag ja. Las ik nou gisteren ergens dat ze in België stoppen met de kapjes, of heb ik dat verzonnen?
quote:De Brusselse Gewestelijke Veiligheidsraad heeft maandagmiddag beslist de algemene mondmaskerplicht in het gewest vanaf woensdag af te schaffen Zo meldden verschillende burgermeesters na afloop van het overleg.
"De vaccinatie gaat goed vooruit en de cijfers dalen.Vanaf 9 juni zal het dus niet meer verplicht zijn om een mondmasker te dragen in de buitenlucht, behalve in drukke winkelstraten. We vragen iedereen om voorzichtig en verantwoordelijk te blijven", schrijft de Brusselse burgemeester Philippe Close op Twitter.
Ik neem het RIVM niet serieus, zeker niet bij monde van Narcist van Dissel.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje de wereld op zijn kop?
Er is door het RIVM bijna een jaar gezegd dat mondkapjes niet helpen. Toen zijn ze op een gegeven moment overstag gegaan en zijn ze verplicht geworden.
De vraag is dan, waarom zou je iets houden wat niet werkt terwijl alles omlaag gaat?
Sowieso beetje absurd om zo'n ding buiten te dragen imho.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:26 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
In Brussel, en dat gaat over buiten.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/07/coronablog-7-juni-2021/
[..]
Je weet helemaal niet wat ik allemaal heb moeten doormaken qua coronastress dus donder lekker een eind op met je debiele vergelijkingen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als een tienermeisje dat net gedumpt is door haar vriendje ofzo. Over twee weken ben je het allemaal weer vergeten joh, life goes on. Geen zorgen
Ik heb dat niet zo, maar ik wil het er het liefst gewoon nooit meer over hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik merk ook dat ik behoefte heb aan dat soort symbolen. Een fuck corona party, groepsknuffelen, ritueel verbranden van schermen en mondkapjes.
Hoe achterlijk dat in essentie ook is. Waarschijnlijk heeft zo'n hele periode toch meer impact dan je denkt.
Wat is dat toch? Er zijn er hier een aantal die alles wat Nederlands is slecht vinden en liever naar specifiek het RKI kijken? Is dat een nieuwe vorm van zelfkastijding oid?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik neem het RIVM niet serieus, zeker niet bij monde van Narcist van Dissel.
Ik baseer me dan liever op het RKI.
Denk bijvoorbeeld ook aerosolen, zolang heeft RIVM aangegeven dat dat geen bewezen rol speelt. Daardoor in Nederlandse beleid ook nauwelijks aandacht voor ventilatie geweest.
Wat betreft mondkapjes. Daarvan is recent nog een groot onderzoek gepubliceerd dat zelfs niet medische mondkapjes wel degelijk een invloed hebben op reduceren van verspreiding.
Buiten, juist. Met één op de duizend besmettingen buiten. Ik heb het te doen met de Belgen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:26 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
In Brussel, en dat gaat over buiten.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/07/coronablog-7-juni-2021/
[..]
Ik ben echt niet zo extreem als Erno, maar ik vind het eigenlijk wel verstandig dat de komende versoepelingen pas aan het eind van de maand zijn. Heel veel dingen kunnen alweer, vind het wel verstandig om nu niet teveel te versoepelen in korte tijd.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat voor redenen zou Erno nu gaan verzinnen om versoepelingen uit te stellen?
Dat is de opmerking van een geprivilegieerd iemand die niet hoeft te kiezen. Die luxe hebben we hier niet.quote:
COR / Duitsland: voorbeeldland voor velen door het succesvolle indambeleidquote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is dat toch? Er zijn er hier een aantal die alles wat Nederlands is slecht vinden en liever naar specifiek het RKI kijken? Is dat een nieuwe vorm van zelfkastijding oid?
Que? Waar heb jij het in godsnaam over, er is meer dan een factor in het spel voor de daling van cijfers, dat heeft geen fuck met privilege te maken.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat is de opmerking van een geprivilegieerd iemand die niet hoeft te kiezen. Die luxe hebben we hier niet.
Nou het is wel een goede testcase om nu met zoveel vaccinaties en toch nog wat corona te kijken hoe het loopt. Dan heb je een beetje een idee hoe het wellicht in het najaar gaat lopen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben echt niet zo extreem als Erno, maar ik vind het eigenlijk wel verstandig dat de komende versoepelingen pas aan het eind van de maand zijn. Heel veel dingen kunnen alweer, vind het wel verstandig om nu niet teveel te versoepelen in korte tijd.
Voortschrijdend inzicht leert dat loslaten want yolo het is nu effe lekker laag je weer terug bij af brengt. Kijk gerust even naar hoe men in de UK de voorbije twee weken geleefd heeft.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, dat kun je ook gebruiken om ze af te schaffen.
Dat zeg ik, komt allemaal wel goed lieve knulquote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet wat ik allemaal heb moeten doormaken qua coronastress dus donder lekker een eind op met je debiele vergelijkingen.
Geen idee of een plaatselijke verdoving ook een issue is, het gaat bij mij om de volledige narcose.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik moet naar de endodontoloog, mag dat wel? Beetje lokaal prikken kan geen kwaad toch.
Iedereen heeft zijn eigen verwerkingsproces natuurlijk. En anderen nemen het leven niet te serieus en gaan gewoon weer verder.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dat niet zo, maar ik wil het er het liefst gewoon nooit meer over hebben.
Niet raar bedoeld maar dit klinkt vooral als onderbuik. Er moeten zulke ontzettende rare - in mijn ogen onmogelijke - dingen gebeuren wil de dalende trend zich niet voortzetten. Die (IC-)opnamecijfers kelderen zo hard, de flash crash is er niets bij.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben echt niet zo extreem als Erno, maar ik vind het eigenlijk wel verstandig dat de komende versoepelingen pas aan het eind van de maand zijn. Heel veel dingen kunnen alweer, vind het wel verstandig om nu niet teveel te versoepelen in korte tijd.
Die testcase hebben we al aan de andere kant van de Noordzee, en hoewel het daar niet op een ramp uitloopt zijn de resultaten ook niet heel erg bevorderlijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou het is wel een goede testcase om nu met zoveel vaccinaties en toch nog wat corona te kijken hoe het loopt. Dan heb je een beetje een idee hoe het wellicht in het najaar gaat lopen.
Daarbij zijn de ziekenhuizen bijna leeg, en dat was de graadmeter.
Nee, realisme. Ik had altijd een behoorlijk vertrouwen in Nederlandse instanties, maar het RIVM is stuitend incompetent. "Carnaval vier je in kleine groepjes" was nog wel grappig. Maar daarna excelleerde het RIVM vooral het zichzelf halsstarrig vast te houden aan oude denkbeelden/onderzoeken, waarbij voortschrijdend inzicht echt een taboe leek. Dat laatste lijkt me wel inherent aan de karakteristiek van hun directeur overigens.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is dat toch? Er zijn er hier een aantal die alles wat Nederlands is slecht vinden en liever naar specifiek het RKI kijken? Is dat een nieuwe vorm van zelfkastijding oid?
Ik vind dat het nu ook al wel een testcase is though. Vrij veel versoepelingen alweer; hell, de middelbare scholen zijn zelfs volledig open voor het eerst in zeer lange tijd. Als we blijven dalen met al die versoepelingen dan komt het wel goed.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou het is wel een goede testcase om nu met zoveel vaccinaties en toch nog wat corona te kijken hoe het loopt. Dan heb je een beetje een idee hoe het wellicht in het najaar gaat lopen.
Daarbij zijn de ziekenhuizen bijna leeg, en dat was de graadmeter.
Wat is er gebeurd in het VK dan?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht leert dat loslaten want yolo het is nu effe lekker laag je weer terug bij af brengt. Kijk gerust even naar hoe men in de UK de voorbije twee weken geleefd heeft.
Maar het kan zijn dat je een groot liefhebber van de jojo bent natuurlijk.
Maarja dan krijg je hier straks die Indiase variant of een of andere walgelijke variant in het najaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die testcase hebben we al aan de andere kant van de Noordzee, en hoewel het daar niet op een ramp uitloopt zijn de resultaten ook niet heel erg bevorderlijk.
Je weet dat je mondkapje draagt om je medeburger te beschermen, niet je zelf?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:29 schreef DonDruiper het volgende:
Die mondkapjes binnen moet gewoon een advies worden.
Satire of..?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je weet dat je mondkapje draagt om je medeburger te beschermen, niet je zelf?
Bij een advies lijden welwillende sociale burgers dus onder minder sociale mensen die te beroerd zijn iets voor hun medemens over te hebben.
Jaa je bedoelt de Delta variant toch?quote:
Voortschrijdend inzicht leert dat zaken die geen zin hebben je beter mee kunt stoppen. Als ze de afgelopen tijd geen verschil hebben gemaakt gaan ze dat in de toekomst ook niet doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht leert dat loslaten want yolo het is nu effe lekker laag je weer terug bij af brengt. Kijk gerust even naar hoe men in de UK de voorbije twee weken geleefd heeft.
Maar het kan zijn dat je een groot liefhebber van de jojo bent natuurlijk.
Als je benauwd bent dat je op doorstroomlocaties besmet gaat worden door een willekeurige persoon zonder mondkapje dan zou ik vooral heel hard niet de deur uit gaan. Lijkt me het beste voor iedereen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Bij een advies lijden welwillende sociale burgers dus onder minder sociale mensen die te beroerd zijn iets voor hun medemens over te hebben.
Ik denk voor direct toch het mooie weer. Zagen we vorig jaar ook. Geen opleving vanaf september gaat aan het vaccineren liggen.quote:
watquote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat werd in september ook gezegd toen de besmettingscijfers rap toenamen, maar de opnames/IC totaal niet mee stegen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:33 schreef galantis het volgende:
Niet raar bedoeld maar dit klinkt vooral als onderbuik. Er moeten zulke ontzettende rare - in mijn ogen onmogelijke - dingen gebeuren wil de dalende trend zich niet voortzetten.
Ik weet dat het vooral een probleem is voor niet (volledig) gevaccineerden. Maar daar zijn er verhoudingsgewijs een stuk minder van in het VK als in Nederland.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jaa je bedoelt de Delta variant toch?
Heb je je daar een beetje in verdiept?
Het duurt ook gewoon even voordat het vaccineren een effect heeft. Het is fijn dat de laatste tijd zoveel mensen een afspraak hebben mogen maken, maar pas een aantal weken nadat ze daadwerkelijk geprikt zijn kun je verwachten dat het iets gaat doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk voor direct toch het mooie weer. Zagen we vorig jaar ook. Geen opleving vanaf september gaat aan het vaccineren liggen.
Niet zo zeer onderbuik. De vorige versoepelingen gingen drie dagen (!) geleden in. Middelbare scholen zijn weer volledig open. Het is geen hele gekke gedachte dat het misschien handig is om in ieder geval 1-2 weken te kijken of al die versoepelingen heel misschien een effect hebben. Ik begrijp niet zo waarom we nu meteen moeten gaan overhaasten. Natuurlijk moet alles z.s.m. weer open voor de economie e.d. (en daar heb ik het afgelopen 1.5 jaar ook telkens voor gepleit), maar in dit geval is het imo gewoon verstandig om eventjes twee weekjes af te wachten wat het effect is van de versoepelingen van drie dagen terug.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Niet raar bedoeld maar dit klinkt vooral als onderbuik. Er moeten zulke ontzettende rare - in mijn ogen onmogelijke - dingen gebeuren wil de dalende trend zich niet voortzetten. Die (IC-)opnamecijfers kelderen zo hard, de flash crash is er niets bij.
Ben benieuwd waarom het niet verstandig zou zijn. Het feit dat veel dingen weer kunnen lijkt mij irrelevant. Alsof we meer dan dat niet zouden verdienen, ofzo.
Yup.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat werd in september ook gezegd toen de besmettingscijfers rap toenamen, maar de opnames/IC totaal niet mee stegen.
Waarom is er een versoepelingsplan als het gelijk weer aan de kant gezet zou worden? We moet gewoon wachten tot bepaalde grenswaarden bereikt worden, waarbij aangetekend mag worden dat één zwaluw nog geen zomer maakt.
Waar niet nog een paar weekjes aankijken, just to be sure. Zorgvuldigheid weet je wel. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat er al zoveel weer kan dat ik dat nog wel even vol houdt. Alles beter dan dat we straks weer een keer in lockdown moeten.
Wat aan mijn betoog was je niet duidelijk?quote:
Nou, gelukkig is het bewezen effectief. Als jij dat voor het gemak niet erkent dan is het beter jou volledig te negeren.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht leert dat zaken die geen zin hebben je beter mee kunt stoppen. Als ze de afgelopen tijd geen verschil hebben gemaakt gaan ze dat in de toekomst ook niet doen.
Je laatste opmerking negeer ik maar.
De kaarten zijn nu fundamenteel anders geschud. We hebben miljoenen gevaccineerden, weet je nog? En daar komen elke dag 150k bij. Hoe in hemelsnaam kun je dit ooit gaan vergelijken met vorig jaar septemberquote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat werd in september ook gezegd toen de besmettingscijfers rap toenamen, maar de opnames/IC totaal niet mee stegen.
Waarom is er een versoepelingsplan als het gelijk weer aan de kant gezet zou worden? We moet gewoon wachten tot bepaalde grenswaarden bereikt worden, waarbij aangetekend mag worden dat één zwaluw nog geen zomer maakt.
Waar niet nog een paar weekjes aankijken, just to be sure. Zorgvuldigheid weet je wel. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat er al zoveel weer kan dat ik dat nog wel even vol houdt. Alles beter dan dat we straks weer een keer in lockdown moeten.
Precies.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik weet dat het vooral een probleem is voor niet (volledig) gevaccineerden.
Correct, alhoewel dat effectief pas binnen nu en een week of twee te zeggen valt. Naar verwachting zal het natuurlijk allemaal minder zwaar moeten zijn. Risico blijft natuurlijk de nog steeds relatief grote groep die niet gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar geen problemen in de ziekenhuizen.
https://news-sky-com.cdn.(...)ays-hancock-12327219
Is het in India geen mooi weer?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk voor direct toch het mooie weer. Zagen we vorig jaar ook. Geen opleving vanaf september gaat aan het vaccineren liggen.
Jawel, alleen dat open riool werkt niet echt lekker mee.quote:
Het is inmiddels ook wel duidelijk dat je met een mondkapje jezelf qua kans op besmetting en eventuele zwaarte van de besmetting ook een heel erg groot plezier doet.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat aan mijn betoog was je niet duidelijk?
Denk jij dat je een mondkapje draagt om jezelf te beschermen? Ja, als je met een FFP2 masker boodschappen gaat doen misschien, maar wie doet dat?
September kun je gewoon niet vergelijken met juni, seizoensinvloed is zo onmiskenbaar gebleken. Vorig jaar met nul prikken gezet kon ook bijna alles weer probleemloos open en liepen de besmettingen in de tientallen per dag.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom niet nog een paar weekjes aankijken, just to be sure. Zorgvuldigheid weet je wel. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat er al zoveel weer kan dat ik dat nog wel even vol houdt. Alles beter dan dat we straks weer een keer in lockdown moeten.
Je vergeet voor het gemak even dat er nu een heel stuk minder volledig gevaccineerden in Nederland zijn dan in het VK.quote:
Dat de situatie anders is, is me bekend. Maar dat was ook bekend bij het maken van het stappenplan voor versoepeling. Dat ging ook al uit van oplopende vaccinatie.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:43 schreef galantis het volgende:
[..]
De kaarten zijn nu fundamenteel anders geschud. We hebben miljoenen gevaccineerden, weet je nog? En daar komen elke dag 150k bij. Hoe in hemelsnaam kun je dit ooit gaan vergelijken met vorig jaar september![]()
En over een paar weekjes kan ik dit wel weer gaan roepen, 'even een paar weekjes aankijken hoor, just to be extremely sure'.
Echt? Met stoffen lapje ook?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is inmiddels ook wel duidelijk dat je met een mondkapje jezelf qua kans op besmetting en eventuele zwaarte van de besmetting ook een heel erg groot plezier doet.
Dat is eigenlijk onzin.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:40 schreef Hamzoef het volgende:
We hebben pas ongeveer 1 week mooi weerquote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik bescherm mijn medemens door afstand te houden in doorstroomlocaties zoals bijvoorbeeld een supermarkt.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat aan mijn betoog was je niet duidelijk?
Denk jij dat je een mondkapje draagt om jezelf te beschermen? Ja, als je met een FFP2 masker boodschappen gaat doen misschien, maar wie doet dat?
Kan je nagaan hoe slecht het daar zou zijn als het daar koud zou zijn.quote:
Precies.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:43 schreef galantis het volgende:
[..]
De kaarten zijn nu fundamenteel anders geschud. We hebben miljoenen gevaccineerden, weet je nog? En daar komen elke dag 150k bij. Hoe in hemelsnaam kun je dit ooit gaan vergelijken met vorig jaar september![]()
En over een paar weekjes kan ik dit wel weer gaan roepen, 'even een paar weekjes aankijken hoor, just to be extremely sure'.
Nog niet nee.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat er nu een heel stuk minder volledig gevaccineerden in Nederland zijn dan in het VK.
Ik heb dit jaar toch al een aantal keer goed buiten in de zon kunnen zitten. Het was een slechte lente, maar alsnog wel veel beter dan het tijdens de winter was.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hebben pas ongeveer 1 week mooi weer
Overhaasten is subjectief. In Texas bijv lieten ze er geen gras over groeien en hebben ze voortschrijdend ingespeeld op het continu drukkende effect van vaccinaties op de R. Dat is ook een keuze. Laten we het er maar op houden dat er meerdere wegen naar Rome leiden. M.i. moet je het randje zoveel mogelijk willen opzoeken. Met zo ongeveer alle kwetsbaren en ouderen ingeënt kan het niet anders dan goed gaan. Ook jij hebt hier volgens mij vele malen voor gepleit de afgelopen maanden, dat wanneer de risicogroepen aan de beurt waren geweest, het erg tijd zou worden om er een eind aan te breienquote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet zo zeer onderbuik. De vorige versoepelingen gingen drie dagen (!) geleden in. Middelbare scholen zijn weer volledig open. Het is geen hele gekke gedachte dat het misschien handig is om in ieder geval 1-2 weken te kijken of al die versoepelingen heel misschien een effect hebben. Ik begrijp niet zo waarom we nu meteen moeten gaan overhaasten. Natuurlijk moet alles z.s.m. weer open voor de economie e.d. (en daar heb ik het afgelopen 1.5 jaar ook telkens voor gepleit), maar in dit geval is het imo gewoon verstandig om eventjes twee weekjes af te wachten wat het effect is van de versoepelingen van drie dagen terug.
Ik denk ook niet dat we opeens weer gaan stijgen overigens. Maar mochten die versoepelingen toch een groter effect hebben dan gedacht dan gaan we weer bitchen op het kabinet dat ze te snel waren met versoepelingen. Dat ze de versoepelingen van drie dagen terug af hadden moeten wachten, etc.
Dus heel 2020 waar het RIVM noemde dat mondkapjes niet werken, of mondkapjes averechts werken doordat ze ervoor zorgen dat mensen de basismaatregelen minder in acht nemen vallen nu ineens niet meer onder voortschrijdend inzicht?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou, gelukkig is het bewezen effectief. Als jij dat voor het gemak niet erkent dan is het beter jou volledig te negeren.
En laten we dat vooral zo proberen te houden. Door eerst rustig te kijken of de versoepelingen van drie dagen terug nog een effect hebben. Zo niet; gewoon volgens het stappenplan verder versoepelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nog niet nee.
Aandeel delta variant blijft al een tijdje steken op 0,13% ofzo toch?
Als je wat oude topics van die tijd terug leest, zie je echt dat de algemene tendens hier was dat het allemaal wel mee zou vallen. Users die opperden dat deze besmettingen tot een nieuwe golf zou kunnen leiden, werden uitgelachen.quote:
Zeker. Gaat prima zo toch?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En laten we dat vooral zo proberen te houden. Door eerst rustig te kijken of de versoepelingen van drie dagen terug nog een effect hebben. Zo niet; gewoon volgens het stappenplan verder versoepelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |